معرفی ترفند های خلاقانه برای مرغ مگس خوار

بر خلاف الگوریتم های Google Panda و Penguin، که به عنوان یک به روزرسانی منتشر شد.

مرغ مگس خوار به عنوان یک پیش گویی در الگوریتم جستجوی Google در نظر گرفته شد.

در حالی که بسیاری از مولفه های اصلی الگوریتم Google در طی این فرآیند دست نخورده باقی مانده اند.

سیگنال هایی از طرف Google وجود دارد که درک آنها از آنچه کاربر می خواهد را افزایش داده است.

هدف ارائه بهترین و مرتبط ترین نتایج جستجو به کاربران است.

” الگوریتم مرغ مگس خوار ” چیست؟

این نام برنامه الگوریتمی برای جستجو است که Google از آن استفاده می کند، برنامه ای که به گفته گوگل باید

به نتایج بالاتر بازگردد.

الگوریتم Hummingbird به طور قابل توجهی نحوه ی عملکرد نتایج جستجوی Google را تحت فشار قرار داد

تا نحوه ی تعامل کاربران با آن نتایج را بهبود بخشد و پاسخ های مستقیم تری را به صورت خاص ارائه دهد.

این بخشی از روند Google است که از جستجوی ساده کلمات جستجوگر به وجود می آید.

Google Hummingbird به معنای فناوری میلیاردها صفحه از سراسر اینترنت است.

علاوه بر این با داده های نمودار، که می تواند نتایج بالاتری را به همراه داشته باشد.

Google حاوی یک برنامه الگوریتمی برای جستجو است. سیستمی که از آن برای تایپ کردن در تمام داده ها

بعد از جستجوی شما که با پاسخ دوباره در دسترس است، استفاده می کند.

این سیستم به عنوان “الگوریتم مرغ مگس خوار” شناخته می شود. چیزی که همه ما تاکنون در مورد آن می دانیم.

مرغ مگس خوار بهینه شده و طراحی شده است تا در سریعترین زمان ممکن به بالاترین کیفیت نتایج برسد.

  • از معنایی یا “گفتاری” استفاده می کند.
  • از روابط عمومی (رتبه صفحه) استفاده می کند.
  • تأکید کمتر بر کلمات کلیدی فردی
  • تأکید بیشتر بر علائم و فعالیتهای اجتماعی
  • تأکید بیشتر بر کیفیت
  • ایجاد امنیت هنگام جستجو

“الگوریتم جستجو” چیست؟

این اصطلاحی فنی است برای آنچه شما به عنوان الگوریتمی در نظر خواهید گرفت.

Google از آن برای تایپ کردن از طریق میلیاردها وب سایت و داده های مختلف آن استفاده می کند ، تا ساده ترین پاسخ ها

را برای کاربر خود بازگرداند.

الگوریتم مرغ مگس خوار و جستجوی صوتی

با نگاهی به گذشته ، متوجه می شویم که به روزرسانی Hummingbird گامی در جهت تسلط بر جستجوی صوتی اجتناب ناپذیر است.

هنگام معرفی مرغ مگس خوار در سال ۲۰۱۳، اصطلاح “جستجوی گفتگو” موجی از جنجال را در میان متخصصان سئو ایجاد کرد.

ظهور جستجوی صوتی در سال های آینده Google را ملزم می کند که خود را به فناوری های جدید مجهز کند تا مفاهیم صوتی را

درک کند و سوالات کاربر را درک کند.

سوالاتی مانند “ارزان ترین رستوران نزدیک من کجاست؟” یا “چگونه دوچرخه خود را تعمیر کنم؟”

به طور کلی ، فناوری محدود به درک کلمه به کلمه نمی تواند مقیاس اندازه گیری خاصی را برای کاربران پیدا کند.

فناوری هایی مانند جستجوی معنایی و مرغ مگس خوار برای عملکرد موثر در دنیای واقعی طراحی و توسعه یافته اند.

چگونه بر سئو Seattle شما تأثیر می گذارد؟

الگوریتم مرغ مگس خوار بسته به اینکه قبلاً سیاست های خوبی در زمینه سئو داشته اید یا خیر !

از دو طریق سایت شما را تحت تأثیر قرار می دهد.

اگر شما خوب است و همچنان رتبه خوبی دارید، به احتمال زیاد می توانید کاری را که انجام می دهید ادامه دهید.

مطمئن شوید که تمام کلمات کلیدی شما دارای معنایی هستند و در صورت لزوم، هر مقاله یا صفحه ای که کلمات کلیدی معنایی

ندارند را به روز کنید.

بیشتر صفحات نتایج موتور جستجو قبلاً تغییر کرده است بنابراین می توانید از قبل ببینید کجا هستید.

اگر ترافیک خود را از دست می دهید، دامنه شما کاهش یافته یا صفحات رتبه بندی شما پایین تر نشان داده می شوند، می توانید

مرغ مگس خوار را مقصر بدانید.

اگر به دلیل Hummingbird ترافیک خود را از دست داده اید، بهترین شرط شما این است که روی محتوای خود با کیفیت بیشتر کار کنید.

در معنا سازی کلمات کلیدی خود تلاش کنید.

این به معنای کلمات کلیدی طبیعی و روان است که وقتی با صدای بلند صحبت می شود معنا پیدا می کند.

به طور معمول اگر محتوای شما بیشتر به دنبال کیفیت باشد تا ، بنابراین واقعاً نباید زیاد نگران آن باشید.

الگوریتم مرغ مگس خوار برای بازاریابان اینترنتی چه معنایی دارد؟

اگر به روزرسانی Hummingbird یا الگوریتم مرغ مگس خوار چیزی بیشتر از تعدیل نتیجه ای نیست که کاربران هنگام

جستجو پیدا می کنند ، چرا باید نگران باشید؟

خوب ، سئو کلاه سفید نیازی به تعریق در تغییر ندارد.

آنها به سادگی نیاز به ادامه بازاریابی با در نظر گرفتن کاربر نهایی دارند. به یاد داشته باشید، این همیشه مربوط به کاربر است، نه پیوند !

بازاریابی

سئوکارانی که از پذیرش فلسفه Google درباره تجربه کاربر خودداری کرده و تاکتیک های کلاه سیاه خود را تغییر می دهند، همچنان

ux-ui-رابطه کاربری-تجربه مشتری - تجربه کاربر

متحمل رنج خواهند شد.

مهمترین نکته برای دارندگان وب سایت در این تحول این است که به زبان طبیعی نوشتن خود فکر کنند.

مرغ مگس خوار ابزاری برای ارسال محتوا برای اسپم ها است.

امروزه ، با توجه به تغییراتی که موتورهای جستجو ایجاد کرده اند، اولویت اصلی سئو باید درک آنچه کاربران در نتایج جستجو

می خواهند باشد.

برای دستیابی به این هدف، شما به ترکیبی از عوامل مستقیم به کاربر، جستجوی کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل موتور جستجو نیاز دارید.

تا سایت شما بیشترین رتبه را در موتورهای جستجو داشته باشد.

پیش بینی آینده!

اگر در حال توسعه سایتی هستید و محتوا را برای کاربر نهایی و نه ربات های وب بهینه می کنید، احتمالاً برنده خواهید شد

و این کار را ادامه خواهید داد.

Google فقط به کاربر نهایی اهمیت می دهد. چرا؟ چون کاربر نهایی اساساً همان کسی است که قبض ها را می پردازد.

من می دانم که شما فکر معکوس دارید.

هزینه تبلیغات باعث می شود گوگل سود بالایی داشته باشد.

اشتباه ! اگر جستجوگران از نتایج Google ناراضی باشند ، گزینه های دیگری دارند.

هیچ کس نمی تواند پیش بینی کند که چه به روزرسانی هایی پس از الگوریتم مرغ مگس خوار به وجود خواهد آمد.

اما ما می توانم این را به شما بگویم:

ارائه محتوای مرتبط که اطلاعات مفیدی را به مخاطبان خاص ارائه می دهد ، همچنان بهترین راه برای جلوگیری از مجازات است.

ادامه مقاله در سایت منبع

الگوریتم مرغ مگس خوار به صورت رسمی در پانزدهمین تولد شرکت گوگل، یعنی ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۳ معرفی شد. در زمان معرفی این الگوریتم، بررسی های اولیه نشان دهنده این بود که گوگل قرار است از این الگوریتم برای دقیق تر و سریع تر کردن نتایج جست و جو استفاده کند. الگوریتم مرغ مگس خوار به گفته برخی کارشناسان بزرگترین آپدیت الگوریتمی گوگل از سال ۲۰۰۱ تا به امروز است. در این مقاله به طور کامل با الگوریتم مرغ مگس خوار و نحوه کار آن آشنا خواهیم شد.

چرا اسم مرغ مگس خوار برای این الگوریتم انتخاب شده است؟

همانطور که گفتیم، گوگل الگوریتم مرغ مگس خوار را برای بالا بردن قت و سرعت نتایج جست و جو، توسعه داده است. چه نماد بهتری از مرغ مگس خوار برای سرعت و دقت وجود دارد؟! مرغ مگس خوار قادر است با سرعتی برابر ۵۴ کیبومتر در ساعت حرکت کند؛ البته این سرعت، چیزی از دقت این پرنده کم نمی کند چرا که این پرنده در حال حرکت شکار می کند. الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل هم دقیقا چنین ویژگی هایی دارد.

الگوریتم مرغ مگس خوار چطور کار می کند؟

هدف نهایی گوگل از توسعه تمای الگوریتم هایش، کسب رضایت کاربرانش است. الگوریتم های مختلفی در طول سالیان، طراحی و توسعه یافتند تا بتوانند سوال یا عنوانی که کاربر جست و جو می کند را درک کند و سپس بهترین و مرتبط ترین موضوع را به کاربر نمایش دهد. با این حال با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن جست و جوی صوتی، موتور های جست و جو، با چالشی جدید رو به رو شدند. در واقع درک معنی کلمات و به دنبال آن گشتن در مجموعه ای از مقالات و وبسایت ها در اینترنت کافی نبود! لازم بود تا موتورهای جست و جو به خوبی معنای کلمات و جمله را درک کنند تا بتوانند نتایج درستی را به کاربر نمایش دهند.

برای مثال فرض کنید برای جست و جوی صوتی، از گوگل می پرسید: ‘بهترین جا برای خوردن سوشی در تهران کجا است؟’ سیستم قدیمی موتورهای جست و جو هیچ کلمه جدیدی در این عبارت پیدا نمی کرد. حالا اما، گوگل به خوبی متوجه می شود که کلمه ‘بهترین جا’ در کنار کلمه ‘خوردن’، معنی رستوران می دهد. بعد از انجام این فرآیند نوبت به الگوریتم ها می رسد تا بهترین نتیجه جست و جو را پیدا کنند. در گذشته تمامی تمرکز الگوریتم ها بر روی کلمات کلیدی بود یعنی معنای یک جمله یا عبارت را درک نمی کردند. اما با توسعه الگوریتم مرغ مگس خوار، گوگل این چالش را حل کرد! این الگوریتم به معنای جملات و پاراگراف ها دقت می کند و به این ترتیب محتواهای بی کیفیتی که پر از کلمات کلیدی هستند، از نتایج جست و جو حذف می شوند.

الگوریتم مرغ مگس خوار به نفع ما است یا به ضرر ما؟

خوشبختانه مرغ مگس خوار قرار نیست کسب و کار شما را بهم بریزد یا سایت شما را از دور خارج کند. معرفی این الگوریتم، اتفاق بزرگی در تاریخ اینترنت قدم زد و به طور کلی فرآیند بازاریابی محتوا را دستخوش تغییر کرد. قبل از وجود این الگوریتم، استراتژی این بود که هر چه محتوای بیشتری با تعداد کلمات کلیدی بیشتری منتشر کنید، بیشتر دیده می شوید. با آمدن مرغ مگس خوار اما، کیفیت و اطلاعات درون محتوا در اولویت قرار گرفت.در ابتدا شاید چنین خبری برای ما نا امید کننده به نظر می رسید. اما واقعا اینطور نیست! با آمدن مرغ مگس خوار می توانید بدون در نظر گرفتن این که کلمات کلیدی را به زور در پارگراف ها جا کنید، آنها را در جای درست خود استفاده کنید و بیشتر تمرکز خود را بر روی کیفیت محتوا بگذارید.

چه محتوایی تولید کنیم تا الگوریتم مرغ مرگس خوار رتبه ما را ارتقا دهد؟

ارتقا

با پیشرفت جست وجوی معنایی و مفهومی کم کم کلمات کلیدی به زباله دان تاریخ اینترنت خواهند پیوست. با توجه به ویژگی هایی که الگوریتم مرغ مگس خوار دارد، باید محتوایی را تهیه و تولید کنید که روان و طبیعی باشد. سعی کنید به جای استفاده مداوم از کلمات کلیدی از کلامت یا عبارات مترادف با آن استفاده کنید. خیالتان راحت! مرغ مگس خوار معنی عبارات را درک می کند. پس برای پیشرفت در فهرست نتایج گوگل، استراتژی سئو خود را عوض کنید و تا می توانید روی کارآمد بودن محتوای خود تمرکز کنید.

پایین تر مواردی که باید در محتوای بهینه شده برای مرغ مگس خوار استفاده کنید را برای شما لیست کرده ایم.

• مخاطبان خود را بشناسید و محتوا را به صورت اختصاصی برای آنها بنویسید. هر چه محتوای تولیدی شما تخصصی تر باشد و بتواند سوالهای مخاطبین مد نر شما را پاسخ دهد، بهتر است.

• از ابزارهای جست و جوی کلمات کلیدی استفاده کنید؛ دقت کنید که تعداد کلمات کلید بیش از حد نشود.

• در استفاده از تیترهای H1 و H2 خساست به خرج ندهید. استفاده از سر تیترها به مرغ مگس خوار کمک می کند تا بخش های مختلف یک مطلب را شناسایی و با توجه به سوال کاربر آن را برای وی به نمایش در بیاورد.

• محتوا را به شکلی بنویسید که کلماتی کلید در آن به جای ظاهر شدن به شکل یک عبارت اضافی، به شکل بخشی از متن دیده شوند.

• از برچسب ها به صورت درست استفاده کنید. برچسب ها به مرغ مگس خوار کمک می کنند محتواهای مرتبط را سریع تر از قبل بشناسد.

• از تصاویر مرتبط با محتوا استفاده کنید! هوش مصصنوعی گوگل به خوبی قادر است تا تصاویر و معنا و مفهوم آنها را شناسایی کند. استفاده از تصاویر غیر مرتبط می تواند بر روی رتبه شما اثر منفی بگذارد.

• هر چه محتوا از پاراگراف بندی و فرمت خوانا تری برخوردار باشد، رتبه شما در نتیج گوگل نیز تحت تاثیر قرار می گیرد.

الگوریتم مرغ مگس خوار، انقلابی در موتور جست و جوی گوگل محسوب می شود!

الگوریتم مرغ مگس خوار به طور مداوم در حال بروزرسانی است؛ تا بتواند بهتر و بیشتر به معنی کلمات و عبارات پی ببرد و محتوای مناسب را با سرعت بالا شکار کرده، به کاربر برساند. این الگوریتم باعث شده است تا گوگل به خوبی سوال را درک کرده و بهترین پاسخ را برای شما پیدا کند. به طور خلاصه، الگوریتم مرغ مگس خوار باعث بهینه تر شدن نتایج جست و جو در صفحات گوگل شد. این الگوریتم نه تنها برای کاربران، بلکه بریای تولید کنندگان محتوا نیز خبر خوبی محسوب می شود!

این مطلب را هم از دست ندهید :   تکنیک ها و ترفندهای کلیدی برایطراحی صفحه ارتباط با ما (با نمونه های کاربردی)

ادامه مقاله در سایت منبع

الگوریتم پاندا و الگوریتم پنگوئن در ابتدا بعنوان افزونه های جانبی به موتور جستجوی گوگل الحاق شدند، در حالی که بسیاری از متخصصان سئو اعتقاد دارند، الگوریتم مرغ مگس خوار Hummingbird بعنوان هسته اصلی گوگل محسوب می شود و بیشترین تغییرات در سال های گذشته در الگوریتم گوگل مرغ مگس خوار اتفاق افتاده است.

الگوریتم مرغ مگس خوار چیست؟

الگوریتم مرغ مگس خوار Hummingbird به گوگل کمک می کند، کاربران براساس تحلیل وب سایت ها و درک محتوای این الگوریتم به نتایج مرتبط با دقت بیشتری دست پیدا کنند. در تاریخ ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۳ گوگل این الگوریتم را معرفی کرد، الگوریتم های پنگوئن و پاندا موجب افت شدید رتبه و ترافیک وب سایت های خاطی می شدند، الگوریتم مرغ مگس خوار با تمرکز بر “نمودار دانش” و محتوای وب سایت در راستای شناخت وب سایت های دارای محتوای ارزشمند گام بر میدارد. شاید مهمترین تاثیر این الگوریتم بر سئو محلی Local سئو است که از شناخت جغرافیای کاربران و محتوای مناسب آن تاثیر می پذیرد.

افزایش بازدید سایت-ترافیک سایت

نمودار دانش و جستجوی معنایی

برای شناخت و درک بهتر هدف مرغ مگس خوار، مهم است ابتدا با ویژگی های موتور جستو گوگل آشنا شویم که بسیار تحت تاثیر این دو موضوع است : جستجوی معنایی و نمودار دانش

یک سال قبل از انتشار الگوریتم مرغ مگس خوار، شرکت گوگل گراف دانش خود را راه اندازی کرد، که در ابتدای کار یک نمودار واقعی نبود و با توجه به اطلاعات جمع آوری شده گوگل برای پاسخ سریع و دقیق به پرس و جو کاربران برای افراد، مکان ها و موارد مهم استفاده شد.

شما می توانید نمودار دانش را در عمل با سرچ کلمه “دونات” مشاهده کنید. در کنار نتایج و رتبه بندی سایت ها، پنل محتوایی در سمت راست قرار می گیرد که شامل دستور پخت، ارزش غذایی و در انتها پیشنهاد شامل موضوعات مرتبط می شود.

گوگل چگونه تعیین میکند که نتایج نمودار دانش دقیقا در یک کلمه هدف براساس اطلاعات کافی نمایش داده شود؟

این زمانی است که “جستجوی معنای” مفهوم پیدا میکند.

جستجوی معنایی تلاش می کند تا در نتایج گوگل براساس زبان و کلمه ای که کاربران اینترنت جستجو کرده اند، معنا و مفهومی بیشتر درک کند.

مثلا زمانی که کاربر قصد دارد به صورت ضمنی “طرز تهیه دونات” یا “آموزش طرز تهیه دونات” را سرچ کند، گوگل براساس تمام اطلاعات موجود، از متن سایت ها تا عکس و فیلم به بررسی مفهومی این عبارت ها می پردازد و با استفاده از الگوریتم مرغ مگس خوار ساختار جدیدی را معرفی میکند.

بهبود فزاینده گوگل در الگوریتم مرغ مگس خوار و الگوریتم رنک برین و استفاده از هوش مصنوعی، کمک کرده که گوگل تسلط بی نظیری در درک کلمات و روابط آنها با یکدیگر و مفاهیم بین آن پیدا کند. این تسلط حتی در سئو زبان فارسی هم دیده می شود که مبتنی بر تکنولوژی گوگل با توانایی تجزیه و تحلیل متن ها است.

سئو سایت یا بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو

نشانه های الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

همانطور که گفته شد، مرغ مگس خوار به جستجو معنایی از بین متون ثبت شده در اینترنت می پردازد و این به استانداردی برای جستجو تبدیل می شود.

جستجو معنایی یک موضوع بسیار پیچیده است، بنابراین در اینجا با یک مثال دیگر در گوگل آشنا می شویم. فرض کنیم یک کاربر گوگل سرچ می کند : “رستوران ایتالیایی در غرب تهران” گوگل باید براساس چارچوب های مختلفی مانند مفهوم “رستوران”،”ایتالیایی”،”غرب” و “تهران” که هر کدام به تنهایی نتایج بسیار مختلفی دارند و با این حال گوگل کل عبارت را درک میکند و سه رستوران را در نقشه گوگل یا نتایج گوگل معرفی می کند.

گوگل مرغ مگس خوار و جستجوی صوتی

در سال ۲۰۱۳ سرویس جستجوی صوتی گوگل معرفی شد، در این مدت آنچنان سرویس جستجوی صوتی گوگل توسعه یافته است که درک کاملی از زبان طبیعی پیدا کرده است، شما امروز می توانید به راحتی در نرم افزارهای مثل گوگل مپ یا ویز از سرویس جستجوی صوتی گوگل استفاده کنید. جستجوی صوتی برای زبان فارسی نیز پیشرفت بی سابقه ای داشته و می تواند به راحتی زبان فارسی را تشخیص دهد و الگوریتم مرغ مگس خوار می تواند مثلا ” چگونه بیزینس پلن بنویسیم؟” را تشخیص و نتایج مرتبط را نمایش می دهد.

مرغ مگس خوار و جستجوی محلی

درک مفاهیم کلمات کمک می کند تا جستجوی محلی هم بهبود یابد، در گذشته شرکت های زیادی با نام جعلی به سئو محلی می پرداختند، امروزه با قدرت درک متون گوگل این روش های اسپم کاهش چشمگیری پیدا کرده است. مثلا زمانی که شما بدنبال “گل فروشی” در شهر خود می گیرید، نتایج به شهر شما در نقشه محدود می شود و حتی سایت ها براساس آدرس بخش تماس با ما اولویت داده می شود.

مرغ مگس خوار نبرد مستقیم با متخصصین سئو

روش های سئو کلاه سیاه دیگر مانند گذشته نیست و باید یک متخصص سئو رویکردها و استراتژی های مختلفی را در نظر بگیرد، باید شناخت درستی از ادبیات زبان داشته باشند و به نمودار دانش توجه ویژه ای داشته باشند. به یک مشاور سئو پیشنهاد می کنیم که حتما بروی مباحث ساختار داده ای گوگل مطالعه جدی داشته باشند.

ادامه مقاله در سایت منبع

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل یا Google Hummingbird یکی دیگر از الگوریتم های باغ وحش گوگل است که تأثیرات زیادی در نتایج گوگل دارد.

مرغ مگس خوار به واسطه سرعت و دقت در میان پرندگان زبان زد است. با این مقایسه، الگوریتم مرغ مگس خوار هم به دلیل دقت و سرعت بالایی که در آنالیز عبارت جستجو شده کاربر دارد، میتواند بهترین پاسخ را در کسری از ثانیه در اختیار جستجو کنندگان قرار دهد.

در ادامه ما را همراهی کنید تا با الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل بیشتر آشنا شوید.

الگوریتم مرغ مگس خوار چیست؟

از پاییز سال ۲۰۱۳، الگوریتم Google Hummingbird در حال بهینه کردن نتایج جستجو برای میلیاردها سؤال و جستجوی کاربران است و هدف آن درواقع شخصی تر کردن و بهینه تر کردن نتایج جستجو است. نام این الگوریتم از سرعت و دقت مرغ مگس خوار گرفته شده است. الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل با توجه به معنی کلمات کلیدی، سایت ها و صفحات وب را برای موتورهای جستجو و درنهایت برای مخاطبین بهینه می کند؛ بنابراین، توسعه دهندگان وب و نویسندگان ترغیب می شوند به جای کلمات کلیدی اجباری، سایتهای خود را با نوشتن طبیعی، بهینه کنند و از توسعه وب فنی برای ناوبری در سایت استفاده کنند.

اهداف الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

این به روزرسانی که در سپتامبر ۲۰۱۳ انجام شد درواقع نسخه به روز شده الگوریتم کافئین بود که در سال ۲۰۱۱ ارائه شد. Hummingbird پیشرفت بزرگی را در فناوری جستجوی Google نشان داد. این حدود ۹۰ درصد جستجوها در سراسر جهان را تحت تأثیر قرار داده است. تمرکز Hummingbird در حدود سه مؤلفه اصلی محور است:

۱_جستجوی محاوره ای

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل که بر معنای واژه ها و عبارات تأکید دارد به کاربران این امکان را می دهد تا به جستجوی موردنظر خود به هر زبانی بپردازند و هوش مصنوعی گوگل وظیفه ترجمه و پیدا کردن مطلب موردنظر کاربر را به عهده می گیرد. برای مثال: شما به دنبال مطلبی در خصوص گیاه بابونه می گردید. اگر این کلمه را به فارسی در نوار جستجوی گوگل تایپ کنید علاوه بر نتایج فارسی گوگل با استفاده از الگوریتم مرغ مگس خوار خود تشخیص می دهد که کلمه معادل واژه گیاه بابونه German chamomile بوده و آن را به شما نشان می دهد.

۲ جستجوی شخصی

اگر شما شخصی غیرحرفه ای درزمینهٔ جستجو در اینترنت باشید پیدا کردن موضوع موردنظرتان برای شما کمی مشکل است. Google Hummingbird با تمرکز بر این موضوع سعی در پیدا کردن عبارت و کلمات مرتبط با کلمه وارد شدن شما دارد تا بتوانید به هدف خود راحت تر و سریع تر برسید. درواقع Hummingbird با یک قدم نزدیک تر شدن Google کمی به انسان کمی کمک کرد.

۳ جستجوی صوتی

یکی دیگر از کارهای منحصربه فرد این پرنده گوگل توسعه جستجوی صوتی است. با این کار گوگل یک قدم برای نزدیک شدن به زبان محاوره انسانی و زبان طبیعی افراد برداشت و کم وبیش موفق شد. به عبارت بهتر می توان این گونه فهمید که تا قبل از این گوگل زبان انسان را کمتر متوجه می شد ولی بعد از تولد مرغ مگس خوار گوگل دچار تحولی بزرگ دی زمینه جستجوی طبیعی و محاوره ای شد.

مرغ مگس خوار به نفع یا ضرر ما؟!

Hummingbird به همه صاحبان وب سایت ها هشدار داد که Google از دیدگاه خود مبنی بر افزایش درک واقعی از جستجوهای کاربران استفاده کرده است و به جای اینکه با آن ها مانند رشته های کلمات کلیدی رفتار کند درواقع به معنی کلمات توجه می کند. درواقع مرغ مگس خوار زبان مدیر سایت و خواننده را متوجه شده و سعی در برقراری ارتباط میان این دو دارد.

وب سایت هایی که به طرز ماهرانه اقدام به جواب سؤالات عمومی در گوگل دارند و باهدف جستجوگر منطبق باشند سایت رتبه بهتر و ارگانیک تری در نتایج دریافت می کند.

در نتایج موتورهای جستجو امروز، خدمت به هدف جستجوگر باید در لیست اولویت های سئو شما جایگاه بالایی داشته باشد و شما می بایست از ترکیبی از تعامل مستقیم با مخاطبان خود، تحقیقات کلمات کلیدی و تحقیقات موضعی استفاده کنید تا به وب سایت شما در دستیابی به بهبود رتبه کمک کنید.

جمع بندی الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

مطالب مشابه

  • الگوریتم پاندای گوگل(Google پاندا) چیست؟

    الگوریتم پاندای گوگل یکی از الگوریتم های جدید گوگل در رابطه با رتبه بندی سایت ها می باشد. این…

  • الگوریتم eat گوگل چیست؟

    جدیدا یکی از بزرگترین فاکتورهای رتبه دهی سایت ها، الگوریتم eat بولد شده است…

  • الگوریتم Google Sandbox یا سندباکس گوگل چیست؟

    قبل از این که در مورد الگوریتم سندباکس گوگل توضیح دهیم، بهتر است در نظر…

  • الگوریتم رنک برین رنک برین چیست؟

    الگوریتم رنک برین یکی از الگوریتم های گوگل است که در اکتبر ۲۰۱۵ توسط گوگل به طور رسمی…

ادامه مطلب

الگوریتم مرغ مگس خوار تحولی بزرگ در گوگل است که جهت تکامل الگوریتم های پاندا و پنگوئن عرضه شده است .

چرا گوگل به الگوریتم جدیدی نیاز پیدا کرد ؟

همونطور که در مقالات قبلی بررسی کردیم ، سعی بر این شد که از اولین الگوریتم گوگل توضیحات کاملی را در مورد هر الگوریتم و دلیل معرفی آنها ارائه دهیم .

گوگل با توجه به بحران هایی که برای تولید محتوای اسپم شده و لینک های اسپم شده براش به وجود آمد به ترتیب الگوریتم پاندا و الگوریتم پنگوئن را معرفی کرد .

با این وجود باز هم سایت های اسپمی زیادی در نتایج بودند به این صورت که اگر شما در گوگل سرچ میکردین آموزش سئو به صفحات اسپمی می رسیدم که هیچ محتوای جذاب و مفیدی نداشتند و وقتی که وارد این صفحات میشدیم تبلیغات پاپ آپ زیادی برای ما باز میشد.

این نوع تبلیغات به این صورت است که کافی بود دست ما به یک بخش از صفحه بخورد و به سرعت تعداد زیادی تبلیغات باز می شد .

رضایت مخاطب از بین رفته بود ، چون این صفحات با کلی ترفند کلاه سیاه خودشون رو به خط اول گوگل میرسوندن و صفحاتشون شباهتی به اصل کلمه جستجو شده نداشتند . یعنی ما کلمه ای سرچ می کردیم و یک صفحه نامرتبط برای ما نمایش داده می شد .

گوگل بار دیگر برآن شد تا رضایت کاربر را جلب کند ، گوگل همواره در تلاش است تا کاربرپسند باشد به همین خاطر در این سیر تکامل سایت هایی که بیشتر به مخاطب احترام می گذارند ، در نتایج گوگل محبوب تر هستند .

مرغ مگس خوار چیست ؟

یکی دیگه از انواع الگوریتم های گوگل است منتهی این الگوریتم آینده سئو را به نوعی مشخص کرد . در آگوست ۲۰۱۳ گوگل این الگوریتم را معرفی کرد تا به کلی نتایج گوگل دستخوش تغییر بزرگی شود .

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل چگونه کار می کند؟

اساس کار پرنده مرغ مگس خوار بر دقت و سرعت است.از این رو بزرگترین موتور جستجو هم تصمیم گرفته از اصل صفات این حیوان استفاده کند.

کمترین خواسته کاربر این است که وقتی یک کلید واژه را جستجو می کند در کمترین زمان بهترین و مرتبط ترین نتیجه ها در اختیارش قرار گیرد. علاوه بر نتایج مرتبط ، نمایش نتایج مترادف نیز از ویژگی های منحصر به فرد مرغ مگس خوار است.

این مطلب را هم از دست ندهید :   آموزش های لازم و ضروری در موردلوازم کامپیوتر

در گذشته مدیران سایت ها برای اینکه در نتایج جستجو حضور داشته باشند ، کلمه کلیدی اصلی خود را بارها در متن تکرار می کردند ، این کار هم از کیفیت متن کم می کرد و هم خواننده را اذیت می کرد . اما این تنها راهی بود که بتوان در نتایج جستجو ظاهر شد .

اما مرغ مگس خوار با دقت و سرعت بالایی که داشت آمد تا مقاله ها را از نظر مفهوم و معنا درک کند به جای اینکه بر اساس تکرار رتبه بندی انجام شود به همین خاطر اصل محتوا به سمت مفهوم کلیدی کشیده شد تا کلمه کلیدی .

مزیت های این کار باعث شد تا گوگل منظور شما را بهتر درک کند ، به عنوان مثال کلمه سیر رو در گوگل جستجو می کنیم.

خب حالا وقتی کلمه سیر شدن را در گوگل جستجو می کنیم ، گوگل تشخیص می دهد که منظور ما از سیر شدن ، رفع گرسنگی هست و نتایجی را برای ما به نمایش می گذارد که برای ما مفید باشد .

حالا کلمه مزه سیر را جستجو می کنیم و در این جا هم گوگل تشخیص می دهد که منظور ما گیاه سیر است . به همین خاطر نتایج جستجو را به سرعت برای ما تغییر می دهد تا ما به هدفمون برسیم .

این همه دقت و سرعت در تغییر دادن نتایج و درک مفهوم جستجو شده ما توسط الگوریتم مرغ مگس خوار انجام می شود .

به این نتیجه می رسیم که وقتی ما دنبال یک کلمه هستیم و حتی خودمون هم دقیق نمیدونیم که چی برای ما خوبه گوگل به کمک ما میاد ، شاید این روز ها خیلی شنیده باشید که دنبال هر چیزی که باشید اگر از کسی بپرسید به شما خواهند گفت که گوگل کن.

مثالی از گوگل کن

به عنوان مثال شما دنبال یک کارواش خوب در شهر مشهد هستید ، بعد این رو از یک دوستتون می پرسید و اون به شما میگه که همین عبارت رو گوگل کن ، بعد از جستجو گوگل آدرس چند کارواش مشهد را به شما معرفی می کند .

این همه پیشرفت گوگل در این حوزه همه توسط مرغ مگس خوار انجام می شود .

با توجه به این گوگل مفهوم مقاله شما را متوجه می شود دیگر نیاز نیست که کلمه کلیدی را بارها تکرار کنید .

تمرکز روی کاربر به جای ربات های گوگل

یکی از مواردی که الگوریتم Hummingbird انجام می دهد این است که کاری می کند که ما تمرکز خودمون رو از ربات های گوگل برداریم و تماما روی رفتار کاربر قرار دهیم ، میخوام با یک مثال این موضوع را برای شما باز کنم .

تکنیک CTR (نکته سئویی نهفته در این مثال)

تصور کنید که شما یک سایت با موضوع خرید یا فروش گوشی موبایل دارید ، حال سایت شما در جایگاه ۵ ام صفحه اول قرار دارد ، اما عنوانی که برای سئو انتخاب کرده اید یک عنوان بسیار جذاب است و تمام نکات سئو عنوان را در آن رعایت کرده اید .

همان مواردی که در آموزش سئو به صورت کامل توضیح داده ایم . حال اتفاقی که می افتد این است که مخاطبان روی سایت شما بیشتر از سایت های دیگه کلیک می کند .

اینجا الگوریتم Hummingbird وارد عمل می شود و به رفتار کاربران احترام می گذارد ، اتفاقی که می افتد شما از رتبه ۵ تا رتبه اول ارتقا پیدا می کنید و رتبه سایت های برتر رو میگیرید .

حال نکته سئویی که وجود دارد این است که اگر سایت شما در یک جایی قفل شده است و تکون نمیخورد ، یعنی ارتقا رتبه ای به دست نمی آورید . می توانید از تکنیک CTR استفاده کنید که به گوگل نشان دهید که سایت من مورد توجه کاربران است .

ارتقا سئو سایت با استفاده از الگوریتم Hummingbird

خب حالا سوال پیش میاد که ما چطوری میتونیم از این الگوریتم به نفع خودمون استفاده کنیم . تا سئو سایت ما بهبود پیدا کند .

نیاز هست تا مواردی را در سایت خودمون رعایت کنیم .

۱ . تمرکز بر مفهوم و استفاده از کلمات متنوع

حال که به طور کامل درک درستی از الگوریتم مرغ مگس خوار به دست آوردید به خوبی میدونید که تمرکز این الگوریتم بیشتر رو معناست پس می توانید از این کار الگوریتم به نفع خود استفاده کنید .

برای این کار کافی است که از کلمات مترادف و هم معنا و همچنین کلمات کلیدی طولانی تر استفاده کنید .

۲ . زمان حضور کاربر در سایت را افزایش دهید

وقتی محتوای شما مناسب کاربر باشد نرخ پرش از سایت شما کاهش پیدا می کند و همچنین زمان ماندگاری کاربر در سایت افزایش پیدا می کند .

خب چه چیزهایی باعث ماندگاری بالاتر کاربر می شود :

  • ویدئو
  • تصاویر جذاب
  • اینفوگرافی
  • آمار و نمودار
  • کامنت های کاربران

رعایت کردن این موارد باعث می شود که کاربر ماندگاری بالاتری داشته باشه . شما اگر یک ویدئو جذابی را تولید کنید ، می توانید کاربر را میخ کوب کنید در صفحه خود تا با لذت ویدئو شما را تماشا کند . البته نباید زمان ویدئو خیلی طولانی باشد که حوصله سربر شود .

تصاویر و نمودار ها هم به همین صورت باعث افزایش زمان حضور کاربر در سایت می شود . مورد جذاب بعدی کامنت های کابران است .

اگر به سایت های بزرگی مثل دیجی کالا سر زده باشید متوجه می شوید خیلی از افراد برای خواندن کامنت های دیگر افراد وارد این سایت می شوند تا بتوانند خرید خوبی را تجربه کنند .

این افراد ممکن است گاها ساعت ها در این سایت حضور داشته باشند تا نظرات همه کاربران را مطالعه کنند . به همین خاطر اگر مقاله شما طوری باشد که باعث شود کاربر برای شما نظر خود را ثبت کند ، این نظرات برای دیگران هم جذاب خواهد بود و ماندگاری آنها را افزایش خواهد داد .

۳٫ استفاده از Schema

کدهای اسکیما سایت ما را برای گوگل قابل درک تر می کنند ، انگار ما به زبان گوگل با خودش صحبت کرده ایم . استفاده از این کدها به صورت استاندارد باعث می شود که ما از الگوریتم مرغ مگس خوار به سود خود استفاده کنیم .

گراف دانش گوگل

گوگل برای اینکه بتواند رفتار شبیه کاربران داشته باشد تا بهتر منظور کاربر را متوجه شود سایت های مرجع مثل ویکی پدیا را به صورت کامل مطالعه می کند تا هر روز پایگاه دانش خود را قوی تر کند . این کار باعث می شود که درک درستی از رفتار کاربران داشته باشد و بهترین نتایج را به آن ها نمایش دهد .

جمع بندی

ما در بخش جمع بندی همیشه یک حرف تکراری را می زنیم ، همیشه به دنبال رضایت کاربر خود باشید . با استفاده از المان های داخل صفحه می تواند میزان رضایت کاربران را افزایش دهید .

ادامه مطلب

الگوریتم مرغ مگس خوار و اثر آن بر سئوی سایت را میتوانید در این مقاله بخوانید تا سایت خود را بهینه کرده و در نتایج گوگل بهترین رتبه هارا کسب کنید.

الگوریتم مرغ مگس خوار سال ۲۰۱۳ کار خود را شروع کرده که هدف آن بسیار پیچیده و شبیه به تفکرات انسان است در جهت فهمیدن نیاز کاربران یک سایت میباشد.به این صورت که از روی جستجوی کاربران نتیجه گیری میکند و بعد از تصمیم گیری بصورت پویا و هم زمان بهبود میبخشد در واقع الگوریتم مرغ مگس خوار از رفتار کاربران نیاز های آن هارا میابد که میتوان نتیجه گرفت یکی از مهم ترین و تاثیر گذارترین الگوریتم های گوگل میباشد.

اگر نمیدانید که الگوریتم های گوگل چه هستند و انواع آن ها چیست و یا حتی چه وظایفی دارند نگاهی به این مقاله بیندازید تا مفهوم آن برای شما ساده تر باشد.

پیشنهاد ما به شما : الگوریتم های گوگل

عملکرد الگوریتم مرغ مگس خوار

برای مثال شما کلمه الگوریتم های گوگل را در سرچ گوگل جستجو میکنید و مطلب مناسب و جامع را نمیابید در نتیجه مرغ مگس خوار در پی این می افتد که شما را به سایت بهتری هدایت کند این سایت بهتر میتواند هیچ مطلب خاص با طراحی خاصی نداشته باشد اما با توجه به تعداد نظرات و خرید محصولات و تعداد بازدید میتواند از نظر الگوریتم مرغ مگس خوار بهینه باشد ..سایتی که اگر چه مطلب طولانی ندارد اما با همان مطلب کوتاه مفهوم را رسانده و افراد زیاد و پویایی را به خود جذب کرد پس شما نیز توسط این الگوریتم جذب این سایت خواهید شد.

الگوریتم مرغ مگس خوار چه زمانی فعال میشود؟

به این معنی که بعد از چه واکنشی از سمت ما کار خود را آغاز میکند ؟

۱- کاربری که کلمه جستجو شده ی خود را عوض میکند.

چه زمانی این اتفاق برای شما افتاده؟ درسته زمانی که با سرچ یک کلمه به نتیجه دلخواه نرسیده اید و هر چقدر سایت ها را باز میکنید متن خاصی نمیابید(این سایت ها با کد های اسپم شده قادر به فریب گوگل بودند که حالا با وجود الگوریتم های گوگل کمتر امکان پذیر است)

۲- کاربری که کلمات مشابه هم جستجو میکند.

برای مثال برای شما هم پیش آمده که سرچ میکنید خرید بلیط کنسرت رضا صادقی و لیستی از سایت های پرتی که با عناوینی مختلف مثل دانلود آهنگ های رضا صادقی و … مطلبی که اصلا به چیزی که دنبال آن بودید شباهتی ندارد.

حالا شما کلمه مورد نظر را پاک میکنید و مینویسید خرید بلیط کنسرت رضا صادقی در تهران مهر ۹۷ (دقیق تر از این نمیشه) و حالا الگوریتم مرغ مگس خوار وارد کار شده و بهترین سایت های ممکن را با همین عنوان پیش روی شما قرار میدهد.جالبه مانند نگهبانی که مدام نگران سردرگمی مخاطبین است و هر لحظه برای رهایی از این سر درگمی وارد کار میشود.

۳- کاربری که بدنبال موردی خاص است.

اما عنوان مناسبی برای آن نمیابد و هر آنچه که به یاد دارد یا میداند را سرچ میکند(گاهی نام یک آهنگ یا خواننده را نمیدانیم و قسمتی از آهنگ را به یاد داریم) با سرچ قسمتی از آهنگ الگوریتم مرغ مگس خوار به شما کمک خواهد کرد آهنگ مورد نظر را بیابید.

۴- کاربرانی که در یک حوزه کاری خاص به یک سایت توجه زیادی دارند.

الگوریتم مرغ مگس خوار بدون توجه به دوستان همکارش ( و) که نکات ریزی را زیر نظر دارند از جمله لینک بیلدینگ و بانس ریت و … آن سایت پر بازدید را یک سایت خوب شناسایی میکند .

این سهل انگاری مرغ مگس خوار فرصتی است که شما با مطالب و عناوین جذاب لینک بیلدینگ با کیفیت خود را به صفحه اول برساتید تا مرغ مگس خوار شما را در این جایگاه حفظ کند.سایت های بزرگی با این متد کلمات سخت خود را با صفحه اول نتایج گوگل رساندند شما هم حتما با تلاش و اعتماد بنفس به این صفحه طلایی خواهید رسید.

آزمایش سایت موز و مرغ مگس خوار

فقط در سه ساعت صعود به صفحه اول شما هم تست کنید

یکی از اعضای مهم بنام آقای Rand Fishkin در اکانت توییتر خود این متن را قرار میدهد..

?Care to help with a Google theory/test

Could you search for ” imec lab ” in Google & click the link from my blog? I have a hunch

نتیجه تست سایت موز و مرغ مگس خوار

این پیام از ساعت ۶:۳۰ در این شبکه قرار گرفت و با تصویری که رند فیشکین انتشار داد و دقیقا سه ساعت بعد این لینک در خط اول صفحه ی اول قرار گرفت بدون آنکه الگوریتم مرغ مگس خوار به این موضوع اهمیت دهد که چطور این اتفاق افتاد و آیا ارزش لینک های قبلی بیشتر بود یا خیر؟! (بنظر بده ولی بررسی این موارد به عهده پاندا و پنگوئن است )

رفتار کاربران سایت

تنها بررسی از سوی مرغ مگس خوار رفتار کاربران بود که به وضوح مشاهده کردید و تمرکز اصلی آن بر روی صفحه اول نتایج گوگل میباشد.

تست مشابه دیگری نیز اتفاق افتاد که لینکی از صفحه سوم با تعدادی حدود ۱۴۰ کلیک در عرض ۶ ساعت به صفحه اول گوگل وارد شد در آزمایش اولی که شرح دادیم نزدیک به ۲۳۰ کلیک در سه ساعت!شگفت انگیزه..

توجه کنید که فقط کلیک کردن اتفاق افتاده و مسائلی مانند میزان بازدید و گردش به سایت اتفاق نیفتاده و کاملا الگوریتم مرغ مگس خوار این موضوع را نادیده گرفته است و فقط رفتار کاربران را میبیند.

پیشنهاد مغز وردپرس

هیچ اشکالی ندارد که شما میدانید مقاله خوبی دارید و اگر به صفحه اصلی برسد کاربران زیادی دارد( میترکونه ) میتوانید از این ترفند استفاده کنید فقط باید بدنبال تعدادی افراد که اینکار را برای شما انجام دهند باشید.یا مطلب فوق العلاده جذابی خلق کنید که CTR جذب کند.

حواستان باشد که از ip های یکسان برای این کار استفاده نکنید که باعث افت رتبه شما نیز خواهد شد.

امیدواریم از خواندن این مطالب راضی بوده و نظرات و سوالات خود را در انتهای مقاله مطرح کنید.

مَغزِ وردپرس یک مرجع کامل آموزش و خدمات و ابزارهای اورجینال وردپرس می باشد، تیم ما در تلاش است که هرآنچه که شما عزیزان برای بهبود کسب و کار خود نیاز دارید را فراهم سازد و از ابتدا تا انتها راه همراه شما دوستان گرامی باشد (( با مَغزِ وردپرس ، مَغزِ وردپرس شوید ))

در این ویدیو با شما در مورد میزان درآمد یک وردپرس کار و طراح سایت صحبت میکنیم تا بدانید درآمد در ایران و حتی درآمد دلاری یک طراح چقدر میتواند باشد.