ترفند ها و تکنیک های نوین برای Google News

اگر می خواهید رتبه سئو وبسایتتان را بهبود دهید؛ باید در ابتدا بر روی گوگل E-A-T آن کار کنید. البته از فاکتورهای مستقیم نیست اما با آن همخوانی دارد. سیگنال های اصل E-A-T گوگل برای موتورهای جستجو بسیار ارزشمند است؛ چون موتورهای جستجو متوجه اعتبار و تخصص سایت می شوند. برای اینکه بتوانید اعتبار صفحه ی خود را بهبود دهید، باید به پیاده سازی اصول سئو و مناسب، اهمیت دهید. گوگل به E-A-T یا همان تخصص، اعتبار و اطمینان یک وب سایت اهمیت زیادی می دهد؛ پس توجه کافی را بر آن داشته باشید.

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (سئو)

سیگنال های E-A-T گوگل

سیگنال هایی که کمک می کند سئو سایت خود را بهبود دهید و رنک خود را در صفحه اول گوگل تثبیت کنید:

۱. نمایش بیوگرافی نویسنده

یکی از متداول ترین روش های اعطای اعتبار به محتوای شما، نوشتن آن توسط یک متخصص است. یا حداقل کسی که به نظر می رسد متخصص باشد. به همین دلیل توصیه می شود نام نویسندگان در مقالات باشد تا اینکه محتوا توسط یک نام تجاری یا کارمند نوشته شود. هرچه اطلاعات کامل تری از نویسندگان خود بنویسید، به نتیجه بهتری خواهید رسید. اطلاعاتی مانند:

  • عکس
  • نام
  • عنوان شغلی
  • توضیحات
  • پروفایل شبکه های اجتماعی
  • شبکه های اجتماعی

  • تجربیات
  • سایز مقالات

شما با ابزار هایی مانند Structured Data Markup Helper می توانید اسم نویسنده را به مقالات اضافه کنید.

۲. تاریخ انتشار

گوگل بارها ادعا کرده است که تاریخ مقاله و تازه بودن آن به طور کلی عامل رتبه بندی نیست. بررسی های متعددی در جامعه سئو انجام شده است که سعی می کند؛ این ادعاها را با تغییر تاریخ همه مقالات در وب سایت یا حذف تاریخ به طور کلی اثبات یا رد کند. در حال حاضر مقالات تازه تر در قسمت google news منتشر می شود. واضح است که Google معتقد است به طور کلی تاریخ ها به اعتبار محتوای شما کمک می کند. بهتر است هم تاریخ انتشار مقاله و هم تاریخ آخرین به روز رسانی مقاله را درج کنید.

۳. قوانین

گوگل بارها تاکید کرده که به صفحات خط مشی و قوانین و خدمات مشتری توجه ویژه ای کنید چون به اعتبار سایت شما کمک می کند. برای این منظور، توصیه می شود که صفحات اختصاصی برای انواع سیاست های مربوط به وب سایت خود ایجاد کرده و سپس پایین صفحه وب سایت خود به آنها لینک دهید.

۴. HTTPS

یکی از اصلی ترین مواردی که به بهبود سئو سایت کمک می کند؛ HTTPS است. اگر هنوز HTTPS را در وب سایت خود فعال نکرده اید، با ارائه دهنده هاست خود مشورت کنید – اکثر آنها SSL رایگان در اختیار دارند، اگرچه فعال کردن آن گاهی مشکل است. در غیر این صورت ، می توانید یک گواهی SSL رایگان از Let’s Encrypt دریافت کنید ، البته باید هر شش ماه یکبار تمدید شود.

۵. سیگنال های خارجی

بک لینک ها

بک لینک

بک لینک سازی یکی از استراتژی های سئو می باشد. بک لینک سازی از وب سایت های معتبر می تواند رتبه ی سایت شما را جابجا کند. بک لینک سازی از وب سایت های مرتبط می تواند کم کم شما را به یک مرجع و الگو در حیطه ی کاری خودتان تبدیل کند. خیلی مهم است که بک لینک ها را به طور طبیعی به دست آورید. دریافت لینک به طور غیر طبیعی می تواند جریمه ی گوگل را داشته باشد. بعلاوه به کیفیت بک لینک ها بیش از کمیت آنها اهمیت دهید. برای اینکه بتوانید بک لینک های معتبر به دست آورید، محتوای با کیفیت تولید کنید. برای این کار می توانید نویسندگان معتبر استخدام کنید.

لینک سازی

مشخصات پروفایل Google My Business شما یکی از مکان هایی است که ارزیابی کنندگان هنگام ارزیابی وضعیت E-A-T شما را بررسی می کنند. بنابراین، حداقل کاری که می توانید انجام دهید این است که مشخصات خود را به طور کامل پر کنید: توضیحات، لوگو، تصاویر با کیفیت بالا، لینک ها، محصولات و غیره-در واقع گوگل به محض چک کردن GMB خود نکاتی را در اختیار شما قرار می دهد. پنل گام بعدی برای چک کردن است، به نظرات مثبت پاسخ دهید، سعی کنید مشکل منتقدان را حل کنید و پایگاه مشتری خود را تشویق کنید که کامنت بگذارند.

کلام آخر – سیگنال های E-A-T گوگل بر روی سئو

  • رشد کانال یوتیوب با تقویم محتوایی مناسب!
  • نحوه تبلیغات در تیک تاک
  • معرفی لایسنس های انتشار ویدیو در یوتیوب
  • تجهیزات یوتیوب: وسایل مورد نیاز برای یوتیوبر شدن
  • چگونه دیجیتال مارکتر شویم؟

ادامه خواندن در سایت منبع

اگر در حال خواندن این مقاله هستید، پس شما هم جزء ۳٫۵ بیلیون کاربری هستید که روزانه از سرچ گوگل استفاده می کنند! اما بهتر است بدانید که گوگل چیزی فراتر از یک موتور جستجوی ساده است، خصوصاً برای افرادی که در حوزه در حال فعالیت هستند. در این مقاله همراه ما باشید، تا شما را با سایر ابزار کاربردی گوگل که احتمالاً از آن ها بی خبرید، آشنا کنیم.

در حال حاضر، گوگل ابزاری در کنار قابلیت جستجو در فضای وب، در اختیار کاربران قرار داده است که فرصت های بی نظیری برای افرادی که در حوزه بازاریابی آنلاین فعالیت می کنند، قرار می دهد. چرا که با استفاده از این ابزار کاربردی گوگل ، داشتن و البته مدیریت یک کمپین بازاریابی راحت تر و مؤثرتر انجام می شود.

بازاریابی

ابزار Google My Business

اگر به دنبال روشی برای تبلیغات رایگان هستید، بهتر است که از Google My Business که قبلاً به Google Places شناخته می شد، استفاده کنید. با ثبت نام در این ابزار، شانس سایت شما برای جست و جوی های محلی که توسط کاربران انجام می شود، بیشتر می گردد. به تصویر زیر نگاه کنید، تمام مواردی که در کادر قرمز قرار داده شده اند، از این ابزار کاربردی گوگل استفاده کرده اند، بدون آنکه که ریالی به گوگل هزینه پرداخت کنند. بله درست متوجه شدید، درست برخلاف تبلیغ در گوگل ادوردز !

گوگل وبسمتر (Google Webmaster)

اگر می خواهید متوجه شوید که همه چیز در سایتتان همانی است که انتظار دارید یا نه، می توانید در این ابزار کاربردی گوگل ثبت نام کنید. با استفاده از این ابزار، که به نوعی ابزار سئو نیز در نظر گرفته می شود، می توانید ترافیک ورودی سایتتان را تحلیل کنید و در صورت وجود خطاهای مختلف، آن ها را برطرف نمایید.

ابزار Google Suite

اگر می خواهید به بهترین شکل با کارمندان سایر بخش های شرکتتان در ارتباط باشید، بهترین کاری که می توانید انجام دهید، استفاده از ابزار Google Suite است. با استفاده از این ابزار برقراری ارتباط بین بخش های مختلف و کارمندان بدون نیاز به استفاده از نرم افزار خاصی امکان پذیر است. شما از این ابزار کاربردی گوگل می توانید جهت موارد زیر استفاده کنید :

  • ایجاد و نگهداری فایل های ورد (Word)
  • ایجاد و نگهداری فایل های اکسل (Excel)
  • ایجاد و نگهداری اسلایدرهای مختلف (پاور پوینت)

گوگل ادوردز (Google ادوردز)

اگر به دنبال افزایش بازدید سایت و یا معرفی برندتان در فضای وب، در کوتاه ترین زمان ممکن هستید، بدون شک تبلیغات کلیکی در گوگل بهترین کاری است که می توانید انجام دهید. در مورد این ابزار تا کنون مقالات آموزشی زیادی برای شما عزیزان آماده کرده ایم، که برخی از آن ها عبارت هستند از :

افزایش بازدید سایت-ترافیک سایت

اما اگر بخواهیم توضیح مختصری در رابطه با نحوه استفاده از گوگل ادورز در اختیار شما قرار دهیم، باید بگوییم :

با استفاده از این ابزار کاربردی گوگل ، می توانید در کلمه کلیدی که مد نظر دارید، بالاتر از نتایج ارگانیک گوگل به مخاطبین هدفتان نمایش داده شوید. درست مانند تصویر زیر :

مسلماً استفاده از این روش رایگان نخواهد بود. به عبارت دیگر هزینه تبلیغ در گوگل به عوامل مختلفی بستگی دارد که برخی از مهم ترینشان عبارت هستند از میزان رقابت کلمه کلیدی و امتیاز کیفی.

توجه : استفاده از شیوه تبلیغ در گوگل یکی از سریع ترین روش ها برای رسیدن به اهداف تجاری در حوزه بازاریابی آنلاین است. با این وجود اگر کمپین تبلیغاتی تان به درستی راه اندازه نشود، نه تنها نتیجه بخش نخواهد بود، بلکه هزینه زیادی برای شما خواهد داشت.

پس به شما توصیه می کنیم که تعهد تبلیغ در گوگل را به کسی بسپارید که به اندازه کافی در این زمینه اطلاعات و تخصص دارد. علاوه بر این فراموش نکنید که شما تبلیغ کننده اصلی هستید. پس باید به صورت کامل به حساب گوگل ادوردزتان دسترسی داشته باشید. به این ترتیب خودتان می توانید هر زمان که می خواهید روند پیشرفت کمپینتان را بررسی کنید.

گروه افراک، در زمینه تبلیغ در گوگل سابقه ای درخشان دارد، چرا که با جلب اعتماد کاربرانش توانسته است که آن ها را به مشتری وفادار تبدیل کنید. اگر شما هم برای تبلیغ در گوگل سؤالی دارید، می توانید از طریق لینک زیر از مشاوره رایگان ما استفاده کنید :

تبلیغ در گوگل

کیورد پلنر گوگل ادوردز (Google ادوردز Keyword Planner)

فرقی نمی کند که به عنوان کسی که در حوزه دیجیتال مارکتینگ کار می کند، بخواهد ترافیک سایت را از طریق تکنیک های سئو و یا تبلیغات افزایش دهد. چیزی که مسلم است، نیاز به بهترین کلمات کلیدی برای تولید محتوا و یا تبلیغ در گوگل است. با استفاده از کیورد پلنر به راحتی متوجه می شوید که کاربران از چه کلمه و یا عباراتی برای جستجو در گوگل استفاده می کنند.

بازاریابی دیجیتال-تجارت الکترونیک-دیجیتال مارکتینگ

توجه : برای استفاده از این ابزار کاربردی گوگل ابتدا باید یک حساب گوگل ادوردز ایجاد کنید. ایجاد کردن این حساب کاربری لزوماً به معنی تبلیغ در گوگل نیست. اگر با روش انجام این کار آشنایی ندارید، می توانید از طریق لینک زیر درخواست ایجاد حساب کاربری گوگل ادوردز را برای ما ارسال نمایید.

ایجاد حساب کاربری گوگل ادوردز

ابزار DoubleClick Search

با استفاده از این ابزار کاربردی گوگل به راحتی می توانید کمپین تبلیغاتی تان را زیر نظر داشته باشید. به عنوان مثال متوجه شوید کدام کلمه کلیدی بیشترین تأثیر را داشته و ترافیک بیشتری برای سایت ایجاد کرده است.

ابزار گوگل ترندز (Google Trends)

یکی دیگر از ابزاری که برای انتخاب کلمه کلیدی استفاده می شود، گوگل ترندز است. اگر می خواهید میزان محبوبیت یک کلمه کلیدی را در طول زمان بر اساس معیارهای مختلف مانند موقعیت جغرافیایی، زبان و … بسنجید، می توانید از این ابزار کاربردی گوگل استفاده کنید. بنابراین اگر بین انتخاب چند کلمه کلیدی مشابه با هم گیر کرده اید، با این ابزار گوگل خیلی سریع میزان محبوبیت هر یک را بررسی کنید.

ابزار گوگل درایو (Google Drive)

ابزار گوگل آلرت (Google Alerts)

اگر می خواهید در رابطه با یک کلمه کلیدی خاص در فضای وب گزارشی دریافت کنید، باید در این ابزار کاربردی گوگل ثبت نام کنیم. بسیاری از کسانی که در حوزه دیجیتال مارکتینگ کار می کنند، از این ابزار استفاده می کنند. چرا که به راحتی متوجه می شوند اسم برند، نام محصول و … شرکتش کی و چقدر توسط کاربران در گوگل سرچ شده است.

ابزار گوگل نیوز (Google News)

اگر می خواهید از جدیدترین اخباری در حوزه کار و یا علاقه مندی تان مطلع شوید، با ثبت نام در این ابزار گوگل می توانید به روز باشید.

ابزار گوگل ویس (Google Voice)

قبل از هر چیز لازم به ذکر است که تنها کسانی که در آمریکا زندگی می کنند، می توانند از این ابزار گوگل استفاده کنند. همان طور که از اسم این ابزار مشخص است، با استفاده از آن می توانید تماس هایتان را از چند خط تلفن مجزا به راحتی مدیریت کنید. خصوصاً اگر شماره تلفنتان را در متن تبلیغ در گوگل (و یا افزونه های گوگل ادوردز ) و یا صفحه “تماس با ما” سایت قرار داده اید.

ابزار تقویم گوگل (Google Calendar)

قطعاً برای موفقیت در هر چیزی قبل از سرمایه نیاز به برنامه ریزی و زمان بندی است. با استفاده از این ابزار گوگل به راحتی از تمام قرار ملاقات و کارهایی که باید انجام دهید، مطلع می شوید. علاوه بر این، اگر در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنید، حتماً می دانید که به اشتراک گذاری محتوا در ساعات مشخصی از روز، یکی از مهم ترین مواردی است که باید رعایت شود. پس با استفاده از این ابزار، زمان بندی کردن پست هایتان را هم انجام دهید.

گوگل آنالیتیکس (Google آنالیتیکس)

مدت زمان ماندگاری کاربران در سایت شما چقدر است؟ چند درصد از بازدیدکنندگان به سایت شما باز می گردند؟ در حوزه دیجیتال مارکتینگ زمانی که از یک استراتژی تولید محتوا و یا شیوه جدیدی برای بازاریابی آنلاین استفاده می کنید، مهم است بدانید که همه چیز مطابق میلتان پیش می رود یا نه. با استفاده از گوگل آنالیتیکس می توانید درک درستی از هرآنچه که در سایت شما در حال وقوع است، داشته باشید.

این مطلب را هم از دست ندهید :   دستور العمل جامع و کامل برای تگ alt عکس (آموزش قدم به قدم)

تولید محتوا-بازاریابی محتوا

ابزار Google FeedBurner

اگر می خواهید کاربرانتان از جدیدترین مطالبی که در سایتتان قرار داده می شود، مطلع شوند، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که با استفاده از این ابزار کاربردی گوگل ، جدیدترین مطالبتان را برایشان ارسال کنید.

یوتیوب (YouTube)

تعجب نکنید، یوتیوب از سال ۲۰۰۶ تا کنون به عنوان یکی از ابزار گوگل شناخته می شود. وجود بیش از ۱ بیلیون کاربر فعال در این رسانه اجتماعی باعث شده است که به عنوان یکی از بهترین شیوه های دیجیتال مارکتینگ شناخته شود.

گوگل ادسنس (Google AdSense)

یکی از روش های کسب درآمد از سایت و یا کسب درآمد ارزی ، استفاده از ابزار گوگل ادسنس است. اگرچه که جایگزین های مختلفی برای این ابزار وجود دارد مانند و ، ولی می توان گفت هیچ کدام به خوبی گوگل ادسنس نیستند. با استفاده از این ابزار گوگل می توانید با قرار دادن تبلیغ بنری در سایت های مختلف، داشتن درآمد به دلار را تجربه کنید.

همراهان عزیز، شما تجربه استفاده از کدام یک از ابزار کاربردی گوگل را دارید؟

ادامه خواندن در سایت منبع

۲۰۰ عامل رتبه بندی گوگل که تاثیر مستقیم بر سئو سایت دارند را می خواهیم در این مقاله از سایت کارکوک مورد بررسی قرار دهیم. در واقع گوگل با استفاده از این ۲۰۰ فاکتور تصمیم می گیرد که سایت شما را در نتایج گوگل نمایش دهد و چه جایگاهی را به شما اختصاص دهد.

فاکتورهای دامنه

۱٫ طول عمر دامنه

بسیاری از سئوکاران معتقدند که گوگل ذاتاً به دامنه های قدیمی تر اعتماد دارد. با این حال، جان مولر کارشناس ارشد گوگل گفته است که “سن دامنه به هیچ چیز کمک نمی کند”.

۲٫ کلمه کلیدی در دامنه

داشتن یک کلمه کلیدی در نام دامنه شما باعث افزایش سئوی قبلی شما نمی شود. اما همچنان به عنوان یک سیگنال تاثیرگذار عمل می کند.

اخیرا از سوی گوگل اعلام شده که این مورد هم تاثیر چندانی در سئو ندارد و بیشتر به فکر برندتون باشید تا اینکه هر طور شده کلمه کلیدی رو در دامنه قرار بدهید

۳٫ طول زمان ثبت دامنه

یک پتنت (Patents) گوگل بیان می کند:

معمولا دامنه هایی که قرار است به صورت قانونی کار کنند ، دامنه خود را برای چندین سال تمدید یا به اصطلاح پیش پرداخت می کنند . اما سایت هایی که اعتبار زیادی ندارند معمولا به صورت یکساله دامنه خود را تمدید می کنند ، به همین خاطر اگر می خواهید که از این فاکتور گوگل به نفع خودتون استفاده کنید ، دامنه خود را برای چند سال پیش پرداخت بزنید .

۴٫ کلمه کلیدی در زیر دامنه

یکی از متخصصان سایت moz بر این عقیده است و موافق این موضوع که اگر کلمه کلیدی در زیر دامنه باشد در رتبه بندی تاثیر دارد . این یکی دیگه از ۲۰۰ عامل رتبه بندی گوگل می باشد .که می توانید از آن استفاده کنید . اما تغییرات جدید گوگل بیشتر به دنبال درک مفهوم صفحه است .

۵٫ تاریخچه دامنه

سایتی که چندین بار افت داشته است و در واقع مالکیت ناپایدار داشته است باید به گوگل درخواست تنظیم مجدد تاریخچه را بدهد ، و همچنین لینک هایی که به این دامنه اشاره می کنند را حذف کند . در غیر این صورت جریمه گوگل به مالک جدید منتقل داده می شود .

در هنگام خرید دامنه منقضی شده حتما به تاریخچه سایت دقت کنید

۶٫ دامنه تطابق دقیق

دامنه های تطابق دقیق احتمالاً فواید چندانی برای سئوی مستقیم ندارند. اما اگر EMD شما یک سایت با کیفیت پایین است، در برابر به روز رسانی EMD آسیب پذیر است.

به عنوان مثال شما یک سایت در زمینه خرید سریال جوکر دارید ، اسم دامنه خود را هم به این صورت انتخاب می کنید که kharidserialjoker.com .

خیلی از متخصصین معتقد هستند که این کار تاثیر خوبی روی سئو سایت دارد و عده ای هم خلاف این را تایید می کنند ، به هر حال گوگل هم به این مورد اشاره دارد که اگر این تطابق دقیق کیفیت پایینی داشته باشد تاثیر چندانی نخواهد داشت.

۷٫ whois عمومی در مقابل افراد خصوصی

اطلاعات افراد شخصی ممکن است نشانه ای از “چیزی برای پنهان کردن” باشد. از مت کاتس، کارمند گوگل نقل می شود که می گوید:

«…وقتی که whois روی آنها را بررسی کردم، همه آنها «سرویس حفاظت از حریم خصوصی whois» را روی خود داشتند. این نسبتاً غیر عادی است. … روشن کردن حریم خصوصی whois به طور خودکار بد نیست، اما زمانی که چندین مورد از این عوامل را با هم دریافت کنید، اغلب در مورد نوع متفاوتی از وب مستر نسبت به کسی که فقط یک سایت دارد صحبت می کنید.

یعنی اگر کسی اطلاعات مربوط به دامنه خود را مخفی کرده باشد ،از دید گوگل تاثیر منفی دارد ، چرا که ممکن است این فرد می خواهد گوگل متوجه نشود که چه سایت هایی که به نام این شخص می باشد .

پیشنهاد کارکوک این است که whois دامنه خود را به صورت عمومی قرار دهید

۸٫ مجازات مالک WhoIs

اگر گوگل شخص خاصی را به عنوان هرزنامه نویس (اسپمر ) شناسایی کند، منطقی به نظر می رسد که سایر سایت های متعلق به آن شخص را مورد بررسی دقیق قرار دهد.

۹٫ پسوند TLD کشور

داشتن یک دامنه سطح بالای کد کشور (.cn، .pt، .ca) گاهی اوقات می تواند به رتبه سایت برای آن کشور خاص کمک کند . اما می تواند توانایی سایت برای رتبه بندی جهانی را محدود کند.

به عنوان مثال وقتی پسوند دامنه خود را ir انتخاب می کنید ، می تواند برای سئو داخل ایران مناسب تر باشد ، اما ممکن است در فضای جهانی شما سخت تر رتبه بگیرید . به همین خاطر پیشنهاد می شود در مورد نحوه کاری خود قبل از خرید دامنه فکر و آینده نگری کنید .

عوامل سطح صفحه

۱۰٫ کلمه کلیدی در تگ عنوان

اگرچه به اندازه گذشته مهم نیست، اما برچسب عنوان شما همچنان یک سیگنال مهم سئو در صفحه است.

۱۱٫ تگ عنوان با کلمه کلیدی شروع شود

به گفته Moz، تگ های عنوانی که با یک کلمه کلیدی شروع می شوند نسبت به برچسب های عنوان که در آن کلمه کلیدی در انتهای تگ ظاهر می شود، عملکرد بهتری دارند.

۱۲٫ کلمه کلیدی در برچسب توضیحات

گوگل از تگ توضیحات متا به عنوان سیگنال رتبه بندی مستقیم استفاده نمی کند. با این حال، برچسب توضیحات شما می تواند بر نرخ کلیک تأثیر بگذارد، که یک عامل اصلی رتبه بندی است.

۱۳٫ کلمه کلیدی در تگ H1 ظاهر شود

تگ های H1 یک “برچسب عنوان دوم” هستند. بر اساس نتایج یک مطالعه همبستگی، همراه با برچسب عنوان شما، گوگل از تگ H1 شما به عنوان سیگنال ارتباط ثانویه استفاده می کند.

۱۴٫ TF-IDF

گوگل از این روش استفاده می کند تا متوجه محتوای صفحه شود ، به عنوان مثال وقتی شما کلمه آموزش سئو را بین ۳ تا ۵ بار در یک صفحه تکرار کرده باشید ، گوگل متوجه می شود که این محتوا در مورد یادگیری سئو است . البته گوگل از روش های پیشرفته تر TF-IDF استفاده می کند .

۱۵٫ طول محتوا

محتوای با کلمات بیشتر می تواند وسعت بیشتری را پوشش دهد و احتمالاً در الگوریتم گوگل در مقایسه با مقالات کوتاه تر و سطحی ترجیح داده می شود. در واقع ، یک مطالعه اخیر در صنعت فاکتورهای رتبه بندی نشان داد که میانگین نتایج صفحه اول گوگل حدود ۱۴۰۰ کلمه است.

۱۶٫ فهرست مطالب

یکی دیگر از ۲۰۰ عامل رتبه بندی گوگل استفاده از فهرست مطالب است که می تواند به گوگل کمک کند تا محتوای صفحه شما را بهتر درک کند. مثال برای اینکار زمانی است که شما یک کتاب جدید را خریده اید ، اول شروع می کنید به صورت روزنامه وار فهرست محتوا را مطالعه می کنید این کار درک بهتری از محتوای کل کتاب به شما می دهد .

۱۷٫ کلمات کلیدی نمایه سازی معنایی پنهان در محتوا (LSI)

کلمات کلیدی LSI به موتورهای جستجو کمک می کند تا از کلماتی که بیش از یک معنی دارند معنی استخراج کنند (به عنوان مثال: Apple the computer company vs. Apple the fruit) . وجود/عدم وجود LSI احتمالاً به عنوان یک سیگنال کیفیت محتوا نیز عمل می کند.

۱۸٫ کلمات کلیدی LSI در برچسب های عنوان و توضیحات

مانند محتوای صفحه وب، کلمات کلیدی LSI در متا تگ های صفحه احتمالاً به گوگل کمک می کنند تا کلماتی با چندین معانی بالقوه را درست تشخیص دهد. همچنین ممکن است به عنوان یک سیگنال مرتبط عمل کند.

۱۹٫ صفحه به صورت عمیق موضوع را پوشش دهد

ارتباط واضحی بین عمق پوشش موضوع و رتبه بندی گوگل وجود دارد. بنابراین، صفحاتی که هر زاویه و دیدگاهی را پوشش می دهند، احتمالاً در مقایسه با صفحاتی که فقط یک موضوع را تا حدی پوشش می دهند، جلوتر هستند.

این کار شما باعث می شود که به گوگل این سیگنال را بفرستید که من یک متخصص در این زمینه هستم و گوگل این را دوست دارد .

۲۰٫ سرعت بارگذاری صفحه از طریق HTML

هم گوگل و هم بینگ از سرعت صفحه به عنوان یک فاکتور رتبه بندی استفاده می کنند. Google اکنون از داده های واقعی کاربر( این داده توسط گوگل Chrome به دست می آید) برای ارزیابی سرعت بارگیری استفاده می کند.

ممکن است در حال حاضر خود سرعت سایت تاثیر مستقیمی رو نتایج گوگل نداشته باشد اما ، اتفاقی که می افتد این است که تجربه کاربری را بالا می برد ؛ و تجربه کاربری همان چیزی است که گوگل در الگوریتم های جدید خود به دنبال آن است .

۲۱٫ استفاده از AMP

اگرچه AMP یک عامل رتبه بندی مستقیم Google نیست، اما ممکن است برای رتبه بندی در نسخه موبایلی Google News Carousel الزامی باشد.

۲۲٫ Entity Match یا تطابق محتوا

آیا محتوای صفحه با «موضوعی » که کاربر در جستجوی آن است مطابقت دارد؟ اگر چنین است، آن صفحه ممکن است رتبه بندی آن کلمه کلیدی را افزایش دهد.

خیلی این مورد واضح است که ما باید به دنبال هدف کاربر در جستجو باشیم و محتوای خود را برای این هدف بهینه کنیم .

۲۳٫ مرغ مگس خوار گوگل

الگوریتم مرغ مگس خوار باعث شد که تنها به وسیله کلمات کلیدی نتایج خود را مرتب نکند در واقع این الگوریتم به گوگل اجازه داد که یک گام فراتر برود و موضوع یک صفحه را متوجه شود . به همین خاطر در حال حاضر گوگل بیشتر به دنبال مفهوم کلیدی در سایت شماست .

۲۴٫ محتوای تکراری

محتوای تکراری در صفحات سایت شما خیلی به ضرر شما تمام می شود ، گاها وقتی ما برای کسی توضیح می دهیم که نباید از محتوای تکراری استفاده کنید ، آنها فکر می کنند که یعنی با عوض کردن افعال به یک محتوای جدید دست پیدا کرده اند .

اما به این صورت نیست و این محتوا که کمی اصلاح شده است هیچ کمکی به شما نمی کند .و تاثیر منفی رو سایت شما دارد .

۲۵٫ Rel=Canonical

تگ کنونیکال باعث می شود که شما برای محتوای تکراری جریمه نشوید ، به این صورت که اگر در سایت شما صفحاتی وجود دارد که ناچارا محتوای یکسان دارند ، می توانید از این تگ استفاده کنید .

۲۶٫ بهینه سازی تصویر

این روزها وجود تصاویر در هر سایتی لازمه درک بهتر محتوا برای مخاطب است، که خود تصاویر هم باید بهینه باشند تا از طریق سئو عکس شما بتوانید رتبه بگیرید و در کنار آن پیام مناسب را به مخاطب خود بفرستید .

موتور های جستجو این روزها از هوشمندی بالایی برخودار هستند و به راحتی مفهوم تصاویر را متوجه می شوند ، ولی نیاز هست که شما هم به آنها کمک کنید . برای این کار از طریق نام فایل ها ، متن جایگزین ، عنوان و توضیحات می توانید استفاده کنید .

این مطلب را هم از دست ندهید :   راهکارها و ترفندهای نوین برایسئو آموزش | آموزش قدم به قدم

۲۷٫ تازگی محتوا

برای درک بهتر این موضوع باید اطلاعاتی در مورد الگوریتم تازگی محتوا داشته باشیم ، محتوای همیشه سبز حرف اول را برای موتورهای جستجو دارند ، از آنجایی که ما باید به دنبال رضایت مخاطبان خود باشیم ، تازگی محتوا باعث می شود که این سیگنال را به مخاطب و گوگل بدهیم که ما برای مخاطب خود ارزش قائلیم .

۲۸٫ به روز رسانی محتوا

بروز نگه داشتن محتوا یکی از عوامل تازگی محتوا هست ، که در پارگراف بالا توضیح دادیم . برای اینکار شما می توانید تعداد کاراکتر به محتوای قدیمی خوب اضافه و یا از آن حذف کنید تا بروز رسانی انجام شود .

۲۹٫ تاریخچه به روز رسانی صفحه

تعداد به روز رسانی های محتوای صفحه شما در جایگاه آن در گوگل نقش دارد ، این زمان به چه صورت است ؟ هر هفته یک بار ؟ هر روز یک بار ؟ هر سال ؟

۳۰٫ برجستگی کلمه کلیدی

حضور کلمه کلیدی در ۱۰۰ کاراکتر اول باعث رتبه بهتر آن می شود و می تواند آن را bold کنید .سعی کنید از کلمات مرتبط و هم مفهوم هم در این فضا استفاده کنید .

۳۱٫ کلمه کلیدی در برچسب های H2، H3

وجود کلمه کلیدی در عنوان های فرعی مانند h2 و h3 باعث یک سینگال ضعیف می شود و به گوگل در درک بهتر صفحه کمک می کند . در واقع، جان مولر، کارمند گوگل می گوید:

“این تگ های عنوان در HTML به ما کمک می کنند تا ساختار صفحه را درک کنیم.”

۳۲٫ کیفیت لینک خروجی

بسیاری از سئوکاران معتقدند که پیوند دادن به سایت های معتبر به ارسال سیگنال های اعتماد به گوگل کمک می کند. سایت های معتبر به این لینک های ما نیازی ندارند ، اما ما می توانیم برای درک بهتر مفهوم سایتمون به گوگل کمک کنیم .

۳۳٫ موضوع پیوند خروجی

طبق الگوریتم hilltop ، لینک های خارجی باعث می شود گوگل درک درست تری از صفحات ما داشته باشد ، مثلا وقتی که ما به یک سایت اشتراک ویدئو در حوزه ساعت مچی لینک می دهیم ، گوگل متوجه می شود که محتوای این صفحه ما در مورد فیلم ساعت های مچی است .

۳۴٫ گرامر و املا

گرامر و املای درست کلمات یعنی احترام گذاشتن به مخاطب ، برای مطالعه راحت و بهتر محتوای صفحه و این یعنی یک سیگنال مناسب برای گوگل ، چون الگوریتم های جدید گوگل همه در پی رضایت مخاطب هستند .اگرچه کاتز چند سال پیش در مورد مهم بودن یا نبودن آن پیام های متفاوتی داد.

۳۵٫ محتوای تقلبی

آیا محتوای صفحه اصلی است ؟ اگر از یک سایت دیگر کپی شده باشد، به همان اندازه رتبه نمی یابد… یا ممکن است اصلا ایندکس نشود.

یکی از مهم ترین فاکتورهای گوگل برای رتبه بندی اصل بودن محتوای سایت شماست، محتوای کپی در برخی از مواقع اصلا ایندکس نمی شود و اگر هم ایندکس شود اصلا رتبه خوبی را کسب نمی کند .

پس به این مورد دقت کنید که برای تولید محتوای خود یک استراتژی درستی داشته باشید، بررسی کپی بودن محتوا توسط الگوریتم پاندا رصد می شود.

۳۶٫ به روز رسانی مناسب برای موبایل

کاربر در سال های اخیر با توجه به همگیر شدن گوشی های هوشمند الویت ایندکس کردن خود را برای موبایل قرار داده است . به همین خاطر شما هم به صفحات موبایل خود خیلی اهمیت بدهید .

الگوریتم Mobilegeddon دنبال صفحات موبایل فرندلی است . تمامی صفحات خود را برای موبایل و تبلت بهینه کنید تا پاداش بیشتری دریافت کنید .

۳۷٫ قابلیت استفاده از موبایل

در کل باید سایت شما قابلیت استفاده روی موبایل را داشته باشد که در پاراگراف قبل توضیح دادیم ، این کار باعث میشه که اگر کسی با گوشی همراه در گوگل سرچ کنه سایت شما در لیست اول قرار بگیرد.

۳۸٫ محتوای “پنهان” در تلفن همراه

موضوع بعدی مربوط به پنهان بودن محتوا در تلفن همراه است که یکی از کارمندان گوگل به این مورد اشاره کرده است که مشکلی برای سایت ها ندارد اما محتوایی که قابل نمایش باشد راحت تر ایندکس می شود .

شاید این مفهوم برای شما یکم ناآشنا یا مبهم باشد، محتوای پنهان؛ محتوایی است توسط مخاطب شما دیده نمی شود اما ربات های گوگل به آنها دسترسی دارند. از آنجایی که ممکن است برخی از سایت ها برخی از محتوای خود را برای موبایل پنهان کنند، این مورد در فاکتور های گوگل برای رتبه بندی قرار داده شده است .

۳۹٫ «محتوای تکمیلی» مفید

محتوای تکمیلی یعنی محتوایی که برای کاربر مفید باشه و این نشانه دهنده کیفیت صفحه است ، چرا که باعث ماندگاری بیشتر کاربر در صفحه ما می شود . برخی از این محتواها مثل محاسبه قیمت یک محصول به صورت اقساطی ، ماشین حساب و دستور العمل های تعاملی .

۴۰٫ محتوای پنهان در پشت تب ها

اگر شما در سایتتان از تب ها استفاده می کنید باید مراقب باشید که محتوای تب هایی که هنوز کاربر رو آن کلیک نکرده پنهان نباشد ، فیلم زیر شما را در درک این موضوع کمک می کند .

حالا اگر محتوای تب ۲ و تب ۳ طوری باشد که زمانی که کاربر وقتی روی آن کلیک کند فعال می شود، این موضوع می تواند برای شما مشکلاتی ایجاد کند، چون گوگل اعلام کرده است که این محتوا ممکن است که ایندکس نشود .

محتوای این صفحه همیشه در حال بروز رسانی هست ، برای درک بهتر ۲۰۰ فاکتور گوگل به این صفحه سر بزنید تا شما را در مسیر سئو کردن کمک کنیم .

ادامه مقاله در سایت منبع

در این مقاله می‏توانید با نحوه بهینه سازی وب‏سایت خبری خود در موتورهای جستجو آشنا شوید. نکات ارائه شده در این مقاله به شما کمک می کنند تا در بین سایر صفحات خبری رتبه بالاتری کسی کنید و ترافیک بیشتری را به سمت وب‏سایت خود هدایت کنید. وب‏سایت های خبری دارای مزیت های جریان مداوم محتوای جدید و ویژگی های خاص در مانند Top Stories هستند؛ اما برای بهبود و بهینه سازی وب‏سایت خبری روش‏های دیگری هم وجود دارد که منحصر به فرد هستند. انتشار محتوای خبری در جهان به تنهایی موجب جذب ترافیک به وب‏سایت، بهبود رتبه بندی و بهینه سازی وب‏سایت خبری در گوگل نمی شود.

برای بهبود سئو و بهینه سازی وب‏سایت خبری چه اقداماتی لازم است انجام شود؟

در این مقاله، پنج نکته اصلی که باید هنگام برنامه ریزی استراتژی بهبود سئو برای بهینه سازی وب‏سایت خبری در نظر داشته باشید، به شما ارائه خواهیم داد تا بتوانید در رقابت با رقبا موفق باشید.

۱٫ محتوای ماندگار و همیشه سبز را متناسب با استراتژی و شیوه خود ایجاد کنید:

این ویژگی به دلیل ماهیت مطالب خبری است. وب‏سایت شما همراه جریان اخبار پیش می‏رود؛ بنابراین برای اینکه سطح بالایی از ترافیک را به سمت وب‏سایت خود هدایت کنید، باید اخبار بیشتری را به موقع منتشر کنید تا به بهینه سازی وب‏سایت خبری خود کمک کنید .

اما اگر مدل اصلی انتشار خبر را حفظ کنید و جریان ترافیک باثبات تری را به سمت وب‏سایت خود هدایت کنید، چه تأثیری روی وب‏سایت شما خواهد داشت؟ شما برای دستیابی به چنین موقعیتی می توانید محتوای همیشه سبز و ماندگار را ایجاد می کنید. محتوای همیشه سبز محتوایی است که به مدت طولانی با موضوع ‏وب‏سایت شما مرتبط است و برای کاربران مفید است. یک نمونه از وب‏سایت های خبری که این کار را به خوبی انجام داده است Bankrate است:

بامطالعه گزارش صفحات برتر ارگانیک ، می توانید ببینید که ۱۰ صفحه برتر این وب‏سایت خبری همیشه در بالاترین رده هستند که این امر به دلیل وجود محتوای همیشه سبز آن ها است. سپس آن ها اخبار خود را در زیر بخش های اصلی منتشر می کنند و شواهد و منابع قدرتمند و مرتبط با اخبار را به واسطه انتشار محتوای همیشه سبز و ماندگار ایجاد می کنند. درحالی که آن ها میزان مناسبی از ترافیک مقاله های خبری واقعی را دریافت می کنند، توانایی ایجاد فرصت های همیشه سبز را دارند تا جریان ترافیک ثابت تری را به سمت وب‏سایت خود هدایت کنند.

۲٫ مطمئن شوید محتوای شما در Google News نشان داده می شود:

وقتی همه چیز خوب به نظر می رسد، برای تأیید، وب‏سایت خود را به گوگل ارسال کنید. معمولاً در عرض ۳ هفته می توانید ببینید آیا وب‏سایت شما تأیید شده است یا خیر. هنگامی که وب‏سایت شما تأیید شد، به تولید محتوای باکیفیت و قوی ادامه دهید.

۳٫ روی ساخت ماهرانه وب‏سایت خود تمرکز کنید

یکی از چالش های بهینه سازی وب‏سایت خبری، بهبود سئو است؛ زیرا این وب‏سایت ها بزرگ هستند و دائماً در حال رشد هستند. نحوه ساخت وب‏سایت ازنظر ثبات در هدایت وب‏سایت به سمت خوانندگان و سهولت بازدیدها در موتورهای جستجو مهم است.

هر وب‏سایت خبری حتماً باید تگ ها و طبقه بندی های موجود در وب‏سایت خود را بررسی کند تا از عملکرد مناسب آن ها برای وب‏سایت مطمئن شود. شما به تگ ها و طبقه بندی مناسبی نیاز دارید تا خوانندگان بتوانند به راحتی مطالب موردنیاز خود را پیدا کنند، بنابراین بررسی کنید که آیا آن ها در وب‏سایت شما ارزش مناسبی دارند؟ وجود چندین تگ برای چند مقاله محدود ممکن است برای یکی کردن مطالب زیاد در تعداد کمی از صفحات مفیدتر باشد.

یکی دیگر از جنبه های مهم ساختار وب‏سایت، عمق آن است. عمق وب‏سایت یعنی کاربر نیاز به چند کلیک دارد تا از صفحه اصلی وب‏سایت به صفحه دیگری برود؟ تعداد کلیک‏ها در حد امکان باید پایین باشد. موتورهای جستجو با دنبال کردن لینک ها از صفحه ای به صفحه دیگر، وب‏سایت شما را می بینند و هرچه وب‏سایت شما عمق کمتری داشته باشد، احتمال ایندکس شدن هر یک از صفحات آن بیشتر خواهد شد. داشتن یک سیستم منظم تگ گذاری به این امر کمک می کند.

یکی دیگر از کارهایی که می توانید برای بهبود ساختار وب‏سایت خود انجام دهید این است که به جای استفاده از دکمه های ‘Next’ و ‘Previous’ شماره گذاری صفحات را به پایین صفحات وب‏سایت اضافه کنید. این امر باعث می شود از همان ابتدای ورود به سایت، بدون نیاز به مرور در صفحات دیگر، به صفحات موردنظر خود بروید.

۴٫ قابلیت استفاده از موبایل برای وب‏سایت بسیار مهم است:

امروزه قابلیت استفاده از موبایل برای هر وب ‏سایتی مهم است، اما برای وب‏سایت خبری، اهمیت بیشتری دارد. باید وب‏سایت شما با استفاده از طراحی ریسپانسیو (Responsive) ساخته شود تا فرمت وب‏سایت شما متناسب با اندازه صفحه نمایش بیننده تغییر کند. همچنین ممکن است بخواهید از AMP استفاده کنید. AMP نوعی فناوری انتشار مطالب است که قالب بندی اصلی وب‏سایت را حذف می کند و باعث می شود صفحات به سرعت برای کاربران تلفن همراه لود شوند. با این حال، قبل از انجام این کار، می توانید یک مطالعه موردی AMP را از Independent.Ie بخوانید.

۵٫ بهینه سازی وب‏سایت خبری برای سرعت بخشیدن بازدید از وب‏سایت:

خوشبختانه چندین عامل برای بهبود سئو وجود دارد که می توانند به سرعت بازدید مطالب از وب‏سایت خبری کمک کنند، ازجمله سرعت وب‏سایت، عملکرد وب‏سایت میزبان و نقشه های XML وب‏سایت. با این حال، نقشه های وب‏سایت خبری نمی توانند مانند سایر نقشه های وب‏سایت عمل کنند. گوگل دستورالعمل های مهمی را برای نقشه های وب‏سایت‏های خبری که در یک حوزه خاص فعالیت می‏کنند، ارائه کرده است.

ابتدا لازم است ۱۰۰۰ آدرس اینترنتی (URL) یا کمتر را در نقشه وب‏سایت خبری خود اضافه کنید. البته، می توانید با تقسیم URL ها به چندین نقشه وب‏سایت، آدرس های بیشتری را اضافه کنید، اما مطمئن شوید که بیشتر از ۵۰،۰۰۰ نقشه وب‏سایت را در فایل فهرست نقشه وب‏سایت خود اضافه نکنید. علاوه بر این باید همیشه نقشه وب‏سایت خود را از طریق مقالات جدید، به روز رسانی کنید تا Googlebot را جذب کنید.

اما وقتی URL های مقاله جدید را ارسال می کنید، برای هر URL یک نقشه وب‏سایت خبری ایجاد نکنید. به جای این کار نقشه وب‏سایت موجود خود را به روز کنید. نقشه وب‏سایت خبری فقط باید شامل اخبار دو روز گذشته باشد. همچنین تمام مقالات باید به مدت ۳۰ روز در فهرست اخبار روز باقی بمانند. درنهایت، وقتی می خواهید نقشه وب‏سایت خود را ایجاد کنید، از افزونه های بدون گوگل استفاده کنید.

Google Sitemap Generator، URL هایی دارد که مرتبط با محتوای خبری وب‏سایت شما نیست. دفعات انتشار در وب‏سایت شما نیز بر سرعت بازدید آن تأثیر مثبتی خواهد داشت. از این گذشته، اگر Googlebot به طور مداوم با هر بازدید، محتوای جدیدی را در وب‏سایت شما پیدا کند، بیشتر وارد وب‏سایت شما می شود. نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که کیفیت بیشتر از کمیت ارزش دارد.

اطمینان حاصل کنید که محتوای خبری شما از ارزش و کیفیت کافی برخوردار است. اگر بیش از حد مطلب پست کنید یا محتوای غیر مفید را منتشر کنید، Googlebot بودجه بازدید (Crawl Budget) محتوای ارزشمند در صفحات کم ارزش و غیر مفید را از بین می برد، یعنی محتوای خوب شما ممکن است مخفی بماند.

به عنوان یک قاعده کلی، هیچ وقت محتوای تکراری را منتشر نکنید و صفحات ناخواسته را با Robots.Txt یا ربات های متا مسدود کنید تا از سرعت بازدید بهینه مطمئن شوید. عملکرد وب‏سایت خبری با سایر وب‏سایت ها متفاوت است. اکثر بازدیدکنندگان جذب محتوای خبری کوتاه می شوند. اگر به دستورالعمل های ارائه شده در این مقاله توجه کنید می‏توانید بهینه سازی وب‏سایت خبری خود را سرعت ببخشید. درنتیجه از مزایای افزایش ترافیک و خوانندگان بهره مند خواهید شد.

محتوای کامل در سایت منبع