ایده های نوآورانه برای سئو در دیجیتال مارکتینگ که حتما در نظر بگیرید

سئو چیست؟

سئو یا سئو که علامت اختصاری عبارت Search Engine Optimization است، به مفهوم بهینه سازی موتورهای جستجو می باشد. به طور حتم آن را زیاد شنیده باشید. ابتدا در مورد مفهوم آن صحبت می کنیم.موتورهای جستجو توسط الگوریتم های خاصی کار جستجو را انجام می دهند. این الگوریتم ها پیوسته در حال به روزرسانی و بهبود هستند و از هوش مصنوعی برخوردارند. مجموعه کارهایی که باعث می شود محتوای تولیدی با الگوریتم های جستجو هم مسیر شود و در نتایج جستجو اعلام شود، سئو نامیده می شود.

Artificial intelligence-هوش مصنوعی

اهمیت سئو

به دلیل پر مخاطب بودن موتورهای جستجو در فضای دیجیتال، روز به روز بر اهمیت بهینه سازی برای موتورهای جستجو افزوده می شود. با اجرای سئو روی محتوای تولیدی خود و توجه به ، در واقع شما موتورهای جستجو را به طور رایگان در خدمت خود درآورده اید. آن ها برای شما مخاطبینتان را پیدا می کنند و محتوای تولید شده را به دست کسانی می رسانند که به آن نیاز دارند. نتیجه این می شود که مخاطبین بیشتری به سمت کسب و کار شما سرازیر می شوند.

بهره وری-بهینه سازی

رعایت نکات نه فقط برای وبسایت، که برای کلیه فعالیت های آنلاین شما موثر خواهد بود. در هر فضای دیجیتال که فعالیت می کنید (وبسایت، ، توییتر، و …) وقتی به طور مثال خلاصه ای از یک کتاب نوشته و منتشر می کنید، یک مساله ی مهم دیده شدن این محتوا توسط افراد در فضای آنلاین است. به همان میزان که کیفیت تولید محتوا اثربخش و مهم است، دیده شدن آن محتوا نیز اهمیت دارد. داروی ارزشمندی که بیماری مهلکی را خوب می کند، اما در زیرزمین خانه ای مخفی شده و کسی از آن خبر ندارد، چه دردی از انسان ها دوا می کند؟

تولید محتوا-بازاریابی محتوا

نقش سئو و جذب بازدیدکننده زیاد

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (سئو)

نقش سئو انقدر مهم است که باعث رونق بخشیدن به صفحات سایت شما، حضور کاربران بیشتر و در نتیجه وفاداری آن ها به شما می شود. خیلی وقت ها شده است یک سایت از جهت و خیلی از مولفه های یک سایت خوب بسیار سطح پایینی دارد اما کاربران زیادی آن را دنبال می کنند و بر آن سایت کلیک می کنند. هر چه تعداد کلیک هایی که بر سایت شما می شود بیشتر باشد و هم چنین کاربران مدت زمان بیشتری در صفحات سایت شما بمانند از طرف گوگل رتبه خوبی خواهید گرفت و سایت شما بهینه سازی می شود تا در نتایج گوگل قرار بگیرد.

این مطلب را هم از دست ندهید :   ترفندها و نکات طلایی دربارهجذب مشتری

یکی از نقش های سئو این است که شما کمک خواهید کرد با استفاده از کلمات کلیدی درست و متناسب با نیاز کاربر نشان دهید که محتوایی که تولید می کنید دقیقا همانی است که کاربران در موتور های جستجو مثل گوگل و یاهو سرچ می کنند. رفتار کاربران برای گوگل اهمیت بالایی دارد تجربه می گوید جذب بازدیدکننده زیاد از طریق گوگل می تواند موفقیت هر کسب و کاری را تضمین کند. بازدید بدست آمده از روش های سئو بر هر نوع تبلیغ برتری داشته و در دراز مدت هزینه کمتری را نیز متحمل می شوید.

نقش سئو

باید بگوییم نقش سئو می تواند یک بستری برای بازاریابی اینترنتی باشد و شما بعد از راه اندازی سایت خود به نوعی کسب و کار خود را راه انداخته اید و حالا باید برای ان تبلیغات کنید در این فضا بهترین و کم هزینه ترین راه بهینه سازی سایت خودتان از طریق الگوریتم های گوگل است. محتوایی که در آن کلمات کلیدی به نوعی قرار گرفته اند که مد نظر کاربر بوده است.

بازاریابی

کسب و کار خود را رونق ببخشید!

در فضای اینترنتی علاوه بر اینکه شما می توانید از طریق سئو سایت خود بازدید بیشتری از کاربران بگیرید باید به این امر نیز توجه داشته باشید که رقیبان بسیاری در این فضا قرار دارند. شما با ایده گرفتن و خلق می توانید از رقیبان خود پیشی بگیرید و کسب و کار خود را رونق ببخشید. طبق مطالعات، لینک اول گوگل به طور میانگین ۲۷٫۵ % از کلیک های هر واژه را به خود اختصاص می دهد. این بدین معنی است که طبق آمارها اگر شما در کلید واژه ای موفق به کسب جایگاه لینک اول گوگل شوید،

این مطلب را هم از دست ندهید :   راهکارها و ترفندها برایمعایب نیچ مارکتینگ

ایده

از هر ۱۰۰ دفعه ای که برای آن کلمه سرچ می شود، ۲۷-۲۸ بازدید از سایت شما صورت خواهد گرفت. هرچه رتبه کسب شده پایین تر باشد میزان کاهش نرخ بازدید چشمگیرتر است. از بهترین راه کارها در این زمینه این است که شما روی محتوای خود متمرکز شوید. زیرا باعث ارتقاء تمام جوانب سایت شما خواهد شد باید این نکته را در اهمیت تأثیر سئو بر کسب و کار بگوییم که بدانید بیش از ۸۵% کاربران از طریق موتورهای جستجو به وب سایت ها هدایت شده و ۵۰% از آن ها همواره محصولات و خدمات مورد نیاز خود را به شیوه ی اینترنتی خریداری و دریافت می کنند!

سئو در دیجیتال مارکتینگ

قبلا در این مطلب اشاره شد که سئو یکی از روش های محسوب می شود. در واقع بخش جدانشدنی از استراتژی دیجیتال مارکتینگ است. تمرکز سئو بر راهی کردن مشتریان به سمت تجارت یا کسب و کار شما از طریق پلتفرمهای آنلاین است. در بازاریابی سنتی این کار با چاپ تبلیغ کاغذی، یا بیلبوردها، یا پخش تراکت صورت می گیرد. در حالی که در بازاریابی مدرن (آنلاین) بهترین روش، کار روی سئوی محتوای تولیدی و رعایت نکات آن در ست.

سئو تنها در بازاریابی آنلاین مفهوم پیدا می کند. پروسه ای است برای بهتر و بیشتر دیده شدن در فضای آنلاین از طریق جستجو. با انجام بهینه سازی برای موتورهای جستجو، با کم هزینه ترین روش و بدون استخدام بازاریاب، خود را به مشتریان می شناسانید. فقظ کافیست از قوانین موتورهای جستجو تبعیت کنید. باقی کار را آن ها انجام خواهند داد.

محتوای کامل در سایت منبع