مهسا هاشمی
الگوریتم های گوگل (Google Algorithms)
الگوریتم گوگل Caffeine
یکی از الگوریتم های گوگل, الگوریتم کافئین است. یک سیستم ثبت و ایندکس وبسایت است. پس ازاستفاده از الگوریتم کافئین, نتایج ارائه شده توسط گوگل ۵۰ در صد با کیفیت تر و بیشتر شد. هدف از ایجاد این الگوریتم, به طور کامل بازسازی موتورهای جستجو برای رسیدن به ثبت بهتر سایت ها در صفحات گوگل و افزایش سرعت و میزان ارتباط در نتایج جستجوی کاربران بود.
الگوریتم گوگل Panda
زمانی که صحبت در مورد انواع الگوریتم های گوگل میشود, اهمیت الگوریتم پاندا غیر قابل انکار است. گوگل, محتوا و سایت هایی که کیفیت پایینی دارند را مورد هدف قرار میدهد و آنها را بلاک میکند. این امر به کاربران کمک میکند که به مطالب قوی و دقیق دسترسی داشته باشند. به همین دلیل پس از اجرای این الگوریتم توسط گوگل, رتبه و ترافیک بسیاری از سایت ها افت خواهد کرد.
بنابراین برای فرار از تاثیرات الگوریتم پاندا, مطالب جدید و خاص را در پیج خود قرار دهید.
الگوریتم گوگل Penguin
الگوریتم پنگوئن گوگل یک تحول بزرگ در موتور های جستوجوی گوگل بود. الگوریتم پنگوئن سایت هایی که لینک سازی های اشتباه و زیاده روی در استفاده از کلمات کلیدی را داشته باشند, مورد هدف قرار میدهد.
پنگوئن, این صفحات را با کاهش رتبه مجازات میکند و به مدیران سایت پیشنهاد میکند به جای غیر اصولی بودن و ترسیدن از الگوریتم پنگوئن, بر روی کلمات کلیدی مناسب و لینک دهی ها تمرکز کنند.
الگوریتم گوگل Pigeon
الگوریتم کبوتر یکی از انواع الگوریتم های گوگل است که هدف آن, جستجوی محلی است. هدف این الگوریتم افزایش رتبه کسب و کارهای محلی در نتیجه جستجوی گوگل است. در نتیجه برای افرادی که موضوع یا فعالیت محلی را جستجو میکنند و همچنین افزایش ترافیک سایت کسب و کار های محلی بسیار با ارزش است.
تمرکز این الگوریتم بر روی مناطق جغرافیایی و مقاصدی است که کاربران جستجو میکنند. الگوریتم کبوتر از ترکیب جستجوی کاربران و نقشه برای ارائه صفحات در گوگل استفاده میکند.
الگوریتم گوگل PageRank
PageRank یکی از انواع الگوریتم های گوگل است که رتبه پیج را مشخص میکند. تمامی سایت هایی که در یک صفحه قرار دارند براساس یک فرمول در صفحات جایگذاری میشوند.
- (PR (A) = (1-d) + d (PR (T1)/C (T1) + … + PR (Tn)/C (Tn
- PR (A) :PageRank یا رتبه صفحه
- (PR (Ti: رتبه صفحات که نسبت به پیج شماره ۱ (A) گوگل رتبه بندی میشود.
- (C (Ti: تعداد لینک های خروجی
- d: فاکتورهای تعدیل که بین ۰ تا ۱ هستند.
PageRank یک سیستم از الگوریتم هایی است که آراء پیوند یک صفحه را از منابع مختلف محاسبه میکند. این الگوریتم تعیین میکند که کدام صفحه با ارزش تر از دیگران است.
گوگل از الگوریتم PageRank و تکنیک تطبیق متن ها استفاده میکند که مطالب مرتبط را در هنگام جستجو به شما پیشنهاد دهد. ربات های گوگل به صورت رندوم و در ساعت های مختلف به صفحات ایندکس شده سر میزنند و رتبه صفحات را تغییر میدهند.
الگوریتم گوگل Hummingbird
اگر از سرعت یکی از انواع الگوریتم های گوگل صحبت شود, نام الگوریتم گوگل هامینگ برد را خواهید شنید. الگوریتم هامینگ برد به طور کل برای درک معنای کل پرس و جو در گوگل طراحی شده است. هامینگ برد بر روی تمام کلمات کلیدی تمرکز میکند.
بنابراین به سرعت عبارت جستجو شده را با کلمات کلیدی صفحات مطابقت میدهد.
الگوریتم گوگل Mobile friendly
گوگل, الگوریتم موبایل فرندلی را برای سرعت بخشیدن به صفحات سایت و دسترسی کاربران ارائه کرده است. این مورد یکی از اصلی ترین مسائل برای سئو کار ها میباشد.
چرا که بر روی نتایج جستجو در موبایل بسیار تاثیر گذار است. گوگل صفحات سایت شما را بررسی میکند, اگر صفحات شما برای استفاده در گوشی های هوشمند بهینه نشده باشند بر روی سئو و رتبه سایت شما تاثیر منفی میگذارد.
خلاصه
الگوریتم گوگل Caffeine چیست؟
یکی از الگوریتم های گوگل, الگوریتم کافئین است. یک سیستم ثبت و ایندکس وبسایت است. پس ازاستفاده از الگوریتم کافئین, نتایج ارائه شده توسط گوگل ۵۰ در صد با کیفیت تر و بیشتر شد. هدف از ایجاد این الگوریتم, به طور کامل بازسازی موتورهای جستجو برای رسیدن به ثبت بهتر سایت ها در صفحات گوگل و افزایش سرعت و میزان ارتباط در نتایج جستجوی کاربران بود.
الگوریتم گوگل Panda چیست؟
زمانی که صحبت در مورد انواع الگوریتم های گوگل میشود, اهمیت الگوریتم پاندا غیر قابل انکار است. گوگل, محتوا و سایت هایی که کیفیت پایینی دارند را مورد هدف قرار میدهد و آنها را بلاک میکند. این امر به کاربران کمک میکند که به مطالب قوی و دقیق دسترسی داشته باشند. به همین دلیل پس از اجرای این الگوریتم توسط گوگل, رتبه و ترافیک بسیاری از سایت ها افت خواهد کرد.
الگوریتم گوگل Penguin چیست؟
الگوریتم پنگوئن گوگل یک تحول بزرگ در موتور های جستوجوی گوگل بود. الگوریتم پنگوئن سایت هایی که لینک سازی های اشتباه و زیاده روی در استفاده از کلمات کلیدی را داشته باشند, مورد هدف قرار میدهد.
پنگوئن, این صفحات را با کاهش رتبه مجازات میکند و به مدیران سایت پیشنهاد میکند به جای غیر اصولی بودن و ترسیدن از الگوریتم پنگوئن, بر روی کلمات کلیدی مناسب و لینک دهی ها تمرکز کنند.
الگوریتم گوگل Pigeon چیست؟
الگوریتم کبوتر یکی از انواع الگوریتم های گوگل است که هدف آن, جستجوی محلی است. هدف این الگوریتم افزایش رتبه کسب و کارهای محلی در نتیجه جستجوی گوگل است. در نتیجه برای افرادی که موضوع یا فعالیت محلی را جستجو میکنند و همچنین افزایش ترافیک سایت کسب و کار های محلی بسیار با ارزش است.
الگوریتم گوگل PageRank چیست؟
PageRank یکی از انواع الگوریتم های گوگل است که رتبه پیج را مشخص میکند. تمامی سایت هایی که در یک صفحه قرار دارند براساس یک فرمول در صفحات جایگذاری میشوند.
الگوریتم گوگل Hummingbird چیست؟
اگر از سرعت یکی از انواع الگوریتم های گوگل صحبت شود, نام الگوریتم گوگل هامینگ برد را خواهید شنید. الگوریتم هامینگ برد به طور کل برای درک معنای کل پرس و جو در گوگل طراحی شده است. هامینگ برد بر روی تمام کلمات کلیدی تمرکز میکند.
بنابراین به سرعت عبارت جستجو شده را با کلمات کلیدی صفحات مطابقت میدهد.
الگوریتم گوگل Mobile friendly چیست؟
گوگل, الگوریتم موبایل فرندلی را برای سرعت بخشیدن به صفحات سایت و دسترسی کاربران ارائه کرده است. این مورد یکی از اصلی ترین مسائل برای سئو کار ها میباشد.
چرا که بر روی نتایج جستجو در موبایل بسیار تاثیر گذار است. گوگل صفحات سایت شما را بررسی میکند, اگر صفحات شما برای استفاده در گوشی های هوشمند بهینه نشده باشند بر روی سئو و رتبه سایت شما تاثیر منفی میگذارد.
سوالات متداول
یکی از الگوریتم های گوگل, الگوریتم کافئین است. یک سیستم ثبت و ایندکس وبسایت است. پس ازاستفاده از الگوریتم کافئین, نتایج ارائه شده توسط گوگل ۵۰ در صد با کیفیت تر و بیشتر شد. هدف از ایجاد این الگوریتم, به طور کامل بازسازی موتورهای جستجو برای رسیدن به ثبت بهتر سایت ها در صفحات گوگل و افزایش سرعت و میزان ارتباط در نتایج جستجوی کاربران بود.
زمانی که صحبت در مورد انواع الگوریتم های گوگل میشود, اهمیت الگوریتم پاندا غیر قابل انکار است. گوگل, محتوا و سایت هایی که کیفیت پایینی دارند را مورد هدف قرار میدهد و آنها را بلاک میکند. این امر به کاربران کمک میکند که به مطالب قوی و دقیق دسترسی داشته باشند. به همین دلیل پس از اجرای این الگوریتم توسط گوگل, رتبه و ترافیک بسیاری از سایت ها افت خواهد کرد.
الگوریتم پنگوئن گوگل یک تحول بزرگ در موتور های جستوجوی گوگل بود. الگوریتم پنگوئن سایت هایی که لینک سازی های اشتباه و زیاده روی در استفاده از کلمات کلیدی را داشته باشند, مورد هدف قرار میدهد.
پنگوئن, این صفحات را با کاهش رتبه مجازات میکند و به مدیران سایت پیشنهاد میکند به جای غیر اصولی بودن و ترسیدن از الگوریتم پنگوئن, بر روی کلمات کلیدی مناسب و لینک دهی ها تمرکز کنند.
الگوریتم کبوتر یکی از انواع الگوریتم های گوگل است که هدف آن, جستجوی محلی است. هدف این الگوریتم افزایش رتبه کسب و کارهای محلی در نتیجه جستجوی گوگل است. در نتیجه برای افرادی که موضوع یا فعالیت محلی را جستجو میکنند و همچنین افزایش ترافیک سایت کسب و کار های محلی بسیار با ارزش است.
PageRank یکی از انواع الگوریتم های گوگل است که رتبه پیج را مشخص میکند. تمامی سایت هایی که در یک صفحه قرار دارند براساس یک فرمول در صفحات جایگذاری میشوند.
اگر از سرعت یکی از انواع الگوریتم های گوگل صحبت شود, نام الگوریتم گوگل هامینگ برد را خواهید شنید. الگوریتم هامینگ برد به طور کل برای درک معنای کل پرس و جو در گوگل طراحی شده است. هامینگ برد بر روی تمام کلمات کلیدی تمرکز میکند.
بنابراین به سرعت عبارت جستجو شده را با کلمات کلیدی صفحات مطابقت میدهد.
گوگل, الگوریتم موبایل فرندلی را برای سرعت بخشیدن به صفحات سایت و دسترسی کاربران ارائه کرده است. این مورد یکی از اصلی ترین مسائل برای سئو کار ها میباشد.
چرا که بر روی نتایج جستجو در موبایل بسیار تاثیر گذار است. گوگل صفحات سایت شما را بررسی میکند, اگر صفحات شما برای استفاده در گوشی های هوشمند بهینه نشده باشند بر روی سئو و رتبه سایت شما تاثیر منفی میگذارد.
مهسا هاشمی
- google algorithm
- الگوریتم گوگل
- انواع الگوریتم های گوگل