تکنیک ها و روش های کلیدی برای سئو محلی (با مثال های کاربردی)

کسب و کارهای زیادی هستند که تنها در محدوده خاص و یا منطقه های محدودی می توانند خدمات خود را به مشتریان خود که باز هم در این محدوده ها هستند، ارائه کنند. این کسب و کارها برای موفقیت نیاز دارند که با استفاده از سئو محلی یا Local سئو برای برند تجاری خود فعالیت هایی داشته باشند، اما اصلا این نوع از سئو چیست و چرا نام محلی برای آن انتخاب شده است؟

مگر بازدید کنندگان و دنبال کنندگان این شیوه چه قدر هستند؟ چرا گوگل به فکر راه اندازی الگوریتمی برای بهینه سازی این نوع از کسب و کارها شد؟ از و یا موش کور چه می دانید؟ این ها همه مسائل مهمی هستند که امروز در این مقاله جامه به آن ها خواهم پرداخت. همچنین به شما می گویم که چگونه نقشه موفقیت خود را برای سئو محلی بچینید و از اشتباهات رایج دیگر کسب و کارها دوری کنید!

بهره وری-بهینه سازی

چرا باید از سئو محلی استفاده کنیم؟

یکی از سولات متداول این است که من صاحب کسب و کارم، اما نمی دانم که چه نیازی به Local سئو دارم؟ در جواب به این سوال باید گفت که طبق آنالیزها و تحقیقاتی که انجام شده آمار کسانی که جستجوگر محلی هستند و یا به عبارتی در انتهای جستجوهای خود از واژه “نزدیک من” هم استفاده می کنند، این روزها به شدت در حال افزایش است.

کسب و کارهایی که صاحبین باهوش دارند، این شیوه بازاریابی را درک می کنند و سایت خود را بر اساس بهینه سازی می کنند. امروز به زبان ساده تر می گوییم که باید چه کار کنید تا در این زمینه شما هم موفق باشید!

بازاریابی

سئو محلی چیست؟

گوگل یکی از بهترین موتورهای جستجو در جهان است که در حال فعالیت است و خدمات متنوعی را به کاربران خود ارائه می دهد، در این زمینه دقت داشته باشید که سئو محلی هم می تواند بسیار مهم باشد. در واقع گوگل متوجه شده است که افراد علاقه دارند که رستوران ها، سوپرمارکت ها، پاساژها و … را در نزدیکی خود پیدا کنند و در این زمینه شاید یکی از بهترین راه هایی که می توانند از آن استفاده کنند، همین شیوه باشد.

شما برای این که سایت خود را با استفاده از قوانین این سئو بهینه سازی کنید، باید چند قدم ساده بردارید! بهتر است اگر به دنبال موفقیت هستید، حتما در نظر داشته باشید که استفاده از شیوه های مثبت در این زمینه می تواند برای شما تاثیرات مثبت زیادی را به همراه داشته باشد.

هنگامی که افراد با استفاده از شیوه هایی مثل جستجوی “رستوران های نزدیک من” اقدام به فعالیت می کنند، باید در نظر بگیرید که گوگل بر اساس الگوریتم های خود نتایج برتر را نشان می دهد. اگر شما هم می خواهید که در باشید، می توانید از که در این زمینه ارائ می شوند، استفاده کنید.

برای موفقیت در سئو محلی یا Local سئو باید مراحل زیر را طی کنید

سئو سایت یا بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو

راهنمای جامع مراحل رسیدن به موفقیت به ترتیب عبارت اند از:

ثبت آدرس، شماره تلفن و نام در تمامی صفحات سایت

اولین کاری که می توانید بکنید، این است که نام برند یا کسب و کار خود، شماره همراه و شماره تماس و از همه مهم تر آدرس کسب و کار خود را در تمامی صفحات بگذارید. اگر دقت کرده باشید، تمامی کسب و کارهایی که در زمینه سئو محلی موفق هستند، این اطلاعات بسیار مهم را در فوتر سایت خود جایگذاری کرده اند تا در تمامی صفحات تکرار شود.

صفحات سایت شما نباید تکراری و شامل اطلاعات غیر مفید باشد!

اگر می خواهید که در این زمینه موفق باشید و رقبای خود را عقب برانید، باید تمامی صفحات سایت خود را بروزرسانی کنید و اطلاعات تکراری و غیر مهم را از آن ها حذف کنید! این اولین کاری است که می توانید در این زمینه انجام دهید تا موفق شوید. در این زمینه اگر خودتان نمی توانید کاری بکنید، بهتر است به دنبال یک فرد متخصص باشید.

در سایت های دایرکتوری معتبر برای خود بک لینک بگیرید

بک لینک

در برخی از سایت ها که اقدام به معرفی کسب و کارهای محلی می کنند، عضو شوید و یا درخواست کنید که به شما لینک بدهند. این کار بسیار مهم است و باعث می شود که در زمینه سئو محلی بتوانید از دیگران پیشی بگیرید. شاید برایتان جالب باشد، اما همین نکات ریز در کنار هم می ‍توانند شما را موفق کنند.

نظرات کاربران را جدی بگیرید و از آن ها بخواهید که نظرات مثبتی ارائه کنند

برای موفقیت در سئو محلی لازم است که بدانید، گوگل به نظرات کاربران زیاد توجه می کند. Reviews همان چیزی است که در کنار دیگر راه حل ها می تواند برای شما بسیار مهم محبسوب شود، پس آن را کاملا جدی بگیرید. همچنین می توانید که از مشتریان خود بخواهید که برای شما نظر مثبت بگذرانند.

این اشتباهات رایج سئو محلی را شما تکرار نکنید

متاسفانه برخی از اشتباهات بهای بالایی دارند و باعث می شوند که در نهایت فرد دچار مشکل شود. در این زمینه سئو محلی هم بی نصیب نیست. هستنند کسانی که به اشتباه از روش ها و شیوه هایی استفاده می کنند که در نهایت باعث شکست آن ها در این زمینه می شود. شما می توانید با انجام ندادن این اشتباهات، تاثیر شیوه هایی که باعث موفقیت تان می شود را بیشتر کنید:

این مطلب را هم از دست ندهید :   توصیه ها و هشدارهای مهم در موردافزایش اعتبار سایت | آپدیت شده جدید

استفاده نکردن از کد تلفن شهر

هنگامی که شماره تلفن خود را می خواهید وارد کنید، حتما و حتما از کد تلفن شهر هم استفاده کنید. گوگل می تواند تشخیص دهید که بر اساس کد تلفن شهر کسب و کار شما در کجا قرار دارد و به کجا می خواهد برود! پس این موضوع را کاملا جدی بگیرید. در نظر داشته باشید که همین اشتباه باعث شده است که خیلی از فرآیندهای انجام شده در نهایت به موفقیت نرسد.

آدرس شرکت خود را همیشه درج کنید

شما باید در نظر داشته باشید که ربات گوگل و خزنده های آن بسیار هوشمند است و به این موضوع که آدرس شرکت شما کجاست، توجه ویژه ای می کنند! در نظر داشته باشید که در کنار استفاده از گوگل مپ که برای سئو محلی بسیار مهم است، استفاده از آدرس به صورت متنی هم کاری است که می توانید انجام دهید تا به موفقیت لازم در این زمینه برسید.

اطلاعات کسب و کار را در Google My Business کنید.

گوگل عاشق صفحات تکمیل شده و اطلاعات کامل است. صاحبین کسب و کارهایی که فکر می کنند که همه چیز را بلدند، معمولا در این زمینه اشتباه می کنند و اطلاعات مربوط به کسب و کار خود را تکمیل نمی کنند که نتیجه ی آن نگرفتن بازدهی کافی از سئو محلی است.

با توجه به این که در چه نوع کسب و کاری هستید و چه خدماتی ارائه می کنید در نظر بگیرید که چه کارهایی می توانید انجام دهید که در زمینه سئو محلی می تواند برای شما موفقیت آمیز باشد. همچنین بهتر است در نظر داشته باشید که استفاده کردن از تصاویر شیوه خوب دیگری است که می توانید از آن بهره مند شوید.

کلمات کلیدی خود را درست انتخاب کنید

عدم وجود یک مشاور سئو حرفه ای باعث می شود که کسب و کارها با تمرکز بر روی کلمات کلیدی اشتباه در نهایت به کاهدون بزنند و شکست بخورند. در واقع کسب و کارهایی که در این رابطه اطلاعات زیادی ندارند با انتخاب کلمات کلیدی کم جستجو و خرج کردن منابع خود در این زمینه دچار مشکلاتی می شوند که کمترین آن ها می تواند از بین رفتن منابع باشد.

سرعت سایت خود را افزایش دهید

لطفا تصور نکنید که قوانین سئو محلی با قوانین کلی سئو کاملا متفاوت است. در Local سئو برخلاف سئو کلی موارد بیشتری مطرح است، اما همان جزئیات نیز مهم هستند. شما نباید از سرعت سایت خود غافل شوید بلکه باید در هر لحظه بدانید که می توانید با بهبود سرعت سایت خود در این زمینه موفقیت های زیادی بدست آورید. شما با داشتن یک سایت که سرعت بالایی دارد، می توانید در جنگ سئو و سئوی محلی پیروز شوید.

سئو سایت یا بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو

استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی حاوی مکان های جغرافیایی

فقط برای سئو به صورت عمومی استفاده نمی شوند، بلکه برخی از افراد با استفاده از شیوه هایی مانند در local سئو قصد دارند که به موفقیت برسند، اما در نهایت هیچ چیزی نصیب آن ها نمی شود. اگر شخصی به شما گفته است که استفاده از کلمات زیادی به صورت مرتب در یک متن باعث بهبود رتبه سایت شما در آن کلیدواژه می شود، باید به شما بگویم که سخت در اشتباهید و بهتر است که به این فکر و خیال نباشید!

عدم فعالیت در شبکه های اجتماعی

سخن آخر در مورد سئو محلی

مطالب مشابه

  • الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل چیست؟

    الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل یا Google Hummingbird یکی دیگر از الگوریتم های باغ وحش گوگل است که تأثیرات…

  • الگوریتم eat گوگل چیست؟

    جدیدا یکی از بزرگترین فاکتورهای رتبه دهی سایت ها، الگوریتم eat بولد شده است…

  • لینک ها و متون پنهان شما را بیچاره می کنند!

    از همان ابتدا که محبوبیت موتورهای جستجو مانند گوگل در حال بهبود بود، افرادی پیدا…

  • اصول سئو در تولید محتوا چیست؟

    تولید محتوا-بازاریابی محتوا

    اصول سئو تولید محتوا در واقع قواعدی نگارشی و بکار بردنی هستند که باعث می…

ادامه مطلب

چیزهایی که در این محتوا یاد می گیرید

سئو محلی بهترین راه برای جذب ورودی بیشتر به سایت که منجر به فروش های بالاتر می شود .ما وقتی شروع به یادگیری سئو می کنیم ، بهتر است که تمامی موارد مربوط به سئو رو به صورت کلی یاد بگیریم و انجام دهیم .

چه نیاز به سئو محلی داریم ؟

آیا با وجود همه نکات مربوط به سئو سایت باز هم به سئو محلی نیاز داریم ؟ این سوالی است که خیلی افراد سئو کار ممکن است براشون پیش بیاد .من هم میخوام با یک جواب های قانع کننده ای در این مقاله به این موضوع بپردازم .

  • طبق آمار جستجوی محلی افزایش پیدا کرده است
  • از بین بالای ۵۰% ای که جستجوی محلی را انجام می دهند ، بالای ۲۰ درصد منجر به فروش می شود.
  • جستجوهای محلی همیشه هدفمند تر می باشد.
  • اعتماد مردم به کسب و کار های محلی بیشتر است .
این مطلب را هم از دست ندهید :   ترفندها و نکته های طلایی دربارهمعنای انگلیسی محتوا

سئو محلی چیست ؟

به اقداماتی که مشخصات ما در گوگل ثبت می شود که وقتی که کاربر شرکت و یا محصولات ما را در یک شهر خاص جستجو می کند ، در گوشه بالا سمت راست گوگل ، آدرس دفتر ، شماره تماس ها ، شبکه اجتماعی ، عکس های کسب و کار ما و غیره قرار می گیرد .

این کار باعث اعتماد سازی بیشتر می شود و همچنین ، ما را در نتایج بالاتر به مخاطب خودمون نشان می دهد .

اقدامات مربوط به سئو به صورت محلی

خب حالا می رسیم که چگونه و چه اقداماتی رو انجام دهم که برای سایتم سئو محلی رو فعال کنم ، اولین کار این است که مشخصات کسب و کارم را در گوگل ثبت کنم .

ساخت پروفایل Google My Business

برای این کار کافی است که عبارت بالا را در گوگل جستجو کنید و شروع به ثبت کسب و کارتون در گوگل کنید .

مشخصات شما شامل :

  • نام کسب و کار
  • نام سایت
  • آدرس
  • کشور
  • شماره تماس ها
  • ساعت های پاسخ گویی
  • عکس هایی از محل کسب و کار

همه این موارد به شدت روی سئو محلی سایت شما تاثیر خوبی دارد . و در نتایج گوگل شما را در رتبه های بالاتری قرار می دهد .

صفحه تماس با ما

بعد از این اینکه مشخصات را در گوگل ثبت کردیم ، بهتر است که مشخصات صفحه تماس با ما در سایت را هم پر کنیم ، اگر در این صفحه از نقشه گوگل استفاده کنیم ، خیلی تاثیر خوبی دارد .

همه این اقدامات روی سئو محلی سایت تاثیر خیلی خوبی می گذارد .

لینک گرفتن از سایت های محلی

مورد بعدی که در سئو محلی تاثیر خوبی می گذارد ، دریافت لینک از سایت های محلی است ، برای این کار اگر شما در حوزه فعالیت خودتون بتوانید از حوزه های مرتبط یا غیر مرتبط لینک هایی محلی دریافت کنید خیلی در سئو شما تاثیر گذار است .

به عنوان مثال حوزه فعالیت شما در زمینه سئو سایت هست و شما در شهر مشهد فعالیت می کنید ، می توانید از سایت هایی که در همین زمینه در مشهد به صورت محلی کار می کنند لینکی را دریافت کنید . خب همونطور که می دونید ، لینک های مرتبط اثر بیشتری رو سایت شما می گذارند .

کمک گرفتن از شبکه های مجازی

این روزها شبکه های مجازی مخاطبان زیادی را دارند ، در کنار لینک گرفتن از سایت های محلی که در بالا به آن پرداختیم ، می توانیم ، از شبکه های مجازی مانند اینستاگرام که به صورت محلی فعالیت می کنند هم استفاده کنیم . تا سئو محلی خود را تقویت کنیم .

نتیجه گیری

علی زهدی

چینی شدن سایت در گوگل | رفع هک ژاپنی وردپرس و پاکسازی ویروس ها


شهریور ۱۳, ۱۴۰۱


بدون دیدگاه

چینی شدن سایت در گوگل یکی از رایج ترین اتفاقاتی است که در سایت ها اتفاق می افتد و یک نوع هک محسوب می شود،

چرا درگاه پرداخت زیبال؟! یک ماه رایگان زیبال را تست کنید


خرداد ۲۸, ۱۴۰۱


بدون دیدگاه

با افزایش تمایل مردم به خرید اینترنتی و همچنین گرایش افراد به راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی، در تعداد شرکت های ارائه دهنده درگاه پرداخت واسط،

از کدام شرکت یک هاست وردپرس خوب تهیه کنم ؟


خرداد ۱۷, ۱۴۰۱


بدون دیدگاه

با توجه به اینکه اکثر سایت های امروز با استفاده از cms وردپرس طراحی می شوند، وب مسترها به دنبال یک هاست وردپرس خوب هستند

استراتژی سئو، بررسی نقشه راه کاربردی و اشتباهات پرتکرار


فروردین ۲۹, ۱۴۰۱


بدون دیدگاه

برای درک بهتر استراتژی سئو بیاید با هم به سال های قبل برگردیم، تصور کنید که قصد مسافرت از شهر مشهد به تهران را داریم و هنوز

کد تخفیف لیمو هاست | ۱۰% تخفیف تضمینی (limoohost)


فروردین ۲۴, ۱۴۰۱


بدون دیدگاه

کد تخفیف لیمو هاست یکی از خدماتی است که در همکاری بین شرکت لیمو هاست و سایت کارکوک صورت پذیرفته است، شما عزیزان با ورود

جستجو ارگانیک چیست؟ چگونه رتبه ارگانیک سایت را بالا ببریم؟


فروردین ۱۰, ۱۴۰۱


بدون دیدگاه

جستجو ارگانیک چیست؟ خیلی از کاربرها نمی دانند که سرچ ارگانیک چیست من قصد دارم در این مقاله خیلی ساده و روان درمورد آن با

انواع ریدایرکت ها و تاثیر Redirect بر سئو سایت


فروردین ۳, ۱۴۰۱


بدون دیدگاه

انواع ریدایرکت یکی از موضوعات مهم در حوزه سئو و دیجیتال مارکتینگ است که کمک میکند در صورت تغییر آدرس صفحات و یا تغییر دامنه

۱۳ عامل مهم برای بهبود تجربه کاربری (UX)


اسفند ۲۴, ۱۴۰۰


بدون دیدگاه

بهبود تجربه کاربری یکی از مهمترین فاکتور ها برای موفقیت و پیشرفت سایت ها به خصوص در کسب و کار اینترنتی محسوب می شود که

معرفی بهترین منابع یادگیری سئو از مبتدی تا پیشرفته


اسفند ۲۱, ۱۴۰۰


بدون دیدگاه

منابع یادگیری سئو دارای اهمیت زیادی هستند زیرا اکثر سئو کاران و متخصصین این حوزه به دنبال افزایش دانش خود و افراد مبتدی به دنبال