کسب و کارهای زیادی هستند که تنها در محدوده خاص و یا منطقه های محدودی می توانند خدمات خود را به مشتریان خود که باز هم در این محدوده ها هستند، ارائه کنند. این کسب و کارها برای موفقیت نیاز دارند که با استفاده از سئو محلی یا Local سئو برای برند تجاری خود فعالیت هایی داشته باشند، اما اصلا این نوع از سئو چیست و چرا نام محلی برای آن انتخاب شده است؟
مگر بازدید کنندگان و دنبال کنندگان این شیوه چه قدر هستند؟ چرا گوگل به فکر راه اندازی الگوریتمی برای بهینه سازی این نوع از کسب و کارها شد؟ از و یا موش کور چه می دانید؟ این ها همه مسائل مهمی هستند که امروز در این مقاله جامه به آن ها خواهم پرداخت. همچنین به شما می گویم که چگونه نقشه موفقیت خود را برای سئو محلی بچینید و از اشتباهات رایج دیگر کسب و کارها دوری کنید!
چرا باید از سئو محلی استفاده کنیم؟
یکی از سولات متداول این است که من صاحب کسب و کارم، اما نمی دانم که چه نیازی به Local سئو دارم؟ در جواب به این سوال باید گفت که طبق آنالیزها و تحقیقاتی که انجام شده آمار کسانی که جستجوگر محلی هستند و یا به عبارتی در انتهای جستجوهای خود از واژه “نزدیک من” هم استفاده می کنند، این روزها به شدت در حال افزایش است.
کسب و کارهایی که صاحبین باهوش دارند، این شیوه بازاریابی را درک می کنند و سایت خود را بر اساس بهینه سازی می کنند. امروز به زبان ساده تر می گوییم که باید چه کار کنید تا در این زمینه شما هم موفق باشید!
سئو محلی چیست؟
گوگل یکی از بهترین موتورهای جستجو در جهان است که در حال فعالیت است و خدمات متنوعی را به کاربران خود ارائه می دهد، در این زمینه دقت داشته باشید که سئو محلی هم می تواند بسیار مهم باشد. در واقع گوگل متوجه شده است که افراد علاقه دارند که رستوران ها، سوپرمارکت ها، پاساژها و … را در نزدیکی خود پیدا کنند و در این زمینه شاید یکی از بهترین راه هایی که می توانند از آن استفاده کنند، همین شیوه باشد.
شما برای این که سایت خود را با استفاده از قوانین این سئو بهینه سازی کنید، باید چند قدم ساده بردارید! بهتر است اگر به دنبال موفقیت هستید، حتما در نظر داشته باشید که استفاده از شیوه های مثبت در این زمینه می تواند برای شما تاثیرات مثبت زیادی را به همراه داشته باشد.
هنگامی که افراد با استفاده از شیوه هایی مثل جستجوی “رستوران های نزدیک من” اقدام به فعالیت می کنند، باید در نظر بگیرید که گوگل بر اساس الگوریتم های خود نتایج برتر را نشان می دهد. اگر شما هم می خواهید که در باشید، می توانید از که در این زمینه ارائ می شوند، استفاده کنید.
برای موفقیت در سئو محلی یا Local سئو باید مراحل زیر را طی کنید
راهنمای جامع مراحل رسیدن به موفقیت به ترتیب عبارت اند از:
ثبت آدرس، شماره تلفن و نام در تمامی صفحات سایت
اولین کاری که می توانید بکنید، این است که نام برند یا کسب و کار خود، شماره همراه و شماره تماس و از همه مهم تر آدرس کسب و کار خود را در تمامی صفحات بگذارید. اگر دقت کرده باشید، تمامی کسب و کارهایی که در زمینه سئو محلی موفق هستند، این اطلاعات بسیار مهم را در فوتر سایت خود جایگذاری کرده اند تا در تمامی صفحات تکرار شود.
صفحات سایت شما نباید تکراری و شامل اطلاعات غیر مفید باشد!
اگر می خواهید که در این زمینه موفق باشید و رقبای خود را عقب برانید، باید تمامی صفحات سایت خود را بروزرسانی کنید و اطلاعات تکراری و غیر مهم را از آن ها حذف کنید! این اولین کاری است که می توانید در این زمینه انجام دهید تا موفق شوید. در این زمینه اگر خودتان نمی توانید کاری بکنید، بهتر است به دنبال یک فرد متخصص باشید.
در سایت های دایرکتوری معتبر برای خود بک لینک بگیرید
در برخی از سایت ها که اقدام به معرفی کسب و کارهای محلی می کنند، عضو شوید و یا درخواست کنید که به شما لینک بدهند. این کار بسیار مهم است و باعث می شود که در زمینه سئو محلی بتوانید از دیگران پیشی بگیرید. شاید برایتان جالب باشد، اما همین نکات ریز در کنار هم می توانند شما را موفق کنند.
نظرات کاربران را جدی بگیرید و از آن ها بخواهید که نظرات مثبتی ارائه کنند
برای موفقیت در سئو محلی لازم است که بدانید، گوگل به نظرات کاربران زیاد توجه می کند. Reviews همان چیزی است که در کنار دیگر راه حل ها می تواند برای شما بسیار مهم محبسوب شود، پس آن را کاملا جدی بگیرید. همچنین می توانید که از مشتریان خود بخواهید که برای شما نظر مثبت بگذرانند.
این اشتباهات رایج سئو محلی را شما تکرار نکنید
متاسفانه برخی از اشتباهات بهای بالایی دارند و باعث می شوند که در نهایت فرد دچار مشکل شود. در این زمینه سئو محلی هم بی نصیب نیست. هستنند کسانی که به اشتباه از روش ها و شیوه هایی استفاده می کنند که در نهایت باعث شکست آن ها در این زمینه می شود. شما می توانید با انجام ندادن این اشتباهات، تاثیر شیوه هایی که باعث موفقیت تان می شود را بیشتر کنید:
استفاده نکردن از کد تلفن شهر
هنگامی که شماره تلفن خود را می خواهید وارد کنید، حتما و حتما از کد تلفن شهر هم استفاده کنید. گوگل می تواند تشخیص دهید که بر اساس کد تلفن شهر کسب و کار شما در کجا قرار دارد و به کجا می خواهد برود! پس این موضوع را کاملا جدی بگیرید. در نظر داشته باشید که همین اشتباه باعث شده است که خیلی از فرآیندهای انجام شده در نهایت به موفقیت نرسد.
آدرس شرکت خود را همیشه درج کنید
شما باید در نظر داشته باشید که ربات گوگل و خزنده های آن بسیار هوشمند است و به این موضوع که آدرس شرکت شما کجاست، توجه ویژه ای می کنند! در نظر داشته باشید که در کنار استفاده از گوگل مپ که برای سئو محلی بسیار مهم است، استفاده از آدرس به صورت متنی هم کاری است که می توانید انجام دهید تا به موفقیت لازم در این زمینه برسید.
اطلاعات کسب و کار را در Google My Business کنید.
گوگل عاشق صفحات تکمیل شده و اطلاعات کامل است. صاحبین کسب و کارهایی که فکر می کنند که همه چیز را بلدند، معمولا در این زمینه اشتباه می کنند و اطلاعات مربوط به کسب و کار خود را تکمیل نمی کنند که نتیجه ی آن نگرفتن بازدهی کافی از سئو محلی است.
با توجه به این که در چه نوع کسب و کاری هستید و چه خدماتی ارائه می کنید در نظر بگیرید که چه کارهایی می توانید انجام دهید که در زمینه سئو محلی می تواند برای شما موفقیت آمیز باشد. همچنین بهتر است در نظر داشته باشید که استفاده کردن از تصاویر شیوه خوب دیگری است که می توانید از آن بهره مند شوید.
کلمات کلیدی خود را درست انتخاب کنید
عدم وجود یک مشاور سئو حرفه ای باعث می شود که کسب و کارها با تمرکز بر روی کلمات کلیدی اشتباه در نهایت به کاهدون بزنند و شکست بخورند. در واقع کسب و کارهایی که در این رابطه اطلاعات زیادی ندارند با انتخاب کلمات کلیدی کم جستجو و خرج کردن منابع خود در این زمینه دچار مشکلاتی می شوند که کمترین آن ها می تواند از بین رفتن منابع باشد.
سرعت سایت خود را افزایش دهید
لطفا تصور نکنید که قوانین سئو محلی با قوانین کلی سئو کاملا متفاوت است. در Local سئو برخلاف سئو کلی موارد بیشتری مطرح است، اما همان جزئیات نیز مهم هستند. شما نباید از سرعت سایت خود غافل شوید بلکه باید در هر لحظه بدانید که می توانید با بهبود سرعت سایت خود در این زمینه موفقیت های زیادی بدست آورید. شما با داشتن یک سایت که سرعت بالایی دارد، می توانید در جنگ سئو و سئوی محلی پیروز شوید.
استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی حاوی مکان های جغرافیایی
فقط برای سئو به صورت عمومی استفاده نمی شوند، بلکه برخی از افراد با استفاده از شیوه هایی مانند در local سئو قصد دارند که به موفقیت برسند، اما در نهایت هیچ چیزی نصیب آن ها نمی شود. اگر شخصی به شما گفته است که استفاده از کلمات زیادی به صورت مرتب در یک متن باعث بهبود رتبه سایت شما در آن کلیدواژه می شود، باید به شما بگویم که سخت در اشتباهید و بهتر است که به این فکر و خیال نباشید!
عدم فعالیت در شبکه های اجتماعی
سخن آخر در مورد سئو محلی
مطالب مشابه
-
الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل چیست؟
الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل یا Google Hummingbird یکی دیگر از الگوریتم های باغ وحش گوگل است که تأثیرات…
-
الگوریتم eat گوگل چیست؟
جدیدا یکی از بزرگترین فاکتورهای رتبه دهی سایت ها، الگوریتم eat بولد شده است…
-
لینک ها و متون پنهان شما را بیچاره می کنند!
از همان ابتدا که محبوبیت موتورهای جستجو مانند گوگل در حال بهبود بود، افرادی پیدا…
-
اصول سئو در تولید محتوا چیست؟
اصول سئو تولید محتوا در واقع قواعدی نگارشی و بکار بردنی هستند که باعث می…