دستور العمل جامع و کامل برای رقص گوگل که هرگز نباید نادیده گرفت

هر مشاغلی می خواهد به کمک صفحات وب،مقالات، پست های وبلاگ

و وب سایت های جدید کسب و کار خود را توسعه دهد . گوگل صفحات

جدیدی را به نتایج جستجو اضافه می کند و آن ها را به روز نگه می دارد.

این به روزرسانی ها باعث رقص گوگل می شود. این اصطلاحی است که

اکثر بازاریابان دیجیتال و توسعه دهندگان وب و سئو کاران در مورد آن می

سئو سایت یا بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو

دانند . نام دیگر الگوریتم رقص گوگل ، عامل رتبه بندی تصادفی است.

الگوریتم رقص گوگل چیست؟

به محض اینکه گوگل متوجه وب سایت شما شد، ممکن است نداند که

کجا سایت را در نتایج جستجو قرار دهد بنابراین گوگل به آن موقعیت بالایی

در نتایج می دهد. وقتی کاربر وب سایتی را ویرایش می کند،تغییراتی در

گوگل نتایج جستجوی گوگل ایجاد می شود. رقص گوگل حتی در صورت عدم تغییر توسط

کاربر ، در حال انجام است . از طرف دیگر، الگوریتم گوگل مرتباً رتبه بندی

صفحات سایت را تنظیم می کند و به همین دلیل است که سئو سایت

تغییر می کند . با افزودن صفحات جدید و حذف موارد قدیمی در سایت ،

گوگل نتایج خود را به روز می کند.گوگل از طریق صفحات کرال می کند و

به دنبال به روزرسانی های انجام شده در سایت است که ارتباط و ارزش

آن را برای همه صفحات سایت ارزیابی می کند. این پدیده منجر به تغییر

و نوساناتی در نحوه سازماندهی نتایج موتور جستجو می شود.

چگونه رقص گوگل اتفاق می افتد؟

در گذشته یک رقص گوگل قدیمی وجود داشت که امروزه نیز با آن مواجه

هستیم. این اتفاق پس از به روزرسانی الگوریتم جدیدی رخ می دهد که

گوگل به صورت دوره ای انجام می دهد.همانطور که گوگل توصیف می کند

این روزها ، به روزرسانی های الگوریتم در زمان واقعی اتفاق می افتد. با

استفاده از این الگوریتم فعلی، وب سایت همیشه محتوای وب را تجزیه و

تحلیل و به روز می کند ، بنابراین این نوسانات نسبت به قدیم ، بسیار

چشمگیر است . الگوریتم رقص گوگل رتبه بندی صفحات وب را تغییر می

دهد . طبق گزارش ها ، تغییرات قابل توجهی در روزهای دوشنبه توسط

کاربران رخ می دهد ، اما رتبه بندی گوگل روزانه تغییر می کند.

چرا رقص گوگل رخ می دهد؟

دلایل مختلفی برای رقص گوگل وجود دارد. علاوه بر این، معیارها یا عوامل

مختلفی تعیین می کنند که صفحات شما چقدر در نتایج جستجوی گوگل رقصیده و دوام

داشته باشند. برخی از عوامل اساسی تأثیرگذار بر آن در اینجا وجود دارد.

سن

یک وب سایت تازه راه اندازی شده بیشتر از یک وب سایت قدیمی تر با

الگوریتم رقص گوگل به صورت غیرقابل پیش بینی روبرو است.

رقابت پذیری

اگر رقابت بیشتری برای یا هدف شما وجود داشته باشد ،

وب سایت شما با رقص گوگل بیشتری روبرو خواهد شد زیرا وب سایتهای

بیشتری وجود دارد که برای حضور در رتبه های برتر موتور جستجو با یکدیگر

رقابت می کنند.

لینک سازی

لینک سازی

در صورت ایجاد لینک های جدید و قدرتمند ، وب سایت شما بیش از سایر

وب سایت ها با الگوریتم رقص گوگل مواجه خواهد شد.

تغییرات

اگر تصمیم دارید تغییر قابل توجهی در صفحه یا وب سایت خود ایجاد کنید،

پس باید برای الگوریتم رقص گوگل خود را آماده کنید.

چه مدت با رقص گوگل روبرو خواهید شد؟

دوره رخ دادن رقص گوگل به عوامل مختلفی بستگی دارد . الگوریتم رقص

گوگل با یک قانون ساده اتفاق می افتد که اگر عوامل مختلف بیشتر اتفاق

بیفتند رقص گوگل بیشتر دوام خواهد آورد.به عنوان مثال:لینک های قدرتمند

و تغییرات چشمگیر صفحه شما باعث می شود که سایت شما نسبت به

لینک های کم قدرت و تغییرات کوچکتر، بیشتر در نتایج گوگل رقص کند.

آیا می توان الگوریتم رقص گوگل را متوقف کرد؟

نه ، نمی توان جلوی آن را گرفت یا متوقف کرد. متوقف کردن این الگوریتم

به گوگل بستگی دارد، نه به صفحه وب یا سایت. با این حال ، وب سایت

شما باید مدت زمان مشخصی با الگوریتم رقص گوگل روبرو شود . به یاد

داشته باشید،الگوریتم رقص گوگل برای وب سایت شما مفید است و پس

از مدتی این وضعیت پایدار خواهد شد.

در طول رقص گوگل چه کاری باید انجام داد؟

وقتی رقص گوگل شروع می شود ، نباید کار خاصی انجام دهید.بهترین کار

برای شما و صفحه وب شما این است که آرام و منتظر نتیجه باشید.در مورد

نوساناتی که صفحه شما با آن روبرو است بیش از حد فکر نکنید. کار خود را

بهبود بخشید و سایت شما رتبه بالایی کسب خواهد کرد.

ادامه مطلب

در تمامی ساعات شبانه روز افراد در حال استفاده از گوگل هستند و سوالات خود را در تمامی زمینه ها از گوگل می پرسند! گوگل برای این که بتواند به بهترین شیوه پاسخگوی نیاز مخاطبان خود باشد همیشه به دنبال شیوه ها و راهکارهای جدیدی از جمله ایجاد و آپدیت الگوریتم ها گوگل است که بتواند از آن ها استفاده کند! الگوریتم Google Dance (گوگل دنس) یا رقص گوگل یکی از راهکارهایی است که گوگل از آن استفاده می کند و اگر آن را بشناسید شاید در سئوی شما تاثیر مثبت زیادی داشته باشد.

سئو سایت یا بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو

داستان آشنایی با Google Dance

گوگل دنس یا همان رقص گوگل با یک داستان جالب ایجاد شد! در دنیای وب و اینترنت شاهد این هستیم که هر روز صفحات جدیدی ایجاد می شوند و انتشار می یابند! این صفحات اگر بر اساس کلیدواژه های خاصی تولید شده باشند، منتظر می یابند تا بر اساس خواسته های کاربر بالا بیایند و به نمایش دربیایند، اما حقیقت این است که سایت های دیگری هم با آن کلیدواژه محتوا تولید کرده اند!

گوگل تمام سعی خود را می کند که محتواهایی را به کاربران خود نشان بدهد که از همه نظر پاسخگوی نیاز آن ها باشد و در واقع بتواند رضایت آن ها را جلب کند. گوگل دنس این فرصت را به کلیدواژه ها و محتواهای جدید می دهد که در دید کاربران قرار بگیرد و آن ها را محک بزند!

شما هم اینگونه با گوگل دنس آشنا شده اید؟

یکی از داستان های رایج که باعث می شود همه وبسمتران قبل از شنیدن نام Google Dance با آن آشنا شوند، داستان زیر است:

یک محتوای ارزشمند تولید کرده ام و می خواهم آن را سریع تر منتشر کنم تا هفته آینده یا نهایت دو هفته دیگر به جایگاه یک تا سه گوگل برسد و کسب و کارم را متحول کنم! محتوا را منتشر کرده ام و چند ساعتی که وقتم را گرفت، همش من را آزار می دهد. با ابزارهای گوگل متوجه می شوم که محتوای من بازدید خیلی زیادی گرفته است! وای خدای من این عالی است. این قضیه دو روز طول کشید ولی نمی دانم چرا یهو محتوای من به صفحه ۳ برگشت؟

بله اگر چنین چیزی دیدید، خیلی نگران نباشید، این کارها نتیجه رقص گوگل برای تغییر و جابجایی رتبه ی محتوای شما بود.

هدف از ایجاد این الگوریتم چه بوده است؟

همانطور که گفتیم، گوگل بر اساس رضایت کاربران محتواها را رتبه بندی و نتیجه بندی می کند! در این زمینه وجود چنین الگوریتمی باعث می شود که محتواهای تازه ایندکس شده شانس برتری نسبت به دیگر محتواها را داشته باشند. البته فاکتورهای گوگل برای تعیین رضایت کاربران بسیار زیاد است که برخی از مهم ترین آن ها عبارت اند از:

  • نرخ کلیک
  • Click-through rate-ctr-نرخ کلیک

  • میزان ماندگاری در صفحه
  • سرعت لود سایت
  • نمایش صحیح در موبایل
  • استانداردهای نگارشی
  • و …

همه و همه در کنار هم باعث می شوند که سایت شما در کلیدواژه های هدف خود رتبه های خوبی بدست آورد و گوگل دنس هم در این زمینه به عنوان یک بازوی کمکی محسوب می شود. در ادامه به زبان ساده توضیح می دهیم که این الگوریتم چیست؟

الگوریتم رقص گوگل به صورت ساده

برای این که بهتر متوجه این الگوریتم نسبتا پیچیده شوید، آن را با یک داستان به شما معرفی می کنیم. فرض کنید که شما در یک مسابقه رقص شرکت کرده اید که داوران آن بسیار سخت گیر هستند و می خواهند به صورت دقیق متوجه ریز حرکات شما برای امتیاز دهی بشوند! در اینجا شما با آهنگ ‎های آرام و تند زیادی مورد تست قرار می گیرید تا در نهایت امتیاز مربوطه خود را پیدا کنید.

گوگل دنس هم همین کار را می کند. در واقع Google Dance با تست ساست شما در شرایط مختلف به شما کمک می کند که رتبه و جایگاه اصلی خود را پیدا کنید و مورد قضاوت داوران یعنی همان کاربران قرار بگیرید! پس اگر خود را برای آن آماده کرده اید، جای هیچ نگرانی وجود ندارد و به راحتی می توانید آماده برنده شدن باشید. برای این کار می توانید از خدمات سئو استفاده کنید.

توصیه هایی در مورد استفاده بهتر از Google Dance

حالا که بهتر از همه این الگوریتم را شناختید، باید در نظر داشته باشید که سایت شما با تغییر رتبه در گوگل می تواند در این زمینه خود را رشد بدهد! شما در واقع می توانید با تولید محتوای جدید و ارزشمند مطئمن باشید که جلوی دید کاربران قرار می گیرید و احتمال پیروزی شما افزایش پیدا می کند.

محتوا پادشاه است

همچنین این موضوع به شما کمک می کند که متوجه بشوید که لازم نیست برای پیروزی در جنگ سئو از ترفندهای کلاه سیاه سئو استفاده کنید! شما خودتان با یک مشاوره صحیح در این زمینه و یک محتوای خوب قادر هستید که پیروز میدان سئو باشید!

تولید محتوا-بازاریابی محتوا

سخن آخر در مورد الگوریتم جذاب رقص گوگل

مطالب مشابه

  • الگوریتم گوگل کافئین(Google Caffeine) چیست؟

    یکی از الگوریتم های گوگل که توانست نسبتا سر و صدای زیادی حداقل به واسطه…

  • گوگل انسانی یا الگوریتم برت چیست؟

    چندی پیش بود که همه افراد دیگر فکر می کردند روش های تشخیص گوگل به سر حد…

  • افزایش سئو سایت و خدمات سئو سایت در تهران

    سئو سایت تنها راه ادامه حیات کسب و کار است. خدمات سئو سایت یکی از…

  • مشاوره سئو سایت، خدمات مشاوره سئو، مشاوره سئو تلفنی

    بازاریابی دیجیتال از طریق سایت در اینترنت، بحث داغ این روزها در هر کسب و…

    بازاریابی

ادامه مقاله در سایت منبع

عناوین مطالب

اگر سئوکار هستید، احتمالا با پدیده ای به نام رقص گوگل یا گوگل دنس (google dance) مواجه شده اید. و اما گوگل دنس چیست و چگونه می توان بر آن غلبه کرد؟ تاثیر رقص گوگل بر سئو چیست؟ اینها سوالاتی هستند که قرار است در این مقاله به آنها پاسخ دهیم، پس با ما همراه باشید.

رقص گوگل (google dance) چیست؟

رقص گوگل پدیده ای است که جایگاه کلمات کلیدی سایت شما، در گوگل جا به جا می شوند و به اصطلاح دچار “رقص” می شوند. به این معنا که کلمات کلیدی سایت شما یا در جایگاه بالاتر و یا در جایگاه پایین تری نسبت به همیشه قرار می گیرند. مثلا دیروز، کلمات کلیدی شما جایگاه ۱، ۲ و ۳ بود اما امروز از ۱۰۰ تای اول خارج شده و فقط یک روز بعد، به سرعت در ۵ تای اول قرار می گیرد. بنابراین وقتی پدیده رقص گوگل اتفاق می افتد، برخی سئوکاران بسیار هیجان زده می شوند و سایرین ممکن است بسیار نا امید شوند.

به عبارت دیگر، رقص گوگل زمانی است که گوگل بتواند یک الگوریتم جدید را بنا کند یا یک آپدیت جدید از یک الگوریتم قدیمی ارائه دهد که به طور معمول، حدود یک هفته به طول می انجامد و بعد دوباره به روال عادی بر می گردد.

این مطلب را هم از دست ندهید :   راهنمای جامع و حرفه ای دربارهتست A/B

تاثیر رقص گوگل بر سئو سایت چیست؟

برای درک تاثیر رقص گوگل بر سئو سایت، باید بدانید که برای رتبه بندی کلمات کلیدی، گوگل بیش از ۳۰۰ معیار دارد و امروزه، هزاران وب سایت است که با یکدیگر در یک کلمه کلیدی رقابت می کنند. برای هر معیار، گوگل هر سایت را مورد بررسی قرار می دهد. زمانی که یک سایت با معیار A مطابقت داشته باشد، توسط گوگل به آن امتیاز داده می شود و رتبه اش افزایش می یابد. این بدان معناست که وب سایت های دیگر افت خواهند کرد. همین روال برای تمامی سایت ها ادامه پیدا می کند تا تمام این ۳۰۰ فاکتور برای تک تک سایت ها بررسی شود. بنابراین زمانی که پدیده رقص گوگل اتفاق می افتد، تغییر رتبه در سایت چیزی بسیار معمول است و خیلی دشوار است که بتوان از آن اجتناب کرد.

دلایلی که چرا سایت شما رقص گوگل را تجربه می کند؟

مهم نیست که موضوع وب سایت شما چیست، هر سایتی با هر موضوعی می تواند دچار رقص گوگل شود. با این حال، یک سایت با شریط زیر، می تواند بیشتر دچار گوگل دنس شود:

آپدیت رتبه ی میلیون ها وب سایت همزمان، کار بسیار دشواری است. بنابراین، گوگل دنس (google dance) کاملا یک پدیده نرمال است.

چه وب سایت هایی از پدیده رقص گوگل در امان می مانند؟

سایتهایی که از پدیده گوگل دنس در امان هستند، معمولا، آنها به خوبی انجام شده است و در کنار آن های با کیفیت دارد.

اول از همه، این سایت ها به جای استفاده از ترفندهای گوناگون برای دور زدن الگوریتم های گوگل، سعی می کنند با تولید محتوای با کیفیت، سوالات و نیازهای کاربران را برآورده کنند.

دوم، لینک های داخلی و خارجی، به طور دقیق و منظم برای مقالات آن سایت ساخته می شود.

علاوه بر آن، این وب سایت ها معمولاً در مدت زمان طولانی دارای سیستم های بک لینک با کیفیت بالا و پایدار هستند.

بک لینک

زمانی که رتبه سایتتان افت می کند، چه کار می توانید انجام دهید؟

گاهی اوقات، پدیده گوگل دنس (google dance) به جای سَند باکس (google sandbox) اشتباه گرفته می شود. بنابراین شما باید دلیل اینکه سایت شما از رتبه های بالا افت می کند را پیدا کنید و یک راه حل مناسب برای آن ارائه دهید.

ساده ترین راه، رصد کردن رقبا و غیر عادی بودن رفتار موتورهای جستجو است. اگر رتبه سایت شما افت کرد، باید سایتتان را بررسی کنید و ببینید که آیا محتوای کپی دارد یا نه. واضح است که اگر محتوای کپی شده داشته باشید، دچار پنالتی گوگل می شوید.

از سوی دیگر، اگر سایت شما دچار اختلالات شدید در رتبه بندی شد، و رتبه های بالای خود را از دست داد، نشان می دهد که سایت شما دچار رقص گوگل شده است. اولین کاری که باید انجام بدهید این است که بررسی کنید در یک هفته اخیر، چه کارهایی با وبسایتتان کردید. دوباره بررسی کنید که برای سئو داخلی و سئو خارجی سایتتان در این یک هفته چه کارهایی انجام دادید، اگر چیزی به نظر غیر منطقی رسید، آن را به حالت اولیه برگردانید.

در این شرایط، شما باید (سرچ کنسول) را مورد بررسی قرار دهید و ببینید که آیا برای آن صفحه ای که دچار افت رتبه شده، خطایی را فرستاده یا نه. هم چنین را بررسی کنید و ببینید که آیا شاخص هایی مانند بانس ریت (نرخ پرش از سایت) ، مدت زمان ماندن در سایت، بازدید از صفحه و … در وضعیت قابل قبولی هست یا نه، اگر وضعیت مناسب نبود، باید آنها را بهبود دهید.

بعد از بررسی سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس، باید حجم کلمات کلیدی در صفحه را بررسی کنید. سعی کنید حجم کلمات کلیدی بین ۵ تا ۷ درصد باشد (یا حتی کمتر اگر امکانش هست)، برای اینکه گاهی اوقات، به کار بردن کلمات کلیدی بیش از حد، می تواند باعث افت رتبه سایت شما شود.

شما باید منبع بک لینک های سایتتان را بررسی کنید. برای مثال بک لینک هایی که از فروم ها می گیرید، نا پایدارند (برای اینکه در فروم ممکن است پست ها پاک شوند و یا لینک های شما توسط مدیران انجمن حذف شوند یا تغییر داده شوند). این کار معمولا باعث فعالیت های غیر معمول می شود و باعث می شود کلمات کلیدی شما دچار رقص گوگل شوند.

اگر می خواهید به یک جایگاه پایدار در گوگل برسید، باید تجربه کاربری خود را به حداکثر برسانید. به یاد داشته باشید: سایت ها به این دلیل ساخته می شوند که نیاز کاربران را برآورده کنند نه گوگل را. بنابراین، هرچه کاربران بیشتر در صفحه شما وقت صرف کنند، احتمال در امان بودن سایتتان از الگوریتم رقص گوگل بیشتر خواهد شد.

چگونه پدیده google dance را تشخیص دهیم؟

رتبه گرفتن گوگل به فاکتورهای زیادی بستگی دارد. یکی از آنها بستگی به پنالتی شدن سایت شما توسط گوگل دارد. خب حالا از کجا تشخیص دهیم که افت رتبه سایتمان به خاطر الگوریتم google dance (گوگل دنس) هست یا دچار پنالتی گوگل شده است؟ برای اینکه جواب این سوال را بیابید، حتما مقاله “” را مطالعه نمایید. اما اگر بخواهم به طور خلاصه به این سوال پاسخ دهم، باید بگویم ما دو نوع پنالتی داریم، پنالتی دستی و پنالتی الگوریتم. اگر پنالتی به صورت دستی باشد، با وارد شدن به سرچ کنسول (وبمستر تولز گوگل)، می توانید از بخش “Manual action” ببینید که آیا پیغام خطایی دارید یا نه. اگر به این صورت پنالتی نشده باشید، پیغام “No issues detected” را مشاهده می کنید یعنی “هیچ مشکلی تشخیص داده نشده” .

اما اگر دچار پنالتی الگوریتمی شدید، مثلاً همین الگوریتم گوگل دنس، آن وقت دیگر هیچ پیغام خطایی را در سرچ کنسول گوگل مشاهده نمی کنید و باید تمامی الگوریتم های گوگل و فاکتورهای سئو را بررسی کنید و ببینید که آیا تمام موراد را درست رعایت کرده اید یا نه.

ادامه خواندن در سایت منبع

گوگل دنس یا رقص گوگل (Google Dance) چیست؟

Google Dance به پدیده پرش صفحات وب سایت در رتبه بندی اشاره دارد؛ زیرا Google رتبه های خود را تنظیم و صفحات را دوباره ارزیابی می کند. رقص گوگل به عنوان “عامل رتبه بندی تصادفی” نیز شناخته می شود. وقتی یک وب سایت را ویرایش می کنید یا به آن اضافه می کنید، انتظار تغییرات در نتایج جستجوی گوگل های گوگل طبیعی است. با این حال، اغلب اوقات، رقص Google باعث نوسانات می شود، حتی زمانی که چیزی تغییر نکرده باشد.

گوگل به طور مداوم در صفحه ها می خزد و به دنبال به روز رسانی ها و ارزیابی ارزش و مرتبط بودن هر صفحه است. این موضوع به طور طبیعی منجر به نوسانات و تغییرات در نحوه ترتیب نتایج موتورهای جستجو می شود. در زمان الگوریتم قدیمی گوگل، رقص گوگل تقریباً هر ماه یک بار رتبه بندی را تغییر می داد. با الگوریتم فعلی گوگل، وب سایت همیشه در حال به روز رسانی و تجزیه و تحلیل محتوای وب است، بنابراین نوسانات نسبت به گذشته کمتر چشمگیر است.

Google Dance همچنان رتبه بندی را تغییر می دهد و هر زمان که وب سایت خود را تغییر می دهید، باید نوساناتی را پیش بینی کنید. برخی گزارش داده اند که بیشترین تغییرات در روزهای دوشنبه رخ می دهد، اما رتبه بندی گوگل می تواند هر روز تغییر کند و شما می توانید با بهبود سئو سایت، از این تغییرات استفاده نمایید.

رقص گوگل چگونه عمل می کند؟

Google Dance به میزان بالای نوسانی اشاره دارد که یک دارایی جدید (وب سایت، صفحه وب و غیره) در وب سایت شما به وجود آمده است؛ در حالی که Google در تلاش است تا مشخص کند که در نهایت چه موقعیتی را در فهرست خود قرار بدهد. به همین سادگی! به عبارت دیگر، رقص گوگل زمانی است که گوگل شروع توجه به صفحه شما کرده و به آن فرصتی در نتایج جستجوی گوگل ها می دهد =نتایج جستجوی گوگل صفحه نتایج موتور جستجو.

من دوست دارم به آن فکر کنم مانند گوگل که به سمت من می آید و می گوید (در بهترین تصور کاپیتان فالکون) “حرکاتت را به من نشان بده!”

یعنی اینکه صفحه تازه منتشر شده شما که در موتورهای جستجو به رنک بسیار پایین شروع می شود، یک شبه به یک موقعیت بالاتر ارتقا پیدا می کند تا گوگل بتواند واکنش کاربرانش را ببیند. اگر الگوریتم گوگل ببیند که افراد روی صفحه شما کلیک و وقت خود را صرف آن می کنند و از محتوایی که می بینند لذت می برند، شما را در آن صفحه تحسین و آن را در تصمیم نهایی خود برای رتبه بندی شما فاکتور می کند. روش دیگری برای بیان این موضوع این است که گوگل رتبه صفحه شما را تغییر می دهد؛ (بدون اینکه هیچ عامل رتبه بندی دیگری تحت تأثیر قرار گیرد). فقط برای این که ببیند چه اتفاقی می افتد. با کمک بهترین شرکت سئو می توانید رنکتان را بالا ببرید.

رقص گوگل چقدر طول خواهد کشید؟

رقص مداوم نتایج جستجو برای این است که بتوانید بالاترین کیفیت را از جستجوی خود دریافت کنید و موتورهای جستجو باید پایگاه داده شما را به طور منظم به روز کنند. در گذشته، گوگل معمولاً هر چهار هفته یک بار یک به روزرسانی ایندکس را انجام می داد. در طول نمایه سازی مجدد، نتایج جستجو بسیار مشهود بود، زیرا آنها برای چندین روز بین نمایه قدیمی و جدید متزلزل شدند (رقصیدند).

رتبه صفحه یک وب سایت نیز بین نتایج جستجوی مختلف در نوسان است. به همین دلیل است که به روز رسانی فهرست موتور جستجو Google Dance نامیده می شود. امروزه اینترنت چندین بار در روز توسط خزنده ها برای یافتن محتوا و وب سایت های جدید جستجو و بنابراین این فهرست روزانه تنظیم می شود. Google Dance دیگر در این فرم موجود نیست. گاهی اوقات، هنگامی که یک تغییر عمده در یک نتیجه جستجو برای یک وب سایت رخ می دهد، از Google Dance صحبت می شود؛ در هر صورت، اگر تفاوت های قابل توجهی در موقعیت یابی وجود دارد، امروزه باید سئوی کاملی را بررسی کنید.

این فرآیند خزیدن بسیار به روز است و هرگز به طور کامل، کامل نشده است، زیرا نوآوری ها همیشه در الگوریتم جریان دارند، صفحات جدید باید خزیده شوند و تأثیرات معیارهای ارزیابی مانند بک لینک ها یا سیگنال های رسانه های اجتماعی به مکان فعلی سرازیر می شود. خود گوگل اعلام کرده است که کافئین صدها هزار صفحه را به صورت موازی به این روش پردازش می کند. حافظه مورد نیاز برای این کار تقریباً ۱۰۰ میلیون گیگابایت حافظه است؛ و هر روز صدها هزار گیگابایت اضافه می شود.

نکات مهم در زمان اجرای رقص گوگل

نام “رقص گوگل” در گذشته برای توصیف دوره ای استفاده می شد که به روز رسانی شاخص اصلی موتور جستجوی گوگل در حال پیاده سازی است. این به روز رسانی اصلی فهرست گوگل به طور متوسط ​​هر ۳۶ روز یا ۱۰ بار در سال رخ می دهد. با تغییرات قابل توجه در نتایج جستجو و با به روز رسانی حافظه پنهان Google در تمام صفحات فهرست شده، شناسایی آسان تر بود. این تغییرها از یک دقیقه به دقیقه دیگر مشهود است؛ اما این به روز رسانی به عنوان یک سوئیچ از یک شاخص به شاخص دیگر مانند چرخاندن یک سوئیچ انجام نشد. در واقع، چند روز طول کشید تا به روز رسانی کامل ایندکس تکمیل شود. کسب درآمد از سئو نیز به همین مطلب مربوط می شود که اگر فرآیند را به درستی انجام دهید، درآمد خوبی خواهید داشت.

از آنجایی که گوگل، مانند هر موتور جستجوی دیگری، به مشتریان خود بستگی دارد که بدانند نتایج قابل اعتماد معتبری را در ۲۴ ساعت شبانه روز و هفت روز هفته ارائه می دهند، به روز رسانی ها یک مشکل جدی ایجاد می کنند. آنها نمی توانند برای تعمیر و نگهداری خاموش شوند و نمی توانند حتی برای یک دقیقه آفلاین شوند. از این رو، ما رقص را داشتیم. هر موتور جستجویی از آن استفاده می کند، برخی بیشتر یا کمتر از گوگل. با این حال، تنها به دلیل دسترسی گوگل است که ما به بازسازی آن بیش از هر موتور دیگری توجه می کنیم.

این مطلب را هم از دست ندهید :   ترفندهای بی نظیر درباره افزایش ترافیک وب سایت

جمع بندی

الگوریتم Google Dance هنوز هم برای بسیاری از اشخاص ناشناخته و اسرارآمیز است. همین عدم آگاهی باعث می شود که بسیاری از کارشناسان به طور مثال سئو سایت پزشکی، نوسان های شدید رتبه سایت شان را یک سیگنال های منفی به حساب آورند و دست به کارهای خطرناک یا حتی شاید تکنیک های کلاه سیاه در سئو بزنند؛ اما باید بدانید که هدف اصلی گوگل از تغییر دادن رتبه سایت شما به شکل ناگهانی، تنها به چالش کشیدن محتوای سایت و تعیین جایگاه واقعی آن است. بعد از این بالا و پایین پریدن های طوفانی، آهنگ رقص گوگل به بخش های آرام اش می رسد و به دنبال آن، جایگاه شما هم در نتایج جستجو تثبیت می شود.

آیا ممکن است بعد از تبلیغات هم رقص گوگل شامل سایت ما شود؟

بله. بعد از تبلیغات هم رتبه سایت شما در کلمات مد نظر در گوگل تا مدتی رقص خواهد داشت تا به یک مکان ثابت برسد.

آیا رقص گوگل برای وب سایت ضرری از بابت رتبه بندی ندارد؟

خیر. این کار به تثبیت و قدرت بیشتر جایگاهتان کمک خواهد کرد.

محتوای کامل در سایت منبع

اگر تا به حال تصویری مانند تصویر زیر را در نتایج جستجو دیده باشید؛ شما از مزایای گراف دانش گوگل بهره مند شده اید.

اما گراف دانش گوگل چیست؟ چگونه کار می کند؟ و چگونه می توانید از آن برای افزایش برندینگ و بهبود سئو استفاده کنید؟

گراف دانش گوگل چیست؟

گراف دانش گوگل یک پایگاه دانش بین موجودیت ها و روابط بین آنها است.

موجودیت چیست؟ موجودیت هر شی یا مفهومی است که به طور مشخص قابل شناسایی است. این موارد ملموس مانند افراد، مکان ها و سازمان ها و موارد نامشهود مانند رنگ ها ، مفاهیم و احساسات،سن، نام، شبکه های اجتماعی، فعالیت ها، جنسیت، ملیت، تاریخ تولد و … را شامل می شود.

موجودیت ها به هم متصل می شوند که روابط بین آنها را توصیف می کند.

ذخیره داده های دنیای واقعی از این قبیل به گوگل کمک می کند تا هدف از کوئری جست وجو شده را درک کند، که به معنی نتایج بیشتر و مرتبط تر برای کاربران جستجوگر است.

گوگل هدف جستجو را خیلی خوب می فهمد.

لینک ها برای سنجش کیفیت یک صفحه عالی هستند، اما ارتباطی به سرچ کوئری ندارند.

این خوب است تا زمانی که سرچ کوئری با زبان محتوا شباهت و ارتباط دارد.

گوگل از سیگنال های با کیفیت مانند لینک ها برای بازگرداندن بهترین و مرتبط ترین مطالب از ایندکس خود استفاده کند.

اما مردم همیشه به یک روش جستجو نمی کنند. آنها چیزها را به روش های مختلف توصیف و بازگو می کنند.

این همان جایی است که گراف دانش ارائه می شود، زیرا به گوگل اجازه می دهد فراتر از تطبیق کلمات کلیدی رفته و نتایج مرتبط تری را بازگرداند.

ما در گوگل کلمه کلیدی توصیفی «سایر فیلم های بازیگر سریال فرار از زندان» را جست و جو کردیم، علی رغم اینکه ما به نام بازیگران سریال «فرار از زندان» اشاره ای نکردیم، گوگل می فهمد که ما به دنبال چه چیزی هستیم و جواب ما را می دهد. و نام فیلم هایی که بازیگرانی از فرار زندان در آن نقش ایفا کرده اند برای ما می آورد.

نه تنها نتایج مرتبط هستند، بلکه گوگل برقراری ارتباط در گراف دانش را نشان می دهد و و نتیجه ای مرتبط که کاربر به دنبال آن است، برآورده می کند.

گوگل داده های نمودار دانش را در بخش های از صفحه نتایج گوگل مانند Knowledge Panels و Knowledge Cards نشان می دهد.

اگر برند « دیجی کالا » را گوگل کنیم با نتیجه ای مطابق تصویر زیر روبه رو می شویم.

و حالا اگر «تاریخ تاسیس دیجی کالا » را جست وجو کنیم، نتیجه ای مرتبط تر را به نمایش می دهد.

و حالا اگر « best online shopping iran » را جست وجو کنیم، نتیجه ای مرتبط تر را به نمایش می دهد. که نام دیجی کالا در آن هست.

این تصاویر برای شما چه معنی دارد؟

این بدان معناست که اگر بتوانید نام برند خود را در گراف دانش وارد کنید، از دارایی های و بخش های تعبیه شده توسط گوگل در سرپ بیشتر فایده را می برید، و بازدید بیشتر و از قدرت و اعتماد در بین جستجوگران بهره مند خواهید شد.

نحوه ورود به گراف دانش گوگل چگونه است؟

اکنون برای شما مشخص شد که موارد مثبت بودن در گراف دانش بیش از نکات منفی آن است، اما چگونه می توانید وارد گراف دانش شوید؟

در حالی که هیچ فرآیند قطعی وجود ندارد، اما چند کار وجود دارد که با انجام آن می توانید شانس خود برای قرار گرفتن در گراف دانش بالا ببرید.

۱. پیج رنک وب سایت را با لینک سازی افزایش دهید.

اگر در مورد شرکت شما در اینترنت صحبت شود ، ورود به عنوان نهاد دولتی در گراف دانش گوگل بسیار آسان تر است.

اگر در روزنامه ها و خبرگزاری ها وسطح وب در مورد برند شما صحبت شود و به اصطلاح برند منشن طبیعی روی دهد، این پالس را به گوگل می دهد که شما یک نهاد برجسته هستید. با این حال، برند سازی در این سطح بسیار دشوار بوده وبودجه هنگفتی را می طلبد، به هر حال نباید نا امید شد.

۲. از نشانه گذاری های اسکیما در سایت خود استفاده کنید.

Schema.org سایت رسمی توصیه شده گوگل برای اسکیما مارک آپ ها است. و استفاده از این نشانه گذاری ها به شما کمک می کند که وارد گراف دانش گوگل شوید.

  • از نشانه گذاری اسکیمای سازمان استفاده کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که از نام، نشانی، آدرس اینترنتی و ویژگی های sameAs استفاده کنید.
  • تمام پروفایل های شبکه های اجتماعی خود را در کد سازمان خود قرار دهید.
  • درستی و بدون خطا بودن نشانه گذاری اسکیمای خود را تأیید کنید.

در زیر نشانه گذاری سازمانی است که ما استفاده می کنیم:

۳. کسب و کار خود را در Google My Business ثبت کنید.

اگر مشاغل فیزیکی انجام می دهید، ایجاد پروفایل GMB الزامی است. این امر باعث می شود که برند شما قابلیت مشاهده در Google Maps داشته باشد. و در جست وجو های محلی نیز بالا بیایید. ارائه استراکچر دیتا ها به Google در لیست GMB ممکن است احتمال ورود کسب و کار شما را در گراف دانش را افزایش دهد. فقط مطمئن شوید که از همان مشخصات (نام، آدرس، شماره تلفن و …) در وب سایت و رسانه های اجتماعی خود استفاده می کنید.

۴. در سایت های ویکی پدیا و ویکی دیتا صفحه ایجاد کنید و فعالیت کنید.

۵.در برندینگ و مارکتینگ کسب وکار خود ثابت قدم باشید.

اگر حضور آنلاین شما مبهم و ناسازگار باشد، Google چگونه اطلاعات دقیق و مرتبط با برند و محصولات شما را به کاربران خود نشان دهد؟ این فراتر از نکاتی است که قبلاً ذکر شد. وقتی صحبت از حضور آنلاین شما می شود باید حضور صحیح در فضای آنلاین داشته باشید.

آنچه به نظر می رسید بیشترین تأثیر را در ورود به گراف دانش گوگل دارد ایجاد یک صفحه Wikidata مناسب است که با استفاده از ویژگی sameAs در نشانه گذاری اسکیمای سازمان خود لینک داده باشید.

گراف های دانش و موجودیت مدتی است که با ما هستند و فقط اهمیت آنها بیشتر خواهد شد. بنابراین درک این موضوعات در سئو امروز بسیار مهم است.

اگر در پی پیاده سازی گراف دانش برای برند و کسبو کار خود هستید و مشتاقید در این قسمت از سئو تکنیکال نیز آتوریتی جذب کنید، از مشاوره سئو اسماعیل سحاب بهره مند شوید.

و در نهایت اگر در مورد این موضوع جذاب سوال یا نظری داشتید، با خیال راحت در شبکه های اجتماعی و یا در قسمت پرسش و پاسخ مطرج کنید.

مطالب مشابه

  • الگوریتم رقص گوگل (Google Dance) چیست؟

    در تمامی ساعات شبانه روز افراد در حال استفاده از گوگل هستند و سوالات خود…

  • الگوریتم پنگوئن گوگل چیست؟

    الگوریتم پنگوئن گوگل یکی دیگر از الگوریتم های باغ وحش گوگل است که نظارت دقیقی بر نحوه…

  • الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل چیست؟

    الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل یا Google Hummingbird یکی دیگر از الگوریتم های باغ وحش گوگل است که تأثیرات…

  • رسالت بلاگ چیست؟

    امروزه بلاگ و بلاگینگ یکی از محبوب ترین روش ها برای منتشر و تبلیغ کردن…

ادامه مطلب در سایت منبع

اگر راهنمای گوگل برای وبمستران خود را مطالعه کنید، متوجه می شوید که گوگل تنها به کارهایی اشاره نکرده است که توسط وبمستران سبب افت سئو سایت می شود بلکه به سایت هایی که اجازه بی حد و مرزی به کاربران خود می دهند نیز اشاره کرده است و گفته است که تکنیک های کلاه سیاه را هم می توانند، آن ها ایجاد کنند. یکی از این ترفندها اسپم ایجاد توسط کاربران است که شاید بدون اطلاع شما باشد، اما باید راه حل هایی در این زمینه ارائه کنید.

در ادامه می خواهیم در مورد چیستی این تکنیک و نظرات گوگل در رابطه با این تکنیک و نمونه های کاربردی از User-generated spam را با هم بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

ترفند اسپم ایجاد شده توسط کاربران یا User-generated spam چیست؟

در بعضی از سایت ها مانند فروم ها یا وبلاگ هایی که نظرات کاربران را بدون بررسی منتشر می کنند، ایجاد صفحات و محتوای جدید توسط کاربران بی قید و بند انجام می شود. این موضوع شاید باعث شود که برخی از کاربران سودجو اقدام به ایجاد صفحات هرزنامه ای بکنند که از نظر گوگل برای مخاطبانشان مفید نیست که نتیجه ی آن حذف سایت بصورت کلی خواهد بود.

نظر گوگل در مورد استفاده از این تکنیک کلاه سیاه

در مجموعه معرفی تکنیک های کلاه سیاه سئو به شما عرض کردیم که این ها مواردی هستند که از نظر گوگل شناخته شده هستند و استفاده از آن ها اثرات منفی مخربی ممکن است برای سایت شما بوجود بیاورد. در واقع گوگل بصورت کلی از جامعه اینترنت محافظت می کند و نمی گذارد که محتواهای هرز و مخرب رواج پیدا کنند.

از نظر گوگل این موضوع به آن معنا است که کاربران با استفاده از اختیاراتی که از یک سایت دریافت کرده اند، اقدام به ایجاد صفحاتی بکنند که در آن ها محتواهای هرز وجود داشته باشد. معمولا گوگل برای چنین سایت هایی ابتدا یک پیام هشدار ارسال می کند و به آن ها اطلاع می دهد که شما دارای صفحات هرز ایجاد توسط کاربران مخرب خود هستید! اگر این پیام را دریافت کردید، خوشحال باشید چرا که از نظر گوگل سایت شما برای مخاطبانش مفید بوده است و تنها صفحات مخربی داشته اید که توسط کاربران خودتان ایجاد شده است!

برخی از نمونه های اسپم ایجاد توسط کاربران از نظر گوگل شامل موارد زیر است:

  • انتشار پست های اسپمی در فروم های گوناگون
  • انتشار نظرات اسپمی کاربران در وبلاگ ها
  • ایجاد اکانت های اسپمی در هاست های رایگان
  • و …

راه حل چیست؟

اگر شما هم جزو چنین سایت ها هستید و یا می خواهید که با انتخاب هایی صحیح تر مشکل خود را در این زمینه حل کنید به شما توصیه می کنم با استفاده از تکنیک هایی که به آن ها می پردازیم، اقدام به جلوگیری از وقوع این اتفاق در سایت خود بکنید:

  • مانیتورینگ تمام سایت
  • ایجاد فیلترهایی برای ایجاد صفحات جدید
  • جلوگیری از انتشار کامنت های اسپم
  • و …

جمع بندی

گاهی اوقات شما سعی می کنید که با بکارگیری قوانین به صفحه اول گوگل برسید، اما برخی از رقیبان و کاربران مخرب تحمل این موضوع را ندارند و با ایجاد خراب کاری هایی در سایت شما اقدام به ایجاد مشکل برای شما می کنند. در چنین مواقعی لازم است که حتما راه حل هایی را داشته باشید که یک به شما ارائه داده باشد. در ای

مطالب مشابه

  • لینک ها و متون پنهان شما را بیچاره می کنند!

    از همان ابتدا که محبوبیت موتورهای جستجو مانند گوگل در حال بهبود بود، افرادی پیدا…

  • الگوریتم رقص گوگل (Google Dance) چیست؟

    در تمامی ساعات شبانه روز افراد در حال استفاده از گوگل هستند و سوالات خود…

  • محتوای دزدیده شده؛ محتوای گرفته شده یا Scraped Content

    محتوای دزدیده شد؛ یکی از تصورات رایج و غلط بین وبمستران این است که اگر…

  • ایجاد صفحات با رفتار مخرب

    شاید نمی دانستید که از نظر گوگل هرگونه محتوا یا نرم افزاری در سایت شما که…

ادامه خواندن در سایت منبع