تکنیک ها و ترفندهای کلیدی برای طراحی صفحه ارتباط با ما (با نمونه های کاربردی)

صفحه تماس با ما’ را چگونه طراحی کنیم؟

صفحه تماس با ما چیست؟ معمولا اغلب افرادی که در زمینه طراحی سایت فعالیت می کنند تاکید دارند که داشتن یک سایت خوب منوط به داشتن یک صفحه ی اصلی، صفحه محصولات یا بلاگ عالی هستند. اما کارشناسان طراحی عقیده دارند که مهم ترین بخش در هر وبسایت طراحی مناسب صفحه تماس با ما است.

معمولا طراحان سایت تامین و محتوای صفحه ارتباط با ما را در اولویت آخرین خود قرار می دهند. به این مسئله توجه کنید که از تاریخ طراحی اولین سایت تا کنون تعداد زیادی صفحه تماس با ما وجود دارد که به شکل مشابه ساخته شده اند. این در حالی است که قسمت هایی دیگر این سایت ها از طرح های منحصر به فرد و فوق العاده ای برخوردار هستند.

علت استفاده از صفحه تماس با ما در وبسایت چیست

در صورتی که شما صفحه تماس با ما را در سایت خود لحاظ نکنید مسلما کاربران و مخاطبان زیادی را از دست خواهید داد. ساخت صفحه ارتباط با ما باعث می شود که کاربران نسبت به وبسایت شما اعتماد بیشتری داشته باشند. به این علت که آن ها می خواهند بدانند که آیا شما دارای دفتر کار هستید؟ آیا اطلاعات و شماره تماسی از شما در دسترس است؟ یکی از مواردی که به عنوان مشکل در ساخت صفحه تماس با ما وجود دارد این است که اطلاعات تماس ارائه شده یک شماره همراه است در صورت این اتفاق اعتماد کاربر نسبت به وبسایت شما کم خواهد شد. در صورتی که هیچ آدرسی در این صفحه وجود نداشته باشد مخاطب به این مفهوم می رسد که هیچ دفتر فیزیکی وجود ندارد و این مسئله به عنوان یک امتیاز منفی به شمار می رود.

یکی دیگر از مواردی که در ساخت صفحه تماس با ما مهم است ایجاد فرم ارسال پیام است با وجود این امکان کاربران می توانند در بازه های زمانی مختلف که امکان تماس گرفتن با شما وجود ندارد می توانند برای شما پیام ارسال کنند.

در صورتی که فرم ارسال پیام در سایت خود ایجاد کردید ابتدا باید از این موضوع اطمینان داشته باشید که فرم عملکرد درستی دارد. در برخی مواقع مشاهده شده است که کاربر در هنگام ارسال پیام دچار مشکل می شود. دومین نکته ای که در این زمینه از اهمیت زیادی برخوردار است که در برخی اوقات از فیلدهای اضافی و غیر ضروری در فیلد استفاده می شود که این امر کاربر را ملزم به این می کند که اطلاعاتی را وارد کنند. به عنوان مثال فیلد اجباری که بیشتر طراحان در زمینه ی عقیده دارند نباید آن را الزامی کرد وارد کردن شماره تماس است که برخی از کاربران علاقه ندارند شماره تماس خود را وارد کنند بنابراین بهترین پیشنهاد برای شما این است که یک آدرس ایمیل و نام و نام خانوادگی کاربر را از او بخواهید.

این مطلب را هم از دست ندهید :   ترفند ها و تکنیک های نوین برای سئو اصفهان (با نمونه های کاربردی)

دسترسی دشوار به صفحه تماس با ما باعث می شود که کاربران سایت شما ممکن است تمایلی به بازدید مجدد نداشته باشند برای همین امر صفحه تماس با ما را در منوی ناوبری خود قرار دهید.

ساخت صفحه تماس با ما در صفحه ورد پرس

ساخت صفحه تماس با ما در وردپرس می تواند به عنوان یک پل ارتباطی برای شما با کاربران وبسایت باشد. یکی از محبوب ترین افزونه هایی که در طراحی صفحه ارتباط با ما ورد پرس به کار می رود افزونه است. با استفاده از این افزونه می توانید انواع فرم را در ورد پرس ایجاد کرده و هر نوع فیلد را داشته باشید تا امکان دریافت تماس در وردپرس را نیز داشته باشید.

زیبایی و رابط کاربری افزونه های ایجاد فرم تماس از اهمیت بالایی برخوردار است این امر باعث می شود که یک افزونه در بین چندین افزونه دیگر متمایز شود. یکی از این افزونه ها افزونه ایجاد فرم های تماس Contact Form 7 است این افزونه یکی از محبوب ترین نمونه ها در بین کاربران و وبمستران ورد پرسی است. از ویژگی های بارز این افزونه می توانیم به :

ux-ui-رابطه کاربری-تجربه مشتری - تجربه کاربر

• ساخت فرم بدن کد نویسی

• ساخت بی نهایت فرم های متنوع

• ایجاد کد امنیتی یا همان کپچا در فرم

• سرعت بسیار بالا

• اسانی در ایجاد فرم

• شخصی سازی فرم

• دارای شورت کد

اشاره کرد. فراموش نکنید که فرم های تماس مناسب علاوه بر اینکه باعث ایجاد کاربری مناسب و اعتماد کاربران میشود می تواند در بهبود عملکرد و شما تاثیر مثبتی داشته باشد.

یک صفحه تماس با ما باید چگونه طراحی شود

در ابتدای امر باید بدانید که صفحه تماس با ما نباید پیچیدگی داشته باشد تا مخاطب دچار سردرگمی شود. در اصل هر چقدر طراحی ساده تری داشته باشد بازدیدکنندگان در مدت زمان کوتاه تری می توانند به گزینه های مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند.

موقعیت

مهم ترین نکته ای در و طراحی ساخت صفحه ارتباط با ما وجود دارد این است که صفحه ی مورد نظر را در موقعیت مطلوب قرار دهید. در صورتی که کاربر نتواند این صفحه را خیلی سریع پیدا کند ممکن است از سایت شما خارج شود.

این مطلب را هم از دست ندهید :   ترفند های کلیدیSEO copywriting

متن دعوت

به کاربر اجازه بدهید که تصمیم بگیرد چگونه با شما ارتباط برقرار کند. اگر شما سرویس یا خدمات خاصی را ارائه می دهید ممکن است از آن ها بخواهید برای شما نظری ارسال کند یا پیشنهاد مشاوره ی رایگان به آن ها بدهید.

ایمیل کاری خود را وارد کنید

بهتر است ایمیل کاری خود را در صفحه ارتباط با ما وارد کنید. بعضی از بازدیدکننده ها تمایل ندارند که فرم پر کنند بلکه می خواهند به شکل مستقیم با شما ارتباط برقرار کنند.

لینک های شبکه اجتماعی

لینک های شبکه اجتماعی را وارد کنید. بسیاری از کاربران ترجیح می دهند که به وسیله ی شبکه های اجتماعی با شما ارتباط برقرار کنند این عملکرد باعث می شود که مخاطبان دنباله رو شبکه شما باشند و فن شما بشوند.

شبکه های اجتماعی

نمونه صفحه ارتباط با ما

یکی از جذاب ترین نمونه های ساخت صفحه ارتباط با ما ، صفحه تماس با مای سایت است طراحان سایت اعتقاد دارند که محتوای این صفحه بهتر از این نمی توانست باشد. یکی از ویژگی های این صفحه این است که با یک عنوان مختصر و جذاب آغاز می شود که به این شکل است: با یک نفر حرف بزن

پس از این عنوان جذاب شما با یک صفحه ی سازماندهی شده روبرو می شوید، این صفحه شامل ایمیل دپارتمان های مختلف و اطلاعات تماس است سپس کاربران با یک فرم تماس مواجه می شوند. معمولااین مسئله وجود دارد که فرم های موجود در صفحات تماس با ما خسته کننده و طولانی هستند اما وجود این فرم ها برای سایت هایی که در زمینه های مختلف فعالیت دارند و نیاز دارند اطلاعات کاربران را از بعد های گوناگون بررسی کنند ضرورت دارد و باید اطلاعات کاربر را داشته باشند.

یکی دیگر از نمونه های فوق العاده صفحه ارتباط با ما می توانیم به آن اشاره کنیم صفحه تماس با مای سایت است که در نگاه اول کاربر متوجه می شود که عملکرد این سایت از هر جهت فوق العاده است. در این صفحه شرح داده شده است که این سایت به مخاطبان چگونه کمک می کند تا به پاسخ سوالات خود برسند.به این شکل که <<ما عمیقاً برای سؤالات شما ارزش قائلیم و سعی می کنیم به بهترین شکل ممکن به سؤالات شما پاسخ دهیم.>>پس از این توضیح به مخاطبان خود اعلام می کند که چگونه به سوالات آن ها پاسخ خواهد داد

ادامه خواندن در سایت منبع