آموزش های لازم و ضروری در مورد لوازم کامپیوتر

شرکت های از اعم از اینکه با CMS آماده کار کنند یا با CMSطراحی شده

برای خود یک پنل مدیریتی برنامه نویسی می کنند که از طریق آن کاربران می توانند به

امکانات سایت دسترسی داشته باشد. بنابراین مطمئن شوید که پنل طراحی سایت

فروشگاهی امکانات اولیه را در اختیار شما قرار می دهد.یک سایت فروشگاهی باید

بصورت CMSنوشته شود یعنی اینکه کاربر بتواند بدون دانش فنی از کد نویسی اطلاعات

خود را وارد برنامه کند. این اطلاعات بصورت متن ، عکس و فیلم باید

به راحتی در سایت قابل آپلود شدن باشند.

امکانات طراحی سایت فروشگاهی:

در طراحی سایت فروشگاهی امکان تایپ فارسی و انگلیسی و درج عکس و ویدئو در

متن با امکان چپ چین ، راست چین، وسط چین کردن متن بدون ایجاد اشکال در ظاهر متن

نهایی بدون نیاز به کد نویسی ، هر گونه اشکال در قسمت ورود متن باید توسط شرکت

طراحی سایت فروشگاهی اصلاح شود . با توجه به اینکه برای همه Cmsهای موجود

پنل آماده برای تایپ متن وجود دارد وجود مشکل در این قسمت کاملا بی معنی است.

امکان افزودن فایل ، و ایجاد پوشه در سایت : این امکان به شما کمک می کند که

از ایجاد بار اضافه در یک پوشه خود داری کنید.

امکان دسته بندی مطالب :

تمام CMSهای موجود امکان دسته بندی مطالب و انتخاب قالب برای هر دسته بندی را میدهند

بنابراین این امکان هم باید در پنل شما دیده شود با توجه به اینکه با دانلود رایگان یک Cms

شما این امکان را در اختیار دارید نادیده شدن آن در پنل سایت بی معنی است.

امکانات تخصصی برای یک سایت فروشگاهی:

امکانات طراحی سایت فروشگاهی باید به صورتی باشد تا مدیریت آن را ساده تر کند:

امکان قرار دادن کالا ها بر اساس الگوی از پیش تعیین شده : اگر شما یک فروشگاه اینترنتی

سفارش داده باشید و تعداد کالا های و تنوع آنها زیاد باشد برای هر دسته کالا نوع خاصی از

داده لازم است. مثال اگر در یک طراحی سایت فروشگاهی اینترنتی از لباس تا لوازم

کامپیوتری فروخته میشود مسلما شما برای وارد کردن یک شلوار و یک مانیتور به دو دسته

بندی جدا برای هر یک نیاز دارید مثلا یک مانیتور باید اطلاعاتی مانند نام شرکت تولید کننده ،

نام شرکت گارانتی کننده، ابعاد مونیتور ، رنگ قاب، رزولوشن تصویر ، ورودی های

مونیتور و ولتاژ برق مورد نیاز و قیمت آن باید وارد شود .

و در مورد شلوار:

شما باید اطلاعاتی مانند رنگبندی موجود ، جنس شلوار :نخ، کتان، کابوی، سایزکمر شلوار

و قد شلوارو قیمت آن را درج کنید در نرم افزار CMSباید به شما این امکان داده شود که بتوانید

بدون کد نویسی این اطلاعات را بر اساس طبقه بندی دلخواه ایجاد کنید.

یک فروشگاه اینترنتی باید به شما این امکان را بدهد که:

کالاهایی را که وارد می کنید در صفحه اول یا در صفحه طراحی سایت فروشگاهی

اضافه کنید. هر کالایی را که اضافه می کنید علاوه بر اینکه در صفحه خود کالا وارد شده

است باید بشود آن را در صفحات مربوطه نیز اضافه کرد. مثال شما ممکن است یک صفحه

برای لوازم کامپیوتر داشته باشید هنگام اضافه کردن یک مانیتور باید بتوانید آن را به این

صفحه نیز اضافه کنید. معمولا امکانات سایت فروشگاهی توسط

یک تیک در اختیار کاربر قرار داده میشود.

ویژگی ها و امکانات سایت فروشگاهی

کاربر پسند باشد

یکی از امکاناتی سایت فروشگاهی خوب باید داشته باشد این است که برای راحتی کاربر و با وارد شدن

در سایت بتوانند به راحتی محصول را پیدا کرده و به سبد کالایی خود اضافه کند. تمام پیچیدگی ها از

سر راه کاربر برداشته شود تا بتوانند خرید خود را نهایی کنند . یکی از کارهایی که به دسترسی کاربران

به محصولات کمک می کند داشتن قسمت جستجو کالا و تکمیل خودکار کلمات (autocomplete) است.

ایجاد فروشگاه اینترنتی سازگار با موبایل

سایت هایی که سازگار با دستگاه های موبایل هستند. به اصطلاح واکنش گرا (responsive) هستند.

بیشتر مورد توجه کاربران و همچنین موتورهای جستجو مانند گوگل هستند. زیرا بیشتر مخاطبین اینترنتی

از طریق موبایل محصول مورد نیازشان را سرچ می کنند.

دیدگاه ها و نظرات ایجاد شده توسط کاربران

هنگامی که فردی می خواهد به صورت آنلاین خرید کند، در اکثر مواقع نظرات کاربران در مورد آن محصول را می خوانند.

داشتن قسمت نظرات یک بخش بسیار مهم است . شاید به این فکر کنید بعضی افراد نظرات منفی در سایتمان بنویسند

و به فروشمان ضربه بزنند. اما به این نکته دقت کنید وقتی کاربری نظرات یک محصول را می خواند و همه آنها مثبت هستند.

به این فکر می کند که کامنت های منفی پاک شده اند و به شما اعتماد نمی کنند.

پیشنهادات ویژه

در ایجاد سایت های فروشگاهی اینترنتی در روشهای استاندارد بازاریابیشان از طریق ایمیل ، صفحات اجتماعی،

بازاریابی

متن و غیره از پیشنهادات ویژه استفاده می کنند.

وقتی محصولی شامل تخفیف و فروش ویژه است مشتری انگیزه بیشتری برای خرید دارد و زمان بیشتری را در سایت شما می گذراند.

تخفیف-فرصت خرید

اگر شما یک سایت فروشگاهی دارید و به صورت دائمی تبلیغات دارید، ارائه یک صفحه به صورت منحصر به فرد در

سایت که لیست پیشنهادات را نشان می دهد، نه تنها فروش بیشتری را به دنبال خواهد داشت بلکه باعث بهبود سئو می شود.

ایجاد لیست کالای محبوب

امکان ایجاد لیست تمایلات در جذب مخاطب و افزایش فروش بسیار سودمند است. به ویژه برای حوزه هایی

افزایش فروش

مانند مد، کتاب و یا خرید هدیه در مناسبت های خاص.

یکی دیگر از امکاناتی که در سایت های فروشگاهی می توان از آن استفاده کرد، ایجاد لیست کالاهای محبوب

برای جذب بیشتر مخاطب و در نتیجه افزایش میزان فروش است.

هنگام طراحی این لیست می توان به گونه ای طراحی شود که بتوان آن را به اشتراک گذاشت. و یا هنگامی

که محصولی دوباره در سایت موجود شد برای مشتری پیغام فرستاد شود.

یافتن در فروشگاه

همه سایت، فروشگاه های حضوری ندارند. بعضی اوقات شما نمی خواهید منتظر بمانید تا کالای مورد نظر شما

ارسال شود. شما دسترسی فوری می خواهید.

گاهی خریداران فقط به صورت آنلاین به تحقیق می پردازند و سپس خرید را بصورت حضوری انجام می دهند.

این امر به ویژه برای فروشگاه های محلی بسیار مفید است که مشتریانشان بدانند آنها چه کالایی را در حال حاضر

این مطلب را هم از دست ندهید :   نکات ارزشمند و حرفه ای دربارهارور soft 404 که شما حتما باید بدانید

موجود دارند و این برای آنها نسبت به فروشگاه های آنلاین بزرگ یک ارجحیت محسوب می شود.

پیشنهاد دادن موارد مرتبط

از امکانات سایت فروشگاهی که با استفاده از آن می توانید میزان حضور مشتری در سایت افزایش دهید. همچنین

مشتری را برای خرید کردن و بازدید بیشتر از محصولات ترغیب و کنجکاور کنید . استفاده از موارد مرتبط در سایت است

که با قرار دادن شعارها و تیترهای جذاب آنها را در سایت نگه دارید . مثل اینکه : “ممکن است این محصول را نیز دوست

داشته باشید ” و یا ” محصولات جدید را از دست ندهید” . بیشتر بازاریابها در تلاش هستند تا با این عبارت بتوانند میزان جذب و فروش را بالا ببرند.

ویژگی های امنیتی

از آنجایی که میزان خریدهای آنلاین افزایش یافته است . حفظ اطلاعات شخصی که کاربران در سایت ثبت می کنند

بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل فروشگاه های اینترنتی نیاز دارند از یک پلتفرم فروشگاهی امن استفاده کنند.

پلتفرم هایی مانند مجنتو و ووکامرس دارای ویژگی های امنیتی پیچیده و پیشرفته توانسته اند به عنوان بهترین پلتفرم

برای ساخت فروشگاه های اینترنتی در دنیا شناخته شوند.

سایر ویژگی های امنیتی الکترونیکی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:

گواهینامه SSL : این گواهینامه یک اتصال ایمن بین کاربر و وب سایت برقرار می کند.

احراز هویت دو عاملی : با نیاز به نام کاربری / رمزعبور و یک کد تولید شده از سیستم که از طریق ایمیل یا

متن ارسال می شود ، یک لایه امنیتی اضافی اضافه می کند.

استفاده از فایروال : یک دروازه یا دیوار بین دو شبکه را فراهم می کند و اجازه عبور و مرور مجاز و مسدود کردن

ترافیک مخرب را می دهد.

پیوند خط مشی رازداری در فوتر سایت : خط مشی رازداری وب سایت به مشتری این تضمین را می دهد

که داده های مشتری با اشخاص ثالث به اشتراک گذاشته نشود.

در دنیای پرداخت الکترونیک، گزینه های پرداخت پیشرفته یک ویژگی ضروری است که هنگام ایجاد سایت های فروشگاهی

حتما باید درنظر گرفته شود. اگر وب سایت شما مجبور است بنا به دلایلی گزینه های پرداخت را محدود می کند ، حتماً دلیل آن را توضیح دهید.

اطلاعات دقیق حمل و نقل

بیشتر افراد به دلیل هزینه هایی که برای حمل و نقل محصولات پیش می آید از خرید کردن منصرف می شوند.

بهتر است در سایت اطلاعات کامل و دقیقی در مرود حمل و نقل کالاها داشته باشید. به این صورت که مبلغ حمل و نقل

در همان ابتدا برای مشتری محاسبه و نشان داده شود. بیشتر خریداران هنگامی که ارسال رایگان وجود داشته باشد ۳۰ درصد بیشتر در هر سفارش هزینه می کنند.

دسترسی به صفحه تماس با ما

در سایت های فروشگاهی چیزی که بیشتر از همه اهمیت دارد صفحه ارتباط با ما است. این صفحه در سایت های

فروش کالاهای رده بالا و یا محصولات فنی اهمیت بیشتری دارد. همیشه در دسترس مشتری باشید شماره ها باید

به راحتی در دسترس مشتری قرار بگیرد . با قرار دادن شبکه های اجتماعی می توانید با مشتری ارتباط بیشتری داشته باشید .

شبکه های اجتماعی

در صورت داشتن فروشگاه حضوری قرار دادن نقشه گوگل مپ در فوتر و یا قسمت تماس با ما بسیار ضروری است.

اتصال به درگاه بانکی از امکانات سایت فروشگاهی

مهمترین امکانات سایت فروشگاهی داشتن درگاه بانکی است که بتوان به راحتی و با بالاترین سطح امنیتی ،

دقت و سرعت تراکنش های مالی را انجام داد.

ادامه مطلب

چشم پزشکی از جمله مشاغلی محسوب می شود که مستقیماً با جان انسان در ارتباط است. اما بسته به نوع درمانی که از چشم پزشک انتظار می رود، می تواند این سطح حساسیت بالا و پایین شود. به معنی بهتر کلمه ممکن است یک فرد تنها به خاطر ضعیفی چشمانش و گرفتن شماره چشمش به چشم پزشک مراجعه کند و فرد دیگری به خاطر عمل جراحی حساسی که باید روی چشمش انجام شود پیش این فرد می رود. مسلماً حساسیت ایجاد شده برای فرد اول نسبت به انتخاب چشم پزشک کمتر از حساسیت ایجاد شده برای نفر دوم است.

این یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که باید در طراحی کارت ویزیت چشم پزشکی به آن دقت شود. در ادامه بر اساس شناسایی نحوه کار چشم پزشکی و شناخت آن به همراه شناسایی گروه مشتریان و مشخص کردن ویژگی های مهم این گروه مشتری سعی داریم دست به طراحی کارت ویزیت چشم پزشکی بزنیم. پس با ما همراه باشید که قرار است اتفاقات جذاب و اطلاعات خوبی در این باره به دست بیاوریم.

چشم پزشکی، شغلی که همیشه نیاز است

پزشکی جزو معدود مشاغلی محسوب می شود که به واقع تا زمانی که انسان روی کره خاکی وجود داشته باشد حضورش ضروری است و اتفاقاتی مانند اختراع اینترنت و ایجاد شبکه های کامپیوتری نمی تواند باعث حذف یا تغییر بنیادی آن شود. چنانچه که می بینید پزشکی امروز تقریباً فرم کلی همان پزشکی چندین قرن پیش است که با استفاده از اطلاعات و ابزار جدید توانسته حیطه خود را گسترش دهد.

بنابراین تا زمانی که چشم داریم، به چشم پزشکی هم احتیاج داریم و این مهم ترین شاخصه و فاکتور چشم پزشکی محسوب می شود. اما به طور کلی اگر بخواهیم تعریف و شناختی از چشم پزشکی داشته باشیم می توانیم بگوییم این شغل مستقیماً با چشم و عصب های مربوط به آن سروکار دارد. به طور کلی حیطه چشم پزشکی از تشخیص قدرت چشم شروع می شود و تا عجیب ترین و سخت ترین عمل های جراحی مانند پیوند چشم پیش می رود.

چشم یکی از مهم ترین اعضای بدن

از آن جایی که چشم یکی از مهم ترین اعضای بدن محسوب می شود و عملاً بدون آن بسیاری از اعمال ما مختلف می شود و زندگی عادی خود را از دست می دهیم، حساسیت روی آن بسیار است. به خصوص این که تأثیر چشم روی زیبایی نیز غیر قابل انکار است. از طرفی دیگر از آن جایی که بیشتر اطلاعات را به واسطه چشم خود دریافت می کنیم توانایی تحمل ضعف یا درد آن را به مدت طولانی نداریم و به هر ترتیب شده پیش یک چشم پزشک می رویم. بنابراین نیاز به چشم پزشک همیشه در جامعه وجود دارد و بر اساس این نیاز است که مخاطب و مشتری همیشه به دنبال یک چشم پزشک است.

روی دیگر این سخن از نظر اقتصادی این است که نیاز در جامعه به چشم پزشک وجود دارد، پس در طراحی کارت ویزیت چشم پزشکی نیازی به این احساس نمی شود که بخواهیم نیاز را به مخاطب یادآوری کنیم. آن چیزی که در کارت ویزیت چشم پزشک باید به آن اشاره شود، پاسخ به نیاز است. اما این پاسخ به نیاز باید چگونه باشد؟ این سؤالی است که می خواهیم در ادامه این داستان به آن بپردازیم. احتمالاً می دانید اهرم پاسخگویی ما به این سؤال چه خواهد بود. می خواهیم مشتری ها را بشناسیم تا بتوانیم نیازشان را پاسخ دهیم.

این مطلب را هم از دست ندهید :   ترفندهای ارزشمند و حرفه ای دربارهمحتوای بزرگ + مثال های کاربردی

اقتصاد

شناخت گروه مشتریان برای طراحی کارت ویزیت چشم پزشکی

همان طور که در بالا به آن به خوبی اشاره شد، حیطه کاری چشم پزشکی بسیار گسترده است. این یعنی این که گروه مشتریان این شغل نیز بسیار گسترده خواهد بود و عملاً تقسیم بندی آن می تواند بسیار سخت به نظر برسد. اما برای هدفمند کردن چاره ای جز دسته بندی کردن مشتری ها و کشف ویژگی های آن ها نداریم. پس بیایید دست به کار شویم.

دسته اول را به کسانی اختصاص می دهیم که اصولاً مشکل چندان خاصی ندارند و عمده مشکل آن ها ضعف بینایی است که معمولاً به واسطه تجویز عینک یا لنز یا انجام عمل لیزر این مشکل موقت یا دائمی رفع می شود. این دسته از افراد خود به دو دسته تقسیم می شوند. دسته اول افراد جوانی که به واسطه مطالعه، کار با کامپیوتر و یا مسائل ارثی (تنبلی چشم کودکان) و … چشمشان ضعیف شده است و دسته دوم سالمندانی هستند که به واسطه پیری چشمشان ضعیف شده است و عملاً دچار پیر چشمی شده اند.

دسته بندی افراد

دسته بندی این افراد به دو گروه جدا از هم به این خاطر بود که ویژگی های شخصیتی جدا از هم دارند و تقریباً نمی توان آن ها را در یک دسته مشترک قرارداد. با توجه به وضعیت امروز ایران و حرکت نسل فعال امروز به سمت پیری به نظر می آید دسته دوم قدرت بیشتری داشته باشند. در حالی که باید قبول کرد دسته اول نیز به دلیل گسترش لوازم کامپیوتری و … خود به خود در حال افزایش است.

گروه مشتریان بعدی مربوط به کسانی است که مشکلات بیشتری با چشمشان دارند. این افراد اصولاً حساسیت بیشتری به خرج می دهند و معمولاً به یک متخصص یا فوق تخصص چشم قابل اعتماد مراجعه می کنند. این افراد به سختی اعتماد می کنند و بیشتر به صحبت های دیگر بیماران و آشنایان خودشان و همچنین به معرفی دکتری دیگر اعتماد بیشتری دارند. طراحی کارت ویزیت چشم پزشکی تنها معنی راه ارتباطی دارد و چندان فایده تبلیغاتی یا جذب مخاطب ندارد. اما این بدین معنی نیست که در طراحی کارت برای این افراد می توان بی توجهی کرد. در ادامه سعی می کنیم بیشتر در این باره صحبت کنیم.

ایده

ea-743.gif” alt=”ایده” width=”608″ height=”406″ />

طراحی کارت ویزیت چشم پزشکی

تا اینجای داستان سعی شد که شغل چشم پزشکی به خوبی مورد بررسی قرار بگیرد و حیطه کاری آن در جامعه مورد بررسی قرار گرفت. همچنین گروه های مشتری مختلفی را مورد بررسی قرار دادیم. در اینجا نوبت این است که بیاییم بر اساس آن چه که گفتیم دست به طراحی کارت ویزیت چشم پزشکی بزنیم.

همان طور که گفتیم ما در طراحی کارت ویزیت چشم پزشکی نیاز به بیان نیاز نداریم. بلکه نیاز خود به خود در جامعه وجود دارد. بنابراین از بیان درد و نشان درد چشم و … پرهیز کنید. فارغ از اثر منفی که روی مخاطب می گذارد یک نوع اطلاعات اضافی محسوب می شود. پس باید بر اساس گروه مشتری هایی که بیان کردیم پاسخ نیاز را در طراحی کارت ویزیت چشم پزشکی بیان کنیم.

راه ارتباطی بین چشم پزشک و بیمار از طریق کارت ویزیت

برای گروه مشتری اول که خود به دو دسته مجزا تقسیم شدند می توان با استفاده از نمادهای قدرت چشم طوری به مخاطب القا کرد که می تواند قدرت چشم خودش را دوباره داشته باشد. اما یکی از بهترین روش های طراحی کارت ویزیت چشم پزشکی برای این گروه این طراحی می تواند باشد که طراح عکسی را به صورت تار در طراحی لحاظ کند و تنها قسمتی از آن را که دقیقاً بعد از نام دکتر چشم پزشک قرار دارد به شکل واضحی مشخص کند. انتخاب درست عکس تار شده نیز بسیار می تواند کمک کننده به این مسئله باشد.

اما برای دوم که چشمشان دچار آسیب بیشتری شده است و نیاز به عمل جراحی و … وجود دارد همان طور که گفته شد طراحی کارت ویزیت چشم پزشکی چندان تأثیر تبلیغاتی نمی تواند داشته باشد و عملاً تنها به عنوان یک راه ارتباطی بین بیمار و مریض محسوب می شود. در این صورت بهتر است طراحی کارت ویزیت چشم پزشکی با استفاده از متریال لمینتی صورت بگیرد. چرا که در این حالت کارت ویزیت به صورت سالم تری در دست بیمار باقی می ماند.

همچنین می توانید با ایجاد محلی برای نوشتن شماره پرونده روی کارت ویزیت کاری کنید این کارت برای همیشه پیش بیمار بماند. حسن این کار در این است که بیمار در صورت نیاز دیگران می تواند اطلاعات شما را به سرعت در اختیار آن ها بگذارد و این کارایی خوبی است که طراحی کارت ویزیت چشم پزشکی می تواند در این حالت داشته باشد.

نتیجه سخن

بیایید در انتهای سخن یک بار به طور خلاصه آن چه را که اتفاق افتاد مرور کنیم. ما باهم چشم پزشکی را شناختیم و توانستیم مهم ترین ویژگی آن که وجود همیشگی نیاز به چشم پزشک در جامعه بود را بشناسیم. این نیاز به ما نشان داد که برای طراحی کارت ویزیت چشم پزشکی نیازی به بیان مسئله و درد نیست. ما تنها باید حل مسئله را در طراحی کارت ویزیت چشم پزشکی بیان کنیم. برای این کار ناچار به بررسی گروه مشتری شدیم. در این بررسی توانستیم دو گروه اصلی و کلی مشتری را مشخص کنیم. گروه اول کسانی بودند که عموماً از ضعف چشم رنج می بردند و گروه دوم متعلق به کسانی بود که مشکلات عمده تری در چشم خود داشتند.

برای گروه اول طراحی کارت ویزیت چشم پزشکی می تواند اثر تبلیغاتی داشته باشد. از این رو سعی کردیم چند طرح پیشنهادی بر اساس ویژگی های این گروه مشتری بدهیم. اما گروه دوم چندان تحت تأثیر این کارت تبلیغاتی قرار نمی گیرند و از آن تنها برای برقراری راه ارتباطی با پزشک استفاده می کنند.

از این رو پیشنهاد دادیم که کاری کنید این کارت ویزیت همیشه در کنار او بماند. از این رو استفاده از کارت های لمینتی با قابلیت نوشتن شماره پرونده می تواند کارت ویزیت را جزئی از وسایل همیشگی بیمار کند. از این رو در صورتی که کسی نام و آدرس مطب دکتر را خواست، سریعاً می تواند آن اطلاعات را از کارت بدهد.

کلام آخر

در نهایت می توان گفت که طراحی کارت ویزیت یا هر شغل و کسب و کاری دیگر امروزه از اهمیت بالایی برخوردار است. شما چه چشم پزشک باشید و چه کفاش، رقبای بسیاری در بازار دارید. این رقبا به راحتی می توانند شما را از دور خارج کنند و عملاً شما را شکست بدهند. بنابراین باید به هوش باشید و هوشمندانه عمل کنید. پس برای این که هوشمندانه عمل کنید باید هدفمندانه تر رفتار کنید و برای این کار تنها و تنها کافی است کسب و کار خودتان و گروه مشتریانی که دارید را به درستی بشناسید.

ادامه مقاله در سایت منبع