تکنیک های کلیدی برای نقش سئو

سئو چیست؟

سئو یا سئو که علامت اختصاری عبارت Search Engine Optimization است، به مفهوم بهینه سازی موتورهای جستجو می باشد. به طور حتم آن را زیاد شنیده باشید. ابتدا در مورد مفهوم آن صحبت می کنیم.موتورهای جستجو توسط الگوریتم های خاصی کار جستجو را انجام می دهند. این الگوریتم ها پیوسته در حال به روزرسانی و بهبود هستند و از هوش مصنوعی برخوردارند. مجموعه کارهایی که باعث می شود محتوای تولیدی با الگوریتم های جستجو هم مسیر شود و در نتایج جستجو اعلام شود، سئو نامیده می شود.

بهره وری-بهینه سازی

اهمیت سئو

به دلیل پر مخاطب بودن موتورهای جستجو در فضای دیجیتال، روز به روز بر اهمیت بهینه سازی برای موتورهای جستجو افزوده می شود. با اجرای سئو روی محتوای تولیدی خود و توجه به ، در واقع شما موتورهای جستجو را به طور رایگان در خدمت خود درآورده اید. آن ها برای شما مخاطبینتان را پیدا می کنند و محتوای تولید شده را به دست کسانی می رسانند که به آن نیاز دارند. نتیجه این می شود که مخاطبین بیشتری به سمت کسب و کار شما سرازیر می شوند.

رعایت نکات نه فقط برای وبسایت، که برای کلیه فعالیت های آنلاین شما موثر خواهد بود. در هر فضای دیجیتال که فعالیت می کنید (وبسایت، ، توییتر، و …) وقتی به طور مثال خلاصه ای از یک کتاب نوشته و منتشر می کنید، یک مساله ی مهم دیده شدن این محتوا توسط افراد در فضای آنلاین است. به همان میزان که کیفیت تولید محتوا اثربخش و مهم است، دیده شدن آن محتوا نیز اهمیت دارد. داروی ارزشمندی که بیماری مهلکی را خوب می کند، اما در زیرزمین خانه ای مخفی شده و کسی از آن خبر ندارد، چه دردی از انسان ها دوا می کند؟

محتوا پادشاه است

باید بگوییم اهمیت و نقش سئو دقیقا همین است که شما مطابق قوانین وعمل کنید تا عملکرد سایت شما از طریق اسپایدر ها که به سایت شما سرک کشی می کنند دیده شود و به شما امتیاز مناسبی در این بخش دهند.

نقش سئو و جذب بازدیدکننده زیاد

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (سئو)

نقش سئو انقدر مهم است که باعث رونق بخشیدن به صفحات سایت شما، حضور کاربران بیشتر و در نتیجه وفاداری آن ها به شما می شود. خیلی وقت ها شده است یک سایت از جهت و خیلی از مولفه های یک سایت خوب بسیار سطح پایینی دارد اما کاربران زیادی آن را دنبال می کنند و بر آن سایت کلیک می کنند. هر چه تعداد کلیک هایی که بر سایت شما می شود بیشتر باشد و هم چنین کاربران مدت زمان بیشتری در صفحات سایت شما بمانند از طرف گوگل رتبه خوبی خواهید گرفت و سایت شما بهینه سازی می شود تا در نتایج گوگل قرار بگیرد.

یکی از نقش های سئو این است که شما کمک خواهید کرد با استفاده از کلمات کلیدی درست و متناسب با نیاز کاربر نشان دهید که محتوایی که تولید می کنید دقیقا همانی است که کاربران در موتور های جستجو مثل گوگل و یاهو سرچ می کنند. رفتار کاربران برای گوگل اهمیت بالایی دارد تجربه می گوید جذب بازدیدکننده زیاد از طریق گوگل می تواند موفقیت هر کسب و کاری را تضمین کند. بازدید بدست آمده از روش های سئو بر هر نوع تبلیغ برتری داشته و در دراز مدت هزینه کمتری را نیز متحمل می شوید.

نقش سئو

باید بگوییم نقش سئو می تواند یک بستری برای بازاریابی اینترنتی باشد و شما بعد از راه اندازی سایت خود به نوعی کسب و کار خود را راه انداخته اید و حالا باید برای ان تبلیغات کنید در این فضا بهترین و کم هزینه ترین راه بهینه سازی سایت خودتان از طریق الگوریتم های گوگل است. محتوایی که در آن کلمات کلیدی به نوعی قرار گرفته اند که مد نظر کاربر بوده است.

بازاریابی

کسب و کار خود را رونق ببخشید!

در فضای اینترنتی علاوه بر اینکه شما می توانید از طریق سئو سایت خود بازدید بیشتری از کاربران بگیرید باید به این امر نیز توجه داشته باشید که رقیبان بسیاری در این فضا قرار دارند. شما با ایده گرفتن و خلق می توانید از رقیبان خود پیشی بگیرید و کسب و کار خود را رونق ببخشید. طبق مطالعات، لینک اول گوگل به طور میانگین ۲۷٫۵ % از کلیک های هر واژه را به خود اختصاص می دهد. این بدین معنی است که طبق آمارها اگر شما در کلید واژه ای موفق به کسب جایگاه لینک اول گوگل شوید،

ایده

از هر ۱۰۰ دفعه ای که برای آن کلمه سرچ می شود، ۲۷-۲۸ بازدید از سایت شما صورت خواهد گرفت. هرچه رتبه کسب شده پایین تر باشد میزان کاهش نرخ بازدید چشمگیرتر است. از بهترین راه کارها در این زمینه این است که شما روی محتوای خود متمرکز شوید. زیرا باعث ارتقاء تمام جوانب سایت شما خواهد شد باید این نکته را در اهمیت تأثیر سئو بر کسب و کار بگوییم که بدانید بیش از ۸۵% کاربران از طریق موتورهای جستجو به وب سایت ها هدایت شده و ۵۰% از آن ها همواره محصولات و خدمات مورد نیاز خود را به شیوه ی اینترنتی خریداری و دریافت می کنند!

ارتقا

سئو در دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی دیجیتال-تجارت الکترونیک-دیجیتال مارکتینگ

قبلا در این مطلب اشاره شد که سئو یکی از روش های محسوب می شود. در واقع بخش جدانشدنی از استراتژی دیجیتال مارکتینگ است. تمرکز سئو بر راهی کردن مشتریان به سمت تجارت یا کسب و کار شما از طریق پلتفرمهای آنلاین است. در بازاریابی سنتی این کار با چاپ تبلیغ کاغذی، یا بیلبوردها، یا پخش تراکت صورت می گیرد. در حالی که در بازاریابی مدرن (آنلاین) بهترین روش، کار روی سئوی محتوای تولیدی و رعایت نکات آن در ست.

سئو تنها در بازاریابی آنلاین مفهوم پیدا می کند. پروسه ای است برای بهتر و بیشتر دیده شدن در فضای آنلاین از طریق جستجو. با انجام بهینه سازی برای موتورهای جستجو، با کم هزینه ترین روش و بدون استخدام بازاریاب، خود را به مشتریان می شناسانید. فقظ کافیست از قوانین موتورهای جستجو تبعیت کنید. باقی کار را آن ها انجام خواهند داد.

استخدام

محتوای کامل در سایت منبع

امروزه جذب کردن مشتری و فوت و فن های بازاریابی جزو مهم ترین دلایل سازی سایت ها به شمار می رود. مدیران سایت ها این موضوع را خوب می دانند که بهینه سازی سایت کمک قابل توجهی به رشد آن خواهد نمود. امروزه تمامی شرکت های معتبر به دنبال راه های مناسب بازاریابی هستند تا بتوانند در کوتاه ترین زمان ممکن شاهد فروش بالای محصولات خود باشند.

سئو و بازاریابی اینترنتی

یکی از بهترین روش های بازاریابی اینترنتی در عصر کنونی در فضای مجازی سئو و بهینه سازی سایت است. شرکت های تجاری با بکارگیری این علم در سایت های خود در تلاش هستند تا بتوانند به نقطه مطلوب و مورد نظر خود در تجارت محصولات شان برسند.

افرادی که از روش های مختلف بازاریابی استفاده می کنند کاملا به این امر آگاه هستند که در میان شیوه های مختلف هر کدام دارای کارایی خاص خود است در فضا های مجازی سئو اولین و کاربردی ترین روش است که بازدهی بالایی دارد. علم به این موضوع که هر کدام از فعالیت های ممکن چه تاثیری خواهد داشت یک تاجر را در استفاده از آن ها کمک می کند.

برگشت هزینه سئو

استفاده از تکنولوژی سئو و تمامی خدمات آن به این دلیل است که سایت در صفحه اول گوگل قرار بگیرد. در اکثر موارد کاربران در نتایج جستجوهای خود در اولین صفحه موتورهای جستجوگر به نتیجه مورد نظر خود دست پیدا می کنند، لذا دیگر نیازی ندارند که بخواهند به صفحات دوم یا سوم مراجعه نمایند. در نتیجه اگر سئو کار با رعایت برخی قوانین بتواند حتی به صفحه دوم راه یابد باز هم بی اثر خواهد بود و بازدهی لازم و اصلی را نخواهد داشت.

نقش سئو در یک شرکت چیست؟

نقش سئو برای افزایش قرار گرفتن در معرض شرکت شما در برابر مشتریان احتمالی در موتورهای جستجو. شخصی که مسئول تلاش های سئو شرکت شما است، استراتژی های مختلف وب سایت را تجزیه و تحلیل کرده و پیاده سازی می کند تا رتبه شما را برای موضوعات خاص یا کلمات کلیدی بهبود بخشد.

هنگامی که مشتریان به دنبال خدمات خاصی از طریق Google یا سایر موتورهای جستجو هستند، می خواهید اطمینان حاصل کنید که شرکت شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) ذکر شده است تا بتوانند شما را پیدا کنند.

اگر در صفحه ۷۰ نتایج جستجوی گوگل ها هستید، احتمالاً یک مشتری بالقوه نمی تواند شرکت شما را پیدا کرده و روی وب سایت شما کلیک کند.

به عنوان مثال کارا می خواهد نقل قول بیمه اتومبیل پیدا کند بنابراین این را در Google تایپ می کند. اگر شرکت بیمه شما در صفحه اول یا دوم SERPs نیست او شما را پیدا نخواهد کرد. او به احتمال زیاد روی یکی از شرکت های درجه یک کلیک می کند گزینه های آنها را مرور می کند و از آنها بیمه نامه می خرد.

از همین رو برای شرکت شما مهم است که روی سئو سرمایه گذاری کند تا مشتریان بیشتری بتوانند شما را پیدا کرده و با شما تماس بگیرند. این امر به افزایش فروش مشاغل شما کمک می کند زیرا اگر نتوانند شما را پیدا کنند، نمی توانند از شما خرید کنند.

مزایای سئو چیست؟

مزایای سئو بسیار زیاد است. از آنجایی که گوگل سایتهایی را که بهترین محتوا را در اختیار کاربران قرار می دهند رتبه بندی می کند بسیاری از تاکتیک ها و استراتژی هایی که سئو را بهبود می بخشد، وب سایت شما را به مکانی موثرتر برای کاربران تبدیل می کند.

آگاهی از نام تجاری را ایجاد کنید

تجربه کاربر وب سایت را بهبود می بخشد

گوگل اعلام کرده است که تجربه کاربری وب سایت شما، به شما کمک می کند در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشید. آنها می خواهند کاربران خود محتوای با کیفیت بالا را کشف کنند ، بنابراین اولویت را به سایتهایی می دهند که با این هدف محتوا و صفحات وب ایجاد می کنند.

فروش را از طریق ورودی افزایش دهید منجر می شود

وقتی افراد شما را پیدا می کنند در حال جستجو برای آن محصول/خدمات در موتورهای جستجو هستند. آنها کسانی هستند که شما را کشف می کنند به این معنی که شما کار کمتری برای بستن فروش دارید. برخلاف فروش های خروجی که نیاز به تماس، ایمیل و غیره دارد.

وب سایتتان را موبایل فرندلی کنید

Google به اعلام کرد که شما باید بر تجربه کاربر کسانی که از طریق دستگاه تلفن همراه خود از وب سایت شما بازدید می کنند تمرکز کنید. اگر تجربه روی دستگاه تلفن همراه برای بازدیدکنندگان ضعیف باشد، احتمال اینکه در وب سایت شما بمانند برای کاوش محتوای بیشتر کمتر است.

سرعت وب سایت را افزایش می دهد

سرعت بارگذاری صفحه وب سایت شما به کاربران کمک می کند مطالب شما را سریعتر ببینند. اگر صفحه به آرامی بارگیری شود احتمالاً کاربر بدون مشاهده محتوا از آن صفحه خارج می شود. سئو باعث می شود سرعت بارگذاری صفحه در اولویت قرار گیرد تا از سرعت آن اطمینان حاصل شود.

با توجه به تمامی این تفاسیر هنگامی که سایت در صفحه اول گوگل یا سایر موتور های جستجوگر نمایان می شود نشان دهنده اینست که تلاش مدیر سایت به نتیجه رسیده است. در این هنگام به مرور هزینه ای که برای بهینه سازی سایت پرداخت شده است صرفه جویی خواهد شد و کارایی خود را نشان می دهد. به عبارت دیگر هزینه ای که برای سئو پرداخت می شود پس از مدت کوتاهی به دلیل اثر مطلوبی که خواهد داشت و رضایت بخش است،برگشت پذیر می باشد. پس از آن با انجام یکسری عملیات بر روی سایت طی بازه های معین باید مراقب بود تا بتواند جایگاه خود را حفظ کرده و در صفحه اول باقی بماند.

ادامه خواندن در سایت منبع

آیا به تازگی کسب و کاری را شروع کرده اید و نمی دانید که سئو برای شما کاربرد دارد یا خیر؟ آیا سوالتان این است که مگر سئو چقدر می تواند در افزایش مشتریان و افزایش فروش من تاثیر بگذارد که برایش هزینه کنم؟ آیا کسب و کارهای غیر دیجیتال هم می توانند از طریق سئو پیشرفت داشته باشند؟ اگر این سوالات و سوالاتی بیش از این در ذهن شما هم می چرخد، تا انتهای مطلب با آژانس دیجیتال مارکتینگ تاس همراه باشید و بخوانید:

  • سئو چیست؟
  • سئو چطور به کسب و کارها کمک می کند؟
  • سئو برای کدام کسب و کارها مناسب است؟
  • روش سئو محلی برای کسب و کارهای کوچک

پیشنهاد می کنیم مطالعه کنید:

سئو چیست؟

سئو روشی است که به شما کمک می کند سایت خود را مطابق با میل نیاز و خواسته های مشتریان و البته گوگل هماهنگ کنید. به این ترتیب در تمام جستجوهای مرتبط با موضوع فعالیت تان به کاربران در بالای لیست نمایش داده می شوید.

اگر در بالای لیست نمایش داده شوید افراد بسیاری روی سایت شما کلیک می کنند، با خواندن پست هایتان به شما اعتماد می کنند. و وقتی نوبت خرید می رسد شما را نسب به رقبایتان متمایز می کنند.

به دنبال حضور در اولین نتایج گوگل هستید؟

ما بالاترین جایگاه های نتایج جستجو را برای شما تصاحب می کنیم !

سئو چطور می تواند به بهبود کسب و کار کمک کند؟

فقط دوحالت وجود دارد که سئو نتواند به نفع کسب و کار شما عمل کند: اول این که هدف شما کسب درآمد و فروش بیشتر نباشد که منطقا نباید این طور باشد. و دوم این که بارها و بارها سئو را به افراد غیر متخصص بسپرید. در غیر این صورت سئو همواره و در هر وضعیتی می تواند به نفع شما و کسب و کارتان عمل کند. این ادعایی بی اساس نیست و در این بخش دلایل ضرورت سئو برای کسب و کارها را بررسی خواهیم کرد:

افزایش آگاهی از برند

بعید می دانم صاحب برندی باشید و نخواهید آگاهی از برند را افزایش بدهید. حتی کوکاکولا که سال های سال برای همه، حتی مخالفانش شناخته شده است یا مرسدس بنز و بی ام دابلیو هم هنوز دارند در راستای افزایش آگاهی از برند فعالیت می کنند. منظور از برند آگاهی این است که مخاطبان از وجود برند و خدمات و محصولات آن با خبر باشند و در خریدها و تصمیم گیری ها خود برند شما را به عنوان یک گزینه در نظر داشته باشند.

سئو فقط بالا آوردن سایت شما در صفحه اول سایت شما نیست. بلکه شناساندن برند به مخاطبان دیجیتال نیز هست. گرچه هرگاه مخاطبان شما در هر جستجوی مرتبطی با نام برند یا سایت شما مواجه شوند، و اگر از صفحاتی که شما در اختیارشان قرار می دهید استفاده مفید کرده باشند. شما را به عنوان یک برند قابل اعتماد خواهند شناخت.

بالا رفتن نرخ کلیک و رقابت

با رعایت قوانین سئو وفعالیت های سئویی هدفمند، نه تنها سایت شما به صفحه نخست می رسد بلکه می تواند از باقی صفحات در رتبه های بالاتر و پایین تر کلیک بیشتری بگیرد. سئو به صاحبان کسب و کار می آموزد که کاربرانشان را به درستی بشناسند و از جزییات رفتاری و علاقه مندی های آن ها باخبر باشند.

به این ترتیب می توانید ذهن مخاطب و مشتریان خود را پیش بینی کرده و از علائمی استفاده کنید که باعث شود کلیک بیشتری از رقبای خود بگیرید. و افراد بیشتری را به سایت خود بپذیرید. و در نهایت فروش بیشتری داشته باشید.

سئو با تکنولوژی همگام است، درست مثل مخاطبان شما

مسئله این است – اینترنت بسیار سریع تکامل می یابد ، نحوه استفاده ما از آن به سرعت تغییر می کند. به عنوان مثال – اخیراً تلفن همراه برای اولین بار از تعداد دسک تاپ خارج از تعداد استفاده می کند.

گوگل این مورد را مدتی پیش پیش بینی کرده و قبلاً الگوریتم را به روز کرده است تا وب سایت های بی پاسخ را در نتایج جستجوی گوگل های تلفن همراه نادیده بگیرد و همین چند ماه پیش آنها نمایه سازی تلفن همراه اول را انجام دادند.

بنابراین اگر حضور آنلاین شما پاسخگو نباشد ، احتمالاً تعداد قابل توجهی از مشتری و مشتریان واقعی خود را نیز از دست خواهید داد. این فقط یک نمونه از تأثیر تجربه کاربر بر میزان ترافیک و بازگشت سرمایه است که به هر حال ، اهداف نهایی سئو هستند.

این مطلب را هم از دست ندهید :   تکنیک ها و ترفندهای نوین براینحوه نوشتن

هر مشاغل دارای رتبه بندی ارگانیک برجسته ، دید و همه مزایای ارائه شده با آن است. تجربه کاربر بی عیب و نقص ارتباط زیادی با رسیدن به آنجا دارد. و سئو با کیفیت به ایجاد ، ترکیب و استفاده از آن کمک می کند تا به نفع شما کار کند.

به دنبال حضور در اولین نتایج گوگل هستید؟

ما بالاترین جایگاه های نتایج جستجو را برای شما تصاحب می کنیم !

آیا سئو برای تمام مشاغل اهمیت دارد؟

با تمام مزایایی که حالا از سئو سراغ دارید ممکن است هنوز شک داشته باشید که سئو می تواند برایتان مفید باشد یا نه. ممکن است ندانید هزینه ای را باید برای سئو کنار بگذارید یا خیر.

پاسخ به تمام این سوالات بله است. سئو برای تمام مشاغل حتی مشاغل غیر اینترنتی ضروری است. چرا؟ چون حتی اگر شما در دنیای دیجیتال حضور نداشته باشید مخاطبان شما در این دنیا فعال هستند. من حتی اگر بخواهم به نانوایی بروم نزدیک ترین نانوایی در محله خودم را جستجو می کنم و بدانید که من تنها نیستم. امروز گوگل جزئی از زندگی همه ما شده است. پس شما می توانید این موضع را حفظ و یا ترک کنید.

رویکرد ما به سئو ، تکنیک هایی که ما استفاده می کنیم و اهدافی که ما روی آنها متمرکز هستیم عمدتا به نوع کسب و کار ، اندازه کسب و کار و صنعت یا محل کسب و کار شما بستگی دارد.

اهمیت سئو برای مشاغل کوچک

بیش از ۳۰ میلیون کسب و کار کوچک در ایالات متحده وجود دارد. اما مطالعات نشان می دهد که بیش از ۲۰٪ از کسانی که در سال اول تجارت خود شکست می خورند ، بیش از ۳۰٪ در سال دوم تجارت خود از بین می روند و از کسانی که دو سال اول زنده مانده اند ۵۰٪ احتمال دارد در پنجمین سال خود شکست بخورند سال دویدن و اگر فکر می کنید که در ۶ سالگی گلوله ای را دور خود نگه داشته اید ، خوب … ۷۰٪ دیگر پس از ۱۰ سال حضور در بازار از کار خارج می شوند.

در همین حال ، تنها حدود ۶۴٪ از مشاغل کوچک حضور آنلاین دارند. اگر به یاد بیاوریم که بیش از ۹۰٪ از کل تجربیات آنلاین با جستجو از طریق گوگل یا سایر موتورهای جستجو شروع می شود به نظر فرصت های از دست رفته می رسد. اما اگر وب سایت مشاغل کوچکی دارید ، این آمار به معنای رقابت کمتر و فرصت های بیشتر برای شماست.

اهمیت سئو برای مشاغل کوچک کاملاً جدی است. می بینید که وقتی شما یک عملیات کوچک را اجرا می کنید ، باید نه تنها با سایر مشاغل کوچک ، بلکه با شرکت های بزرگ نیز رقابت خشن داشته باشید. اولین مشتری ها ممکن است قدیمی تر ، معتبرتر و مورد اعتماد مشتریان با بودجه بازاریابی و دامنه گسترده باشند.

به دنبال حضور در اولین نتایج گوگل هستید؟

ما بالاترین جایگاه های نتایج جستجو را برای شما تصاحب می کنیم !

اهمیت سئو محلی در بهبود وضع کسب و کار

اگر کسب و کار کوچکی هستید توصیه می کنیم برای نتیجه بهتر از سئو محلی استفاده کنید. در این بخش نکاتی برای بهبود سئو محلی را گردآوری کرده ایم:

در Google My Business خود را معرفی کنید

این برنامه رایگان که از بسترهای مفید گوگل است، دسترسی بسیار ساده ای دارد. اگر با آن آشنایی ندارید باید بگویم که رحمتی رایگان است که بر کسب و کارها نازل شده است. تنها کاری که باید بکنید این است که یک پروفایل بسازید. تصاویر، آدرس، شماره تماس، آدرس وبسایت و سایر اطلاعات کسب و کار خود را درج کنید. سپس در جستجو های کاربران بسیار سریعتر و ساده تر ظاهر شوید.

مثلا اگر شما رستوران غذای سنتی در اصفهان دارید با ثبت مشخصات کسب و کار خودتان در گوگل بیزینس می توانید به راحتی در تمام جستجو های « رستوران سنتی در اصفهان» ظاهر شوید.

یادتان باشد که مردم می توانند در این قسمت نظراتی برایتان درج کنند و به شماره ستاره بدهند. که در رتبه نمایش شما تاثیرگذار خواهد بود. پس کیفیت را رعایت کنید.

روی رسانه های محلی کار کنید

برخی رسانه ها در هر شهر و کشوری به بررسی مشاغل محیط خود می پردازند. به طور مثال وبسایت های غذا مثل کجا خوبه و… برخی از این سایت ها با دریافت مبلغ شما را در لیست معرفی خود قرار می دهند. برخی دیگر براساس نظرات مردم نوشته می شوند. بهتر است این بسترها را شناسایی کنید و از مشتریان رضایتمند خود بخواهید نظرشان را در آن درج کنید.

بهینه سازی را برای کلمات کلیدی محلی انجام دهید

اگر کسب و کار کوچک شما فقط در یک محدوده جغرافیایی خاص کاربرد دارد، بهتر است لیست بلند بالای کلمات کلیدی عام و پررقابت را رها کنید .و لیستی از کلمات کلیدی محلی برای خود ایجاد کنید. مثلا به جای غذای گیاهی و بشقاب سبز روی غذای گیاهی در مشهد، رستوران برای گیاهخواران در مشهد و موارد این چنینی استفاده کنید.

در صورتی که هنوز تعجب می کنید – پاسخ کاملا واضح این است: سئو برای همه اندازه های کسب و کار مهم است ، و اگر کار خود را به صورت محلی انجام دهید ، اگر می خواهید از رقابت بهتر عمل کنید ، سئو محلی همان چیزی است که باید در آن سرمایه گذاری کنید.

به دنبال حضور در اولین نتایج گوگل هستید؟

ما بالاترین جایگاه های نتایج جستجو را برای شما تصاحب می کنیم !

جمع بندی

محتوای کامل در سایت منبع

طراحی سایت مبتنی بر سئو چیست ؟

درصورتی که قصد طراحی ، توسعه و ساخت یک وب سایت را دارید ، چه در زمینه طراحی سایت فروشگاهی یا طراحی سایت شرکتی و مخصوصا سایت هایی که مبتنی بر جذب کاربر از طریق موتورهای جستجو به خصوص گوگل هستند مثل انواع وب سایت های دارای سیستم های مدیریت محتوا اعم از وردپرس که نیازمند طراحی سایت وردپرس هستند ، در هنگام “طراحی و توسعه وب سایت” باید حتما موارد سئو را به صورت جدی مد نظر خود قرار دهید .

در واقع یک وب سایت هر اندازه که زیبا و کاربردی با طراحی و رابط کاربری بسیار قوی باشد ، درصورتی میتواند شانس قرار گرفتن در نتایج موتورهای جستجو را داشته باشد که مفاهیم سئو و اصول سئو در آن رعایت شده باشند . بعضی از موارد خاص “طراحی سایت” مثل طراحی پورتال سازمانی و یا طراحی سایت برای شرکت های دولتی که ممکن است نیاز نداشته باشند که مخاطب آنها را از طریق موتورهای جستجو پیدا کند و یا اهمیت چندانی به موضوع افزایش بازدید سایت خود ندهند ، نقش سئو در این نوع وب سایت ها آنچنان پر رنگ نخواهد بود .

چرا باید به سئو در طراحی سایت اهمیت بدهیم ؟

هدف از طراحی وب سایت بر مبنای سئو رسیدن به بازدید و مخاطب بیشتر است ، که عمده این بازدید و ورودی از طریق موتورهای جستجو و ورودی گوگل خواهد بود . بسیاری از طراحان وب سایت به صورت عمدی یا ندانسته از همان ابتدا در زمان طراحی و کدنویسی به موارد سئو توجه ای نمیکنند و این موضوع را به پس از طراحی کامل وب سایت و تحویل به مشتری واگذار میکنند . این موضوع باعث افزایش هزینه ها در راه اندازی وب سایت شده و در برخی موارد مثل طراحی سایت حرفه ای با سیستم مدیریت محتوای اختصاصی ، توجه نکردن به سئو در زمان “طراحی سایت” ، هزینه و وقت بسیار زیادی را به صاحب سایت پس از تحویل به منظور بهبود سئو وارد میکند . در سیستم های مدیریت محتوای آماده مثل طراحی سایت وردپرس از نظر سئو تا حد زیادی این موضوع راحت تر خواهد بود چون در طراحی سیستم مدیریت محتوا وردپرس به موضوع سئو توجه بیشتری شده است .

ویژگی های طراحی سایت با اصول سئو چیست؟

سایتی که بر مبنای اصول سئو طراحی و ساخته میشود به موتورهای جستجو این امکان را میدهد که به راحتی محتوا و مطالبی که مدیریت سایت آنها را تایید کرده است در نتایج خود قرار داده و ایندکس کند . اگر در حال حاضر وب سایتی دارید که دارای بازدید و جایگاه مناسبی در موتورهای جستجو است و قصد تغییر قالب یا کل سیستم مدیریت محتوای سایت را دارید ، مهم ترین چیزی که باید در زمان طراحی و قبل از راه اندازی قالب جدید مد نظر داشته باشید اصول سئو است که سایت با سیستم مدیریت محتوا یا قالب جدید کارایی قبلی خود را نه تنها از دست ندهد بلکه از نظر سئو و بهبود رتبه نیز بهتر شود .

بنابراین سایتی که بر مبنای مفاهیم و اصول سئو طراحی و ساخته میشود میتواند در موتورهای جستجو به ویژه گوگل جایگاه مناسبی کسب کند و به مرور زمان به خودی خود بدون استفاده از تبلیغات پیشرفت کند .

قیمت طراحی سایت مبتنی بر سئو چگونه محاسبه میشود ؟

“طراحی سایت” با توجه به اینکه چه نوع سایت و با چه نوع سیستم مدیریت محتوا و قالبی مد نظر باشد دارای هزینه های متفاوتی هستند . درصورتی که قصد دارید از سایت ها و قالب های آماده ارزان تر استفاده نمایید بهتر است قبل از انتخاب و خرید ابتدا پیش نمایش قالب مورد نظر خود را از نظر سئو بررسی کنید که این امر میتواند به صورت دستی یا از طریق وب سایت های سنجش سئو صورت بگیرد : بهترین سایت های سنجش سئو و آنالیز سئو

در طراحی سایت حرفه ای که میتواند حتی از سیستم مدیریت محتوای آماده مثل وردپرس نیز استفاده نشود ، از همان ابتدا باید در قرارداد خود توجه به سئو و استفاده از ابزارهایی که بتواند روی سئو وب سایت تاثیر مثبت بگذارد را به طراحان وب سایت خود گوشزد کنید .

خرید بک لینک برای سایت

محتوای کامل در سایت منبع

برای درک بهتر تولید محتوای بر اساس سئو، به تعریف جداگانه هریک از عبارت می پردازیم.

‘سئو’ به بهینه سازی موتورهای جستجو یا فرایند بهینه سازی وب سایت اشاره دارد به طوری که مردم بتوانند از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل به راحتی کلمه موردنظر خود را پیدا کنند.

بنابراین، قرار دادن این دو مفهوم با هم: محتوای سئو هر محتوی ایجاد شده با هدف جذب ترافیک موتور جستجو است .

به شما پیشنهاد می کنیم مقاله ” را مطالعه کنید تا دید قوی و کاملی در این زمینه به دست آورید

ما در این مقاله قصد داریم درباره راه و روش تولید محتوا برا اساس قوانین سئو صحبت کنیم در ابتدا برای ایجاد یک محتوا شما باید یک ایده یا هدف داشته باشید.

داشتن ایده برای تولید

اول، اهداف خود را به عنوان یک وب سایت یا کسب و کار تعیین کنید. آیا به دنبال فروش در وب سایت خود هستید؟ آیا سایت تان از طریق تبلیغات درآمد کسب می کند و بنابراین فقط می خواهید افزایش ترافیک و بازگشت خوانندگان را افزایش دهید؟ اهداف شما تعیین می کند چه نوع محتوایی را باید تمرکز کنید.

اگر در ابتدا سعی در فروش محصول دارید، تمرکز اصلی شما باید بر روی باشد، صفحات محصول آموزشی که برای جستجو و تبدیل بهینه هستند. تمرکز ثانویه شما می تواند محتوای وبلاگ مفید باشد که نشان می دهد که چه زمانی و چگونه از محصولات خود استفاده کنید و به صفحات مربوطه مرتبط شوید. برای داشتن ایده مناسب می توانید از برنامه استفاده کنید

مخاطبان خود را درنظر بگیرید

مخاطبان خود را بشناسید نظرسنجی ها و نرم افزار تجزیه و تحلیل شما می تواند به شما در دریافت تصویر بهتر از بازدیدکننده یا مشتری معمولی کمک کند. درنظر بگیرید که افراد بازاریابی یا کاراکترهایی که بازدیدکننده و مشتریان سایت ایده آل شما هستند را درنظر بگیرید. سپس در مورد نوع محتوایی که افراد دنبالش می گردند فکر کنند.

مفهوم شخصی خریداران

به عنوان مثال، اگر شما یک وب سایت B2B که برای مدیران سطح C عمل می کند، کار می کنید، ممکن است بخواهید مقالات تخصصی سطح بالا را برای آن ها ایجاد کنید.

اگر کسب و کار شما به نوجوانان و نوجوانان اهدا می شود، ممکن است بخواهید بر روی به روزرسانی های مکرر یا متن کمتر و تصاویر و ویدیو بیشتر تمرکز کنید.

شما در اولین مرحله برای تولید محتوا باید یک ایده خوب داشته باشید.شما اول با بررسی وب سایت خود و زمینه کسب و کار خود شروع به انتخاب موضوع مرتبط می کنید. شما می توانید موضوعاتی که در ذهن تان است را در برنامه اکسل یا دفتریادادشت بنویسد و در کنار خود نگه دارید.

داشتن لیستی از کلمات کلیدی

Keywordtool.io، KWFinder، Ubersuggest

داشتن عنوان جذاب و گیرا در تولید محتوا

اکثر نویسنده ها در نوشتن محتوا به عنوان توجه زیادی نمی کنند و خیلی راحت ازش می گذرند. این عنوان است که مخاطب رو به سمت خود می کشاند تا محتوای که نوشته اید را بخواند. اگرعنوانی که انتخاب می کنید ساده و تکراری باشد طوری که کاربر در هر سایت آن را مشاهده کرده باشد دیگر علاقه به خواندن محتوا را ندارد. به عنوان مثال ‘ راه های افزایش بازدید سایت پس در نوشتن یک عنوان خوب توجه زیادی کنید.

چک کردن محتوای وب سایت رقیب

Sites profile، Alexa Top Sites

در نوشتن محتوا نیاز کاربر را در نظر بگیرید

محتوای که تولید می کنید فقط برای جلب کردن توجه گوگل به وب سایت شما نباشد باید طوری باشد تا کاربر با خواندن محتوا نیازش برطرف شود و به جواب سوال خود برسد و آن را بین دوستان خود به اشتراک بگذارد، اگر غیر این باشد کاربر سایت شما را ترک می کند.

موضوع اصلی را سطحی مورد بررسی قرار ندهید

یکی از موضوعاتی که کاربر ناپسند است همین سطحی پرداختن به یک موضوع است مثلا اگر شما یک عنوان تعیین کنید و راجع به آن خیلی مختصر و کوتاه توضیح دهید و کاربر با خواندش همچنان گنگ می ماند. ولی اگر شما راجع به یک موضوع با جزئیات کامل توضیح دهید که کاربر با خواندن موضوع سوالی برایش پیش نیاید کاربر وقت بیشتری را در سایت شما می گذراند.

موضوع را در چند مقاله مورد بررسی قرار دهید

بعضی از موضوعات را می شود از چند جنبه بررسی کرد اما با مفهمومی یکسان. برای مثال می توانید موضوع ‘روش های افزایش بازید سایت’ را با چند ایده و در هر مقاله با یک روش توضیح دهید اما باید با موضوع اولی فرق داشته و دنباله موضوع اولی نباشد.

پیوندسازی یا سایت های مرتبط

محتوا آموزشی تولید کنید

اکثر مردم در جستجوی خود به دنبال ‘چگونه’ هستند. شما باید محتوای بنویسید که جوابگوی سوالات کاربر باشد. مثلا اگرشخصی تولیدکننده میز و صندلی هست باید به کاربر خود آموزش دهد که این صندلی چگونه ساخته شده و چه ویژگی های دارد. (تنظیم ارتفاع یا تاشو بدون صندلی و تنظیمات دیگر) که کاربر طریقه استفاده از آن را یاد بگیرد و همین امر باعث می شود تا اطلاعات خود با آوردن اسم وب سایت در اختیار دیگران قرار دهد. این عمر به برند سازی شما کمک می کند.

راز و رمز کسب و کار خود را با کاربران در میان بگذارید

در هر کسب و کاری مسائل و شایعاتی وجود دارد. شما می توانید آن ها را بیان کنید و با دلایل مناسب شایعات را رد و یا توضیحات خود را اثبات کنید.

رعایت نکات نگارشی در تولید محتوا

بعد از این که تولید محتوا کردید، قبل از گذاشتن در وبلاگ سایت تان نکات نگارشی مانند: ویرگول، کاما و نقطه و غیره را بررسی کنید که به درستی رعایت شده باشد، درغیر این صورت باعث کج فهمی کاربر از خواندن مطلب می شود و زحمات شما به هدر می رود.

محتوا طولانی بنویسید

محتوای که تولید می کنید حداقل ۵۰۰ کلمه و حداکثر بین ۲تا ۳ هزار کلمه باشد. اگر زیر۵۰۰ کلمه باشد، اصلا بلاگ درنظر گرفته نمی شود و ممکن است از طرف گوگل جریمه شوید و چناچه بیش از ۴ هزار کلمه باشد بهتر است آن را به صورت دو مقاله در بیاورید.

به متا تگ ها عنوان توجه کنید

اولین قسمتی که توسط گوگل خوانده می شود متا تگ عنوان می باشد. پس باید طبق متن نوشته شود. اگر عنوانی که نوشته اید ربطی به محتوا شما نداشته باشد. گوگل پس از متوجه شدن وب سایت شما را جریمه خواهدکرد.

این مطلب را هم از دست ندهید :   تکنیک ها و ایده های خلاقانه برایطراح تجربه کاربری که باید بدانید

نوشتن متا تگ توضیحات

این متا تگ نیز همانند متا تگ عنوان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در بهینه سازی رتبه وب سایت بسیار مهم است. شما در این بخش خلاصه ای از محتوا را می نویسید وقتی که وب سایت شما توسط موتور جستجو در صفحه نشان داده می شود. در زیر عنوان سایت شما مشاهده می شود.

ایجاد لینک های داخلی

وقتی که محتوای از قبل، راجع به مطلبی نوشته اید و توسط گوگل ایندکس شده است به مرور به صفحه آخر وبلاگ می رود. شما می توانید در محتوا جدید خود به محتوا قبلی لینک دهید، این کار باعث می شود تا سئو بهتری بگیرید.

استفاده از تصویر و زیرعنوان

در نوشتن محتوا باید این نکته را در نظر داشته باشید که متن خالی و پیوسته باعث اذیت خواننده می شود یا می توان گفت شاید اصلا خوانده نشود. پس بهتر است متن خود را بشکنید و برای هر بخش یک عنوان و تصویر مرتبط با موضوع بگذارید. چون تصویر باعث می شود تا خواننده یا کاربر بهتر متن را درک کند.

محتوا باید با گوشی قابل خواندن باشد

از آنجایی که امروزه همه افراد رو به گوشی های هوشمند آوردند و از طریق آن به اینترنت متصل می شوند. پس محتوای که در وب سایت قرار می دهید باید از طریق گوشی قابل خواندن باشد.

خود را معرفی کنید

برای کاربری که برای باراول مقاله شما را می خواند، خیلی مهم است که بداند شما چه کسی هستید؟ بهتر است در بخشی از مقاله، شرکت و خدمات خود را معرفی کنید مثلا می توانید برای مثال از شرکت خود استفاده کنید و تجربیات خود را قرار دهید، چون هم مثال را برای کاربر ملموس تر کرده اید و همچنین خود را معرفی کرده اید.

مقالات مرتبط را بخش بندی کنید

یکی از استراتژی های تولید محتوا این است که هر محتوا و مقاله ای که ایجاد می شود، در یک بخش قرار گیرد چون هم کاربر می تواند با توجه به علاقه خود وارد بخش مربوطه شود و هم لینک دهی داخلی آن آسان تر است.

تفاوت سئو و بازاریابی اینترنتی

آیا سئو همان بازاریابی اینترنتی است؟ ساده ترین جواب این است که سئو تنها یکی از ابزارهای موجود برای رشد و رونق در بازاریابی اینترنتی برای کسب و کار آنلاین است. ابزارهای دیگری مانند شبکه های اجتماعی، ایمیل و استراتژی محتوا نیز به اندازه تاثیر سئو (سئو) در سایت کسب و کار اینترنتی در موفقیت یک کمپین بازاریابی اینترنتی تاثیرگذار هستند.

وقتی که شما یک وب سایت راه اندازی می کنید در حقیقت درحال راه اندازی کسب و کار اینترنتی هستید! باید با هزاران رقیب همانند خود به رقابت بپردازید و سئو تنها یکی از ابزارهای موجود برای کسب رتبه بهتر در این رقابت است. این فقط بخشی از کسب و کارتان است که به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای سایت شما را بهتر درک کنند بخش دیگر رضایت کاربران هنگام بازدید از وب سایت است.

چگونه نقش سئو در موفقیت کسب و کار را پررنگ تر کنیم

برای بیشتر کردن نقش سئو در موفقیت کسب و کار خود نیاز است تغییراتی را در سایت خود اعمال کنید. برای این کار قسمت های پر اهمیت سایت تان را مشخص کنید و بگذارید کلمات کلیدی سایت تان برای الگوریتم های موتورهای جست وجو مشخص شود. با انجام این عمل موتورهای جست و جو سایت شما را راحت تر بهینه سازی می کنند و در نتایج جست وجویشان جای می دهند.

ممکن است این سوال برایتان مطرح شود که موتورهای جست وجو چگونه این کار را انجام می دهند؟ در جواب این پرسش باید گفت ، اسپایدرها به فرمان خزنده ها وارد سایت شما می شوند و سایت تان را بررسی می کنند. سایت شما باید طوری باشد که آن ها را به قسمت هایی که شما می خواهید هدایت کند تا نکات مثبت را پیدا کنند. این کار به وسیله ی موارد از قبیل طراحی وب سایت مناسب ، مسیریابی های صحیح سایت و ساختار لینک های داخلی قابل انجام می باشد.

نقش سئو در افزایش ترافیک وب سایت

هرچه وب سایت دریک کلیدواژه رتبه بهتری بگیرد، ترافیک بیشتری کسب خواهدکرد. طبق مطالعات، لینک اول گوگل به طور میانگین ۲۷٫۵ % از کلیک های هر واژه را به خود اختصاص می دهد. این بدین معنی است که طبق آمارها اگر شما در کلید واژه ای موفق به کسب جایگاه لینک اول گوگل شوید، از هر ۱۰۰ دفعه ای که برای آن کلمه سرچ می شود، ۲۷-۲۸ بازدید از سایت شما صورت خواهدگرفت. هرچه رتبه کسب شده پایین تر باشد میزان کاهش نرخ بازدید چشمگیرتر است.

سئو، روشی مقرون به صرفه برای رشد بیشتر کسب و کار اینترنتی

در کسب و کارهای اینترنتی روش های مختلفی برای جلب مخاطبین و دیده شدن وجود دارد. PPC، شبکه های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ، و… که استفاده از هرکدام نیازمند داشتن برنامه و استراتژی مخصوص و در زمان معین است. هنگامی که رقابت بین شرکت ها زیاد می شود میزان هزینه کلیک روی لینک های سایت برای افزایش ترافیک ورودی سایت در اینترنت زیاد م یشود و گاهی سایت ها مجبور به خرید بنرهای تبلیغاتی و سایر روش ها می شوند. در این زمان سئو نقش خود را به عنوان یک روش مقرون به صرفه برای عدم وابستگی به سایر روش ها به خوبی ایفا می کند.

ادامه مطلب

آیا میخواهید رویت پذیری و ترافیک وبلاگ خود را افزایش دهید؟ آیا می دانید سئو تکنیکال چگونه میتواند به روند بهینه سازی سایت کمک کند؟ در اینجا دقیقا عواملی را که باعث سه برابر شدن ترافیک وبلاگ شما در یک بازه زمانی ۱۲ ماهه میشود، آورده شده است.

نقش سئو تکنیکال در ترافیک وبلاگ

وبلاگ نویسی به خودی خود به یک صنعت تبدیل شده است و بسیاری از افراد در حال حاضر به صورت تمام وقت از این حرفه بهره میبرند و همچنین شرکتها از وبلاگ نویسی به عنوان راهی برای جذب مشاغل جدید استفاده می کنند.

با افزایش نفوذ وبلاگها، طبیعتا تاپ ماندن و تافته جدا بافته بودن، دشوارتر شده است. وبلاگ نویسان زمان و پول هنگفتی را برای محتوای خود سرمایه گذاری میکنند، پس دست روی دست گذاشتن و انتشار برخی از کلماتی که حاصل تراوشات ذهنی شما هستند، دور از انتظار است که در این بازار داغ وبلاگ نویسی، آنها را حذف کنید.

روشهای زیادی برای موفقیت وبلاگ در قالب یک پست وبلاگ وجود دارد، و مطمئنا مجموعه ای از کارهای قابل کنترلی وجود دارند که میتوانید برای بهبود عملکرد وبلاگ خود در جستجو، به طور خاص انجام دهید، که تا کنون آمار غافلگیرکننده از وبلاگ نویسان آن را نادیده گرفته اند.

اگر وبلاگی دارید که یک برند تجاری بزرگ از آن پشتیبانی میکند و یا اگر محبوبیت زیادی در رسانه های اجتماعی کسب کرده اید، اما هیچ وقت توجه زیادی به سئو تکنیکال نداشته اید، باید بگوییم که این مقاله برای شما مناسب است.

ما در اینجا دقیقا عواملی را که موجب سه برابر شدن ترافیک وبلاگ شما در یک دوره ۱۲ ماهه میشود را آزموده ایم، و حال قصد داریم آنها را با شما به اشتراک گذارده و ترافیک شما را از ده ها هزار بازدید در ماه به صدها هزار بازدید برسانیم.

فعالیت ما به جای تولید محتوا یا کارهای حاشیه ای سایت، بر فعالیت سئو تکنیکال متمرکز شده است.

قابل ذکر است که این وبلاگ قبلا حضور بسیار خوبی داشته است و بسیاری از اتفاقات خوب در حال حاضر برای آن در حال انجام است، بنابراین ما می خواستیم ابتدا نقاط شروع را با جزئیات بیشتری تجزیه کنیم، قبل از اینکه وارد جنبه های مهم چیزیهایی شویم که باعث تسریع رشد میشود.

تکنیکال موضوع مهمی است، پس بهتر است آن را دقیق تر بررسی کنیم :

چگونه لینک ها میتوانند در اعمال سئو تکنیکال موثر باشند؟

این سایت قبلا مشخصات لینک بسیار خوبی داشت، با طیف گسترده ای از لینک ها در نشریات با نفوذ و درجه یک مانند CNN و Independent ، همراه با لینک های زیاد در وبلاگ های دیگر که با آنها ارتباط برقرار کرده بود.

ما نمی خواهیم جزئیات بیشتری در مورد چگونگی انجام این کار ارائه دهیم زیرا خودش به عنوان پست وبلاگ خودش را تضمین می کند، اما رویکردهای کلیدی عبارتند از :

• نوشتن پست مهمان : نوشتن پست برای سایت های دیگر یا دیده شدن از طریق مصاحبه و غیره این برای وبلاگ نویسان با سایت های غیر تجاری، بسیار آسان است و راهی مقیاس پذیر برای ایجاد مشخصات یک لینک خوب است.

• روابط عمومی: ارتباط با روزنامه نگاران یا ارسال داستان به نشریات بزرگ که میتواند لینک ها و منشنهایی را در سایت های بسیار قدرتمند برای شما به دست آورد.

سایر منابع عالی برای دریافت لینک در سایت شما :

• راهنمای نهایی وبلاگ نویسی مهمان

• روابط عمومی برای وبلاگ نویسان

• چگونه محتوای خود را با بودجه صفر ترویج دهیم

چگونه محتوا میتواند در اعمال سئو تکنیکال موثر باشد؟

سایت ما مدت زمان زیادی فعالیت کرده است و از ابتدا با در نظر گرفتن سئو تکنیکال، ویرایش و هدف گذاری شده است، بنابراین تا کنون محتواهای فراوان با تاثیر گذاری بالا از خود به جا گذاشته ایم.

در نتیجه بخش بزرگی از محتواهای ما رتبه و عملکرد بسیار خوبی داشته اند و باعث افزایش ترافیک در سایت شده اند.

اگر به تازگی رسالت وبلاگ نویسی خود را آغاز کرده اید، پر ترافیک کردن سایت با محتوای واقعا خوب و با کیفیت باید برای شما در اولویت باشد.

• چگونه محتوای عالی بنویسیم

• چگونه محتوا را بهتر و سریعتر بنویسیم

بنابراین، همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، بخش اصلی فعالیت ما، که سایت را از ده ها هزار بازدید در ماه به صدها هزار بازدید در ماه رساند، کار سئو تکنیکال بود.

ما قصد داریم همه عناصر کلیدی را که در زیر به آنها پرداخته ایم، تفکیک کنیم، بنابراین اگر با یک وبلاگ در موقعیت مشابه آنچه که در بالا توضیح دادیم قرار دارید، میتوانید این اقدامات را برای آزادسازی ترافیک وبلاگ خود نیز انجام دهید.

ما این موارد را با فرض بیشترین تاثیر اولویت بندی کرده ایم (اول با بیشترین تأثیر)، اما این کاملا بدیهی است، که ما نمی توانیم اطمینان حاصل کنیم که هر اقدام فردی چه تاثیری داشته است زیرا همه آنها در یک جدول زمانی یکسان اجرا شده اند.

توجه به مشکلات ایندکس گذاری در اعمال سئو تکنیکال

یک مشکل رایج برای وبلاگ ها، به ویژه وبلاگهایی که طول عمر آنها طولانی بوده است، داشتن URL های زیادی است که توسط گوگل ایندکس گذاری شده اند و صفحات اصلی نیستند و هیچ ارزشی برای کاربران ندارند.

این مشکلات بیشتر برای سایتهای وردپرسی ایجاد می شد، مانند :

• صفحات دسته بندی.

• صفحات برچسب.

• صفحات نویسنده.

• صفحات بایگانی.

و همچنین :

• آدرسهای پیوست صفحات

• صفحات پارامترهای ناشناس خزیده و ایندکس گذاری می شوند.

ما این سایتها را کرول کردیم (crawled) و الگوهای اصلی پشت صحنه این تخلفات را شناسایی کردیم و بعد آنها را ایندکس گذاری نکردیم و همچنین Search Consoleرا بروز کردیم تا گوگل از خزیدن (crawling) آنها جلوگیری کند.

پیشنهاد میکنیم مقاله را مطالعه نمایید

چگونه محتوای ضعیف میتواند در سئو تکنیکال تاثیر گذارد؟

این سایت دارای تعداد زیادی صفحه با محتوای ضعیف بود.

اینها اساسا صفحات دسته بندی با یک مقدمه کوتاه بودند و واضح است که با در نظر گرفتن سئو تکنیکال ایجاد شده بودند تا عبارات بلند را هدف قرار دهند.

با این حال، این روند تا جای پیش رفت که صفحات از کیفیت بسیار پایینی برخوردار بودند و برای کاربرانی که روی این صفحات زوم میکردند، ارزش بسیار کمی اضافه میکرد.

صعود بالقوه این نوع صفحات برای تضمین زمان لازم برای افزودن محتوا به آنها کافی نبود، بنابراین این صفحات یا حذف شدند و یا ایندکس گذاری نشدند.

سرعت صفحه

وقتی کار را شروع کردیم سرعت صفحه سایت به دلیل فونت های مختلف، تصاویر بزرگ، ذخیره سازی و مسائل مختلف دیگر بسیار ضعیف بود.

ما از بعضی افزونه ها برای کمک به بهبود این مورد استفاده کردیم، که راه حل خیلی عجیب و غریب نبود (ایجاد یک سایت کارآمدتر از ابتدا ترجیح داده میشود.)

اما برای وبلاگ نویسان با بودجه محدود و با منابع و دانش محدود، هنوز هم میتوانند گامهای مهم و رو به جلویی بردارند.

تکه تکه کردن

برای برخی از عبارات کلیدی سایت، چندین صفحه وجود داشت که موضوع یکسانی را مورد هدف قرار می دادند.

گوگل بین صفحات مدام در حال تغییر روش و تغییر وظیفه بود، بنابراین کاملا مشخص بود که گوگل نمیتواند از بهترین انتخاب خود اطمینان حاصل کند. این معمولا نشانه خوبی از تکه تکه شدن محتوا است و پیشنهاد میشود که آن صفحات را در یک صفحه با کیفیت بالا ادغام کنید.

ما همین کار را انجام دادیم، و فورا مشاهده کردیم که رتبه بندی صفحه بهینه شده و عملکرد رتبه بندی به طور قابل توجهی پیشرفت کرده و صفحه به حالت پایدار خود رسید.

نقشه سایت XML

این سایت دارای نقشه سایت های مختلفی است که در ارسال شده است، بسیاری از آنها URL هایی را که نمی خواهیم خزیده شوند، فهرست کرده اند، چه برسد به ایندکس گذاری.

ما این را کوتاه کردیم بنابراین نقشه های سایت تنها آدرسهای اینترنتی فهرست شده با محتوای خوب را ارائه می دهند، بنابراین کاملا روشن است که چه چیزی باید ایندکس گذاری شود و کدام محتوا در سایت از اهمیت بیشتری برخوردار است.

تبلیغات افراطی

تبلیغات راهی است که اکثر وبلاگ نویسان از این طریق کسب درآمد می کنند، بنابراین توصیه به وبلاگ نویسان برای حذف تبلیغات، منطقی نیست.

با این حال، اگر در تبلیغات خود افراط کنید، ممکن است تبلیغات شما بی اثر شده و به عملکرد کلی سایت آسیب برساند، بنابراین شما ترافیک کمتر، تبدیل کمتر و در نتیجه سود کمتری از طریق تبلیغات کسب خواهید کرد. ایجاد توازن بین محتوا و تبلیغات اساسی است و نشان داده شده است که بروزرسانی های اخیر گوگل به سایت ها آسیب رسانده است زیرا تبلیغات بیش از حد بر محتوای منحصر به فرد و با کیفیت پیشی گرفته است.

ساختار صفحه

مشکلی که ما به طور کلی در وبلاگ ها و وب سایت ها مکررا مشاهده می کنیم این است که از تگ های هدر بیشتر برای طراحی استفاده میشود تا ساختار صفحه.

ولی در اصل تگ های H1، H2 و H3 برای نشان دادن واضح تر ساختار صفحه استفاده میشوند تا گوگل بتواند به راحتی ارتباط بین هدرها و بلوک های متنی را درک کرده و تطابق دهد.

اگر از هدرهای سایت شما برای طراحی استفاده میشود، با طراح و توسعه دهنده وب هماهنگ شده و آن را تغییر دهید تا از این عناصر به صورت تاکتیکی و بهینه تری استفاده کنید.

لینک داخلی

ما برای پاکسازی لینکهای داخلی و بهبود نحوه استفاده از آنها، با مشتری همکاری نزدیک داشتیم که این اقدامات شامل موارد زیر بود :

• اصلاح لینکهای داخلی نامعتبر که به صفحات غیر قابل استفاده لینک شده بودند.

• اصلاح لینکهای داخلی که کاربران و رباتها را از طریق زنجیره های تغییر مسیر هدایت میکرد، بنابراین لینک مستقیما به مقصد درست اشاره میکرد.

• افزودن لینکهای بیشتر به صفحات مهم در سراسر سایت.

بروزرسانی لینک

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، این سایت دارای لینک های عالی بود که در طول سالها از طریق روشهای طبیعی و برخی تلاشهای کاربردی ایجاد شده بود.

برخی از این تلاشهای کاربردی تر شامل دریافت انکر تکست بهینه شده برای صفحات مهم بود و در مواقعی که کمی بیش از حد حساس بودند، ما نگران بودیم که به دلیل تغییر بعضی کلمات در طول زمان، احتمالا این سایت برای رتبه بندی عبارات سایت دیگر و به ویژه آن صفحه از رتبه بندی باز بماند.

عناصر دیگری نیز دخیل بودند، اما موارد فوق موضوعات کلیدی بودند که دامنه وسیعی داشتند و باعث مشکلات عملکردی قابل توجهی شده بودند.

به ندرت میتوان یک راه حل معجزه آسا با سئو تکنیکال پیدا کرد، اما اگر مسائل مختلفی را که بر کار شما تأثیر مخرب می گذارد، حذف کنید، می توانید شاهد پیشرفتهای قابل توجهی باشید.

نظریه دستاوردهای نهایی مطمئنا در اینجا صدق میکند و ما به هر وبلاگ نویسی که دارای سابقه است توصیه می کنیم اگر قبلا به موضوعات فرعی، اما مهم توجه نکرده است از این پس به این نوع مسائل توجه بیشتری داشته باشد.

ما هنوز تمام توصیه هایی را که پیشنهاد کرده ایم عملی نکرده ایم. یکی از برجسته ترین آنها پیاده سازی ‘صفحات هاب’ است که افراد را به تمام محتویات کلیدی یک موضوع راهنمایی میکند.

در طول مسیر، هاب بسیار بر مقصد متمرکز است و اگر صفحاتی با کیفیت بالا برای این هابها ایجاد کنید، علاقه به جستجو زیاد میشود. الگوی هاب تمرکز اصلی برای حرکت به سمت گزینه های بعدی و عمیق تر است تا به پیشرفت بیشتر سایت کمک کند و پس از پیاده سازی، مقدار زیادی پتانسیل در آن وجود دارد.

بنابراین اگر شما یک وبلاگ نویس با محتوا و لینک های عالی هستید، اما هنوز به سئو تکنیکال خود توجه نکرده اید، همین حالا این کار را انجام دهید !

اطمینان حاصل کنید که حجم قابل توجهی از ترافیک را به بعد موکول نمیکنید، شاید شما روی گنج عظیمی نشسته باشید. زمان شروع کار است!

منبع:

ادامه مطلب در سایت منبع