ترفند های کلیدی SEO copywriting

سئوکار حرفه ای یا متخصص بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو) با رعایت اصول و مقررات موتورهای جستجو و با هوش و خلاقیت خود سعی در بدست آوردن بهترین رتبه در گوگل را دارد.

بهره وری-بهینه سازی

اگر به دنبال سئو کار حرفه ای هستید می توانید از طریق ارتباط با واتس اپ و یا صفحه تماس با ما ، با کارکوک در تماس باشید .

سئو چیست؟

سئو مخفف بهینه سازی موتور جستجو است ، سئو فرآیند انجام مراحلی است که به یک وب سایت یا محتوایی کمک می کند تا در رتبه بالاتر گوگل قرار گیرد.

سئوکار کیست ؟

سئوکار فردی است که با توجه به تجربه و دانشی که دارد عملیات سئو را بر روی سایت شما انجام می دهد تا در موتورهای جستجو رتبه سایت شما بالا رود.

تجربه و تحلیل نیاز سئوکار شدن است.بدون داشتن تجربه نمی توان به یک متخصص سئو تبدیل شد.

وظیفه اصلی سئوکار حرفه ای چیست ؟

  • سئوکار ماهر باید قوانین مربوط به سئو را به طور کامل بداند و سایت شما را مورد آنالیز قرار دهد.
  • باید بتواند محبوبیت سایت شما را در موتورهای جستجو افزایش دهد.
  • استراتژی های مختلفی را برای سایت شما به کار ببرد .
  • نیازمندی های مشتری یا کارفرما را استخراج و آنالیز کند.
  • صفحات سایت را بهینه سازی کند.
  • تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهد.
  • نرخ تبدیل را بهینه سازی کند.
  • UX سایت را بررسی کند.
  • ارتقاء CTR و Bounce Rate
  • ارتقا

  • مشکلات فنی یا تکنیکال سایت را بررسی کند.
  • لوکال سئو یا سئوی محلی انجام دهد.
  • پایش و بررسی ترافیک سایت و رتبه کلمات کلیدی را انجام دهد.
  • افزایش بازدید سایت-ترافیک سایت

  • نقاط ضعف و قوت سایت رقبا را دقیق بررسی کند.
  • شناخت کامل نسبت به الگوریتم ها داشته باشد.
  • از بهینه سازی همه صفحات و عناصر سایت اطمینان حاصل را پیدا کند.
  • مهارت در نوشتن مقاله داشته یاشد و خودش تولید محتوا انجام داده باشد و مقالات موجود را بررسی کند.
  • محتوا پادشاه است

  • برنامه ریزی هدفمند برای تولید محتوا داشته باشد.
  • محتوای موجود را بهینه سازی کند.
  • شناخت کامل نسبت به تکنیک های سئو داشته باشد.
  • رفتار کاربر و ورود و خروج ها به سایت را تحلیل کند.
  • شناخت کامل نسبت به CMS ها یا سیستم های مدیریت محتوا داشته باشد.
  • توانایی کار با ابزارهای مهم سئو را داشته باشد و به خوبی بهره بگیرد.
  • بهینه سازی لینک های داخلی را انجام دهد.
  • بررسی بک لینک های که گرفته شده را انجام دهد.
  • بک لینک

  • عیب یابی صفحات و بهینه سازی URL ها را انجام دهد.
  • بررسی ریسپانسیو یا واکنش گرا بودن سایت در رزولوشن های مختلف را انجام دهد.(امکان سرچ صوتی بذارد، عالیه )
  • توانایی فعالیت در شبکه های اجتماعی را داشته باشد.
  • شبکه های اجتماعی

  • سئوکار حرفه ای باید بتواند به شما مشاوره در جهت برندینگ بدهد.
  • برندسازی-برندینگ-توسعه برند

  • امنیت سایت را برقرار کند و SSL را فعال کند و انجام دهد.
  • به تیم بازاریابی و تیم تولید محتوا بتواند مشاوره دهد.
  • بازاریابی

  • بتواند وعده واقعی برای افزایش رتبه بدهد.
  • اندازه گیری و تخمین دقیق هزینه های سئو را انجام دهد.
  • بتواند به مشتری یا کارفرما آموزش دهد.
  • دانش سئو Copywriting بداند. یعنی اینکه مقاله ای که نوشته شده یونیک باشد و سئو شده آن هم یونیک باشد.
  • بتواند به مشتری یا کارفرما در جهت خرید بهترین دامنه و پسوند مشاوره دهد.
  • تدوین برنامه ریزی دقیق و بلند مدت داشته باشد.
  • تضمین منطقی برای ارتقاء رتبه بدهد.

چگونه سئوکار حرفه ای شویم ؟

سئوکار شدن نیازمند تلاش و پشتکار و صبر می باشد . به صورت مستمر باید کارهای خاصی را انجام دهید تا تجربه زیادی در سئو سایت بدست آورید. سئو یک علم نیست یا چیزی نیست که با خواندن کتاب و دیدن ویدیو آموزشی در آن حرفه ای شوید، زیرا سئو روی هر سایتی نتایج متفاوتی دارد.

باید دست به کار شوید و تمام فرآیند های آموزش سئو را انجام دهید و نتایجی که بدست می آورید را بررسی کنید.

می توانید برای شروع از منابع معتبر برای یادگیری سئو بهره ببرید. استفاده از سایت ها یا دیدن ویدیو های آموزشی در یوتیوب کمک زیادی به شما می کند.

پیاده سازی و بررسی نتایج

همه چیزهایی که در سئو یاد گرفته اید را بر روی سایت پیاده سازی کنید و نتایج بدست آمده را بررسی کنید. همانطور که گفتم با یادگیری سئو از طریق خواندن و دیدن آموزش نمی توانید حرفه ای شوید فقط باید امتحان کنید و نتیجه را بررسی کنید.

برای پیاده سازی تکنیک ها و آزمون و خطا بهتر است سایت جداگانه ای داشته باشید تا نتایج بدست آمده را بر روی آن بررسی کنید.

تسلط بر ابزارهای مورد نیاز در سئو

اگر می خواهید به یک سئوکار حرفه ای تبدیل شوید باید به ابزارهایی که در رابطه با سئو هستند تسلط داشته باشید و کار با آنها را به طور کامل فرا بگیرید و از آنها استفاده کنید.

google webmaster tools و google آنالیتیکس دو ابزار حرفه ای و ارزشمند در سئو هستند که سئوکار باید تسلط کافی به آنها را داشته باشد.

گوگل آنالیتکس یک ابزار حرفه ای است که می توان از آن برای افزایش رتبه سایت در گوگل استفاده کرد. همچنین برای اطلاع از بازدید صفحات و یا میزان نرخ پرش کاربران از سایت و … کاربرد دارد.

راه کار هایی برای سئوکار حرفه ای شدن

  • به وبگردی و اینترنت مسلط شوید.
  • با روش تهیه مقاله از اینترنت آشنا شوید.
  • آنالیز و بررسی دائمی داشته باشید.
  • به نوشتن و نویسندگی مسلط شوید، نویسندگی پلی برای رسیدن به درآمد بالا از سئو است.
  • علم بازاریابی را بیاموزید.
  • با سیستم ها و الگوریتم های جدید گوگل برای بهینه سازی بهتر سایت ، آپدیت باشید.
  • با تکنیک های روز سئو آشنا شوید.
  • با پیشرفت های تکنولوژی همگام باشید.
  • با روانشناسی تولید محتوا پروژه ها را به بهترین شکل انجام دهید.

استراتژی هایی که یک سئوکار حرفه ای باید به کار ببرد

  • هدف گذاری کلمات کلیدی

یکی از اجزای سازنده بسیار مهم سئو، هدف گذاری کلمات کلیدی است. هدف گذاری کلمات کلیدی به معنای نوشتن محتوایی است که بر اساس اصطلاحاتی باشد که مخاطب بیشترین علاقه را به آن دارد.

وقتی کلمات کلیدی مهمی را در محتوای خود هدف قرار می دهید ، به گوگل اجازه می دهید بفهمد محتوای شما در مورد چیست . هنگامی که شخصی کلمه کلیدی شما را به عنوان پرس و جو تایپ می کند، گوگل می تواند آن را در صفحات نتایج موتور جستجو رتبه بندی کند.

با این حال، هدف گذاری کلمات کلیدی بسیار بیشتر از آنچه به نظر می رسد مهم است.

ابتدا باید تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهید.

درست مانند هر چیز دیگری، برای هدف قرار دادن کلمات کلیدی صحیح، باید در مورد آنها تحقیق کنید تا بفهمید مخاطبان شما چه چیزی را جستجو می کنند و چگونه آنها را به بهترین شکل بیان کنید.

می توانید از ابزارهایی مانند KeywordsFX برای کمک استفاده کنید. این ابزار کلمات کلیدی را پیشنهاد می کند که ممکن است حجم ترافیک بالاتر ، رقابت کمتر یا هزینه به ازای هر کلیک پایین تری داشته باشند که مشابه کلمات کلیدی ارائه شده توسط شما هستند.

استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک می کند تا سودمندترین کلمات کلیدی را برای هدف کمپین خود انتخاب کنید.

  • لینک بیلدینگ

لینک بیلدینگ یکی دیگر از عناصر مهم سئو است. این به فرآیند ایجاد لینک به وب سایت شما از سایر وب سایت های با کیفیت بالا اشاره دارد که برای اهداف رتبه بندی مهم است. یک سئوکار حرفه ای آشنایی کامل به این موضوع دارد تا به طبیعی ترین شکل ممکن لینک سازی سایت را انجام دهد .

هدف گوگل ارائه بهترین اطلاعات به کاربران بر اساس درخواستی است که ارائه می کنند.

یکی از راه هایی که می توانید برای صفحات خود ارزش ایجاد کنید این است که سایر صفحات با اعتبار بالا صفحات شما را پیوند دهند . این سیگنال های بزرگی را به Google ارسال می کند و به آن ها می گوید که محتوای شما باکیفیت است به قدری که مایلند به آن در وب سایت خود پیوند دهند.

هر چه لینک های بیشتری داشته باشید، سیگنال های رتبه بندی بهتری دریافت خواهید کرد.

  • توضیحات متا

توضیحات متا اطلاعات کوچکی هستند که در زیر یک پیوند در صفحات نتایج مشاهده می کنید.

بهینه سازی اطلاعات توضیحات متا به خوانندگان (و گوگل) می گوید که صفحه شما در مورد چیست. همچنین به آن ها کمک می کند تا تعیین کنند که آیا اطلاعات مورد نظرشان را درباره یک موضوع خاص ارائه می کند یا خیر.

با این حال، کوتاه و شیرین نگه داشتن آن مهم است، زیرا متا تگ ها دارای محدودیت ۱۶۰ کاراکتر، با احتساب فاصله هستند.

به همین دلیل، مهمترین اطلاعات را به صورت فشرده ارائه دهید. همچنین باید حداقل یک بار در متا تگ از کلمه کلیدی مورد نظر برای صفحه استفاده کنید.

  • مطالب عالی

محتوا واقعاً پادشاه است. بدون آن، گوگل چیزی برای رتبه بندی ندارد. اگر محتوای ارزشمندی در وب سایت خود ایجاد و ارسال نکنید، نمی توانید رتبه های برتر در گوگل را کسب کنید. در نتیجه، ترافیک بیشتری را که می خواهید دریافت نمی کنید.

این مطلب را هم از دست ندهید :   ایده ها و ترفندهای نوین برایFreelancer

ایجاد محتوای عالی یک هنر است، اما زمانی که به درستی انجام شود، واقعا می تواند یک آهنربای ترافیک باشد.

هر صفحه در وب سایت شما باید چیز متفاوتی را هدف قرار دهد حتی می توانید برای هر کلمه کلیدی که می خواهید هدف قرار دهید، صفحه بنویسید. این تضمین می کند که اطلاعاتی درباره همه محصولات و خدماتی که ارائه می دهید در اختیار خوانندگان خود قرار می دهید و فرصت های بیشتری را برای وب سایت شما ایجاد می کند تا رتبه بالایی کسب کند.

از آنجایی که هر کس روش متفاوتی برای بیان چیزها دارد، باید مطمئن شوید که انواع مختلف کلمه کلیدی خود را در صفحه هدف قرار دهید.

از نظر اینکه محتوای شما چقدر باید باشد، اگر به دنبال رتبه بالا هستید، باید سعی کنید محتوایی با حدود ۲۰۰۰ کلمه بنویسید. در واقع، مطالعات نشان داده است که پس از انجام تحقیقات بر روی بیش از ۲۰۰۰۰ کلمه کلیدی، میانگین طول ۱۰ نتیجه برتر حدود ۲۰۰۰ است. نه تنها این، بلکه اولین نقطه به ۲۵۰۰ کلمه نزدیکتر است. این اغلب محتوای طولانی نامیده می شود.

  • تجربه ی کاربر

تجربه کاربری یکی دیگر از زمینه های سئو است که در رتبه بندی بالا بسیار مهم است.

  1. سهولت ناوبری
  2. استفاده از چند رسانه ای که تعامل صفحه را تشویق می کند
  3. زمان بارگذاری صفحه
  4. طرح رنگ و سازمان

اینها مواردی هستند که سئوکار حرفه ای هنگام ایجاد کمپین عالی در نظر می گیرند.

سهولت ناوبری

هنگامی که کاربران می توانند به سرعت آنچه را که در وب سایت شما نیاز دارند با یک نوار ناوبری با استفاده آسان پیدا کنند، به این معنی است که آنها احتمالاً مدت بیشتری در وب سایت شما خواهند ماند. وقتی کاربران آنچه را که نیاز دارند پیدا می کنند، احتمالاً آن محتوا را می خوانند، آن ویدیو را تماشا می کنند یا در نظرسنجی شما مشارکت می کنند.

سهولت ناوبری مهم است زیرا زمان طولانی در صفحه سیگنال های خوبی در مورد محتوای شما و وب سایت شما به طور کلی به Google ارسال می کند.

چند رسانه ای

خواندن از طریق دیواری از متن می تواند خسته کننده باشد و در واقع می تواند خوانندگان را از وب سایت شما خارج کند. وقتی چند رسانه ای مانند تصاویر، گرافیک و ویدیو ها را اضافه می کنید، کاربران در سراسر محتوای شما درگیر می شوند و خواندن آن را برای آنها هیجان انگیزتر می کند.

زمان بارگذاری صفحه

اگر زمان بارگذاری صفحه شما بیش از سه ثانیه باشد، می توانید انتظار داشته باشید که کاربران از وب سایت شما خارج شوند. شما می توانید در مقاله افزایش سرعت سایت نکاتی که نیاز هست را مطالعه کنید .

طرح رنگ و سازمان

طرح های رنگی بلند و طراحی وب سازمان یافته نیز می تواند کاربران را از وب سایت شما بترساند.

اگر طرح رنگی مشمئز کننده باشد، می تواند احساس اضطراب ایجاد کند. یک طرح رنگی بسیار زیاد بازدیدکنندگان را منصرف می کند و آنها را وادار می کند تا از وب سایت دیگری بازدید کنند که به آنها امکان می دهد روی آنچه به دنبال آن هستند تمرکز کنند.

پاشیدن رنگ اشکالی ندارد، اما هیچ وب سایتی نباید پس زمینه زرد داشته باشد. برای حفظ بازدیدکنندگان در صفحات خود، طرح رنگ خود را کاهش دهید.

جمع بندی

در این مقاله سعی شد همه نکاتی که یک سئوکار حرفه ای باید رعایت کند و از آنها آگاه باشد را بررسی کنیم چنانچه شما دوستان عزیز به سئو کار نیاز داشتید می توانید از قسمت تماس با ما در ارتباط باشید .

ادامه مطلب

همیشه کاربران نیاز به دارند. آیا نمی دانید که چگونه محتوایی را بسازید که واقعاً ارزشمند باشد و موجب تعامل واقعی با مخاطبان شود؟ در این مقاله یک راهنمای عالی برای نوشتن و مفید ارائه شده است. نوشتن محتوای مفید و ارزشمند برای خوانندگان شما باید مبنای اصلی هر باشد.

بدون ارائه برای مخاطبان خود، مطالبی منتشر شده توسط مخاطبان شما نادیده گرفته می شوند. مطمئناً عامل اصلی در ایجاد هر نوع محتوایی، باید مخاطبان شما باشد. حتی اگر محتوای شما برای مخاطبان مفید باشد، اگر ازنظر آن‏ها جذاب و ارزشمند نباشد، به هیچ وجه مفید نخواهد بود. با در نظر گرفتن این قانون طلایی، در این مقاله چند دستورالعمل برای ایجاد محتوای مفید ارائه شده است که موجب می شود مخاطبان شما آن را بخوانند و به اشتراک بگذارند.

۵ نکته برای ایجاد محتوای مفید و ارزشمند که منجر به افزایش کسب درآمد، رضایت خوانندگان و حتی فروش می شود

۱٫ محتوای خود را بر اساس یک سری اهداف مشخص ایجاد کنید

برای شروع کار، همیشه باید محتوای را بر اساس اهداف روشن ایجاد کنید. اگر محتوای شما نتواند اهداف بازاریابی محتوای شما دنبال کند، تلاش شما برای ایجاد، انتشار و توزیع آن، ارزشی ندارد. به عنوان مثال، یکی ازایجاد اهداف محتوای شما در سال آینده این است که حداقل پنج محتوا باید در ۱۰ صفحه برتر گوگل، رتبه بندی شود. این هدف به این معنی است که شما باید محتوای سئوی هدفمند را با کلمات کلیدی عالی بنویسید.

اکنون، یک وبلاگ را تصور کنید. برخی از اخبار سئوی مهم به تازگی منتشر شده است و شما می خواهید در مورد آن بنویسید. با این حال، موضوع این محتوای مفید به مخاطبان شما یا هدف جستجوی آن ها ارتباطی ندارد و انتخاب کلمه کلیدی مناسب که بتواند در طی یک سال محتوای شما را رتبه بندی کند، دشوار است. در این حالت چه کاری باید انجام دهید؟ این ایده به شما در رسیدن به هدف اصلی شما در ایجاد محتوای مفید کمک نمی کند؛ زیرا برای مخاطبان شما مفید نخواهد بود. با این نمودار می توانید به بررسی تمام ایده های وبلاگ خود بپردازید زیرا دقیقاً نحوه عملکرد روند ایجاد محتوا را نشان می دهد:

وبلاگ هاب اسپات به عنوان یک مثال خوب است که از اهداف مرتبط با محتوا استفاده کرده است. در صفحه درباره آن ها، این شرکت مأموریت خود را ‘تغییر شیوه تجارت و فروش در کسب و کارها ‘ از طریق استراتژی های ورودی بیان می کند.

این مثال واقعاً بزرگ است، زیرا نشان می دهد حتی بیانیه مأموریت شما می تواند مسیر اهداف محتوای شما را تعیین کند و به شما کمک می کند که چه نوع محتوایی را در جهان منتشر کنید. این وبلاگ وابسته به رهبری قابل اعتماد است که مستقیماً با مأموریت بزرگ هاب اسپات ارتباط دارد:

۲٫ بر محتواهای اصلی سئو تمرکز کنید

محتوای اصلی شامل مهم ترین محتواهایی است که شما ایجاد خواهید کرد. این نوع محتوا شامل مقاله هایی است که باید رتبه اول را در SERPs داشته باشد. اگر وقت بگذارید تا باکیفیت ترین و عمیق ترین محتوای خود بسازید، شما یک مسیر بسیار طولانی را برای رسیدن به اهداف بازاریابی خود و بازده سرمایه گذاری طی کرده اید.

در این بخش چند نکته وجود دارد که برای ایجاد محتوای اصلی ارائه شده است:

  • برای به ایجاد یک محتوای اصلی، ترجیحاً باید هر بخش از محتوا را با یک کلمه کلیدی قوی بنویسید که به طور بالقوه می تواند رتبه بندی سایت شما را در گوگل بالا ببرد.
  • اگر تعداد زیادی وبلاگ مختلف دارید که زوایای مختلف یک موضوع را پوشش می دهند، بهترین موضوع را انتخاب کنید تا مبنای ایجاد محتوای شما شود.
  • پست اصلی را به روز رسانی کنید تا مطمئن شوید بسیار عمیق و خواندنی است، سپس از همه پست های مرتبط به آن پست، لینک دهید. با این کار به گوگل نشان می دهید که این محتوا بسیار مهم است.

از طریق فرمهای زیر، محتوایی ایجاد کنید که وبلاگ شما را به یک وبلاگ اصلی تبدیل کند:

  • راهنمای اصلی
  • مروری بر موضوعات و توضیحات
  • جامعیت در نحوه ارسال پست های مختلف

یک پست وبلاگ از Yoast مثال خوبی از محتوای اصلی (سئو Copywriting: The Ultimate Guide) است. این محتوا یک مطلب طولانی است که حول یک کلمه کلیدی مهم متمرکز شده است و عمیقاً وارد فرآیند بهینه سازی کلمات کلیدی وبلاگ ها می شود:

همچنین Yoast به مطالب مرتبطی که درباره همان موضوع ایجاد کرده است، لینک می دهد. این مطالب از اهمیت کمتری برخوردارند، اما هنوز هم برای هرکسی که در این زمینه به دنبال مطالب بیشتری است، ارزش دارند.

۳٫ یک محتوا قوی را به چندین روش بازیابی کنید

پس از ایجاد یک محتوای قوی، می توانید آن را بازیابی کنید و محتواهای مفیدتری را از طریق آن پست ایجاد کنید. در این تکنیک می توانید از کارهایی که قبلاً برای محتوای موردنظر انجام داده اید، استفاده کنید. این کار بسیار مفیدتر از تکنیک ایجاد محتوای اصلی وبلاگ است.

  • ایجاد برگه های نقل قول

به عنوان مثال، می توانید نقل قول های مهم را از وبلاگ استخراج کنید و برگه های نقل قول را در Canva طراحی کنید. می توانید از این موارد برای افزودن جذابیت بصری به محتوای خود، تجزیه و تحلیل متن و ارائه آن ها به صورت یک پاورپوینت استفاده کنید. کافی است با ایجاد یک حساب کاربری رایگان وارد Canva شوید و عبارت ‘presentation’ را جستجو کنید تا الگوهای از پیش طراحی شده و حرفه ای موردنظر خود را پیدا کنید.

این مطلب را هم از دست ندهید :   آموزش جامع و کامل از مبتدی تا پیشرفتهمدل‌های ارتباطات دیجیتال

  • قرار دادن یک فایل PDF را در کنار وبلاگ

یکی دیگر از راه های عالی برای استفاده مجدد از مطالب مفید، ایجاد یک نسخه PDF از وبلاگ است که خوانندگان می توانند آن دانلود کرده و ذخیره کنند. بسیاری از برنامه ها گزینه ای برای ایجاد فایل PDF از اسناد را ارائه می دهند، از جمله مایکروسافت Word و.Google Docs. وبلاگ خود را در برنامه دلخواه خود کپی و پیست کنید، متن را هر طور مایلید قالب بندی و طراحی کنید و سپس آن را برای آپلود کردن در وبلاگ ذخیره کنید.

در Google Docs، به File> Download as> PDF Document (.pdf) بروید.

در مایکروسافت Word، به File> Save As بروید. مکانی را که می خواهید فایل را ذخیره کنید انتخاب کنید، سپس در قسمت پایین Save as نوع فایل را PDF را انتخاب کنید.

هنگامی که یک فایل اسلاید یا PDF دارید، می توانید این گزینه های اضافی را به عنوان لیدمگنت ارائه دهید. یا می توانید اسلایدها را به طور جداگانه از طریق لینک به وبلاگ اصلی، در رسانه های اجتماعی ارسال کنید. وجود این موارد اضافی در وبلاگ، برای شما و مخاطبان شما مفید خواهد بود.

Ann Handley از تکنیک به خوبی استفاده کرد. او یک تیم در Visual.ly داشت که یک اینفوگرافیک را بر اساس محتوای ‘ ۱۲ مرحله ای نوشتن GPS’ ایجاد کرد که متن کامل آن در کتاب ‘همه می نویسند ‘ پوشش داده شده است. این مثال ثابت می کند که حتی طولانی ترین محتوا هم می تواند به شکل مفیدی مورداستفاده قرار گیرد.

۴٫ محتوای آگاهی از برند را ایجاد کنید

محتوای مفید دیگری که بسیاری از وبلاگ نویسان و بازاریابان از آن چندان استفاده نمی‏کنند، محتوای آگاهی از برند است. این نوع محتوا تمام مطالبی را دربر می‏گیرد که موجب می شود مخاطبان شما را بشناسند و به شما اعتماد کنند. به طورکلی، این نوع محتوا کمی خاص تر از راهنماها، نحوه ایجاد پست‏ها یا مقاله ها است. مفید بودن محتوای آگاهی از برند به دلیل وجود اطلاعات ارزشمند در آن نیست. این نوع محتوا بیشتر جنبه سرگرمی یا ایجاد علاقه در مخاطبان دارد.

شفافیت، صداقت، اصالت و داستان وار بودن از موارد مفیدی هستند که باید هنگام ایجاد محتوای آگاهی از برند در نظر داشته باشید. در مورد ایجاد انواع محتوای آگاهی از برند، موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • ایجاد پست های فصلی.
  • ساخت اینفوگرافیک و فیلم‏های سرگرم کننده.
  • اطلاعات در مورد به روز رسانی محصول یا تیم که شامل آگهی ها، مصاحبه ها و غیره هستند.
  • نوشتن داستان هایی درباره موفقیت ها، شکست ها، گزارش ها کنفرانس ها و غیره.

یک مثال عالی از محتوای آگاهی از برند CoSchedule: The Ultimate Holiday Gift List for Marketers است.

این محتوا چند ویژگی را در برمی گیرد:

  • فصلی است
  • سرگرم کننده است
  • یک داستان است
  • ایده های مفیدی را ارائه می دهد.

مزیت این نوع محتوا این است که به طورکلی گردآوری اطلاعات آن آسان است و از انجام آن سرگرم خواهید شد.

۵٫ از ایجاد محتوا فقط به خاطر ایجاد محتوا خودداری کنید

آخرین نکات مهم برای ایجاد محتوای مفید شامل موارد زیر است:

  • محتوا را فقط برای پست کردن آن ایجاد نکنید.
  • ایجاد محتوا باعجله زیاد، کپی و تقلب یا ضعیف بودن متن محتوا موجب عدم مفید بودن آن خواهد شد.
  • نوشتن یک پست وبلاگ بدون بررسی کلمات کلیدی و موضوعات مختلف، بدون در نظر گرفتن اهداف، یا بدون عدم تطابق آن با نیازها و انتظارات مخاطبان به شما ضربه خواهد زد.

مطالب مفید همیشه ابتدا در موتورهای جستجو بررسی می شوند. اگر شما برای محتوای خود تحقیق کرده باشید و تلاش کرده اید تا محتوای مفیدی را بنویسید، شانس بیشتری برای کسب ترافیک بالا، تعامل بیشتر با مخاطبان، افزایش نرخ بازگشت سرمایه دارید. به صورت استراتژیک محتوای مفید یک محتوای برنامه ریزی شده است

آیا می خواهید محتوای مفیدی ایجاد کنید که واقعاً برای مردم ارزشمند باشد؟ شما فقط با تحقیقات استراتژیک، برنامه ریزی و اصلاح برنامه ریزی قبلی خود می توانید محتوای مفیدی را که موردنیاز کاربران شما است، ایجاد کنید تا به اهداف خود دست یابید.

منبع :

ادامه مقاله در سایت منبع

Google Webmaster Central Blog

مهمترین سایتی که در زمینه سئو می توانید پیدا کنید سایت رسمی گوگل است. در سایت رسمی گوگل می توانید اطلاعات مختلفی از نظر اینکه الگوریتم های موتورهای جستجو چگونه کار می کنند، پیدا کنید و همچنین آپدیت های الگوریتم های مختلف را می توانید ببینید.

MOZ

سایت MOZ به ارائه خدمات سئو می پردازد و یکی از شناخته شده ترین سایت ها در زمینه سئو است. در بخش مقالات سایت MOZ، مقالات مختلفی برای افزایش دانش سئو در سطوح مختلف وجود دارد.

Ahrefs

در سایت اچ رف که ابزارهای مختلفی در سئو ارائه می دهد، می توانید مقالات متعددی از مباحث سئو مطالعه کنید.

Backlinco

سایت Backlinco یکی از سایت هایی است که بیشتر مقالات متوسط و پیشرفته در حوزه های مختلف سئو و دیجیتال مارکتینگ دارد و در واقع برای افرادی است که نیمه حرفه ای یا حرفه ای در این زمینه کار می کنند.

HuSpot

سایت هاب اسپات علاوه بر اینکه برای کسب و کارها راه حل های متعددی در زمینه دیجیتال مارکتینگ و سئو ارائه می کند، همچنین مقالات متعددی در همه ی حوزه های دیجیتال مارکتینگ و سئو با محتواهای عمقی در بخش مقالات خود در سه سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته برای افراد مختلف دارد. همچنین در بخش مقالاتش، انواع تمپلیت ها، چک لیست ها و … را می توانید مشاهده کنید.

Neil Patel

نیل پاتل یکی از افرادی است که در زمینه ی بازاریابی محتوا فعالیت می کند و با تیمی که دارد اخبار بازاریابی را از هر جایی در وب سایتش منتشر می کند. در سایت نیل پاتل مقالات و ویدیوهای مختلفی در حوزه سئو وجود دارد.

Search Engine Land

یکی از سایت های تخصصی که به اخبار سئو و تحلیل های مختلف و ارائه مقالات مختلف در حوزه ی سئو و دیگر حوزه های بازاریابی می پردازد، سایت Search engine land است.

Search Engine Journal

یکی دیگر از سایت های تخصصی سئو که از لینک سازی تا تغییرات الگوریتم های گوگل و دیگر حوزه های بازاریابی را پوشش می دهد، سایت Search Engine Journal است.

Search Engine Roundtable

یکی از سایت هایی که موضوعات مختلفی را به صورت موضوعاتی برای بحث و گفتگو در حوزه ی سئو و دیگر حوزه های بازاریابی مطرح می کند، سایت Search Engine Roundtable است.

سایت سمروش

یکی دیگر از سایت هایی که فعالیت های مختلفی در حوزه سئو از ارائه راهکارهای مختلف گرفته تا ارائه ابزارها و مقالات مختلف به روز سئو، سایت سمروش است که در آن مقالات مختلفی منتشر می شود.

سئو Book

در سایت سئو Book نیز می توانید ابزارهای مختلفی و همچنین مقالات مختلفی را در حوزه ی سئو مشاهده کنید.

Tubular Insights

یکی از سایت هایی که منبعی برای بررسی ویدیو و تاثیرات آن بر سئو می توان یافت، سایت Tubular Insights است.

Yoast

سایت Yoast علاوه بر ارائه خدمات و ابزارها، یک سایت آموزشی برای وب سایت هایی است که می خواهند سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنند، است. در بخش مقالات این سایت، تاکتیک هایی برای بهینه سازی موتورهای جستجو و تجربه کاربری وجود دارد.

Biznology

این سایت نیز از سایت هایی است که مقالات مختلفی پیرامون سئو منتشر می کند و اخیرا نیز تمرکز بیشتری بر روی مقالات بازاریابی محتوا و ارتباطش با سئو کرده است.

DailySEOBlog

اگر از افرادی هستید که هر روز در مورد موارد مختلف بازاریابی دیجیتال می خوانید، می توانید از سایت DailySEOBlog استفاده کنید.

GeoLocalSEO

اگر به مباحث سئو محلی و جستجوهای موبایل علاقه مند هستید، بخش مقالات سایت GeoLovcalSEO احتمالا می تواند به شما در مورد موضوعات مختلف آن ها کمک کند.

Content Marketing Institude

انجمن بازاریابی محتوایی جایی است که در آن بازاریابان محتوایی می توانند مفاهیم مختلفی را دنبال کنند و مقالات مختلفی را بخوانند.

سئو Copywriting

Search Engine Watch

در این سایت مقالات مختلفی را در حوزه های مختلف موضوعات بازاریابی می توانید بخوانید. مقالات این سایت توسط چندین نویسنده نوشته می شود و خوانندگان زیادی دارد.

سئو by the Sea

این سایت نیز توسط یکی از بازاریابان قدیمی به نام اسلاوسکی ایجاد شده است و سعی می کند جالب ترین اخبارها و تحلیل ها را از معیارهای رتبه بندی روز ارائه دهد.

نتیجه گیری :

از آنجایی که الگوریتم های موتورهای جستجو پیوسته برای ارائه بهتر نتایج جستجو در حال تغییر هستند، در واقع درک درستی از الگوریتم ها و دانستن مسائل مختلف در سئو و … مهم است. لذا در این مقاله به معرفی چندین سایت در حوزه ی سئو که در واقع پیوسته در این حوزه فعال هستند و مقالات مختلفی ارائه می کنند، پرداختیم. حتما توجه دارید که این ها فقط نمونه ای از سایت هایی است که می توانید از آن ها استفاده کنید و در واقع در هر حوزه ای می توانید جستجو کنید و مقالات مختلفی بخوانید و به صورت درست و صادقانه و متناسب با ظرفیت های کسب و کارتان انجام دهید.

با عضویت در خبرنامه ایمیلی ما میتوانید در رشد کسب و کار خود قدم موثری بردارید!

محتوای کامل در سایت منبع