آموزش جامع و کاربردی در مورد قانون gdpr

اگر از دانشجو شدنتان چند سالی می گذرد با مشکل وارد کردن اطلاعات در سایت دانشگاه با موبایل دست و پنجه نرم کرده اید. پیش از این که AMP مطرح شود و طراحان سایت و سئو کاران به آن توجه کنند، کاربران موبایل مشکلات زیادی را در به کارگیری برخی وبسایت ها تجربه می کردند. کاربران موبایلی سرعت بسیار پایینی را تجربه می کردند. ممکن بود فیلد های ورود اطلاعات جا به جا شوند یا طراحی سایت برهم بریزد. همه این ها به این دلیل بود که کدنویسی که برای سایت و کاربران ویندوز انجام شده بود. بارگذاری تمام این کدها در دستگاه های موبایلی منجر به کندی سرعت و نارسایی می شد. اگر سایت شما هم کاربران موبایلی زیادی دارد و به فکر افزایش سرعت برای آن ها هستید، تا انتهای مطلب همراه آژانس دیحیتال مارکتینگ تاس باشید. در این مطلب خواهید خواند:

سئو سایت یا بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو

  • AMP چیست و چطور کار می کند؟
  • استفاده از AMP چه مزایایی دارد؟
  • نقش AMP در بهبود سئو
  • اضافه کردن AMP در وردپرس

پیشنهاد می کنیم مطالعه کنید:

لینک شکسته چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟

منظور از AMP چیست؟

این واژه در واقع اختصاری از عبارت Accelerated Mobile Pages به معنی «صفحات موبایلی پر شتاب» است. از سال ۲۰۱۵ که گوشی های هوشمند قابلیت ها و کاربران بیشتری پیدا کردند، گوگل تصمیم گرفت این پروژه را برای افزایش سرعت دسترسی کاربران به محتوا طراحی کند. تا قبل از آن اکثر کاربران وبسایت ها از طریق پلتفرم های ویندوز به آن ها متصل می شدند و مشکلی وجود نداشت. اما استفاده از موبایل برای باز کردن کد نویسی های سنگین، مثل این است که کوله پشتی سنگین خودمان را بگذاریم روی دوش یک بچه ۱۰ ساله و از او بخواهیم به جایی برساند. علاوه بر این که کوله پشتی بزرگ با فیزیک کودک جور نمی شود و به او آسیب می رساند. سرعت انجام کار بسیار پایین خواهد بود.

درواقع AMP پروژه ای اوپن سورس یا متن باز است که گوگل در اختیار برنامه نویسان قرارداده تا بتوانند سایت خود را برای دستگاه های مختلف کاربران مناسب ارائه کنند. به بیان دیگر صفحه موبایلی پرشتاب، یک نسخه خلاصه شده از کد HTML وبسایت، مناسب برای موبایل است.

صفحات پرشتاب موبایلی چطور کار می کنند؟

در واقع عملکرد این پروژه به این صورت است که هر صفحه محتوایی که شما روی سایت خود ایجاد کرده باشید، کپی گرفته شده و در قالب مناسب موبایل به کاربر نشان داده می شود. بله درست است! گفتم کپی! می پرسید چطور است که گوگل با این مساله مشکلی ندارد؟ باید بگوییم که برنامه نویسان می توانند به صورت دستی نشانه هایی برای گوگل بگذارند تا بداند این صفحات به چه منظور کپی شده اند. اگر هم این ساختار را به صورت اتومات و با استفاده از افزونه ها به سایت خود اضافه می کنید، نیازی به این کارها ندارید.

این مطلب را هم از دست ندهید :   نکات مهم و ضروری در مورد۳۰ استایل جذاب برای وبلاگ

استفاده از AMP چه تاثیری بر سئو دارد؟

صفحات پرسرعت موبایلی از هرجهت برای گوگل ارزشمندتر و قابل اعتمادتر تعریف می شوند. در این قسمت مزایایی که این مورد می تواند برای سئوی سایت داشته باشد را برمی شمریم:

۱. افزایش سرعت سایت

اولین مزیت صفحه موبایلی پرشتاب برای سئو، افزایش سرعت است. اگر ابزار Gmetrix یا ابزارهای مشابه سرعت سایت شما را پایین نشان می دهد. و از طرفی از طریق گوگل آنالیتیکس یا ابزارهای مشابه متوجه شدید که بیشتر کاربران وبسایت شما از طریق موبایل دسترسی پیدا می کنند، حتما باید به فکر AMP بیفتید. حداقل سرعت سایت شما باید به گونه ای باشد که کاربران بدون وایفای و با سرعت اینترنت ۳G بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند. چرا که گوگل از سال ۲۰۱۸ به بعد تشخیص سرعت سایت ها را در وظایف الگوریتم ها پررنگ تر کرده است. یعنی سرعت سایت در رتبه گیری تاثیر بسیار بیشتری دارد.

۲. بهبود عملکرد سرور

اگر بازدیدهای موبایلی زیادی برای سایت شما ثبت می شود، فشار بیشتری به سرور وارد می شود. می دانیم که این مساله در سئو تاثیرگذار است. صفحات AMP می توانند فشار وارد بر سرور شما را کاهش دهند.

سئو سایت یا بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو

۳. می توانید به نتایج AMP -only وارد شوید

برخی از نتایج جستجوی گوگل، مانند صفحات اخبار و… فقط برای سایت های AMP تنظیم می شوند. به طور مثال اگر شما موضوع X را از طریق موبایل جستجو کنید، تنها به سایت هایی دسترسی خواهید داشت که صفحات پرشتاب موبایلی را فعال کرده باشند. از آن جایی که تعداد این موضوعات چندان هم کم نیست، با تنظیم نکردن صفحات پرشتاب، حصور در نتایج جستجوهای زیادی را از دست خواهید داد.

۴. فرمت های داستان سرایی گوگل

قالب های محتوایی AMP Stories گول، قالب هایی هستند که گوگل برای افزودن امکان داستان سرایی در محتوا در اختیار کاربران قرارداده است. گرچه از این قالب ها در ابتدا زیاد استقبال نشد، اما تجربه نشان داده است که استفاده از آن ها می تواند به طرز قابل توجهی در رتبه گیری تاثیر گذار باشد. با استفاده از این قالب ها می توان تصاویر مناسب به هر قسمت از محتوا اختصاص داد و همچنین به قسمت های مختلف محتواهای طولانی به راحتی دسترسی پیدا کرد.

۵. افزایش نرخ تبدیل

اجازه بدهید این یک مورد را از طریق آمارهایی که وجود دارند بررسی کنیم. در سال ۲۰۱۷ ، Akamai Technologies گزارشی منتشر کرد که در آن بیان شده بود، تأخیرهایی در حدود ۱۰۰ میلی ثانیه در زمان بارگذاری وب سایت می تواند نرخ تبدیل را تا ۷ درصد کاهش بدهد. و اگر بارگیری بیش از ۳ ثانیه طول بکشد ، ۵۳ درصد از بازدید کنندگان وب سایت تلفن همراه یک صفحه را ترک می کنند. ممکن است نرخ تبدیل تاثیر مستقیمی بر سئو نداشته باشد، اما به طرز واضحی دیجیتال مارکتینگ را تحت الشعاع قرار می دهد.

این مطلب را هم از دست ندهید :   بایدها و نباید ها دربارهطریق تبلیغات اینترنتی به همراه نمونه های کاربردی

بازاریابی دیجیتال-تجارت الکترونیک-دیجیتال مارکتینگ

با توجه به این مساله تعجبی ندارد که در صورت کم بودن سرعت سایت در نسخه موبایل، نرخ پرش سایت شما افزایش پیدا کند و الگوریتم رنک برین گوگل از این قضیه بو ببرد. آن وقت جریمه هایی می شوید که دقیقا و مستقیما در سئو تاثیرگذار است.

۶. همراستایی با قانون GDPR

اگر با قانون GDPR آشنایی ندارید باید بگوییم این کلمه مخفف عبارت General Data Protection Regulation به معنی «مقررات محافظت از داده های عمومی» است. کمپانی های بزرگ مثل فیسبوک که به اطلاعات گسترده ای از مردم دسترسی دارند بایستی متعهد شوند که از این داده ها سو استفاده نکنند. از آن جایی که ساختار AMP با قانون GDPR تطابق بیشتری دارد، سایت هایی که از آن استفاده می کنند، ارزشمندتر و قابل اعتمادتر قلمداد می شوند.

۷. افزایش بهره وری تبلیغات

علاوه بر تمام مواردی که ذکر شد، AMP روی بهینه سازی تصاویر و بنرهای تبلیغاتی نیز تاثیر دارد. صفحات پرشتاب موبایلی به طرز ثابت شده ای بهره وری تبلیغات را افزایش می دهند. تا حدی که در برخی گزارشات صحبت از ۴-۵ برابر شدن نرخ نمایش تبلیغات است!

بهره وری-بهینه سازی

چطور AMP را در وردپرس نصب کنیم؟

گرچه تمام سایت ها وردپرسی نیستند. اما آمارها نشان می دهد که فعلا وردپرس در ایران طلایه دار محبوبیت در بین CSS ها است. بنابراین در این قسمت به روش اضافه کردن صفحات پرشتاب موبایلی در وردپرس می پردازیم.

قرار نیست کار دشواری انجام بدهید. تنها کافی است یک افزونه در وردپرس نصب کنید. افزونه ی AMP در تمامی مارکت های ایرانی و غیر ایرانی موجود است و تصب آن بسیار ساده است. چرا که تنظیمات خاص و پیچیده ای نداشته و روی تمام ورژن های وردپرس درست کار می کند.

  1. افزونه ی AMP for WP را از مارکت دلخواه خود دانلود و فعال کنید.
  2. وارد پنل مدیریتی وردپرس شوید.
  3. اگر از نسخه اتومات افزونه استفاده نمی کنید تیک Static را فعال کنید.
  4. از بخش تنظیمات عمومی افزونه را به آنالیتیکس اضافه کنید.
  5. از یخش سئو، تنظیمات نمایش داده را روی «پرسرعت» تنظیم کنید.
  6. از بخش Advertisement می توانید تنظیمات مربوط به تبلیغات را نیز انجام دهید.

جمع بندی

ادامه مقاله در سایت منبع