نکات و ترفندهای طلایی درباره سرعت وب سایت

در سال ۲۰۰۶ ، آمازون گزارش داد که به ازای هر ۱۰۰ میلی ثانیه سرعت وب سایت خود ، ۱٪ افزایش درآمد دارد.

افزایش درآمد در کسب و کار

سپس Google در تلاش برای بهبود وب اعلام کرد که سرعت صفحه در نحوه رتبه بندی نتایج جستجو ملاحظه می شود.

وقتی صحبت از عملکرد سایت شما می شود، سرعت صفحه از اهمیت بالایی برخوردار است.

با این حال، تا زمانی که نحوه عملکرد این معیار را درک نکنید و به طور خاص با عوامل تأثیرگذار در آن آشنا نباشید، ممکن

است بهبود سرعت وب سایت دشوار باشد.

برای افزایش نرخ جستجوی سایت خود و افزایش تعامل بازدیدکنندگان، ضروری است که صفحات وب شما به سرعت و به طور

یکپارچه بارگیری شوند.

سایتی که از نظر سرعت بهینه شده باشد، نه تنها تجربه کاربر (UX) را افزایش می دهد بلکه می تواند به بهبود سئو و

ux-ui-رابطه کاربری-تجربه مشتری - تجربه کاربر

رتبه بندی موتور جستجوی شما نیز کمک کند.

در این مقاله ، توضیح خواهیم داد که سرعت صفحه چیست، چرا مهم است و چگونه می توان آن را اندازه گیری کرد.

بیایید شروع کنیم!

سرعت صفحه چیست؟

به طور خلاصه، سرعت صفحه به سرعت بارگیری محتوای شما هنگام بازدید شخصی از یک صفحه در سایت شما اشاره دارد.

با سرعت وب سایت اشتباه گرفته نشود، سرعت صفحه زمان بارگیری یک صفحه خاص را نشان می دهد.

عوامل مختلفی وجود دارد که می تواند بر سرعت صفحه تأثیر بگذارد. برخی از مهمترین موارد عبارتند از:

  • تعداد تصاویر، فیلم ها و سایر پرونده های رسانه ای موجود در صفحه
  • چه مضامین و افزونه هایی در سایت شما نصب شده است
  • کدگذاری سایت و اسکریپت های سمت سرور سایت شما (و صفحه خاص)

همه این عناصر بر سرعت بارگیری صفحه شما و به نوبه خود UX وب سایت شما تأثیر می گذارند. از این گذشته، بازدیدکنندگان

صفحات با بارگذاری سرعت کم را دوست ندارند و به احتمال زیاد روی آنها کلیک نمی کنند.

چرا سرعت صفحه مهم است؟

وقتی صحبت از سرعت بارگذاری صفحه وب سایت می شود، زمان بر اساس ثانیه حساب می شود. در حقیقت، تحقیقات

گوگل نشان می دهد که هنگام بارگیری از یک ثانیه به سه ثانیه افزایش می یابد، احتمال اینکه بازدید کننده بلافاصله خارج

می شود ۳۲ درصد افزایش می یابد.

اگر بارگیری صفحه پنج ثانیه طول بکشد ، احتمال خروج بازدیدکننده ۹۰ درصد افزایش می یابد:

به عبارت دیگر ، اگر صفحات شما در عرض چند ثانیه بارگیری نشود، احتمال ترک بازدیدکنندگان از سایت شما به طور

قابل توجهی افزایش می یابد. علاوه بر این، اگر صفحات وب شما کند است، این می تواند به توانایی شما در ایجاد تعامل

و تبدیل کاربر به مشتری آسیب برساند.

سرعت صفحه وب سایت همچنین نقشی محوری در بهینه سازی موتور جستجو (سئو) دارد. Google هنگام تصمیم گیری

بهره وری-بهینه سازی

در مورد نحوه رتبه بندی صفحات وب، عوامل متنوعی را در نظر می گیرد.

با این حال، سرعت برای هر دو جستجوی دسکتاپ و موبایل یک سیگنال رتبه بندی مهم است.

دلیل دیگر مهم بودن سرعت صفحه این است که می تواند درک مشتری از نام تجاری شما را تحت تأثیر قرار دهد. اگر بارگیری

صفحات وب شما خیلی طولانی شود یا در طی مراحل مشکلی پیش بیاید، این امر می تواند شما را غیرحرفه ای نشان دهد

و وب سایت شما غیر قابل اعتماد باشد.

بنابراین اگر می خواهید یک وب سایت بسیار کارآمد اجرا کنید، لازم است که روی بهینه سازی سرعت صفحه تمرکز کنید.

اولین قدم برای انجام این کار، شناخت نحوه عملکرد صفحات شما است.

نحوه اندازه گیری سرعت صفحه وب سایت

قبل از ایجاد هرگونه تغییر در سایت خود، باید عملکرد صفحات وب خود را بسنجید. ابزارهای مختلفی وجود دارد که می توانید

برای آزمایش و اندازه گیری سرعت صفحه استفاده کنید. دو راه حل محبوب Pingdom Website Speed ​​Test و GTmetrix هستند

که هر دو گزینه مناسب وبمستران هستند.

با این حال ، توصیه می کنیم با Google PageSpeed ​​Insights شروع کنید. این ابزاری با کاربرد آسان است که به شما امکان

می دهد سرعت صفحات وب خود را در هر دو دستگاه دسکتاپ و موبایل اندازه گیری و آزمایش کنید.

بعلاوه، به عنوان ابزاری با پشتیبانی Google، می تواند به شما کمک کند مطمئن شوید که معیارهای عملکرد مورد نیاز برای

قرارگیری های بالای نتیجه جستجو را دارید.

نحوه استفاده از Pagespeed Inlights

برای استفاده از PageSpeed ​​Insights ، به سادگی URL صفحه وب مورد نظر برای تست را در قسمت متن وارد کرده و دکمه

Analyze را انتخاب کنید:

سپس PageSpeed Insights محتوای صفحه شما را تجزیه و تحلیل می کند و آن را در مقیاس ۰ تا ۱۰۰ امتیاز می دهد.

در زیر نمره شما، لیستی از پیشنهادات در مورد راه های بهبود سرعت بارگذاری صفحه مشاهده خواهید کرد:

شایان ذکر است که برای هر دو نسخه دسک تاپ و موبایل سایت خود ، یک نمره و لیست پیشنهادی جداگانه دریافت خواهید کرد.

این اطلاعات به شما یک نقطه شروع محکم برای اندازه گیری سریع بودن صفحات وب شما می دهد و اقدامات ملموسی را

ارائه می دهد که می توانید برای بهبود سرعت بارگذاری صفحه انجام دهید.

نحوه استفاده از GTmetrix

GTmetrix یکی از ابزارهای رایگان مورد استفاده برای دریافت گزارشات دقیق در مورد عملکرد وب سایت است. این ابزار

سرعت وب سایت را با استفاده از دستورالعمل Google Page Speed و YSlow تجزیه و تحلیل می کند. GTmetrix بررسی

می کند که قسمت انتهایی کل سایت با روشهای توصیه شده سازگار است.

امتیاز خوب PageSpeed / YSlow به معنای بهینه سازی صفحه برای سریعترین نمایش ممکن توسط مرورگر وب است.

استفاده اساسی از GTMetrix رایگان است. در حالی که می توانید به صفحه اصلی بروید و بلافاصله تجزیه و تحلیل سایت خود

را شروع کنید، ما توصیه می کنیم ابتدا برای یک حساب رایگان ثبت نام کنید زیرا این کار انعطاف پذیری بیشتری به شما می دهد.

هنگامی که برای یک حساب GTmetrix رایگان ثبت نام می کنید، تعداد زیادی گزینه جدید برای پیکربندی باز می شود که برای

تنظیمات بیشتر مفید است.

پس از ایجاد حساب رایگان خود، می توانید:

  • URL سایت خود را در کادر وارد کنید.
  • برای به دست آوردن تصویری دقیق از زمان بارگذاری سایت خود، باید حداقل دو انتخاب انجام دهید:

  1. با استفاده از کشویی URL Test نزدیکترین مکان را به مخاطب مورد نظر خود انتخاب کنید.
  2. پهنای باند (سریع) را در کشویی اتصال انتخاب کنید. با این کار از سرعت اتصال تقریباً متوسط کل ایالات متحده استفاده

می شود. اگر متناسب با نیاز شما باشد، می توانید سرعت اتصال متفاوتی را انتخاب کنید.

هنگامی که آزمون خود را اجرا کردید، GTmetrix یک گزارش خلاصه به شما نشان می دهد که شبیه این است:

گزارش خلاصه شامل پنج اطلاعات است:

  • زمان کامل برای بارگیری – چه مدت طول می کشد تا سایت شما به طور کامل بارگیری شود (این مهمترین شماره است).
  • اندازه کل صفحه – اندازه سایت شما چقدراست. مقدار کوچکتر بهتر است.
  • درخواست ها – سایت شما به چند درخواست HTTP نیاز دارد. مقدار کمتر بهتر است.
  • PageSpeed Score – تقریب سریع از نحوه بهینه سازی سایت front-end شما بر اساس Google PageSpeed.
  • امتیاز YSlow – تقریبی سریع از چگونگی بهینه سازی سایت front-end شما بر اساس مجموعه ای متفاوت از معیارهای YSlow.
  • درمورد امتیازات PageSpeed و YSlow خیلی استرس نداشته باشید! این امتیازات می تواند یک راهنمای مفید باشد، اما
  • تنها عددی که واقعاً اهمیت دارد زمان بارگذاری صفحه شما است.

ادامه مقاله در سایت منبع

تست و آزمایش سرعت یک وب سایت وردپرس، مسئله ایست که شاید بسیاری از کاربران و مدیران وب سایت ها را درگیر خود کرده است. در سطح اینترنت، صد ها وب سایت وجود دارد که امکان تست سرعت سایت را در اختیار کاربران قرار می دهند.

در ادامه این مقاله در آریا وردپرس می خواهیم بهترین ابزار هایی که می توان برای تست سرعت سایت وردپرس استفاده نمود را معرفی کنیم.

بهترین ابزار ها برای تست سرعت سایت وردپرس

بسیاری از ابزار های تست سرعت سایت در سرتاسر وب بصورت رایگان و پولی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. هر یک از آنها ویژگی های بسیار جالبی دارند که آنها را از یکدیگر متمایز می کند.
این نکته را توجه داشته باشید که لازم نیست وب سایت خود را فقط با یک ابزار آزمایش کنید، بلکه می توانید از چندین ابزار استفاده کرده و چندین آزمایش را بصورت کامل انجام دهید.

ما به شما توصیه می کنیم که فقط برای بهبود عملکرد وب سایت خود از این ابزارها استفاده کنید چرا که کسب نمره و امتیاز کامل از این نوع سایت ها تقریبا غیر ممکن است؛ هدف شما باید افزایش و بهبود سرعت بارگذاری برای کاربران خود باشد تا آنها بتوانند از یک تجربه کاربری سریع تر و مداوم در وب سایت شما لذت ببرند.
با ذکر این مطلب، بهتر است در ادامه به بهترین ابزارها برای تست سرعت سایت نگاهی بیندازیم.

۱- GTMETRIX

وب سایت GTmetrix یکی از وب سایت های بسیار کاربردی و محبوب تست سرعت و عملکرد وب سایت می باشد. این سایت به کاربران امکان تست سرعت سایت را با استفاده از دو ابزار pagespeed و YSlow ارائه می کند. شما در این وب سایت می توانید مکان جغرافیایی و همچنین مرورگر مورد نظر جهت تست سرعت سایت خود را، با ساختن یک اکانت رایگان، تغییر دهید. همین موضوع باعث می شود که شما بتوانید وب سایت خود را بر روی مرورگر های مختلف و همچنین مکان های جغرافیایی متنوع، تست کنید.

در نتایج حاصل از وب سایت GTmetrix، جزئیاتی از گزارش انجام شده و همچنین یک خلاصه ای از سرعت و عملکرد وب سایت، نمایش داده می شود. در این سرویس، شما می توانید در نتایج حاصل، از هر یک از ابزار pagespeed و YSlow برای مشاهده پیشنهادات بهبود سرعت وب سایت خود، استفاده کنید؛ به این صورت که با کلیک بر روی هر کدام، پیشنهادات مربوط به آن ابزار نمایش داده می شود.

۲- IsItWP

ابزار IsItWP درواقع یکی از بهترین ابزار های رایگان تست سرعت سایت های وردپرسی می باشد و رابط کاربری آن برای افراد مبتدی بسیار مناسب است. این ابزار، به شما این امکان را می دهد تا بتوانید به سادگی و در کمترین زمان ممکن، سرعت و عملکرد وب سایت وردپرسی خود را آزمایش کرده و نتایج را بررسی کنید. نتایج مختلفی وجود دارد و در نتایج، می توانید نکاتی که باعث کند شدن وب سایت وردپرسی شما شده اند را مشاهده کنید.

ux-ui-رابطه کاربری-تجربه مشتری - تجربه کاربر

همچنین شما می توانید در وب سایت IsItWP پیشنهاداتی برای بهبود سرعت وب سایت وردپرسی خود دریافت کنید و آن ها را به صورت گام به گام دنبال کنید.

۳- Pingdom

وب سایت Pingdom یکی دیگر از ابزار های کاربردی و محبوب جهت تست عملکرد و سرعت وب سایت می باشد. Pingdom این امکان را به شما می دهد تا بتوانید وب سایت خود را در مکان های جغرافیایی مختلفی، از نظر سرعت و عملکرد، تست کنید. همین موضوع باعث می شود که شما بتوانید آمار و نتایج بهتر و کاربردی تری نسبت به مکان های جغرافیایی کاربران وب سایت خود بدست آورید.

نتایج حاصل از تست وب سایت در Pingdom، بسیار آسان و قابل درک هستند و در هر نتیجه، جزئیات نیز به کاربران گزارش داده می شود. همچنین در بالای هر منبعی که از وب سایت بارگذاری می شود، پیشنهاد هایی جهت بهبود و بهینه سازی وب سایت ارائه می شود.

۴- Google PageSpeed Insights

سرویس Google Pagespeed Insights یک سرویس مانیتورینگ و تست سرعت و عملکرد وب سایت می باشد که توسط شرکت گوگل توسعه یافته است. سرویس Google Pagespeed Insights به شما این امکان را می دهد تا وب سایت خود را در دو پلتفرم موبایل و دسکتاپ تست و بررسی کنید.

زمانی که نتایج نشان داده می شوند، شما می توانید بین دو نتیجه “موبایل” و “دسکتاپ” سوییچ کنید و گزارش های داده شده مربوط به هر یک از این دو پلتفرم را مشاهده کنید. همچنین این سرویس، پیشنهاد هایی برای بهینه سازی وب سایت برای کاربران موبایل و دسکتاپ را نیز ارائه می کند تا شما بتوانید وب سایت خود را برای هر دو پلتفر، بهینه سازی کنید.

۵- Webpage Test

ابزار WebPageTest یکی دیگر از ابزارهای تست سرعت رایگان آنلاین است که می توانید از آن استفاده کنید. این ابزار کمی پیشرفته تر و حرفه ای تر از برخی ابزارهای دیگر موجود در لیست ما است. با این حال، این امکان را به شما می دهد تا یک مرورگر و موقعیت جغرافیایی دلخواه را برای بررسی سایت خود انتخاب کنید.

۶- Load Impact

سرویس Load Impact نسبت به سایر سرویس های معرفی شده، کمی متفاوت است. این سرویس این امکان را به شما می دهد تا وب سایت خود را از نظر تعداد بازدید ها به صورت همزمان، تست کنید. به صورتی که در حین تست، این سرویس بازدید های زیادی را در زمان های مختلف به وب سایت شما هدایت می کند و مشخص می کند که وب سایت شما، در چه تعداد بازدید همزمان کاهش سرعت پیدا می کند.

نکته ای که در رابطه با این سرویس وجود دارد، پولی بودن آن است؛ البته یک مدت زمان رایگان و محدود برای تست سرویس وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید. در نسخه محدود رایگان، شما تا سقف ۲۵ بازدید به صورت همزمان، می توانید به وب سایت خود ارسال کنید. اما در نسخه پولی، می توانید وب سایت خود را با ترافیک های بسیار سنگین تر، تست کنید.

به صورت کلی، این سرویس یک سرویس مناسب برای تست سرعت سایت بخصوص برای زمانی است که می خواهید سرعت وب سایت خود را در هنگام ترافیک های سنگین، محک بزنید.

۷- Uptrends

سرویس Uptrends یکی دیگر از سرویس های رایگان تست سرعت سایت می باشد. این سرویس به شما این امکان را می دهد تا بتوانید وب سایت خود را در موقعیت های جغرافیایی مختلف، مرورگر های متنوع و دو پلتفرم موبایل و دسکتاپ تست کنید.

نتایج حاصل از تست در این سرویس بسیار آسان و قابل فهم هستند؛ همچنین به شما، نتایج عملکرد وب سایت از نظر pagespeed گوگل را هم نشان می دهد. همچنین در صفحه نتایج، می توانید صفحه را به سمت پایین اسکرول کرده تا بتوانید منابع وب سایت خود را همراه با مشکلات آن، بررسی کنید.

۸- Byte Check

سرویس Byte Check یک سرویس برای تست سرعت لود وب سایت می باشد. این سرویس مخصوص تست اندازه گیری TTFB یا همان Time to first byte می باشد که این مقدار، مربوط به زمانی است که وب سایت شما، اولین مقدار بایت داده را به مرورگر کاربر ارسال می کند. این سرویس برای تست سرعت هاست وب سایت وردپرسی تان بسیار موثر و کاربردی می باشد.

شما می توانید با کمک این ۸ ابزاری که امروز با آن آشنا شده اید، وب سایت خود را به صورت کامل بررسی و بهینه سازی کنید تا کاربران شما از یک تجربه کاربری سریع و مداوم در وب سایت شما لذت ببرند. شما همچنین می توانید مقاله ما در رابطه با بهترین و محبوب ترین افزونه های سئو وردپرس را مشاهده بفرمایید.

این مطلب را هم از دست ندهید :   بایدها و نباید ها در موردتگ آلت

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (سئو)

بیش از ۳ سال است که به صورت مستمر در زمینه وب و سیستم مدیریت محتوای وردپرس فعالیت می کنم. مباحث برنامه نویسی و توسعه نرم افزار و تکنولوژی های جدید رو دنبال میکنم و تجربیاتم رو با دیگران به اشتراک می گذارم.

محتوای کامل در سایت منبع

 

بودجه خزیدن وب سایت شما به تعداد URL هایی که Googlebot می تواند یا می خواهد خزنده شود ، بسته به

میزان نرخ خزیدن وب سایت و تقاضای خزیدن متقابل ، تعریف شده است.

بودجه خزش سایت چگونه تعیین می شود؟

خزنده گوگل به هنگام سر زدن به سایت شما به طور مرتب به هاست درخواست ارسال می کند. حال تصور کنید

که هاست به اندازه کافی قوی نباشد. از طرفی تعداد این درخواست ها نیز بالا باشد. بدین ترتیب سایت از دسترس

خارج خواهد شد. در این شرایط به اصطلاح می گویند، سایت Down شده است.

برای جلوگیری از این شرایط گوگل پیش از هر کاری ابتدا میزان منابع سایت را بررسی می کند. چرا که گوگل می خواهد

مطمئن شود، سایت شما گنجایش میزان ظرفیت بالای خزش را دارد. برای این منظور گوگل دو موضوع را مورد توجه قرار می دهد.

اولین موضوع، مربوط به تعداد دفعاتی است که هاست به هنگام خزش ربات ها با مشکل روبه رو شده است.

اما موضوع دوم به تعداد سایت هایی که روی سرور اصلی قرار دارند، برمی گردد.

هنگامی که گوگل قصد کراول کردن یک سایت را دارد، به میزان فعالیت در سایت نیز توجه می کند. در واقع میزان فعالیت در یک

سایت نشان دهنده میزان لیاقت بودجه خزش است. به بیان دیگر گوگل به سایت فعال جایزه می دهد.

بدین منظور برای دیده شدن بیشتر، تعداد خزنده ها را افزایش می دهد. در واقع گوگل بنا به لینک های خارجی و داخلی،

میزان تولید محتوای مفید و نیز دسته بندی صفحات، نرخ بودجه را تعیین می کند.

تولید محتوا-بازاریابی محتوا

تقاضا خزش :

اگر تقاضای نمایه سازی صفحات وب شما کم باشد ، Googlebot از خزیدن صفحات شما جلوگیری می کند.

محدودیت نرخ خزیدن :

محدودیت Crawl Rate معرفی شده است تا Google نتواند خیلی سریع صفحات وب سایت شما را خسته کند و سرور

شما را خسته کند. محدودیت Crawl Rate درخواست های Google را بیش از حد متوقف می کند زیرا ممکن است منجر

به کاهش سرعت وب سایت شما شود.

هیچ کس دوست ندارد یک وب سایت بارگیری کند داشته باشد. سرعت وب سایت خود را برای نمایش موبایل و دسک تاپ بهینه کنید.

اطمینان حاصل کنید که هر URL در وب سایت شما باید به کاربر شما ارزش افزوده دهد.

چرا بودجه خزش Crawl Budget برای مهم است؟

به طور خلاصه ، اگر گوگل صفحه ای را ایندکس نکند، آن صفحه جایگاهی در رتبه بندی گوگل نخواهد داشت.

بنابراین اگر تعداد صفحات سایت شما از بودجه خزش Crawl Budget سایت شما افزایش پیدا کند، سایت شما در

معرض خطر جدی ایندکس نشدن است.

عدم توجه به بودجه خزش، سبب بروز مشکلاتی در بهینه سازی سایت می شود. در ادامه به شما خواهیم گفت

چرا توجه به این مقوله اهمیت دارد.

همان طور که پیش تر نیز گفته شد،هنگامی که بودجه کراول کم می شود، محتواها به صورت منظم

منتشر می کنند. لذا بودجه کراول به واسطه ایندکس کردن، از دزدی محتوا جلوگیری می کند.

از سوی دیگر ایندکس سریع نتیجه بودجه کراول بالا است. اما همان طور که واضح است ایندکس سریع

یک مطلب سبب افزایش بازدید کنندگان می شود. بنابراین می توان نتیجه گرفت که افزایش بودجه کراول

سبب افزایش ترافیک ارگانیک سایت می شود.

چگونه بودجه خزش را افزایش دهیم؟

سرعت سایت شما

اگر سرعت سایت شما کم است یا زمان پاسخ سرور کم است ، میزان سرعت خزیدن کاهش می یابد و Googlebot

فقط چند صفحه شما را ایندکس می کند. بهبود سرعت صفحه سایت می تواند منجر به کراول بیشتر صفحه های سایت

شما توسط Googlebot شود.

در واقع گوگل بیان می کند : “ایجاد یک سایت سریع تر باعث بهبود تجربه کاربران و درعین حال افزایش نرخ خزش می شود.”

بارگذاری کند صفحات یک سایت باعث از بین رفتن زمان حضور Googlebot در سایت می شود. اگر صفحات شما سریع بارگیری

شوند، Googlebot زمان بیشتری برای بازدید و ایندکس صفحات شما دارد.

محتوای جدید و منظم

محتوای قدیمی ترجیح داده نمی شود. برای بالا بردن بودجه خزش وب سایت خود را هر از چند گاهی به روز کنید و محتوای

تازه و جدیدی را در اختیار کاربران خود قرار بدهید.

محتوای تکراری می تواند وب سایت شما را خراب کند.

کپی Meta و عنوان برچسب ها می تواند باعث بلایایی شود. بخاطر بسپارید ، بهتر است بدون داشتن برچسب های Meta و

Title دارای برچسب های تکراری باشید.

گوگل می گوید محتوای محبوب و به روز شده تقاضای بالاتری برای خزیدن دارد. تقاضای خزیدن به محبوبیت صفحات وب و

همچنین طراوت و اصالت محتوای شما بستگی دارد.

ایجاد سایت مپ

یک فایل متنی با فرمت xml است که در هاست سایت قرار میگیرد. درون سایت مپ آدرس تمامی صفحات

وب سایت شما موجود است و خزنده ها به کمک این آدرس ها و لینک ها، سریعتر صفحات مختلفتان را ایندکس می کنند.

در صورتی که سایتتان سایت مپ نداشته باشد، باعث کاهش بودجه خزش و یکی از راه های کاهش بهینه سازی سایت می شود.

لذا اگر می خواهید بودجه خزش سایت افزایش یابد، سایت مپ را جدی بگیرید. گوگل برای ایندکس کردن مقالات

ابتدا به سایت مپ مراجعه می کند. چرا که موتورهای جستجو برای ایندکس کردن مقالات ابتدا به نقشه سایت مراجعه می کنند.

حال اگر در سایت مپ، آدرس صفحاتی باشد که دیگر وجود ندارد و یا ریدایرکت شده اند، بودجه کراول سایت شما به هدر رفته است.

برای جلوگیری از این اتفاق به طور مرتب نقشه سایت را به روز رسانی کنید. لذا در فایل xml لینک هایی را که می خواهید کراول

شوند، قرار دهید. البته توجه کنید که این لینک ها با نسخه ی robot.txt همخوانی داشته باشد.

لینک سازی داخلی

لینک سازی

Googlebot صفحاتی که دارای لینک سازی خارجی و داخلی بیشتری نسبت به سایر صفحات سایت هستند را در اولویت

قرار می دهد که به آن ها اشاره دارد. به همین دلیل لینک های داخلی بسیار کلیدی هستند. بهتر است از صفحاتی که

نشدند استفاده نشود.این صفحات باعث کاهش بودجه خزش می شود. سعی کنید حداقل

یک لینک داخلی یا خارجی در هر صفحه سایت شما وجود داشته باشد.

استفاده زیاد و مناسب ( نه اسپم) از لینک داخلی و نیز خارجی سبب افزایش کراول باجت می شود.

چرا که هنگامی که خزنده های گوگل وارد یک صفحه می شوند، موظف اند تمامی لینک های آن را کراول کنند

تصور کنید هنگامی که خزنده های گوگل در حال بررسی سایت شما هستند، لینک های بسیاری را ببینند.

در این حالت ممکن است نتواند در دفعه اول تمامی لینک ها را کراول کنند. لذا برای کراول بعدی میزان نرخ

بودجه خزش خود را حتما افزایش می دهند. بدین ترتیب می توانند تمامی صفحات را بررسی کنند.

خرید سرور اختصاصی :

وجود منابع اندک هاست میتواند باعث کاهش crawl budget شود. بنابراین اگر خیلی برایتان اهمیت دارد که محتواهایتان

به سرعت ایندکس شوند، بهتر است به جای هاست اشتراکی سراغ سرور مجازی یا سرور اختصاصی بروید.

بدین ترتیب میزان بودجه خزش افزایش می یابد. چرا که تقویت سرور موجب می شود، تا گوگل به

 

درست کردن لینک های شکسته

همان طور که می دانید لینک های شکسته سبب باز شدن صفحاتی می شوند، که وجود ندارند.

در حقیقت این لینک ها موتورهای جستجو را به یک بن بست می کشانند. بنابراین توجه به این لینک ها را جدی بگیرید.

ابزارهای بسیاری وجود دارد که شما بتوانید این لینک ها را بیابید. به طور مثال شما می توانید از ahrefs

کمک بگیرید. برای این منظور شما باید وارد بخش reports شوید. سپس وارد قسمت internal pages شوید

و صفحات سایت خود را بررسی کنید. این کار سبب افزایش بودجه خزش سایت شما می گردد.

 

پرهیز از ریدایرکت های زنجیره ای

از جمله مواردی که روی سلامت سایت تاثیر منفی می گذارد، ریدایرکت های زنجیروار است. هنگامی که

از یک ریدایرکت زنجیره ای بزرگ استفاده می کنید، توجه ربات های گوگل را از دست می دهید.

زیرا ربات ها پس از بررسی چند صفحه در یک زنجیری از ریدایرکت، دست از دنبال کردن بر می دارد. لذا این

امکان وجود دارد که صفحات آخر ایندکس نشوند. بنابراین از ساخت زنجیرهای بزرگ ریدایرکت پرهیز کنید.

البته ایجاد یک یا نهایتا دو ریدایرکت آسیبی به سایت نمی زند.

چگونه بودجه خزش را بررسی کنیم؟

می توانید از ابزار رایگان داده شده توسط خود Google ، Google Search Console استفاده کنید. به راحتی می توانید آمار

خزیدن خود را در اینجا بررسی کنید. همچنین ، می توانید خطاهای سرور و خطاهای خزنده را بررسی کرده و سایت خود را

برای افزایش بودجه خزیدن خود بهینه کنید.

سخن پایانی

قطعا با خواندن این مقاله متوجه اهمیت بودجه خزش شده اید. لذا اگر شما نیز دارای یک سایت هستید،

اما نمی دانید چگونه کراول باجت سایت را افزایش دهید، نگران نباشید. شرکت سه سوت وب می تواند

شما را به راحتی در این کار به هدفتان برساند. این شرکت با به کار گیری تیمی بسیار مجرب هر گونه

سئو سایت در کرج را انجام دهد.

ادامه مطلب

فریم ورک ها چارچوب ها و قالب های آماده ای هستند که با تکمیل آن ها می توانید بدون نیاز به کد نویسی های اضافی صفحات وب و اپلیکیشن ها را راه اندازی کنید. فریم ورک قالب و یا چارچوبی است که به شما این امکان را می دهند تا با صرف انرژی کمتری کار برنامه نویسی را انجام دهید. در واقع فریم ورک به برنامه نویس کمک می کند تا بدون اتلاف وقت برای قسمت های غیر ضروری Angularبر روی توسعه بخش های مهم سایت یا اپلیکیشن تمرکز کند.

چرا فریم ورک در سئو نقش دارد؟

آمار نشان می دهد بیش از هشتاد و پنج درصد توسعه دهندگان برای تکمیل برنامه های خود از فریم ورک ها استفاده می کنند. محبوبیت بالا و کاربرد های گسترده فریم ورک سبب می شود که فریم ورک ها مورد توجه کارشناسان سئو قرار بگیرند و به عنوان فاکتور های موثر در سئو هم کاربرد داشته باشند.

استفاده از فریم ورک ها برای وب سایت های ساخته شده با زبان های مانند جاوا اسکریپت می تواند دردسرهایی از نظر سئو ایجاد کند. البته اگر انتخاب فریم ورک به درستی صورت بگیرد هم روند انجام کار ساده می شود و هم مشکلی برای سئو ایجاد نمی شود.

دوره مرتبط : آموزش سئو از صفر تا صد

سئو فرندلی چیست؟

یک سایت سئو فرندلی، سایتی است که تشخیص و درک ساختار و محتوای آن برای موتور های جستجو آسان است.

توضیحات متا،url ها و محتوای یک سایت در سئو فرند لی نقش کلیدی دارند. زبان برنامه نویسی محبوب جاوا اسکریپت با داشتن قابلیت های متنوع پتانسیل بالایی در سئو فرندلی دارد. مشکلی که در رابطه با سایت های طراحی شده با جاوا اسکریپت وجود دارد این است که اغلب موتورهای جستجو آن ها را شناسایی نمی کنند.

البته گوگل به عنوان محبوب ترین و پرکاربردترین موتور جستجو پول سایت های نوشته شده با جاوا اسکریپت را نمایش می دهد دقت کنید که استفاده از فریم ورک های مناسب باعث افزایش سرعت بالا آمدن صفحات جاوااسکریپتی در گوگل می شود و مشکل تکرار درخواست ها برای نمایش محتوا را مرتفع می کند تا سیو سایت بهبود یابد.

بنابراین انتخاب فریم ورک مناسب برای جاوااسکریپت نقش موثری در سیو این وب سایت ها دارد. در سیو فرندلی هدف بالا آمدن سریع تر و شناسایی سریع وب سایت توسط جستجو گر است، انتخاب فریم ورک های مناسب تا حد زیادی در سیو فرندلی جاوا اسکریپت موثر است.

معرفی برخی از فریم ورک های سئو فرندلی جاوا اسکریپت

همان طور که اشاره شد برای وب سایت های نوشته شده با زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت استفاده از فریم ورک ها نقش کاربردی در سئو سایت دارد. در ادامه این گفتار به معرفی برخی از فریم ورک های کاربردی جاوا اسکریپت می پردازیم.

فریم ورک Vue.js

این فریم ورک که به فریم ورک ویو هم معروف است، یکی از کاربردی ترین فریم ورک ها برای زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت است. فریم ورک ویو برای ایجاد رابط کاربری دلپذیر تر و راحت تر در وب سایت هر کاربری دارد . این فریم ورک یکی از ابزار های بسیار مهمی است که به صورت گسترده در توسعه وب مورد استفاده قرار می گیرد. از مهم ترین مزایای این فریم ورک می توان به حجم بسیار کم، ادغام راحت با پروژه های قبلی، درک آسان و توسعه آسان، انعطاف پذیری بالا و امکان ارتباط دو طرفه اشاره کرد.

فریم ورک Aurelia

این فریم ورک یکی از بهترین فریم ورک های جاوا اسکریپت است که می توان از آن در طراحی رابط کاربری در وب، موبایل و دسکتاپ استفاده کرد. فریم ورک Aurelia یکی از جدید ترین فریم ورک های جاوا اسکریپت است که در سال ۲۰۱۵ طراحی و به بازار عرضه شده است.

این فریم ورک منبع باز و تحت مجوز MIT است که پشتیبانی تجاری و سازمانی رابه مخاطبان خود ارائه می دهد. هم چنین لازم به ذکر است که این فریم ورک یکی از تمیز ترین و مدرن ترین فریم ورک هایی است که به طور کامل متمرکز بر استاندارد های وب بدون عناصر غیر ضروری است.

فریم ورک Ember.JS

این فریم ورک در سال ۲۰۱۵ به بازار نرم افزار معرفی شد و دقیقا از ان زمان هم در حوزه کاربردی خود گسترش یافت . فریم ورک Ember.JS همیشه جزء محبوب ترین و کاربردی ترین فریم ورک ها بوده و هست. این فریم ورک میزان پیکر بندی مربوط به کد ها را مانند سایر قسمت ها کاهش می دهد و از قابلیت اولویت بندی بر اساس حلقه برخوردار است. از مزایای این فریم ورک می توان به پشتیبانی از اتصال دو طرفه داده، مدیریت رابط های کاربری پیچیده، ارائه نمونه اولیه و… اشاره کرد.

فریم ورک Gatsby

این فریم ورک یکی از فریم ورک های جدید و قدرتمند است که به علت سرعت بی نهایت در لود شدنش محبوبیت بسیاری دارد. در این فریم ورک پلاگین هایی وجود دارند که کار توسعه را برای توسعه دهندگان وب بسیار راحت می کنند و آن را به یک غول توسعه وب تبدیل کرده اند. فریم ورک Gatsby دارای مزایایی همچون سرعت بسیار بالا، جامعه بسیار بزرگ، انتقال انواع داده و… است.

فریم ورک Nuxt.js

این فریم ورک یکی از فریم ورک های سطح بالاست که با خلاصه سازی جزییات سرور های مورد استفاده و نیز توزیع کد های کاربران، سبب می شئد تا برنامه نویسان تمرکز بیشتری روی فرآیند توسعه اپلیکیشن داشته باشند.

هدف اصلی فریم ورک ناکس که فریم ورکی بسیار کم حجم و انعطاف پذیر این است که توسعه دهندگان وب سایت ها با توجه به ویژگی های این فریم ورک این امکان را داشته باشند که از فریم ورک ناکس به منظور پایگاه اصلی پروژه شان استفاده کنند.

این مطلب را هم از دست ندهید :   تکنیک های ارزشمند در موردتولید محتوا وبلاگ

این فریم ورک دارای مزیت های متعددی از جمله سهولت در ساخت اپلیکیشن های جهانی، کم حجم بودن، کاملا منعطف، تقسیم کد ها به صورت اتوماتیک، دارای ساختار پیش فرض فوق العاده، ماژول های بسیار جذاب، به روز رسانی فوق العاده سرور و… می باشد.

فریم ورک Next.js

این فریم ورک اغلب به نام فریم ورک متا شاخته می شود و این بدین علت است که بر اساس یک یا چند فریم ورک دیگر ساخته شده است. فریم ورک نکس مزایای متعددی از جمله صرفه جویی در زمان، بدون پیکر بندی بودن، تولید ایستا افزایشی، پشتیبانی از تایپ اسکریپت و بازخوانی سریع را برای توسعه دهندگان به همراه دارد.

از مزایای فریم ورک نکس می توان رندر شدن در سمت سرور، تقسیم خودکار کد ها، جایگزینی هات ماژول، بهبود فرآیند توسعه دهی، دارای سئوی بهبود یافته، عملکرد بهبود یافته، بالا بردن سرعت وب سایت ها، توسعه منظم و بسیار سریع و تجربه کاربری غنی و… را نام برد.

فریم ورک Mithril

فریم ورک Mithril یکی از فریم ورک هایی است که اغلب برای طراحی اپلیکیشن های تحت وب تک صفحه ای از آن استفاده می شود. از مزیت های این فریم ورک می توان به حجم بسیار کم، سرعت بسیار بالا و فراهم سازی امکانات مسیریابی و خدمات XHR اشاره داشت.

فریم ورک Express.js

این فرم ورک هم یکی از بهترین فریم ورک هایی است که بر خلاف فریمورک های بزرگ و پر درد سر هیچ گونه تمپیلت انجین یا ORM جانبی ندارد و حتی توسط کامپوننت های دیگری هم ساخته نشده است. مزیت نصب راحت و آسان و محیط کد نویسی خالی با جاوا اسکریپت، فریم ورک اکسپرس را به عنوان بهترین گزینه برای توسعه ی سریع و راحت تبدیل می کند.

این فریم ورک یک فریم ورک بسیار سبک و کوچک است که یکی از بهترین راه کار ها برای استارتاپ هایی است که قصد دارند به سرعت یک محصول خوب تولید کنند و وقت زیادی هم صرف مسائل پیچیده ی کد نویسی نکنند. از مزایایی که فریم ورک اکسپرس دارا است می توان سرعت بخشیدن به توسعه برنامه های وب، فراهم کردن استفاده از موتور های قالب سازی مانند Jade و EJS برای برنامه نویسان و سهولت در پیکر بندی و سفارشی سازی برنامه ها را نام برد.

آموزش مرتبط : آموزش جاوا اسکریپت از صفر تا صد

فریم ورک Meteor

این فریم ورک یک فریم ورک منبع باز است که اکثرا برای نمونه سازی های سریع و هم­چنین تولید کد کراس پلتفرم های متعددی مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از فریم ورک Meteor می توان برنامه های متعددی را در جاوا اسکریپت برای سرور اپلیکیشن، محیط های تلفن همراه و مرورگر های اینترنتی توسعه داد.

از مزایای شاخص این فریم ورک پر کاربرد می توان به حمل موارد بیشتر با کد های کمتر، ساخت برنامه برای هر دستگاه، ادغام تکنولوژی هایی که قبلا استفاده کرده اید، دارای تکنولوژی های مفید متعدد، بروز رسانی خودکار و… اشاره کرد.

فریم ورک React Native

این فریم ورک، یک فریم ورک UIمتن باز برای ساخت اپلیکیشن های موبایل است که توسط فیس بوک معرفی و به بازار نرم افزار ها عرضه شده است. فریم ورک React Native شرایطی را برای برنامه نویسان وب مهیا کرده است تا آن ها بتوانند اپلیکیشن هایی را بسازند که دقیقا مشابه برنامه های نوشته شده به زبان Native رفتار کنند.

بر همین اساس از آنجایی که اکثر برنامه نویسان به زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت تمایل دارند و از آن به طور گسترده استفاده می کنند، تجربه کار با این فریم ورک می تواند برایشان لذت بخش باشد. از مزایای بارز فریم ورک React Native می توان به صرفه جویی در زمان و هزینه برنامه نویسان وب هنگام توسعه ی اپلیکیشن های موبایل، تضمین پایداری برنامه و تغییرات ناچیز در هر ورژن، وجود ابزار های توسعه فراوان و کاربردی، دارای قابلیت ترکیب شدن با زبان های بومی، وجود نمونه های کاربردی و جامعه ی توسعه دهندگان قوی، پشتیبانی قوی توسط تیم بزرگی از برنامه نویسان و… اشاره کرد.

شما عزیزان در صورت علاقه به آموزش ری اکت می توانید با استفاده از دوره های آکادمی آی تی آن را از صفر تا صد یاد بگیرید.

فریم ورک Electron.js

این فریم ورک پلتفرمی است که این امکان را به توسعه دهندگان می دهد تا با استفاده از CSS، HTML و جاوا اسکریپت اپلیکیشن های کراس پلتفرم متعددی بسازند. فریم ورک الکترون به کمک محیط وب مسیر توسعه اپلیکیشن های دستکتاب را هموار می سازد و برنامه نوویسان برای توسعه اپلیکیشن هایشان نیازی به یادگیری ابزار ها و تکنولوژی های جدید نخواهند داشت.

از مزایای متعدد این فریم ورک پر طرفدار می توان به امنیت بالای دیتا، دسترسی بسیار آسان، عملکرد مطلوب، مدیریت ساده و آسان، قابلیت استفاده مجدد، سازگاری بالا و صرقه جوبی در زمان و هزینه برنامه نویسان اشاره کرد.

سخن آخر

در این گفتار برخی از فریم ورک های مهم جاوا اسکریپت که تاثیرات مهمی بر سئو فرندلی دارند، معرفی شدند. فریم ورک ها با فراهم کردن چارچوب های آماده به برنامه نویسان کمک می کنند تا بتوانند با صرف زمان و انرژی کمتری صفحات وب و اپلیکیشن ها را برنامه نویسی کنند. از آنجایی که کد های آماده فریم ورک ها و کتابخانه ها توسط اکثر توسعه دهندگان مورد استفاده قرار می گیرد، نقش مهمی در سئو نیز دارند.

ادامه مقاله در سایت منبع

چگونه ترافیک وب سایت های وردپرس را افزایش دهیم؟ این مشکل برای کسی که قصد راه اندازی سایت را دارد پیش میاد، امروزه بین طراحان وب سایت، طراحی سایت با ورد پرس طرفدار زیادی پیدا کرده، خب در کنار همه اینا ما باید یاد بگیریم که چطور میشه ترافیک وب سایت هایی که با وردپرس طراحی شدند رو افزایش داد؛ پس دوست عزیز با من همراه باش:

برای خودتون یک لیست ایمیل تهیه کنید:

یکی از راه های افزایش ترافیک سایت های وردپرس، ارسال ایمیل است. تجربه نشون داده بیشتر افرادی که از سایت بازدید می کنند دیگر هرگز به سایت بر نمی گردند، این آمار حتی تا ۷۵ درصد رسیده است؛ پس بهتر ما بیایم یک لیست ایمیلی اماده کنیم و از کاربرهایی که از سایت ما بازدید می کنند ایمیل هاشون بگیریم تا بتونیم از طریق ادرس ایمیل هاشون به آن ها دسترسی داشته باشیم و هم این که با دادن ایمیل هایی به آن ها، کاری کنیم که ما رو فراموش نکند و باز هم به سایت ما سر بزنند، ارسال ایمیل از ابزار های مفید در بازاریابی است. ما می تونیم با ارسال ایمیل های جذاب خواننده رو جذب کنیم که دوباره به سایت ما سر بزند.

افزونه Yoast سئو

شاید با افزونه yoast سئو اشنا نباشی این افزونه یکی از افزونه های وردپرس هست که بهت پیشنهاد میدم حتما اون رو روی سایتت نصب کنی چون این افزونه امکان کنترل نقشه سایت و حتی پشتیبانی و به روز رسانی که همه این ها طبق الگوریتم های گوگل هست رو برات انجام میده.

محتواهای سایت خودتون رو بهتر کنید

برای تولید محتواهای خوب حتما زمان بذار تا بتونی محتوای یکتا و مفیدی رو در سایتت قرار بدی. yoast سئو یک ابزار تحلیل گر پست است که میاد و بر اساس کلمه کلیدی محتوای شما به محتوای شما نمره میده.

قرار دادن لینک داخلی

سعی کن وقتی متنی رو در سایت خودت قرار میدی از لینک های داخلی نیز کمک بگیری چون گذاشتن لینک داخلی در صفحه به موتورهای جستوگر میفهمونه که متن ما از اهمیت بالایی برخورداره که تاثیر زیادی در افزایش رتبه سئو دارد.

ابزار سئو

برای افزایش ترافیک وب سایت های وردپرس از ابزارهای سئو بهره می گیریم. ابزارهای سئو به ما کمک می کنند تا منبع های جدید و راه کارهای جدیدتر برای سئو سایتمون پیدا کنیم که البته این نیاز به دانش فنی دارد.

اسنیپ ها در وردپرس

اسنیپ ها meta data مناسبی به سایت وردپرس اضافه می کنند که با این کار ترافیک سایت افزایش پیدا می کند.

شبکه های اجتماعی

امروزه شبکه های اجتماعی از محبوبیت زیادی بین افراد برخوردارند به همین دلیل می تونیم از همین راه یعنی با فعال بودن سایتمون در این شبکه ها ترافیک سایتمون رو بالا ببریم .

ارتباط داشتن با کاربران شبکه های اجتماعی

وب سایتی اجتماعی است که با مخاطبان خود درباره سایت صحبت کند. مدیران سایت ها باید این کار را انجام دهند و با کاربران در تعامل باشند. با کاربران در تعامل باش و لینک های خود را در رابطه با موضوع سایتت به اشتراک بذار.

اشتراک گذاری خودکار در شبکه های اجتماعی

بیشتر صاحبان سایت وقتی مطلبی رو در سایتشون قرار میدند همون مطلب رو در تمام شبکه های اجتماعیشون share می کنند خب این زمان زیادی رو از افراد میگیره من به تو دوستم پیشنهاد میکنم که از دو ابزار IFTTT که این ابزار به صورت خودکار متن ها رو در شبکه های اجتماعی به اشتراک میذاره و یا از Buffer هم میتونی برای زمان بندی پست هات میتونی استفاده کنی.

جوابگوی کاربرانی که در سایت نظر می دهند، باشیم

برای افزایش ترافیک وب سایت های وردپرس باید وقتی کاربری در قسمت نظرات، نظر یا سوالی مطرح میکنه حتما به عنوان مدیر سایت به این کاربران احترام گذاشته و جوابشون بدیم.

نظرسنجی

به کاربرانتان بگویید چه خدماتی را می توانید در وب سایت تان ارائه دهید. ابزار نظرسنجی را اضافه کن هم چنین قرار دادن عکس های جذاب و فیلم باعث می شود تا کاربران سایتت مشغول شوند.

گذاشتن تصویرهای با کیفیت در سایت

وقتی متنی رو در صفحه وب سایتت قرار میدی اگر این متن دارای تصویرهای با کیفیت باشه بیشتر خواننده رو مجذوب خودش میکنه این باعث میشه کاربر زمان بیشتری در سایت بمونه.

قرار دادن ویدئو در وب سایت

یوتیوب بیشترین جستجو را در موتورهای جستجو دارد؛ چون فیلم ها جذاب تر از متن و تصاویر هستند با استفاده از فیلم مطالب جذاب و سرگرمی و مفید را به مخاطبانت ارائه بده. توصیه من به تو دوست عزیزم اینکه از یوتیوب استفاده کنی چون جامعه بازدیدکننده زیادی دارد.

افزایش سرعت وب سایت

اگر سایتمون به آرامی باز شود و سرعت اون پایین باشه باعث میشه کاربر از اون سایت فرار کنه و اصلا سراغ سایتمون نیاد چون کسی صبر نمیکنه تا سایت براش باز بشه؛ حتی موتورهای جستجو به سرعت لود وب سایت خیلی اهمیت می دهند؛ پس حتما اینو در نظر بگیریم که وقتی عکس یا فیلمی رو در سایت قرار میدیم به حجمش دقت کنیم که باعث کندی در سایت نشه.

ssl

برای افزایش ترافیک وب سایت های وردپرس به سایتمون ssl اضافه کنیم، گوگل اعلام کرده که این کار رتبه سایت رو افزایش می دهد. در واقع به تمام آدرس های خود به جای http ،https اضافه کنید؛ این کار را می توانیم به دو صورت انجام دهیم: یا گواهی ssl بخرید یا از گواهی ssl رایگان رمزگذاری استفاده کنیم.

گوگل انالیز

صاحبان سایت نیاز دارند که بازدیدکنندگان وب سایت خود را درک کنند؛ این کار کمک می کند تا متوجه شویم چه نوع محتوایی برای کاربرانمان جذاب است آن را ارایه دهیم برای این کار Google آنالیتیکس را در سایت خودت نصب کن.

محتوای کامل در سایت منبع

ما از کاربران پرسیده ایم، آیا راهی برای اسکن کردن سایت وردپرسی برای کد های مخرب وجود دارد؟ جواب این سوال “بله” است. معمولا، نرم افزارهای مخرب و کدهای مخرب برای مدت زمان طولانی قابل مشاهده نیستند مگر اینکه شما به طور منظم وب سایت خود را اسکن کنید. در این مقاله ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه به راحتی سایت وردپرس خود را برای نرم افزارهای مخرب و همچنین کد های مخرب اسکن کنید.

چه زمانی باید سایت وردپرسی خودرا برای پیدا کردن کد های مخرب اسکن کنید؟

بهترین زمان برای اسکن سایت وردپرس شما برای بدافزار و کد مخرب در حال حاضر است. بسیاری از مبتدیان یک اسکنر امنیتی وردپرس را نصب نمیکنند، این بدین معنی است که یک برنامه مخرب یا کد مخرب میتواند به مدت طولانی به چشم بیاد. بسیاری از کاربران هیچ چیز را متوجه نمی شوند تا برخی از علائم هشدار دهنده آنها را مشکوک کند.

اگر سایت وردپرس شما هک و یا تحت تاثیر قرار نگرفته باشد، باید یاد بگیرید چگونه سایت وردپرس خود را برای کد مخرب اسکن کنید. این کاربه شما در محافظت از وب سایت خوددتان در برابر حملات آینده کمک خواهد کرد. از همه مهمتر، شما می توانید امنیت وردپرس را برای محافظت از سایت وردپرس خود (بدون نیاز به مهارت های فنی) انجام دهید. به این ترتیب، نگاهی به چگونگی اسکن کردن سایت وردپرس خود برای کد پدیده مضر می بینیم.

۱- Sucuri

Sucuri یهترین افزونه درزمینه امنیت وردپرس است. این افزونه یک سرویس پرداختی دارد اما قابلیت اسکن وردپرس محدود را به صورت رایگان ارائه می دهند. برای اینکه به سرعت وب سایت خود را اسکن کنید، باید افزونه رایگان Sucuri Security را نصب و فعال کنید.

این افزونه فایل های وردپرس شما را بررسی می کند تا ببینند تغییرات آنها چگونه است. همچنین برای کدهای مخرب ، iframes، لینک ها و فعالیت مشکوک را اسکن می کند. فایروال وب سایت سطح DNS خود را فعال می کند هر فعالیت مشکوک یا بدافزار حتی قبل از اینکه به وب سایت شما برسد از آن جلوگیری میکند.

توصیه می کنیم از فایروال وب سایت سطح DNS استفاده کنید زیرا این کار موثرتر است. فایروال Sucuri همچنین محتوای وب سایت خود را از طریق CDN خود به شما ارائه می دهد که باعث افزایش کارایی و افزایش سرعت وردپرس می شود. مهمتر از همه، اگر وب سایت شما آسیب ببیند، متخصصان Sucuri وب سایت شما را بدون هزینه اضافی درست می کنند. درست کردن سایت وردپرس هک شده حتی برای کاربران وردپرس با تجربه بسیار مشکل است.

۲- Wordfence

افزونه Wordfence یکی دیگر از افزونه های محبوب وردپرس است که به شما امکان می دهد تا به راحتی سایت وردپرسی خود را برای کد مشکوک، backdoors، URL های مخرب اسکن کنید. این افزونه به طور خودکار وب سایت شما را اسکن می کند وشما همچنین می توانید زمان اسکن را به صورت دستی تغییر دهید. شما می توانید پیشرفت اسکن را در جعبه های زرد در صفحه اسکن ببینید.

پس از پایان اسکن، Wordfence به شما نتایج را نشان می دهد. در صورت بروز هر کدام از مشکوک ها، نرم افزارهای مخرب یا فایل های خراب در وب سایت شما، شما را مطلع خواهد کرد. همچنین اقداماتی را که می توانید برای حل این مسائل انجام دهید، توصیه می کند. Wordfence همچنین دارای یک فایروال است. این فایروال به شما در جلوگیری از حملات و هک شدن کمک می کند. با این حال، در وب سایت شما اجرا می شود که بسیار موثر است.

برای جزئیات بیشتر پیشنهاد میکنیم مقاله ما رو در ارتباط با نصب و راه اندازی افزونه امنیتی Wordfence مطالعه کنید.

۳- Anti-Malware Security

Anti-Malware Security یکی دیگر از افزونه های بسیار قدرتمند وردپرس است که می تواند به شما کمک کند وردپرس را برای کد مخرب و نرم افزارهای مخرب اسکن کنید. افزونه به دنبال کد های مشکوک، اسکریپت ها، تهدیدات .htaccess، backdoors و فایل های وب سایت شما می باشد. این افزونه یک اسکن جامع را انجام می دهد که ممکن است کمی طول بکشد تا پایان یابد. همچنین این افزونه شامل گزینه فایروال است.

نحوه پاک کردن کد های مخرب و مشکوک در وردپرس

اولین کاری که باید انجام دهید این است که بلافاصله تمام کلمات رمز های عبور وردپرس خود را تغییر دهید. این کار شامل حساب های کاربری وردپرس شما، حساب میزبانی وردپرس، حساب های کاربری FTP یا SSH و کلمه عبور پایگاه داده وردپرس شماست. این کار تضمین می کند که اگر یکی از این کلمات عبور به خطر بیافتد، هکرها نمی توانند از آن برای به دست آوردن دسترسی استفاده کنند.

بعد، شما باید یک پشتیبان کامل از وردپرس با استفاده از یک افزونه یا از طریق phpMyAdmin و FTP ایجاد کنید. این مرحله تضمین می کند که در صورت پاک شدن چیزی، شما می توانید به وضعیت آسیب دیده وب سایت خود بازگردید. پس از آن، توصیه میکنیم یک افزونه امنیتی وردپرس را برای پاکسازی وبسایت استفاده کنید. ما Sucuri را توصیه میکنیم،حتی اگر وب سایت شما در حال حاضر آسیب دیده باشد، Sucuri آن را برای شما پاک می کند. شما همچنین می توانید خودتان آن را پاکسازی کنید. این کار دشوار است و ممکن است زمان زیادی را صرف کند.

ما امیدواریم که این مقاله به شما کمک کند که نحوه اسکن کردن سایت وردپرس خود را برای نرم افزارهای مخرب و کدهای مخرب یاد بگیرید.

عضو تیم قدرتمند و حرفه ای آریا وردپرس هستم و بیش از ۲ سال است در زمینه وب کار میکنم و آموزش هایی که از وردپرس یاد گرفتم را سعی میکنم با شما عزیزان به اشتراک بگذارم.

ادامه مقاله در سایت منبع