در سال ۲۰۰۶ ، آمازون گزارش داد که به ازای هر ۱۰۰ میلی ثانیه سرعت وب سایت خود ، ۱٪ افزایش درآمد دارد.
سپس Google در تلاش برای بهبود وب اعلام کرد که سرعت صفحه در نحوه رتبه بندی نتایج جستجو ملاحظه می شود.
وقتی صحبت از عملکرد سایت شما می شود، سرعت صفحه از اهمیت بالایی برخوردار است.
با این حال، تا زمانی که نحوه عملکرد این معیار را درک نکنید و به طور خاص با عوامل تأثیرگذار در آن آشنا نباشید، ممکن
است بهبود سرعت وب سایت دشوار باشد.
برای افزایش نرخ جستجوی سایت خود و افزایش تعامل بازدیدکنندگان، ضروری است که صفحات وب شما به سرعت و به طور
یکپارچه بارگیری شوند.
سایتی که از نظر سرعت بهینه شده باشد، نه تنها تجربه کاربر (UX) را افزایش می دهد بلکه می تواند به بهبود سئو و
رتبه بندی موتور جستجوی شما نیز کمک کند.
در این مقاله ، توضیح خواهیم داد که سرعت صفحه چیست، چرا مهم است و چگونه می توان آن را اندازه گیری کرد.
بیایید شروع کنیم!
سرعت صفحه چیست؟
به طور خلاصه، سرعت صفحه به سرعت بارگیری محتوای شما هنگام بازدید شخصی از یک صفحه در سایت شما اشاره دارد.
با سرعت وب سایت اشتباه گرفته نشود، سرعت صفحه زمان بارگیری یک صفحه خاص را نشان می دهد.
عوامل مختلفی وجود دارد که می تواند بر سرعت صفحه تأثیر بگذارد. برخی از مهمترین موارد عبارتند از:
- تعداد تصاویر، فیلم ها و سایر پرونده های رسانه ای موجود در صفحه
- چه مضامین و افزونه هایی در سایت شما نصب شده است
- کدگذاری سایت و اسکریپت های سمت سرور سایت شما (و صفحه خاص)
همه این عناصر بر سرعت بارگیری صفحه شما و به نوبه خود UX وب سایت شما تأثیر می گذارند. از این گذشته، بازدیدکنندگان
صفحات با بارگذاری سرعت کم را دوست ندارند و به احتمال زیاد روی آنها کلیک نمی کنند.
چرا سرعت صفحه مهم است؟
وقتی صحبت از سرعت بارگذاری صفحه وب سایت می شود، زمان بر اساس ثانیه حساب می شود. در حقیقت، تحقیقات
گوگل نشان می دهد که هنگام بارگیری از یک ثانیه به سه ثانیه افزایش می یابد، احتمال اینکه بازدید کننده بلافاصله خارج
می شود ۳۲ درصد افزایش می یابد.
اگر بارگیری صفحه پنج ثانیه طول بکشد ، احتمال خروج بازدیدکننده ۹۰ درصد افزایش می یابد:
به عبارت دیگر ، اگر صفحات شما در عرض چند ثانیه بارگیری نشود، احتمال ترک بازدیدکنندگان از سایت شما به طور
قابل توجهی افزایش می یابد. علاوه بر این، اگر صفحات وب شما کند است، این می تواند به توانایی شما در ایجاد تعامل
و تبدیل کاربر به مشتری آسیب برساند.
سرعت صفحه وب سایت همچنین نقشی محوری در بهینه سازی موتور جستجو (سئو) دارد. Google هنگام تصمیم گیری
در مورد نحوه رتبه بندی صفحات وب، عوامل متنوعی را در نظر می گیرد.
با این حال، سرعت برای هر دو جستجوی دسکتاپ و موبایل یک سیگنال رتبه بندی مهم است.
دلیل دیگر مهم بودن سرعت صفحه این است که می تواند درک مشتری از نام تجاری شما را تحت تأثیر قرار دهد. اگر بارگیری
صفحات وب شما خیلی طولانی شود یا در طی مراحل مشکلی پیش بیاید، این امر می تواند شما را غیرحرفه ای نشان دهد
و وب سایت شما غیر قابل اعتماد باشد.
بنابراین اگر می خواهید یک وب سایت بسیار کارآمد اجرا کنید، لازم است که روی بهینه سازی سرعت صفحه تمرکز کنید.
اولین قدم برای انجام این کار، شناخت نحوه عملکرد صفحات شما است.
نحوه اندازه گیری سرعت صفحه وب سایت
قبل از ایجاد هرگونه تغییر در سایت خود، باید عملکرد صفحات وب خود را بسنجید. ابزارهای مختلفی وجود دارد که می توانید
برای آزمایش و اندازه گیری سرعت صفحه استفاده کنید. دو راه حل محبوب Pingdom Website Speed Test و GTmetrix هستند
که هر دو گزینه مناسب وبمستران هستند.
با این حال ، توصیه می کنیم با Google PageSpeed Insights شروع کنید. این ابزاری با کاربرد آسان است که به شما امکان
می دهد سرعت صفحات وب خود را در هر دو دستگاه دسکتاپ و موبایل اندازه گیری و آزمایش کنید.
بعلاوه، به عنوان ابزاری با پشتیبانی Google، می تواند به شما کمک کند مطمئن شوید که معیارهای عملکرد مورد نیاز برای
قرارگیری های بالای نتیجه جستجو را دارید.
نحوه استفاده از Pagespeed Inlights
برای استفاده از PageSpeed Insights ، به سادگی URL صفحه وب مورد نظر برای تست را در قسمت متن وارد کرده و دکمه
Analyze را انتخاب کنید:
سپس PageSpeed Insights محتوای صفحه شما را تجزیه و تحلیل می کند و آن را در مقیاس ۰ تا ۱۰۰ امتیاز می دهد.
در زیر نمره شما، لیستی از پیشنهادات در مورد راه های بهبود سرعت بارگذاری صفحه مشاهده خواهید کرد:
شایان ذکر است که برای هر دو نسخه دسک تاپ و موبایل سایت خود ، یک نمره و لیست پیشنهادی جداگانه دریافت خواهید کرد.
این اطلاعات به شما یک نقطه شروع محکم برای اندازه گیری سریع بودن صفحات وب شما می دهد و اقدامات ملموسی را
ارائه می دهد که می توانید برای بهبود سرعت بارگذاری صفحه انجام دهید.
نحوه استفاده از GTmetrix
GTmetrix یکی از ابزارهای رایگان مورد استفاده برای دریافت گزارشات دقیق در مورد عملکرد وب سایت است. این ابزار
سرعت وب سایت را با استفاده از دستورالعمل Google Page Speed و YSlow تجزیه و تحلیل می کند. GTmetrix بررسی
می کند که قسمت انتهایی کل سایت با روشهای توصیه شده سازگار است.
امتیاز خوب PageSpeed / YSlow به معنای بهینه سازی صفحه برای سریعترین نمایش ممکن توسط مرورگر وب است.
استفاده اساسی از GTMetrix رایگان است. در حالی که می توانید به صفحه اصلی بروید و بلافاصله تجزیه و تحلیل سایت خود
را شروع کنید، ما توصیه می کنیم ابتدا برای یک حساب رایگان ثبت نام کنید زیرا این کار انعطاف پذیری بیشتری به شما می دهد.
هنگامی که برای یک حساب GTmetrix رایگان ثبت نام می کنید، تعداد زیادی گزینه جدید برای پیکربندی باز می شود که برای
تنظیمات بیشتر مفید است.
پس از ایجاد حساب رایگان خود، می توانید:
- URL سایت خود را در کادر وارد کنید.
- برای به دست آوردن تصویری دقیق از زمان بارگذاری سایت خود، باید حداقل دو انتخاب انجام دهید:
- با استفاده از کشویی URL Test نزدیکترین مکان را به مخاطب مورد نظر خود انتخاب کنید.
- پهنای باند (سریع) را در کشویی اتصال انتخاب کنید. با این کار از سرعت اتصال تقریباً متوسط کل ایالات متحده استفاده
می شود. اگر متناسب با نیاز شما باشد، می توانید سرعت اتصال متفاوتی را انتخاب کنید.
هنگامی که آزمون خود را اجرا کردید، GTmetrix یک گزارش خلاصه به شما نشان می دهد که شبیه این است:
گزارش خلاصه شامل پنج اطلاعات است:
- زمان کامل برای بارگیری – چه مدت طول می کشد تا سایت شما به طور کامل بارگیری شود (این مهمترین شماره است).
- اندازه کل صفحه – اندازه سایت شما چقدراست. مقدار کوچکتر بهتر است.
- درخواست ها – سایت شما به چند درخواست HTTP نیاز دارد. مقدار کمتر بهتر است.
- PageSpeed Score – تقریب سریع از نحوه بهینه سازی سایت front-end شما بر اساس Google PageSpeed.
- امتیاز YSlow – تقریبی سریع از چگونگی بهینه سازی سایت front-end شما بر اساس مجموعه ای متفاوت از معیارهای YSlow.
- درمورد امتیازات PageSpeed و YSlow خیلی استرس نداشته باشید! این امتیازات می تواند یک راهنمای مفید باشد، اما
- تنها عددی که واقعاً اهمیت دارد زمان بارگذاری صفحه شما است.