ترفندهای ارزشمند و حرفه ای درباره تبلیغات کلیکی + مثال های کاربردی

تصور کنید که اکانت گوگل ادوردز (گوگل ادز) خود را ساخته اید، آن را به همان اندازه که فکر میکنید این ماه به آن نیاز دارید شارژ کرده اید و حالا قرار است اولین کمپین خود را راه اندازی کنید. اما قبل از انجام چند کار ساده که به ساختن کمپین تبلیغ گوگل منجر می شود باید چند نکته مهم را در ذهنتان داشته باشید. اول اینکه هدف کمپین تبلیغاتی شما باید مشخص باشد. آیا می خواهید برای افزایش فروش این کمپین را راه بندازید؟ یا هدفتان افزایش ترافیک ورودی به وبسایتتان است؟ یا هیچکدام. میخواهید سرنخ های با کیفیت و مرتبط به سیستم خود اضافه کنید که در فعالیت های مارکتینگ آینده روی آنها سرمایه گزاری کنید؟ اگر اینطور است این مطلب را تا اخر بخوانید.

افزایش فروش

تبلیغ در گوگل۳: عملکرد کمپین تبلیغاتی خود را آزمایش کنید

راز موفقیت بیشتر بازاریابانی که بر روی تبلیغ در گوگل کار میکنند تست کردن تبلیغاتشان با هدف افزایش و به ازای هر کلیک آنها است.

انجام آزمون A/B بر روی صفحات فرود نرخ تبدیل را تا ۵۵۰٪ افزایش می دهد. امتحان تغییرات جزئی مثل اضافه کردن افزونه ها به تبلیغات گوگلی خود می تواند CTR شما را تا ۵۴۲٪ درصد افزایش دهد.

تبلیغ در گوگل۳: انجام آزمون جداگانه

وقتی تبلیغ جدیدی را به کمپین تبلیغات در گوگل خود اضافه می کنید سعی کنید هدلاین ها و توضیحات را پس و پیش کنید و از جملات و عبارات متفاوت و متنوعی استفاده کنید.

پیش از انجام این کار مطمئن شوید که گزینه ی دیفالت Optimize را غیر فعال کرده باشید. این قابلیت می تواند بر روی سهم نمایش تبلیغ در گوگل شما تاثیر بگذارد و باعث شود شما دیرتر به نتیجه آزمایش تبلیغ در گوگل خود برسید.

به این صورت عمل کنید که به صورت دستی دو متغیر در گروه تبلیغات خود اعمال کنید. حالا کافی است به CTR و CPC هر دو تبلیغ را ارزیابی کنید و تبلیغات گوگلی خود را براساس عملکرد هر یک بالا و پایین کنید.

تبلیغ در گوگل ۳: دو تبلیغ با صفحات فرود متفاوت

برای انجام این نوع آزمایش می توانید دو تبلیغ در گوگل مشابه با صفحات فرود متفاوت در یک گروه تبلیغاتی non- optimized مشترک راه اندازی کنید. به این ترتیب و بعد از چک کردن عملکرد هر دو تبلیغ می توانیم بر اساس عملکرد بهترین تبلیغ در گوگل را برای فعالیت های بازاریابی جدید خود انتخاب کنیم. با راه اندازی تست های متعدد بر روی تبلیغات خود در گوگل می توانید عملکرد کمپین های خود را بهبود ببخشید و با آزمون و خطا به بهترین نتیجه ممکن برسید.

بازاریابی

آخر سر

راه اندازی یک کمپین تبلیغات در گوگل، کار ساده ای است که ممکن است هر کسی از پس آن بربیاید. امااینکه این کمپین موفق باشد و نتیجه بدهد نیازمند رعایت نکاتی است که در این پست و در دو پست قبلی خود به آنها اشاره کردیم.

هزینه به ازای هر کلیک CPC بر اساس رقابت بالا می روند و اگر به فکر بهبود عملکرد تبلیغ در گوگل خود نباشید خیلی زود از غافله عقب می مانید و کمپین تبلیغاتی شما عملا سودی برایتان به همراه نخواهد داشت.

  • رشد کانال یوتیوب با تقویم محتوایی مناسب!
  • نحوه تبلیغات در تیک تاک
  • معرفی لایسنس های انتشار ویدیو در یوتیوب
  • تجهیزات یوتیوب: وسایل مورد نیاز برای یوتیوبر شدن
  • چگونه دیجیتال مارکتر شویم؟

ادامه مطلب

تبلیغات در موتورهای جستجوی مختلف مانند گوگل و بینگ از گذشته تاکنون طرفداران خاص خودش را داشته است. با توجه به اینکه در چند سال اخیر افراد برای پیدا کردن محصول و خدمت مورد نیازشان به اولین جایی که سر می زنند، اینترنت است، و بینگ می تواند نقش مؤثری در افزایش فروش و درآمد شما داشته باشد. بینگ و گوگل عمدتاً به عنوان دو رقیب کاری شناخته می شوند. در حالی که ما معتقد هستیم اگر از هر دو با هم استفاده کنید، می توانید بازده تبلیغات آنلاینتان را چندین برابر کنید. با توجه به این که شما در رابطه با تبلیغات کلیکی بینگ از ما سؤال کرده اید، در این مقاله مزایای استفاده از این روش تبلیغات را به شما آموزش می دهیم.

تبلیغات آنلاین-تبلیغات اینترنتی

گوگل به دلیل ابزارهای مختلفی که در اختیار کاربران قرار می دهد، معمولاً به عنوان گزینه اول جهت یافتن پاسخ پرسش ها مورد استفاده قرار می گیرد. گستردگی ابزارهای گوگل مانند گوگل ادوردز، گوگل ادسنس، گوگل ادموب و … موجب شده است که صاحبان سایت و اپلیکیشن تلفن همراه جهت کسب درآمد ارزی از آن ها استفاده نمایند.

به عبارت دیگر شما می توانید با استفاده از قابلیت هایی که گوگل در اختیار شما قرار می دهد، و یا برنامه های اندروید را انجام دهید. تبلیغات بنری در سراچه های مختلف با استفاده از گوگل ادسنس یکی از بهترین روش های افزایش درآمد است، اگر سایت شما رتبه خوبی در موتور جستجوی گوگل داشته باشد.

افزایش درآمد در کسب و کار

علاوه بر این با استفاده از گوگل دولوپر و گوگل ادموب تبلیغ در برنامه های تلفن همراه درآمد بالایی دارد به شرط آنکه تعداد نصب برنامه تان بالا باشد. اما نگران نباشید، اگر تعداد نصب برنامه تان پایین هم باشد، با استفاده از تبلیغات گوگل ادوردز، افزایش نصب از طریق معرفی برنامه کار مشکلی نخواهد بود.

با وجود تمام قابلیت هایی که گوگل در اختیار کاربران قرار می دهد، بسیاری از افراد تبلیغات کلیکی بینگ را ترجیح می دهند. خصوصاً برای شروع و راه اندازی کمپین تبلیغاتی! عمده ترین دلیل این مسئله هم پایین بودن هزینه تبلیغ در بینگ به نسبت است. البته عوامل زیادی در هزینه تبلیغات گوگل مؤثر هستند که با تنظیم و تغییرشان می توان شاهد کاهش هزینه ها بود. اگر شما هم می خواهید با این متدها آَشنا شوید، می توانید از مقالات زیر استفاده کنید :

تبلیغات کلیکی-ppc-pay-per_click

  • روش های کاهش هزینه جذب مشتری تبلیغات گوگل چیست؟
  • روش های کاهش هزینه CPA تبلیغات گوگل چیست؟
  • روش های کاهش هزینه به ازای هر کلیک CPC چیست؟

اما برسیم به مبحث جذاب و کاربردی :

تبلیغات در بینگ چیزی فراتر از دسترسی به جامعه افراد مختلف است. مهم ترین مزیت استفاده از این پلتفرم پایین بودن میزان رقابت و درنتیجه افزایش ROI است. اما سایر مزایای تبلیغات کلیکی بینگ عبارت هستند از :

امکان برقراری ارتباط بین تبلیغات گوگل و تبلیغات بینگ

بعد از اینکه در Bing Ads یک حساب کاربری ایجاد کردید، می توانید کمپین های موجود در حساب گوگل ادوردز را به طور مستقیم به Bing Ads انتقال دهید. بنابراین با چند کلیک ساده می توانید از تمام آنچه که در گذشته انجام داده اید، بهره ببرید.

هدف گیری بهتر مخاطبین

بینگ به شما این امکان را می دهد که کاربران را در گروه های مختلف هدف قرار دهید. با وجود اینکه گوگل امکان تعیین موقعیت جغرافیایی، زمان بندی، زبان و … را در اختیار تبلیغ کننده قرار می دهد، اما گروه بندی مخاطبین همچنان هم محدودیت های خودش را دارد. همین مسئله به نفع رقیبش شده و به عنوان یکی از مزایای تبلیغات کلیکی بینگ شناخته می شود. به عنوان مثال با استفاده از تبلیغات کلیکی بینگ می توانید برای هر کمپین تبلیغاتی تان یک منطقه جغرافیایی و زمانی خاص تعریف کنید. چیزی که امکان تعریفش در گوگل ادوردز وجود ندارد!

هدف گیری مخاطبین با تعیین دستگاه های الکترونیکی

یکی دیگر از مزایای تبلیغات کلیکی بینگ این است که شما می توانید کاربران را بر اساس دستگاه الکترونیکی و سیستم عاملی که استفاده می کنند، هدف قرار دهید. بنابراین اگر شما قصد تبلیغ برای کاربران تلفن همراه را داشته باشید، به راحتی می توانید تعیین کنید که تبلیغتان برای کاربران دسکتاپ نمایش داده نشود. در حالی که گوگل ادوردز همچین قابلیتی را در اختیار شما قرار نمی دهد.

اکستنشن های Sitelink

بینگ نیز مانند گوگل ادوردز اکستنشن هایی در اختیار تبلیغ کنندگان قرار می دهد، که با استفاده از آن ها شانس دریافت کلیک تبلیغ افزایش پیدا می کند. چرا که فضای اختصاص داده شده به تبلیغ بیشتر شده و توجه کاربر به راحتی جلب می شود.

بهتر بودن گزارش عملکردی

گزارشی که از تبلیغات کلیکی بینگ در اختیار شما قرار داده می شود، با دقت و وضوح بیشتری تنظیم شده است. با استفاده از این گزارش می توانید به طور دقیق متوجه شوید که ترافیک سایت شما عمدتاً از کجا تأمین می شود، کدام یک از پارامترها عملکرد بهتری دارند و …

افزایش بازدید سایت-ترافیک سایت

بالا بودن نرخ تبدیل

بر اساس مطالعات و بررسی هایی که انجام شده است، کاربران بینگ تمایل بیشتری نسبت به کلیک کردن روی تبلیغات و رفتن به را دارند. بنابراین اگر شما به درستی انجام شده باشد، احتمال تبدیل کاربر به مشتری نیز افزایش می یابد.

همراهان عزیز با وجود مواردی که در رابطه با مزایای تبلیغات کلیکی بینگ شد، با توجه به این که افراد بیشتری از گوگل استفاده می کنند، ترجیح بسیاری تبلیغ در گوگل است. اما ما به شما پیشنهاد می دهیم، ابتدا میدان رقابتی تان را بررسی کرده و سپس یکی را انتخاب نمایید.

ادامه مقاله در سایت منبع

این مطلب را هم از دست ندهید :   ایده های ارزشمند دربارهویدیوهای زنده

پیدا کردن مخاطب هدف مسئله ای است که همه ی راه اندازان کسب و کار با آن مواجه هستند. شناخت مخاطب هدف دقیق برای ، به شما کمک میکند تا رابطه ای متقاعد کننده و موفق با مشتری ای که حاضر است پول خود را برای خرید محصول شما هزینه کند، پایه ریزی کنید. درک مخاطبی که می خواهید با او ارتباط برقرار کنید یک لازمه برای بازاریابی مدرن است. اهمیت پیدا کردن و مدیریت مخاطب هدف، منجر به الزام مدیریت مخاطب میگردد.

ظهور فناوری های مدرن

امروزه به لطف نوآوری های فناوری دیجیتال، شناخت مخاطب ساده تر از همیشه است. فناوری ها و نرم افزارهای جدید، مرزهای بهینه سازی برون ده برندها را فراتر برده اند. برای سازمان ها در هر صنعتی داده هایی که در گذشته هرگز تصور نمی شد، در دسترس است. امروزه تیم های کارشناسی داده، دیدگاه های کاربردی در اختیار مجریان کسب و کارها قرار می دهند.

از آنجایی که منابع داده ها بسیار متنوع شده اند، لازم است شرکت ها برای جستجوی شیوه های دریافت و ذخیره این حجم از اطلاعات انعطاف پذیری داشته باشند.

یک مشکل مدیریت داده

داده ها برای هر بازاریاب فرصت های جدیدی آشکار میسازند و از طرفی با خود چالش هایی به همراه دارند. چطور از این داده ها به دیدگاه های معنادار و مرتبط دستیابیم؟ چگونه کارشناسان PPC می توانند جریان نقاط تماسی را که هر مشتری آنلاین با برند ما برقرار میکند، مدیریت کنند؟ مهم تر از همه، چگونه می توان با کمک آن داده ها تصمیمات عمل پذیر گرفت؟ جواب ها در اختیار یک مدیر مخاطب است.

در بازار اشباع شده تبلیغات کلیکی اینترنتی، عملکرد کمپین های PPC در حداکثر بهره وری اهمیت فراوانی دارد. باید پرونده ای برای مخاطبان خود تهیه کنید تا بتوانید باارزش ترین بخش های مورد هدف خود را تعیین کنید. بازاریاب هایی که از ابزار پردازش داده های مخاطبان استفاده می کنند، میتوانند تعدادی فعالیت ها مقتدارنه انجام دهند:

  • جذب درآمد بیشتر از مشتریان با شباهت های جمعیتی
  • کشف رفتارهایی از مخاطبان که بیشتر منجر به خرید می شوند.
  • کاهش هزینه های صرف شده در بخش‎ هایی که سوددهی کمتری دارند.
  • اطلاع رسانی در رابطه با فعالیت های سرتاسر برنامه بازاریابی شما

به کارگیری افراد در بخش کیفی در استراتژی، قدرت هایی در اختیار شما میگذارد:

  • کاهش CPA (هزینه هر واکنش مشتری)
  • افزایش نرخ تبدیل (Conversion)
  • افزایش ارزش طول عمر مشتری

استفاده از تقسیم بندی مخاطبان در تبلیغات کلیکی

بازاریاب ها از لیست هایی شامل مخاطبان به همراه بیشترین ارزشی که برای برند دارند، استفاده میکنند. ابزارهایی مانند تحلیلگرهای گوگل (Google آنالیتیکس) و تبلیغات کلیکی گوگل (Google Ads) نقاط مناسبی برای شروع هستند.

این پلتفرم ها به شما کمک میکنند مقادیر قابل توجه اطلاعاتی که از طریق کانال های مختلف به شرکت شما می رسند، تحلیل کنید. بیشتر سازمان های بازاریابی روی فعالیت های قیف بازاریابی بیشتر از سایر بخش های مسیر مشتری (Customer journey) تمرکز میکنند. به این ترتیب، با استفاده از رویکرد مبنی بر مخاطب یک گام از رقبای خود جلوتر خواهید رفت.

ابتدا این اطلاعات را به بخش های معنادار تقسیم می کند. بازاریاب ها می توانند پیام هایی را که موثر بر کاربران در زمانی که دقیقاً مناسب باشد، تولید کنند. بررسی دقیق تر ویژگی های بخصوصی در مشتریان و جامعه منجر به تفاوت های چشمگیر در عملکرد می گردند. این سرمایه گذاری ها در بازاریابی در نهایت به شما کمک میکنند تا از کمپین خود حداکثر ارزش را دریافت کنید.

برجسته کردن ارزش واقعی مدیریت مخاطب

فناوری های مدیریت مخاطب هدف به بازاریابان دید جامع تری از مصرف کنندگان می دهد.

  • مخاطب های شما چه کسانی هستند؟
  • علاقه مندی های آنها کدامند؟
  • در هر بخش از قیف به دنبال چه هستند؟

برای شرکت هایی که در محیط دیجیتال فعالیت میکنند، لازم است که از تعداد دقیق تجربیاتی که کاربران با برند آنها دارند مطلع باشند. امروزه مخاطبان هر کدام، ویژگی ها، رفتارها و مقاصد به خصوصی دارند. بازاریاب های دیجیتال باید فعالیت های خود را به سطح بالاتری از خلاقیت ارتقا داده و پیام هایی که جنبه ی شخصی تری دارند، تولید کنند.

محتوای کامل در سایت منبع

همان طور که انتظار می رفت، سال ۲۰۱۸ همراه با چالش و تغییرات مهم در زمینه بازاریابی آنلاین بود. اگر شما هم مانند ما با سر و کار داشته باشید متوجه تغییراتی که در زمینه گوگل ادوردز، گوگل ادسنس، اضافه شدن ابزار و ویژگی های جدید نسبت به سال گذشته شده اید.

در این میان، بینگ نیز از رقیب خود عقب نماند و امکانات جدیدی در حوزه تبلیغات آنلاینش مانند ارائه شیوه های جدید برای هدف گیری کاربران، ارائه گزارش پیشرفت و … اضافه کرد.

اما بینگ تنها رقیب گوگل باقی نماند و آمازون نیز به دلیل این که بسیاری از کاربران جستجوهای خود را برای پیدا کردن کالا در این سایت انجام می دهند، به یکی از رقبای تبلیغاتی گوگل تبدیل گشت.

مواردی که در ادامه به آنها اشاره می کنیم، بر اساس نظر ۲۸ فرد متخصص و فعال در حوزه تبلیغات کلیکلی PPCجمع آوری شده اند.

اهمیت انتخاب کلمه کلیدی در مقابل هدفگیری مخاطبان

Aaron Levy یکی از متخصصان فعال در حوزه تبلیغات کلیکلی PPC ، معتقد است که در سال آینده، میزان اهمیت استفاده از کلمه کلیدی در تبلیغات آنلاین گوگل کاهش پیدا می کند. گوگل تا کنون ابزار مختلفی برای انتخاب کلمه کلیدی در اختیار کاربران خود قرار داده است، مانند گوگل ادوردز و گوگل ادسنس که البته هر کدام نیز جایگزین های خود را مانند … و … دارند. بر اساس نظری که این متخصص دارد، استفاده درست از کلمه کلیدی اهمیت زیادی دارد، اما آنچه که از اهمیت بیشتری برخوردار است، هدفگیری کاربران مناسب است.

اتوماسیون سازی به همراه هوش انسانی

اتوماسیوم سازی فرآیند های مختلف در کسب و کار و از جمله تبلیغات کلیکلی PPC، تغییر و پیشرفتی در آینده نیست چرا که اکنون نیز وجود دارد.

باید به این نکته توجه کرد که بسیاری از افرادی که در حوزه تبلیغات کلیکلی PPC کار می کنند، می خواهند میزان بازخورد تبلیغشان را افزایش و از طرف دیگر هزینه های مالی در این زمینه را کاهش دهند! این خواسته برآورده نمی شود مگر اینکه از ایده هایی مانند ماشین لرنینگ یا یادگیری ماشین استفاده شود.

بنابراین با وجود این پیشرفت شما می توانید کنار بایستید، تا اتوماسیون کارهای سخت را برای شما انجام دهد. بنابراین اگر یکی از دغدغه های اصلی شما زمانبر بودن کارهایی مانند ردیابی گزارش های تبلیغاتی است، می توانید بدون نگرانی منتظر این اتفاق جدید باشید. اما حواستان باشد که برخی از این ابزارها موثر و برخی دیگر ناکارآمد هستند. پس دقت کنید که از کدام یک برای راحتی انجام امور تبلیغات کلیکلی PPC استفاده می کنید.

آمازون روشی جدید برای تبلیغات آنلاین

البته پلتفرم های دیگر نیز، روش های مختلفی برای ارائه تبلیغات خود در نظر گرفته اند. به عنوان مثال بینگ هنگامی تبلیغ کالایی را به شما نشان می دهد که فروشگاه آن با موقعیت جغرافییتان فاصله چندانی نداشته باشد. فیسبوک نیز قالب های جدیدی برای ایجاد تبلیغات در نظر گرفته است. به عنوان مثال تولید یک ویدئو با محتوای شخصی سازی شده برای معرفی به کاربران. اما گوگل، شیوه نمایش تبلیغات در تلفن همراه را در اولویت های دستور کاری خود قرار داده است.

ادامه مقاله در سایت منبع

در دنیای تبلیغات آنلاین، با استفاده از روش آزمون و خطا می توانید استراتژی تبلیغاتیان را بهبود ببخشید. هنگام استفاده از ابزار گوگل ادوردز یا گوگل ادموب برای یا تبلیغات اپلیکیشن، پارامترهای مختلفی باید تعیین گردند که در موفقیت یا عدم موفقیت کمپین تبلیغاتی شما تأثیر مستقیم دارند. به عنوان مثال گزینه های CTA ، تصاویر موجود در صفحه فرود و … ازجمله مواردی هستند که با آزمون A/B بهبود داده می شوند. اما درنهایت هدفی که همه تبلیغ کنندگان به دنبالش هستند، افزایش نرخ تبدیل تبلیغات کلیکی PPC است.

استفاده از روش های آزمون خطا اگرچه مفید هستند، اما معمولاً زمان و هزینه زیادی می طلبند. به همین دلیل است که بسیاری از تبلیغ کنندگان به دنبال روش های تست شده و تضمین شده جهت افزایش نرخ تبدیل تبلیغات کلیکی PPC هستند. اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید، در ادامه همراه ما باشید تا شما را با تکنیک های مؤثر جهت افزایش اثربخشی آشنا کنیم.

چگونه نرخ تبدیل تبلیغات کلیکی PPC را افزایش دهیم؟

کمپین تبلیغاتی منحصر به خود را راه اندازی کنید

راه اندازی کمپین تبلیغاتی برندینگ، یکی از مهم ترین گام هایی است که برای پیروزی در میدان رقابت باید بردارید. راه اندازی این کمپین شانس شما را برای افزایش نرخ تبدیل تبلیغات کلیکی PPC در مقابل رقبایتان افزایش می دهد. اما چگونه باید این کمپین را راه اندازی کرد؟

قبل از هر چیز باید به دنبال کلماتی باشید که توسط کاربران جستجو شده و برند شما مرتبط است.

بعد از آن باید به دنبال خدمتی باشید که با استفاده از آن می توانید بیشترین تأثیر را روی کاربران Google یا داشته باشید. به عبارت دیگر چیزی را تبلیغ کنید که کاربران به دنبالش هستند.

این مطلب را هم از دست ندهید :   ایده های نوآورانه برایسئو در دیجیتال مارکتینگ که حتما در نظر بگیرید

با استفاده از این تکنیک می توانید برندتان را در ذهن کاربران ثبت کنید، نرخ CTR و مهم تر از همه، نرخ تبدیل را افزایش دهید.

نکته مهم : تصور کنید که کاربر نام برند شما در گوگل و یا هر موتور جستجوی دیگر جستجو می کند. اگر نام برند شما در لینک اول ظاهر نشود، شانس اینکه مشتری احتمالی تان را به سمت رقبایتان سوق دهید، افزایش داده اید. چراکه بر اساس مطالعات انجام شده، قسمت اعظمی از کاربران تنها به لینک های ابتدایی صفحه جستجوی گوگل نتایج جستجوی گوگل اکتفا می کنند.

تأثیر تگ یا هدلاین در افزایش نرخ تبدیل

بعد از اینکه کمپین برندینگتان به درستی راه اندازی شد، باید چیزی را در اختیار کاربر قرار دهید که به دنبالش است. این مرحله به عنوان گام دوم جهت افزایش نرخ تبدیل تبلیغات کلیکی PPC در نظر گرفته می شود. حال که نیاز کاربر را می شناسید و برای رفع آن راه حلی دارید، چرا با استفاده از تگ H1، خدمتتان را در معرض دید وی قرار ندهید؟

بر اساس مطالعاتی که انجام شده است، نرخ تبدیل تبلیغات کلیکی PPC چیزی حدود ۱۰ درصد افزایش می یابد، اگر نام تجاری یا برند شما در تگ اول نمایش داده شود.

استفاده از پارامتر جستجوی سهم نمایش یا Impression Share

اگر می خواهید بدانید از تعداد باری که تبلیغ گوگل شما نمایش داده شده است، کاربر به مشتری تبدیل شده است یا نه، باید از این معیار اندازه گیری استفاده کنید. هرچه که سهم نمایش شما کمتر باشد و نرخ تبدیلتان بیشتر، به این معناست که همه چیز بهتر از آنچه که تصور کنید در حال طی شدن است.

بنابراین اگر می خواهید نرخ تبدیل کمپین تبلیغاتی گوگلتان را افزایش دهید، بهتر است که با استفاده از بهترین استراتژی های قیمت گذاری و تعیین بودجه، با کمترین هزینه، بهترین نتیجه را دریافت نمایید.

بهینه سازی صفحه فرود برای افزایش نرخ تبدیل

صفحه فرود یکی از نقاط عطف تبلیغات کلیکی گوگل و یا هر شبکه اجتماعی دیگری است. برای طراحی این صفحه هیچ دستورالعمل ثابت و دقیقی وجود ندارد چراکه بسته به نوع کسب وکار، میزان رقابت و … متفاوت است. یکی از نکاتی که هنگام طراحی این صفحه باید مدنظر داشته باشید، این است که از گزینه های فراخوانی CTA متعددی استفاده نکنید. چراکه موجب سردرگمی کاربر می شوید. بنابراین فراموش نکنید که با تغییرات کوچک در المان های مختلف صفحه فرود می توانید شاهد نتایج شگفت انگیز باشید.

هدف گیری مشتریان بالقوه

مشتریان بالقوه به افرادی گفته می شوند که به زمینه کاری شما علاقه داشته و یا به دنبال استفاده از آن هستند. هنگامی که مخاطبان تبلیغات گوگل ادز را در دسته های مختلف قرار می دهید، فراموش نکنید که کاربران این دسته مهم ترین مخاطبین هدف شما هستند. بنابراین برای افزایش نرخ تبدیل تبلیغات کلیکی PPC باید تبلیغتان را در معرض دید این دسته از مشتریان احتمالی قرار دهید.

ادامه مقاله در سایت منبع

بدون شک از صاحب هر کسب وکاری سؤالی کنید که به چه چیزی نیاز دارد، خواهید شنید “مشتری بیشتر!” برای رشد و پیشرفت هر حرفه ای، نیاز به مشتری جدید و البته نگه داشتن مشتریان قدیمی است. اما چگونه می توان یک فرد معمولی و البته علاقه مند به خدمات شما را به یک مشتری بالفعل تبدیل کرد؟ تاثیر تبلیغات کلیکی در افزایش مشتری چیست؟ آیا می توان با استفاده از و یا شبکه های اجتماعی مانند لینکدین، اینستاگرام، یوتیوب و … مشتری بیشتری داشت؟

اگر می خواهید بدانید که تبلیغات گوگل ادز که سابقاً نام داشت، موجب افزایش فروش و تعداد مشتریان شما می شود، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. چرا که به احتمال زیاد شما هم تصمیم خواهید گرفت که از امروز فعالیت بازاریابی اینترنتی تان را آغاز کرده و از مزایای آن بهره مند شوید.

یکی از تصورات غلطی که در رابطه با تبلیغات کلیکی گوگل وجود دارد این است که این شیوه بازاریابی آنلاین تنها برای وب سایت های فروشگاهی مناسب است. در حالی که با این روش تبلیغات شما هر سایتی که داشته باشید می توانید مخاطب و در نهایت مشتری تان را پیدا کنید.

زمانی که کاربر وارد سایت شما می شود، می تواند رفتار متفاوتی داشته باشد. به عنوان مثال در سایت ثبت نام کند، روی گزینه های فراخوانی کلیک کند یا نه، چه مدت زمان را در سایت شما صرف کند و … . این اطلاعات و داده ها که برای بسیاری از افراد ساده و سطحی به نظر می رسد، درواقع داده های طلایی برای یک سایت محسوب می شوند.

اگر شما هم صاحب یک سایت هستید، باید با استفاده از این اطلاعات جمع آوری شده، سعی کنید نیاز مخاطب را شناخته و به آن پاسخ دهید. درنتیجه می توانید نقاط ضعف و قوتتان را شناسایی کرده و متوجه شوید کدام محصول و خدمتتان توجه بیشتری را به خود جلب کرده و یا برعکس!

چرا تبلیغات کلیکی منجر به افزایش تعداد مشتری می شود؟

فرآیند جذب مشتری مانند فرآیند پر کردن یک قیف است. برای این که شما بتوانید یک کاربر را به مشتری تبدیل کنید، باید یک سری دستورالعمل را طی کنید. به عنوان مثال :

وبلاگ نویسی

تولید محتوا یکی از مؤثرترین روش ها برای افزایش تعداد کاربر و مشتری است. به شرط آنکه هر بار محتوای یکتا و منحصر به فرد تولید کنید تا شانس اشتراک گذاری آن را افزایش دهید. مسلماً برای مشاهده تاثیر این روش نسبت به تاثیر تبلیغات کلیکی در افزایش مشتری نیاز به زمان بیشتری است.

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یکی از روش های تبلیغاتی است که از گذشته همواره توسط کمپانی های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. برای استفاده از این روش شما نیاز به آدرس ایمیل مشتریان قبلی و یا احتمالاً جدید دارید. برای دستیابی به این لیست می توانید آدرس ایمیل ها را بخرید و البته امیدوار باشید که مخاطب شما در این لیست حضور داشته باشد.

نکته مهم : استفاده از این روش اصلاً توصیه نمی شود. چرا که معمولاً افراد علاقه زیادی به دریافت ایمیل تبلیغاتی نداشته و به دنبال روشی جهت حذفشان هستند.

شبکه های اجتماعی

در حال حاضر شبکه اجتماعی اینستاگرام یکی از بهترین روش های تبلیغاتی در ایران است. چرا که تاثیر زیادی در معرفی برند و شناخته شدن از سوی کاربران جدید دارد. اما این مسئله به این معنا نیست که این فالوورهای جدید می توانند همان فردی باشند که شما به او نیاز دارید.

جستجوی ارگانیک

بر اساس آماری که وجود دارد، ۸۵ درصد از کلیک هایی که روزانه در صفحه جستجوی گوگل زده می شوند، مربوط به پست های ارگانیک و غیر تبلیغاتی هستند. اگرچه این کلیک ها رایگان هستند اما برای کسب آن ها نیاز به تلاش و صبر و حوصله زیادی است. رعایت تکنیک های سئو جهت کسب توجه الگوریتم های گوگل کار سخت و زمان بری است که معمولاً صاحبان کسب وکارهای مختلف وقتی برای آن ندارند.

تبلیغات کلیکی گوگل

اگر به دنبال یک راه حل کوتاه مدت با تاثیر زیاد هستید، می توانید از تاثیر تبلیغات کلیکی در افزایش مشتری بهره مند شوید. با استفاده از این روش می توانید محصول و یا خدمتتان را در صفحه اول گوگل و در مقابل چشمان کسانی قرار دهید که به دنبال راه حل مشکلشان هستند.

فراموش نکنید که استفاده از هیچ یک از روش های بالا برای شما رایگان تمام نمی شود. شما برای تولید محتوای هدفمند همراه با تکنیک های سئو و مدیریت شبکه های اجتماعی نیاز به یک نیروی قوی دارید. که البته به نسبت خود هزینه زیادی می طلبد!

مزایا و تاثیر تبلیغات کلیکی در افزایش مشتری

  • جذب کاربرانی که به دنبال چیزی هستند که شما ارائه می دهند
  • افزایش ترافیک سایت در کلمه کلیدی موردنظر
  • روش های مختلف برای تعیین بودجه تبلیغات (با استفاده از قیمت گذاری هوشمند و شناسایی عواملی که در هزینه تبلیغات گوگل مؤثر هستند، می توان هزینه را به حداقل رساند.)
  • پاسخ درست به نیاز کاربران

بهینه سازی کمپین جهت افزایش تاثیر تبلیغات کلیکی در افزایش مشتری

  • برای انجام تبلیغات گوگل روش های مختلفی وجود دارد که با به کارگیری آن ها می توان سهم نمایش تبلیغ، بازگشت هزینه تبلیغ، افزایش کلیک و … را در بهترین حالت ممکن تنظیم کرد. بنابراین اگر شما هم به دنبال افزایش تعداد مشتری هستید، باید نکاتی را در رابطه با انتخاب کلمه کلیدی، تعدادشان، گروه بندی و … مدنظر داشته باشید. اما مهم ترین نکته ای که برای حداکثر سازی تاثیر تبلیغات کلیکی در افزایش مشتری باید به آن توجه کنید، استفاده از گزینه های فراخوانی (calls-to-action) و طراحی صفحه فرود است.
  • چرا که لزوماً هر کلیکی که تبلیغ شما دریافت می کند، به معنای تبدیل کاربر به مشتری نیست. بنابراین بهتر است که رعایت موارد زیر را مدنظر داشته باشید :
  • جذب بازدیدکنندگان با پیشنهاد های خاص. (به عنوان مثال دانلود رایگان مقاله، فایل و … ) با انجام این کار می توانید از آن ها بخواهید شما را در شبکه های اجتماعی دنبال کرده و یا در سایت شما ثبت نام کنند.
  • قرار دادن روش های برقراری ارتباطی مختلف در صفحه. برای اینکه اعتماد کاربر را به آنچه که ارائه می دهید، جلب کنید، بهتر است که روش های تماس با شما را در دید وی قرار دهید.
  • از یک برنامه مدیریت ارتباط با مشتری CRM مناسب استفاده کنید، تا از اطلاعات به دست آمده از کاربران به بهترین شکل استفاده کنید. به عنوان مثال دسته بندی مشتریان بر اساس آدرس ایمیل، شماره تماس، موقعیت جغرافیایی و … .

همراهان عزیز برای مشاهده تاثیر تبلیغات کلیکی در افزایش مشتری نیاز است که از تمامی قابلیت هایی که در اختیار دارید، به بهترین شکل استفاده کنید. بنابراین بهتر است که برای انجام تبلیغات گوگل از افراد متخصص استفاده کنید.

محتوای کامل در سایت منبع