بایدها و نباید ها در مورد تگ آلت

با گذشت هفت قسمت و رسیدن به قسمت هشتم، این مسیر همچنان ادامه دارد و این بار قصد داریم تا سه پرسش کلیدی و جالب را بررسی کنیم. این دو پرسش که مانند همیشه از سوی کاربران طرح شده بیشتر شامل دغدغه های عمومی و کلی هستند که افراد تازه کار حوزه سئو در مورد آن ها نگرانی دارند. به هر حال با ما همراه باشید تا به سراغ این سه پرسش برویم.

سلام. تیمی که با آن ها در حیطه و فعالیت دارد، معتقدند که تگ آلت(Alt Tag) نسبت به عنوان آلت(Alt title)، اهمیت کمتری دارد اما من با این ایده مخالفم. بر مبنای آنچه من خوانده ام، استفاده از عنوان آلت اصلاً اختیاری است! به دنبال منابعی هستم که این ادعای خود را به طور مستدل اثبات کنم. از نظر فنی، هیچ یک از این دو وجود ندارد و هر دو در اشتباه هستید!

ایده

موردی که معمولاً از آن تحت عنوان (Alt tag) یاد می شود، در واقع ویژگی (Alt) یا همان (Alt attribute) است که برچسب (IMG) یا همان عکس است. ویژگی (Alt) در اصل بدین منظور ابداع شده است که در صورت ناتوانی صفحه در نمایش عکس یا ناتوانی کاربر در دیدن آن(مثلاً نابینایی) به عنوان یک جایگزین استفاده شود.

موتورهای جستجویی مانند گوگل رفته رفته دریافتند که این می تواند به عنوان سرنخی در مورد تصویر استفاده شده و با کمک آن معنا و ارتباط عکس با متن را تعیین کنند. سئوکاران به همین خاطر شروع به گنجاندن کلمات کلیدی در این (Alt Attribute) یا همان ویژگی آلت کردند و بدین شکل بود که آنچه به عنوان برچسب یا تگ (Alt) می شناسید زاده شد.

کاربرد اصلی ویژگی آلت، تشریح عکس است:

مثلاً یک (Alt Attribute) روی عکسی از یک زن در حال کار با لپ تاپ باید ‘زنی در حال کار با لپ تاپ سونی وایو’ باشد. این در حالی است که نوشتن عبارتی مانند ‘لپ تاپ ها، کتاب ها، تبلت ها و دفترهای زن’ برای این کار مناسب نیست. اما عنوان یا همان (title)، به آن شکلی که همکاران شما از آن استفاده می کنند، دلالت بر ویژگی عنوان(title attribute) یک برچسب (href) یا لینک دارد.

گاهاً از (title attribute) تحت عنوان ‘tooltip‘ نیز یاد می شود زیرا هدف از ابداع آن ایجاد زمینه برای ارائه توضیحات اضافی به کاربر، در مورد مقصد لینک صفحه است. یک (title attribute) می تواند به درستی برای یک عکس لینک شده استفاده شود اما اگر عکس لینک نشده باشد، عملاً (title attribute) نادرست بوده و فاقد معنی و کاربرد است.

پرسش دوم؛ آمادگی برای مواجه با نسخه چهارم الگوریتم پنگوئن

بهترین راهکار و عملکرد به منظور آمادگی برای مواجهه با نسخه چهارم الگوریتم پنگوئن چیست؟

() یا همان پنگوئن گوگل، الگوریتمی است که این موتور جستجو برای دسته بندی، پایش و رتبه بندی صفحات و نتایج جستجو معرفی کرده است که به صورت دوره ای، به فراخور نیاز، آپدیت می شود. الگوریتم پنگوئن نقش بسزایی در شکل دهی به اصول و قواعد سئو دارد؛ سئوکاران باید با حساسیت نسبت به آن تصمیم گیری کنند.

هرچند پرداختن تمام و کمال به عملکرد این الگوریتم در حوصله متن نخواهد بود اما بد نیست بدانید که این الگوریتم توجه خاصی نسبت به در رتبه بندی آن ها دارد. اما در پاسخ به این کاربر گرامی؛ بهترین راهبرد و تصمیم، انجام یک حسابرسی و بازرسی در مورد لینک هاست.

Accounting-auditing-عکس مرتبط با حسابداری و حسابرسی

اطمینان حاصل کنید که همه چیزهایی که به به سایت و صفحه شما لینک می شوند، مناسب بوده و چالشی ایجاد نمی کنند:

اگر به شکل تعمدی و فعالی در صدد ایجاد و جذب لینک، خارج از چارچوب و خط مشی گوگل نبوده اید، احتمالاً وضعیت خوب است و نیازی نیست که نگران بروزرسانی جدید الگوریتم پنگوئن باشید.

زیرا اساساً همانطور که گفته شد الگوریتم پنگوئن مطابق آنچه گفته شد در مورد وضعیت لینک ها حساسیت داشته و اصول و قواعد سئو را از این منظر شکل می دهد. اصلی ترین گام سئو در رابطه لینک ها، برقراری یک وارسی لینک یا همان (Link Audit) است.

ادامه مطلب

امروزه بسیاری از محتوانویسان برای اینکه جذابیت و سئو محتوای خود را افزایش دهند از تگ آلت تصاویر استفاده می کنند. برخی از افراد شاید به خوبی ندانند که تگ آلت تصاویر چیست و چه کارایی دارد. به طور کلی باید به خوبی بدانید که تگ آلت یکی از قابلیت هایی است که برای توصیف عکس کاربرد دارد.

سئو سایت یا بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو

برای توصیف پست و عکس از تگ آلت تصویر استفاده می کنند تا قابلیت آن را افزایش دهند. یکی از مهمترین قابلیت های تگ آلت برای افرادی است که عکس هایشان باز نمی شود. مانند بسیاری از دیگر ویژگی های تاثیرگذار روی وب سایت، باید بدانید تگ آلت تاثیر زیادی روی سئو وب سایت می گذارد. شما برای انتخاب کردن تگ آلت باید بهترین نمونه آنها را انتخاب کنید.

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (سئو)

بعد از اینکه متوجه شدید تگ آلت() تصاویر چیست باید روش های استفاده از آن را بدانید و همچنین نکاتی را رعایت کنید. در صورتی که برخی از نکات را در مورد قرار دادن تگ آلت در نظر داشته باشید می توانید تاثیر بیشتری از آن دریافت کنید. ایجاد یک تگ آلت مناسب و کاربردی کمک می کند وب سایت تان سریعتر به نتیجه برسد.

تگ آلت تصاویر چیست و چه نکاتی را برای استفاده از آن باید رعایت کنیم ؟

به طور کلی در مورد این مسئله که تگ آلت تصاویر چیست توضیح دقیقی را ارائه دادیم. این ویژگی بیشتر به درد افراد نابینا می خورد. نابینایان با استفاده از روش های متنوع برای خواندن محتوا اقدام می کنند. آنها نمی توانند تصویر را مشاهده کنند ولی نوشته زیر عکس برای آنها خوانده می شود. در این صورت به طور دقیق با نوشته زیر عکس آشنا می شوند. برخی از نکاتی که در مورد تگ آلت تصویر اهمیت زیادی دارد و شما باید آنها را با دقت در نظر بگیرید عبارت است از :

۱٫ انتخاب تگ های توصیفی

یکی از مهمترین نکاتی که شما زمان انتخاب باید به آن دقت داشته باشید این است که توصیفی و مفید بودن آن را در نظر بگیرید. این نگ ها نیاز است که اطلاعات دقیقی را به کاربر ارائه دهند. شما زمان نوشتن متن زیر تصاویر باید از خودتان بپرسید که اگر تصویر را نبینم، چه متنی نشانگر این تصویر می باشد.

در این صورت بهترین متن را می توانید زیر عکس بنویسید. بسیاری از نابینایان قدرت مشاهده تصاویر را ندارند. در صورتی که متن زیر عکس توصیفی باشد به خوبی معنی عکس را متوجه می شوند. بنابراین به توصیفی و مفید بودن نوشته زیر عکس دقت زیادی داشته باشید.

۲٫ انتخاب تگ آلت کوتاه

علاوه بر این مسئله که تگ آلت باید توصیفی باشد، شما باید کوتاه بودن آن را هم در نظر داشته باشید. به طور کلی در مورد تگ آلت تصاویر چیست و ویژگی های آن یکی از مهمترین مطالبی که اهمیت دارد، کوتاه بودن آن است. در صورتی که نوشته متن را بلند انتخاب کنید افراد میلی برای خواندن آن نخواهند داشت.

دقت داشته باشید که متن زیر تصویر بیشتر از ۱۲۵ کاراکتر نباید باشد. در صورتی که بیشتر از این میزان نوشته زیر عکس را بنویسید، تاثیری از آن برای سئو دریافت نمی کنید. متن های کوتاه و کاربردی، جذابیت بیشتری دارند. با انتخاب بهترین متن، باید جزئیات دقیق را برای موتورهای جستجو فراهم نمایید.

۳٫ استفاده از کلمات کلیدی در متن

یکی از دیگر نکاتی که زمان قرار دادن تگ آلت باید به آن دقت داشته باشید این است که تگ از بین کلمات کلیدی باشد. شما باید موضوع تگ را با موضوع عکس تان هماهنگ سازید و از کلمه کلیدی در تگ استفاده کنید. در واقع عکسی که شما برای محتوا انتخاب می کنید بدون شک مربوط به محتوا است. بنابراین تگ زیر عکس را هم از بین کلمات کلیدی و مرتبط باید انتخاب کنید. در این صورت تاثیر بیشتری از آن برای دریافت می کنید. این مسئله روی سئو وب سایت تان تاثیر می گذارد.

۴٫ تگ زیر نوشته را تنها برای محتوا ننویسید

در مورد محتوای مربوط به تگ آلت تصاویر چیست شما متوجه شدید که یکی از بخش های مهم سئو، آلت زیر تصویر است. نوشته زیر متن که انتخاب می کنید باید با محتوا و تصویر هماهنگ باشد. شما برای انتخاب بهترین نوشته نباید فقط روی موتورهای جستجو تمرکز کنید. متن درون هر یک از این تگ ها باید با محتوای درون صفحه و تصویر هماهنگی لازم را داشته باشد.

پر کردن هر یک از این تگ ها با استفاده از کلمه کلیدی می تواند روی رتبه بندی سئو به وب سایت تان آسیب وارد سازد. چر که امکان دارد الگوریتم های گوگل شما را به عنوان اسپم معرفی کنند. سایت شما در این صورت مشمول جریمه های سنگینی می شود. هر یک از تصاویر باید یک تگ منحصر به فرد داشته باشند. به طور کلی باید بدانید که بهتر است یک کلمه کلیدی را برای تمامی تصاویر ننویسید.

334″ />

کاربردهای تگ آلت تصاویر چیست ؟

شما باید به خوبی بدانید که از تگ آلت در دو شیوه استفاده می کنند. یکی از شیوه ها به عنوان راهنمای ساده می باشد. در مورد تصاویر و نام گذاری آنها که به صورت معرفی می باشد، شیوه اول مورد استفاده قرار می گیرد. در شیوه دوم به عنوان یک ابزار اقدام به عمل مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع شما باید به خوبی بدانید که این شیوه یکی از بهترین شیوه های کاربردی تگ آلت می باشد.

اقدام به عمل - CTA- کال تو اکشن

پیشنهاد دوم به معنای این است که شما به کاربر می خواهید بگویید با خیال راحت روی متن زیر عکس کلیک کند. به عنوان مثال اگر تصویر یک گوشواره را در وب سایت گذاشته باشید در قسمت زیر آن می نویسید ۶۰ درصد تخفیف گوشواره. بدون شک با این روش کاربران روی نوشته زیر عکس کلیک می کنند. استفاده از تگ آلت در قسمت زیر تصویر یکی از بهترین ابزارهای بهینه سازی تصاویر می باشد.

شما می توانید از کاربرد این قابلیت بی نظیر استفاده کنید تا محتوایتان را بهینه سازی نمایید. پیش از اینکه بهینه سازی وب سایت را انجام دهید باید به خوبی قابلیت های بخش های متنوع وب سایت را بررسی کنید. در این صورت قادر خواهید بود که کارایی بیشتری از وب سایت دریافت کنید. استفاده از بخش های متنوع بهینه سازی کمک می کند که سریعتر نتیجه بگیرید و رتبه سایت را بالاتر ببرید.

جمع بندی

با توضیحاتی که بیان کردیم شما به خوبی متوجه شدید که تگ آلت تصاویر چیست و در مورد کارایی آن اطلاعات کافی کسب کردید. اگر می خواهید وب سایت تان سریعتر نتیجه لازم را دریافت کند بهتر است که نکات مربوط به زیر عکس را در نظر بگیرید. در این صورت قادر خواهید بود که رتبه وب سایت را بالاتر ببرید.

ادامه مقاله در سایت منبع

هنگامی که تصاویری را در وردپرس یا سایر سیستم ها جای گذاری می کنید علاوه بر توضیحات امکان نوشتن تگAlt را هم دارید. در برخی شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام نیز به همین ترتیب. اما این تگ چیست و چه کاربردی دارد و چطور باید از آن استفاده کرد؟ برای پاسخ این سوالات تا انتهای مطلب همراه آژانس دیجیتال مارکتینگ تاس باشید.

پیشنهاد می کنیم مطالعه کنید: بهترین افزونه های انتقال محتوا

تگ Alt چیست؟

متن Alt (متن جایگزین) ، همچنین به عنوان “ویژگی های alt” ، “توصیف های alt” یا از نظر فنی به عنوان “برچسب های alt” اشتباه شناخته می شود ، در یک کد HTML برای توصیف ظاهر و عملکرد یک تصویر در یک صفحه استفاده می شود. شما با استفاده از این قطعه کد تصویر را به زبان نوشته توصیف می کنید.

تگ Alt در موارد زیر کاربرد دارد:

  1. افزودن متن جایگزین به عکس ها قبل از هر چیز یک اصل در دسترس بودن وب است. کاربران کم بینا که از صفحه خوان ها استفاده می کنند، برای درک بهتر تصویر داخل صفحه ، یک ویژگی alt را می خوانند.

  1. اگر پرونده تصویری بارگیری نشود ، متن Alt به جای تصویر به کاربران نمایش داده می شود. مثلا اگر تصویری از یک جاذبه گردشگری منتشر کرده باشید و لود نشود متن «برج خلیفه دبی» به کاربران نمایش داده می شود.

  1. متن Alt زمینه / توصیفات بهتری را برای خزنده های موتور جستجو فراهم می کند و به آنها کمک می کند تا یک تصویر را به درستی نمایه کنند.

به دنبال حضور در اولین نتایج گوگل هستید؟

ما بالاترین جایگاه های نتایج جستجو را برای شما تصاحب می کنیم !

پرداختیم alt در ویدیو زیر به اهمیت تگ

مثال تگ Alt

به طور مثال برای تصویر زیر کد تگ Alt به این صورت است:

قالب تگ Alt بهینه

بهترین قالب برای متن alt به اندازه کافی توصیفی است اما هیچ گونه تلاش ناخواسته ای برای پر کردن کلمات کلیدی را شامل نمی شود. اگر می توانید چشمان خود را ببندید ، از شخصی بخواهید تگ alt را برای شما بخواند و نسخه کاملاً معقولی از تصویر را تصور کنید ، در مسیر درستی قرار دارید.

بیایید به چند نمونه متن alt برای این تصویر از یک دسته کلوچه زغال اخته با ظاهری خوشمزه نگاهی بیندازیم:

به طور مثال برای تصویر یک بشقاب پنکیک به این صورت اقدام می کنیم:

این مطلب را هم از دست ندهید :   آموزش های لازم و ضروری در موردلوازم کامپیوتر

این متن alt فقط “خوب” است زیرا توصیفی چندانی ندارد. بله، این تصویری از چندتا پنکیک است. اما ، در مورد این تصویر چیزهای بیشتری برای گفتن وجود دارد.

مثلا:

این متن alt جایگزین بهتری است زیرا توصیف آن چیزی است که در تصویر وجود دارد. این فقط یک دسته “پنکیک” نیست (همانطور که اولین نمونه متن alt نشان داد). این یک دسته پنکیک زغال اخته با گردگیری پودر قند است!

و یک تگ Alt شبیه به این اصلا توصیه نمیشود:

یا

هیچ یک از این نمونه ها توصیه نمی شود. خط اول کد در واقع اصلاً شامل هیچ متن alt نیست (توجه داشته باشید که نقل قول ها خالی هستند) ، در حالی که مثال دوم پر کردن کلمات کلیدی در متن alt را نشان می دهد.

چرا تگAlt مهم است؟

  1. استفاده از تگAlt برای دسترسی

تگAlt یک اصل طراحی وب قابل دسترسی است. هدف اصلی (و هنوز اصلی) آن توصیف تصاویر برای بازدیدکنندگانی است که قادر به دیدن آنها نیستند. این شامل خوانندگان صفحه و مرورگرهایی است که تصاویر را مسدود می کنند ، اما همچنین شامل کاربرانی می شود که اختلال بینایی دارند یا در غیر این صورت قادر به شناسایی تصویری تصویر نیستند. درج متن متناوب با تصاویر شما تضمین می کند که همه کاربران ، صرف نظر از توانایی بصری ، می توانند از محتوای سایت شما قدردانی کنند.

  1. تگAlt و سئو تصویر

استفاده از متن alt بر روی تصاویر شما می تواند تجربه کاربری بهتری را ایجاد کند ، اما همچنین ممکن است به شما مزایای صریح و ضمنی سئو را بدهد. همراه با اجرای عنوان تصویر و بهترین روشهای نامگذاری پرونده ، از جمله متن alt نیز ممکن است در سئو تصویر کمک کند.

در حالی که طی سالها فناوری شناسایی تصویر موتور جستجو بسیار پیشرفت کرده است ، خزنده های جستجو هنوز نمی توانند تصاویر موجود در صفحه وب سایت را مانند ما “ببینند” ، بنابراین عاقلانه نیست که تفسیر را فقط در دست آنها بگذارید. اگر آنها نمی فهمند ، یا آن را اشتباه متوجه نمی شوند ، ممکن است شما می توانید برای کلمات کلیدی ناخواسته رتبه بندی کنید یا به طور کلی از رتبه بندی غافل شوید.

به دنبال حضور در اولین نتایج گوگل هستید؟

ما بالاترین جایگاه های نتایج جستجو را برای شما تصاحب می کنیم !

به این معنا ، تگ alt فرصت دیگری را در اختیار شما قرار می دهد تا کلمه کلیدی مورد نظر خود را در آن بگنجانید. با توجه به اینکه استفاده از کلمات کلیدی درون صفحه ای همچنان به عنوان عامل رتبه بندی موتور جستجو سنگین می شود ، به نفع شماست که متن متفاوتی ایجاد کنید که هم تصویر را توصیف کند و هم در صورت امکان شامل کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی مورد نظر شما باشد.

چطور متن alt خوب بنویسم؟

تصویر را تا حد امکان به طور خاص توصیف کنید. متن Alt ، قبل از هر چیز برای تهیه توضیحات متنی از تصاویر برای کاربرانی که قادر به دیدن آنها نیستند ، طراحی شده است. اگر تصویری واقعاً هیچ معنی / ارزشی را منتقل نمی کند و فقط برای اهداف طراحی وجود دارد ، باید در CSS زندگی کند ، نه در HTML.

بهتر است این توصیف را نسبتا کوتاه نگه دارید. محبوب ترین صفحه خوان ها متن alt را با ۱۲۵ کاراکتر قطع می کنند ، بنابراین توصیه می شود متن را به همان تعداد کاراکتر یا کمتر نگه دارید.

از کلمات کلیدی خود استفاده کنید Alt text فرصتی دیگر را برای شما فراهم می کند تا کلمه کلیدی مورد نظر خود را در یک صفحه قرار دهید و در نتیجه فرصتی دیگر برای سیگنال دادن به موتورهای جستجو است که صفحه شما بسیار به یک جستجوی خاص مرتبط است در حالی که اولین اولویت شما باید توصیف و ارائه متن برای تصویر باشد ، اما اگر انجام چنین کاری منطقی باشد ، حداقل کلمه کلیدی خود را در متن alt حداقل یک تصویر در صفحه قرار دهید.

نکته:

به دنبال حضور در اولین نتایج گوگل هستید؟

ما بالاترین جایگاه های نتایج جستجو را برای شما تصاحب می کنیم !

جمع بندی

ادامه خواندن در سایت منبع

معمولاً زمانی که افراد به سراغ آژانس های بازاریابی آنلاین جهت تبلیغ در پلتفرم های مختلف مانند گوگل، بینگ، اینستاگرام، یوتیوب، لینکدین، پینترست و … می روند، اولین هدف آن ها افزایش بازدید سایت است. اگر شما در اینترنت به دنبال روش های مختلف انجام این کار بگردید، قطعاً با راه حل های مختلفی مواجه می شوید. اما اگر با کمی دقت به آن ها توجه کنید، متوجه می شوید که تمامی این روش ها را می توان در دو دسته و سئو قرار داد. بنابراین به راحتی می توان نتیجه گرفت که برای افزایش بازدید سایت، هیچ چیز بهتر از استفاده هم زمان از این دو ابزار نیست. اگر می خواهید بدانید چرا، در این مقاله همراه ما باشید.

قبل از معرفی روش های افزایش بازدید سایت از طریق تبلیغات گوگل و سئو، بهتر است که نکته مهم زیر را مطالعه فرمایید :

بر اساس تجربه ای که ما در طی این سال ها در زمینه تبلیغات در شبکه های اجتماعی مختلف و گوگل کسب کرده ایم، به این نتیجه رسیده ایم که اگر روش تبلیغات گوگلی درست نباشد، نمی توان شاهد نتیجه مثبتی در رشد کسب وکار داشت. چرا که برای انجام این کار نیاز به پیاده سازی و تعیین فاکتورهای مختلفی است که اگر به درستی انجام نشود، نه تنها باعث عدم نمایش تبلیغ در گوگل می شود، بلکه هزینه های شما را افزایش می دهد.

بنابراین اگر برای پیاده سازی تکنیک های سئو به دنبال یک متخصص هستید، برای افتتاح حساب گوگل ادز و راه اندازی کمپین تبلیغاتی در آن نیز به دنبال یک متخصص باشید.

معمولاً زمانی که از تکینک های سئو برای بالا آوردن مطالب سایت استفاده می شود، نیاز به صبر و حوصله زیادی است چرا که هیچ چیز خوبی معمولاً راحت به دست نمی آید! علاوه بر این پشت سر گذاشتن رقبایی که زودتر از شما اقدام کرده اند، معمولاً کار دشواری است. چرا که برای رسیدن به این هدف معمولاً باید محتوایی بسیار ارزشمند در اختیار کاربر قرار داد که کار نسبت مشکلی است.

از طرف دیگر، اگر هدف گرفتن کلمات کلیدی پر رقابت از طریق باشد، باید بودجه زیادی در نظر گرفت.

هزینه زیاد و زمان کم، باعث می شود که بسیاری از افراد ناامید شوند! در حالی که ناامیدی آخرین چیزی است که باید به آن فکر کنند. سئو و تبلیغات گوگلی دو ابزار ارزشمند است که گوگل برای پیشبرد اهداف تجاری تمامی کسب وکارها در اختیارشان قرار داده است. بنابراین اگر شما از تمام امکانات خود به درستی و البته به اندازه استفاده کنید، بدون شک شاهد نتیجه مثبتی خواهید بود.

انتخاب مناسب کلمه کلیدی

فرقی نمی کند که شما برای افزایش بازدید سایت از تبلیغات گوگلی استفاده می کند، یا تکنیک های سئو! اگر نتوانید کلمه کلیدی درست را انتخاب کنید، قطعاً موفق نخواهید بود. شما می توانید با استفاده از ابزاری نظیر keyword planner از بهترین عبارات جهت خلق محتوا و تبلیغات کلیکی استفاده کنید چرا که متوجه میزان رقابت در هر کلمه کلیدی خواهید شد.

تولید محتوای مناسب

باز هم فرقی نمی کنید که شما از کدام تکنیک استفاده می کنید. باید به خاطر داشته باشید که تنها ابزار شما برای قانع کردن کاربر، محتوایی است که در اختیارش قرار می دهید. اگر از تبلیغات گوگلی استفاده می کنید، به یک صفحه فرود خود نیاز دارید که در طراحی آن تمام المان های لازم در نظر گرفته شده باشد. چرا که کاربر با کلیک روی تبلیغ شما به این صفحه هدایت شده و در همین صفحه است که به دنبال پاسخ نیازش می گردد. بنابراین اگر نتوانید وی را توجیه کنید که چرا باید از خدمات شما استفاده کند، هزینه ای که برای کلیک کاربر پرداخته اید، سوخت می شود!

از طرف دیگر، سئو محتوا است! این کار به مراتب سخت تر است چرا که محتوای شما به اندازه ای باید خوب باشد که تمام رقبای خود را با تیتری مشابه خود پشت سر گذارد. بنابراین اگر به دنبال افزایش بازدید سایت از طریق سئو هستید، رعایت نکات زیر را مد نظر داشته باشید :

  • استفاده از هدلاین نای مختلف و مناسب
  • استفاده از توضیحات متا برای هر مطلب
  • استفاده از تگ آلت متناسب با متن برای هر عکس
  • ایجاد دسته بندی نای مناسب و مختلف جهت ایجاد تجربه کاربری مطلوب

بهینه سازی عملکرد سایت

همراهان عزیز، علاقه افراد به منتظر ماندن روز به روز کم و کمتر می شود. خصوصاً اگر به دنبال جواب سؤالشان باشند. بنابراین در میان صدها رقیبی که شما در حوزه وب دارید، بهتر است که آن ها را با سرعت بارگذاری پایین مطالب سایتتان معطل نکنید! شما باید با بهینه سازی تمام قطعه کدهایی که در طراحی سایت استفاده کرده اید، سرعت سایت را به حداقل برسانید و به این ترتیب توجه کاربر را به خود جلب کنید. اگر به دنبال ابزاری جهت سنجش سرعت سایت هستید، می توانید از ابزار جی تی متریکس استفاده کنید.

در نهایت به این نکته توجه داشته باشید، که برای افزایش بازدید سایت از طریق تبلیغات گوگلی و سئو به یک استراتژی مدون و همیشگی نیاز دارید. به عبارت دیگر اگر از هر کدام برای یک مدت کوتاه استفاده کنید، بعد از مدتی به جایگاه قبلی تان بر می گردید. پس برای حفظ جایگاه مطلوبتان، همواره در راستای معیارهای گوگل تلاش کنید!

ادامه خواندن در سایت منبع

داشتن برترین جایگاه در صفحه نتایج گوگل خواسته هر کمپانی است که در حوزه فضای آنلاین در حال فعالیت است. فرقی نمی کند که از سئو و یا برای و معرفی برند استفاده می کنید، در نهایت هدف شما کسب کردن رتبه اول و دوم در بین نتایج پیشنهادی گوگل است. اما سؤالی که بسیاری از شما مخاطبین عزیز از ما داشته اید، این است که چرا سایت و یا تبلیغ من در گوگل دیده نمی شود؟! اگر شما هم به دنبال جواب این سؤال هستید، در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با دلایل عدم نمایش رتبه سیمیلار وب در ایران آشنا کنیم.

 

نکته : چون سایت سیمیلار وب جایگزین سایت الکسا شده است و از طرف دیگر، کارهایی که برای بهبود رتبه در الکسا انجام می دادیم تا اندازه ای با سیمیلار وب شباهت دارد به خاطر همین، برخی از مطالبی که قبلا برای الکسا، نوشته شده بود را اینجا بازگویی می کنیم و عبارت “الکسا” با “سیمیلار وب” جایگزین شده است.

 

زمانی که سایت شما از سوی گوگل رتبه ای نگرفته باشد، مسلماً رتبه سیمیلار وب نیز به آن تعلق نمی گیرد. اما چه عواملی باعث می شوند که گوگل به سایت شما سر نزند و مطالب سایت شما را ایندکس نکند؟ عوامل مختلفی منجر به ایندکس نشدن سایت شما توسط گوگل و یا سایر موتورهای جستجو مانند بینگ می شود. بنابراین نمی توان به این سؤال پاسخ دقیقی داد. اما می توان برای بررسی مشکل، با چک کردن موارد زیر آغاز کرد :

به اندازه کافی صبور نیستید

بر اساس آنچه که ابزار وبمستر به کاربران گوگل توصیه می کند، معمولاً برای مشاهده تأثیر تکنیک های سئو معمولاً به زمانی بین ۴ ماه الی ۱ سال نیاز است. بنابراین فکر دور زدن خزنده ها و الگوریتم های سئو را از سرتان بیرون کنید چرا که رسیدن به قله موفقیت از طریق سئو ، راه یک شبه نیست!

برای راه اندازی سایت، طی کردن یک فرآیند به صورت سلسله مراتب است. بنابراین تصور نکنید داشتن یک دامنه، هاست، قالب و تعداد زیادی محتوا می تواند شما را به هدفتان یعنی افزایش رتبه سایت برساند. بنابراین بهتر است که طراحی سایت و تولید محتوا را بر اساس معیارهای گوگل انجام دهید. بعد از آن منتظر بمانید تا از سوی این ابزار قدرتمند به رسمیت شناخته شوید.

از کلمات کلیدی مناسبی استفاده نمی کنید

باز هم به این نکته اشاره می کنیم که فرقی ندارد شما انجام می دهید و یا می خواهید از طریق سئو به صفحه اول برسید. برای گوگل استفاده از کلمه کلیدی مناسب در اولویت است. خوشبختانه ابزار متنوعی برای تعیین کلمه کلیدی وجود دارد که مهم ترینشان عبارت هستند از :

  • گوگل ادوردز

بر اساس بررسی هایی که انجام شده است، یکی از دلایل عدم نمایش رتبه سیمیلار وب در ایران عدم استفاده از کلمه کلیدی مناسب است. به عنوان مثال اگر شما در زمینه تعمیر ماشین های خارجی در حال فعالیت هستید، شانس بودن در صفحه اول با کلمه کلیدی ماشین های خارجی بسیار کم است. در حالی که با کمی اختصاصی تر کردن کلمه، یعنی تعمیر ماشین های خارجی می توانید شانستان را بیشتر کرده و گوگل را متوجه محتوا و سایتتان کنید.

عدم به روزرسانی سایت

  • عدم قرار دادن محتوای تکراری و کپی
  • قرار دادن محتوا به اندازه کافی
  • بهبود سیستم ناوبری و تجربه کاربری گوگل
  • استفاده از تگ آلت برای عکس ها
  • تعیین توضیحات متا برای محتوا

عدم استفاده درست از ابزار لینک دهی

وب سایت شما ویروسی شده است

اگر چندان خوش شانس نباشید، قرار دادن کد مخرب در سایتتان می تواند منجر به عدم نمایش رتبه سیمیلار وب در ایران شود! گاهی اوقات کدهای مخربی که در کد نویسی سایت شما قرار داده می شود، منجر به از بین رفتن رتبه گوگل می شود. به این صورت که گوگل شما را در قسمت پنالتی قرار داده و از نمایش محتوای سایت شما به کاربران خودداری می کند.

این مطلب را هم از دست ندهید :   ترفندهای ارزشمند و حرفه ای در موردمفاهیم دیجیتال مارکتینگ که حتما در نظر بگیرید

البته گاهی اوقات از شانس بد شما، ممکن است که به اشتباه پنالتی گوگل شوید! در این صورت تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که به Google Manual Actions بروید و مشکل به وجود آمده را رفع کنید! معمولاً بنا به یکی از دلایل زیر شما از سوی گوگل جریمه شده و پنالتی گوگل می شوید :

  • سایت شما مورد حمله سایبری و هک قرار گرفته ست.
  • نظرات مخرب از سوی کاربران دریافت کرده اید.
  • ساختار سایت شما برای کاربر اسپم و پنهان است.
  • لینک دهی غیر طبیعی به سایت شما.
  • استفاده از لینک های غیر مرتبط در سایت. (برعکس مورد بالا)

از تکنیک های سئو برای سایت استفاده نمی کنید

برخی از صاحبان سایت درک درستی از سایت و نحوه معرفی آن به گوگل برای کسب رتبه ندارند استفاده از سئو تنها منحصر به طراحی سایت نیست. شما می توانید سئو را از طریق ابزاری مانند تبلیغات کلیکی ، شبکه های اجتماعی، استراتژی تولید محتوا و … پیاده سازی کنید. بنابراین برای انجام بازاریابی آنلاین و معرفی سایت به گوگل ، از هرچه که در اختیارتان است به بهتر شکل استفاده کنید.

شاید جالب باشد که بدانید قرار دادن پست در شبکه اجتماعی توییتر، شانس بهبود رتبه سایت شما را چندین برابر می کند. بنابراین یکی دیگر از عدم نمایش رتبه سیمیلار وب در ایران نشناخته شدن سایت از سوی گوگل است.

رقبایتان بهتر از شما عمل می کنند

شاید ساده ترین دلیلی که موجب عدم نمایش رتبه سیمیلار وب در ایران می شود، ضعیف بودن عملکرد سایت شما به نسبت رقبایتان است. به همین سادگی! تنها به دلیل اینکه از رقابت سنجی در حوزه آنلاین غافل مانده اید، حال باید تاوانش را با رتبه نگرفتن از سوی گوگل پس دهید! بنابراین عملکرد رقبایتان را همواره زیر نظر داشته باشید و سعی کنید که بهتر از آن ها عمل کنید.

نظر شما در رابطه با دلایل عدم نمایش رتبه سیمیلار وب در ایران چیست؟ چه موارد دیگری موجب رتبه نگرفتن سایت می شود؟

  • رشد کانال یوتیوب با تقویم محتوایی مناسب!
  • نحوه تبلیغات در تیک تاک
  • معرفی لایسنس های انتشار ویدیو در یوتیوب
  • تجهیزات یوتیوب: وسایل مورد نیاز برای یوتیوبر شدن
  • چگونه دیجیتال مارکتر شویم؟

ادامه خواندن در سایت منبع

پایین بودن سرعت سایت یکی از رایج ترین مشکلاتی است که بسیاری از کسب وکارهای آنلاین با آن مواجه می شوند. دلایل زیادی وجود دارد که می تواند باعث کندی وبسایت شما شود. اما خوشبختانه این مشکل حل شدنی است و شما به راحتی می توانید سرعت سایت خود را بهبود ببخشید. ما در این مطلب از وبلاگ متاوب ۷ علت دیر لود شدن سایت را بررسی کرده ایم و راه حل هایی را برای رفع آن ها ارائه داده ایم.

فهرست) آنچه در این نوشته خواهید خواند:

علت دیر لود شدن سایت

پایین بودن سرعت سایت برای بسیاری از کسب وکارهای آنلاین، وبلاگ نویس ها و توسعه دهندگان وب وضعیت آشنایی می باشد. حتی اگر شما وبسایت خودتان را نداشته باشید، حتما به عنوان بازدیدکننده بارها با وبسایت هایی روبرو شده اید که به کندی لود می شوند. اگر شما با این مشکل روبرو شده اید، پس حتما ادامه ی مطلب را مطالعه کنید. چرا که در زیر به طور مفصل در مورد علت کندی سایت ها صحبت کرده ایم و راه حل هایی برای افزایش سرعت وبسایت ها را نیز ارائه داده ایم.

اگر پس از مطالعه ی مطلب نتوانستید مشکل را حل کنید، پیشنهاد می کنم حتما با مشاروان ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ متاوب صحبت کنید. آژانس دیجیتال مارکتینگ متاوب با سابقه ی طولانی خود به راحتی می تواند مشکلات سایت شما را بررسی و در رفع کندی سرعت سایت شما کمک کند. حالا به ادامه ی مطلب بپردازیم.

چرا سایت دیر لود میشه؟

ما در زیر ۷ علت پایین بودن سرعت سایت را معرفی کرده ایم:

۱) تصاویر بهینه نشده

اگر تصاویر سایت شما حجم بالایی داشته باشند یا بدون تگ آلت (Alt) و نام مناسب باشند، پس بهینه نیستند و همین می تواند علت دیر لود شدن سایت شما باشد.

تصاویری که در برنامه هایی مثل فتوشاپ به صورت فایل ذخیره می شوند، حجم بالایی دارند. اگر چه حجم بالای این تصاویر به علت کیفیت بالای آ ن ها می باشند، اما در هر صورت بر روی سرعت سایت تاثیرگذار هستند. علاوه بر این گوگل هنوز نمی تواند مفهوم عکس ها را مثل کلمات متوجه شود، از این رو ما از تگ آلت (Alt) استفاده می کنیم که در آن با کمک سه یا چهار کلمه ، در مورد تصویر توضیح کوتاهی به گوگل می دهیم. تگ آلت مخفف واژه alternate به معنی “متن جایگزین” برای یک تصویر می باشد.

راه حل چیه؟

راه حل ساده است: لطفا تصاویر خود را بهینه کنید. خوشبختانه امروزه ابزارهای رایگان زیادی وجود دارند که به راحتی حجم تصاویر شما را کم کرده و آن ها را بهینه می کنند. به این ترتیب به راحتی می توانید وبسایت کندتان را به وبسایت با سرعت مناسب تبدیل نماید.

فقط به هنگام تغییر اندازه ی عکس به نسبت عرض و ارتفاع آن ها نیز توجه کنید. اگر اندازه ارتفاع را بدون تغییر اندازه عرض یا برعکس، کم و زیاد کنید، نه تنها کیفیت تصویر را از دست می دهید، بلکه آن را از شکل طبیعی خارج می کنید.

رعایت نسبت صحیح عرض و ارتفاع آسان است چرا که اکثر پلتفرم های ویرایش عکس (مانند فتوشاپ) به شما این امکان را می دهند نسبت ها را دست نخورده نگه دارید. نکته ی بعدی که باید به آن توجه کنید این است که بجای تغییر اندازه تصاویر با کدنویسی بهتر است که ابعاد تصاویر را تغییر دهید. به عنوان مثال اگر تصویر شما دارای ابعاد ۲۵۰×۳۶۰ است و شما ابعاد آن را با کدنویسی کوچک تر می کنید، تصویر همچنان همان ابعاد اصلی را دارد و صرفا فقط در ابعاد کوچک تر نمایش داده می شود.

اینکار تصویر شما را بهینه نمی کند، بلکه خود تصویر همچنان همان اندازه، وضوح و جزئیات فایل را داراست. نکته ی بعدی که برای بهینه سازی تصاویر مهم است، فرمت تصویر است. PNG و JPG محبوب ترین فرمت برای تصاویر می باشند اما هر دو کاربردهای خاص خود را دارند. PNG برای تصاویری مثل لوگو که نیاز به شفافیت (Transparency) دارند، کاربردی است.

فرمت JPG برای تصاویر وبسایت استانداردتر است چرا که به سرعت لود می شود. بدان معنا که لود آنها برای بازدیدکنندگان سایت شما به خصوص در گوشی آسان تر است. به این نکته نیز اشاره کنیم که PNG حجم بالاتری نسبت به JPG دارد و بنابراین لود آن زمان بیشتری می برد.

۲) نبود شبکه توزیع محتوا (CDN)

گاها علت دیر لود شدن سایت به نبود CDN یا همان شبکه تحویل محتوا برمی گردد. وظیفه ی CDN این است که وب سایت شما را بر اساس موقعیت مکانی آنها به کاربران ارائه دهد. به عنوان مثال اگر یک صفحه وب را در مرورگرتان باز کنید، مرورگر ابتدا باید با سرور ارتباط برقرار کند تا بتواند آن را لود نماید.

در واقع CDN ارتباط بین مرورگر و سرور را تسریع می بخشد و تضمین می کند که وبسایت شما از یک مکان نزدیک به کاربر نمایش داده شود. به عبارت دیگر CDN به وبسایت شما کمک می کند تا سریع تر بارگیری شود چرا که با کمک CDN داده ها از فاصله کوتاه تری به کاربران ارسال می شود.

راه حل چیه؟

پیاده سازی سایت بر روی سیستم های CDN! بدین منظور می توانید در شرکت های خدماتی مثل CloudFlare ثبت نام کنید و کندی سایت تان را بهبود ببخشید. CloudFlare کمک می کند تا وبسایت شما ساده تر در دسترس مخاطبان قرار بگیرد.

CloudFlare یکی از محبوب ترین برنامه های موجود برای سرعت بخشیدن به وب سایت ها است و فرآیند ثبت نام شما را در کمترین زمان اجرا می کند. تنها اطلاعاتی که باید ارائه دهید، این موارد است: URL تان، رکوردها و سوابق DNS و اینکه کدام طرح متناسب با نیاز شما است.

پس از پردازش درخواست تان، CloudFlare از شما می خواهد که نام سرورهای دامنه خود را که پس از انتخاب طرح موردنظرتان دریافت می کنید، بروز نمایید. االبته اگر از یک سایت وردپرسی استفاده می کنید، افزونه کش W3 Total Cache Pro می تواند به شما کمک کند.

۳) ترافیک بالای وبسایت

علت دیر لود شدن سایت ممکن است بخاطر ترافیک بالای وبسایت اتفاق بیفتد. حتی اگر اطلاعات با سرعت نور نیز حرکت کنند، وبسایت ها فقط می توانند تعداد مشخصی بازدیدکننده را قبل از کاهش سرعت در خود جای دهند. تعداد بازدیدکنندگانی که یک سایت می تواند از عهده آن برآید با پهنای باند آن تعیین می شود.

پهنای باند یک اصطلاح فنی است که به حجم اطلاعات در واحد زمان اشاره دارد و نشان می دهند که یک اتصال اینترنتی در هر زمان معین، چقدر اطلاعات می تواند مدیریت کند. هر چقدر پهنای باند بزرگتر باشد، بازدیدکنندگان بیشتری را می تواند در خود جای می دهد.

راه حل چیه؟

راه حل ساده است: افزایش پهنای باند! ترافیک زیاد چیزی است که شما باید از آن استقبال کنید و واقعا مشکل نیست. اما برای حفظ سرعت لود سایت، باید پهنای باندتان را افزایش دهید.

۴) تعداد زیاد عناصر یک صفحه

در واقع این تصاویر، اسکریپت ها، اچ تی ام ال، استایل شیت، ویدیوها و سایر عناصر هستند که صفحه وب شما را تشکیل می دهند. اگر عناصر بیشتری در صفحه وب خود داشته باشید، طبیعی است که سایت شما کندتر لود شود.

راه حل چیه؟

خیلی ساده است: عناصر هر صفحه وب را بهینه کرده و کاهش دهید. عکس، ویدیو و سایر عناصری را تا جایی که ممکن است، به حداقل برسانید.

۵) تعداد زیاد تبلیغات

تبلیغات دقیقا مثل تصاویر، ویدیوها و محتوا، فضای سایت شما را اشغال می کنند و می توانند علت دیر لود شدن سایت باشند. اگر شما به وبسایت های دیگر این اجازه را داده اید که در سایت شما تبلیغ کنند، پس باید منتظر مشکلاتی از جمله کندی بارگذاری صفحه وب سایت تان نیز باشید.

تبلیغات نه تنها زمان بارگذاری صفحه شما را افزایش می دهند، بلکه برای بینندگان نیز آزاردهنده هستند. حتی اگر کاربران به دلیل زمان زیاد لود از وب سایت شما خارج نشوند، ممکن است به دلیل تبلیغات زیاد، وب سایت شما را ترک کنند.

راه حل چیه؟

اگر تبلیغات علت کندی سایت باشد، پس به احتمال بالا بازدیدکنندگان زیادی را از وبسایت شما دور خواه کرد. به این ترتیب مشتریان ارزشمندی را از دست خواهید داد که ارزش آن ها بسیار بیشتر از چیزی است که از تبلیغات به دست آورده اید.

بهتر است که تبلیغات خود را در هر صفحه به یک یا دو مورد محدود کنید. این موضوع باعث می شود صفحه شما خیلی کند نشود و در عین حال بتوانید بازدیدکنندگان را در سایت تان نگه دارد.

۶) سرویس هاست ناکارآمد

برای نمایش وبسایت خود در بستر آنلاین، شما به یک سرویس هاست نیاز دارید. هاست چیزی شبیه به زمین خالی است که وبسایت خود را در آن می سازید. هنگامی که کاربری وبسایت شما را در مرورگر جستجو می کند، این هاست است که وبسایت شما را از سرور برای کاربر فراخوانی می کند.

شرکت های هاستینگ، خدمات متفاوتی نسبت بهم ارائه می دهند و اگر شما از سرویس هاست ارزان تری استفاده کنید، ممکن است مشتریان خود را به دلیل زمان زیاد لود سایت از دست بدهید. پس می توانیم نتیجه بگیریم که سرویس هاست ناکارآمد می تواند یک علت دیر لود شدن سایت باشد.

راه حل چیه؟

از سرویس های هاست قابل اعتماد استفاده کنید. اگر چه شاید نیاز باشد که کمی بیشتر برای سرویس هاست تان هزینه کنید اما از طرف دیگر خیال تان راحت خواهد بود که وبسایت شما همیشه در دسترس است.

اگر سرویس هاست ناکارآمدی را انتخاب کنید، وبسایت شما به کندی بارگذاری می شود و در طولانی مدت، مشتریان ارزشمند خود را از دست خواهید داد.

۷) تعداد زیاد دکمه های اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی

اینکه به کاربران خود اجازه دهید که صفحات وب شما را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند، موضوع بسیار مهمی است. اما به یاد داشته باشید که تعداد زیاد دکمه های اشتراک گذاری می تواند باعث کندی سایت تان شود. شاید عجیب بنظر برسد اما این موضوع می تواند علت دیر لود شدن سایت شما باشد.

این دکمه ها از طریق یک افزونه به سایت شما اضافه می شوند و در هر بار استفاده مجبورند که داده ها را از شبکه اجتماعی مربوطه بازیابی کنند.

راه حل چیه؟

بهتر است فقط از شبکه های اجتماعی که برایتان کاربردی است، استفاده کنید.

مثلا اگر می دانید که مطالب شما آنچنان در پینترست به اشتراک گذاشته نمی شوند، پس بهتر است دکمه آن را از افزونه ی خود حذف کنید. پیشنهاد می کنیم که تعداد دکمه های صفحات وب خود را به سه یا چهار مورد کاهش دهید.

سریع ترین راه برای افزایش سرعت سایت چیست؟

اگر شما زمان یا تخصص کافی برای بهینه سازی سایت تان را ندارید، پیشنهاد می کنیم که از یک متخصص کمک بگیرید. آژانس دیجیتال مارکتینگ متاوب با سابقه ی طولانی خود به راحتی می تواند مشکلات سایت شما را بررسی و بهترین راه حل ممکن را ارائه دهد.

شاید علاقه مند به مطالعه این نوشته ها نیز باشید:

ادامه مطلب در سایت منبع