ترفندها و نکته های طلایی در مورد اهداف تولید محتوا که حتما باید بدانید

در این مقاله قصد داریم همه چیز درباره درخواست را با هم بررسی کنیم. بدین منظور در ابتدا باید با تولید محتوا و کارایی آن در دنیای دیجیتال و مارکتینگ آشنا شویم تا پس از آن بتوانیم به روش درخواست تولید محتوا برسیم. همچنین در ادامه با افراد و یا شرکت هایی که درخواست تولید محتوا را برای شما عزیزان ثبت می کنند، آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید.

تولید محتوا-بازاریابی محتوا

اگر بخواهیم مقاله خود را با یک سوال آغاز کنیم باید بگوییم هنگامی که به تولید محتوا فکر می کنید، به یاد چه چیزی می افتید؟ حتما بیشتر شما به یاد مقاله نوشتن می افتید. باید گفت تقریبا ذهن بیشتر شما به سمت درستی حرکت کرده است. یکی از جنبه های تولید محتوا، نوشتن مقاله و متن است. اما اگر بخواهیم تعریفی درست تر و البته جامع تر از تولید محتوا ارائه دهیم، باید گفت تولید محتوا به هر چیزی که قابل انتشار باشد و محتوا یا مضمونی برای ارائه داشته باشد، گفته می شود. به همین دلیل تولید محتوا به سه روش کلی زیر قابل ارائه و جمع بندی است:

• تولید محتوا متنی

هر کدام از این روش ها بسته به هدف شما قابل استفاده است. برای مثال زمانی که می دانید مخاطبان شما تمایل زیادی به خواندن ندارند و گوش کردن و یا دیدن کلیپ و تصاویر را ترجیح می دهند، بهتر است سراغ تولید محتوا تصویری و تولید محتوا صوتی بروید. معمولا از تولید محتوا به روش متنی بیشتر هنگام بارگذاری مطالب در وب سایت ها و پایگاه های اطلاعاتی استفاده می شود و یا بیشتر در جوامع علمی و آکادمیک کاربرد دارد و حالت اطلاع رسانی دارد اما از تولید محتوا به روش تصویری و صوتی بیشتر در شبکه های اجتماعی استفاده می شود به ویژه تولید محتوا تصویری به منظورتولید محتوا در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام کاربرد فراوانی دارد زیرا کاربران اینستاگرام به طور معمول فرصت زیادی برای خواندن محتواهای متنی صرف نمی کنند اما اگر همین محتوا در قالب تصاویر رنگارنگ و مرسوم در شبکه های اجتماعی به کاربران عرضه شود، نتیجه بهتری خواهد گذاشت و بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

اینستاگرام

هدف اصلی از درخواست تولید محتوا چیست؟

در این قسمت به بیان هدف اصلی درخواست تولید محتوا خواهیم رفت. به طور کلی تولید محتوا با هدف بازاریابی انجام می شود. البته این جمله به شرطی صحیح است که منظور ما از تولید محتوا در حوزه های اینترنت و وب سایت های تبلیغاتی باشد. در غیر این صورت می توان اهداف فرهنگی و علمی را نیز برای تولید محتوا در نظر گرفت. اما هدف ما بررسی اهداف تولید محتوا در این مقاله در حوزه های تبلیغاتی است که به اهداف بازاریابی ختم می شود و به طور غیر مستقیم باعث افزایش فروش و یا سود کلی خواهد شد.

بازاریابی

اما آیا واقعا هر تولید محتوایی منجر به افزایش سود و فروش خواهد شد؟

در پاسخ این سوال باید گفت قطعا خیر! بله، درست شنیدید. درست به همین دلیل است که دو نفر در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام هر دو یک محتوا را تولید و بارگذاری می کنند اما تولید محتوای یکی بسیار کاربرد پسند و اصطلاحا لایک خور بالایی دارد ولی برای دیگری خیر! برای مثال کبری خانم و خاله لیلا هر دو غذا تهیه می کنند و عکس آن ها را به همراه محتوای مخصوص دستور تهیه غذا را در اینستاگرام بارگذاری می کنند اما عکس های تهیه غذای خاله لیلا را کل تهران لایک می کنند اما عکس های تهیه غذای کبری خانم را فقط دخترش! بنابراین تا به اینجای کار متوجه شدید که حتما برای تولید محتوای عامه پسند و یا تولید محتوای موفق حتما رعایت یکسری نکات ضروری است.

کدام تولید محتوا موفق تر است؟

همانطور که در قسمت قبل گفتیم هر تولید محتوایی نمی تواند موفق ظاهر شود. بلکه برای این کار ابتدا باید در رابطه با موضوعی که قصد محتوا نویسی دارید، خوب فکر کنید. در واقع در ابتدا باید برای آن یک ایده در ذهن خود بپرورانیم. سپس به این فکر باشیم که این ایده را چگونه اجرا کنیم؟ برای اینکه بتوانیم این مرحله را درست اجرا کنیم، ابتدا باید جواب سوالات زیر را بدهید:

ایده

  1. مخاطبان شما بیشتر از چه طیفی هستند؟

  2. مخاطبان شما اهل مطالعه هستند یا بیشتر از دیدن تصاویر لذت می برند؟

  3. آیا مخاطبان شما از دیدن و شنیدن جزئیات لذت می برند و یا از دیدن و شنیدن کلیات؟

با پاسخ به سوالات فوق تقریبا نیمی از مسیر را پیموده اید، پس از این مرحله می توانید به سراغ تولید محتوا بروید. همچنین در این مرحله مشخص شده است، تولید محتوای شما به کدام شکل موثرتر است؟ پس از آن باید علاوه بر تولید محتوا مطالب خود را بهینه نویسی کنید. بدین معنا که قوانین مرتبط با سئو و یا بهینه سازی موتورهای جستجو را در رابطه با آن ها کاملا رعایت کنید تا به راحتی در اختیار مخاطبان شما قرار بگیرد. علاوه بر این حتما باید مطالب خود را بروز رسانی کنید. پس از آن حتما باید فیدبک یا نتیجه کار خود را بررسی کنید تا متوجه شوید اشکالات کار شما کجاست؟ و یا اگر کار شما تاثیر گذار بوده است، در کدام قسمت قوی تر عمل کرده اید؟ پس از بررسی این موارد می توان به طور کلی در مورد تولید محتوایی که کردید، می توان نظر داد.

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (سئو)

ثبت درخواست تولید محتوا در کجا امکان پذیر است؟

  • • بررسی کامل قوانین سئو در محتوای متنی

  • • تکرار کلمه کلیدی اصلی با توجه به چگالی متن به طوری که هم کلمه کلیدی متن و اصل ماجرا فراموش نشود و هم اینکه تکرار بیش از حد، باعث به وجود آمدن حشو شود.

  • • در نظر گرفتن یک عکس بعد از استفاده از هر ۳۰۰ کلمه. تصاویری که بدین منظور انتخاب می شوند کاملا باید با متن همخوانی داشته باشند.

  • • حتما سعی شود در متن از دسته بندی های مختلف با استفاده از نمادهای مخصوص ورد مانند بولت ها استفاده شود.

  • • استفاده از سایر کلمات کلیدی مرتبط با کلمه کلیدی اصلی که هر کدام حداقل یک بار در متن تکرار شده باشند.

  • • رعایت سایر علامت گذاری ها در متن مانند ویرگول، نقطه و …

  • • مشخص کردن اینکه در کدام قسمت متن از چه کلمات کلیدی استفاده شده است با استفاده از بلد کردن کلمات با رنگی متفاوت از متن اصلی.

خوب است که بخوانید ؛

نتیجه نهایی درخواست تولید محتوا چیست؟

پس از اینکه درخواست تولید محتوای خود را در شرکت های تهیه کننده تولید محتوا ثبت کردید، باید سایر اطلاعات را در این زمینه نیز وارد کنید. در مرحله بعدی، معمولا قیمت تولید محتوا به شما نمایش داده می شود. پس از اینکه درخواست تولید محتوای خود را ثبت نهایی کردید با توجه به زمانی که برای این کار در نظر گرفته می شود، باید منتظر اتمام دوره بمانید. معمولا پس از اتمام دوره یا حتی در بسیاری از موارد قبل از زمان در نظر گرفته شده به منظور اتمام کار، تولید محتوا انجام شده و کار شما پس از ویراستاری و تایید نهایی توسط کارشناس سئوی مجموعه آماده خواهد بود. در ادامه به نکات بسیار مهمی که باعث می شود تولید محتوای شما بهترین نتیجه را در پی داشته باشد، اشاره خواهیم کرد:

o شناسایی دقیق مخاطبان خود: با استفاده از شناسایی دقیق مخاطبان خود و یا به عبارتی دیگر در نظر گرفتن پرسونای مخاطبان خود، می توانید تولید محتوای دقیق تر و البته موثرتری داشته باشید.

مخاطبان هدف-پرسونای مخاطب

o دادن چارچوب و اسکلت بندی مشخص به نویسنده: با این کار نویسنده فرصت بیشتری برای تالیف دارد و با توجه به درخواست شما به تالیف می پردازد. برای مثال به نویسنده بگویید به بخش مقدمه چند کلمه و به بخش نتیجه چند کلمه اختصاص دهد؟ و یا اینکه خواهان مقدمه ای طولانی در محتوای خود هستید یا خیر؟

o به هیچ وجه جملات خود را از سایر متن ها یا محتوا کپی نکنید: یونیک بودن متن و خاص بودن آن به سایر ویژگی های فنی متن برتری دارید. حتی اگر نویسنده متن، قلم خیلی شیوایی نداشته باشد ولی اگر کپی برداری نکرده باشد، چنین متنی بسیار ارجح تر از متن های شیوا اما با کپی برداری است.

با وجود تمام نکته هایی که ذکر کردیم اگر شما هم فرصت کافی برای انجام این کار را دارید، می توانید خودتان دست به کار شوید اما اگر به تنهایی فرصت و توانایی انجام این کار را ندارید، می توانید از شرکت های فعال در این زمینه کمک بگیرید.

محتوای کامل در سایت منبع

تولید محتوا یکی از روش هایی است که برای معرفی خودتان به مخاطبین می توانید استفاده کنید. بهترین روش بازاریابی برای افرادی است که یک فروشگاه آنلاین راه اندازی کرده اند. اگر برای خود یک هدف بلند مدت تعیین کرده اید، یک راه حل ساده برای رسیدن به اهداف تولید محتوا می باشد. خیلی از شما ها ممکن است با این نام آشنا باشید اما هنوز نحوه تولید محتوا با کیفیت را ندانید. با ما همراه باشید.

نحوه تولید محتوا

روش های تولید محتوا

اگر شما یه تازه وارد در این عرصه می باشد و یا تا به حال اطلاعات دقیق راجع به این مسئله نمی دانید، کافی است ما را دنبال کنید.

این روزها همه ی افراد به نوعی در حال تولید محتوا هستند. آیا می دانستید؟

حتی صحبت کردن ما با افراد دیگر نیز نوعی تولید محتوا به حساب می آید. اما در بین هم ی این افراد کسی می تواند از این راه درآمد کسب کند که بتواند موثر عمل کند. یک هدف داشته باشد و بتواند با بهترین کیفیت مخاطبان بیش تری را جذب کند.

تولید محتوا چیست؟

اگر همه ی کسب وکار ها از ارزش تولید محتوا و اهمیت آن اطلاع داشتند، مطمئناً لحظه ای درنگ نمی کردند و دست به کار می شدند. بله تا زمانی که چیزی را به خوبی درک نکنیم از ارزش آن نیز بی خبر هستیم.

بعد از تعیین موضوع، گام بعدی نوشتن متن محتوا می باشد. متن محتوا باید به گونه ای نوشته شود که پاسخگوی سوالات مخاطب باشد. متنی که نوشته می شود، باید شامل یک مقدمه باشد. پاراگراف اول محتوا باید به مخاطب نشان دهد که جواب سوال خود را می تواند در این صفحه پیدا کند. این باعث می شود مخاطب ساعت های طولانی تری را در وب سایت شما بگذراند.


فرم درخواست محتوای هدیه

تولید محتوا را جدی بگیرید، تمامی سایتهای برتر مثل دیجی کالا، زومیت، بامیلو، تبیان، ورزش ۳ و غیره با تولید محتوای یونیک و فراوان به موفقیت رسیدند، شما نیز با تعیین استراتژی درست و تولید محتوای منظم و مداوم می توانید موقعیت بازاریابی اینترنتی خود را ارتقا دهید.

ارتقا

بازاریابی محتوا

کیفیت محتوا

تولید محتوا

ادامه خواندن در سایت منبع

با استفاده از کتاب استراتژی محتوا برای وب شما می توانید به راحتی انواع محتوا را بر اساس سلیقه و نیاز مخاطب خود تولید کنید. این کتاب ها به شما روش های مختلف تولید محتوا را آموزش می دهند. درنتیجه شما برای تولید محتوا در شرایط گوناگون آماده می شود. همچنین این کتاب ها روش های تولید محتوا را به صورت خاص به خواننده ها آموزش داده و راهنمایی های لازم را به آنها ارائه می نمایند.

معرفی کتاب استراتژی محتوا برای وب

برخی از نمونه های کتاب استراتژی محتوا برای وب شامل گزینه های زیر هستند. لازم به ذکر است این کتاب ها عموماً به زبان اصلی (انگلیسی) هستند ولی خواندن آنها برای افرادی که سابقه در وب را دارند عموماً کار سختی نیست. نگارش و زبان گفتاری این کتاب ها بسیار ساده بوده و در عین سادگی مفاهیمی مهمی را به کاربر خود منتقل می کنند. شما به راحتی می توانید با استفاده از راهنمایی های موجود در کتاب استراتژی محتوا برای وب انواع محتواها را برای سایت های گوناگون تهیه کنید.

این مطلب را هم از دست ندهید :   تکنیک ها و روش های کلیدی برایسئو محلی (با مثال های کاربردی)

برخی از انواع مختلف کتاب استراتژی محتوا برای وب عبارت اند از:

  • کتاب Content Strategy for the Web

نویسنده این کتاب و Melissa Rach می باشند. این افراد با استفاده از تجربیات خود در شرکت هایی مانند فیسبوک و دیگر سازمان ها اقدام به ارائه راهکار ها و راهنمایی ها برای تدوین استراتژی محتوا برای وب سایت ها کرده اند. در بخش اولیه این کتاب شما می توانید خلاصه ای از تجربیات این افراد در شرکت فیسبوک را مطالعه کنید. سپس در بخش های بعدی نویسنده ها در خصوص موفقیت در استفاده از استراتژی برای شما مثال هایی را ارائه کرده اند. در ادامه مشکلاتی را برای شما اعلام می کنند که ممکن است شما در طول فرایند تولید استراتژی محتوا برای وب با آنها برخورد داشته باشید.

نگران راه حل ها نباشید!

شما می توانید نسخه های زبان اصلی آن را در گوگل به راحتی پیدا کنید. همچنین نمونه ترجمه شده آن نیز به راحتی در کتاب فروشی های معتبر ایرانی یافت می شود. شما به راحتی می توانید این کتاب را از سایت های معتبر سفارش داده و آن را درب منزل و یا محل کار خود دریافت نمایید. این کتاب یکی از معروف ترین کتاب ها در زمینه کتاب استراتژی محتوا برای وب است.

  • کتاب The Content Strategy Toolkit: Methods, Guidelines, and Templates for Getting

نویسنده این کتاب خانم است. این کتاب به شما کمک می کند که به راحتی استراتژی محتوایی را برای وب سایت خود پیدا کرده و یا آن را ایجاد کنید در ادامه روش ها و متد های ایجاد استراتژی را برای شما بیان می کند. سپس با استفاده از این استراتژی به شما کمک می کند که محتوای خود را تولید کنید و برای شما مثال هایی از روند تولید محتوا بر اساس استراتژی های ایجادشده را نشان می دهد.

کتاب به زبان اصلی

این کتاب به زبان اصلی است و شما می توانید آن را در سایت گوگل به راحتی پیدا کنید. همچنین نسخه های PDF آن نیز در اینترنت قرار داده شده است. این کتاب به عنوان یک منبع برای آموزش فرایند ساخت استراتژی محتوا برای وب سایت ها ارائه می شود.

  • کتاب Letting Go of the Words: Writing Web Content that Works

نویسنده این کتاب است. در این کتاب به شما آموزش داده می شود که با استفاده از کلمات به راحتی محتوای مد نظر خود را تولید کرده و آن را منتشر کنید. در واقع این کتاب به شما کمک می کند که به راحتی به کلمات موجود در ذهن خود اعتماد کرده و از بین میلیون ها کلمه آنهایی را که برای تولید محتوا نیاز دارید انتخاب کنید.

در این کتاب به محتوا اهمیت بالایی داده شده است و در بخش اول این کتاب در خصوص محتوا و اهمیت آن در وب سایت ها توضیحاتی ارائه می شود. سپس اهداف تولید محتوا به شما ارائه می شود. اینکه با استفاده از فرآیند تولید محتوا شما می توانید به راحتی محصولات و خدمات خود را به مشتریان خود معرفی کرده و درنتیجه کسب و کار خود را رونق بخشید.

تولید محتوا برای مارکتینگ ها

این کتاب به زبان اصلی بوده و شما می توانید نسخه الکترونیکی آن را در بخش book سایت گوگل پیدا کنید. همچنین نسخه های PDF آن در سطح اینترنت قرار دارد. از این کتاب به عنوان یک نمونه خوب کتاب استراتژی محتوا برای وب یاد می شود.

  • کتاب Content Rules: How to Create Killer Blogs, Podcasts, Videos, Ebooks

با استفاده از این کتاب شما می توانید به راحتی سایت خود را در بین رقیبان خود خاص و متمایز نشان دهید… در ای کتاب شرکت های گوناگونی مورد مطالعه قرار داده شده اند و ایده ها و راه و روش های تولید محتوا و تجارت آنلاین این شرکت ها بررسی شده است.

استراتژی محتوا برای وب

نکته قابل توجه در خصوص این کتاب به عنوان کتاب استراتژی محتوا برای وب این است که به شما استراتژی تولید محتوای صوتی و تصویری را نیز آموزش می دهد.

رتبه سایت

تعداد بالای کتاب استراتژی محتوا برای وب وجود در اینترنت

تولید محتوا و زبان انگلیسی

در اینجا چند کتاب استراتژی محتوا برای وب به شما معرفی شد. قطعاً لیست کتاب های موجود در این زمینه بسیار بیشتر از این مقدار بوده اما در این مقاله سعی شده است که کتاب های مفید و مناسب به شما معرفی شود. بجز کتاب اول که ترجمه شده است مابقی نسخه های به صورت انگلیسی در اینترنت یافت می شوند و شما باید نسخه های PDF زبان اصلی آنها را تهیه کنید. همچنین می توانید از سایت های فروشگاهی خارجی مانند ، و نسخه های PDF این کتاب ها را خریداری نمایید.

ادامه مقاله در سایت منبع

پکیج تولید محتوا

در این مقاله قصد داریم درباره پکیج تولید محتوا صحبت کنیم. بدین منظور باید به سراغ مفهوم تولید محتوا و محتواسازی برویم. در مرحله بعدی به سراغ شرایط داشتن یک تولید محتوا برویم. همچنین در ادامه به سراغ مفهوم پکیج تولید محتوا خواهیم رفت. پس با ما همراه باشید.

اگر بخواهیم مقاله خود را با یک پرسش آغاز کنیم باید بگوییم هنگامی که به تولید محتوا فکر می کنید، به یاد چه می افتید؟ حتما بیشتر شما به یاد مقاله نوشتن می افتید. باید گفت تقریبا ذهن بیشتر شما به سمت درستی حرکت خود را آغاز کرده است. یکی از مصداق های تولید محتوا، نوشتن مقاله و متن است. اما اگر بخواهیم تعریفی دقیق تر و البته جامع تر از تولید محتوا ارائه دهیم، باید گفت تولید محتوا به هر چیزی که قابل درک و انتشار باشد و پیام یا مضمونی برای ارائه داشته باشد، گفته می شود. به همین دلیل تولید محتوا به سه مدل کلی زیر قابل ارائه و نمایش است:

  • تولید محتوا متنی
  • تولید محتوا تصویری
  • تولید محتوا صوتی

هدف اصلی از داشتن پکیج تولید محتوا چیست؟

در این قسمت به بیان هدف اصلی از داشتن پکیج تولید محتوا خواهیم رفت. به همین دلیل پس از آشنایی با مفهوم محتواسازی باید به سراغ هدف آن برویم. به طور کلی تولید محتوا با هدف بازاریابی انجام می شود. البته این جمله به شرطی درست است که منظور ما از تولید محتوا در حوزه های اینترنت و وب سایت های تبلیغاتی و خرید و فروش باشد. در غیر این حالت می توان اهداف فرهنگی و علمی را نیز برای تولید محتوا در نظر گرفت. اما هدف ما بررسی اهداف تولید محتوا در این مقاله در حوزه های تبلیغاتی است که به اهداف بازاریابی ختم می شود و در راستای اهداف بازاریابی است و به طور غیر مستقیم یا حتی در برخی موارد باعث افزایش فروش و یا سود حاصل از یک کسب و کار خواهد شد. اما آیا واقعا هر تولید محتوایی منجر به افزایش سود و فروش خواهد شد؟ پاسخ این سوال قطعا خیر است! بله، درست به همین دلیل است که دو نفر در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام یک محتوا را تولید و پست می کنند اما تولید محتوای یکی بسیار کاربرد پسند و اصطلاحا لایک بالایی می گیرد ولی دیگری خیر! برای مثال آقا ناصر و عمو محمود لیا هر دو ورزش می کنند و عکس تمرینات ورزشی را در اینستاگرام بارگذاری می کنند اما عکس های تهیه غذای عمو محمود را کل ایران لایک می کنند اما عکس های آقا ناصر را فقط باجناقش! بنابراین تا به اینجای کار متوجه شدید که حتما برای تولید محتوای عامه پسند و یا کاربر پسند رعایت یکسری نکات لازم و ضروری است.

افزایش فروش

کدام پکیج تولید محتوا بهتر عمل می کند؟

همانطور که در قسمت قبل گفتیم هر تولید محتوایی نمی تواند موفق ظاهر شود. بلکه برای این کار ابتدا باید در رابطه با موضوعی که قصد محتواسازی دارید، خوب فکر کنید. در واقع در ابتدا باید برای آن یک ایده در ذهن خود تصور کنیم و در مرحله بعد به آن ایده شاخ و برگ یا پر و بال دهیم. سپس به این فکر باشیم که این ایده را چگونه اجرا کنیم؟ برای اینکه بتوانیم این مرحله را درست اجرا کنیم، ابتدا باید پاسخ سوالات زیر را بدهید:

  • مخاطبان شما بیشتر از چه گروهی هستند؟
  • مخاطبان شما اهل مطالعه هستند یا فرصت مطالعه ندارند و بیشتر از دیدن تصاویر لذت می برند؟

قوانین سئو در محتوا

پس فراموش نکنید رعایت قوانین سئو بسیار مهم و تاثیرگذار در نتیجه نهایی کار خواهد بود. قوانین سئو در محتوا شامل موارد زیر خواهد شد که توسط سئو کار بررسی خواهد شد:

  • بررسی کامل قوانین سئو در محتوای متنی
  • تکرار کلمه کلیدی اصلی با توجه به چگالی متن به طوری که هم کلمه کلیدی متن و اصل ماجرا فراموش نشود و هم اینکه تکرار بیش از حد، باعث به وجود آمدن حشو و تکرار شود.
  • در نظر گرفتن یک عکس بعد از استفاده از هر ۳۰۰ کلمه. تصاویری که بدین منظور انتخاب می شوند کاملا باید با متن همخوانی داشته باشند.
  • حتما سعی شود در متن از دسته بندی های مختلف با استفاده از نمادهای مخصوص ورد مانند بولت ها استفاده شود.
  • استفاده از سایر کلمات کلیدی مرتبط با کلمه کلیدی اصلی که هر کدام حداقل یک بار در متن تکرار شده باشند.
  • رعایت سایر علامت گذاری ها در متن مانند ویرگول، نقطه و …
  • مشخص کردن اینکه در کدام قسمت متن از چه کلمات کلیدی استفاده شده است با استفاده از بلد کردن کلمات با رنگی متفاوت از متن اصلی.

پکیج تولید محتوا دقیقا چیست؟

پکیج تولید محتوا را از کجا تهیه کنم؟

ادامه مطلب

امروزه چندین راه تهیه محتوا وجود دارد. استفاده از برای پیشبرد اهداف دیجیتال مارکتینگ امری ضروری به حساب می آید. فرقی نمی کند که سایت شما شخصی باشد و یا برای کسب و کار شما راه اندازی شده باشد. تولید محتوا به عنوان یکی از روش های نوین کاربردهای فراوانی پیدا کرده است.

راه تهیه محتوا و انواع آن

با توجه به اهمیت دیجیتال مارکتینگ راه تهیه محتوا بر اساس فضای کاری و کسب و کار افراد می تواند متفاوت باشد. امروزه به دلیل تفاوت فضاهای کسب و کار و روش های بازاریابی دیجیتال راه تهیه محتوا نسبت به انواع مختلف سایت ها متفاوت می باشد. نکته مشترک در تولید انواع محتوا با کیفیت بودن این محتواها است.

یکی از اهداف تولید محتوا در دنیای دیجیتال مارکتینگ تبدیل بازدید کننده ها و کاربران به مشتریان و خریداران واقعی است. با توجه به تنوع محصولات و تنوع انواع سلیقه ها بین مشتریان راه تهیه محتوا نیز متفاوت می باشد. در این روش ها با تولید محتوای مناسب می توان انواع مختلف مشتریان را جذب کرد.

با توجه به موارد گفته شده می توان به این نتیجه رسید که راه تهیه محتوا بسته به نوع مشتری می تواند متفاوت باشد ولی هدف اصلی تولید محتوا به هر روش و مسیری که باشد، این است که بازدیدکنندگان را به صورت فرایندی غیر مستقیم به مشتری تبدیل کند و باعث کسب درآمد و بهبود برند محصولات و خدمات سایت شود.

با توجه به انواع راه تهیه محتوا می توان به این نتیجه رسید که اگر محتوای با کیفیت تولید شود می تواند در جذب مخاطبان موفق عمل کند حال اگر به این محتوای با کیفیت استاندارد ها و اصول نیز اضافه شود می تواند تأثیر بزرگی در امر جذب مخاطب داشته باشد. محتوای سئو شده باعث می شود که رتبه سایت در بین موتورهای جستجو () بهبود پیدا کند و اعتبار سایت در موتورهای جستجو مثل گوگل افزایش پیدا کند.

این افزایش اعتبار باعث می شود که سایت در هنگام جست و جوی کلمات کلیدی خاص در رتبه های بالاتر جست و جو قرار گیرد و در نتیجه مخاطبان و کاربران بیشتری به سمت سایت هدایت خواهند شد. هر چه که تعداد کاربران و مخاطبان سایت بیشتر باشد مشتریان سایت بیشتر شده و کسب و کار بهبود پیدا می کند.

این مطلب را هم از دست ندهید :   راهکارها و ترفندها برایمعایب نیچ مارکتینگ

راه تهیه محتوا و روش های مختلف تولید محتوا

راه تهیه محتوا همان طور که گفته شد می تواند متفاوت باشد انواع روش های تولید محتوا را می توان به صورت زیر نام برد. این روش ها عبارت اند از:

  • استفاده از کتاب و مقالات مرتبط

یکی از بهترین روش های و راه تهیه محتوا را می توان استفاده از کتاب ها و مقالات مرتبط دانست. شما می توانید این مقالات را مطالعه کرده و برداشت و خلاصه آن را به زبان خودتان در صفحات وب سایت ها منتشر کنید. شما می توانید با خلاصه نویسی مطالعات خود و ثبت ایده های و نظرهای خود نسبت به مقالات منتشر شده و کتاب های نوشته شده بانک و مخزن بزرگی از ایده ها و مطالب را داشته باشید.

  • استفاده از جلسات طوفان فکری

موثرترین راه تهیه محتوا را می توان استفاده از جلسات طوفان فکری نامید. در این جلسات کارهای تیمی انجام شده و تیم خلاق و پویا و مورد اعتماد شما می تواند انواع ایده ها و روش های تولید محتوا را برای شما ابداع کند. در این حالت تولد محتوا و خلق ایده های جذاب برای تولید محتوا حاصل یک کار تیمی و تفکر جمعی خواهد بود.

استفاده از سؤالات و پاسخگویی به آن ها

  • دریافت نظرات و انتقادات کاربران

یک راه تهیه محتوای دیگر استفاده از نظرات و انتقادات کاربران و مشتریان است. مشتریان شما در واقع افرادی هستند که بیشترین زمان را با محصولات شما می گذرانند و از کاربران محصولات و خدمات شما می باشند. استفاده از نظرات و بررسی انتقادات آن ها در قالب یک متن محتوایی می تواند هم باعث جلب اعتماد مشتریان شما شود و هم اینکه باعث می شود شما بتوانید یک محتوای کامل و بی نقص را تهیه و منتشر کنید.

  • مصاحبه با شخصیت ها

راه تهیه محتوای دیگری که امروزه بسیار از آن استفاده می شود مصاحبه با افراد سرشناس است. شما می توانید برای اینکه ایده های جدیدی به دست بیاورید با افراد سرشناس در صنعت خود مصاحبه و گفت و گو کنید. مصاحبه ها همواره به عنوان معدن انواع ایده ها و محتوا ها به حساب می آیند و از دل آن ها می توان انواع محتوای نوشتاری، و را به دست آور د.

  • استفاده از شبکه های اجتماعی

راه تهیه محتوای دیگر که امروزه به شدت پر کاربرد است استفاده از شبکه های اجتماعی است. شما می توانید با راه اندازی شبکه اجتماعی کسب و کار خود با مردم در کاربران و مشتریان خود در تعامل بوده و از آن ها بخواهید که در مسابقه و چالش ها و برنامه های اجتماعی شما شرکت کننده و محتوای مورد نظر شما را تهیه کنند. شما می توانید این محتوا را از کاربران خود دریافت کرده و بعد از بررسی و انتخاب بهترین آن را به عنوان محتواهای برتر در شبکه های اجتماعی خود منتشر کنید. این کار باعث می شود که مخاطبان بیشتری جذب سایت و شبکه های اجتماعی شده و در نتیجه کاربران و مشتریان شما افزایش پیدا کند. همچنینی این کار به بهبود برندینگ محصولات و خدمات شما کمک بسیار زیادی می کند.

همواره راه های زیادی برای تولید محتوا وجود دارد و یک راه تهیه محتوا نمی تواند برای شما کافی و کارآمد باشد. شما باید انواع راه های تهیه و تولید محتوا را به کار ببرید و با استفاده از راه های گوناگون انواع محتوا را تولید و منتشر نمایید تا بتوانید همه سلیقه ها و مخاطب ها را جذب کنید

محتوای کامل در سایت منبع

در این مقاله قصد صحبت درباره ثبت نام را داریم. بدین منظور باید در ابتدا به سراغ تولید محتوا برویم و بدانیم اساسا تولید محتوا چیست و چه کاربردی دارد؟ پس از آن می توان به سراغ ثبت نام تولید محتوا رفت. پس با ما همراه باشید.

برای اینکه بتوانیم تولید محتوا را تعریف کنیم باید گفت تولید محتوا همین کاری است که در همین لحظه در همین مقاله در حال شکل گیری است. حتما گیج شدید و با خود می پرسید تولید محتوا یعنی خواندن مقاله؟! در واقع باید گفت مطالبی که شما در حال حاضر در حال خواندن سطر به سطر آن هستید، محتوایی است که توسط یک نویسنده خلق و تالیف شده است. به زبانی ساده تر باید گفت تمام مطالبی که شما در وب سایت های اینترنت، شبکه های اجتماعی در حال خواندن آن ها هستید، همه و همه محتواهایی هستند که توسط یک نویسنده خلق شده اند و یا تالیف و گردآوری شده اند. اما باید گفت تولید محتوا تنها به شکل مقاله و یا متن های کوتاه در شبکه های اجتماعی نیست بلکه انواع و اقسام ویدیوها و کلیپ ها که شما در یوتیوب و یا سایر سایت ها در حال تماشای آن ها هستید نوع تصویری تولید محتوا هستند و یا انواع و اقسام پادکست ها و فایل های صوتی که در سایت های مختلف و یا شبکه های اجتماعی گوش می دهید چه جنبه سرگرمی داشته باشد و چه جنبه آموزشی داشته باشد به معنای تولید محتوای صوتی است.

پس تا به اینجای کار متوجه شدید که تولید محتوا به تمام متون و محتواهایی که شما هر لحظه و در هر جا در حال خواندن آن ها هستید یا بودید، گفته می شود. اگر بخواهیم کمی علمی تر در مورد تولید محتوا صحبت کنیم و به آن شکل و شمایلی رسمی تر بدهیم باید گفت تولید محتوا به معنای هر چیزی است که قابل درک برای انسان ها باشد و البته قابل انتشار مانند انواع و اقسام فایل های صوتی، تصویری و متنی در جهت اهداف بازاریابی در واقع در جهت سودآوری که این سودآوری هم می تواند مستقیم و هم می تواند غیر مستقیم باشد. ناگفته نماند اهداف دیگری ممکن است برای تولید محتوا بتوان در نظر گرفت که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

اهداف مرتبط با ثبت نام تولید محتوا

در این قسمت به بررسی اهداف مرتبط با ثبت نام تولید محتوا خواهیم رفت. برای اینکه با اهداف تولید محتوا آشنا شویم نیاز به آشنایی با چرخه تولید محتوا نیز داریم. این اهداف به صورت تیتروار عبارت است از:

  • کسب درآمد

  • افزایش فروش

  • بهبود بازاریابی

  • برندینگ یا به عبارتی دیگر افزایش اعتبار کسب و کار

اما چرا می گوییم برای اینکه با این اهداف آشنا شویم نیاز به دانستن چرخه تولید محتوا داریم؟ در واقع اگر بخواهیم صحیح تر بگوییم باید گفت برای اینکه به اهداف تولید محتوا در راستای بازاریابی برسیم بایستی با چرخه تولید محتوا حتما آشنا شویم. زیرا هر محتوایی قطعا قادر نیست کاربر را به هدف مورد نظر خود برساند. مثال بارز این زمینه را در شبکه های اجتماعی به وفور مشاهده می کنید. دو صفحه در شبکه اجتماعی اینستاگرام که هر دو در حال فعالیت در یک زمینه هستند، را در نظر بگیرید که با هم اختلاف زیادی از نظر تعداد تعقیب کنندگان یا اصطلاحا فالوورها دارند. در نتیجه هنگامی که برای تبلیغات اقدام می کنند، صفحه ای که تعقیب کنندگان بیشتری دارد در این زمینه موفق تر عمل می کند. علت این امر دقیقا به تولید محتوایی برمی گردد که کاربران این دو شبکه منتشر می کنند! بله، درست متوجه شدید تولید محتوا به همین اندازه مهم و جدی است!

در این قسمت ضرورت آشنایی با چرخه تولید محتوا مشخص می شود. این چرخه عبارت است از:

  • مشخص کردن هدف یا تارگت (Target)

  • در نظر گرفتن یک استراتژی راهبردی

  • تولید محتوا

  • توزیع محتوا

  • ترویج محتوا

  • تحلیل محتوا

  • بروز رسانی کردن محتوا و یا Upgrade

با دیدن چرخه تولید محتوا حتما متوجه شدید تولید محتوا کار خیلی راحتی هم نیست در واقع تولید محتوایی که موفقیت آمیز باشد به راحتی نخواهد بود و نیازمند طی کردن تمام مراحل بالا خواهد بود برای توصیف تک تک این مراحل نیازمند مجال بیشتری خواهد بود البته در ادامه گریزی به این مراحل نیز خواهیم زد.

از تاریخچه تولید محتوا چه می دانید؟

اگر بخواهیم به تاریخچه تولید محتوا نگاهی بیندازیم باید این تاریخچه را به دو قسمت تقسیم کنیم. یک قسمت صرف نظر از اهداف تولید محتوا که تنها بر روی جنبه تولید محتوا تمرکز دارد و قسمت دوم توجه به اهدافی است که از تولید محتوا به دنبال آن هستیم. اگر بخواهیم به تاریخچه تولید محتوا از منظر اول نگاه کنیم باید به دوران انسان های نخستین یعنی درست زمانی که در غارها بودند و برای هم از طریق نقاشی کردن بر روی دیوار غار، پیغام می گذاشتند و یا کمی جلوتر به سرخ پوست ها برسیم که با استفاده از آتش درست کردن و تولید اشکال مختلفی از دودها برای هم پیغام رد و بدل می کردند، باید اشاره کنیم که هر دو گروه به شیوه ای موثر و البته جذاب در زمان خودشان به تولید محتوا از نوع تصویری می پرداختند. اما اگر از منظر دوم یعنی از زمانی که تولید محتوا منجر به رسیدن به اهداف خاصی از جمله کسب درآمد شد باید به سراغ شرکت برویم. البته دقیقا شاید نتوان از این لحاظ به تاریخ و مبدا خاصی اشاره کرد اما اولین تصویری که به تولید محتوا با اهداف ویژه در دسترس است مربوط به سال ۱۸۹۵ و همین شرکت است. در واقع درست زمانی که صاحبان کسب و کار به این نتیجه رسیده بودند که تنها با تبلیغ کردن کالا یا محصول خود قادر به جذب مشتری آن هم در دراز مدت نخواهند بود به همین دلیل نیاز به برقراری ارتباط به شیوه ای موثرتر با مشتریان بود و به همین دلیل بود که تولید محتوا به میان آمد.

این شرکت به عنوان بزرگترین تولید کننده ماشین آلات کشاورزی در جهان شناخته می شود. این شرکت که در سال ۱۸۳۷ توسط John Deere تاسیس شد توانست به فروش قابل قبولی از ماشین آلات و ادوات کشاورزی برسد. با اینکه این شرکت به تبلیغات نیز مشغول بود اما نمی توانست در دراز مدت با مشتریان خود ارتباط برقرار کند. به همین دلیل به فکر این افتاد که ارتباط دائمی با مشتریان خود برقرار کند. برای این کار نیاز داشت تا به چند سوال پاسخ شفاف و البته صحیحی بدهد. این سوالات عبارت است از:

  1. مشتریان این شرکت بیشتر چه کسانی بودند؟

  2. چگونه این شرکت می توانست فارغ از تبلیغ و فروش محصولات به مشتریان خود با آن ها در ارتباطی دراز مدت بماند؟

  3. با در نظر گرفتن پاسخ دو سوال بالاف این شرکت چگونه می توانست محصولات خود را نیز به مشتریان عرضه کند؟

سعی کرد برای تمام این سوالات پاسخ شفاف و البته صحیح را پیدا کند. پاسخ سوال اول کشاورزان بود و پاسخ سوال دوم صحبت کردن با کشاورزان درباره مسائل کشاورزی و مشکلات حوزه کشاورزی بود. پاسخ سوال سوم نیز با تلفیق جواب سوالات اول و دوم چاپ مجله ای بود که ضمن صحبت درباره مشکلات کشاورزان و مسائل مربوط به کشاورزی به تبلیغ محصولات این شرکت اما به این صورت که درصد کمی از صفحات مجله را به خود اختصاص دهد، بود. درست در همین جا بود که برای اولین بار به وضوح تولید محتوا متنی و البته تصویری در راستای اهداف بازاریابی یعنی افزایش فروش و سود در دراز مدت شکل گرفت. نام این مجله که در سال ۱۸۹۵ با سردبیری آقای Sizemore چاپ شد، The Furrow بود که به چاپ مسائل کشاورزی و مطالب آموزشی در حوزه کشاورزی اختصاص داشت.

در واقع سیاست این سردبیر این بود که به جای استفاده زیاد از متن ها و داستان های طولانی، از تصاویر بزرگ و باکیفیت بیشتر بهره ببرد به همین دلیل بود که کشاورزان لا وجود اندک وقتی که داشتند تمایل زیادی به تورق صفحات این مجله داشتند. این مجله در واقع به طور دقیق بر روی تولید محتوا متنی و تصویری در زمینه تولیدات کشاورزی مشغول بود به طوری که توانسته بود باعث افزایش چشمگیر تولیدات کشاورزی شود و میزان برداشت کشاورزان را بسیار افزایش دهد. این مجله به قدری موفق شد که تمامی کشاورزان به عنوان یک کتاب مرجع در زمینه تولیدات کشاورزی و اصول کار کشاورزی به آن می نگریستند. حتی برخی از کشاورزان صفحات این مجلات را بر روی دیوار خانه های خود چسبانده بودند. بعد از این شرکت به تدریج سر و کله سایر شرکت ها در زمینه تولید محتوا نیز پیدا شد که برای این شرکت ها نیز نتیجه مثبت بود. این مجله هم اکنون نیز در میان کشاورزان و دوستداران کشاورزی بسیار مطرح است.

ثبت نام تولید محتوا چگونه است؟

ادامه مطلب