ترفندها و ایده های هوشمندانه برای مصاحبه کاری | آپدیت شده جدید

آنچه می خوانید

در دنیای مدرن امروزی به دلیل گستردگی بازار کار بسیاری از مشاغل به صورت رایانه ای و اینترنتی در آمده است. در بین این مشغال، تعدادی هستند که نیاز به ضبط صدا و فیلم دارند. تولید محتوا یکی از فعالیت هایی است که بازار اینترنتی را بسیار رونق بخشیده و از دسته شغل های پر درامد به حساب آمده. هر برندی یا هر محصولی برای شناخته شدن نیاز به تولید محتوا دارد.

تولید محتوا-بازاریابی محتوا

فرض کنید شما قصد خرید میکروفون دارید و میخواهید در مورد میکروفون بویا m1 اطلاعاتی به دست بیاورید. در این جا تولید محتوا میتواند بسیار پر اهمیت باشد. چرا که هم باعث انتقال اطلاعات به شما شده هم باعث شناخته شدن محصول. از این رو تولید محتوا میتواند بسیار پر درآمد باشد اگر شما وقت کافی و ابزار مناسب را داشته باشید.

شناخت میکروفون ها برای تولید محتوا

میکروفون ها در انواع و کاربرد های مختلفی ساخته و طراحی شده اند. همانطور که در بالا گفتیم کسب و کار های اینترنتی گستردگی بسیار زیادی را به دست آورده که بسیاری از این مشاغل نیاز به ضبط صدا و فیلم برداری دارد، از این رو این گستردگی نیاز هایی را به دنبال خواهد داشت. اینکه شما میخواهید در چه زمینه ای فعالیت داشته باشید باعث میشود که به سراغ نوع خاصی از میکروفون ها باشید.

چرا که هر میکروفونی برای هدف خاصی ساخته و طراحی شده است، با انتخاب اشتباه ممکن است با پرداخت هزینه ای به خواسته خود نرسید. پس قبل از اقدام به خرید میکروفون باید ابتدا با انواع میکروفون آشنا شوید.

انواع میکروفون

میکروفون ها انواع و کاربرد های مختلفی دارند بعضی از میکروفون ها برای تولید محتوا مناسب هستند بعضی دیگر برای ضبط صدای ساز و بعضی دیگر برای آواز خواندن. اینکه شخصی برای ضبط صدای ساز به سراغ میکروفونی که مناسب تولید محتواست برود باعث میشود صدایی نا مناسب را ضبط کند و از خرید خود ناراضی باشد. پس ما باید ابتدا مسیر را مشخص کنیم که برای چه کاری به چه میکروفونی نیاز داریم.

برای ضبط صدای ساز لازم است میکروفون از حساسیت بالایی برخوردار باشد که مسلما قیمت آن نیز بسیار بالا تر است. ولی برای تولید محتوا حساسیتی این چنینی لازم نیست. یکی از بهترین میکروفون ها برای تولید محتوا میکروفون بویا m1 میباشد که در این مقاله سعی داریم شما را با این میکروفون خارق العاده آشنا کنیم.

میکروفون ها به چند دسته تقسیم میشوند که کاربرد های مختلفی دارند.

دسته اول: میکروفون های یقه ای که بسیار کارامد و بسیار پر طرفدار هستند این میکروفون ها قابلیت استفاده برای هر کاری را دارند و نمونه بارز آن که میکروفون بویا m1 میباشد بهترین گزینه برای تولید محتوا خواهد بود.

دسته دوم: میکروفون های داینامیک هستند که بسیار سخت و محکم میباشند. این نوع میکروفون ها گزینه مناسبی برای تولید محتوا نیستند چرا که فقط قابلیت ثب صدایی را دارند که مستقیم به سمت میکروفون نشانه گرفته باشد.

دسته سوم: که قیمت بالاتری دارند میکروفون های کاندنسر هستند. این میکروفون ها از حساسیت بسیار بالایی برخوردارند به طوری که حتی صدای نفس کشیدن را هم با وضوح بالا ثبت میکنند. این دسته از میکروفون ها کارایی دشواری دارند و بیشتر مناسب استودیو ها میباشند. میکروفون های کاندنسر نسبت به مدل قبلی یعنی داینامیک ازسختی کمتری نیز برخوردارند به خاطر پیچیدگی که دارند بسیار حساس و شکننده هم میباشند.

میکروفون های یقه ای

دسته ای از میکروفون ها که بسیار برای تولید محتوا کاربردی و مناسب هستند میکروفن های یقه ای میباشند. این میکروفون ها که معروف ترین و پر طرفدار ترین آن ها میکروفون بویا m1 میباشد به وسیله ی گیره ای که به گیرنده صدای آن متصل است به یقه لباس وصل میشود. اگر قصد پنهان کردن آن را دارید، زیر کراوات یا زیر روسری و حتی لای پیرهن یا لباس خود به راحتی میتوانید جایی مناسب برای آن پیدا کنید.

میکروفون های یقه ای یکی از کاربردی ترین میکروفون ها میباشند، چرا که در هر زمینه ای میتواند نیاز شما را برآورده کند و صدایی نرم و دلنشین را برای شما ثبت کند. این میکروفون ها علاوه بر تولید محتوا، گزینه ی مناسبی برای کلاس های آنلاین، انواع مصاحبه کاری یا کنفرانس ها هم میباشند. نحوه اتصال این میکروفون ها عمدتا با استفاده از جک ۳/۵ میلیمتری صدا میباشد که مورد استفاده در بسیاری از گوشی های موبایل، تبلت یا کامپیوتر است.

در دنیای بزرگ تولید محتوا که عظمت آن به عظمت بازار اینترنتی میباشد میکروفون بویا m1 جایی برای خود باز کرده. این میکروفون نمونه بارز ضرب المثل < فلفل نبین چه ریزه > است. میکروفون بویا m1 در واقع میکروفونی است یقه ای با قیمتی بسیار مناسب که کیفیت صدایی باور نکردنی دارد.

سهولت در استفاده از میکروفون بویا m1 باعث شده که در بسیاری از مشاغل اینترنتی علل خصوص تولید محتوا فعالان اینترنتی بسیاری را به خود جذب کند. چرا که برای استفاده از این میکروفون فقط کافی است آن را از کیف خود دراورده و به گوشی موبایل، تبلت، دوربین یا کامپیوتر خود وصل کنید و سپس اقدام به ضبط صدا نمایید. به همین راحتی شما میتوانید صدایی با وضوح و کیفیت بالا ثبت کنید و از آن لذت ببرید.

سهولت در استفاده از میکروفون بویا m1 تا جایی پیش رفته که افراد در استفاده های مختلف از پرداخت هزینه های اضافی خود داری میکنند و فقط با داشتن این میکروفون به ایده های خود جامه عمل میپوشانند. این میکروفون مخصوص کسانی است که میخواهند خیلی ساده و بی دردسر صدایی با کیفیت و وضوح بالا را ضبط کنند.

این مطلب را هم از دست ندهید :   نکات و ترفندهای طلایی در موردرتبه وب سایت

ایده

الگوی صدا برداری میکروفون بویا m1 به صورت کامل است یعنی قادر است صدا را از همه ی جهات دریافت کند و با فوم ابری خود که فیلتری برای صاف کردن صدا میباشد صدایی دلپذیر را برای شما ثبت کند.

ویژگی های میکروفون بویا m1

مهم ترین ویژگی میکروفون بویا m1 قیمت استثنایی آن است. قیمت مناسب آن در کنار کارایی بالا باعث شده یکی از دلپذیر ترین انتخاب ها برای تولید محتوا باشد. از طرفی شما با این میکروفون یقه ای قادرید در هنگام صحبت و ثب صدا و فیلم به هر سمتی که بخواهید حرکت کنید و محتوایی انعطاف پذیر و با کیفیت تولید کنید.

ویژگی دیگر این میکروفون دارا بودن سوئیچ تغیر حالت صدا میباشد. با این قابلیت شما میتوانید نحوه استفاده خود را برای حالت های موبایل و دوربین انتخاب کنید تا صدایی با کیفیت تر و حرفه ای تری داشته باشید. برخورداری از الگوی قطبی اومنی دایرکشنال ویژگی دیگر میکروفون بویا m1 میباشد که به ثبت صدایی با کیفیت تر و دلنشین تر کمک میکند.

همچنین این میکروفون دارای سیمی به طول ۶ متر میباشد که به شما این اجازه را میدهد که در فضایی باز آزادانه فعالیت خود را در هنگام ثبت صدا یا تصویر و صدا انجام دهید. مبدلی نیز برای تغییر وضعیت جک از ۳/۵ میلیمتری به ۶/۵ میلیمتری برای کاربری های متفاوت نیز همراه این میکروفون ارسال میشود.

نکته ای که در این میکروفون بسیار حائز اهمیت است تغذیه میکروفون به وسیله باتری LR44 میباشد. قابلیت استفاده میکروفون بویا m1 از این نوع باتری برای وصل کردن به دوربین های دیجیتالی میباشد. زمانی که شما این میکروفون را به دوربین های دیجیتال وصل میکنید بر خلاف گوشی های موبایل، میکروفون از دوربین برقی تامین نمیکند بنابراین نیاز به ی منبع تغذیه دارد که باتری LR44 دراین میکروفون این مشکل را حل کرده است.

محتوای کامل در سایت منبع

اغلب ما در زندگی خود بارها با افرادی مواجه شده ایم که با قدرت کلام خود قادر هستند خود را در دل دیگران جا کنند و با به کار بردن جملات متقاعد کننده، اطرافیان را متقاعد سازند که خواسته هایشان اجابت شود. این افراد هنگام مواجهه با دیگران، تلاش می کنند روحیات آن ها را بشناسند و به اصطلاح قلق آنان را به دست بیاورند.

افراد متقاعد کننده

افراد متقاعد کننده با توجه به روحیات و اخلاق مخاطبان خود، به ظرافت با آنها ارتباط برقرار می کنند. بدین معنا که اگر فردی شوخ طبع باشد، آن ها نیز روش خوش مشرب بودن را در پیش می گیرند و یا اگر کسی درون گرا باشد، آن ها نیز تلاش می کنند با صدایی آرام و به دور از هیاهو با او به گفتگو بنشینند.

خلاقیت و نوآوری

شاید اغلب ما دوست داشته باشیم که دارای چنین هنری باشیم و بتوانیم اطرافیان خود را با زبانی نرم متقاعد سازیم. در این مقاله قصد داریم راجع به این مبحث بیشتر صحبت کنیم. پس همراه ما باشید تا شاید بتوانید کمی با هنر متقاعد کردن آشنا شوید و آن را به کار ببرید.

مفهوم جملات متقاعد کننده

امروزه متقاعدسازی و استفاده از جملات متقاعد کننده یک هنر است که با یادگیری فن بیان و شناخت شخصیت های متفاوت می توان آن را به خوبی آموخت. برای این عبارت تعاریف بسیار زیادی ارائه شده است که در اینجا قصد داریم یک تعریف جامع و تقریباً کامل از متقاعد کردن بیان کنیم.

زمانی که فردی متقاعد کننده به دیگری کمک کند تا او نیز بتواند تصمیم و نظر او را تأیید کند و یا آن را انتخاب کند، به اصطلاح می گوییم متقاعدسازی انجام شده است. اما نکاتی در این مبحث مورد توجه است که نباید از آن ها غافل ماند.

میل و رغبت درونی

نکته اول این است فردی که متقاعد شده، با میل و رغبت درونی خویش این کار را انجام داده باشد. همچنین راجع به موضوع مورد نظر اطلاعات کامل و کافی به او داده شده باشد. نکته آخر اینکه او تمایل داشته باشد که پس از این نیز به این روش کار را انجام دهد.

این نکات نشان دهنده این است که متقاعد سازی به معنای اجبار و وادار کردن اطرافیان به انجام کار مورد نظر نیست. بلکه این را ثابت می کند که با استفاده از فن بیان صحیح و به کار بردن تکنیک های درست متقاعدسازی، () می توان از راه منطقی و مناسب، دیگران را نیز با خود همگام نمود.

نمونه هایی از متقاعد سازی

اغلب ما در امور روزمره ی خود بارها جملات متقاعد کننده به کار می بریم و عمل متقاعد کردن را انجام می دهیم. اگر اصول این کار را به درستی بشناسیم و آن را به کار ببریم، می توانیم در این کار موفق عمل کنیم. در ادامه به نمونه هایی از متقاعدسازی که ممکن است در طول روز برای اغلب ما پیش آید، اشاره می کنیم.

  • فردی را تصور کنید که کار او بازاریابی و فروش کالا است. این فرد باید قادر باشد با توصیف محصولات و یا خدمات خود، مشتریان را از راه های متفاوت جذب کند و آن ها را برای انتخاب و خرید از خود، متقاعد نماید.

    بازاریابی

  • زمانی که فردی جویای کار باشد و برای مصاحبه کاری به شرکتی دعوت شده باشد، باید از فن بیان خود جهت متقاعد کردن مدیر شرکت، کمک بگیرد. با این روش می تواند مدیر شرکت را متقاعد سازد که او بهترین فردی است که می توانند استخدام کنند.

    استخدام

  • هنگامی که فردی در یک شرکت مشغول به کار است و از درآمد خود رضایت ندارد، باید بتواند از روش های متقاعدسازی کمک بگیرد. با استفاده از این شیوه، او قادر است موافقت رئیس شرکت را برای افزایش حقوق خود بگیرد.
  • فردی به عنوان خریدار وارد فروشگاهی می شود و کالایی را انتخاب و خریداری می کند. اگر بتواند هنگام پرداخت هزینه کالا، از تکنیک های متقاعدسازی به طور صحیح استفاده کند، قادر است فروشنده را متقاعد نماید که تخفیف خوبی برای او در نظر بگیرد.

    تخفیف-فرصت خرید

  • استفاده از این تکنیک در تعامل بین افراد خانواده نیز نقش مهمی دارد. فردی که به عنوان مادر قصد دارد فرزند خود را به درس خواندن یا انجام درست تکالیف ترغیب کند، باید به اصول متقاعدسازی مسلط باشد و با استفاده از جملات متقاعد کننده فرزند خود را به سمت و سوی کار مورد نظر خود تشویق کند.
این مطلب را هم از دست ندهید :   تکنیک های نوین برایبهبود سرعت سایت

تکنیک های متقاعد سازی

به منظور اینکه بتوان مهارت استفاده از جملات متقاعد کننده را به خوبی فرا گرفت، تکنیک هایی لازم است که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

دارا بودن هوش عاطفی

فرد متقاعد کننده باید دارای هوش عاطفی باشد. بدین معنا که با استفاده از هوش عاطفی بتواند با دیگران ارتباط صمیمی برقرار کند، عواطف و احساسات آن ها را بشناسد و همچنین قدرت کنترل و مهار این عواطف را نیز باید دارا باشد.

به کار بردن Body Language

افرادی که قصد متقاعد کردن دیگران را دارند، در کنار جملات متقاعد کننده می توانند از زبان بدن نیز استفاده کنند. بدین معنا که با استفاده از حرکات اعضای بدن، به طور غیر ارادی و ناخواسته روی دیگران تأثیر بگذارند و بتوانند آن ها را متقاعد کنند.

توانایی تعامل مستقیم با اطرافیان

تکنیک دیگری که برای متقاعد کردن دیگران لازم است، توانایی ارتباط مستقیم با اطرافیان است. بدین صورت که به جای ارتباطات غیرحضوری از جمله مکالمه تلفنی یا پیام کوتاه، بتوان به صورت مستقیم و حضوری به صحبت کردن و تعامل پرداخت. لازم است بدانیم که از این طریق، حرف های ما بر اطرافیان موثر واقع می شوند.

توانایی خوب گوش کردن

افراد متقاعد کننده این نکته را به خوبی می دانند که برای متقاعد کردن دیگران، باید بتوانند شنونده های قابلی باشند. به این دلیل که با شنیدن صحبت های طرف مقابل، با نوع تفکر و شخصیت او آشنا می شوند. بنابراین می توانند از دریچه منافع او وارد شوند و به نتیجه مورد نظر دست پیدا کنند.

به کار بردن کلمات مناسب

در روابط بین افراد، برای اینکه فردی را متقاعد کرد باید بتوان از کلمات مناسب به جای مقابله به مثل کردن استفاده کرد. بدین معنا که استفاده از کلمات متقاعد کننده، علاوه بر اینکه احساس ارزشمند بودن به مخاطب می دهد، می تواند او را نیز متقاعد سازد. در ادامه به چند نمونه از این کلمات اشاره می کنیم.

زمانی که فردی در یک رابطه عاطفی قصد متقاعد کردن دیگری را دارد، توصیه می شود برای رسیدن به هدف خود، به جای عبارت فکر می کنم، احساس می کنم را به کار ببرد. برای عبارت تاکید می کنم، می خواهم را جایگزین کند و همچنین عبارت باور دارم را، جانشین انتظار دارم کند.

لحن ادای جملات

این تکنیک متقاعدسازی به عنوان یکی از اصلی ترین اصول آن به شمار می رود. تاثیر نوع حرف زدن افراد بر مخاطب، همچنین لحن و سرعت ادای جملات را به هیچ عنوان نمی توان نادیده گرفت. بدین معنا که برای این موضوع، بر اساس تحقیقاتی که انجام شده است، سرعت استانداردی وجود دارد.

سرعت ادای جملات در زمان استاندارد، میزان تأثیرگذاری جملات فرد بر مخاطب را به بالاترین حد ممکن می رساند. به این صورت که لازم است فرد متقاعد کننده هنگام صحبت کردن، از یک روند اصولی پیروی کند و سرعت و مکث خود را با این اصول تنظیم نماید.

انعطاف پذیر بودن فرد

در این تکنیک لازم است فرد متقاعد کننده هنگام مواجهه با نظرات مخالف اطرافیان، به جای واکنش سریع نشان دادن، کمی انعطاف پذیری به خرج دهد و به ظاهر از نظرات خود عقب نشینی کند تا بتواند با ظرافت و انعطاف به نتیجه دلخواه خود نزدیک شود.

جمع بندی

به طورکلی به دلیل تفاوت هایی که در شخصیت و روحیات افراد وجود دارد، اینکه انتظار داشته باشیم همه افراد را متقاعد کنیم، غیرممکن به نظر می رسد؛ بنابراین می توانیم با یادگیری اصول اولیه متقاعدسازی و به کار بردن آن، تا حدی به شناخت شخصیت های متفاوت بپردازیم و بتوانیم به درستی کلمات متقاعد کننده را به کار ببریم.

ادامه خواندن در سایت منبع