ایده ها و ترفندهای نوین برای متقاعد سازی مشتری – آپدیت شده ۱۴۰۲

به دنبال آموزش اکانت منیجر می گردید؟ جای درستی را برای خواندن انتخاب کرده اید! همانطور که حتما می دانید، موفقیت هر یک از سازمان های مختلف تا حد زیادی به مهارت و توانایی های اعضای تشکیل دهنده همان سازمان، بستگی دارد. به بیان دیگر، سازمانی که فاقد نیروهای متخصص باشد به هیچ عنوان به موفقیت، نخواهد رسید. سازمان هایی که در زمینه فروش، فعالیت دارند نیز از این قضیه، مستثنی نیستند و لازم است که نیروهایی متخصص در این سازمان ها برای فروش بیشتر، استخدام شوند. منظور از نیروهای متخصص برای فروش بیشتر، این است که بتواند رفتار مشتریان را به صورت اصولی، بررسی کرده و با آن ها رابطه ای پایدار، برقرار سازد تا در نهایت بتواند محصولات بیشتری را به فروش برساند. یکی از اعضای تیم در آژانس های تبلیغاتی برای برقراری اثربخش ارتباط با مشتریان، اکانت منیجر است. بنابراین اگر اینجایید تا بدانید:

استخدام

  • اکانت منیجر کیست؟
  • ویژگی های اکانت منیجر چیست؟
  • وظایف اکانت منیجر در آژانس هاس تبلیغاتی چیست؟

به خواندن ادامه دهید و آژانس دیجیتال مارکتینگ تاس را تا انتهای این مطلب، همراهی کنید:

بازاریابی دیجیتال-تجارت الکترونیک-دیجیتال مارکتینگ

حتما مطالعه کنید: دیجیتال مارکتینگ چیست؟ با بازاریابی آنلاین، شاه کسب و کار خود شوید!

بازاریابی

اکانت منیجر کیست؟

اکانت منیجر در واقع به فردی گفته می شود که بین سازمان و مشتریان آن، ارتباط برقرار می سازد. در واقع اکانت منیجر با مشتریان به طور مداوم در ارتباط است و نظرات و نیازهای آن ها را بررسی کرده و به آن ها رسیدگی می کند. پس از بررسی نیازها و علایق مشتریان، محصولات و خدماتی متناسب برای رفع نیازهای مشتریان به سازمان معرفی کرده و در نهایت، استراتژ ی های مناسبی، طراحی می کند. به بیان دیگر، اکانت منیجر در تلاش است تا داده ها را تحلیل کرده، واکنش مشتریان را بررسی نموده، از آن ها بازخورد می گیرد و در نهایت به ارائه گزارشات دقیق و اطلاعات به منظور طراحی برنامه های آینده ی تیم تبلیغات و فروش می پردازد.

اکانت منیجر، ارتباطات با مشتریان را مدیریت می کند و ارتباط مووثر با مشتریان برقرار می سازد.

اکانت منیجر، پس از بررسی نیازهای مشتریان، روی آن ها تمرکز کرده و با برقراری ارتباطات کوچک و بزرگ، استراتژی های هوشمندانه، نعیین می کند. لازم به ذکر است که بدون حضور فردی با چنین مهارت هایی، این امور، میسر نمی شود.

این مطلب را هم از دست ندهید :   نکته ها و ترفندهای طلایی دربارهnamad.html

اکانت منیجر که به مدیر امور مشتریان نیز معروف است به خوبی فضای کسب وکار را شناخته و دارای مهارت های ارتباطی بالایی است، با قدرت تفکر، عوامل رضایت یا نارضایتی مشتریان را بررسی نموده و در نهایت راه حل های کاربردی، ارائه می دهد. به بیان دیگر، اکانت منیجر، بین تیم داخلی یک سازمان و دنیای بیرون و مشتریان، ارتباط برقرار می سازد.

مهارت های لازم برای یک اکانت منیجر، ایجاد و حفظ ارتباط، مهارت گوش دادن و مهارت شبکه سازی است.

در واقع مهارت گوش دادن برای فهمیدن نیاز مشتریان مختلف، امری بسیار ضروری است تا پس از آن بتواند راه حلی مناسب برای پاسخگویی به نیاز مشتری به او ارائه دهد و سپس با آن ها در تعامل است تا مطمئن شود که آیا محصول و خدماتی که به آن ها ارائه داده شده، پاسخگوی نیازهای آن هاست، زیرا باید اقدامات لازم را انجام دهد تا رضایت مشتریان مختلف سازمان را جلب نماید.

رضایت مشتری

ویژگی های اکانت منیجر چیست؟

یکی از اصلی ترین ویژگی های هر اکانت منیجر، توانایی برقراری ارتباط با دیگران است، تا بتواند به طور موثر با مشتریان، ارتباط برقرار سازد. هم چنین لازم است که بر زبان بدن نیز تسلط داشته باشد. توانایی شناخت فرصت ها نیز امری ضروری است و باید بتواند مشتریان بالقوه سازمان را بشناسد. از دیگر ویژگی های اکانت منیجر می توان به داشتن روحیه همکاری تیمی، تسلط بر برنامه ریزی، داشتن مهارت های اجتماعی، برخورداری از ابتکار عمل، تمرکز روی نیازهای مشتریان مختلف، توانایی مدیریت انواع پروژه ها و دقت بر جزئیات اشاره نمود.

هم چنین تسلط بر زبان انگلیسی نیز یکی دیگر از ویژگی های یک اکانت منیجر حرفه ای است تا بتواند به منابع لازم خارجی نیز دسترسی پیدا کند و مهارت هایش را به روز نگه دارد.

وظایف اکانت منیجر در آژانس هاس تبلیغاتی چیست؟

حضور یک اکانت منیجر در آژانس های تبلیغاتی، ضروری است و به عنوان نماینده سازمان باید با تمامی مشتریان از نزدیک، تعامل داشته باشد.

هم چنین باید در جهت رفع دغدغه های هر یک از مشتریان، تلاش کند. در واقع، اکانت منیجر، وظایف مختلفی دارد و برنامه های خود را طبق هدف گذاری هایی که از قبل مشخص شده اند و متناسب با رضایت یا عدم رضایت مشتریان مختلف، تعیین می کند؛ این کار باعث می شود تا نتیجه نهایی، بهترین نتیجه باشد.

این مطلب را هم از دست ندهید :   ایده ها و ترفندهای هوشمندانه برایبرنامه آگهی رایگان | آموزش قدم به قدم

یکی دیگر از وظایف اکانت منیجر، آشنایی با بازار فروش است و بهتر است که در زمینه بازاریابی و فروش، اطلاعات و دانش کافی داشته باشند.

هم چنین وظیفه برنامه ریزی و تخصیص بودجه برای یک آژانس تبلیغاتی نیز برعهده اکانت منیجر است. اکانت منیجر باید دستور کار مشتریان را به مدیر و کارشناسان مربوطه در آژانس تبلیغاتی، ارائه دهد و در صورت نیاز، مشتریان را از غدغه های سازمان، آگاه سازند؛ این کار باعث می شود تا سرعت فرآیند انجام پروه تا حد زیادی افزایش یابد.

از دیگر وظایف اکانت منیجر می توان به مدیریت ارتباط با مشتریان در پروژه های مختلف، ایجاد رابطه ای پایدار و موثر با مشتریان مختلف، مذاکره در قراردادهای مختلف برای کسب حداکثر سود، شناخت مشتریان کلیدی و تعامل با آن ها، تعامل موثر با حامیان مالی و مسئولان اجرایی، تنظیم گزارشات دقیق به صورت ماهیانه، فصلی و ارائه آن ها به سایر اعضای پروژه، تنظیم گزارشات دقیق درباره وضعیت مشتریان مختلف در طول فرآیند همکاری با آن ها، متقاعد سازی مشتریان برای توسعه فعالیت های مربوط به آژانس، شناخت فرصت ها برای فروش بیشتر، توانایی پیگیری و پیش بینی سود حاصل از فروش محصولات و ارائه خدمات به مشتریان و مطمئن کردن مشتریان بدین منظور که در زمان مناسب آن، راه حل هایی کاربردی به هر یک از آن ها ارائه خواهد شد، اشاره نمود.

know your customer-شناخت مشتری

و در نهایت …

و در نهایت، این هم از شرح وظایف اکانت منیجر!

سعی کردیم در این مطلب، تعریف اکانت منیجر و ویژگی ها و وظایف آن ها را به طور کامل بیان کنیم. اکنون می توانید به راحتی اکانت منیجر متخصص را بشناسید و از مهارت های وی در سازمان خود بهره ببرید.

مجید جورکش

علاقه مند به یادگیری و نوشتن در رابطه با سئو و دیجیتال مارکتینگ

سئو سایت

محتوای کامل در سایت منبع