آموزش جامع و کامل از مبتدی تا پیشرفته پایگاه داده مشتری

کمپین بازاریابی مستقیم Direct Marketing Campaign اثربخش با داده ها شکل می ­گیرد. بازاریاب ها، گروه ها و دسته های مختلف مشتریانی را که فکر می کنند علاقه مند به محصول یا خدمت شان هستند را بررسی می کنند و فهرستی از مخاطبان را ایجاد می کنند.

بازاریابی

در کمپین های بازاریابی فهرست مخاطبان ممکن است از طریق منابع عمومی یا تجاری به دست بیایند، و ممکن است نشان دهنده ی تمامی افرادی باشند که در یک همسایگی مشخص از آنها زندگی می کنند یا افرادی که در یک مسابقه طراحی و نقاشی شرکت کرده اند و یا حتی لیست هایی از دیگر شرکت ها باشند. این لیست ها نباید یکسره و بدون تغییر مورد استفاده قرار بگیرند، بلکه، این داده ها باید تحلیل شوند و پیام ها و پیشنهادهایی خلق شوند که به احتمال زیاد مرتبط با این مشتریان هستند و سپس در قالب بازاریابی مستقیم مورد استفاده قرار گیرند.

در یک کمپین بازاریابی مستقیم ممکن است که از کانال های ارتباطی چندگانه شامل ایمیل، تلفن ها و تماس چهره به چهره استفاده شود. کانال های مختلف جهت اجرای کمپین بر مبنای گروه هدف انتخاب خواهند شد. به عنوان مثال، یک رستوران جدید ممکن است توزیع آگهی ها و یا بروشورها را بصورت خانه به خانه ترجیح دهد که این کار در هزینه پست صرفه جویی می کند، هدفش همسایه های نزدیک رستوران است و همچنین فرصتی را برای برقراری تعامل فرد به فرد فراهم می کند. تعامل چهره به چهره حتی ممکن است برای بازاریابی درون فروشگاه نیز مورد استفاده قرار گیرد.

اغلب در شکل دادن به یک کمپین بازاریابی مستقیم ممکن است که کانال های ارتباطی مختلفی با یکدیگر ترکیب شوند. به عنوان مثال، یک تبلیغات ایمیلی مستقیم ممکن است شامل یک کد QR نیز باشد که به دریافت کنندگان اجازه می دهد تا فورا آن را دنبال کنند و به شکل آنلاین درگیر آن پیام شوند.

هر کمپین بازاریابی مستقیم باید گزینه ی “Call To Action” خاصی را نمایان سازد. وجود این گزینه اغلب برای یک خرید فوری است اما لازم نیست همیشه هم اینگونه باشد، گاهی نیز می تواند قدمی برای فروش باشد.

تمامی ارتباطات بازاریابی مستقیم باید شامل متدهایی باشند که بتوانند پاسخ ها را دنبال و ردیابی کند. یک “Call To Action” ممکن است مشتریان را به تماس با یک شماره خاص هدایت کند که منحصرا مربوط به همان کمپین است یا کلیک بر روی لینکی که به وبسایت وصل می شود، آن هم با صفحه فرودی که منحصرا پاسخ هایی را از کمپین تبلیغاتی مشخصی نشان می­دهد. بازاریابان مستقیماً از داده های مربوط به نرخ پاسخ دهی استفاده می کنند تا دریابند ارتباطاتشان چقدر موثر بوده است و اینکه آیا برای اجرای کمپین بعدی نیازمند اصلاحات و تغییراتی هستند یا خیر. چنین داده هایی تنها برای تعدیل و اصلاح کمپین فعلی مورد استفاده قرار نمی گیرد، بلکه با داده های به دست آمده از سایر کمپین ها هماهنگ و همراستا می شود تا به تیم بازاریابی مستقیم تصویری کلی از بازار هدفشان را ارائه بدهد.

کانال های مختلف بازاریابی مستقیم عبارتند از :

  • نامه فیزیکی
  • نامه الکترونیکی(ایمیل)
  • بازاریابی تلفنی
  • خدمات پیام کوتاه
  • فکس گسترده
  • قرار دادن کوپن
  • فروش چهره به چهره
  • آگهی ها و بروشورهای خانه به خانه

مراحل گام به گام اجرای کمپین بازاریابی مستقیم

همانطور که اشاره شد ارسال نامه فیزیکی یکی از روش های بازاریابی مستقیم می باشد. به منظور پیش بردن و ایجاد یک کمپین بازاریابی مستقیم در قالب نامه مستقیم می بایست پس از آنکه بازار هدف خود را تعیین کردید، هفت گام زیر را دنبال کنید :

۱) یک فهرست پستی ایجاد کنید

توضیحاتی را در رابطه با مشتریان هدف خود در این لیست بنویسید، این کار باعث می شود بدانید که دارید به چه کسانی نامه می فرستید. اگر در نظر دارید نامه را برای لیست بزرگی(بیش از ۲۰۰۰۰) ارسال کنید، احتمالا نیاز خواهید داشت که برچسب فروشگاهی خود را با چسب های مخصوصی به قطعات پستی که ارسال می کنید الصاق نمایید. در حالی است که برای حجم و تعداد کمتر، می توانید از برچسب های آماده استفاده کنید.

۲) یک قطعه پستی ایجاد کنید

تنها نباید یک بروشور را برای فهرست مخاطبان مدنظرتان ارسال کنید. این کار بسیار گران می شود و بروشورهای شما نیز برای این کار طراحی نشده است. شما نیازمند آن هستید که یک قطعه پستی مستقیم با یک پیشنهاد قوی ایجاد کنید که دریافت کنندگان را برای اقدام تحریک خواهد کرد. تمامی نامه های پستی مستقیم منجر به “Call To Action” می شود : دوست دارید که دریافت کنندگان در گام بعدی چه کاری انجام دهند؟ فرم سفارش را پر کنند و آن را به شماره شما فکس کنند؟

طراحان قطعات پستی مستقیم دوست دارند از گرافیک های خلاقانه استفاده کنند. هدف شما از کمپین بازاریابی مستقیم آن است که خواننده ها را ترغیب کنید تا به پیشنهاد شما پاسخ دهند. هر گرافیک و طرحی که به این کار کمک نکند هیچ ارزشی از نظر طراحی و هزینه های چاپ ندارد.

خلاقیت و نوآوری

۳) ماشین پاسخ گیری خود را کد گذاری کنید

اطمینان پیدا کنید در مورد هر راهی که برای دریافت پاسخ های مخاطبانتان در نظر گرفته اید، سیستم پستی خود را کدگذاری کرده اید، به این معنا که هر دسته از نامه هایی را که دریافت می کنید دارای کد مشخصی باشد تا نشان دهد که چه روزی و چه ماهی دریافت شده است، برای کدام لیست پستی می باشد و مربوط به کدام پیشنهاد است. در واقع سیستم کدگذاری ابزار ساده ای است برای آنکه بدانید دقیقا چه کسی به چه نامه ای و چه پیشنهادی پاسخ داده است. این سیستم، پاسخ های فردی ایجاد می کند که بسیار ارزشمندتر هستند، تا جایی که به راحتی می توانید کدهای مختلف را جدول بندی کنید تا ببینید کدام مورد بهترین کارکرد را برای شما دارد.

۴) کمپین را آزمایش کنید

حتی یک کمپین بازاریابی کم نظیر از چندهزار قطعه نیز می تواند با هزینه های پستی و هزینه های کپی بودجه را تلف کند. بنابراین همیشه باید نامه را با یک بخشی از فهرست پستی خود آزمایش کنید و نتایج را بررسی کنید. هیچ کسی نمی تواند نرخ پاسخی که دریافت خواهید کرد را پیش بینی کند؛ در حالیکه متغیرهای بی شماری نیز وجود دارد که می توانند در این بین اثرگذار باشند.

چند درصد از فهرست پستی شما برای یک آزمون قابل اطمینان نیاز است؟ پاسخ به این سوال متفاوت است اما اکثر متعهدین به شما خواهند گفت که ۱۰ درصد از فهرست خود را و نه کمتر از ۲۵۰ قطعه را آزمایش کنید. پیش از اینکه آزمون را انجام دهید، باید تصمیم بگیرید که چه نرخ پاسخی، پیش رفتن شما با این نامه نگاری عمده برنامه ریزی شده را پشتیبانی می کند و این موردی است که به بودجه شما بستگی دارد.

۵) کمپین بازاریابی مستقیم خود را پیاده سازی کنید

سرعت نامه نگاری خود را با توجه به توانایی تان برای اجرایی کردن و رسیدگی به پاسخ های بالقوه حفظ کنید. آزمایش نامه نگاری بر روی گروهی از مخاطبان، برآوردی از میزان نرخ پاسخ مشتری خواهد داد. از نتایج آزمون به عنوان یک ابزار اندازه گیری استفاده کنید برای این منظور که چه تعداد قطعه باید در یک هفته مشخص پست کنید. تنها قطعاتی را پست کنید که می توانید با تلاش های فروش خود، آن را پشتیبانی کنید.

۶) به پاسخ های مشتری رسیدگی کنید

بدون داشتن یک برنامه ریزی قابل توجه، نمی توانید میزان برآورده کردن هدف یک کمپین بازاریابی مستقیم را بررسی کنید. اگر از پاسخ دهندگان می خواهید که از شما تقاضای اطلاعات اضافی داشته باشند، قصد دارید چه چیزی برای آن ها ارسال کنید؟ می خواهید تا چه اندازه سریع، این اطلاعات را برای آن ها پست کنید؟ چه چیز دیگری برای این پاسخ ها انجام خواهید داد؟ به عبارت دیگر، چگونه بیشترین استفاده را از این اسامی که پول بسیار زیادی را برای به دست آوردنشان خرج کرده اید، خواهید برد؟

۷) نتایج کمپین بازاریابی مستقیم را تحلیل کنید

تحلیل نتایج شاید مهم ترین جنبه کمپین بازاریابی مستقیم باشد که کمتر نیز مورد توجه قرار گرفته است. آیا نتایج نهایی با آنچه که شما از آزمایش انتظار داشتید مطابقت دارد؟ کدام بخش های جمعیت شناختی پاسخ داده شده بهتر از آن چیزی شد که انتظار داشتید و پیش بینی کرده بودید؟ آیا زیر مجموعه هایی از مخاطبان هدف شما وجود دارد که در نامه نگاری های بعدی بتوانید روی آن ها تمرکز کنید؟ مهم تر از همه اینکه هر کمپین بازاریابی مستقیم که شما پیاده سازی می کنید، باید نه تنها به وضعیت فروش شما کمک کند بلکه باید به ارتقای پایگاه داده مشتریان نیز کمک کند. به عبارت کاملا واقعی، این کار آینده کسب و کار شما و میزان موفقیت آن را نشان می دهد.

مخاطبان هدف-پرسونای مخاطب

همانطور که در این مقاله اشاره شد بازاریابی مستقیم یکی از استراتژی­ های بازاریابی است که مزیت های خاص خود را برای کسب و کارها فراهم می آورد. اما توجه داشته باشید برای افزایش کارایی این روش بهتر است مخاطبان خود را به خوبی شناسایی کنید و پیام های خود را به گونه ای طراحی کنید که نیاز آنها را تحریک کند. و همچنین سعی کنید سیستم جامعی تعبیه کنید که تمام داده های دریافتی کمپین بازاریابی مستقیم را ذخیره کند، این داده ها در ایجاد پایگاه مشتریان بسیار مفید خواهد بود.

ادامه مقاله در سایت منبع

هزاران هکر، خرابکار و ویروس آزادانه و در همه زمان ها وجود دارند و نگران بودن راجع به حفظ حریم خصوصی داده های شخصی یا ریسک بالقوه ای که سازمان با آن دست به گریبان است، آرامش را برهم می زند. بنگاه ها و مشتریان همواره از این مسئله آسیب دیده اند شیادان، کلاه برداران، بزهکاران و رقبا و لازم به ذکر نیست که گروه های فشار، گروه های سیاسی، آژانس های جاسوسی دولتی و بسیاری افراد دیگر قصد دارند به سیستم های امنیتی نفوذ کنند.

این مطلب را هم از دست ندهید :   ایده ها و راهکارهای نوآورانه برایERP که هرگز نباید نادیده گرفت

در دنیای جمعی، اهداف مورد توجه برای فعالان عبارتند از:

  • بنگاه های بزرگ
  • خروجی های خبری
  • بانکداری/مالی
  • گروه های متنفر
  • سایت های سیاسی
  • تجارت الکترونیکی
  • بازاریابی دیجیتال-تجارت الکترونیک-دیجیتال مارکتینگ

  • داده های کارت شخصی/ اعتباری
  • سایت های امنیتی کامپیوتر

هیجان ایجاد جدید و پویا توام با رقابت بر سر رسیدن به بازار، بسیار از شرکت ها را به سمت مخاطرات اساسی و جدید سوق می دهد. دلیل وجود چنین موردی، سازمانی توسعه یافته است که سیستم ها و داده ها را به روی افراد خارجی باز می کند. سیستم های طراحی شده ضعیف با جوان های مستعد فنی که در کنار هم قرار داده می شوند غالبا از مخاطرات زیادی که در آن جا کمین کرده اند غافل هستند.

تنها داشتن نرم افزار آنتی ویروس و سرور ایمن کافی نیست، چرا که این موارد، صرفا حداقل محافظت در برابر بخش کمی از تهدیدات را که وب سایت شما تجربه خواهدکرد، در اختیار قرار می دهد.

تهدیدهای امنیتی کسب و کار دیجیتالی

لیست مواردی مختلف نقض امنیتی را بررسی کنید. برخی از این ریسک های را خواهیددانست اما چه کسی تعهد مدیریت تهدیدات سازمان شما را برعهده دارد وآیا آن ها تمامی زمینه ها را پوشش می دهند؟ در ذیل به تعدادی از تهدیدات مربوطه اشاره شده است:

کلاه برداری از طریق کارت اعتباری

فرض کنید جزییات کارت اعتباری شما وارد فضای مجازی (اینترنت) شده و توسط شخص دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. یا تصور کنید مشتریان، دریافت کالاهای شما را تایید نمی کنند یا در مورد یک خرده فروشی اینترنتی، ممکن است درصد کلاه برداری ها دو برابر شود. از همه مهم تر این که ممکن است مقدار عودتی ها بالا برود. حملات Phishing ای که در آن ها هرزنامه ها کاربران شاغل در بخش خدمات امنیتی، همچون بانک ها را تشویق می کنند تا جزییات امنیتی را فاش سازند هنوز هم شایع است چرا که تعدادی از مشتریان جدید هنوز هم به دام آن ها می افتند.

انکار خدمات توزیع شده( (DDOS

این مسئله به طور موثری دسترسی به سایت شما را در زمانی که هکرها، مسیریاب های شبکه را از تعداد زیادی از سایت های مختلف و با مقادیر زیادی ترافیک به وب سایت های مقصد پر می کنند، به وجود آید. آن ها با این کار سایت ها را از فعالیت می اندازند.

تعویض مطالب سایت

هکرها می توانند وب سایت شما را تغییر داده و تصاویر زشت، اطلاعات نادرست، شهادت های دروغین وارد آن کنند و حتی مشتریان را به سایت های دیگر هدایت کنند. غیرهکرها می توانند سایت های پستی را که بسیار به سایت شما مشایه است، برداشته و تعداد زیادی از مشتریان شما را به خود جلب کنند.

دزدی مالکیت معنوی

دزدی مالکیت معنوی رویدادی است که همیشه اتفاق می افتد (نرم افزار، موسیقی، اطلاعات دانلود شده، کپی شده و ارائه شده به دیگران). گاهی از این اطلاعات نسخه برداری شده و بلافاصله توسط کپی کنندگان غیرقانونی، به فروش می رسند. بدتر از آن این که کپی برداری غیرقانونی در برخی از کشورها که در آن قانون مالکیت معنوی وجود ندارد، به صورت قانونی انجام می پذیرد.

اطلاعات رقابتی

نوع دیگری از مالکیت معنوی که به سرقت می رود اطلاعات حساس کشور است، به ویژه اطلاعات رقابتی و پایگاه داده مشتریان.

هرچیز که به اطلاعات شما آسیب برساند می تواند دارای پیچیدگی های بزرگ قانونی باشد، چرا که بدون در اختیار داشتن سیستم های پشتیبان، سرپرستان ممکن است در برابر هرگونه آسیب به کسب وکارشان به واسطه ویروس، آسیب پذیر باشند.

رعایت نکات زیر در امنیت وب سایت الزامی است

امنیت وب سایت یکی از اصلی ترین کارهایی است که باید انجام دهید تا ضریب امنیت سایت تان بالا برود و به حدی برسد که امکان نفوذ هکرها و بدافزارها به آن به حداقل ممکن برسد. می توان این گونه گفت که امنیت وب سایت تابع یک سری موارد دیگر هم هست که همه آن ها نقش بسزایی در این امنیت یک سایت از خودشان نشان می دهند.

مواردی که نقش کلیدی در این امنیت یک وب سایت از خودشان نشان می دهند شامل موارد زیر است:

  • امنیت سرور
  • امنیت اینترنت
  • امنیت شبکه
  • امنیت سیستم عامل
  • امنیت نرم افزار

و خیلی از موارد دیگر که همه آن ها برای هر سایتی یک نیاز الزامی تلقی می شود تا امنیت آن تأمین شود و در کل امنیت وب سایت به موارد زیادی وابسته است که با رعایت آن ها می توانید سطح آسیب پذیری وب سایت تان را تا حد خیلی زیادی کاهش دهید.

به طور حتم یکی از مواردی که می تواند حیات و اعتبار یک کسب و کار اینترنتی را تا زمانی که فعالیت می کند، تضمین کند همین بحث امنیت وب سایت است که از اهمیت خیلی زیادی هم در دنیای وب برای مدیران سایت ها برخوردار است اما خیلی از سایت های کوچک و حتی بزرگ که در همین ایران خودمان فعالیت می کنند به امنیت وب سایت خودشان اهمیت چندانی نمی دهند.

شاید تصور خیلی از این مدیران این باشد که تا زمانی که یک سایت هک نشده باشد و یا اقدامی برای هک شدنش صورت نگرفته باشد پس این سایت می تواند یک سایت امن و مطمئن باشد در صورتی که هک نشدن دلیلی بر امن بودن سایت نیست.

بحث امنیت وب سایت زمانی بیشتر خودش را نشان می دهد که یک سایت به صورت واقعی به آن حمله شود که در این صورت دو نتیجه مهم در بر خواهدداشت. نتیجه اول: اگر به صورت تخصصی روی امنیت وب سایت کار کرده باشید پس به طور حتم خیال تان از این مورد راحت خواهدبود که حمله ای که به سایت تان می شود کاملاً ناموفق خواهدبود و هیچ آسیبی به سایت تان وارد نخواهدشد. نتیجه دوم: در این قسمت نتیجه برعکس است و اگر امنیت رعایت نشده باشد به طور حتم ضربات جبران ناپذیری به سایت تان وارد خواهدشد و امکان این که هکرها بخواهند به سایت تان نفوذ کنند خیلی زیاد است.

روش های زیادی برای هکرها وجود دارد که بخواهند امنیت وب سایت را زیر سوال ببرند پس با توجه به نوع حمله ها بایستی در مقابل آن ها ایستاد که در این جا به چند مورد اشاره می کنیم که می تواند کمک بزرگی به شما کند.

مورد اول: امنیت وب سایت با استفاده از خرید هاست های امن

یکی از اولین مواردی که می توان برای امنیت وب سایت به آن اشاره کرد این است که همیشه سعی کنید از شرکت های معتبر و قابل اعتماد برای خرید هاست استفاده کنید. اینکه سایت شما روی هاست هایی قرار بگیرد که یک بستر امن و مطمئن برای تبادل اطلاعات باشد از اهمیت زیادی برخوردار خواهدبود. حتماً هاست هایی را خریداری کنید که از سیستم های امنیتی بر روی آن استفاده می کنند مانند آنتی ویروس.

مورد دوم: تا جایی که می توانید از اینترنت های مطئمن و امن استفاده کنید

برای تمام مواردی که یک ارتباط تنگاتنگ بین سایت ها و کاربران به وجود می آید از اینترنت استفاده می شود از ثبت نام گرفته تا خرید آنلاین، استفاده از خدمات و خیلی از موارد دیگر که در این مواقع، زمانی که کاربر یک درخواست را اجرا می کند این درخواست به سرور ارسال می شود و مجدداً به سایت بازگردانده می شود. اگر در این رفت و برگشت ها شنودی توسط هکرها انجام شود به طور حتم یک فاجعه رخ می دهد و این فاجعه می تواند به سرقت رفتن اطلاعات کاربران باشد.

مورد سوم: برای امنیت وب سایت حتماً از فایروال و آنتی ویروس های قدرتمند استفاده کنید

یکی از مواردی که بایستی وبمسترها به آن اهمیت زیادی بدهند این است که حتماً از آنتی ویروس های به روز، معتبر، قدرتمند و اصل استفاده کنند. این درست است که خیلی ها تمام اصول امنیت وب سایت را رعایت می کنند اما با در نظر گرفتن تمامی آن اصول هم بایستی سعی کنید از آنتی ویروس و فایروال استفاده کنید تا مشکل امنیتی به وجود نیاید.

مورد چهارم: برای محافظت بیشتر از وب سایت تان از رمز عبور قدرتمند بهره ببرید

یکی از مواردی که می تواند نقش بسزا و تعیین کننده ای در امنیت وب سایت شما ایفا کند استفاده از رمز عبوهای قدرتمند است. برای این کار می توانید از رمزهایی استفاده کنید که بیشتر از ۸ کاراکتر داشته باشد. اما در این ۸ کاراکتر حتماً از حروف کوچک و بزرگ، اعداد و کاراکترهای خاصی مانند %، &، @، !، _ و غیره استفاده کنید.

نتیجه‎گیری

دنیای وب هم مانند هر دنیای دیگری در کنار مزیت هایی که دارد، مجموعه ای از تهدیدات را نیز با خود به همراه دارد. وجود هکرهایی که به دنبال اطلاعات سازمان ها و یا شرکت ها هستند بزرگترین تهدیدی است که نرم افزارهای تحت وب با آن روبرو هستند. بستر وب بر اساس اصول و قواعد مشخصی بنا شده که بخشی از این اصول بر مبنای امنیت ایجاد شده است.

محتوای کامل در سایت منبع

در عصر روابط عمومی دیجیتال (Digital PR) تولید محتوایی که نشریات مختلف بخواهند به آن لینک دهند، امکان پذیر است. فقط باید بدانید که یک روزنامه نگار چه می خواهد.

تولید محتوا-بازاریابی محتوا

تولید محتوای دلخواه روزنامه نگاران

در شش سال گذشته که من برای لینک ها می کردم، لینک سازی به طرز چشمگیری تغییر کرده است.

بعد از انجام تحدید خسارت مربوط به تغییر نام تجاری، این صنعت اکنون ‘outreach’ نامیده می شود و بیشتر با روش کلاسیک همخوانی دارد تا رویکرد خودکار سابق.در صنایع خاص (سرمایه گذاری، شرط بندی و غیره)، شما نمی توانید بدون ساختن حجم زیادی لینک رقابت کنید و همه تصور می کنند که این یک کسب و کار معمولی است.برای رقابت در شرایط برابر، شما کاری را که دیگران انجام می دهند، انجام می دهید، اما کمی بهتر (به گفته Lance Armstrong).

این مطلب را هم از دست ندهید :   دستور العمل جامع و کامل برای رقص گوگل که هرگز نباید نادیده گرفت

تا زمانی که لینک ها برای رتبه بندی یک عامل مهم محسوب شود (و در واقع، این عامل غیرقابل تغییر است) کمپین های ایمیل که ظرفیت کمی دارند همچنان در برنامه برخی از افراد قرار دارند.اما ما برای برندهایی که بودجه بالاتری دارند و از جریمه های مربوط به لینک بیشتر ضرر می کنند، رویکرد ‘روابط عمومی دیجیتال’ و تمرکز بر ایمن سازی لینک های ‘درجه یک’ را در دست داریم.

لینک های درجه یک

اکثر سایت های کوچک تر مانند برندهای بزرگ بودجه زیادی در اختیار ندارند، اما این بدان معنا نیست که هیچ امیدی برای ایجاد یک سایت مستقل وجود ندارد.با ورود به عصر روابط عمومی دیجیتال، با اقدامات هوشمندانه و خلاقانه و بودجه محدود می توانید محتوایی تولید کنید که توجه لینک های درجه یک را به خود جلب کند.در تولید محتوا تنها کافی است که بدانید چه چیزی مورد پسند یک روزنامه نگار است.

آنچه توجه روزنامه نگار را جلب نمی کند

رویکرد سنتی لینک سازی مربوط به دیدگاه ‘من محتوایی دارم که ممکن شما به آن علاقه داشته باشید…’ که وبلاگ نویسان از این قاعده استفاده می کنند، برای روزنامه نگاران جواب نخواهد داد.

خواسته واقعی روزنامه نگاران چیست؟

تنها نکته ای که در تولید محتوا مهم است و آنها اهمیت می دهند این است که بتوانند داستانی بنویسند که مورد علاقه خوانندگان خود باشد.این می تواند بر اساس داده های منحصر به فرد یا یک خبر فوری باشد.

اطلاعات تامین کننده

احتمالاً، تنها چیزی که می توانید به آنها ارائه دهید مجموعه ای از داده های منحصر به فرد است مگر اینکه لباس مرد عنکبوتی را بپوشید و از بناهای تاریخی در لندن بالا بروید. حرکتی خیره کننده و فوق العاده (در عین حال غیرقانونی) توسط یه پدر آسیب دیده که خود را در معرض نمایش گذاشت، اما این چیزی نیست که من برای کسب و کارهای معمولی توصیه کنم.روزنامه نگاران باید هر روز برای خوانندگان خود داستان بنویسند و آنها دائماً به اطلاعات تامین کننده ای نیاز دارند که می تواند به آنها در تحقق این امر کمک کند. این نقطه شروع شما برای ایمن سازی لینک است.

آگاه باشید که روزنامه نگاران درباره چه چیزی می نویسد

نقطه شروع در تولید محتوا برای یک روزنامه نگار این است که بفهمید دقیقاً در مورد چه چیزی می نویسند و به اشتراک گذاری چه مطالبی علاقه دارند.تحقیقات خود را انجام دهید و روزنامه نگارانی که به طور خاص به نیچه شما مرتبط هستند را پیدا کنید. در نشریات تجاری، سایت های مرکزی مجلات و همچنین بخش هایی در رسانه های اصلی و هر جایی که مناسب شماست، جستجو کنید.

تولید محتوای خود

مطالب نوشته شده توسط روزنامه نگار و سایر منابعی که در مقالات خود ذکر کرده اند را مرور کنید – این امر سرنخ هایی ارائه می دهد درباره اینکه از کجا می توانید منبع داده ها را پیدا کنید و اینکه آنها به چه موضوعات و تحقیقاتی پاسخ می دهند.هنگامی که دانستید چه چیزی توجه آنها را جلب می کند، می توانید تولید محتوای خود را بر اساس داده هایی که موضوع یک داستان را تشکیل می دهند، آغاز کنید.

نحوه مرتبط کردن ایده فعلی با داده ها برای روزنامه نگاران

ایده

قبلاً یک مشتری با ایده ای برای محتوا درباره مجوز ساخت پیش من آمد. به عنوان یک موضوع مستقل، ایده او برای یک کمپین تبلیغاتی موفق به اندازه کافی قابل توجه نبود و من مطمئن نبودم که لینک مهمی دریافت کند.من اغلب این مشکل را با مشتریان دارم که قصد دارند محتوای برند شده متناسب با سایت آنها باشد و همچنین دوست دارند که این محتوا لینک دریافت کند. تبدیل کردن ایده های فعلی به چیزی که برای لینک های درجه یک جذاب باشد، یک چالش است، اما در صورت ترکیب با داده ها یا نظرسنجی ها می تواند قابل اجرا باشد.

بازسازی اولیه خانه

از اطلاعات پیچیده ای مربوط به مجوز ساخت (در انگلستان) در قالب یک راهنمای مختصر ایجاد شده بود که حقایق مهمی را برای کسانی که قصد بازسازی اولیه خانه را دارند، ارائه کرده بود. این موضوع بسیار خوبی برای مشتریان و مخاطبان مربوطه بود.برای تکمیل محتوا، یک نظرسنجی انجام دادم که می توانست اطلاعات و دیدگاه های منحصر به فردی ارائه دهد.

سوال مهمی که قصد داشتم به آن پاسخ داده شود این بود که دلیل اصلی رد شدن مجوز ساخت برای مردم چه بود؟من فکر کردم که این اطلاعات برای هر کسی که قصد برنامه ریزی دارد، مفید خواهد بود.

ایجاد یک نظرسنجی برای تکمیل محتوای خود

ایجاد نظرسنجی نسبتاً ساده است. اگر پایگاه داده مشتری دارید، در حال حاضر منابع زیادی در اختیار شماست.دسترسی به پایگاه داده همیشه ممکن نیست بنابراین می توانید از سایت هایی مانند Pollfish، Google Surveys یا Survata استفاده کنید. من با اطلاعات Pollfish موفقیت های زیادی کسب کردم.

برنامه ریزی

نکته مهمی که برای به دست آوردن بهترین نتیجه از نظرسنجی باید در نظر بگیرید این است که آنچه را که می خواهید نتایج نشان دهند، در نظر بگیرید و سپس سوالات خود را در این زمینه ایجاد کنید.گذشته از سوال اصلی که می خواستم پاسخ داده شود، من درباره تجربه مجوز برنامه ریزی نیز سوال کردم، که آیا آنها مستقیماً یا از طریق شخص ثالث اعمال شده بودند، و اینکه این روند چقدر دشوار یا آسان بود.

تعداد پاسخ های شما

سپس من قادر به استفاده از این اطلاعات در محتوایی بودم که علاوه بر قوانین مجوز برنامه ریزی، موضوع دیگری را نیز ارائه می داد.هنگام انجام یک نظرسنجی، این بودجه شما است که تعیین می کند چه تعداد پاسخ می توانید دریافت کنید. هرچه تعداد پاسخ های شما بیشتر باشد، اطلاعات بدست آمده از اعتبار بیشتری برخوردار است.من بین ۴۰۰ تا ۸۰۰ پاسخ را بررسی می کنم تا به یک نتیجه موثر برسم – حداقل ۴۰۰ پاسخ برای نتایج قابل قبول و قابل اجرا مورد نیاز است.

تهیه یک پایگاه داده برای پشتیبانی از محتوای خود

در تولید محتوا اگر اطلاعات زیادی از کسب و کار خود یا بودجه لازم برای اجرای نظرسنجی منحصر به فرد را ندارید، سایر منابع موجود برای داده های می تواند با ارائه مطالب خبرساز به روزنامه نگار، محتوای شما را تکمیل کند.برای مجوز برنامه ریزی، ما علاوه بر اطلاعات نظرسنجی، یک پایگاه داده پیدا کردیم که حاوی اطلاعات مربوط به هر یک از کارشناسان برنامه ریزی منطقه ای همراه با تفکیک تعداد برنامه هایی بود که برای اولین بار تایید شده بودند. طبق این، ما داستان خود را برای اطلاع رسانی ایجاد کردیم.

نظرسنجی های سالانه

برای یافتن پایگاه داده، در مورد موضوع یا نیچه خود در منابع شناخته شده جستجو کنید تا بدانید چه اطلاعاتی در دسترس است یا از جستجوی گوگل استفاده کنید. اغلب سازمان های تجاری نظرسنجی های سالانه ای را پیرامون کسب و کار خود ایجاد می کنند، اما معمولاً روزنامه نگاران به سرعت آنها را بررسی می کنند.اگر در یک کسب و کاری مشغول به کار هستید، مشتری دارید، یا برند خودتان را دارید، با نیچه خود آشنا شوید و منابع مربوطه را به طور منظم زیر نظر داشته باشید و استفاده از داده های جدید را هدف خود قرار دهید.

داده های مشابه

به خاطر داشته باشید، داده های مربوط به منبع های باز برای همه در دسترس است. اگر آن را پیدا کردید، به احتمال زیاد دیگران نیز پیدا کرده اند. ممکن است واضح باشد اما بررسی کنید که افراد دیگر از داده های مشابه استفاده نکرده باشند.حتی اگر به آن پرداخته شده باشد، باز هم می توانید تغییراتی ایجاد کنید و به گونه دیگر ارائه دهید، اما وقت خود را برای چیزی که به طور گسترده پوشش داده شده است، هدر ندهید.

اکنون، شما محتوا و داده های خود را در دست دارید

واداشتن کسی به انجام کاری که شما می خواهید به این معنا است که درخواست خود را به طرز صحیحی ارائه دهید و تا جایی که ممکن است بله گفتن را برای آن شخص آسان کنید. شما باید آن را شفاف سازی کنید و آن را هدایت کنید.

اثربخشی دانش آموزان

اگر ‘Made To Stick’ را خوانده باشید، با این مثال آشنا هستید که Nora Ephron، فیلم نامه نویس، درباره اولین روز مدرسه خود در روزنامه نگاری می گوید، وقتی به او خلاصه ای ارائه شد که حاوی اطلاعاتی درباره روز تربیت معلم بود که اثربخشی دانش آموزان را بهبود می بخشید. چیزی که اکثر دانش آموزان فراموش کرده بودند و اساس داستان را تشکیل می داد این بود که پنجشنبه آینده، مدرسه وجود نخواهد داشت، آن تله بود.

در تمام مجموعه داده ها، یک داستان وجود دارد. کار شما پیدا کردن آن است

در نمونه ای که ارائه کردم، داده هایی که در دست داشتیم به ما اطلاعاتی درباره اینکه کدام منطقه از انگلستان کسب مجوز برنامه ریزی آسان تر / سخت تر ارائه می داد. این داستان مهم برای نشریات تجاری و روزنامه های منطقه ای جذاب بود – همچنین کاملاً به تولید محتوای ما که درمورد مجوز برنامه ریزی بود، مرتبط شد و بازخورد مثبت داشت.

ما یک ایمیل طولانی با این عنوان نوشتیم و در مورد نتایج نظرسنجی خود و منبع داده صحبت کردیم و سپس آن را با بخشی از محتوای خود به پایان رساندیم.نتیجه این بود که افراد زیادی به این محتوا پرداختند و لینک های زیادی دریافت کرد.

نتیجه

  • یک روزنامه نگار به فهرست ها، ابزار، یا پرسش ها لینک نمی دهد.

  • روزنامه نگاران فقط به اطلاعاتی علاقه مند هستند که به آنها در نوشتن داستان کمک کند.

  • روزنامه نگاران سرنخ هایی برای منابع داده و موضوعاتی که به آنها پاسخ می دهند، ارائه می دهند.

  • از نظرسنجی منحصر به فرد برای بهتر کردن محتوای خود استفاده کنید.

  • پایگاه داده ای را پیدا یا ایجاد کنید تا محتوای شما برای روزنامه نگار جذاب باشد.

  • وظیفه شما این است که داستان را در مجموعه ای از داده ها پیدا کرده و سپس ارائه دهید.

محتوای کامل در سایت منبع