ایده های نوآورانه برای نماد اعتماد الکترونیکی

آنچه می خوانید

برای ورود به بحث درباره ی اینماد یا همان نماد اعتماد الکترونیکی، ابتدا باید تعریف ساده ای از ماهیت این مفهوم ارائه کنیم؛ نماد اعتماد الکترونیکی در واقع نوعی مجوز برای آغاز فعالیت رسمی استارت آپ ها و فروشگاه های اینترنتی است. این مجوز از مرجعی با عنوان مرکز توسعه ی تجارت الکترونیک صادر می شود.

استارت آپ

اجباری شدن اینماد برای ایجاد ، کسب و کارها و شرکت های پرداخت یار با چالش و مشکل روبرو کرده است، بنابراین اگر صاحب کسب و کار نوپایی هستید و یا قصد دارید فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید، الزامی است که پیرامون اینماد اطلاعات کافی به دست بیاورید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت اینماد کدام اند؟

در گام اول، باید بررسی کنیم که برای دریافت اینماد اصولا چه مدارکی مورد نیاز است. ماجرا در این بخش، خوشبختانه خیلی پیچیده نیست؛ در حقیقت مدارکی که مرکز توسعه ی تجارت الکترونیک در پروسه ی واگذاری اینماد از شما طلب می کند شامل موارد زیر است :

بازاریابی دیجیتال-تجارت الکترونیک-دیجیتال مارکتینگ

  • شماره ی تلفن همراه فرد متقاضی و یا مدیرعامل شرکت
  • کپی از مدارک شناسایی مانند کارت ملی و شناسنامه
  • اگر شخص متقاضی، شخصی حقوقی است، ارائه ی مدارک شناسایی هیئت مدیره و مدیرعامل الزامی خواهد بود
  • آدرس سایت و دامنه ی فروشگاه

شرایط الزامی برای دریافت اینماد چیست؟

حالا که با مدارک مورد نیاز در پروسه ی دریافت اینماد آشنا شدید، به طور کلی شرح خواهیم داد که شرایط عمومی و الزامی برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی چه سرفصل هایی دارد.

  • حداقل سن شخص حقیقی یا مدیر عامل شرکت باید ۱۸ سال باشد
  • اگر شخص متقاضی حقیقی باشد، دامنه ی سایت لزوما باید به نام او ثبت شده باشد، و چنانچه شخص متقاضی حقوقی باشد، دامنه ی سایت لزوما باید به نام یکی از اعضای هیئت مدیره ثبت شده باشد.
  • الزامی است که قیمت و تعرفه ی کالاها و خدمات شرکت، به صورت آنلاین در سایت ارائه شود.
  • تمام ویژگی های فنی و ظاهری کالاها و یا خدمات مورد نظر شرکت، باید با جزییات کافی در سایت ثبت شود.
  • سازکار پروسه ی مرجوع کردن کالاها، روند اعلام انصراف از خرید کالا و دریافت خدمات و شرایط فسخ قرارداد نیز باید به طور کامل در سایت شرح داده شود.
  • کسب و کارهای اینترنتی الزاما باید مقررات پیرامون حفظ حریم خصوصی مصرف کنندگان را در سایت خود قرار بدهند.

چه مراحلی را برای دریافت اینماد باید طی کنید؟

حالا نوبت می رسد به اقداماتی که اشخاص حقیقی و حقوقی برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی باید انجام بدهند. تلاش می کنیم این مراحل را نیز اجمالاً و به اختصار در فهرستی ارائه کنیم :

گام اول: ایجاد یک حساب کاربری، برای این کار باید به پنل کاربری سایت نماد الکترونیکی مراجعه کنید.

گام دوم: بارگذاری مدارک، برای این منظور به پروفایل شخصی تان وارد شوید و گزینه ی تکمیل اطلاعات را انتخاب کنید.

گام سوم: احراز هویت، در این مرحله یک کد برای شماره ی همراه شما ارسال می شود و شما نیز آن کد را به شماره ی یک سامانه ارسال می کنید.

گام چهارم: اضافه کردن کسب و کار، اینجا مرحله ای است که باید کسب و کار خودتان را با دادن اطلاعات کافی برای سایت اینماد تعریف کنید.

گام پنجم: دریافت تاییدیه ی فنی، این مرحله به این منظور طراحی شده که مشخص شود، متقاضی به آدرس سایت معرفی شده برای کسب و کارش دسترسی دارد یا خیر. برای ورود به این بخش گزینه ی مدیریت کسب و کار را انتخاب کنید.

گام ششم: تعیین نوع خدمت، در این مرحله خدمات و یا گروه کالاهای کسب و کارتان را معرفی می نمایید

گام هفتم: تکمیل فرم نظرسنجی، در این مرحله سایت توسعه ی تجارت الکترونیک از شما درخواست می کند در یک نظرسنجی اجباری شرکت کنید

گام هشتم: احراز اطلاعات، این مرحله ی بسیار مهمی است. آدرس محل فعالیت شرکت، ایمیل و شماره ی تماس شما و یا شرکت تان در این مرحله بررسی می شود

گام نهم: کارشناس پرونده را بررسی می کند.

گام دهم: تعهدنامه می دهید، در این مرحله فایل تعهدنامه ای که به شما ارائه شده را پرینت می گیرید، سپس آن را تکمیل می کنید و یک گواهی امضا از دفترخانه ی رسمی برای آن دریافت می کنید. آن گاه این گواهی امضا را همراه پرینت به صندوق پستی ۶۳۸۵_۱۴۱۵۵ ارسال می کنید.

هزینه ی دریافت اینماد چه قدر است؟

شما برای این که بتوانید اینماد دریافت کنید، ابتدا باید در سایت سازمان توسعه ی تجارت الکترونیکی ثبت نام کنید، در مراحل دریافت اینماد با توجه به بدون ستاره و ستاره دار، مبلغی را باید بصورت آنلاین به حساب سامانه اینماد واریز نمایید.

به موجب مصوبه شماره ۲۸۸ مورخ ۱۳۹۷/۱۲/۰۵ کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات، نماد اعتماد الکترونیکی با اعتبار دو ساله و با دریافت هزینه ۱۷۵ هزار تومانی اعطا می گردد.

تعرفه اینماد بدون ستاره، مبلغ ۵۰ هزار تومان سالانه (کمتر از یک سوم تعرفه اینماد ستاره دار) می باشد.

اهمیت دریافت اینماد: چالش ها و مزایا

حالا که اجمالا با ماهیت اینماد و البته مراحل، مدارک و شرایط دریافت آن آشنا شدید، بهتر است اندکی هم پیرامون مزایا و چالش های آن اطلاعات داشته باشید. در این زمینه پرسش اساسی این جاست که اصولا اهمیت و التزام وجود نماد اعتماد الکترونیکی در چیست؟

به طور کلی متصدیان امور در این حوزه، با هدف ایجاد امنیت و اعتبار بیش تر برای کسب و کارهای اینترنتی و استارت آپ های مختلف این سازکار را طراحی کرده اند. در حقیقت نماد اعتماد الکترونیکی قرار است مهر تاییدی باشد بر پیشانی یک کسب و کار تا از این طریق مصرف کننده با خیالی آسوده از فروشگاه های مختلف، خرید اینترنتی انجام بدهد. اما پرسش بعدی در این باره می تواند این باشد که آیا سازکار طرح اینماد موفق شده است که به این اهداف دست پیدا کند؟ ، همچنین این که طرح نماد اعتماد چه تاثیری در رشد و توسعه ی کسب و کارهای نوپا داشته و دارد؟

فروش اینترنتی

یکی از چالش های مهم کسب و کارهای نوین در این زمینه پیچیدگی و سختی مراحل دریافت اینماد است. به ویژه هنگام دریافت درگاه پرداخت، این مسئله نمود بیش تری دارد. اکنون داشتن درگاه پرداخت اینترنتی یک ابزار ضروری برای کسب و کارهای اینترنتی و استارت آپ ها به شمار می رود و از طرفی اجبار داشتن اینماد برای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی، روند توسعه و رشد این نوع کسب و کارهای عموما نوپا را با خلل مواجه می کند.

چگونه بدون نیاز به اینماد، درگاه پرداخت دریافت کنیم؟

همان طور که گفتیم، کسب و کارهای اینترنتی، نیاز اضطراری و حتمی به درگاه پرداخت دارند. برخی از این کسب و کارها امکان و شرایط دریافت اینماد را ندارند، بنابراین نیاز به راهکاری وجود دارد که بتوان به کمک آن بدون نیاز به ارائه ی اینماد، دریافت کرد. این راهکار استفاده از درگاه پرداخت واسط است. خوشبختانه برخی از شرکت های پرداخت یار هنوز درگاه پرداخت بصورت واسط بدون نیاز به اینماد ارائه می دهند. اکنون کسب و کارهای مختلف می توانند به طور مثال برای دریافت درگاه پرداخت رایان پی، به سایت این شرکت مراجعه کنند و بدون نیاز به ارائه ی اینماد، درگاه پرداخت دریافت نمایند.

رابطه ی کدمالیاتی و اینماد چیست؟

تا به این جا توضیح دادیم که داشتن نماد اعتماد الکترونیکی، مجوزی الزامی برای کسب و کارهای اینترنتی است. به طور مثال برای دریافت درگاه پرداخت که یک ابزار کاربردی و مهم این نوع کسب و کارها به شمار می رود، داشتن اینماد الزامی است. مگر آن که از درگاه واسط استفاده کنند. اما در کنار این ها، مجوز دیگری که در حقیقت سازکاری هم راستا با اینماد دارد، الزام دریافت کدمالیاتی است. به یاد داشته باشید که به محض دریافت اینماد، اطلاعات کسب و کار شما وارد سامانه مالیاتی نیز می شود و به طور قطع درخواست تشکیل پرونده ی مالیاتی برای شما ارسال خواهد شد. آن گاه بی درنگ باید برای اخذ کد مالیاتی نیز اقدام لازم را به عمل آورید.

اینماد بدون ستاره چیست؟

به طور کلی نماد اعتماد الکترونیکی نیز رتبه بندی هایی دارد. اما پس از انتقادهای گسترده ای که پیرامون، چالش انگیز بودن طرح اینماد برای کسب و کارهای خرد صورت گرفت، طرح اینماد بدون ستاره ارائه شد. در واقع اینماد بدون ستاره فرایند ساده‎ تری در روند اعطای نماد اعتماد الکترونیکی برای کسب وکارهای خرد پیش بینی کرده است. این فرآیند صرفاً از طریق گذراندن مراحل احراز هویت و دامنه ی عملیاتی شده ی سایت، و تنها ظرف چند دقیقه قابل انجام خواهد بود. اما این پرسش هنوز باقی است که آیا این سازکار جدید، می تواند پاسخ گوی اهداف تعیین شده ی این طرح باشد یا خیر؟ به هر تقدیر کسب و کارهای کوچک تر در قیاس با موارد قبلی اینماد، استقبال خوبی از این طرح به عمل آورده اند. اما همچنان در مورد دریافت درگاه پرداخت برای این نوع کسب و کارها، به نظر می رسد استفاده از درگاه واسط گزینه ی مناسب تری باشد تا رفتن به سمت دریافت اینماد بی ستاره.

چگونه اینماد را در سایت وردپرسی قرار دهیم؟

برای این منظور و پس از دریافت اینماد، روش های مختلفی وجود دارد؛ ما در این جا روش ساده و مرسوم تر را اجمالاً شرح می دهیم.

در این روش ابتدا کد مخصوص را از سایت اینماد دریافت می کنید و آن گاه از پیشخوان وردپرس خود >> برگه ها >> افزودن برگه جدید را به ترتیب ذکر شده انتخاب کنید. سپس نام برگه را نماد اعتماد می گذارید و ویرایشگر خود را از حالت دیداری به حالت متنی تغییر می دهید. آن گاه کد مخصوص اینماد را در آن قرار می دهیم.

بعد از یجاد صفحه اینماد در وب سایت خود، لوگو اینماد را دانلود نمایید و در بخشی که مدنظرتان برای برای نمایش اینماد می باشد قرار دهید، به طور مثال می توانید از طریق ابزارک های وردپرس، تصویر را در فوتر یا سایدبار سایت قرار دهید و سپس به صفحه ایجاد لینک نمایید تا سرعت لود سایت شما نیز بهینه باقی بماند.

این مطلب را هم از دست ندهید :   تکنیک ها و ایده های هوشمندانه برایریسپانسیو سایت

ادامه مقاله در سایت منبع

در یکی دو دهه اخیر، اینترنت به منبع درآمد بسیاری از افراد تبدیل شده است. شاید ابتدای تولد و حضور اینترنت در دنیای تکنولوژی، کمتر کسی به کسب درآمد از آن فکر می کرد. هنوز هم هستند افرادی که اعتقادی به درآمدهای اینترنتی ندارند.

راه اندازی فروشگاه اینترنتی، یکی از پردرآمدترین مشاغل اینترنتی است. تجربه ای لذت بخش و هیجان انگیز که خیلی از افراد تمایل به کسب آن دارند. بیشتر افراد وقتی می بینند که یک فروشگاه اینترنتی مثل دیجی کالا توانسته در صدر سایت­های ایرانی قرار بگیرد، تمایل و انگیزه بیشتری برای ساخت فروشگاه آنلاین پیدا می کنند.

امروزه اقشار مختلف جامعه، برای برآورده ساختن حداقل نیازهای خود، به اینترنت مراجعه می کنند. به همین دلیل در چند سال اخیر با افزایش خریدهای اینترنتی و حجم بالای فروشگاه های اینترنتی مواجه هستیم. برخی از فروشگاه ها محدود به یک حوزه و برخی همانند دیجی کالا همانند یک هایپرمارکت بزرگ فعالیت دارند.

چنانچه در ساخت فروشگاه اینترنتی اصول و مراحل آن را رعایت نکنید، در این صورت مانند ۹۰ درصد فروشگاه های اینترنتی دیگر که در همان ماه اول با شکست مواجه شده اند، شما هم از گردونه سایت های اینترنتی خارج می شوید.

پس در این مقاله همراه ما باشید تا آموزش راه اندازی فروشگاه و کسب و کار اینترنتی را به شما آموزش دهیم.

آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی در گاسی وب

هر ایده، محصول و خدماتی که امکان فروش و برآورده کردن نیاز مشتری در بستر اینترنت را دارد، پتانسیل راه اندازی فروشگاه اینترنتی را داشته و می تواند به شکلی پایدار در این فضا فعالیت کند.

ایده

برخی افراد در کنار فروشگاه های فیزیکی، اقدام به راه اندازی فروشگاه آنلاین می کنند. این کار بدون نیاز به یادگیری زبان های برنامه نویسی و با قالب های آماده و با استفاده از انواع سیستم های مدیریت محتوا یا CMS، به راحتی امکانپذیر است.

شما می توانید با دریافت و یادگیری آموزش در و کسب تجربه و مهارت کافی، سایت اینترنتی خود را راه اندازی کنید. استفاده از فروشگاه ساز آماده، می تواند به شما در ساخت یک فروشگاه آنلاین کمک کننده خوبی باشد؛ اما همه فروشگاه سازها، امکانات متناسب با برخی محصولات را ندارند؛ بنابراین باید برای خرید یک فروشگاه ساز آماده اینترنتی، دقت لازم را داشته و از مشاوران و کارشناسان این حوزه کمک بگیرید.

قصد ما آموزش راه اندازی فروشگاه با کمترین هزینه در کمترین زمان ممکن است و اگر در این زمینه دقت کافی را نداشته باشید، ممکن است هزینه و وقت خود را هدر دهید. پس فقط به دنبال بهترین فروشگاه ساز نباشید بلکه به دنبال بهترین فروشگاه ساز متناسب با کسب و کار خود باشید تا سریع تر به نتیجه دلخواه برسید؛ اما گام های راه اندازی فروشگاه اینترنتی کدام اند؟

گام اول: انتخاب محصول

بزرگ ترین چالش در مسیر راه اندازی فروشگاه اینترنتی، انتخاب محصول است. اگر بخواهیم ساده تر بگوییم، منظور از راه اندازی فروشگاه آنلاین، فقط فروش کالا و محصولات فیزیکی نیست. بلکه می توانید با تهیه و ارائه محصولات دانلودی مثل فروش فایل و ارائه خدمات مشاوره اینترنتی در قالب فایل های متنی، صوتی و تصویری به درآمد اینترنتی دست پیدا کنید.

تمام محصولاتی که فکر می کنید قادر به فروش آن در بستر اینترنت هستید را در یک لیست قرار دهید. تک تک آنها را باحوصله و بافکر کردن به مزایا و معایب و شرایطی که در ادامه خواهد آمد، بررسی کنید. هرکدام که با شرایط و علاقه شما همخوانی ندارند، با اطمینان خاطر کامل روی آنها خط بکشید و در صورت لزوم موارد دیگری به لیست خود اضافه کنید تا کم کم به محصول موردعلاقه خود برای فروش اینترنتی برسید.

فروش اینترنتی

اما مواردی که قبل از انتخاب محصول برای فروشگاه اینترنتی در نظر داشته باشید:

  • آیا محصول شما کالای فیزیکی است و از طریق پست باید برای مشتری ارسال شود؟
  • مشتریان هدف خود را شناسایی کرده اید؟
  • آیا برای محصولات خود نیاز به اجاره یا داشتن یک انبار دارید؟
  • آیا محصول موردنظر، موردعلاقه شما هم هست؟
  • آیا شناخت و اطلاع کافی از محصول خود دارید؟
  • فروشگاه شما فقط روی یک محصول به صورت تخصصی فعالیت دارد یا چند محصول را با هم ارائه می دهد؟
  • آیا مشتریان این نوع محصول، حاضر به خرید اینترنتی هستند؟
  • سایت های رقبا را حتماً بررسی کنید.

گام دوم: خریداری دامنه و هاست

بعد از شناسایی و تعریف محصول و خدمات، انتخاب نام متناسب با کسب و کار خود، از مهم ترین اقداماتی است که باید در راه اندازی فروشگاه اینترنتی به آن توجه داشته باشید. نام فروشگاه اینترنتی در واقع، نام دامنه شما خواهد شد. این نام را مشتریان شما در بخش جستجوی مرورگرشان وارد می کنند و به سمت سایت و فروشگاه اینترنتی شما هدایت می شوند. پس باید کوتاه و منحصربه فرد بوده و به خاطر سپاری آن برای کاربران وب سایتتان راحت باشد.

توجه داشته باشید بعد از ثبت و خریداری دامنه، امکان تغییر آن وجود ندارد. پس حتماً قبل از خرید و پرداخت هزینه، در انتخاب بهترین نام و متناسب با فروشگاه خود، دقت و خلاقیت به خرج دهید.

خلاقیت و نوآوری

برای راه اندازی فروشگاه فیزیکی، نیاز به یک مکان دارید که بتوانید محصولات خود را به فروش برسانید. هاست نیز معادل همان فضای فیزیکی فروشگاه های سطح شهر است. در فضای هاست، تمام اطلاعات فروشگاه شما قرار می گیرد.

در فضای اینترنت و هنگام خرید هاست، باید به میزان رفت وآمد کاربران یا ترافیک سایت توجه ویژه داشته باشید؛ زیرا ممکن است با خرید یک هاست کم حجم با ترافیک بالای وب سایتتان، فعالیت سایتتان دچار اختلال شود.

افزایش بازدید سایت-ترافیک سایت

گام سوم: طراحی ظاهری فروشگاه اینترنتی

خوب حالا وارد فاز اجرایی راه اندازی فروشگاه اینترنتی می شویم. ظاهر وب سایت شما در واقع ویترین فروشگاه شماست؛ اما از چه روش های برای طراحی وب سایت استفاده می شود؟ چگونه می توان یک ظاهر خوب، جذاب و کاربرپسند برای وب سایت خود انتخاب کنیم؟

امروزه طراحی و ساخت سایت، خیلی راحت تر از گذشته شده است. دیگر نیازی به کدنویسی و سپردن پروژه طراحی سایت به بیرون ندارید. شما با استفاده انواع سیستم های تولید محتوا و فروشگاه سازها می توانید یک ظاهر جذاب و زیبا حتی زیباتر از سایت های برنامه نویسی شده، طراحی و تولید کنید.

تولید محتوا-بازاریابی محتوا

به طورکلی از سه روش زیر، برای طراحی یک فروشگاه اینترنتی استفاده می شود:

  1. استفاده از سیستم های مدیریت محتوای اختصاصی یا CMS
  2. ساخت سایت با فروشگاه ساز آنلاین
  3. استفاده از افزونه ووکامرس در سیستم فروشگاهی رایگان وردپرس

سیستم های مدیریت محتوای مختلفی وجود دارند که با استفاده از آنها و بدون نیاز به کدنویسی می توان فروشگاه خود را ساخته و در اینترنت بارگذاری کرد. از جمله سیستم های مدیریت محتوا:

  • وردپرس
  • جوملا
  • پرستاشاپ
  • اپن کارت
  • مجنتو و …

وردپرس، معروف ترین و بهترین سایت ساز جهان است. سیستم مدیریت محتوا، امکانات بیشتری برای تولید و ساخت یک فروشگاه اینترنتی را دارد و کارکردن با آن راحت و ساده است. با کمی تلاش و کسب مهارت و تجربه می توانید یک فروشگاه اینترنتی وردپرسی برای خود راه اندازی کنید.

گام چهارم: دریافت مجوز و درگاه پرداخت

برای جلب اعتماد کاربران و خریداران به فروشگاه اینترنتی، نیاز به دریافت مجوزهای قانونی است. شما با دریافت مجوزهای قانونی، اعتماد کاربران را به خود جلب می کنید و خریداران با مشاهده لوگوی مجوزهای قانونی در وب سایتتان راحت تر با شما ارتباط برقرار کرده و به شما اعتماد می کنند.

سه مجوز برای فعالیت قانونی در فضای اینترنت وجود دارد:

  1. نماد اعتماد الکترونیکی معروف به اینماد

بعد از ساخت و راه اندازی سایت خود، به سایت enamad.ir مراجعه و مجوز اینماد را دریافت کنید.

  1. مجوز ساماندهی

با مراجعه به سایت samandehi.ir مجوز سایت ساماندهی را دریافت کنید. این مجوز محتوای وب سایت شما را تأیید می کند.

  1. مجوز فعالیت در سازمان صنفی رایانه ای

این مجوز به وب سایت هایی که در حوزه تجارت الکترونیک فعالیت دارند، اعطا می شود.

علاوه برآن، برای دریافت هزینه از مشتریان اینترنتی، نیاز به درگاه پرداخت بانکی دارید. دو نوع درگاه پرداخت اینترنتی وجود دارد:

  1. درگاه پرداخت مستقیم

این درگاه را به طور مستقیم از بانک موردنظر خود دریافت کنید. مزیت درگاه مستقیم، عدم دریافت کارمزد از فروشنده است؛ اما فعال سازی آن نیازمند ارائه اجاره نامه یا سند ملکی محل فعالیت فیزیکی است. ازاین رو اغلب افراد از روش دوم استفاده می کنند.

  1. درگاه پرداخت واسط

برخی شرکت ها، برای تسهیل فعالیت فروشگاه های اینترنتی ۵/. تا ۱ درصد کارمزد، در ازای ارائه درگاه واسط دریافت می کنند.

گام پنجم: تبلیغات و سئو

بعد از طراحی و راه اندازی سایت، تولید محتوا و بارگذاری محصولات و اطلاعات آنها در سایت و دریافت مجوزهای لازم فروشگاه اینترنتی خود، باید سایت فروشگاهی خود را به دیگران معرفی کنید. تبلیغات، بهترین روش معرفی فروشگاه شما به دیگران است که منجر به افزایش فروش وب سایتتان می شود.

سعی کنید در ماه های اول فعالیت وب سایتتان، بیشتر درآمد حاصل از فروش را به تبلیغات اختصاص دهید. از جمله تبلیغات مؤثر که منجر به هدایت کاربران به وب سایتتان می شود، تبلیغات کلیکی، موشن گرافیک و انواع مختلف دیگر است.

این مطلب را هم از دست ندهید :   راهکار ها و تکنیک های نوین برایتولید محتوای متن تشکر - راهنمای آپدیت شده ۱۴۰۲

برخی از مدیران فروشگاه های اینترنتی، تبلیغ برند و وب سایت خود را به اینفلوئنسرهای مرتبط با کسب و کار خود می سپارند که در جذب مخاطبان هدف، بسیار مفید و تأثیرگذار است.

سئو به فرایند بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو اطلاق می شود. سئو را قبل از راه اندازی و طراحی وب سایت، طبق اصول و روش های خاصی باید انجام دهید. برنامه ریزی بلندمدت و کوتاه مدت برای این کار منجر به نمایش سایت فروشگاهی شما در نتایج جستجوی موتورهای هوشمندی مثل گوگل، یاهو، بینگ و … می شود.

طی این فرایند، بازدید از وب سایت شما بیشتر شده و در نتیجه فروشتان هم بالا می رود. یک یا چند متخصص سئو بهتر می توانند در این راه شما را یاری کنند.

نحوه راه اندازی فروشگاه اینترنتی در اینستاگرام

اینستاگرام از محبوب ترین پلتفرم های جهان محسوب می شود. باتوجه به اینکه اینستاگرام در ایران طرف داران زیادی دارد و بسیاری از کاربران ایرانی در این فضا به فعالیت مشغول هستند، راه اندازی فروشگاه اینترنتی در این بستر تا حد قابل توجهی می تواند به فروش زیادی منجر شود.

قبل از آنکه نحوه راه اندازی فروشگاه اینترنتی در اینستاگرام را آموزش دهیم، بهتر است بدانید که بخش فروشگاه مجازی اینستاگرام برای ایرانیان تحریم شده است؛ اما می توان با روش های زیر، فروشگاه اینترنتی اینستاگرام خود را فعال کرد:

  1. ساخت اکانت بیزینسی

  1. ثبت نام در شاپفای

در این مرحله باید در شرکت تجارت الکترونیکی شاپفای ثبت نام کنید. البته باید نام یک کشور غیر از ایران را در این مرحله وارد کنید.

  1. ساخت کاتالوگ محصولات در اکانت فیس بوک

به حساب فیس بوک خود وارد شوید و آن را به حالت Published تغییر دهید. برای پیج فیس بوک خود قوانین مدیریتی یا admin role ایجاد کرده و قالب صفحه را به shopping template تغییر دهید.

  1. انتظار تأیید شدن حساب اکانت اینستاگرام

بعد از چند روز حساب بیزینسی اینستاگرام شما وریفای یا تأیید می شود.

  1. قیمت گذاری محصولات

روی تصویر هرکدام از محصولات، قیمت آن را تگ کنید.

جمع بندی

ساخت و راه اندازی فروشگاه اینترنتی یکی از بهترین و پایدارترین روش های کسب درآمد محسوب می شود. این شیوه درآمدزایی مورد استقبال اغلب صاحبان مشاغل فیزیکی قرار گرفته است و در کنار فروش حضوری، فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی می کنند.

امروزه سیستم های تولید محتوای زیادی هستند که کار طراحی و راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی را برای همگان راحت کرده است. وردپرس از محبوب ترین و پرطرف دارترین این سیستم هاست. قالب های آماده فروشگاهی مختلفی وجود دارند که انتخاب یک قالب متناسب با کسب و کارتان در طراحی و ساخت یک سایت فروشگاهی و جذب کاربران و خریدان به وب سایتتان بسیار مؤثر است.

ادامه مقاله در سایت منبع

آنچه می خوانید

درگاه پرداخت اینترنتی، ابزار مورد نیاز و الزامی تمام کسب و کارهای اینترنتی به شمار می رود. در واقع خرید غیرحضوری، پرداخت اینترنتی را نیز می طلبید، از همین رو اغلب کسب و کارهای فعال در بستر تجارت الکترونیک، امروزه از درگاه اینترنتی استفاده می کنند. اما کدام یک از انواع درگاه پرداخت اینترنتی مناسب مشاغل مختلف در این حوزه خواهد بود؟ برای رسیدن به پاسخ این پرسش ابتدا باید انواع درگاه پرداخت را به همراه ویژگی های هر کدام بشناسیم.

انواع درگاه پرداخت اینترنتی کدام اند؟

به طور کلی دو نوع درگاه پرداخت با عنوان های درگاه پرداخت مستقیم و درگاه پرداخت واسط وجود دارد. این دو نوع سرویس الکترونیکی پرداخت، تفاوت های عمده ای با یکدیگر دارند. درگاه پرداخت مستقیم، توسط شرکت های زیرمجموعه ی بانک های کشور تحت عنوان شرکت های PSP به متقاضیان ارائه می شود. این نوع اصولا در ازای تراکنش های انجام شده، کارمزدی دریافت نمی کند و طبعاً سیستم تسویه ی آنی و مستقیم نیز دارد. اما در عین حال، روند دریافت این نوع درگاه پرداخت، برای صاحبان برندها و کسب و کارهای مختلف بسیار پیچیده و طولانی است. برای نمونه ارائه ی مجوزهایی مانند نماد اعتماد الکترونیکی و کد مالیاتی در فرآیند دریافت درگاه پرداخت مستقیم، الزامی است.

اما در مقابل آن، درگاه پرداخت واسط که توسط شرکت هایی تحت عنوان پرداخت یار، به متقاضیان ارائه می شود نیز وجود دارد. شرکت های پرداخت یار، برای نمونه شرکت رایان پی، تحت نظارت شبکه ی سراسری شاپرک فعالیت می کنند و در حکم واسطه ای میان متقاضی و شرکت های PSP خدمات پرداخت را به متقاضیان ارائه می کنند.

درگاه واسط در ازای هر تراکنش، کارمزد اندک و معینی دریافت می کند و روال تسویه حساب آن نیز با اختلافی یک روزه انجام می شود. اما در عین حال روند دریافت درگاه پرداخت واسط، ۲۴ ساعت بیش تر به درازا نمی کشد و در این روند، خبری از ارائه ی مجوز و مدارک پیچیده وجود نخواهد داشت. از همین رو بسیاری از کسب و کارهای نوپا و استارت آپ های مختلف، کسب و کارشان را به درگاه واسط مجهز می کنند و از این طریق به شبکه ی پرداخت کشور متصل می شوند.

چگونه درگاه پرداخت واسط دریافت کنیم؟

همان طور که گفتیم درگاه واسط فرآیند دریافت ساده و کوتاهی دارد. برای این منظور باید مراحل زیر را طی کنید:

  • به سایت شرکت پرداخت یار رایان پی مراجعه کنید

  1. فرم ثبت نام و سپس درخواست درگاه واسط را در سایت تکمیل کنید

  • مدارک خواسته شده را در سایت بارگذاری نمایید
  • منتظر عبور از مرحله ی احراز هویت بمانید
  • پس از مرحله ی احراز هویت، منتظر تایید کارشناسان شرکت پرداخت یار و دریافت درگاه واسط باشید

توجه کنید که تمام مراحل بالا در نهایت طی ۲۴ ساعت انجام می شوند و بعد از آن شما به سادگی و بدون نیاز به دانش خاصی با کمک مستندات مشخص شده، می توانید درگاه واسط خودتان را بر روی وب سایت مورد نظر نصب و راه اندازی نمایید.

نحوه ی تسویه ی حساب درگاه واسط چگونه است؟

نحوه ی تسویه حساب در فرآیند انتخاب درگاه پرداخت برای صاحبان کسب و کارها از اهمیت بالایی برخوردار است. اصولا روند تسویه حساب درگاه پرداخت واسط، با اختلافی چند ساعته انجام می شود. به عبارت دیگر هنگامی که یک روز کاری به پایان برسد، برآیند مبلغ تمام تراکنش های انجام شده در آن روز، محاسبه شده و تا ساعت ۱۱ صبح روز کاری بعد، به حساب از پیش مشخص شده ی صاحبان کسب و کارها واریز می گردد. این نکته را در نظر بگیرید که تمام این فرآیند به صورت خودکار و در روزهای تعطیل نیز انجام می شود. گفتنی است که فرآیند تسویه حساب درگاه واسط یک فرآیند بسیار امن است.

میزان کارمزد درگاه واسط چه قدر است؟

درگاه واسط در حقیقت سرویس پرداخت اینترنتی را به صورت واسطه ای در اختیار متقاضیان قرار می دهد؛ بنابراین پر واضح است که در ازای این خدمات و البته قابلیت ها و امکانات کاربردی جانبی نیز در ازای هر تراکنش کارمزد معینی دریافت خواهد نمود. پرداخت یارها معمولا درصد مشخصی را تحت عنوان کارمزد اعلام می کنند؛ برای نمونه، شرکت رایان پی، یک درصد در ازای هر تراکنش به عنوان کارمزد دریافت می کند. اما یک تبصره نیز در این جا وجود دارد؛ در حقیقت کارمزدهای دریافتی درگاه اینترنتی رایان پی، تا سقف ۶۰۰۰ تومان تعیین شده است. بنابراین بالاترین کارمزد مربوط به تراکنش ششصد هزار تومانی خواهد بود و طبیعتاً تراکنش های بالاتر از این مبلغ نیز مشمول همان ۶۰۰۰ تومان کارمزد خواهند شد.

نکته ی بعدی درباره ی کارمزدهای درگاه واسط، امکان تعیین مرجع کسر کامزد توسط صاحبان کسب و کارها است. در حقیقت آن ها می توانند به دلخواه و بسته به توافق و صلاحدیدشان، تعیین کنند که کارمزد تراکنش ها از سوی مشتری پرداخت شود.

قابلیت های کاربردی درگاه پرداخت واسط

درگاه واسط اصولا دارای یک سری قابلیت های جانبی و بسیار کاربردی است که به صاحبان کسب و کارها کمک می کند در مسیر رشد و توسعه قدم بردارند. در ادامه به برخی از این ویژگی ها اشاره خواهیم کرد:

قابلیت تسهیم

قابلیت تسهیم درگاه واسط این امکان را در اختیار مدیران هر مجموعه ی تجاری قرار می دهد که سهم تمام افراد ذی نفع از تراکنش های انجام شده را بر اساس یک قرارداد هوشمند و از پیش تعیین شده، به صورت خودکار و جداگانه به حساب اشخاص واریز نماید. این قابلیت در سرعت عمل تسویه حساب ها، کاهش هزینه های حسابداری مجموعه و همچنین ایجاد اعتماد و وجهه ای حرفه ای تر تاثیر بسیاری خواهد داشت.

قابلیت گزارش گیری

از دیگر ویژگی های پنل مدیریتی درگاه واسط، امکان و قابلیت گزارش گیری از تراکنش ها است. در حقیقت مدیرمالی یک مجموعه می تواند به کمک این قابلیت تمام تراکنش ها و به طبع، میزان فروش را به صورت مدون و مستمری رصد کند و از این طریق حتی به یک آنالیز فروش استاندارد دسترسی پیدا کند. این آنالیز فروش و رصد کردن مستمر در نهایت می تواند شکاف ها و معضلات پروسه ی فروش را آشکار کرده و نقاط قوت را نیز برای کارفرماها تعیین نماید.

قابلیت شخصی سازی

ویژگی دیگری که درگاه واسط در اختیار صاحبان کسب و کارها قرار می دهد، قابلیت شخصی سازی درگاه پرداخت است؛ به این معنا که صاحبان کسب و کارها و فروشگاه های مجازی و اینترنتی، می توانند لوگو برند خودشان را بر روی درگاه پرداخت واسط به نمایش بگذارند. این ویژگی اولاً در وهله ی اول موجب شکل گیری یک شمایل حرفه ای و قابل اعتماد برای هر برندی خواهد شد و در نهایت موجب ایجاد یک کمپین تبلیغاتی موثر برای برندها نیز خواهد شد.

کیف پول الکترونیکی

از دیگر ویژگی های بسیار کاربردی در پنل درگاه واسط می توان به کیف پول الکترونیکی نیز اشاره کرد. این سرویس، فرآیند پرداخت را برای کاربران سهل و سریع می نماید و تجربه ی کاربری بسیار مطلوبی را در انجام تراکنش ها برای آن ها فراهم می آورد. این تجربه ی کاربری می تواند در نهایت به جذب مشتریان بیش تری به سمت برندها ختم شود.

محتوای کامل در سایت منبع