نکته های حرفه ای در مورد نوع تبلیغات

در دنیای امروز تبلیغات شکل جدید و مدرن به خود گرفته است و با سرعت بالایی در حال پیشرفت است و شاهد تغییرات زیادی در این زمینه هستیم و فعالان در این حیطه تلاش می کنند تا بهترین نوع تبلیغات از جمله و را در خصوص معرفی محصولات و ارائه خدمات به تولیدکنندگان و صاحبان کسب و کار ارائه دهند. بهترین نوع تبلیغات به کسب و کارها و معرفی محصولات بسیار موثر است.

معرفی بهترین نوع تبلیغات در اینترنت:

امروزه با رشد و پیشرفت اینترنت به صورت گسترده در دنیای تجارت، تبلیغات به اشکال مختلف و انواع سبک های تبلیغات و همچنین بهترین نوع تبلیغات در حال نقش آفرینی است. فعالان در این زمینه تلاش می کنند تا از بهترین روش تبلیغات در فضای مجازی و همچنین بهترین روش تبلیغات در اینستاگرام با به طور مقرون به صرفه در این فضاها فعالیت شایانی را دارند.

اینستاگرام

چرا که تبلیغات در این فضا به دلیل پربازدید بودن و پرمخاطب بودن دارای جذابیت بالایی است و می توان گفت نتیجه مطلوبی را از این فضا دریافت می شود. یکی از روش های تبلیغات موثر در کسب و کار را می توان راه های تبلیغات رایگان دانست و فعالیت و تبلیغات در شبکه ها و کانال های شبکه های اجتماعی ( , , , …) را یکی از بهترین راههای تبلیغات برای جذب مشتری و همچنین بهترین نوع تبلیغات در دنیای اینترنت دانست.

بهترین نوع تبلیغات توسط اینترنت و سایت های تبلیغاتی در حال انجام است

در گذشته که اینترنت به صورت گسترده در دسترس افراد نبود و در واقع استفاده چندانی از آن نمی شد، تبلیغات به گونه های سنتی در دنیای تجارت و معرفی محصولات انجام می شود. پخش تراکت ها در سطح شهر و یا بیلبوردهای تبلیغاتی و همچنین پخش از رسانه های عمومی تلویزیون و رادیو و ثبت آگهی در روزنامه ها و مجلات انجام می شد و در حقیقت تبلیغات صورت می گرفت.

اما امروز می توان گفت بهترین نوع تبلیغات توسط اینترنت و سایت های تبلیغاتی در حال انجام است و به جرات می توان گفت اگر روش های تبلیغات اینترنتی وجود نداشت، پیشرفتی در کسب و کار ها اتفاق نمی افتاد و صاحبان کسب و کار رشدی در حیطه کاری خود دریافت نمی کردند.

تبلیغات آنلاین-تبلیغات اینترنتی

با وجود تقاضای زیاد، تبلیغات در اینترنت، سایت های تبلیغاتی زیادی شروع به فعالیت کردند و در زمینه بهترین نوع تبلیغات به رقابت پرداختند. هر سایت برای بهترین نوع تبلیغات از انواع تبلیغات به صورت جذاب و ایده های جدید ارائه خدمات خود را به صورت رایگان در اختیار مخاطبان قرار دادند.

ایده

انواع بهترین نوع تبلیغات را نام ببرید

امروزه روش های متنوع تبلیغاتی زیادی وجود دارد، که می توان از آنها استفاده کرد. مانند پخش تراکت و یا استفاده از بیلبورد ها در سطح شهر و … اما باید بدانیم که بهترین نوع تبلیغات که تاثیر بیشتری در رشد کسب و کار داشته باشد کدام هستند. در ادامه به برخی از آنها برای شناخت بیشتر اشاره خواهیم داشت. و بهترین نوع تبلیغات را در این میان معرفی خواهیم کرد.

Entrepreneurship-رشد و توسعه کسب و کار

۱٫ ثبت تبلیغات در مجلات و روزنامه ها:

یکی از تبلیغات موثر، تبلیغات در مجلات و روزنامه ها هستند، اما نمی توان گفت این روش برای همه کسب و کار ها مناسب است. باید گفت این روش مناسب کسب و کار هایی است که از تمام روش های موجود تبلیغاتی استفاده کرده است و برای اینکه بتواند برخی از مخاطبین خاص که همیشه استفاده از مجلات و روزنامه ها را در عادت های روزانه، که خواندن روزنامه و مجله است، جذب خود کنند.

باید بگوییم که این روش را برای افرادی که تازه شروع به کسب و کار کرده اند و می خواهند محصولات خود را به دیگرانه معرفیی کنند پیشنهاد نمی شود. در واقع این روش برای کسب و کارهایی مناسب است که شناخته شده است و فقط قصد دارند در ذهن افراد یادآوری شوند.

۲٫ ثبت تبلیغات در تلویزیون:

یکی از روش های تاثیر گذار در تبلیغات را می توان گفت تلویزیون است که نقش بسزایی در خوب دیده شدن محصولات دارند. این روش تبلیغاتی، معرفی محصولات و ارائه خدمات را به صورت گسترده به افراد زیادی نمایش می دهد.

در این روش یک مشکل وجود دارد و آن هم صرف هزینه بالای آن است. این نوع تبلیغات برای کسب و کار هایی با بودجه زیاد و شرکت ها و تولیدکنندگان بزرگ مناسب است. و برای کسب و کار های کوچک با بودجه کم پیشنهاد نمی شود.

۳٫ ثبت تبلیغات در رادیو:

تبلیغات در رادیو نیز یک روش تبلیغاتی گسترده است که قبل از استفاده از این نوع روش، باید تبلیغات در روزنامه ها و مجلات و همچنین تلویزیون انجام شده باشد.

۴٫ ثبت تبلیغات در محیط:

این نوع تبلیغات، شامل، بیلبوردها در سطح شهر و تلویزیون های بزرگ شهری… است که در محیط و فضاهای باز انجام می شود. این نوع تبلیغات بیشتر در دسترس مردم است و برای دیده شدن محصولات کمک شایانی دارد. باید گفت برای این نوع از تبلیغات باید گرافیک قوی و شعار های تبلیغاتی موثر و کاربردی استفاده کرد تا تاثیرات بیشتری را داشته باشد

۵٫ ثبت تبلیغات در روش های چاپی:

این نوع از تبلیغات مانند، پخش تراکت و تهیه بروشور و همچنین کاتالوگ و کارت های وزیت و…است که محصولات و ارائه خدمات را به مخاطبان معرفی می کند. این روش تبلیغاتی بسیار متداول است اما با وجود رشد در اینترنت این روش را کم رنگ تر از گذشته کرده است.

۶٫ تبلیغات به روش پروموشن:

می توان گفت برای برند کردن یک محصول، از این روش که یک مدل در واقع بوق و کرنا کردن است استفاده می شود. برای مثال مغازه های کوچک و یا یک مکان کوچک را در نظر می گیرند که محل پر ترافیک شهر باشد و محصولات را در این مکان از نزدیک به مردم در حال رفت و آمد معرفی می کنند. این روش را می توان روشی موثر دانست و طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. در نتیجه بهترین نوع تبلیغات است.

۷٫ تبلیغات به روش اینترنتی:

این نوع تبلیغات را می توان برای تمام کسب و کارها با هر بودجه ای و هر نوع شرکتی چه بزرگ باشد و چه کوچک در نظر گرفت و گزینه مناسبی برای معرفی محصولات و خدمات، است. چرا که این روش از نظر صرف هزینه بسیار مقرون به صرفه است و از آنجایی که اینترنت مخاطبان زیادی دارد، دیده شدن محصولات و جذب افراد بیشتر درصد بالایی دارد. در تبلیغات اینترنتی که تاثیر بسزایی داشته باشد رعایت نکاتی پیشنهاد می شود

_ یک سایت کاربر پسند و معتبر با شرایط حرفه ای

_ استفاده از سئو در سایت و کلمات کلیدی مرتبط و کاربردی

_ برای برند سازی استفاده از صفحات اجتماعی پربازدید

بهترین روش تبلیغات در فضای مجازی کدامند؟

تبلیغات مجازی در انواع گوناگون وجود دارد که هر کدام به طور جداگانه می تواند برای انواع کسب و کارها مناسب باشد و تاثیرات بسزایی در مطرح کردن موضوع تبلیغاتی داشته باشد. می توان با قاطعیت گفت که انواع تبلیغات به صورت مجازی و در واقع اینترنتی به سرعت بخشیدن در پیشرفت هر کسب و کاری بسیار موثر است و اساس رشد آن کسب و کار خواهد بود.

نکته قابل توجه که در روش های تبلیغات مجازی و یا اینترنتی وجود دارد این است که نیاز به استفاده از تمام روش ها نیست و می توان بسته به فعالیت هر کسب و کاری، یک نوع تبلیغ را برگزید. در ادامه مطلب به برخی از انواع تبلیغات مجازی خواهیم پرداخت.

۱٫ تبلیغات موبایلی

۲٫ تبلیغات نمایشی

۳٫ تبلیغات دیجیتالی

۴٫ تبلیغات بنری

۵٫ تبلیغات همسان

۶٫ تبلیغات ایمیلی

۷٫ تبلیغات اپلیکیشنی

۸٫ تبلیغات محتوایی

۹٫ تبلیغات پیامکی

۱۰٫ تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی-ppc-pay-per_click

۱۱٫ تبلیغات موتور های جستجو

۱۲٫ تبلیغات ویدیویی

۱۳٫ تبلیغات رپورتاژ آگهی

۱۴٫ تبلیغات سایدبار

۱۵٫ تبلیغات پاپ آپ

۱۶٫ تبلیغات فیکس

انواع سبک های تبلیغات کدامند؟

۱٫ سبک تبلیغات به روش آمریکایی:

در این سبک ارتباط با افراد به صورت مستقیم است. مرد نقش مهمی در تبلیغات به سبک آمریکایی دارد و دارای اعتبار است و منفعت فرد بر گروه ارجعیت دارد. رساندن پیام به مخاطب بسیار قابل فهم است و به صورت ضمنی بیان می شود. و در مورد محصول و اینکه علت خرید محصول را به مخاطب به صورت واضح شرح می دهد. از ویژگی های سبک آمریکایی بلوف و غلو در تبلیغات دیده می شود.

۲٫ سبک تبلیغات به روش انگلیسی:

این سبک را می توان گفت که کاملا فرد گرا است. آگهی ها در جهت تبلیغات روی یک فرد و یا یک زن و شوهر متمرکز می شود. و در واقع تمرکز روی گروهی دیده نمی شود. در این سبک نیز مرد از اعتبار زیادی برخوردار است و قدرت بیشتری از مرد در این سبک دیده می شود. در انگلستان تبلیغات طبقاتی بسیار دیده می شود، به طوری که برای قشر ضعیف جامعه آگهی ها به طور خاص در نظر گرفته می شود.

۳٫ سبک تبلیغات به روش آلمانی:

در سبک آلمانی، تبلیغات بی پرده و بدون ایهام و همچنین صریح و شفاف صورت می گیرد و به سازندگی و تولید ارزش زیادی قائل هستند. در این سبک از بذله گویی و شوخی های بی مورد استفاده نمی شود و اطلاعات به صورت واقعی و حقیقی در اختیار مردم قرار می گیرد

۴٫ سبک تبلیغات به روش ایتالیایی:

در سبک ایتالیایی نیز، جنس مرد مورد تایید بیشتری قرار می گیرد و اعتماد به آن بیشتر است. خلق و خوی گرم ایتالیایی ها در تبلیغات هایشان دیده می شود

۵٫ سبک تبلیغات به روش اسپانیایی:

این سبک بر اساس اشاره و استعاره صورت می گیرد که در واقع غیر مستقیم است. در سبک اسپانیایی نیز جنس مرد اعتبار بیشتری دارد

۶٫ سبک تبلیغات به روش فرانسوی

۷٫ سبک تبلیغات به روش ژاپنی

۸٫ سبک تبلیغات به روش چینی

۹٫ سبک تبلیغات به روش کره جنوبی

۱۰٫ سبک تبلیغات به روش عربستان سعودی

اسامی برخی از سایت هایی که بهترین نوع تبلیغات را ارائه می دهند:

۱ _ سایت تبلیغات ایفروش

۲ _ سایت تبلیغات ویستا

۳ _ سایت تبلیغات پیام سرا

۴ _ سایت تبلیغات درج آگهی

۵ _ سایت تبلیغات نوین تبلیغ

۶ _ سایت تبلیغات نیازپرداز

۷ _ سایت تبلیغات آگهی آریا

۸ _ سایت نی تبلیغات نیازمندیها

۹ _ سایت تبلیغات آگهی ۲۴

۱۰ _ سایت تبلیغات لوکوپوک

در صورتی که می خواهید تیزر های تبلیغاتی خود را بدون صرفه هزینه ای بسازید برای شما واجب است.

ادامه خواندن در سایت منبع

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی چیست؟

بازاریابی دیجیتال-تجارت الکترونیک-دیجیتال مارکتینگ

امروزه با گسترش تکنولوژی و افزایش تعداد کاربران در سطح اینترنت و همچنین استفاده تقریبا تمام مردم از گوشی های هوشمند جدید ، تبلیغات و ارسال آگهی ها در بستر این رسانه و پلتفرم ها بسیار متداول شده است . “دیجیتال مارکتینگ” روشی است که در آن با استفاده از ابزارهای الکترونیکی و تکنولوژی های جدید سعی درجذب مخاطب و یا انتشار تبلیغات میکنیم.

انواع روش های بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی” و دیجیتال مارکتینگ به دو نوع کلی تقسیم میشود : در روش اول استفاده از تبلیغاتی است که به صورت گسترده و یا گروهی ارسال و پخش میشود . این نوع تبلیغات که به آن تبلیغات BroadCasting نیز میگویند در واقع باعث پخش شدن تبلیغات و خبر در یک سطح وسیع از جامعه میشود .

بازاریابی و تبلیغات به روش ارسال گروهی اس ام اس و ارسال ایمیل و یا تبلیغات در رسانه های دیجیتال مثل آگهی های تبلیغات تلویزیون این ها تمام از روش بازاریابی دیجیتال و پخش آگهی و تبلیغات در سطح گسترده میباشند . مزیت استفاده از این روش برای تبلیغات برند های شناخته شده و پر استفاده است که باعث میشود در ضمیر ناخداگاه فرد برند محصول گنجانده شود . این نوع تبلیغات هدفمند نبوده و برای دریافت بازدهی باید مدت زمان بسیار طولانی سپری شود .

دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی هدفمند

نوع دیگری از بازاریابی و تبلیغات اینترنتی نیز وجود دارد که کاملا هوشمندانه و بر اساس هدف گذاری انجام میشود . در این روش دیجیتال مارکتینگ بسترهای مناسب برای تبلیغات محصول مشخص از قبل شناسایی و میزان سود و منفعت نسبت به هزینه ارزیابی میشود . درصورتی که میزان درآمد از تبلیغات متناسب با هزینه راه اندازی تبلیغات در این بسترها باشد میتوان در این حوزه ها تبلیغات اینترنتی انجام داد . در زیر انواع روش های دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات اینترنتی هدفمند معرفی شده اند :

تبلیغات اینترنتی در شبکه های اجتماعی : شبکه های اجتماعی مثل صفحات اینستاگرام و کانال های تلگرام با توجه به اینکه موضوع و نوع مخاطب این کانال ها قابل مشاهده است و میتوان بر اساس نوع مخاطب فعال در این کانال ها تبلیغات مرتبط با آنها را قرار داد .

تبلیغات اینترنتی از طریق اجاره بنر سایت ها : وب سایت های پربازدید بر اساس نوع موضوع و مطالب سایت و محتوایی که دارند ، دارای کاربران مشخص در حوزه خود هستند . اکثر وب سایت های پربازدید دارای منبع درامد مشخصی از طریق تبلیغات بنری و نمایشی میباشند که بستر مناسبی برای تبلیغات و بهتر دیده شدن است.

تبلیغات اینترنتی از طریق راه اندازی وب سایت : یک سایت با آدرس مشخص و برند مناسب لازمه راه اندازی هر نوع دیجیتال مارکتینگی میباشد . طراحی و راه اندازی سایت با آدرس مشخص برای تبلیغات ازین جهت اهمیت دارد که این وب سایت برای همیشه متعلق به شما خواهد بود و بنابراین پس از تبلیغات گسترده و شناخت کاربران از نام سایت و اطمینان به برند ، وب سایت شما دارای کاربران ثابت و مستقیمی خواهد شد .

تبلیغات اینترنتی برای سایت : پس از طراحی و راه اندازی سایت ، مهم ترین عاملی که باعث بهبود رتبه سایت و افزایش بازدید سایت میگردد ، سئو و بهینه سازی سایت است . یک وب سایت سئو شده و بهینه میتواند در نتایج موتورهای جستجو به ویژه گوگل صعود کند و به میزان بازدید و ورودی بیشتری برسد .

دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات گوگل : یکی از مزیت های داشتن وب سایت ، استفاده از کمپین های تبلیغاتی مناسب برای سایت مثل تبلیغات گوگل میباشد . تبلیغات گوگل در واقع همان فرایند سرچ کردن کلمات کلیدی توسط افراد و وارد شدن کاربران به سایت ها میباشد که در تبلیغات گوگل میتوان برای کلمات کلیدی مختلف با توجه به هزینه ای که گوگل مشخص میکند ، وب سایت مورد نظر شما در نتایج جستجو قرار گرفته و ورودی بگیرد . البته تبلیغات گوگل به صورت تبلیغاتی بنری و تبلیغات یوتیوب نیز میباشد که در هنگام راه اندازی کمپین های تبلیغاتی میتوان نوع تبلیغات و هزینه ها را مشخص کرد .

محتوای کامل در سایت منبع

تبلیغات بالاپر یا پاپ آپ چیست؟ (تبلیغات Pop-up یا Pop-ups)

احتمالا شما هم تابحال با وب سایت هایی مواجه شده اید که پس از ورود به این سایت ها به صورت اتوماتیک یا هنگام کلیک کردن بر روی هر بخشی از صفحه سایت صفحه جدیدی در مرورگر باز شده و کاربر به صفحه جدید هدایت میشود . به این نوع تبلیغ در اصطلاح تبلیغات پاپ آپ میگویند که اغلب توسط یک کد در قالب جاوا اسکریپت اجرا میشود .

از “تبلیغات پاپ آپ” بیشتر به منظور فروش محصول و نمایش سایت فروش در وب سایت های مرتبط استفاده میشود . اکثر مرورگرها به ویژه جدیدترین نسخه های گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس با تبلیغات پاپ آپ به دلیل تجربه ناخوشایند کاربران از محیط وب مخالف هستند و در اکثر مرورگرها شکل سنتی و قدیمی استفاده از این کد غیر فعال است ، مگر اینکه توسط کاربران در تنظیمات مرورگر استفاده ازین کد را فعال کرده باشند .

این مطلب را هم از دست ندهید :   ترفند ها و تکنیک های نوین برای سئو اصفهان (با نمونه های کاربردی)

مزایا و معایب استفاده از کد تبلیغات پاپ آپ

همانطور که قبل تر توضیح داده شد یکی مزیت های استفاده از پاپ آپ به منظور فروش محصول میباشد ، یعنی در صورتی که شما دارای وب سایت پربازدیدی میباشید و قصد فروش محصولاتی را در این وب سایت دارید میتوانید علاوه بر استفاده از تبلیغات بنری از تبلیغات پاپ آپ مستقیم نیز استفاده کنید تا کاربر بیشتر با صفحه فروش و محصول مواجه شود .

یکی دیگر از مزیت های استفاده از پاپ آپ به منظور افزایش بازدید سایت و یا کاهش رتبه سیمیلار وب میباشد . به عبارتی استفاده از تبلیغات “پاپ آپ” برای یک سایت نوپا باعث افزایش بازدید و ترافیک آن سایت شده و رتبه سیمیلار وب آن سایت نیز کاهش می یابد که به این روش در واقع افزایش بازدید سایت به صورت تقلبی و یا کاهش رتبه سیمیلار وب به صورت فیک میگویند .

 

نکته : چون سایت سیمیلار وب جایگزین سایت الکسا شده است و از طرف دیگر، کارهایی که برای بهبود رتبه در الکسا انجام می دادیم تا اندازه ای با سیمیلار وب شباهت دارد به خاطر همین، برخی از مطالبی که قبلا برای الکسا، نوشته شده بود را اینجا بازگویی می کنیم و عبارت “الکسا” با “سیمیلار وب” جایگزین شده است.

 

اما تبلیغات پاپ آپ معایب خاص خود را نیز دارد که یکی از مهم ترین معایب استفاده از پاپ آپ ، تجربه ناخوشایند کاربران از سایت است که باعث خروج سریع کاربر از سایت شده و میتواند بر رتبه سیمیلار وب سایت تبلیغ کننده نیز تاثیر گذاشته و باعث افت رتبه سیمیلار وب آن سایت شود . مرورگرها و گوگل استفاده از کد پاپ آپ را خلاف قوانین کیفیت خود میدانند و درصورت مشاهده از باز شدن و اجرا شدن این نوع کدها جلوگیری میکنند . ازین رو در آپدیت های جدید مرورگرها کدهای پاپ آپ بسیاری شناسایی و از اجرای آن ها جلوگیری میشود که فروشندگان و سایت هایی که مجبور هستند ازین نوع تبلیغات حتما استفاده کنند باید از کدهای پاپ آپ جدید استفاده نمایند .

تاثیر کد پاپ آپ در سئو سایت

امروزه استفاده از کد پاپ آپ در سطح وب امری متداول و رایج است که با وجود سخت گیری های مرورگرها در اجرا نکردن کدهای تبلیغاتی به منظور تجربه بهتر کاربران از فضای وب باز هم اغلب سایت ها ازین نوع کدها به دلیل تاثیر بسزایی که در فروش محصولات و همینطور تبلیغات دارد مجبور به استفاده از آن هستند .

استفاده از کد تبلیغات پاپ آپ در یک سایت پربازدید باعث منتقل شدن کاربران آن سایت به آدرسی که در کد پاپ آپ قرار دارد میگردد . این موضوع باعث کاهش زمان حضور کاربر در سایت شده و این امر باعث افت رتبه سیمیلار وب وب سایت تبلیغ کننده میشود . استفاده هم زمان از چند کد تبلیغاتی پاپ آپ این موضوع را بدتر نیز میکند و میتواند در طولانی مدت به سئو سایت ضربه شدیدی نیز وارد کند . درصورتی که مجبور به استفاده از کد پاپ آپ در یک سایت هستید حتما از کد پاپ آپ بهینه و بروز استفاده کرده که توسط مرورگرها شناسایی نشود و درصورت کاهش میزان آی پی بازدید سایت این تبلیغات را برای مدتی حذف نمایید .

برخی وب مستران و مدیران سایت بر این باور هستند که تبلیغات پاپ آپ باعث افت رتبه یا کم شدن سئو سایت مقصد و سایت تبلیغ شونده میشود که این موضوع صحت ندارد . درصورت استفاده از تبلیغات پاپ آپ ، سایت تبلیغ شونده دچار افزایش ترافیک و افزایش بازدید سایت شده که این موضوع میتواند در بهبود رتبه سیمیلار وب آن سایت نیز اثر مثبت داشته باشد . همچنین تبلیغات پاپ آپ در برند سازی به منظور بهبود سئو نیز استفاده میشود که میتواند در بعضی موارد خاص به منظور افزایش سئو سایت نیز استفاده شود .

آموزش استفاده از کد پاپ آپ

نمونه کد پاپ آپ در آدرس زیر قرار دارد که به منظور استفاده ازین کد ابتدا کد پاپ آپ را باز کرده سپس بجای behtarinseo.ir آدرس وب سایت مد نظر خود را قرار داده و به صورت فایل popup.js ذخیره کنید ، سپس برای فراخوانی این فایل در سورس سایت خود کد زیر را قرار میدهید :

<script type=”text/javascriptsrc=”http://example.com/popup.js”></script>

خرید بک لینک به منظور کاهش رتبه سیمیلار وب

محتوای کامل در سایت منبع

بازاریابی پیامکی یا اس ام اس مارکتینگ به معنی ارسال کمپین های تبلیغاتی یا پیام های اطلاع رسانی در مورد شرایط فروش با هدف بازاریابی با استفاده از پیام های متنی (SMS) است. این پیام ها عمدتاً برای برقراری ارتباط، پیشنهادات، یادآوری تاریخ های مهم و معرفی شرایط خاص فروش به افرادی ارسال می شود که قبلاً دریافت اس ام اس از طرف شرکت شما را قبول کرده اند.

اس ام اس مارکتینگ چیست؟

اس ام اس مارکتینگ در اصل به نحوه ارتباط فروشنده را با مشتریان از طریق پیام های متنی در قالب کمپین ها، تبلیغات، اخبار، یادآوری و موارد دیگر اشاره دارد. اس ام اس مارکتینگ هم مانند بازاریابی ایمیلی یک کانال تبلیغات اختصاصی و فردی است. این بدان معناست که شما به عنوان یک بازاریاب بر هدف اس ام اس های تبلیغاتی، محتوایی که به اشتراک می گذارید و زمان ارسال پیام ها کنترل دارید. علاوه بر این، پیامک ها می توانند پیام های MMS (سرویس های پیام چندرسانه ای) یا SMS (سرویس های پیام کوتاه) باشند. در سرویس های MMS امکان ارسال تصاویر متحرک و گیف نیز برای مشتری وجود دارد.

همین ویژگی که مشتریان خود برای دریافت تبلیغات و پیام ها داوطلب می شوند، اس ام اس مارکتینگ را نسبت به سایر استراتژی های بازاریابی اجتماعی متمایز می کند. در اغلب استراتژی های بازاریابی، بازاریاب، محتوای عمومی را در پلتفرم های مختلف منتشر کرده و مخاطبان ممکن است آن محتوا را دنبال کرده و یا آن نادیده بگیرند. اما در اس ام اس مارکتینگ، خود مخاطب تمایل خود را برای دریافت پیام های تبلیغاتی به بازاریاب اعلام می کند. نمونه های رایجی از اس ام اس مارکتینگ عبارت اند از:

• تبلیغات شخصی

• پیشنهادها یا تخفیفات ویژه

• بازاریابی و معرفی محصول

• نظرسنجی و غیره

در این مقاله به بررسی استراتژی اس ام اس مارکتینگ، مزایا و معایب آن و نکات کلیدی برای موفقیت در این شاخه بازاریابی خواهیم پرداخت.

مزایا و معایب اس ام اس مارکتینگ

در ادامه مزایا و معایب اس ام اس مارکتینگ را مورد بررسی قرار می دهیم:

مزایای اس ام اس مارکتینگ

۱٫ نرخ تعامل بالا.

اخیراً یک نظرسنجی نشان داده است که ۷۵ درصد از کاربران تلفن همراه از پیشنهادات و تبلیغات در قالب پیامک استقبال می کنند، برخلاف روش های دیگر. وقتی یک پیامک تبلیغاتی می رسد، برخلاف تبلیغاتی که در پلتفرم های بازاریابی مانند رسانه های اجتماعی ارسال می شوند، هیچ مانعی برای آن وجود ندارد. یعنی مشتری بدون واسطه می تواند تبلیغات را مشاهده کند و در نهایت تصمیم گیری نماید.

۲٫ در مقایسه با ایمیل مارکتینگ به راحتی قابل دسترسی است.

باز کردن ایمیل ها در کامپیوترهای شخصی بیش از یک دقیقه طول می کشد. حتی در یک دستگاه موبایل، که ارسال notification دسترسی به ایمیل باکس را آسان می کند، ممکن است این روند حدود یک دقیقه طول بکشد. در مقابل پیام های اس ام اس به صورت متن و اغلب بدون نیاز به اتصال اینترنت دریافت می شوند و در کمتر از ۲ ثانیه قابل دسترسی هستند.

علاوه بر این، مهم ترین بخش محتوای بازاریابی در ابتدا در صفحه notification موبایل شما نمایش داده می شود. به همین دلیل است که اس ام اس مارکتینگ نسبت به بسیاری از روش های بازاریابی، ساده تر است.

۳٫ یک ابزار مؤثر برای پیگیری تبدیل فروش است.

در بسیاری از پلتفرم های بازاریابی، دسترسی به مشتری بالقوه کار ساده ای نیست. بنابراین نمی توان به سادگی نرخ فروش را پس از بازاریابی اندازه گیری کرد. اما در اس ام اس مارکتینگ، از آنجایی که یک بستر ارتباطی با مشتری وجود دارد، می توان به سادگی با مشتری ارتباط برقرار کرده و عکس العمل او را در مقابل پیام های تبلیغاتی سنجیده و نرخ تبدیل فروش کالا را تخمین زد.

۴٫ مخاطب می تواند آزادانه دریافت یا عدم دریافت پیام را انتخاب کند.

در بسیاری از استراتژی های بازاریابی، مخاطب در معرض پیام های تبلیغاتی قرار می گیرد، بی آنکه خود بخواهد. به خصوص این مسئله در تبلیغات سنتی مشهود است. اما در مورد اس ام اس مارکتینگ قضیه متفاوت است. مخاطب با میل خود دریافت پیام های تبلیغاتی را قبول می کند.

۵٫ امکان ارسال پیام های شخصی و عمومی وجود دارد.

در این استراتژی می توان یک فرد یا مجموعه ای از افراد را به عنوان مخاطب انتخاب کرده و پیام های تبلیغاتی را برای آن ها ارسال نمود. همچنین می توان مخاطبان را بر اساس معیارهای مختلف تفکیک کرد.

۶٫ یکی از مقرون به صرفه ترین کانال های تبلیغاتی موجود است.

اس ام اس مارکتینگ از نظر هزینه بازاریابی بسیار مقرون به صرفه است. تقریباً در مقایسه با سایر استراتژی های بازاریابی که به پلتفرم های مختلف یا طراحی های تبلیغاتی نیاز دارند، اس ام اس مارکتینگ یک پیام متنی ساده است که تنها از پلتفرم موبایل ارسال می شود.

معایب اس ام اس مارکتینگ

۱٫ تعداد کاراکترهای آن محدود است.

برخلاف سایر روش های بازاریابی مانند ایمیل مارکتینگ، پیام های SMS دارای محدودیت کاراکتر هستند. این بدان معناست که فضای کمتری برای بیان جزئیات دقیق محصول یا خدمات شما وجود دارد. البته معمولاً لینک های دسترسی به ویدئو یا وب سایت در پیام های SMS گنجانده می شوند که مخاطب علاقه مند می تواند برای دسترسی به جزئیات بیشتر محصول از آن ها استفاده کنید.

۲٫ به مخاطب نیاز دارد.

برای تحقق استراتژی اس ام اس مارکتینگ، وجود مخاطب ضروری است. در حالی که بسیاری از استراتژی ها از جمله وبلاگ نویسی یا رسانه های اجتماعی برای تحقق و پیاده سازی نیازی به مخاطب اولیه ندارند و به مرور می توانند مخاطبین خود را جذب کنند.

۳٫ ممکن است باعث خستگی مخاطب شود.

گاهی اوقات سیل پیام های تبلیغاتی که برای مخاطبین ارسال می شود، می تواند باعث خستگی و کلافگی آن ها شده و عملاً تأثیر تبلیغات را بر روی مخاطب کم رنگ کند. در این حالت جذب مخاطب برای خرید محصول یا خدمات دشوارتر خواهد شد.

دلایل استفاده از sms مارکتینگ

استفاده از اس ام اس مارکتینگ در هر شرایطی یک راه بسیار مؤثر و بدون دغدغه برای برقراری ارتباط با مشتری است. می توان از اس ام اس مارکتینگ به دلایل مختلفی استفاده کرد. برخی از این اهداف را در این بخش معرفی می کنیم:

۱٫ تبلیغات کوتاه مدت برای کسب وکارهای خرد یا تجارت الکترونیک

استفاده از تبلیغات کوتاه مدت یک راه عالی برای هدایت مخاطب بیشتری به فروشگاه یا وب سایت است. اگر در برنامه تبلیغاتی خود با محدودیت زمانی مواجه هستید، بدیهی است که می خواهید بیشترین مخاطب را طی همین زمان کوتاه جذب کنید.

بنابراین اس ام اس مارکتینگ یک استراتژی مؤثر برای تبلیغات کوتاه مدت است زیرا می توانید مراحل مختلف کسب و کار را با بالاترین سرعت برای مخاطبان خود مشخص کنید. در این روش نگران عدم دریافت پیام های تبلیغاتی توسط مخاطبان نیستید.

۲٫ تغییرات فوری رویدادها یا سفارش های مشتری

یکی از اهداف اس ام اس مارکتینگ، اطلاع رسانی تغییرات لحظه ای در روند کسب و کار، معرفی محصولات یا خدمات جدید، تغییر پروسه فروش، روند آماده سازی سفارشات مشتری و غیره است.

همچنین انواع اطلاعیه ها، لغو سفارشات، مشکلات ارسال سفارش و غیره با سرعت بالا در اختیار مخاطبان قرار می گیرد. این ویژگی در بسیاری از استراتژی های بازاریابی از جمله ایمیل مارکتینگ وجود ندارد.

۳٫ یادآوری تاریخ های مهم

اگر در کسب وکار شما یک سری تاریخ های مهم وجود دارند که باید برای مخاطب یادآوری کنید، بهترین روش استفاده از اس ام اس مارکتینگ است.

۴٫ اطلاع رسانی رویدادها

یکی از موارد کاربردی اس ام اس مارکتینگ، اطلاع رسانی رویدادهای مهم به مخاطبین است. ممکن است شرکت شما به دلیل تعمیرات یا به روزرسانی تجهیزات مدتی نتواند پاسخگوی بازار باشد. یا تعطیلات اضطراری در روند کار شرکت وقفه ایجاد کند. در این شرایط بهترین روش برای اطلاع رسانی مشتری ها در کمترین زمان، استفاده از اس ام اس مارکتینگ است.

بهترین زمان برای استفاده از اس ام اس مارکتینگ

اس ام اس مارکتینگ فرصتی برای شماست تا روابط خود را با مشتریانتان عمیق تر کنید، اما در شروع کار باید چند نکته را در نظر داشته باشید. از آنجایی که پیامک یک بستر ارتباطی صمیمی تر نسبت به ایمیل است، باید به طور دقیق در مورد زمان مناسب ارسال پیام ها و تعداد دفعات ارسال آن ها برنامه ریزی کنید.

پیام های متنی روشی عالی برای ایجاد وفاداری مشتری ها به نام تجاری هستند، اما اگر تعداد دفعات استفاده از آن زیاد باشد یا در زمانی نامناسب ارسال شوند، ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد.

انتخاب بهترین زمان برای هر اس ام اس مارکتینگ مهم است. به این دلیل که افراد مختلف معمولاً در زمان استراحت گوشی موبایل خود را در حالت بی صدا یا حالت پرواز قرار می دهند و در نتیجه متوجه پیامک های تبلیغاتی شما نمی شوند. یا ممکن است notification پیامک را فعال کرده باشند و اگر پیام شما در زمان استراحت ارسال شود، اصلاً متوجه آن نشده و بعداً هم به قسمت پیامک ها مراجعه نکنند.

ارسال پیامک های تبلیغاتی در زمان استراحت به خصوص نیمه های شب اگر با اعلان پیامک باشد، معمولاً باعث ناراحتی افراد خواهد شد و عملاً تبلیغات شما هیچ تأثیری روی جذب مشتری ندارد. خبر خوب این است که کدهای مربوط به شماره های موبایل معمولاً محل سکونت مشتریان شما را مشخص می کند.

بنابراین به جای ارسال پیام های انبوه به طور هم زمان برای همه مخاطبین، سعی کنید آن ها را بر اساس منطقه تفکیک کنید و برای مخاطبان ساکن در هر منطقه، متناسب با زمان آن ها پیامک تبلیغاتی بفرستید.

اگر کسب و کار شما به صورت حضوری است، بهترین زمان برای ارسال پیامک تبلیغاتی، پس از خروج افراد از محل کارتان است. برخی از مشاغل بزرگ هم با استفاده از اپراتورهای خودکار پیام کوتاه، به محض ورود به محدوده ای خاص در محل شرکت یا فروشگاه، به طور خودکار پیامک های تبلیغاتی را برای افراد ارسال می کنند. این بهترین زمان برای معرفی محصولات و خدمات است.

چه مواردی را باید در اس ام اس مارکتینگ رعایت کنید؟

بدون انتخاب مخاطب، پیامک تبلیغاتی ارسال نکنید!

شاید در لیست اولیه خود تعداد زیادی مخاطب داشته باشید. اما این بدان معنی نیست که می توانید در اولین قدم برای همه آن ها پیام تبلیغاتی ارسال کنید. بهترین کار این است که ابتدا یک پیام حاوی کد لغو یا تأیید ارسال پیامک برای مخاطبان خود ارسال کرده و از آن ها بخواهید که تمایل یا عدم تمایل خود را برای دریافت پیام های تبلیغاتی شما اعلام کنند.

خود را معرفی کنید.

روزانه پیام های تبلیغاتی زیادی برای افراد مختلف از سوی شرکت های تولیدی یا خدماتی ارسال می شود. بنابراین مخاطب احتمالاً در اولین نگاه به دنبال منبع پیام تبلیغاتی است. سعی کنید در همان ابتدای محتوا متنی، خود را معرفی کنید چون شانس شما برای پیگیری مخاطب و ایجاد علاقه یا کنجکاوی در او بیشتر خواهد شد.

این مطلب را هم از دست ندهید :   آموزش کامل و جامع بدون جزییات به درد نخور در موردتبلیغات بنری در وبلاگ

به تعداد کاراکترهای پیام خود دقت کنید.

اس ام اس ها معمولاً از نظر تعداد کاراکتر دارای محدودیت هستند. ممکن است پیام شما بسیار زیبا و جذاب باشد اما تعداد کاراکترهای متنی آن از مقدار مجاز هر پیامک بیشتر شده و به صورت ناقص برای مخاطب ارسال گردد. تجربه ثابت کرده است پیام های ناقص از دید مخاطب نوعی اسپم محسوب می شوند و آن را جدی نمی گیرند. پس علاوه بر محتوا، به اندازه متن خود هم دقت کنید.

محتوای جذاب و تشویق کننده ایجاد کنید.

محتوای متن شما علاوه بر سادگی و کوتاهی، باید تشویق کننده باشد یا اینکه در مخاطب کنجکاوی ایجاد کند. مثلاً پیشنهادهای خاص تجاری، تخفیفات ویژه، فروش های دوره ای ویژه و غیره را در پیام های تبلیغاتی خود بگنجانید.

سؤالات متداول

آیا می توان از اس ام اس مارکتینگ در کنار سایر استراتژی های بازاریابی استفاده کرد؟

قطعاً بله. مزیت روش های دیجیتال مارکتینگ این است که کانال های بسیاری را برای تبلیغات و بازاریابی در اختیار شما قرار می دهد. بسیاری از این کانال ها در اصل مکمل یکدیگر هستند و به نوعی نقاط ضعف یکدیگر را جبران می کنند.

به عنوان مثال، اس ام اس مارکتینگ و ایمیل مارکتینگ مکمل هستند، بنابراین می توانید از این دو استراتژی به صورت هم زمان استفاده کنید تا نتایج بهتری بگیرید.

کدام کسب وکارها می توانند از اس ام اس مارکتینگ استفاده کنند؟

اس ام اس مارکتینگ یک استراتژی بازاریابی با تعداد بی شمار مخاطب است که عملاً به نوع کسب و کار وابسته نیست. در واقع این استراتژی یک ابزار ایجاد ارتباط بین مشتری و فروشنده است. حال این کسب و کار می تواند یک فروشگاه مجازی، یک شرکت مسافرتی، سازمان های بزرگ خدماتی و یا حتی یک فروشگاه زنجیره ای باشد.

آیا قوانین نظارتی در اس ام اس مارکتینگ وجود دارد؟

بله، همانند هر استراتژی بازاریابی دیگر، اس ام اس مارکتینگ هم دارای قوانینی است. به عنوان مثال ساده ترین و نخستین قانون در این حوزه، کسب اجازه از مخاطب برای دریافت یا عدم دریافت پیام های تبلیغاتی است.

فواصل زمانی ارسال پیام تبلیغاتی چقدر باید باشد؟

نوع مخاطب شما و نوع کسب وکارتان تعیین کننده پاسخ این سؤال است. تعداد دفعات ارسال پیام یک فاکتور مهم و تعیین کننده است که ممکن است مخاطب را علاقه مند کند یا در مقابل، او را آزرده کرده و نتیجه معکوس دهد. معمولاً ارسال ۱ یا ۲ پیام تبلیغاتی در هر هفته برای بیشتر کسب وکارها، توصیه شده است.

سخن آخر

اس ام اس مارکتینگ به عنوان یکی از ساده ترین و کم هزینه ترین استراتژی های بازاریابی شناخته می شود که امروزه به صورت گسترده در کسب وکارهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این استراتژی به زیرساخت های خاصی نیاز ندارد و سرعت دریافت پیام تبلیغاتی در این روش نسبت به سایر تکنیک های بازاریابی مانند ایمیل مارکتینگ، بیشتر است.

البته محدودیت تعداد کاراکترها در پیام های متنی، لزوم شناخت مخاطب و کسب اجازه اولیه برای ارسال پیام، محدود بودن نوع تبلیغات به محتوای متنی بدون استفاده از جلوه های بصری و غیره، برخی از معایب این روش هستند. اما در مقابل سادگی، کم هزینه بودن و قابلیت پیگیری نرخ تبدیل فروش مشتری ها، از ویژگی های این روش محسوب می شود.

ادامه مطلب

دیجیتال مارکتینگ میدان نبرد جدیدی است که برندها و کسب و کارها برای دیده شدن و افزایش فروش در آن با هم رقابت می کنند. گذشت آن زمان که تبلیغات در تلویزیون، روزنامه و روی بیلبوردها در سطح شهر، موثرترین نوع تبلیغات بودند. حالا دیگر تبلیغات آنلاین و به صورت خاص روی کار آمده اند؛ انتخاب کمپین تبلیغات در گوگل به راحتی!

گوگل ادوردز با پلتفورم های جست و جو، نمایش و فروشگاه خود بیشترین امکانات هدف گزاری را برای افزایش پتانسیل تبلیغات در اختیار صاحبان کسب و کار قرار میدهد.

اما ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که ، چرا گوگل ادوردز؟

چرا گوگل ادوردز؟

اما اگر به تبلیغ در گوگل ادوردز بی محلی کرده اید قطعاً یکی از فرصت های طلایی برای افزایش میزان آگاهی از برند و کسب و کارتان را نادیده گرفته اید. اما مشکلی که اکثر صاحبان کسب و کارها با تبلیغ در گوگل دارند این است که رقابت در این پلتفورم بسیار بالاست. پس برای پیروزی در این رقابت باید با چشمانی باز تبلیغ کنید.

تبلیغ در گوگل ـ گوگل ادوردز چیست؟

Google Ads یا گوگل ادوردز سرویسی آنلاین است که به شما اجازه می دهد تبلیغات خود را در موتور جست و جوی گوگل یا پلتفورم های نمایشی وابسته به آن نشان دهید.

تبلیغ در گوگل: چند نوع کمپین تبلیغات در گوگل وجود دارد؟

همین طور که دارید کمپین های خود را راه اندازی میکنید، باید هدف و نوع کمپین را مشخص کنید.

  • اهداف کمپین های تبلیغات در گوگل شامل این موارد می شوند:
  • فروش
  • سرنخ
  • ترافیک وبسایت
  • توجه به محصول و برند
  • افزایش آگاهی از برند و دسترسی بیشتر
  • تبلیغ برنامه

نوع کمپین تبلیغات در گوگل مشخص می کند که تبلیغ شما کجا نمایش داده خواهد شد و تبلیغ شما را هدف گذاری خواهد کرد.

انواع کمپین های تبلیغات در گوگل عبارت اند از

  • کمپین شبکه جست و جو Search Network campaign
  • کمپین شبکه نمایش Display Network campaign
  • کمپین فروشگاهی Shopping campaign
  • کمپین ویدیو Video campaign
  • کمپین اپلییشین App campaign

تبلیغ در گوگل: کمپین شبکه جست و جو

هر زمان که کاربری در گوگل یا سایر سایت های متعلق به گوگل، عبارتی مرتبط با کلمات کلیدی تبلیغ در گوگل شما جست و جو کند تبلیغ شما برای او نمایش داده خواهد شد. تبلیغات بر اساس جست و جو search ads، شبیه به نتایج جست و جوی گوگل عمل می کند و در بالای نتایج ارگانیک تبلیغ شما را نمایش می دهد.

این نوع از تبلیغات روشی عالی برای افزایش بازخورد در کوتاهترین زمان ممکن است و برعکس سئو که تا شش ماه بعد از شروع فعالیت نشانه های بازگشت سرمایه را نشان می دهد این روش تبلیغ جزء تبلیغات زودبازده به حساب می آید.

این مسئله اصلاً به این معنی نیست که سئو بد است. سئو هنوز یکی از بخش های حیاتی دیجیتال مارکتینگ است. گوگل ادوردز فقط سریع تر عمل میکند.

تبلیغ در گوگل: کمپین شبکه نمایش

در این نوع کمپین، تبلیغ کسب و کار شما در شبکه ی گسترده ی سایت های اینترنتی نمایش داده خواهد شد. تبلیغات نمایشی Display ads تبلیغات تصویری ای هستند که توجه کاربران را به صفحات فرود یا وب سایت (جاییکه ممکن است کاربران در آن به خریداران محصول و خدمات شما تبدیل شوند) می کشانند. این نوع از تبلیغات در گوگل و سایر شبکه های نمایشی در اختیار او نمایش داده می شوند.

شبکه ی نمایشی گوگل متشکل از میلیون های وب سایتی است که پذیرفته اند تبلیغات گوگل ادوردز در صفحاتشان بر اساس جست و جو ها و خرید های انجام داده شده توسط مخاطبان آن وب سایت نمایش دهند. این وب سایت ها در عوض، بابت هر کلیک پول دریافت می کنند.

تبلیغ در گوگل: کمپین فروشگاهی

تبلیغات فروشگاهی گوگل به تازگی معروف شده اند. این تبلیغات زمانی نمایش دارند که کاربران به دنبال محصولات مشخصی هستند. تبلیغ فروشگاهیی گوگل شامل عکسی از محصول به همراه نام ، قیمت و تخفیف ها یا پیشنهاد های ویژه ای است که شرکت ارائه دهنده آن محصول به تازگی معرفی کرده اند.

تبلیغ در گوگل: کمپین ویدیو

کمپین های ویدیو به شما این امکان را می دهند که تبلیغات ویدیویی خود را به صورت جداگانه یا به همراه ویدیوهای نمایش داده شده در تبلیغات یوتیوب یا در سرتاسر شبکه نمایش گوگل نمایش داشته باشد.

تبلیغ در گوگل: کمپین اپلیکیشن

به عنوان یک طراح اپلیکیشن دوست دارید اپلیکیشن خود را جلوی چشم کاربران بیشتری که امکان پرداخت و خرید اپلیکیشن شما را دارند بیاورید. بر خلاف سایر کمپین های تبلیغات در گوگل شما تبلیغات مجزایی برای اپلیکیشن خود طراحی نمیکنید. بلکه گوگل خودش با توجه به اطلاعات آورده شده در فهرست اپلیکیشن های فروشگاه اپلیکیشن مورد نظر شما تبلیغات متعددی را در فرمت ها و شبکه های مختلف به نمایش میگذارد.

همه ی آنچه شما باید انجام دهید این است که متنی تهیه کنید و بودجه ی اولیه تبلیغ را مشخص کنید و به گوگل اجازه دهید که زبان ها و مکان های مناسب برای نشان دادن تبلیغتان را مشخص کند. گوگل فرمت های مختلف تبلیغ را امتحان می کند و بهترین و پربازده ترینشان را بیشتر نشان میدهد.

ادامه مطلب

انواع تبلیغات در لینکدین

اگر در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعال هستید، حتما می دانید که لینکدین در مقایسه با شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و توییتر، یک شبکه ی اجتماعی تخصصی است که بیش از ۵۰۰ ملیون متخصص به صورت فعال در آن حضور دارند. این تعداد، رقم خیلی بالایی است و جالب تر اینکه می توانید مستقیما با آنها ارتباط برقرار کنید. اما کدامیک از انواع تبلیغات در لینکدین مناسب کسب و کار شماست؟

اگر کسب و کار شما B2B ( تجارت به تجارت) است، برای درنگ نکنید. ۸۰ درصد مشتریان احتمالی کسب و کار های B2B از طریق تبلیغ در لینکدین جذب می شوند. می توان به طور مشخص و دقیق، مخاطب مورد نظر خود را از طریق انواع تبلیغات موجود در لینکدین هدف گیری کنید و با افراد و شرکت هایی که مد نظر شما هستند ارتباط برقرار کنید.

اما پیش از ساختن کمپین تبلیغاتی لینکدین باید چند سوال از خودتان بپرسید:

بودجه ی تبلیغات در لینکدین را دارم؟

لینکدین مانند گوگل ادز قیمت مشخصی برای تبلیغات خود ندارد. اما معمولا هزینه به ازای کلیک CPC بالاتری نسبت به تبلیغ گوگل دارد. به همین خاطر نرخ تبدیل معمولا در لینکدین خیلی بالاتر از سایر پلتفرم هاست. در جدول پایین نرخ تبدیل تبلیغ در گوگل ادز را با تبلیغ در لینکدین مقایسه کرده ایم.

تبلیغ در گوگل یا تبلیغ در شبکه های اجتماعی؟

هدفم از تبلیغ در لینکدین چیست؟

پیش از ساختن هر نوع کمپینی، باید هدف مشخصی داشته باشید. ممکن است هدف شما از تبلیغ، افزایش آگاهی از برند، جذب مشتریان احتمالی بیشتر یا اهداف دیگر باشد. هر هدفی که داشته باشید، انتظار شما این است که بتوانید حاصل کار را به خوبی مدیریت کرده و بیشترین تاثیر را بر روی مشتریان و کسب و کارتان بگذارید.

مخاطبان من در لینکدین چه کسانی هستند؟

از جمله خدمات مجموعه ی افراک، انجام امور مرتبط با تبلیغات در لینکدین است. چنانچه مایل به سفارش تبلیغ در لینکدین برای مجموعه ی خود هستید میتوانید از طریق دکمه ی زیر سفارش خود را ثبت کنید.

سفارش تبلیغ در لینکدین

کدامیک از انواع تبلیغ در لینکدین مناسب کسب و کار من هستند؟

انواع مختلف تبلیغ در لینکدین وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. معروفترین آنها عبارت اند از:

  • محتوای اسپانسری
  • محتوای اسپانسری مستیم
  • پیام اسپانسری Sponsored InMail
  • تبلیغات متنی
  • تبلیغات پویا
  • فرم های جذب مشتری احتمالی ( که می تواند با محتوای اسپانسری و پیام اسپانسری همراه باشد)

بعد از پاسخ دادن به پرسش های بالا، باید مشخص کنید می خواهید از کدام یک از انواع تبلیغ در لینکدین که متناسب با اهداف شما هستند استفاده کنید.

انواع مختلف تبلیغ در لینکدین و موارد استفاده ازآنها:

محتوای اسپانسری و محتوای اسپانسری مستقیم

محتوای اسپانسری: ترویج محتوایی که قبلا در صفحه ی لینکدین شرکت به اشتراک گذاشته اید.

از محتوای اسپانسری مستیم می توانید برای شخصی سازی محتوا و محک زدن محتوای مورد نظرتان بدون آنکه آن محتوا را مستقیما در صفحه ی لینکدین شرکت منتشر کرده باشید، استفاده کنید.

چه زمانی باید از محتوای اسپانسری یا محتوای اسپانسری مستقیم استفاده کنیم؟

این نوع تبلیغات به طور طبیعی میزان اشتراک بالاتری دارند چرا که مستقیم در فید خبری لینکدین کاربران نمایش داده می شود. در این نوع تبلیغ می توانید از کلمات بیشتر و تصاویر بزرگ تری استفاده کرده و از این طریق کاربران را به کلیک بر روی صفحه فرود مورد نظرخود ترغیب کنید و آگاهی از برند خود را افزایش دهید.

اگر محتوای ارزشمندی دارید و می خواهید کاربران را به سمت لینک پست وبلاگ خود هدایت کنید این تبلیغ گزینه ی مناسبی است.

پیام اسپانسری Sponsored InMail

یکی دیگر از انواع تبلیغات در لینکدین پیام های ایپانسری است.کاربران، پیام های اسپانسری را در همه ی دستگاه ها می توانند ببینند. این نوع تبلیغ به شما اجازه می دهد که مشتریان احتمالی بیشتری جذب کرده و مخاطبان هدف را با فرستادن پیام های شخصی سازی شده و خصوصی به صندوق ورودی حساب لینکدین آنها، آنها را به سمت برند خود جذب نمایید. پیام های اسپانسری شامل خوش آمد گویی و مقدمه ی شخصی سازی شده، دکمه ی فراخوان عمل، متن اصلی هستند.به علاوه، امکان اضافه کردن لینک به متن پیام وجود دارد. هزینه ی این پیام ها به ازای هر بار ارسال محاسبه می گردد این بدین معناست که برای هر پیام ارسال شده، شما مبلغی پرداخت می کنید. این نوع از تبلیغ در بخش پیام های لینکدین مانند پیام های معمولی دیگر نمایش داده می شود.

چه زمانی باید از پیام اسپانسری استفاده کنیم؟

این فرمت از آگهی به این دلیل که مستقیما به صندوق پیام های دریافتی لینکدین کاربران هدف شما وارد می شود بسیار شخصی سازی شده هستند. این موضوع می تواند معجزه کند. به خصوص که قابلیت تحویل این نوع پیام ۱۰۰ درصد است. لینکدین این پیام را فقط زمانی که کاربر آنلاین باشد ارسال می کند. بنابراین درست در بالای پیام های دریافتی قرار می گیرد.

پیام های متنی

این نوع تبلیغ مشابه تبلیغ در گوگل ادز و بینگ عمل می کند. به این ترتیب شما می توانید برای هر کمپین، تبلیغات متعددی بسازید و به این ترتیب تشخیص تبلیغی که بهترین عملکرد را دارد برایتان آسان تر می شود. اما باید بگوییم که این نوع از تبلیغات فقط در دسکتاپ نمایش دارند و در نوار سمت راست فید خبری لینکدین نمایش داده می شوند. در این مورد هم می توانید از گزینه ی هزینه به ازای هر کلیک یا به ازای هر هزار نمایش استفاده کنید. پیام های متنی یکی دیگر از انواع تبلیغات در لینکدین است.

چه زمانی باید از تبلیغات متنی Text Ads لینکدین استفاده کنم؟

اگر به دنبال راه اندازی سریع یک کمپین هستید که ساخت و مدیریت آن آسان باشد، تبلیغات متنی لینکدین فرمت مناسبی است. این نوع از تبلیغات همچنان برای افزایش آگاهی از برند شما نقش موثری ایفا می کنند. به همین خاطر است که این نوع از تبلیغات در مقایسه با سایر تبلیغات در لینکدین CPM پایین تری دارند.

تبلیغات پویا یا Dynamic Ads

با این نوع از تبلیغ می توانید توجه کاربران را با تبلیغات شخصی سازی شده و پویا جلب کنید و کاربران را به پسندیدن صفحه ی اختصاصی شرکتتان یا ارسال درخواست همکاری با شما ترغیب کنید. همچنان می توانید مشتریان احتمالی خود را از طریق امکان دانلود کتاب های الترونیکی و مطالب مفید در همان تبلیغ به سیستم خود جذب کنید. این تبلیغات فقط در نوار سمت راست آن هم فقط در دسکتاپ ها نمایش دارند.

چه زمانی باید از تبلیغات پویا در لینکدین استفاده کنم؟

تبلیغات پویا جزو تبلیغات پر بازدید و تاثیرگذار بر رو ی افزایش ترافیک سایت شرکت و صفحه فرود است به این خاطر که به اطلاعات پروفایل لینکدین افراد دسترسی پیدا می کند. این تبلیغات برای تبلیغ آگهی های استخدام و جذب فالوئر به صفحه ی لینکدین شرکت شما مفید است.

همچنین کاربران نام کامل و ایمیل خود را مستقیما از طریق تبلیغ برایتان ارسال می کنند بدون آنکه ملزم به پر کردن فرمی باشند. بزرگترین مزیت تبلیغات پویا در لینکدین این است که تنها دو تبلیغ در یک صفحه در یک زمان مشخص نمایش داده می شود.

فرم های جذب مشتری احتمالی

۵۸٪ بازاریابان می گویند که جذب مشتری احتمالی مهم ترین هدف بازاریابی است. جذب مشتریان احتمالی با کیفیت تر از طریق تبلیغ خود در لینکدین که شامل فرم های از پیش پر شده از اطلاعات پروفایل لینکدین کاربران است. فرم های جذب مشتری در تبلیغات در محتوای اسپانسری و پیام اسپانسری Sponsored InMail قرار میگیرند. این فرم ها در حال حاضر فقط بر روی موبایل فعال هستند.

  • رشد کانال یوتیوب با تقویم محتوایی مناسب!
  • نحوه تبلیغات در تیک تاک
  • معرفی لایسنس های انتشار ویدیو در یوتیوب
  • تجهیزات یوتیوب: وسایل مورد نیاز برای یوتیوبر شدن
  • چگونه دیجیتال مارکتر شویم؟

ادامه مقاله در سایت منبع