راهنمای کامل و جامع درباره برند های تجاری – آپدیت شده جدید

هوش هیجانی مصنوعی چیست و چگونه کار می کند؟

دنیایی را تصور کنید که در آن ربات ها بتوانند حالات و احساسات انسان را تفسیر کنند و با پیش بینی رفتار بشر پاسخ های مناسب به آن احساسات را بتوانند پیدا کرده و با روحیه انسان تطبیق دهند.

هوش هیجانی مصنوعی، به عنوان هوش هیجانی مصنوعی یا محاسبه ی عاطفی نیز شناخته می شود. از این هوش در حال حاضر برای توسعه سیستم ها و محصولاتی استفاده می شود که می توانند عواطف انسانی را شناسایی، تفسیر، پردازش و شبیه سازی کنند. در روانشناسی، ‘عواطف’ اصطلاحی است که برای توصیف تجربه احساسی یا حالت رقیق روحی استفاده می شود.

اگر فیلم «Solo: A Star Wars Story» را دیده باشید، پس پوستر هوش هیجانی مصنوعی را دیده اید: L3-37.

اما جدا از اینها چگونه فناوری این شرکت ها به برند های تجاری، آژانس ها و شرکت های رسانه ای کمک می کند تا پیام های تبلیغاتی و بازاریابی خود را بهبود بخشند؟ بیایید با بررسی نحوه عملکرد محاسبات به پاسخ های این سؤال بپردازیم.

بازاریابی

هوش هیجانی مصنوعی چگونه کار می کند؟

همچنین از یک وب کم برای اندازه گیری تعداد ضربان قلب کاربر بدون استفاده از حسگر و تنها با ردیابی تغییر رنگ در صورت فرد استفاده می کند.

شرکت Affectiva این تکنولوژی را به یک راه حل مبتنی بر ابر تبدیل کرده است که از ‘کدگذاری چهره’ و نرم افزار تشخیص احساسات برای دانستن واکنش های احساسی مصرف کننده به محتوای دیجیتال استفاده می کند. تمام چیزی که یک برند یا یک شرکت رسانه ای نیاز دارد، چند پانل با وب کم استاندارد و اتصال به اینترنت است.

محصول Affdex for Market Research همچنین الگوهای رفتار خاصی از کاربر را به متخصصان امر بازاریابی ویدیویی و تبلیغ کنندگان ارائه می کند که از پایگاه داده احساسات گسترده Affectiva گرفته و مستقیماً با مواردی چون فراخوانی برای نام گذاری برند های تجاری، افزایش فروش، قصد خرید و احتمال اشتراک گذاری مرتبط است.

افزایش فروش

بررسی های انجام شده توسط Realeyes یافته های آزمایش ها و برنامه ریزی رسانه ای را با هم ترکیب می کند تا متخصصان امر بازاریابی و تبلیغ کنندگان ویدیو را قادر سازد سلیقه و احساس مصرف کنندگان در مورد محتوای ویدیوی خود را بفهمند.

پتانسیل بازاریابی در این فناوری جدید بسیار زیاد است. این شرکت تخمین می زند که ۷۰ درصد از نتایج بازاریابی ناشی از اثربخشی حضور و کار افراد خلاق است در حالی که فقط ۱۰ درصد از هزینه ها روی این محرک کلیدی سرمایه گذاری می شود. این یعنی در حال حاضر پول زیادی در این راه به هدر می رود.

خلاقیت و نوآوری

اگر علاقمند به بررسی بیشتر کار Affectiva هستید، می توانید مقاله رففی خاچادوریان را در نیویورکر با عنوان ‘ما می دانیم که چگونه احساس می کنید’ را بخوانید. در این مقاله خاچادوریان با رانا ال کالیوبی، بنیانگذار و مدیر عامل Affectiva مصاحبه کرده است. کالیوبی از هوش هیجانی مصنوعی طرفداری می کند و ماموریت دارد از هوش هیجانی مصنوعی برای بهبود نحوه تعامل افراد با فناوری و همچنین یکدیگر استفاده کند.

میکل جاتما (Mihkel Jäätma) یکی از بنیانگذاران و البته مدیر عامل Realeyes، هفته گذشته در شهر نیویورک بود و من این فرصت را پیدا کردم که با او مصاحبه کنم. میکل مشتاق پروژه ی انسانی سازی کلان داده هایی است که به طور فزاینده بر زندگی روزمره ما تاثیر می گذارند. او ماموریت خود را یافتن راهی برای وصل کردن تحقیقات آکادمیک به احساسات انسانی، جدیدترین یافته ها در یادگیری ماشینی و برنامه های کاربردی تجاری می داند.

گرگ: شرکت شما به تازگی اعلام کرده که بودجه ۱۶٫۲ میلیون دلاری برای هزینه بر روی پروژه ی هوش هیجانی مصنوعی دارد. آیا این امر شرکت شما را قادر می سازد تا به جای

پیشرفت های تدریجی، فناوری های پیشرفتی ایجاد کنید؟

توانایی درک و تعیین کمیت ها در ذهن انسان هدف نهایی در این فناوری است و البته که تکنولوژی ما به ما کمک می کند تا زودتر به آنجا برسیم. این مساله همان چیزی است که ما الان داریم روی آن سرمایه گذاری می کنیم، و البته فکر می کنم چنین امری نحوه تعامل هر روز مردم با تکنولوژی را کاملاً تغییر خواهد داد.

در استفاده موثرتر از ویدیو، کارهای زیادی برای کمک به متخصصان امر بازاریابی وجود دارد. ما از بازنویسی قوانین ساده تر و با حضور افراد بیشتر که چنین هدفی را دنبال می کنند لذت می بریم. اما کاری که سرمایه گذاری ما انجام می دهد این است که فراتر از فضای بازاریابی نگاه کنیم و ببینیم چگونه می توانیم از این فناوری به طور گسترده تر در صنایع دیگر نیز استفاده کنیم.

این تکنولوژی خیلی جالب است و ما نیز در حال حاضر در حال دنبال پیدا کردن چند شریک کلیدی برای کمک به گسترش آن هستیم. فکر می کنم همه متوجه شده اند که هوش هیجانی مصنوعی نقش بزرگ تر و عمیق تری در زندگی ما ایفا می کند و ما نیز می خواهیم مطمئن شویم که چنین امری بر زندگی انسان تأثیر مثبتی دارد.

گرگ: پس با این حساب چرا فک می کنید اکنون زمان مناسبی برای گسترش تجارت خاص شماست؟

میکل: خب البته که فاکتور های زیادی وجود دارد. اولاً، به دلیل تعداد زیاد دستگاه های متصل به اینترنت که اکنون در دسترس هستند، هیچ زمان بهتری مثل الان نمی توانسته ایم اینقدر موفق عمل کنیم. سال گذشته یک نقطه عطف برای ما ایجاد شد، چرا که اولین سالی بود که تعداد وب کم های متصل به اینترنت در این سیاره از تعداد چشم انسان ها فراتر رفت. بنابراین حرف من این است که این زیرساخت تا کنون در چنین مقیاسی وجود نداشته است و البته در آینده به رشد خود ادامه خواهد داد.

هم اکنون چند سال است داریم این طرح را اجرا می کنیم، برا این قضیه پایگاه داده عظیمی نیز ایجاد کرده ایم که به نوبه خود به این الگوریتم ها کمک می کند تا بهتر از قبل شوند. بنابراین، این ادعا داریم که اولین بار در تاریخ است که این سه مساله دارند با هم ترکیب می شوند و این فناوری پیشرفت بزرگی را برای ما ایجاد می کند.

گرگ: آیا تیم خوبی را کنار خود دارید؟

میکل: قطعا. تیم ما همه چیز ما است. بنابراین، در حال حاضر بیش از نیمی از تیم ما در بخش تحقیق و توسعه کار می کنند، زیرا می خواهیم مطمئن شویم که به سرعت خود را با خواسته های بازار وفق می دهیم. اما، این مساله تنها در مورد ساخت فناوری نیست، بلکه در مورد این است که از این تکنولوژی به درستی استفاده شود. بنابراین، خیلی مساله ی حیاتی بوده که کل تیم اجرایی ما از افراد قابلی تشکیل شود. بعضی از همکاران ما از مدیران و کارکنان ارشد بوده اند، مثل همان مدیر اجرایی جدیدمان، بری کلمن، که یک مدیر بسیار با تجربه است و شرکت را در چهار کشوری که در آن حضور داریم اداره می کند. بری به کارآمدتر شدن افراد در تعامل با یکدیگر کمک می کند.

میکل: البته. من یک تیم فوق العاده دارم که محصولات را هر روزه به دست مشتریان می رسانند. علاوه بر این با آژانس ها و پلتفرم های چند رسانه ای نیز همکاری نزدیکی داریم تا به توزیع و گسترش این تکنولوژی در کسب و کار کمک کنیم. بنابراین، تیم فروش خود را داریم، اما این بودجه به ما کمک می کند تا این مشارکت در بازار را بسیار گسترده تر از قبل دنبال کنیم. ما به هر شکل یک شرکت نرم افزاری سازمانی هستیم و مشارکت های صنعتی در رشد کسب و کار، برایمان امری کاملاً کلیدی است.

Entrepreneurship-رشد و توسعه کسب و کار

میکل: خوب، در حقیقت به شکلی بسیار نزدیک داریم با مشتریان اصلی خودمان کار می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که از منحنی های اقتصادی جلوتر بمانیم و از این رو هر فرصت جدیدی که در بازار باشد را شناسایی می کنیم. دیگران فرصت های عظیمی را دارند پیش روی خود می بینند که این تکنولوژی پایه و اساس آن است. از همین رو است که روابط ما، همراه با داده ها، استعدادها و تیمی که داریم باعث شده تا شروع موفقی در این عرصه داشته باشیم.

اقتصاد

محتوای کامل در سایت منبع

در این مقاله خواهید فهمید که چگونه می توانید اصالت و اعتبار خود را نشان دهید و از طریق محتوای شخصی و قدرتمند، نام تجاری خود را به عنوان یک کسب و کار آنلاین معتبر معرفی کنید.

همه ما در مورد بهترین ترفند ها و تاکتیک ها برای نشان دادن محتوای خود به مخاطب از قبل همه چیز را می دانیم یا مثلا با بهترین شیوه ها برای و برند های تجاری آشنایی داریم اما یک بخش ارزشمند وجود دارد که ممکن است از آن غافل بوده باشیم.

بازاریابی محتوای معتبر

مخاطبانی که تازه با شما آشنا شده اند و شاید مشتریان احتمالی باشند ممکن است به محصولات یا خدمات شما علاقه ای نشان ندهند پس در این حالت است که باید اعتراف کنم مهمتر از هر چیزی بازاریابی محتوای معتبر است که در طول سالها موثرترین روش برای بازاریابی بوده است.بر اساس یک نظرسنجی، ۸۴ درصد از نسل جدید اظهار داشتند که به هیچ وجه تبلیغات را دوست ندارند. جهان در حال تبدیل شدن به جهانی تکنولوژیک همراه با سواد رسانه ای است.

کسب و کار آنلاین

برای تعریف صحیح تر از چیزی که در مورد ان صحبت می کنیم، اصالت به همان معنای صداقت است. مخاطبان شما می توانند تبلیغات دروغین یک برند تجاری را تشخیص دهند که دارد تلاش می کند تا سرابی را برای مشتریان خود به تصویر بکشد.

اصالت محتوا

تبلیغات فاجعه بار کندال جنر برای پپسی و میزان استقبال ضعیف از آن را در نظر بگیرید. یا برعکس کامیون های Ram پس از بازی قهرمانی فوتبال امریکایی به دلیل استفاده از سخنرانی های مارتین لوتر کینگ روی محصولات خود برای فروش کامیون های توجه زیادی را به خود جلب کردند.

وقتی محتوا صادقانه و شفاف باشد، تامل و گفتگوی عمیقی ایجاد می کند. در کسب و کار آنلاین، اصالت محتوا، کلید تعامل با مشتری است.اصالت در بازاریابی محتوا امری بدیهی است که یکی از اجزاء ضروری برای برند سازی نیز می باشد،

برندسازی-برندینگ-توسعه برند

قدرت اصالت

وقتی در مورد سئو صحبت می کنیم، مدیریت شهرت آنلاین را فراموش می کنیم، اگرچه باید بدانید که این امر بر مدیریت استراتژی بازاریابی اثر زیادی می گذارد.طبق یک نظرسنجی، ۸۴ درصد از مشتریان به نظرات آنلاین به اندازه صحبت های دوستان خود اعتماد دارند.

جدا از این، تنها چیزی که لازم است بد باشد یک مقاله بد یا است تا باعث شود مردم نظر منفی نسبت به کسب و کار آنلاین شما پیدا کنند.چرا نظر مصرف کنندگان اینقدر در نظرات دیگران تاثیر می گذارد؟ خوب آنها تعصبی به قضیه نگاه نمی کنند. برای مخاطبان حرف این دسته از مصرف کنندگان اعتبار دارد، حتی اگر گاهی اشتباه کنند.

بازاریابی محتوا

به عنوان مصرف کننده و حتی یک شهروند، ما درگیر فرقه سازی و باند بازی هستیم. نظرات ما توسط رسانه ها و شایعات آن ها بسیار مغرضانه نشان داده می شود.تحقیقات برای سالیان متمادی نشان داده اند که تصمیمات خرید مصرف کنندگان در درجه اول تحت تأثیر احساسات است و نه منطق.به همین دلیل است که برخی از برند ها مانند اپل در نگاه ما عاری از هر خطایی هستند.خب، این همه چه ربطی به اصالت دارد؟ اصالت به آمار یا حتی منطق مربوط نمی شود، بلکه صرفاً مساله ی صادق بودن است.

این مساله در قالب یک برند تجاری به ما چه چیزی را می خواهد بفهماند؟ اعتماد کن!

بر اساس نظرسنجی Cohn and Wolfe، سه چهارم مردم معتقدند که شرکت ها نه صادق و نه حتی معتبرند.

یکی از بهترین راه ها برای افزایش اعتبار ارائه ی محتوای معتبر است. بهتر است برخی از مزایا و سپس بعضی از استراتژی های آسان که با آن ها می توانید تولید محتوای معتبر داشته باشید را با هم بررسی کنیم.

اصول اساسی بازاریابی محتوای معتبر

تولید محتوای معتبر کار سختی نیست، اما راهکارهایی برای این مساله وجود دارد که باید حتما به کار بگیرید.

  • لحن خود را پیدا کنید. شاید شوخ طبع، جدی یا حتی کمی عجیب به نظر برسید.

  • در طول ی معتبر ثبات داشته باشید. سعی نکنید جریانی که مطالب آموزنده دارند را با سخنان هجو و طنزآمیز قطع کنید.

  • موقعیت خود و مخاطبان آن موقعیت را بشناسید. یک شرکت تولید کننده تهویه نباید پای خود را به طنز سیاسی باز کند.

  • • از نوشتن از دیدگاه خود هراس نداشته باشید. شما اقتدار دارید، درست است؟

  • حفظ ارتباط همه چیز از تگ عنوان و توضیحات متا گرفته تا کپی ها باید به یکدیگر مربوط باشند.

  • هنگام پاسخ دادن به نظرات در رسانه های اجتماعی یا وب سایت خود به مخاطبان احترام بگذارید.

مزایای اعتبار داشتن محتوا

  • تمرکز مخاطبان خود را با دسترسی دادن به افراد خاصی جلب می کند که محتوای شما بیشتر درگیر آن ها است.

  • مطالب را خواندنی تر و ربط دار می کند و تعامل را افزایش می دهد.

  • با قدرت بخشیدن به شما به محتوای شما نیز ارزش می بخشد.

  • خوانندگان را در جریان نیازهای خاص ان ها می گذارد.

  • در جستجوهای بعدی یا تصمیم برای خرید، مشتریان نام برند تجاری شما را در ذهن خواهند داشت.

  • منجر به وفاداری به نام برند تجاری و شاید حتی حمایت از کسب و کار آنلاین شما می شود.

  • با ارزش بخشیدن به کار شما، مشتری قبلی شما نیز حفظ می شود..

  • محتوای تولید شده توسط کاربر و نظرات مثبت را تشویق می کند.

لزومی ندارد که و محتوای شخصی شما صرفا در یک طبقه قرار بگیرد.

با اندازه گیری دقیق تعداد مخاطبان خود می توانید افرادی را پیدا کنید که احتمالا یا علاقمند هستند محتوای شما را دنبال کنند یا حتی محصول معرفی شده توسط شما را بخرند. اگر تعداد مخاطبان را بدانید هم می توانید مشتری جدید داشته باشید و هم ۲۰ درصد مخاطبان شما ۸۰ درصد خرید ها را بخاطر انجام می دهند.

متد های سئو

به عنوان یک نکته جانبی ، ثبات داشتن برای کار روی یک برند تجاری در تمام کانال های بازاریابی شما بایستی دنبال شود.برای ایجاد اعتبار در محتوای خود و دست یافتن به تعداد مشتریان بیشتر، باید بهترین متد های سئو سازی را در محتوای خود اجرا کنید. این امر شامل داشتن سایتی کم حجم و سریع با ساختار فنی قوی تا بهینه سازی متا تگ ها برای نمایش در جستجوهای مرتبط می شود.

نکات برای کمپین های معتبر

شخصی سازی محتوا

همانطور که پیشتر نیز ذکرشد، مهم است که جایگاه خود را پیدا کنید تا بتوانید متفاوت تر از دیگران باشید.محتوا را با انواع پژوهش، اسکرین شات، تجربه و غیره شخصی سازی کنید تا خود را به عنوان یک مرجع در جایگاه خود به دیگران معرفی کنید. استفاده از این استراتژی برای وبلاگ ها و پست های مهمان بسیار ارزشمند است.

برای مثال را در نظر بگیرید و تعداد بازدید هایی که به صورت هفتگی جمع می کنند.شخص خودم در سال ۲۰۱۷ یک مجموعه Ask Me Anything با نزدیک به ۱۰۰ ویدیو ایجاد کردم. در این مجموعه تصویری، از روندهای بازاریابی دیجیتال گرفته تا کارآفرینی و بازاریابی رشد و در مورد همه چیز صحبت کردم.

اینفلوئنسر

به دلیل صداقت و علاقه ام به ارتباط با مخاطبانم بازخوردهای بسیار مثبتی نیز از این مجموعه دریافت کردم.در دنیایی که توسط مکتب های فکری شخصی هدایت می شود، چیزی که شما را به یک اینفلوئنسر یا رهبر فکری در حوزه صنعت تبدیل می کند دو مورد کلیدی شخصی سازی محتوا و یافتن محیطی برای برند سازی شخصی است.

برند تجاری و محتوای پشت پرده

به دنبال اثبات اجتماعی باشید

بگویید که چگونه میخواهید ثابت کنید که کسب و کار آنلاین و برند شما معتبر و قانونی است؟ جواب این است: ارائه شواهد از طریق اثبات اجتماعی.

این استراتژی ها عبارتند از:

  • گرفتن نظرات مثبت برای خدماتی که ارائه می دهید.

  • انتشار دادن نظرات مشتریان در وب سایت شخصی تان.

در محتوای خود باید مطالب، آمار و حقایق موثق را از منابع معتبر ارائه دهید. اگر ادعایی را مطرح می کنید آن را با شواهد تجربی و همچنین منطقی همراه کنید تا نظرات غیرمنطقی دیگران خریدار نداشته باشد..

همه ما در کسب و کار آنلاین و دیجیتال مارکتینگ به پدیده ی اثبات اجتماعی برای جذاب کردن محتوای خود باید آشنا باشیم.

این مطلب را هم از دست ندهید :   تکنیک ها و ایده های کلیدی برایتعریف سئو

جذاب باشید

کنفرانس های ویدیویی

برای به دست آوردن قدرت تعامل با همه، مناظرات و گفتگوهای صادقانه را در فروم های تخصصی برند یا رسانه های اجتماعی برگزار کنید.گستردگی این تعامل باید فراتر از کانال های بازاریابی باشد. در حاشیه های کسب و کار آنلاین مشارکت کنید، چه شرکت در کنفرانس های ویدیویی باشد و سخنرانی های کلیدی چه حمایت از یک رویداد خاص باشد. این امر نه تنها نشانگر مشارکت را در کسب و کار است بلکه اعتبار شما را نیز بالا می برد.

روی کاربران تمرکز کنید

در آخر، تمام محتوا باید بر روی تجربه نهایی کاربر متمرکز باشد. این به این معنی است که شما باید از قبل جستجوی کلمات کلیدی مناسب، مخاطبان خود را تجزیه و تحلیل کنید تا موضوعات و مشکلاتی را کشف کنید که مستقیماً بر جایگاه کاربر شما تأثیر می گذارد.

از طریق محتوای آموزنده که راه حلی را نیز به طور همزمان همراه دارد به ارزش دهید.

جدای از اعتبار محتوا، این امر باید بخش اصلی استراتژی بازاریابی محتوای معتبر شما نیز باشد.

همه کانال های بازاریابی را به هم متصل کنید

به کمپین «عظمت خود را بیابید» شرکت نایک در طول بازی های المپیک که با مشتریان زیادی ارتباط داشت، نگاه کنید. با مجموعه ای از تبلیغات سنتی و بازاریابی دیجیتال آنلاین، نایک به دنبال گسترش برند تجاری خود نبود، بلکه میخواست نام خود را در بین مشتریان قابل اعتمادتر کند که موفق نیز بود.

اگر در لحظه مناسب کاری کنید که با ارزش های برند شما مطابقت داشته باشد، می توانید یک کمپین به یاد ماندنی برای مخاطبان ایجاد کنید. به همین دلیل مهم است که همیشه در کانال های بازاریابی خود ثبات داشته باشید.نام و نشان تجاری خود را هر چه سریع تر در موقعیتی قرار دهید که تبدیل به یک مرجع و ارزشمند شوید.

افکار نهایی

من هرگز کلمه اصالت را در بهترین روش های استراتژی سازی برای سئو ندیده ام. در حقیقت، برند و شخصیت شما تمام چیزی است که به صورت واقعی و در دنیای آنلاین دارید، بنابراین می بایستی اعتبار را در کار خود تقویت کنید.از طریق شخصی سازی محتوا، نام برند تجاری خود را می توانید به عنوان یک مرجع کسب و کار آنلاین معرفی کنید.از همین طریق تبدیل به یک برند با طرز فکر و ایده ی خاص خود شوید!

.

ادامه مطلب

همانند انسان ها، شخصیتی برای برند نیز وجود دارد و به نحوه رفتار آن اشاره می کند. شخصیت برند چیزی است که مشتریان می توانند با آن ارتباط برقرار کنند. این نشان می دهد که چگونه یک برند ویژگی ها و موجودیت خود را بیان می کند.

شخصیت برند چیست؟

با توجه به مطالعه دو ساله یک موسسه تحقیقاتی در مورد ۱۰۰۰۰۰ مشتری یک خرده فروشی، برند هایی با ایجاد ارتباط احساسی عمر بالاتری نسبت به دیگر برند هایی دارند که به این بخش از شخصیت خود توجه نمی کنند. پس برای ایجاد شخصیت برند به برندهایی نگاه کنید که همواره از جانب مشتریان مورد تحسین هستند و یا با حوزه کاری شما مرتبط اند و از خودتان بپرسید: شخصیت برند آن ها چیست؟

مولفه های شخصیت برند چیست؟

۵ مولفه واقعی و مهمی که شخصیت برند شما را تشکیل می دهند عبارتند از:

ایجاد پایه و بنیان براساس اهداف کلی برند تجاری تان یک نقطه شروع برای شکل دادن به شخصیت برند است. آیا جریانی در شرکت شما وجود دارد که باید تغییر کند؟ آیا نقشی وجود دارد که بخواهید روی آن تمرکز کنید؟ پس از مرور دیدگاه و اظهارات شرکت تان، لیستی از ویژگی هایی که برای رسیدن به اهداف خود، تهیه کنید.

ارزش های شرکت یک مرجع هدایتی از نظر اجتماعی هستند که در هنگام پاسخ به پرسش هایی مانند: نحوه واکنش ما به اخبار و موضوعات مرتبط با کسب و کارمان چیست؟ آیا اصلا واکنش نشان نمی دهیم؟ آیا ادب به خرج می دهیم یا برعکس؟ مشخص می شوند. لیستی از ارزش های شرکت و روحیه ای مربوطه ایجاد کنید که در آن شرکت شما هنگام حمایت از آن ها به نمایش در خواهد آمد.

به بیان ساده، باید بدانید برند شما در مورد چه چیزی است؟نام تجاری خود را به صورت کلمات خلاصه یا عبارت خلاصه ثبت کنید. آیا ماهیت برند شما در تمام تلاش های بازاریابی آنلاین تان سازگار است؟

ویژگی اساسی شرکت تان چیست؟ از بین این ویژگی ها کدام یک از آن ها به احتمال زیاد با مشتری ارتباط برقرار خواهد کرد؟ انتخاب یک موضوع کلی برای شرکت تان، فقط به شکل گیری ویژگی های شخصیتی آن کمک نمی کند؛ بلکه باعث ایجاد ارتباط بین مشتریان می شود.

نوبت شماست. ببینید که برند های مورد علاقه تان چه کسانی هستند و چگونه شخصیت آن ها را توصیف می کنید؟ شرکت شما چگونه از شخصیت برند خود برای موقعیت استراتژیک اش از رقبای استفاده می کند؟

برند های تجاری بزرگ چه شخصیتی دارند؟

به برند های تجاری برتر بین المللی فکر کنید: اپل، نایک، تسلا، ولوو، هارلی – دیویدسون، آمازون، ردبول، رولکس، تیفانی، و غیره. چه چیزی باعث شده است که آنها منحصر بفرد و ماندگار شوند؟ اصولاً ما برندهایی را دوست داریم که دارای شخصیت مشابه با ما هستند، یا چیزی که آرزو داریم آنها آن را داشته باشند. با ایجاد شخصیت برند مناسب شما می توانید برندی داشته باشید که در بین دیگران برجسته تر باشد و با مشتریان خود در بسیار عمیق تر ارتباط برقرار کند. مانند اپل! دلایل بسیاری در مورد موفقیت اپل وجود دارد، اما یکی از آن ها قطعاً توانایی ایجاد شخصیت برندی است که با مشتریان خود ارتباط خوبی برقرار می سازد.

چرا اپل محبوب است؟ شخصیت برند اپل چیست؟

با اینکه اپل یک شرکت فن آوری است، اما برند آن بسیار همه فن حریف است و تجربیات خاص خود را در ارائه خدمات و محصولاتش دارد. زمانی که استیو جابز در اواخر دهه ۱۹۹۰ بازگشت، شرکت تاکید زیادی بر طراحی سخت افزار، نرم افزار و فروشگاه های خرده فروشی خود داشت. محصولات اپل ظریف هستند، مثل بسته بندی ها، نرم افزار ها و شیوه بازاریابی که اتخاذ می شود تا مشتریان بیشتری ترغیب به استفاده و مشارکت همگانی شوند. همانطور که (استیو جابز) اعتقاد داشت: ‘سادگی، پیچیدگی نهاییست’.

نگاهی به شخصیت و القا احساسات برند نایک به مشتریان خود

بیایید کمی از جنبه خارج از دنیای فناوری و دیجیتال به شخصیت برند ها نگاه کنیم. مانند برند نایک! شخصیت برند نایک سرشار هیجان است. برند نایک یک سبک زندگی فعال، الهام بخش، هیجان انگیز، و دوست داشتنی دارد. نایک به عنوان یک فرد هیجان انگیز، تحریک آمیز، با نشاط، خلاق، پرانرژی، و نشانی از سلامتی و تناسب اندام می شناسیم که توانسته است با این شخصیت برند با مخاطبان خود ارتباط خوبی برقرار کند. از دهه ۱۹۸۰، نایک از بهترین ورزش کاران در تمامی رشته های ورزشی گوناگون حمایت کرده است. به این واسطه ورزشکاران شخصیت نایک را هیجان انگیز، تحریک آمیز، نوآورانه و بادوام به تصویر می کشند. شعار برند آن ها «فقط انجامش بده!» است که خود باعث ایجاد تحرک و انرژی برای هر کسی می شود که به موفقیت دست یافته است ( یا می خواهد دست پیدا کند). استفاده از محصولات نایک یا پوشیدن لباس های مربوط به این برند حس خوشایند و انرژی بخشی را به خریداران هدیه می دهد. شخصیت برند نایک به قدری بزرگ و وسیع است که حس وفاداری مشتریان به آن را برمی انگیزد و این موضوع و باعث شده است که بسیاری از مردم برند خود را نسبت رقابت میان این برند با دیگر برند های مطرح جهان انتخاب کنند.

جمع بندی نهایی

پس ابعاد شخصیت برند چه هستند؟ به طور خلاصه، شخصیت برند و ابعاد آن یک چارچوب ادراکی برای درک این مسئله است که ما چگونه، با مشتریان خود، و دیگر برندها مرتبط هستیم. این درک به این نتیجه منجر می شود که پنج بعد اصلی برای شخصیت برند وجود دارد: صداقت، هیجان، شایستگی، پختگی و سخت گیری. مانند آنچه که در مورد برند های نایک و اپل مطرح کردیم هر کدام از این موارد در کنار دیگری باعث شکل گیری شخصیتی محبوب و مطرح خواهند شد که سریعا در ذهن ها باقی می مانند.

تولید محتوا را جدی بگیرید، تمامی سایتهای برتر مثل دیجی کالا، زومیت، بامیلو، تبیان، ورزش ۳ و غیره با تولید محتوای یونیک و فراوان به موفقیت رسیدند، شما نیز با تعیین استراتژی درست و تولید محتوای منظم و مداوم می توانید موقعیت بازاریابی اینترنتی خود را ارتقا دهید.

بازاریابی محتوا

تولید محتوا

تولید محتوا با کیفیت

هزینه تولیدمحتوا تخصصی

محتوای کامل در سایت منبع

محتوای جالب، با کیفیت و جذاب به برندها کمک می کند تا با مشتریان ارتباط نزدیکتری برقرار کنند. در این مقاله سه روش استفاده مجدد از محتوا معرفی شده که باعث افزایش قدرت کسب و کار می شود

مشتریان وسواس زیادی روی محتوا دارند.

بعضی از مخاطبان آنقدر روی محتوا وسواس دارند که تقریباً یک سوم روز خود را صرف خواندن محتوای آنلاین می کنند.

با این وجود مخاطبان خیلی تمایلی ندارند تا محتوای قدیمی را چند بار مرور کنند. آنها به محتوایی نیاز دارند که برای شخص خودشان شخصی سازی شده باشد. مخاطبان دوست دارند محتوای مورد علاقه شان سریع در کنالی که میخواهند پست شود.

را مطالعه نمایید

برای برند های تجاری، این مساله یعنی تولید محتوای جدیدی که برای هر محصول، هر مشتری و هر اندازه صفحه که بخواهند خاص باشد.

تولید حجم زیاد محتوا برای جلب رضایت این دسته از مخاطبان که تشنه ی محتوا هستند کاری بسیار دشوار است.

اما شخصی سازی محتوا و پست کردن یک محتوا در کانال های مختلف است مکه باعث می شود همه مخاطبان را بتوانید راضی نگه دارید.

و البته فراموش نشود که محتوای شما علاوه بر جذاب بودن باید کیفیت بالایی داشته و معتبر نیز باشد.

اکثر تیم های بازاریابی و خلاق، داده و منابع لازم برای تولید این سطح از محتوا را ندارند. برای من موثر ترین راه برای رسیدن به این هدف، استفاده مجدد از محتوا است. یعنی استفاده از محتوایی که قبلاً تولید شده باشد.

چرا باید از محتوا مجددا استفاده کنید؟

من می دانم که شما به چه چیزی دارید فکر می کنید. حتما با خود می گویید که مخاطبان قبلاً این محتوا را خوانده اند. استفاده مجدد از محتوا دیگر چه فایده ای دارد؟ شاید فکر کنید که همیشه به محتوای تازه و نو در کانال های خود نیاز دارید تا مشتریان با محتوای شما در تعامل باشند.

این درست است که در امر فروش با استفاده مجدد از محتوا به نتیجه دلخواه نمی رسید، اما می توانید همان محتوا را در کانال های مختلفی در شبکه های اجتماعی نشر دهید تا شمار مخاطبانی که می توانند محتوای شما را ببینند بیشتر و بیشتر شود.

برای اینکه در ذهن مخاطب بمانید و در رقابت با بقیه برندها باشید حتما می بایست محتوای با کیفیت تری تولید کنید. همچنین می بایست سرعت تولید محتوای شما نیز متناسب با حضور محصول در بازار باشد.

استفاده مجدد از محتوا در این مرحله نیز می تواند به شما کمک کند.

۳ راه برای استفاده مجدد از محتوا که باعث افزایش قدرت کسب و کار می شود

سه روش برای استفاده مجدد از محتوا وجود دارد که می تواند خرید و فروش حاصل از محتوای شما را افزایش دهد.

۱٫ زمان عرضه به بازار را کاهش دهید: از هر آنچه دارید استفاده کنید

دوره ایجاد بازار هایی با مجموعه ای از محصولات و صنایع دستی خرد که می تواند مورد استفاده همگان قرار گیرد به پایان رسیده است.

عصر شخصی سازی محتوا مستلزم این است که برند های تجاری هر مشتری را نه فقط در یک نقطه و از یک کانال بلکه از نقاط و کانالهای گوناگون خبری به محصولی وصل کنند.

ممکن است این گونه کارها در شخصی سازی محتوا کمی خسته کننده به نظر برسد، اما استفاده مجدد از محتوا باعث می شود تا بتوانید برای محصولات جدیدی که دارید محتوایشان را تولید کنید کمی زمان بخرید. برای رسیدن به این هدف می توانید از راه های مختلفی استفاده کنید.

مثلا می توانید از محتوایی که قبلا برای بازار یکی از محصولات تولید کرده اید مجدداً استفاده کنید.

سعی کنید دارایی آنلاین خود را مدیریت کنید و مشخص کنید که محتوا های تأیید شده با نیازهای فعلی شما مطابقت دارد. برای این مساله نیازی نیست به افراد خلاق و تیم تولید محتوا فشار بیاورید که محتوای جدیدی را تولید کنند.

بهره گیری از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین (ماشین لرنینگ) در این فرایند می تواند حتی سرعت توزیع محصول را بیشتر کند (محتوای جالبی که عملکرد بالایی داشته باشد پیدا نمی شود)!

همچنین می توانید از محتوا های استفاده نشده (و بدون شک ارزان تر) یا حتی محتوا های حرفه ای که توسط دیگران (خارج از محدوده ی بیزینس شما) تولید شده نیز استفاده کنید.

برای مثال استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) می تواند منبعی عالی از محتوای با کیفیت و معتبر باشد. شما بدون اینکه برای تهیه و تولید محتوا انتظار بکشید یا وقت خود را سر عکسبرداری و فیلمبرداری خاص هدر دهید می توانید از این منابع فراوان استفاده کنید.

دسترسی نامحدود به عکس، ویدئو و گزارش های با کیفیت در باره ی یک برند خاص تجاری به بازاریابان محتوا فرصتی می دهد تا بتوانند همراه با تقاضای مخاطب محتوا را به سوی کانال های مورد نظر خود هدایت کنند.

۲٫ آزمایش: مطمئن شوید که محتوا بازتاب داشته باشد

در استفاده مجدد از محتوا چون در لحظه به محتوای پیشین دسترسی دارید می توانید محصولات برند خود را در زمان مشخص و مرتبط با نیاز بازار نگه دارید.

به عنوان مثال اگر یک رویداد فرهنگی ویژه از ارزش ها و پیام های برند شرکت شما پشتیبانی کند، نتیجتا برند تجاری شما در شبکه های اجتماعی مورد توجه قرار خواهد گرفت. شما هم باید محتوا را سریع تولید کنید و هم سریع به مخاطب عرضه کنید تا همیشه سر زبان ها بمانید.

تولید محتوای جدید ممکن است گاهی در این مرحله بسیار طول بکشد، اگر چنین شد یعنی فرصت شناخته شدن را از دست داده اید.

همچنین یکی از مزیت های استفاده مجدد از محتوا این است که می توانید برگردید و محتوا را برای محصولی دیگر ویرایش کنید.

حتی برداشتن یک تصویر از یک متن می تواند تأثیری که بر مخاطب دارد و حتی معنای یک محتوا را کاملاً تغییر دهد.

یا استفاده مجدد از یک مدل سه بعدی که تیم تولید محتوا خلق کرده است به شما این امکان داده می شود که سریع بتواند همسو با تغییرات حرکت کند.

استفاده مجدد از محتوا و مواردی مانند فیلم و عکس باعث می شود که بدون سرمایه گذاری زیاد برای طراحی بتوانید محتوای بهتر و به مراتب موفق تری داشته باشید.

۳٫ باز کردن در انبار محتوا

برند های تجاری از یک محتوا فقط یک بار و برای یک هدف استفاده می کنند. برند های تجاری برای اینکه نبض بازار را در دست داشته باشند محتوا و امضای خاص خود را برای هر محصول دارند. اغلب نیز افراد زیادی در این روند دخیل هستند.

تولید محتوای موثر و مفید مستلزم این است که تمام افراد تعهد داشته و نظر هر فرد نیز پرسیده شود و به آن احترام گذاشته شود.

قبل از هر چیز، برای تحقق این مساله، ضروری است که تیم تولید محتوا یک انبار مرکزی برای ثبت و اشتراک گذاری محتواهای تولید شده برای هر کانال معین داشته باشد. از این انبار مرکزی می توان برای بازنشر محتوا در کانال های دیگر (شبکه های اجتماعی) استفاده نمود.

به همین ترتیب، تیم ایمیل می تواند از محتوای تیم اجتماعی استفاده کند، در حالی که تیم وبلاگ همان محتوا را قبلا در پست های مختلف و کانال های مختلفی نشر داده است.

این مساله دو مزیت دارد یکی اینکه اعضای تیم تولید محتوا می دانند چه محتوایی را دارند تولید می کنند و همچنین می توانند در مورد محتوایی تولیدی خود بازخورد داشته باشند.

این مطلب را هم از دست ندهید :   ترفندهای بی نظیر درباره افزایش ترافیک وب سایت

خلاصه

کیفیت و محتوای صوتی و تصویری جذاب به برند های تجاری کمک می کند تا در وهله اول با مشتریان ارتباط برقرار کنند. در وهله دوم تقاضای زیاد برای محصولی از یک برند باعث می شود تا محتوای جدیدی برای هر محصول جدید نیز تولید شود در حالی که استفاده مجدد از محتوا شاید روی مخاطب تاثیر چندان خوبی نداشته باشد.

امروزه کوتاه کردن زمان لازم برای و با کیفیت به مخاطبان بسیار مهم است.

استفاده مجدد از محتوا و عکس و تصاویر نه تنها انتظارات مشتریان را در لحظه ای که نیاز دارند برآورده می کند، بلکه به برند های تجاری کمک می کند تا بر روی طرح ریزی های خود در مورد محتوا اشراف بیشتری داشته باشند.

منبع:

محتوای کامل در سایت منبع

آیا می دانید که چگونه می توانید سر و صداهایی که در زمینه تولید و بازاریابی محتوا ایجاد می شود را کاهش دهید و یک محتوای جذاب را در اختیار کاربران خود قرار دهید؟ در این بخش با ما همراه شوید تا بتوانید با تنها کاری که باید انجام دهید تا کار بازاریابی محتوا را توسط Silos با موفقیت انجام دهید آشنا شوید!

بازاریابی محتوا

حجم محتوایی که تولید و منتشر می شود در سال های اخیر افزایش یافته است. به گفته IDC ، ۷۱ درصد از بازاریابان می گویند برای حمایت از کانال های مختلف خود باید ۱۰ برابر بیشتر دارایی ایجاد کنند. اگر فکر می کنید تولید محتوا برای بازاریابان کار بسیار سختی است ، فقط حجم محتوایی را که مصرف کنندگان باید تجزیه و تحلیل کنند تصور کنید. برند های تجاری سعی می کنند با ارائه و شخصی به مشتریان ، و همچنین با استفاده از نام تجاری خود و ، سر و صداها را در این زمینه کاهش دهند.

تجربیات عالی بازاریابی محتوا

شاید این نکته دیگر پنهان نباشد که محتوای عالی به همراه بازاریابی محتوا، تجربیات عالی را ایجاد می کند. برای اینکه چند قدم از بازاریابی محتوا جلوتر بمانید ، برند ها باید با یک کار شروع کنند. Silo های سازمانی را ایجاد کرده اند تا استراتژی های بازاریابی محتوا را به صورت جامع و سازگار تولید کنند که در هر مرحله از سفر تجربه ای مثبت و کاملا متفاوت را برای مشتریان فراهم می کند.

چرا Silo اتفاق می افتد؟

برای تجزیه Silo ها ، مهم است که ابتدا علت وقوع آنها را بدانید. در حالی که دلایل زیادی برای ایجاد Silo ها در یک سازمان وجود دارد ، من اغلب دو محرک عمده در بازاریابی محتوا میبینم، سیستم های فناوری متفاوت و عدم مالکیت مشخص. Silo های موجود در یک سازمان غالبا توسط بخشهای مختلف زنجیره ایجاد و و با تولید و بازاریابی محتوا با استفاده از ابزار مختلف به شما کمک خواهند کرد که سریعتر وارد این چرخه بازاریابی شوید.

بازاریابان ایمیل و بازاریابان اجتماعی از نرم افزارهای مختلفی برای بازاریابی می کنند. مدیران کمپین از ابزارهای خود برای اندازه گیری تأثیر محتوای ارائه شده و غیره استفاده می کنند. این نکته می تواند در نهایت منجر به اطلاعات ناسازگار و گردش کار قطع شود.

Silo ها نیز به دلیل عدم مالکیت فرد در بازاریابی محتوا رخ می دهند!

به طور سنتی ، بازاریابی محتوا در جهان بخش بازاریابی زندگی می کرده است. اما دیجیتال چرخه ایجاد ، تأیید و توزیع محتوا را تغییر داده است و اکنون تیم های بیشتری نسبت به قبل درگیر شده اند. برای همه مهم است که همه کارکنان درگیر را درک کنیم و اطمینان حاصل کنیم که هر شخص نقش خود را درک می کند. مهمتر از همه ، اطمینان حاصل کند که هر شخص چگونه ارتباط نقش همه با هدف مشترک را درک می کند.

چگونه Silo ها با بازاریابی محتوا بر مشتریان شما تاثیر می گذارند؟

اکنون که ما به این نتیجه رسیده ایم که چرا Silo ها می توانند اتفاق بیفتند ، درک این که چرا تجزیه آنها بسیار مهم است ، در واقع به شما در بازاریابی محتوا کمک خواهد کرد. به بیان ساده ، Silo ها چه با فناوری و چه در سازمان بر مشتریان شما تأثیر منفی می گذارد. در سطح سازمانی ، اگر تیم های مختلف در بخش های مختلف یک کمپین کار می کنند ، اما اطلاعات خود را به اشتراک نمی گذارند یا به اشتراک نمی گذارند ، نتیجه احتمالی در بازاریابی محتوا کاملا منفی خواهد بود.

پیام های ناسازگار

به عنوان مثال ، اگر مشتری یک ایمیل دریافت کرد که در صورت خرید در فروشگاه ۲۰ درصد کت زمستانی به او می دهد ، اما صفحه نمایش های دیجیتالی فروشگاه موارد جدیدی را که در بهار امسال ارائه می شود تبلیغ می کنند ، در این صورت ممکن است تجربه ای منفی ایجاد شود. همچنین ، اگر بخشهای مختلف سازمان در حال توسعه محتوا و تجربیات در Silo ها هستند ، ممکن است پروتکل های متفاوتی برای بررسی و اطمینان از کیفیت محتوا داشته باشند. این می تواند منجر به پیام های ناسازگار و احتمالا نشر اطلاعات نادرست شود.

فرآیند بازاریابی محتوا

از نقطه نظر فناوری ، با عدم اتصال گردش کار و سیستم های فناوری ، برند ها در فرآیند بازاریابی محتوا ناکارآمدی ایجاد می کنند. این ناکارآمدی ها می توانند مقیاس مورد نیاز برای ارائه تجربیات جذاب امروزه مصرف کنندگان را مهار کنند.یکی دیگر از نتایج منفی استفاده از فناوری های متفاوت ، مجموعه داده های متفاوت است. اگر سیستمهای مورد استفاده برای ایجاد و در Silo ها وجود داشته باشد ، داده های تولید شده از این سیستم ها نیز در Silo ها وجود دارد.

قفل بازاریابی محتوا را با Keyword Hero باز کنید!

همه کلمات کلیدی دقیق خود را در GA و معیارهای عملکرد آنها را ببینید. هر بازاریابی به شما خواهد گفت که در صورت قطعه قطعه شدن و فیلتر شدن داده ها در قالب های مختلف ، دریافت یک دید کلی از نظر مشتری غیرممکن است. همین بازاریابان همچنین به شما خواهند گفت که اگر اطلاعات شما مناسب و خوب نباشند، به مشتریان شما کمکی در زمینه خرید نخواهند کرد.

چگونه Silo ها را برای بهتر شدن بازاریابی محتوا از بین ببریم؟

برای اینکه استراتژی بازاریابی محتوا بر تجربه مشتری تاثیر مثبت بگذارد ، همه بخش های درگیر باید به طور یکپارچه با هم کار کنند. به عنوان مثال ، Reformation ، یک برند مد پایدار ، به صورت متقابل کار می کند تا اطمینان حاصل کند که هر بار که مشتری به فروشگاه می آید ، صفحه های دیجیتال ، فناوری فروش ، حتی برنامه همکاران همگام هستند و یک برنامه ایجاد می کنند. این بخش در بازاریابی محتوا تجربه باورنکردنی برای مشتری ایجاد خواهد کرد.

گردش کار برای بازاریابی محتوا

اتصال فناوری و گردش کار برای بازاریابی محتوا: شرکت ها باید کار تیم های چند کاره را با یکدیگر آسان کنند. با اتصال سیستم های فناوری بازاریابی فعلی ، برند ها همچنین می توانند ارتباطی یکپارچه تر در بین تیم ها و در نتیجه ، سفری بدون دردسر برای مشتری تضمین کنند.

همچنین ، برند ها باید با اجرای فرآیندهای گردش کار در محتوا ، خرابی های ارتباطی را تعمیر کرده و تعاملات بین بخش ها را ساده کنند. این به همه تیم های درگیر این امکان را می دهد که کارآمدتر و دقیق تر باشند و به آنها این امکان را می دهد تا در یک لحظه را ارائه دهند.

Think Channel Agnostic:

گارتنر مفهومی به نام استراتژی محتوای اتمی ارائه داد ، که ایجاد و سفارشی سازی عناصر محتوای کوچک ، مانند کپی و تصاویر را ترویج می کند که می توانند به صورت پویا برای ایجاد محتواهایی با بازاریابی گسترده تر جمع شوند. انجام دادن این راهکار می تواند به بهبود گردش کار محتوا ، سرعت و مقیاس ایجاد و تحویل محتوا کمک کند.

ایجاد محتوا برای کانال خاص

به این موضوع فکر کنید ، اگر همه کمتر روی ایجاد محتوا برای کانال خاص خود تمرکز کنند و بیشتر بر ایجاد قطعات کوچکتر از محتوا که می توانند در هر کانالی ارائه شوند ، متمرکز شوند ، نتیجه نهایی بیشتر محتوای سازگار با نام تجاری است که می تواند مجددا در سراسر جهان مورد استفاده قرار گیرد.

آموزش های تجاری و دستورالعمل ها

تمرکز بر روی پردازش و آموزش در زمینه بازاریابی محتوا: اطمینان حاصل کنید که کارکنان با ایجاد دستورالعمل ها و کنترل های آماده شده اند. ابزارهایی مانند آموزش های تجاری و دستورالعمل ها را در اختیار تیم ها قرار دهید تا همه درک کنند چه کسی می تواند چه کاری انجام دهد. با استفاده از دستورالعمل های مناسب ، تیم ها می توانند محتوا را به روشی ایمن برای برند ایجاد کنند. همچنین شرکت ها باید آموزش ها یا جلسات اشتراک دانش را به صورت مداوم ارائه دهند تا به کل تیم در مورد جنبه های مختلف چرخه ایجاد و تحویل و همچنین بازاریابی محتوا اطلاع دهند.

استراتژی موثر بازاریابی محتوا

مصرف کنندگان در طول سفر خود انتظار تجربه های یکپارچه و شخصی را دارند. از آنجا که آنها برای تصمیم گیری بیشتر به محتوا تکیه می کنند ، این امر به برندها بستگی دارد که یک استراتژی موثر بازاریابی محتوا را برای تحقق این تجربیات هماهنگ کنند. مصرف کنندگان به Silo های سازمانی و همچنین فناوری ها شما برای تولید محتوا توجه نخواهند کرد.

تجربیات شگفت انگیز برای مشتریان

اگر تجربیات آنها به صورت جامع طراحی نشده باشد ، می تواند منجر به کاهش حمایت از نام تجاری و همچنین کاهش فروش و تعامل بین شرکت و مشتریان شود. به من اعتماد کنید ، اگر Silo های سازمان خود را برای تجربیات شگفت انگیز برای مشتریان ایجاد نکنید ، رقبای شما این کار را انجام می دهند و شما هرچقدر هم که بازاریابی محتوا را به صورت اصولی انجام دهید باز هم در این زمینه موفق نخواهید شد.

ادامه خواندن در سایت منبع

در انتخاب نام برند به چه مواردی توجه کنیم

با توجه به اینکه انتخاب نام برند یکی از اساسی ترین مسائل در زمینه برند است که قصد داریم در ادامه به آن بپردازیم. معمولا نام برند به عنوان یک یادآوری و تداعی کننده ی قدرتمند ذهنی در رابطه با محصولات است که به شکل مختصر و مفید ارائه می شود. نام برند به عنوان تاثیرگذارترین ابزار ارتباط با مخاطبان به شمار می رود به همین دلیل در انتخاب آن باید نهایت دقت را به کار بست.

گام های پیشنهاد نام برند یا اسم تجاری

انتخاب نام برند یکی از اولین گام ها در زمان ایده پردازی یک تجارت یا کسب و کار است. بعضی از کمپانی ها پس از سال ها فعالیت تجاری ممکن است به این نتیجه برسند که نام تجاری یا برند آن ها نامناسب است و همین امر باعث عدم موفقیت آن ها شده است. برای درک بهتر این موضوع با گام های پیشنهاد نام برند با ما همراه باشید.

جدی گرفتن نام برند

هنگام انتخاب نام تجاری خود خساست به خرج ندهید این مرحله به عنوان اصلی ترین و مهم ترین مرحله برای شروع کسب و کار شماست. در این مرحله به دنبال ارزان ترین راه ها نباشید شما در آینده زمان زیادی برای صرفه جویی اقتصادی خواهید داشت. در صورتی که از همان ابتدای امر یک نام درست را انتخاب نکنید در آینده باید هزینه ی کلانی را برای جبران آن بپردازید. انتخاب نام را جدی بگیرید در صورت یک انتخاب اشتباه امکان تاثیر معکوس بر بازار یابی شما بسیار زیاد است.

انتخاب نام بامزه برای برند

این کار امکان دارد در به خاطر سپردن نام موثر باشد اما در یک دوره ی زمانی کاربرد دارد.

به دنبال اسامی مخفف نباشید

در بیشتر جلسات برندینگ برای انتخاب نام برند معمولا پیشنهاد می دهند که از اسامی استفاده کنند که بتوانند آن را به شکل مخفف تلفظ کرد معمولا نمونه نام برند در این زمینه را IBM مثال می زنند. لازم به ذکر است که بدانید این شیوه ی نامگذاری برند نیز از سمت کارشناسان و مشاوران رد نمی شود. لازم به ذکر است که بدانید مقایسه خود با برند IBM کمی دور از ذهن است زیرا این شرکت برای جا انداختن نام برند خود میلیون ها دلار هزینه صرف کرده است که مطمئنا افراد زیادی قادر به این کار نخواهند بود. برخی اوقات مخفف نام برخی برند های تجاری به کلماتی مضحک تبدیل می شوند که نه تنها گوش نواز نبوده بلکه باعث مسخره شدن نیز می شود.

همچنین می توانید بخوانید:

مواظب باشید پایتان به دادگاه کشیده نشود

برخی از افراد به دنبال زرنگ بازی هستند و این تفکر را دارند که می توانند مسیر موفقیت را با تغییر تحت مالکیت خود در بیاورند. در این صورت کار شما به دادگاه کشیده خواهد شد این موارد شامل برند های ایرانی و غیر ایرانی می شود.

انتخاب نام برند با تفکر بین المللی

ممکن است شما بگویید که شما یک شرکت محلی هستید ملزم به این نیستید که نام برندتان محدود به محدوده ی جغرافیایی مشخصی باشد. در غیر این صورت در میان برنده های مشابه و غیر مرتبط چندان به چشم نخواهید آمد.

از نام فامیل خود برای انتخاب نام برندتان استفاده نکنید

بیشتر مالکان کمپانی ها تمایل دارند که از نام خود به عنوان برند استفاده کنند. توجه داشته باشید ممکن است بخواهید در آینده شرکت خود را به فرد دیگری انتقال دهید از خود بپرسید آیا خریدار تمایل دارد که از نام خانوادگی شما استفاده کند.

نحوه نوشتن برند خود را با دیگران چک کنید

بعضی از اسامی بسیار منحصر به فرد هستند اما نحوه نوشتن آن ها می تواند برای مخاطبان به یک چالش تبدیل شود. جالب است بدانید این مشکل در زبان هایی غیر از فارسی چند برابر است.

نام برند باید با وب همخوانی داشته باشد

مصرف کنندگان روزانه با دنیایی از نام های تجاری و تبلیغاتی روبرو می شوند شما به عنوان یک مدیر کسب و کار وظیفه دارید برای ورود به افکار مشتریان خود آگاهی از برندتان را افزایش دهید. نام سایت شما باید با نام برندتان همخوانی داشته باشد. در صورتی که نام مورد نظر شما طولانی است هنگام انتخاب نام دامنه آن را به هم نچسبانید زمانی که نام مورد نظر طولانی شود به خاطر سپردن آن سخت می شود.

سامانه استعلام نام برند

برای ثبت و استعلام نام برند بتوانید پیش از ثبت آن و گذراندن مراحل قانونی از برند مورد نظرتان استعلام بگیرید تا به این موضوع آگاهی پیدا کنید که آیا می توانید از برند مورد نظرتان استعلام بگیرید. یا اینکه نامی که شما برای برند تان انتخاب کرده اید قابلیت ثبت را دارد؟ در حقیقت سامانه استعلام نام برند به شما این اجازه را می دهد که بتوانند از آزاد یا برخط بودن نام برند مطمئن شوید. نشان یا برند تجاری برای مدیران کسب و کار به عنوان یک دارایی به شمار می رود. نام برند یا نشان تجاری در دنیای کسب و کار امروز از ارزش زیادی برخوردار است.

ثبت برند تجاری این امکان را به شما می دهد که از سوء استفاده های احتمالی جلوگیری کنید .

سایت انتخاب نام برند

انتخاب نام برند می تواند به عنوان یک فرایند خسته کننده تلقی شود ممکن است برای پیدا کردن نام ها چند ماه متوالی تعداد زیادی نام را مورد بحث و بررسی قرار بدهید در حال حاضر سیستم هایی که با عنوان سایت انتخاب نام برند نیز مشهور هستند وجود دارد که نمونه ی آن وجود دارد اما نام های پیشنهادی آن ممکن است در برگردان به فارسی چندان جالب توجه نباشد. در ایران برای استعلام و بررسی اسامی برند مورد نظرتان این امکان را دارید که به سایت مراجعه نمایید.

انتخاب نام برند یکی از اولین گام ها برای رسیدن به یک برند قدرتمند است که یکی از مهم ترین گام ها محسوب می شود اما نکته قابل توجه این است که این سختی ها ارزشش را دارد بهتر است هنگام انتخاب اسم برند حوصله به خرج دهید و نهایت تلاش خود را به کار ببندید تا در آینده یک برند متفاوت داشته باشید جالب است بدانید برخی برندها در حال حاضر از ارزشی ۳۰۰ میلیاردی برخوردار هستند.

نمونه نام برند های معروف دنیا

با توجه به اینکه هر کدام از برند های دنیا بر اساس اصول خاصی نام برند خود را انتخاب می کنند قصد داریم در ادامه نمونه چند برند معروف در صنایع مختلف را به شما معرفی کنیم :

معروف ترین برندهای کامپیوتر و رایانه در دنیا چه اسامی دارند:

اسامی نوشابه های انرژی زا به عنوان نمونه نشان دهنده ی این امر هستند که نام برند باید بر اساس سیاست ها و منطبق بر فعالیت های کمپانی انجام بگیرد شما با شنیدن این نام ها احساس انرژی می کنید

  • RockStar ستاره راک
  • Burnسوختن
  • big bearخرس بزرگ
  • RedBull گاو قرمز
  • Monster هیولا

با توجه به نمونه های فوق دقت کنید که اسامی زیبا و با مسمایی برای برند خود انتخاب کنید.

در پایان قصد داریم به اختصار بگوییم که چه اشتباهاتی را در انتخاب اسم برند مرتکب نشوید

  • از انتخاب نام های طولانی و بلند اجتناب کنید چون کسالت بار هستند
  • بدون توجه به نظرات و برداشت مخاطبان دست به طراحی برند نزنید.
  • از انتخاب اسامی تکراری بپرهیزید.
  • علایم تجاری منحرف کننده استفاده نکنید.
  • یکی دیگر از اشتباهات رایج استفاده از علایم ساده و راحت است.

ادامه خواندن در سایت منبع