تکنیک ها و ایده های کلیدی برای تعریف سئو

سئو کلاه سیاه Black Hat سئو به مجموعه روش ها و اقداماتی نسبت داده می شود که با نقض معیارها و شرایط سرویس موتورهای جستجو مانند گوگل، باعث افزایش رتبه سایت در کلمات کلیدی می شوند. اصطلاح کلاه سیاه عموما برای توصیف هکرها، سازندگان ویروس و افرادی که به وسیله کامپیوتر اقدامات غیراخلاقی انجام می دهند، گفته می شود.

خلاقیت و نوآوری

در این مقاله به تعریف سئو کلاه سیاه چیست؟ استراتژی و تکنیک هایی که به عنوان سئوکلاه سیاه شناخته می شوند آشنا می شویم. چگونه یک سئوکلاه سیاه را گزارش کنید؟ سئوی کلاه سیاه چگونه می تواند روی شما و سایت شما اثر بگذارد؟

بسیار مهم است که تمام متخصصین سئو، سئوکارها و افرادی که خدمات سئو دریافت می کنند بدانند که پیاده سازی استراتژی ها و تکنیک های بهینه سازی کلاه سیاه باعث می شود که موتور جستجوی گوگل شما را جریمه ( گوگل پنالتی ) کند و در نتیجه نام سایت یا صفحه شما از صدر لیست ارجاع خارج کنند.

بهره وری-بهینه سازی

تعریف سئو کلاه سیاه چیست؟

سئو کلاه سیاه در واقع شامل مجموعه اقدامات نادرستی است که به هر طریق سعی در افزایش رتبه یک سایت در موتورهای جستجو دارند. مجموعه این اقدامات که برخلاف شرایط موتورهای جستجو هستند در لیست راهنمای گوگل وبمستر و راهنمای بینگ وبمستر برای همگان در دسترس است.

این موضوع بسیار اهمیت دارد از خود بپرسید که آیا کاری که انجام می دهم برای کاربر مفید است یا فقط روشی برای دیده شدن بیشتر در موتورهای جستجو است؟

پاسخ به این سوال مشخص می کند که روش مورد استفاده خلاف شرایط اعلامی در وب مستر گایدلاین موتورهای جستجو می باشد یا خیر؟ اگر روش مورد استفاده رتبه شما را افزایش اما ارزش افزوده ای برای کاربر نداشته باشه احتمال بسیار زیاد جزو روش های سئو کلاه سیاه می باشد.

شناسایی تکنیک های سئو کلاه سیاه

  1. کنترل خودکار محتوا
  2. صفحات Doorway(مقاله گوگل درباره تکنیک صفحات دوروی)
  3. مخفی سازی لینکها و متن
  4. کلمات کلیدی غیرواقعی
  5. گزارش کردن رقیب یا سئوی منفی
  6. هدایت کننده مخفی
  7. دادن اطلاعات جعلی به موتور جستجو
  8. شبکه ارسال پست به عنوان مهمان
  9. دستکاری لینک (شامل خرید بی لینک)
  10. باز تولید صفحات
  11. مزرعه لینک، لینک های چرخان یا شبکه های لینک
  12. ساختن صفحات یا دامنه یا زیردامنه با محتوای تکراری
  13. استفاده از ریچ اسنیپت گوگل به صورت اسپم
  14. ساخت صفحات اتوماتیک براساس کلمات کلیدی گوگل
  15. صفحاتی با رفتارهای مشکوک مانند باج افزارها، ویروسها، تروجانها و سایر بد افزارها

چگونه یک سئو کلاه سیاه را گزارش کنیم؟

به دو دلیل ممکن است که بخواهید یک سئو کلاه سیاه را گزارش کنید، یا اینکه سایت شما توسط یک هک مخرب، ویروس یا سئو منفی با لینک های اسپم مورد حمله قرار گرفته است و یا اینکه شما نتایج اسپم گونه را با جستجوی کلمه کلیدی رقابتی سایت خود مشاهده می کنید. در مورد دوم شما می توانید با مراجعه به گوگل وبمستر تولز اقدام به ارسال گزارش سئوکلاه سیاه به گوگل کنید. البته سعی کنید از آن با احتیاط استفاده کنید چرا که ارائه یک گزارش غیرواقعی می تواند یک بلک هت سئو محسوب شود.

در صورتی که وبگاه شما مورد حمله یک هک مخرب، ویروس و یا بدافزار قرار گرفته است، پس از حذف کدهای مخرب درخواست بررسی بدافزار را ارسال نمایید.

در صورتی که که وبگاه شما مورد حمله سئو منفی لینک های اسپم گونه قرار گرفت، پس از ارتباط و درخواست حذف لینک ها از وبمسترهای که این لینک ها را روی سایت شما قرارداده اند، از قسمت گزارش لینک های اسپم در گوگل وب مستر استفاده کنید.

چرا باید از سئو کلاه سیاه پرهیز کنیم؟

سئو کلاه سیاه می تواند باعث پنالتی شدن سایت شما توسط گوگل و یا سایر موتورهای جستجو شود. اگرچه ممکن است در کوتاه مدت ترافیک سایتتان را افزایش داده و به موفقیت برسید اما جریمه ها و پنالتی های گوگل روز به روز پیچیده تر می شود و می تواند تاثیرات جبران ناپذیری روی ترافیک و رتبه سایت شما ایجاد کند. با میلیون ها کاربری که روزانه در گوگل جستجو می کنند آیا این به صلاح شما است که از فهرست گوگل خارج شوید؟

افزایش بازدید سایت-ترافیک سایتافزایش بازدید سایت-ترافیک سایت

405″ />

آیا تکنیک های سئو کلاه سیاه برای استفاده شما است؟

پاسخ این سوال کاملا بستگی به هدف شما از راه اندازی وب سایت دارد، اگر قصد را اندازی یک کسب و کار طولانی مدت را دارید و اگر پاسخ شما به این سوال مثبت است باید از هرگونه بلک هت سئو پرهیز کنید و به دنبال روش های جایگزین برای بهبود رتبه خود در موتورهای جستجو باشید.

در صورتی سوالی در خصوص روشهای جدید سئوکلاه سیاه دارید در بخش نظرات وب سایت مطرح کنید.

ادامه مطلب در سایت منبع

سئو خارجی سایت از مهمترین ارکان بهینه سازی وب سایت و کسب رتبه در گوگل محسوب می شود، به صورت خلاصه در مقاله سئو چیست به معرفی سئو خارج از سایت پرداخت بودیم. در ادامه درباره اینکه تعریف سئو خارج از سایت Off-Page سئو چیست و چرا اهمیت دارد خواهیم پرداخت.

سئو خارجی (Off-Site سئو) چیست؟

سئو خارجی سایت ( Off-site سئو یا Off-page سئو ) به کلیه اقدامات و تکنیک های سئویی که در خارج از وب سایت خود برای بهبود رتبه سایت خود در نتایج موتور جستجوی گوگل انجام می دهید، گفته می شود.

فاکتورهای کلی و موثر سئو خارج از سایت شامل افزایش محبوبیت، ارتباط، اعتماد و قدرت وب سایت است. این کار با معرفی سایت شما توسط دیگر فضای های معتبر در اینترنت شامل وب سایت ها، فروم ها، شبکه های اجتماعی و غیره انجام می شود. معرفی لینک سایت شما یا تبلیغات سایت و به نوعی سایت هایی کیفیت محتوای سایت شما را تایید می کنند را شامل می شود. به زبان ساده سئو خارجی، عمده اقدامات پیرامون لینک سازی (Link Building) برای وب سایت شما است.

شبکه های اجتماعی

چرا سئو خارج از سایت مهم است؟

الگوریتم های گوگل و فاکتورهای موثر سئو به طور مداوم در حال تغییر هستند، اجماع عمومی در جامعه متخصصین سئو این است که ارتباط، اعتماد و قدرت سایت فاکتورهای سئو خارجی هستند و هنوز نقش مهم و اثرگذاری در سئو دارد.

سئو سایت یا بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو

متخصص های سئو، الگوریتمی که برای رتبه بندی محتوا گوگل استفاده میکند را نمی دانند، اما براساس تجربه، داده ها و سیگنال ها در رتبه بندی نتایج گوگل نشان می دهد که سئو خارجی بیش از ۵۰ درصد از وزن تاثیرگذاری در رتبه بندی نتایج را شامل می شود.

لینک سازی یا لینک بیلدینگ قلب سئو خارجی Off-Site سئو محسوب می شود. گوگل از طریق شبکه ارتباط لینک ها، کیفیت محتوا و ارزش یک وب سایت پی می برد، بنابراین یک سایت با لینک های دارای ارزش زیاد، معمولا رتبه بهتری از سایتهای دیگر با لینک های کم ارزش دارد.

به طور کلی سه نوع لینک سازی وجود دارد:

لینک های طبیعی

لینک های طبیعی بدون هیچ گونه اقدام از طرف صاحب سایت تولید می شود، به طور مثال یک توریست در وبلاگ خود براساس تجربه یا علاقه به یک سایت مرکز توریستی لینک می دهد و بعبارتی آن را معرفی میکند، اینگونه لینک ها، لینک طبیعی گفته می شود.

لینک های ساخته شده به صورت دستی

اینگونه لینک سازی با هدف سئو خارجی انجام می شود. صاحب سایت یا متخصص سئو با روشهای مختلف از طریق گروه مشتریان یا افراد تاثیرگذار (اینفلوئنسرها) درخواست میکند تا لینک سایت را به اشتراک بگذارند.

لینک های غیرطبیعی

به لینک هایی که توسط شما با هدف سئو بیرونی در سایت های مختلف ایجاد می شود، لینک های غیرطبیعی گفته می شود. اضافه کردن یک لینک در یک دایرکتوری آنلاین، انجمن یا فروم ها، امضای پست وبلاگ، انتشار رپورتاژ آگهی، خرید لینک متنی و … از این دست لینک سازی است. برخی از تکنیک های ساخت لینک بعنوان سئو کلاه سیاه محسوب می شود و توسط موتورهای جستجو خنثی می شود و در بسیاری موارد، لینکسازی غیرطبیعی منجر به جریمه یا پنالتی گوگل می شود.

عوامل ارزشمند در لینک سازی

  • محبوبیت لینک ساخته شده
  • موضوع لینک و ارتباط آن با سایت لینک دهنده ( آیا محتوای لینک مرتبط است؟)
  • تازگی لینک
  • متن لینک شده (Anchor Text)
  • اعتبار دامنه سایت
  • تعداد لینک های خارجی سایت لینک دهنده در آن صفحه و کل سایت
  • قدرت دامنه و صفحه سایت
  • سایت لینک دهنده پنالتی شده یا اسپم محسوب می شود

سئو خارجی و فاکتورهای تاثیرگذار بجز لینک سازی

در حالی که لینک سازی در وب سایت های دیگر، یکی از مهمترین استراتژی های سئو خارجی محسوب می شود، دیگر فعالیت های خارج سایت را نیز تاثیرگذار است، مانند:

  • بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی
  • وبلاگ نویسی به صورت پست مهمان
  • تبلیغات در راستای آگاهی از برند (مثل بیلبورد، تبلیغات اینترنتی، ویدئو مارکتینگ و …)
  • بازاریابی از طریق افراد تاثیرگذار (اینفلوئنسر مارکتینگ)
  • کمپین های ۳۶۰ درجه

مهم است که توجه داشته باشید، که هر یک از این فعالیت ها اگر به آدرس سایت شما اشاره کند، تاثیر مثبتی در سئو دارد، البته توجه به نرخ بازگشت سرمایه در سئو نباید فراموش شود، گاهی هزینه های تولید لینک و لینک سازی یا از کل درآمد حاصل در یکسال فراتر می رود، از این رو استراتژی درستی درخصوص سئو خارجی باید اتخاذ شود.

یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در سئو خارجی، بازاریابی دهان به دهان است، اگر کیفیت محصول یا خدمت شما برای مشتری رضایت بخش باشد، در طولانی مدت علاوه بر رونق کسب و کار، در سئو سایت نیز تاثیر چشمگیری دارد.

پیشنهاد آخر

در سئو خارجی یا Off-Site سئو جلب اعتماد مخاطب و روند آرام و طبیعی لینک سازی دو گام اساسی است، از این رو در تکنیک های سئو خارجی عجله نکنید، لینک های با کیفیت تولید کرده و از خرید رپورتاژ آگهی ها و تبلیغات متنی انبوه بدون مشورت خودداری کنید، ممکن است بخاطر کیفیت پایین لینک های ساخته شده توسط الگوریتم پنگوین گوگل دچار پنالتی (حذف از نتایج گوگل) شوید.

ادامه مطلب

آموزش سئو مشهد یکی از خدمات سایت کارکوک است که برای دوستان مشهدی فراهم شده است ، با توجه به نیاز امروزه همه سایت ها به حضور در صفحه اول گوگل بر آن شدیم این صفحه را برای شما عزیزان اختصاص دهیم .

سر فصل های آموزش سئو مشهد

  • آشنایی با تعریف سئو (سئو)
  • آشنایی مقدماتی و پیشرفته کلیه مباحث سئو
  • آشنا شدن با انواع لینک سازی ها
  • آشنا شدن با تولید کردن محتوا
  • آشنا شدن با ساخت pbn
  • آشنایی با ساخت بک لینک و بهترین روش لینک سازی خارجی
  • آشنا شدن به سبک زندگی یک سئو کار
  • آشنا شدن با انتخاب بهترین قالب مناسب هر سایت
  • آشنایی با موارد لازم برای افزایش سرعت سایت
  • آشنایی با نحوه گرفتن پروژه سئو

همه این ها برخی از سرفصل هایی است که شما عزیزان در دوره آموزش سئو مشهد یاد خواهید گرفت .

چرا نیاز داریم که سئو کردن سایت را یاد بگیریم ؟

با توجه به شرایطی که کرونا برای کشور و در سراسر دنیا ایجاد کرد ، و برای مدتی بسیاری از کسب و کار های فیزیکی تعطیلی های پی در پی و اجباری را تجربه کردند .

بسیاری از صاحبین کسب و کارها به سمت فروش اینترنتی رو آوردن ، به همین خاطر میزان درصد خرید و فروش اینترنتی در این سال های اخیر برای کشور ایران رشد چشمگیری داشته است .

حال با توجه به زیاد شدن سایت های اینترنتی ، رتبه گرفتن در برخی از کلمات کار دشوار تری شده است ، به همین خاطر اگر شما صاحب یک سایت هستید و قصد فروش و یا ارائه خدمات و یا آموزش را از طریق فضای مجازی و از طریق گوگل دارید.

باید دنبال روش هایی برای رساندن سایت خود به نتایج برتر گوگل باشید ، با توجه به این احساس نیاز سعی کردیم که آموزش سئو مشهد را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم .

بنده معتقدم اگر شما قرار است که تجربه فروش اینترنتی و یا بازدید بالای را داشته باشید ، باید هر چه سریع تر به سمت سئو کردن سایت خود بروید .

با توجه به اینکه سئو جزوه مشاغل پر درآمد دنیاست و بالا بودن در نتایج گوگل می تواند تحول بزرگی در کسب و کار شما ایجاد کند ، به همین خاطر اگر به دنبال یک حرفه پر سود هستید سئو را یاد بگیرید.

سفارش پروژه سئو و هزینه سئو در مشهد

اما ممکن است برای خیلی از صاحبین کسب و کار ها سوال پیش بیاد که ؟

  • من سرم خیلی شلوغه و خودم فرصت یادگیری سئو ندارم
  • من نیرو و توان کافی برای تولید محتوا ندارم

با وجود این شرایط آیا باز هم میشه کاری کرد که از رقیبان عقب نمونیم ؟

بله ، هیچ جای نگرانی نیست ، خیلی از سایت های دیگه هم هستند که به تیم کارکوک اعتماد کرده اند و پروژه سئو خود را به ما واگذار کرده اند .

شما عزیزان هم می توانید پروژه خود را به تیم کارکوک بسپارید تا بهترین استراتژی برای رشد سایت شما به همراه مشاوره و انجام پروژه شما را به خدمت بگیریم .

هزینه سئو برای هر پروژه متفاوت است و با توجه به سختی کلمه در اون حوزه محاسبه می شود .

چنانچه تمایل دارید پروژه خود را به تیم کارکوک بسپارید می توانید فرم زیر را تکمیل و مشخصات پروژه خود را وارد نمایید

نتایج سئو از کی نمایان می شود ؟

خیلی ها موضوع سئو را مانند یک تبلیغات درنظر می گیرند و تصور این افراد این است که به محض اولین اقدام بر روی سایتشان ، باید منتظر نتایج عجیب و غریب و رسیدن به خط یک گوگل باشند .

در حالی که این یک تصور اشتباه است ، برای گرفتن بهترین نتایج شما باید صبور باشید و همچنین در انجام کارها و تکنینک های سئو استمرار داشته باشید .

چون همونطور که شما به فکر رسیدن افزایش رتبه گوگل هستید ، رقیبان شما هم بیکار نمی نشینند و آن ها هم با توجه به زیاد شدن رقیب دنبال گرفتن سهمی از بازار هستند و پر قدرت تر روی سایت های خود کار می کنند .

اما این موضوع را یادتان باشد که اگر شما به صورت اصولی روی سئو خود تمرکز کنید ، قطعا بعد از گذشت ۶ ماه نتایج برای شما نمایان می شود .

آموزش سئو مشهد مناسب چه افرادی هست ؟

آموزش سئو مشهد را ما به دو دسته تقسیم کرده ایم

  • آموزش به صورت آنلاین که با خرید اینترنتی فایل ها در اختیار شما قرار می گیرد
  • آموزش به حضوری که شامل تمرین کردن و یادگیری می شود

با توجه به اینکه برخی از افراد مشغله کاری دارند و قصد دارند در کنار کار فعلی خود سئو را هم یاد بگیرند ، می توانند آموزش سئو مشهد را به صورت آنلاین شرکت کنند .

اما آن دسته از دوستانی که قصد یادگیری در کنار استاد را دارند و زمان کافی هم در اختیار دارند می توانند به صورت حضوری در دفتر کارکوک آموزش سئو را دنبال کنند .

اما پاسخ به سوال اصلی این بخش ، یادگیری سئو برای همه افرادی که می خواهند یک کار تمام عیار داشته باشند و یا کسب و کار اینترنتی خود را رشد و توسعه دهند بسیار مناسب است .

این مطلب را هم از دست ندهید :   نکات و ترفندهای طلایی در موردمحتوا ارزشمند

مهم نیست که شما کارمند هستید و یا فردی هستید که جویای کار است و یا یک سایت اینترنتی دارید . یادگیری سئو برای شما حکم سکوی پرتاب به سمت درامد های بالا را دارد .

برای یادگیری سئو حتما باید برنامه نویس باشم ؟

خیر ، برای یادگیری سئو اصلا نیازی به دانش برنامه نویسی ندارید . تمامی مواردی که برای رشد سایت نیاز دارید در دوره به صورت کامل به شما آموزش داده می شود .

آیا با یادگیری سئو می شود درآمد دلاری هم کسب کرد ؟

خیلی از افراد با انجام پروژه های سئو ( سئو ) درآمد های دلاری خود را به دست آورده اند ، شما اگر به خوبی همه موارد مربوط به سئو سایت را یاد بگیرید . می توانید با انجام پروژه های سایت های انگلیسی زبان به صورت فریلنسری درامد های دلاری خود را کسب کنید .

بعد از گذراندن دوره سئو چه می شود ؟

بعد از گذراندن دوره سئو اگر شما به خوبی و با تمرکز مطالب را دنبال کرده باشید شما تبدیل به یک کارشناس سئو می شود و می توانید پروژه خود و پروژه دیگران را سئو کنید . و استراتژی برای آن ها تعیین کنید .

یک خبر خوب

تیم کارکوک از بین کسانی که آموزش سئو مشهد را به خوبی پشت سر گذاشته باشند بعد از گذراندن یک آزمون ، دعوت به استخدامی می کند .

ادامه مقاله در سایت منبع

همراه با رشد اینترنت، دنیای کسب وکار هم رشد می کند. کسب وکار امروزه با سال های قبل تفاوت های زیادی پیدا کرده است. پیدایش تجارت الکترونیک روند این تحول را سرعت بخشیده و این پیشرفت همچنان ادامه دارد. قطعاً هزاران صفحه در اینترنت وجود دارند که به سؤال «سئو چیست؟» پاسخ می دهند. همه آن ها به یک نتیجه می رسند: بالا رفتن رتبه سایت در صفحه ی سرچ گوگل! تعریف سئو ممکن است برای شما واضح باشد و با خود بگویید که : «نیازی به دریافت مشاوره از یک متخصصی سئو ندارم! خودم از پس آن برمی آیم.»

اما نکات بسیار ریز و خاصی وجود دارد. مثلاً این که شروع سئو آسان است، اما نگه داری و راهبری آن ممکن است در آینده سخت تر از تصور شما باشد. در این مقاله قصد داریم که اهمیت همکاری با یک مشاور سئو را در این فرآیند بررسی کنیم. پس به سراغ اصل مطلب می رویم و دلایل خودمان را برای همکاری با یک متخصص سئو بیان می کنیم.

فهرست) آنچه در این نوشته خواهید خواند:

سئو از چندین پارامتر مهم تشکیل شده است که هرکدام از آن ها نقش مهمی در شکل گیری آن دارند. همه این پارامترها کم وبیش به هم مرتبط هستند. هرچقدر هم سئو را دقیق فهمیده باشید و عوامل آن را در نظر گرفته باشید، اجرای طولانی و مداوم آن می تواند سخت باشد.

استخدام یک مشاور سئو، به دو طریق برای شما سودمند خواهد بود. از یک طرف، زحمت شما را برای درک پیچیدگی های این مسیر کم می کند و به شما زمان می دهد تا به بخش های دیگر کسب وکار خود بپردازید. از طرف دیگر، خیالتان راحت است که از سئو نتایج بهتری می گیرید و تضمین می شود که سایت شما در موتورهای جست و جو رتبه بهتری کسب می کند.

۱- دانش شما در زمینه سئو به عنوان صاحب کسب و کار، احتمالا کافی نیست.

شما با خواندن چند مقاله در رابطه با سئو با الفبای آن آشنا می شوید، اما کسب دانش تخصصی در سئو چیزی فراتر از آن است. به عبارتی دیگر، نکات زیادی در مورد سئو در مقالات اینترنتی وجود دارد، اما کافی نیستند! سئو را نمی شود از روی کاغذ یاد گرفت.

در دنیای واقعی یک استراتژی موفق سئو شامل چندین بخش مختلف است. تامین زیرساخت های فنی، بهینه سازی محتوا، تجربه کاربری و بک لینک های مؤثر تنها چند مورد از آن ها هستند. البته اگر بحث سئوی لوکال مطرح باشد، این پارامترها تغییر می کنند. فقط یک متخصص و مشاور سئو قادر است برای دسته بندی های مختلف بهترین استراتژی را ارائه دهد.

علاوه بر این، سئو به اجرای اصولی نیاز دارد. اگر تنها بر روی یکی از فاکتورهای سئو تمرکز کرده باشید، می تواند نتایج بدی داشته باشد، تا حدی که وب سایت شما توسط موتور جست و جو بن شود. یک مشاور سئو این نکات را به خوبی می داند و مراقب است که تمام فعالیت مربوط به سئوی سایت شما بر اساس استانداردها باشد و از قوانین گوگل پیروی کند.

۲- الگوریتم های گوگل و دیگر موتورهای جستجو دائما در حال تغییر است.

گوگل در طول یک روز چندین بار الگوریتم های جزئی و کلی را عوض می کند. در چنین شرایطی، برای شما دشوار خواهد بود که هم تغییرات این الگوریتم ها را زیر نظر داشته باشید و هم به قسمت های دیگر تجارت خود برسید. در عوض، یک مشاور متخصص، این الگوریتم ها را رصد می کند و اثرات آن ها را بر نتایج جست و جوی گوگل بررسی می کند. یک مشاور سئو به همه این تغییرات آگاه است، کمک می کند تا با این تغییرات همگام باشید و جایگاه خود را از دست ندهید.

۳- متخصصان سئو از ابزارهای حرفه ای و تخصصی استفاده می کنند.

بدون ابزارهای درست، فرآیند سئو مثل پیدا کردن سوزن در انبار کاه است. سخت یا حتی غیرممکن.

به عنوان مدیر اجرایی یک کسب وکار دیجیتال، ممکن است زمان نداشته باشید تا به دنبال ابزارهای مناسب سئو بگردید. حتی ممکن است همه آن ها را به خوبی نشناسید. علاوه بر این، بعضی از آن ها ممکن است از توان بودجه ی شما خارج باشند.

ابزارهایی وجود دارند که هزینه دار هستند، ولی نتایج دقیق تری از وضعیت جست وجوی کلیدواژه های مختلف ارائه می دهند.

یک مشاور سئو، از قبل هزینه کرده و این ابزارها را تهیه کرده است. او این ابزارها را می شناسد و بلد است از آن ها به بهترین شکل ممکن استفاده کند.

۴- مشاوران سئو، با استفاده از ابزارها، تحلیل های دقیق و قوی ارائه می دهند.

در سئو، تحلیل و آنالیز حرف اول را می زند. بدون آنالیز، تمام زحمات به راحتی هدر می رود.

نرم افزارهای تحلیل و بررسی به شما کمک می کنند تا نتایجی را که می گیرید به نسبت تلاش و هزینه ای که داشته اید بررسی کنید. این ابزارها کمک می کنند کلیدواژه های مختلفی که استفاده کرده اید را بررسی کنید و ببینید که استراتژی به کاررفته در کدام یک نتیجه ی مثبت داشته و در کدام یک نتیجه ی منفی گرفته اید.

البته این نرم افزارها می توانند برای افراد غیرمتخصص پیچیده و سخت و گاهی گمراه کننده باشند. بررسی عمیق و دقیق این آمارها به تخصص و شناخت زیاد احتیاج دارد. همچنین استفاده از این نتایج و دخالت دادن آن ها در استراتژی مسیر، باز هم کار یک مشاور سئوی حرفه ای است.

می دانید که صرف نظر از تلاش ها و استراتژی های به کاررفته در سئو، نرخ «بانس ریت» ممکن است همچنان بالا باشد. یعنی مخاطب شما را در گوگل پیدا می کند، صفحه را باز می کند، اما سریع آن را ترک می کند. سؤال اصلی اینجاست که «چرا؟».

آیا می توانید به تنهایی راه حل و حتی دلیل این مشکل را پیدا کنید؟ در اینجاست که یک مشاور سئوی متخصص به کمک شما می آید.

۵- سهل انگاری در تدوین استراتژی سئو، می تواند فاجعه به بار بیاورد.

دو نوع سئوی معروف وجود دارد: «سئوی کلاه سیاه» و «سئوی کلاه سفید». همان طور که از نام ها پیداست، سئوی کلاه سفید نوع خوب است ولی سئوی کلاه سیاه استفاده ی نادرست از تاکتیک های سئو است. گوگل باهوش تر از این حرف هاست که گول سئوی کلاه سیاه را بخورد! خط میان این دو نوع سئو بسیار باریک است و عبور از این خط می تواند نتایج جدی داشته باشد. حتی می تواند درنهایت به بن شدن سایت شما منتهی شود. در اینجا چند معیار معرفی می کنیم که قبل از شروع استراتژی سئوی خود باید آن ها را بشناسید.

  1. استفاده ی بی دلیل و نادرست از کلیدواژه در متن صرفاً برای زیاد شدن تعداد آن
  2. بک لینک دادن با لینک های مصنوعی و از سایت های به دردنخور
  3. استفاده از کلمات کلیدی بی ربط
  4. صحبت رمزگونه و مبهم در متن محتوا
  5. متن کپی شده

پس حواستان باشد که قبل از این که این مسائل به جایگاه وب سایت شما آسیب بزند آن ها را رفع کنید.

۶- مشاور سئو، سال ها این کاره بوده است و دانش و تجربه بیشتری دارد.

یک مشاور متخصص سئو، زمان خود را به شناخت سئو و تکنیک های آن اختصاص داده است. درواقع شغل او همین است! پس قطعاً بیشتر از دیگران با پیچ وخم های این موضوع آشناست.

استخدام یک مشاور سئوی حرفه ای، باعث می شود بتوانید از تجربه های مفید او برای استراتژی های سئوی خود استفاده کنید.

در رقابت سختی که در بازاریابی دیجیتال در جریان است، هیچ جایی برای خطا وجود ندارد. همچنین بهترین نتیجه ی سئو فقط از طریق متخصصان آن به دست می آید. علاوه بر این می توانید از یک متخصص سئو نکات بیشتری را یاد بگیرید. شاید در آینده شما هم به عنوان یک بازاریاب حرفه ای، دانش تخصصی تری از سئو به دست آوردید.

۷- مشاور سئو به افزایش بازدهی (ROI) می اندیشد، نه صرفا کسب رتبه خوب.

وقتی که پول عزیز خود را برای یک کسب وکار اینترنتی سرمایه گذاری می کنید، دوست دارید که بیشترین سود ممکن را به دست بیاورید. در این شرایط، سئو به کمک شما می آید تا نرخ بازدهی خود را افزایش دهید. برای هر نوع سرمایه گذاری و تبلیغاتی، چه از نوع سنتی و چه از نوع دیجیتال (PPC) میزان مشخصی بازده و سود ضروری است.

برخلاف بسیاری از روش های تبلیغات آنلاین و سنتی، سئو فقط مخاطبان هدف شما و خدمات مورد نیاز آن ها را در نظر می گیرد. بنابراین پتانسیل سوددهی بیشتری دارد. با این حال، می توانید با هزینه معقول، توسط یک مشاور سئو از حرفه ای ترین خدمات سئو بهره ببرید. نتیجه ی این کار رشد چشمگیر نرخ بازده کسب وکار خواهد بود.

۸- استخدام مشاور سئو نوعی صرفه جویی در زمان و هزینه است.

زمان و بودجه مهم ترین عوامل در هر نوع استراتژی بازاریابی هستند. در مورد سئو هم این موضوع صادق است. یک متخصص سئو، به شما کمک می کند تا زمان ارزشمند خود را صرف قسمت های دیگر کسب وکار کنید، همچنین شما را از شر بسیاری از خرج های بیهوده رها می کند.

البته قبلاً هم در مورد الگوریتم های گوگل و تغییرات مداوم آن ها صحبت کرده ایم. همراه شدن با این تغییرات زمان و انرژی لازم دارد. همچنین بعضی مواقع این تغییرات مانعی بر سر راه سئوی شما می شوند که برداشتن این موانع تخصص و مهارت لازم دارد.

۹- راهکارهای شما توسط یک متخصص کاربلد و باتجربه، تائید و تصحیح خواهند شد.

وقتی با یک مشاور سئو کار می کنید، می توانید از جلسات طوفان فکری که با یک متخصص دارید لذت ببرید. می توانید استراتژی سئو پیشنهاد کنید و این پیشنهاد ها توسط یک متخصص تائید و تصحیح شوند.

گسترش دادن دایره روابط حرفه ای همیشه سودمند بوده است و حتی در آینده می تواند کمک بزرگی برای کسب وکار شما باشد. مثلاً در این مورد می توانید دانش سئوی خود را نیز ارتقا دهید و در آینده از آن استفاده کنید.

البته به اشتراک گذاشتن افکار و برنامه ها با یک متخصص در این زمینه به تنهایی مزیتی عالی برای استخدام یک مشاور سئو است.

۱۰- نحوه پایش رقبا و کسب اطلاع از فعالیت های سئو آن ها را از مشاور سئو خود خواهید آموخت.

نکته آخر این که استخدام یک مشاور سئو به شما کمک می کند از فعالیت رقیبان خود باخبر باشید. می توانید ارزیابی کنید که با استراتژی فعلی خود آیا می توانید از آن ها جلو بزنید یا نه.

در تجارت مدرن، به ویژه تجارت آنلاین، همیشه می توان وجود رقبای قوی و تلاش زیاد آن ها را حس کرد. سرمایه گذاری صحیح، به ویژه سرمایه گذاری صحیح برای تاکتیک های سئو، به شما کمک می کند تا از آن ها پیشی بگیرید.

یک مشاور سئوی حرفه ای تحقیقات عمیق و دقیقی دارد تا بتواند مشتریان بالقوه را به سمت کسب وکار شما هدایت کند.

خب در نهایت چه کنیم؟

حالا که متوجه اهمیت استخدام یک مشاور سئو هستید، سؤال واضح بعدی مطرح می شود: «از کجا بهترین مشاور سئو را پیدا کنیم؟»

بهتر است برای پیدا کردن یک متخصص، معیارهای واقعی و متناسب با کسب وکار خود را در نظر بگیرید و عجله نکنید. بنابراین ابتدا الزامات کسب وکار خود را در نظر بگیرید و بعد به دنبال استخدام مشاور سئو باشید.

اگر به صورت خلاصه و صمیمانه تر بگوییم…

اگر در حال فعالیت در شرکت های تجاری کوچک یا متوسط هستید، شرایط سخت و پیچیده تری را در پیش دارید. از طرفی احتمالا بودجه محدودی دارید و اگر سرمایه گذاری اشتباهی انجام دهید، مخصوصاً اگر بحث سئو مطرح باشد، نتیجه ی این اشتباه می تواند جبران ناپذیر باشد.

حتی در سازمان های بزرگ تر، این فشار و استرس همیشه وجود دارد که در لیست بهترین ها همیشه مطرح باشید. اگر در نتایج جست و جوی گوگل در لیست برترین ها نباشید، ممکن است اعتبار شما از دست برود.

بنابراین، صرف نظر از اندازه و تعداد کارمندان یک شرکت تجاری، سئو همیشه یکی از مهم ترین موضوعات است. به طوری که اجرای درست و مناسب آن بهترین نتایج را دارد و کوچک ترین اشتباهات در آن می توانند جبران ناپذیر باشند.

برای دریافت مشاوره سئو، می توانید با ما در ارتباط باشید.

شاید علاقه مند به مطالعه این نوشته ها نیز باشید:

  • مزایای سئو و بهینه سازی سایت: چرا هر کسب و کاری به سئو نیاز دارد؟

    در دو سه سال اخیر مخصوصا با شیوع ویروس کرونا مردم به دنیای آنلاین تمایل…

  • نحوه محاسبه هزینه انجام سئو، قیمت بهینه سازی سایت

    شرکت ها و آژانس های بزرگ و کوچک بسیاری در زمینه دیجیتال مارکتینگ یا به…

  • اصول اساسی سئو در سال ۱۳۹۸

    امروزه سئو بیشتر از همیشه اهمیت دارد و هر کسب وکار آنلاینی باید با اصول اساسی…

  • رایج ترین خطاها در سئو – اینفوگرافی

    احتمالاً بعد از دیدن عنوان، با خود فکر کرده اید که ‘چه نکته ی جدیدی ممکن است…

  • سئو کلاه سیاه و عواقب خانمان سوز آن؛ عجله نکرده و سفید پیش بروید…

    بهینه سازی موتورهای جستجو یا همان سئو (سئو) از حیاتی ترین فعالیت های تجارت الکترونیک محسوب می شود.…

ادامه مطلب در سایت منبع

تولید محتوا یکی از کارهای تخصصی در زمینه تامین محتوا برای وب سایت ها یا وبلاگ هایی با موضوعات مختلف می باشد. بازاریابی محتوا بر استفاده از محتوای ارزشمند و مرتبط، متمرکز است تا بتواند نظر مشتریان و مدیران وب سایت را جلب کند و بتوانند به این مطالب دسترسی داشته باشند. و در نهایت می تواند از جنبه های مختلفی بر رشد و ارتقا سایت تاثیر بگذارد. با این وجود لازم است تا محتواگذاران بر اساس قواعد و قوانین مشخصی این کار را انجام دهند تا ضمن حفظ جایگاه و رتبه سایت خود بتوانند رنکینگ خود را افزایش دهند. این قوانین که می تواند جنبه پیشگیرانه یا تقویت کننده را نیز در تولید محتوا داشته باشد به نام سئو یا بهینه سازی سایت نامیده می شود.

این مطلب را هم از دست ندهید :   ایده های نوآورانه برایسئو در دیجیتال مارکتینگ که حتما در نظر بگیرید

برای این که در خصوص سئو و نیز آشنایی با تولید محتوای منطبق با قوانین سئو بیشتر آشنا شوید شما را به خواندن ادامه این مطلب دعوت می کنیم.

سئو را یاد بگیرید

این شرکت همچنین به منظور توسعه دانش تولید محتوا این دوره ها را غیر از کلان شهرها در سایر مراکز استان ها نیز برگزار نموده و افراد زیادی توانسته اند با حضور در دوره های آموزش تولید محتوا و سئو این مهارت ها را کسب نموده و در این زمینه مشغول به کار شوند. در واقع سئو و روش های تولید محتوا هر چند در سالیان اخیر به کشور ما راه پیدا کرده است ولی در سایر کشورها دارای سوابق و پیشینه طولانی تری می باشد.

همراستایی سئو با تولید محتوا

تولید محتوا و سئو از جمله مواردی هستند که از نوعی همراستایی برخوردار هستند. بدین معنی که تاثیر پذیری مستقیمی بر یکدیگر دارند. در واقع بازاریابی محتوا یک صنعت بزرگتر و گسترده تر از سئو است و باید بگوییم سئو بخش از بازاریابی محتواست. در صورتی که تولید محتوا بتواند در هدف گذاری و رعایت نکات سئو موفق باشد بنابراین می تواند نتیجه ای معکوس را برای وب سایت مربوطه رقم بزند.

چگونگی همراستا قرار دادن تولید محتوا و سئو

۱٫ معیارهای خود را مشخص کنید

معیارهای سئو : مانند TrustFlow یا CitationFlow ، بک لینک های کلی، ترافیک و رتبه بندی کلمات کلیدی.

معیارهای اجتماعی: مانند دنبال کنندگان توییتر، طرفداران فیس بوک و غیره. همچنین توجه داشته باشید که منبع معتبر مورد نظر شما هر چند وقت یکبار در هر پلتفرم به روز می شوند و چه نوع مطالبی را به اشتراک می گذارند (تصاویر، فیلم ها، پست های متنی یا اشتراک گذاری مجدد)

معیارهای محتوا: مانند تعداد دفعاتی که آنها پست های وبلاگ خود را به روز می کنند، از چه شبکه هایی برای تبلیغ محتوای خود استفاده می کنند (مانند YouTube یا Slideshare) و چه نوع محتوایی ایجاد می کنند (پست های وبلاگ، تصاویر سفید ، و غیره).

انجام این کار به شما کمک می ‎کند موفقیت خود را کمی تعیین کرده و از ادامه مسیر صحیح اطمینان حاصل کنید.

۲. از سئو برای هدایت تولید محتوا استفاده کنید

برنامه سئو شما باید، نوع و موضوع محتوایی را که ایجاد می کنید، مشخص کند:

ایده های محتوا: از کلمه کلیدی برای تولید محتوا استفاده کنید. ایده هایی را که حول کلمات کلیدی مورد نظر شما می چرخند، اولویت بندی کنید.

نوع محتوا: محتوای طولانی تر رتبه بندی بهتری نسبت به محتوای کوتاه سایت دارد. برای موضوعات انتخابی خود در صورت امکان محتوای طولانی (بیشتر از ۲۰۰۰ کلمه) ایجاد کنید. برای کلمات کلیدی خاص، بهتر است به جای مقاله، یک ویدیوی بهینه سازی شده در YouTube ایجاد کنید.

قالب بندی محتوا: قبل از انتشار، محتوای خود را با سئو بهینه کنید. اطمینان حاصل کنید که از برچسب های سرصفحه مناسب استفاده می کنید، کلمات کلیدی مورد نظر خود را در سراسر محتوا قرار دهید و از توضیحات متای بهینه استفاده کنید.

سعی کنید بازاریابی محتوای خود را از منشور سئو مشاهده کنید. شما هنوز هم می توانید محتوای دوستانه خود را برای رسانه های اجتماعی ایجاد کنید، اما بیشتر تمرکز شما باید بر توسعه محتوای طولانی مدت و بهینه سازی شده برای جستجو باشد.

۳. در انتشار محتوای خود بر سئو تمرکز کنید

اکثر بازاریابان محتوا کانال های اجتماعی خود را به روز می کنند، یک ایمیل برای مشترکین ارسال می کنند و شاید یک ‘boot’ فیس بوک بخرند تا ترافیک به یک مطلب تازه منتشر شده را افزایش دهند. اگرچه این کار ممکن است باعث ایجاد ترافیک شود، اما برای سئو شما کار چندانی نخواهد کرد. اگر بخواهید محتوای تازه منتشر شده شما پیوندهایی را بدست آورد تا در رتبه بندی صعود کند، استراتژی توزیع شبکه های اجتماعی و ایمیل محور در این زمینه کافی نیست.

استراتژی توزیع خود را سازماندهی کنید تا بیشتر به سئو نزدیک باشد. این به معنی اولویت بندی موارد زیر است:

توسعه لینک: یک روال معمول برای شناسایی اهداف لینک احتمالی برای هر مطلبی که منتشر می کنید، ایجاد کنید. این اهداف ممکن است افرادی باشند که در گذشته به مطالب مشابه پیوند داده اند یا صفحات منابع و غیره.

روابط عمومی و بازاریابی تأثیرگذار: روابط عمومی (تماس با روزنامه نگاران برای تبلیغ در مطبوعات) و بازاریابی تأثیرگذار (دستیابی به افراد تأثیرگذار برای تبلیغ سایت یا رسانه های اجتماعی) تا حد زیادی مرتبط هستند. هر دو بر توسعه روابط بلندمدت و سودمند متقابل تمرکز می کنند. برای پرورش چنین روابطی وقت بگذارید. هنگامی که محتوای مناسبی دارید، می توانید از این روابط برای ارتقاء (و لینک های پشتیبان) استفاده کنید.

۴. محتوای خارج از سایت را توسعه دهید

یک استراتژی محتوای متمرکز بر سئو باید دارای محتوای خارج از سایت باشد. هدف از این محتوا معمولاً دو چیز است: ایجاد اعتبار و کسب بک لینک. مورد اول به ایجاد اطلاع از سایت شما کمک می کند در حالی که دومی سئو شما را بهبود می بخشد. متن زیر درباره برخی از محتوای خارج از سایت است که باید به عنوان بخشی از استراتژی محتوای خود ایجاد کنید:

تصاویر اینفوگرافیک درباره موضوعات مرتبط که بعداً می توانند در وب سایت های مختلف (با لینک به سایت شما) منتشر شوند.

ارائه ها، ویدئوها، پاسخ های Quora و غیره. محتوای موجود خود را در ارائه های Slideshare ، پاسخ Quora و غیره قرار دهید. هدف شما در اینجا بهبود دید برند و دریافت لینک به سایت شما است.

۵. بهینه سازی محتوا برای قابلیت جستجوی بیشتر

در حالی که بسیاری از تاکتیک های ذکر شده در بالا بر سئو خارج از سایت (به عنوان مثال بک لینک) متمرکز هستند، شما می توانید جستجو را از طریق تاکتیک های داخل سایت نیز بهبود ببخشید. برای بهینه سازی سئو در صفحه با استفاده از سرصفحه ها و کلمات کلیدی مناسب در محتوای خود باید اقدامات زیر را نیز در نظر بگیرید:

از نشانه گذاری Schema.org استفاده کنید:

نشانه گذاری Schema.org یافتن سایت شما را آسان تر می کند و می تواند به شما در کسب رتبه بالاتر در نتایج جستجوی گوگل ها کمک کند.

بهینه سازی با rich answers:

پاسخ های غنی پاسخ های کوتاهی هستند که در بالای برخی از پرس و جوها مانند ‘HTTP چیست؟’ نشان داده می شوند. وجود یک rich answers می تواند CTR سایت شما را در نتایج جستجوی گوگل ها افزایش دهد. با نوشتن یک پاسخ کوتاه و یک پاراگراف در ابتدای هر مقاله، محتوای خود را برای این قطعات بهینه کنید.

بهینه سازی عنوان برای CTR بالاتر:

تعداد کلیک هایی که از نتایج جستجوی گوگل دریافت می کنید بستگی به رتبه و عنوان شما دارد. یک عنوان جذاب می تواند کلیک های بیشتری را نسبت به یک عنوان خسته کننده با رتبه بهتر به خود جلب کند.

از آدرس های اینترنتی مناسب سئو استفاده کنید:

URL های کوتاه و شامل کلمات کلیدی (مانند ‘example.com/fast-cars’) نسبت به عناوین طولانی و سخت خواندنی (مانند ‘example.com/2016/05/) دارای رتبه بهتر هستند. این آدرس های اینترنتی تجربه کاربری بهتری را ایجاد می کنند.

بهبود سرعت سایت:

گوگل سرعت سایت را یکی از عوامل اصلی رتبه بندی می داند. بهبود آن می تواند رتبه بندی شما را بهبود بخشد. این تنها چند مورد از کارهایی است که می توانید انجام دهید. کارهای بیشتری هستند تا محتوای خود را برای رتبه بندی بهتر، بهینه کنید.

قسمت هایی از سایت که می تواند شامل محتوای سئو شده باشد

صفحه های معرفی محصولات : این صفحات هم برای محتوای سئو شده و هم به عنوان صفحه فرود مناسب است.

مقالات آموزشی: همیشه مقالاتی که جنبه آموزشی دارند از صفحات فروش محصول، جذاب تر هستند و شانس بیشتری برای جذب مخاطب دارند.

لیست ها: که همان مقالات هستند اما به روش بهینه تری مطالب را در دسترس مخاطبین قرار می دهند. و به نظر می رسد که این نوع عناوین هنگامی که در نتایج جستجو یا در فیدهای رسانه های اجتماعی یافت می شوند، بیشتر مورد توجه قرار می گیرند.

ویدیوها: چون ویدیوها معمولا کمتر از صفحاتِ حاوی متن هستند میتوان با ایجاد یک ویدیو، رتبه بندی سایت را افزایش داد. ویدیوها می توانند شامل نحوه استفاده از محصولات یا توضیحاتی در رابطه با حوزه کاری و فعالیت شما باشند.

تصاویر اینفوگرافیک: این تصاویر حاوی داده های زیادی، در قالب نمودار و به صورت خلاصه شده هستند و می توانند رتبه صفحات و بازدید لینک ها را افزایش دهند.

معایب تولید محتوا بدون سئو

در صورتی که محتوای تولید شده توسط سئو کار مجرب تولید نشود ممکن است نتواند انتظارات مشتری را از یک محتوای موثر و جامع برآورده سازد. مهم ترین مشکلات و معایبی که ممکن است تولید محتوا بدون سئو با آن مواجه شود عبارتند از:

۱– تنزل رتبه سایت : عدم استفاده از چگالی مناسب کلمات کلیدی در متن و نیز عدم رعایت نکات سئو می تواند موجب کاهش رتبه سایت در گوگل و رنکینگ سیمیلار وب شود. بنابراین در صورتی که چگالی مناسب کلمات رعایت نشود مطالب سایت در جستجوگرها دیده نمی شوند و در نتیجه سایت از کشش مناسب به منظور جذب مخاطب بهره مند نخواهد شد. از همین رو رعایت چگالی کلمات کلیدی و حتی کاربرد صحیح کلمات فرعی می تواند در بهینه سازی و ارتقا رتبه سایت بسیار موثر واقع شود.

 

نکته : چون سایت سیمیلار وب جایگزین سایت الکسا شده است و از طرف دیگر، کارهایی که برای بهبود رتبه در الکسا انجام می دادیم تا اندازه ای با سیمیلار وب شباهت دارد به خاطر همین، برخی از مطالبی که قبلا برای الکسا، نوشته شده بود را اینجا بازگویی می کنیم و عبارت “الکسا” با “سیمیلار وب” جایگزین شده است.

 

این چگالی برای کلمات کلیدی مطابق تعریف سئو از ۱٫۵ درصد به نسبت کاراکترهای موجود تا ۳ درصد متغیر است ولی تجارب محتوا نویسی بر پایه سئو نشان می دهد که معمولا حد وسط بین این دو عدد می تواند چگالی مطلوبی برای تولید محتوای منطبق بر سئو باشد.

۲– پنالتی سایت: در صورت ارائه مطالب و بمباران آن از طریق کلمات کلیدی و نیز عدم نظارت کارشناسان سئو سایت در این زمینه گوگل سایت شما را به نوعی بلاک یا به اصطلاح پنالتی کرده و از دسترس خارج می سازد. این کار غیر از تبعات مختلفی که دارد همچنین می تواند به کسب و کار شما نیز لطمه جدی وارد کند و شما در کوتاه مدت مشتریان خودتان را از دست بدهید. بنابراین توصیه می کنیم اجازه بدهید حتما تولید محتوای شما از فیلتر سئوکاران مجرب عبور داده شود. به طور معمول شرکت های دیجیتال مارکتینگ از کارشناسان سئو بدین منظور بهره می گیرند که می توانند متن شما را تا حدود زیادی با مشاوره های لازم متحول سازند.

۳– عدم پذیرش نویسنده: در صورتی که اشتباهات مکرر نویسنده موجب مشکلات و یا ارجاعات مکرر مشتریان و بازبینی متن شود یا متن های کپی شده را به عنوان محتوای مورد نظر خود به مشتریان ارائه دهد و یا محتوای وی فاقد وجاهت لازم به عنوان یک محتوای قابل انتشار در وب سایت مربوطه باشد این کار غیر از این که می تواند به اعتبار نویسنده لطمه جدی وارد کند، می تواند شرکت را از ادامه کار با او منصرف سازد.

ادامه مطلب در سایت منبع

سئو سایت به دو دسته مهم و اصلی تقسیم خواهد شد که عبارتند از: سئو داخلی و سئو خارجی.

اگر به یاد داشته باشید در مقالات قبلی توضیح داده شد که سئو داخلی شامل رعایت تمامی قوانین سئو در صفحه داخلی یک وب سایت است. در ابتدا نیاز است تا سئو کار پایه اولیه سایت را بر مبنای تکنیک های سئوی داخلی بنیان گذاری کند و سپس به سراغ سئو خارجی رود.

سئو خارجی چیست و چه نقشی در بهینه سازی سایت دارد؟

تعریف سئو خارجی

سئو خارجی به کل عملیاتی گفته می شود که در محیط خارجی یک وب سایت صورت می پذیرد و به عبارت دیگر در رتبه بندی آن تاثیر مستقیم دارد. سئو داخلی در یکسری از امور سایت اثر دارد و سئو خارجی در برخی دیگر از روند آن نقش پر رنگ تری را ایفا می کند. با استفاده از تکنیک های سئو خارجی بر تعداد بازدیدکنندگان سایت افزوده می شود که در واقع می توان گفت این بیشترین اثر سئو خارجی بر سایت خواهد بود.

شاخه های سئو خارجی سایت

فرآیند های سئو خارجی شامل ارتباط با شبکه های اجتماعی و ایجاد نمودن بک لینک است. مدیران سایت ها با فعالیت در شبکه های اجتماعی می توانند تاثیرات قابل توجه آن را مشاهده کنند. یکی از اشتباهات رایج این افراد فعال نبودن در شبکه های اجتماعی مختلف است. در کنار آن، ایجاد نمودن لینک از سایت، وبلاگ و یا انجمن های مرتبط یکی از اقدامات ضروری و حساس است. بهترین کار اینست که برای لینک دهی از کلمات کلیدی متفاوت استفاده شود و حتما این اقدام از سایت هایی صورت پذیرد که دارای ارتباط با صفحه سایت ما هستند.

به این نکته نیز توجه داشته باشید که رعایت قوانین سئو خارجی صرفا به این معنا نیست که تعداد مخاطبان اصلی و هدف دار افزایش پیدا می کند بلکه به صورت کلی بر میزان بازدید سایت اعم از کاربر واقعی یا گذرا افزوده خواهد شد. حال اگر بتوان قواعدی را پیاده کرد که بر تعداد کاربران واقعی اضافه شود برگ برنده ای است که شامل حال صاحب سایت خواهد شد.

سئوی خارج از صفحه چیست؟

اینطور فکر کنید:

  • وب سایت شما = سئو در صفحه

  • سایت یا بستر دیگر = سئوی خارج از صفحه

اما برای پیچیده تر شدن امور اغلب باید برای بهینه سازی در گوگل به سئو فنی مراجعه کنید. برای کمک به روشن شدن تفاوتها بین اینها، اجازه دهید این سه رویکرد اصلی سئو را عمیق تر بررسی کنیم. سئو داخلی در مقابل سئوی خارج از صفحه در مقابل سئوی فنی

تقریباً همه تاکتیک های سئو را می توان در یکی از سه قسمت طبقه بندی کرد:

  • سئوی داخلی

  • سئوی خارج از صفحه

  • سئو فنی

اما تفاوت این ها در چیست؟

به سادگی می توانیم این رویکردها را به شرح زیر تعریف کنیم:

سئو داخلی صفحه تاکتیک هایی را که در سایت خود استفاده می کنید و به موتورهای جستجو در درک بهتر و رتبه بندی مطالب شما کمک می کند، پوشش می دهد. از ایجاد محتوای عالی در سایت خود، بهینه سازی برچسب های عنوان، برچسب های متا، و برچسب های H گرفته تا پیوندهای داخلی، بهینه سازی تصویر و موارد دیگر-همه اینها تحت سئوی داخلی صفحه قرار می گیرند.

سئوی خارج از صفحه شامل تاکتیک هایی است که مربوط به فعالیت هایی است که به دور از وب سایت شما انجام می شود. پیوند سازی اغلب تاکتیک اصلی خارج از صفحه در نظر گرفته می شود اما این شامل تاکتیک هایی مانند بازاریابی محتوا، رسانه های اجتماعی، ظاهر شدن در پادکست ها، بررسی فرود، ایجاد نقل قول های محلی و موارد دیگر نیز می شود.

سئو فنی مواردی را که مستقیماً پوشش می دهد، پوشش می دهد ایندکس شدن و خزیدن سایت شما توسط موتورهای جستجو را تحت تأثیر قرار دهد. برخی استدلال می کنند که این امر تحت سئو داخلی صفحه قرار می گیرد. با این حال به طور گسترده ای به عنوان یک رشته به خودی خود در نظر گرفته می شود: بهینه سازی سرعت سایت، داده های ساختار یافته، استاندارد سازی و موارد دیگر همه به عنوان سئو فنی.

چرا به سئوی خارج از صفحه نیاز دارید

بدون سئوی خارج از صفحه، برای رتبه بندی برای جستجوی واژه های جستجویی مشکل خواهید داشت در مورد سئوی خارج از صفحه به عنوان ایجاد اقتدار سایت خود فکر کنید و بدون این سایت شما از آنهایی که قبلاً دارای قدرت بالاتری هستند پیشی نمی گیرد. و معمولاً اینطور است که محتوای وب سایت های معتبرتر از وب سایت های دارای رتبه پایین رتبه بالاتری دارند و وقتی از فکر کردن درباره آن دست می کشید، منطقی است. این مثال به شما کمک می کند تا اهمیت سئو خارج از صفحه را درک کنید. همه چیز در مورد افزایش اعتبار سایت شما است. چیزی که اغلب در کنار ایجاد یک نام تجاری همراه است پیوندها به هیچ وجه تنها سیگنالهای خارج از صفحه ای نیستند که الگوریتم گوگل برای رتبه بندی وب سایت از آن استفاده می کند، علیرغم احتمالاً مهم ترین.

بعید به نظر می رسد که یک استراتژی خارج از صفحه که شامل ایجاد لینک نیست، نتایج مورد نیاز را به دنبال داشته باشد زیرا پیوندها یکی از سه عامل رتبه بندی برتر گوگل هستند. اما تصور اینکه فقط می توانید بر روی لینک سازی تمرکز کنید اشتباه است. بسیاری از تکنیک ها و تاکتیک های سئو خارج از صفحه وجود دارد که باید از آنها استفاده کنید-آنها نه تنها به شما در موفقیت سئو کمک می کنند بلکه به ساختن نام تجاری شما نیز کمک می کنند.

ادامه مطلب در سایت منبع