نکات مهم و ضروری در مورد آموزش محتوا نویسی

آموزش محتوا نویسی در سایت در حال حاضر به یک ترند تبدیل شده است. فضای مجازی بخش بسیار بزرگی از زندگی ما را اشغال کرده است. اما این ما هستیم که انتخاب می کنیم چقدر در طول روز در این فضا به فعالیت بپردازیم، و کدام یک از فعالیت های خودمان را به صورت آنلاین انجام برسانیم.

تولید محتوا-بازاریابی محتوا

گسترش کسب و کار

علاوه بر تاثیر غیر قابل انکار فضای مجازی در زندگی، استفاده از این بستر باعث راحت تر شدن انجام برخی از کار ها می شود. در حال حاضر به دلیل مشغله های کاری و کمبود وقت بسیاری از کسب و کار ها تلاش می کنند تا با استفاده از خدمات غیرحضوری مشتریان را به سمت خودشان جذب کنند. تحقیقات بسیار زیادی نشان داده که استفاده از بستر مجازی می تواند به شدت روی گسترش کسب و کار تاثیر گذار باشد.

آموزش محتوا نویسی

با توجه به همین موارد، روند آموزش محتوا نویسی در سایت، امروزه پرطرفدار شده است. اگر شما کمی باهوش باشید می توانید در فضای بزرگی که به وجود آمده برای خودتان کسب سود داشته باشید و یک درآمد ایجاد کنید. بسیاری از ما دوست نداریم که کسب و کار خصوصی خودمان را داشته باشیم. اما می توانیم با استفاده از فضای به وجود آمده به راحتی و بدون هیچ گونه مشکلی؛ با کمک به کسب و کار های دیگر برای خود درآمدزایی داشته باشیم . یکی از روش های پر سود در این شرایط؛ دیدن در سایت می باشد.

چگونه روند آموزش محتوا نویسی را شروع کنم؟

اگر شما نیز کنجکاو هستید تا به این سوال پاسخ دهید که چگونه محتوا بنویسیم؛ باید بگوییم که روند تولید محتوا روند نسبتاً طولانی می باشد. اگر می خواهید به صورت فریلنسر در این زمینه فعالیت داشته باشید؛ باید این موضوع را بدانید که به هیچ منبع واحد و فرد خاصی برای آموزش به شما وجود ندارد.

تولید محتوا-بازاریابی محتوا

این خود شما هستید که باید تلاش کنید تا با تحقیق و توسعه، مهارت های لازم در این زمینه را فرا بگیرید. هنگامی که شما موفق شوید این مهارت ها را یاد بگیرید، می توانید وارد بازار کار شوید و به صورت تجربی نیز مهارت های خودتان را بهبود بخشید. به هر حال مراحل و روند آموزش محتوا نویسی در سایت شامل موارد گوناگونی می شود. بیایید یکدیگر برخی از این موارد را بررسی کنیم.

بازار هدف

در قدم اول شما باید لیستی از مهارت هایی که دارید را درست کنید . این لیست به شما کمک می کند تا با دید بازی متوجه شوید که در چه زمینه ای متخصص هستید، و در چه زمینه ای باید مهارت های بیشتری یاد بگیرید. در قدم بعدی شما باید شناخت خود از مخاطب را بالاتر ببرید و سعی کنید که مطابق با سلیقه بازار هدف به تولید محتوا بپردازید.

بازاریابی خوب

بازاریابی

برای پیشبرد روند آموزش محتوا نویسی در سایت، زمینه تخصصی خود را انتخاب کنید

توجه کنید که برای آموزش محتوا نویسی در سایت شما به عنوان یک فرد هنرجو باید زمینه تخصصی تولید محتوای خود را انتخاب کنید. انواع متفاوت و گوناگونی از وجود دارند که هرکدام ویژگی های مخصوص به خودشان را دارند .

تولید محتوای سئو شده

هر کدام از این محتوا ها در شرایط خاصی مورد استفاده قرار می گیرند تا بتوانند تاثیر خوبی روی مخاطبین بگذارند. شما به عنوان فردی که قصد دارید در زمینه تولید محتوای آنلاین فعالیت داشته باشید، باید انواع گوناگون این محتوا ها را بشناسید. برای مثال شما باید انتخاب کنید که میخواهید در کدام بخش از تخصص های ، تولید وبلاگ، تبلیغ نویسی، نگارش فنی، نگارش بازنویسی، نگارش ترجمه، و غیره فعالیت کنید.

روند آموزش محتوا

البته توجه کنید که هیچ گونه محدودیتی برای شما در زمینه انتخاب این روش های نگارش وجود ندارد. شما به عنوان یک نویسنده متخصص می توانید روی نحوه نگارش تمامی تسلط داشته باشید؛ یا می توانید به انتخاب خود یک یا چند مورد از آن ها را فرابگیرید .

به هر حال نکته مهم در این زمینه، این می باشد که شما در روند آموزش محتوا نویسی در سایت به صورت هوشمندانه عمل کنید. یعنی به سراغ روش های محتوا نویسی بروید که کمی روی آن ها تسلط و استعداد دارید.

چگونه بعد از آموزش محتوا نویسی در سایت به یک فریلنسر موفق تبدیل شویم؟

freelancer-فریلنسر

نگارش محتوی های حرفه ای

این که شما چگونه با سایر کارمندان، مشتریان، و کارفرما رفتار کنید به صورت تجربی کاملاً در این محیط برای شما آشکار خواهد شد. اما هنگامی که شما انتخاب می کنید که به صورت فریلنس در یک زمینه فعالیت داشته باشید، هیچ کدام از این مهارت ها به راحتی بدست نخواهند آمد. برای این که به فریلنسر موفق تبدیل شوید باید نکاتی را بدانید.

برای مثال شما باید همواره مطالعه داشته باشید و در رابطه با نحوه نگارش تحقیق کنید. بستر های گوناگونی در فضای مجازی وجود دارد که می توانند شما را آرام آرام به یک فریلنسر حرفه ای تبدیل کنند. سعی کنید که زیادی روی خود فشار نیاورید و به اندازه توان خود از مهارت هایی که دارید بهره ببرید.

مسیر فریلنسر موفق

خسته شدن می تواند کیفیت کار شما را پایین تر بیاورد، و همین موضوع می تواند شما را از مسیر فریلنسر موفق شدن، دور کند . همیشه خواسته مشتری را ارج تر قرار دهید. این موضوع به این معنی نیست که شما خودتان را به یک برده تبدیل کنید.

اما تلاش کنید تا آنجا که می شود سلیقه و خواسته های مشتری را ارجح تر از موارد دیگر قرار دهید تا بتوانید اخلاق مشتری مداری را در خود بیشتر کنید. سعی کنید که تا آنجا که می شود مهارت های گوناگونی را کسب کنید و در زمینه های متنوع تخصص داشته باشید.

خلاقیت و نوآوری

نحوه آموزش محتوا نویسی

نویسندگی یکی از شیرین ترین و دل نشین ترین شغل های دنیا می باشد. این که شما مهارت بیان ایده ها و نظرات خود به بهترین و درست ترین نحو ممکن را داشته باشید، می تواند لذت سرشاری را به شما تزریق کند. ما در این محتوا تلاش کردیم تا برای شما به طور کامل در رابطه با نحوه آموزش محتوا نویسی در سایت صحبت کنیم و به شما بگوییم که چگونه می توانید در این زمینه موفق تر عمل کنید.

ایده

محتوا نویس

شما می توانید از طریق روش های گوناگونی روند آموزش محتوا نویسی در سایت را طی کنید. یا می توانید در دوره های آنلاین متفاوت شرکت کنید. همچنین می توانید خودتان با تحقیق و جستجو مهارت های مورد نیاز در این زمینه را فرا بگیرید. این شما هستید که انتخاب می کنید از طریق چه روشی این مهارت ها را فرا بگیرید و به یک محتوا نویس تبدیل شوید.

پروژه های گوناگون

سایت مارکتینگ

محتوای کامل در سایت منبع

محتوای صوتی چیست؟ و چه معنی در تجارت شما دارد؟

در فضای محتوای دیجیتال روند رو به رشدی وجود دارد و این امر ارزش آن را دارد که از منظر بازاریابی به آن وارد شوید. در اینجا ما در مورد صوتی که شما در محتوای ویدئویی خود استفاده می کنید صحبت نمی کنیم زیرا این امر یک موضوع کاملاً جداگانه است بلکه در مورد بازاریابی محتوای صوتی صحبت می کنیم. محتوای صوتی چیست؟ محتوای صوتی متشکل از ترکیبی از اصوات و کلمات است که باهم اطلاعات را ایجاد کرده و توسط شنوندگان داده، استفاده می شود.

به همین دلیل است که در ادامه قصد داریم در مورد انواع محتواهای صوتی یا همان صحبت کنیم و به ضرورت آموزش تولید محتوای صوتی برای پیشرفت در امر بازاریابی اشاره کنیم. محتوای صوتی به دلیل آسان بودن تعامل با آن، با محتواهای ویدیویی و متنی تفاوت دارد. این نوع محتوا منفعل تر از کلمات ویدئویی و نوشتاری است زیرا شما برای گوش دادن به آن مجبور نیستید یکجا بنشینید. در عوض، می توانید به هرکجا که می روید چه در سالن ورزشی، چه در اتومبیل، چه در خانه و چه در انجام کارهای منزل یا بیرون از منزل، به آن گوش دهید.

نمونه های محتوای صوتی چیست؟

در زیر فهرستی از برترین انواع محتوای صوتی ذکرشده است.

  • پادکست

  • کتاب صوتی

  • جستجوی صوتی

  • تبلیغات صوتی

  • گزینه های جایگزین بازاریابی صوتی

معیارهای لازم برای اینکه چگونه تولید محتوا کنیم؟

در این بخش از مقاله، ما قصد داریم روش های امتحان شده و واقعی برای تولید محتوای محرک و جذاب را برای شما بیان کنیم. همچنین عناصر اساسی برای داشتن یک وب سایت موفق را نیز برای شما توصیف می کنیم و در ادامه به آموزش تولید محتوای صوتی که یکی از انواع محتواهای یک وب سایت است، می پردازیم. محتوایی که شما تولید می کنید باید به اندازه ای جذاب باشد تا مخاطبان شما به طور مداوم از سایت شما بازدید کرده و منتظر انتشار محتوای بعدی شما باشند.

یکی از مواردی که باید برای تولید محتوا به آن دقت نمایید، توجه به علایق بازدیدکنندگان وب سایت شما است و به این سؤال بپردازد که چه چیزی برای آن ها مفید است و چگونه می توان تجارت خود و زندگی مردم را بهبود بخشید. برای تحقق این امر، محتوای قوی باید در قالب محصولات، خدمات و ویژگی های عقلانی تولید شود. این در حالی است که این محتوا به طور مداوم باید در حال پیشرفت باشد.

برای اینکه بدانیم چگونه تولید محتوا کنیم، در ادامه برای شما بهترین روش های تولید یک محتوای خوب، جذاب و محرک را بررسی نموده ایم. بدون تردید از این روش ها می توان برای تولید انواع محتواهای صوتی نیز استفاده نمود و با استفاده از آن به آموزش تولید محتوای صوتی نیز پرداخت.

روش های آموزش محتوا نویسی

برای تولید یک محتوای جذاب و مناسب روش های مختلفی وجود دارد. در زیر به چند روش مهم و کاربردی به منظور آموزش محتوا نویسی، اشاره شده است:

  • در ارتباط با موضوع خود از کتاب ها و نشریات مربوطه استفاده کنید و خلاصه مطالبی را که خوانده اید، بنویسید و ایده های خود را مستند کنید.

  • با کمک دیگران ایده های نو و خلاقانه بدهید. یک گروه از مشاوران معتمد را دور خود جمع کنید. عضویت در یک گروه متفکر و قدرتمند و داشتن مشاوران معتمد، راهی عالی برای بهبود ایده ها و خلاقیت های فکری شما است.

  • برای پیشرفت کاری خود سرمایه گذاری کنید.

  • در مورد فرضیات اساسی سؤال کنید. این نه تنها شامل فرضیات خود شما است بلکه در مورد مشاوران و مشتریان شما نیز صدق می کند. با این کار شما بینش جدیدی کسب می کنید تا به راه حل های مناسب تری برسید.

  • نگاه متضاد داشته باشید. درباره مزایا و معایب یک موضوع بحث کنید.

  • یک داستان بسازید. استفاده از یک داستان برای انتقال یک مفهوم خاص، ما را مجبور به توسعه ایده های خود برای کارآمدتر کردن آن می کند.

  • شبکه های اجتماعی. زمانی که به انجمن های آنلاین مؤثر و هوشمند می پیوندید، ممکن است به سرعت از آنچه در مورد آن سؤال و بحث می شود، دانش کافی را کسب کنید و همچنین از روش های مختلف آموزش تولید محتوا ازجمله آموزش تولید محتوای صوتی آگاهی پیدا کنید. همچنین راه های لازم برای آموزش محتوا نویسی را نیز بیاموزید.

روش های آموزش تولید محتوای صوتی

روش های مختلفی برای آموزش تولید محتوای صوتی وجود دارد. آنچه مهم است کارآمدی این روش ها و ساده بودن یادگیری آن است.

اولین مرحله برای آموزش تولید محتوای صوتی این است که برنامه کاملی از بهترین برنامه های رایگان تولید محتوای آنلاین که توسط متخصصان و مربیان صوت تهیه شده است را بیاموزید. این برنامه شامل تولید موسیقی و مهندسی صدا، میکس و مسترینگ، تولید موسیقی الکترونیکی، ترکیب صدا، نمونه برداری و مهندسی صوت زنده است.

دومین مرحله آموزش تولید محتوای صوتی، استفاده از محتواهای رایگان برنامه های کامل یادگیری صوتی که توسط متخصصان صدا تنظیم شده، است.

سومین مرحله آموزش تولید محتوای صوتی این است که مهارت های اصلی شنوایی خود را بهبود ببخشید و مانند یک فرد حرفه ای تولید صدا کنید.

مرحله آخر آموزش تولید محتوای صوتی، ایجاد موسیقی است. در کنار آن می توان ضبط، میکس و مسترینگ را نیز یاد گرفت.

موارد دانلود رایگان آموزش تولید محتوا

با استفاده از دانلود رایگان آموزش تولید محتوا، می توان کلیه ی مراحل را با کمترین هزینه آموخت. یکی از این موارد دانلود رایگان، کتاب های تولید محتوا است. ازجمله این کتاب ها که در ارتباط با آموزش تولید محتوای صوتی هستند در زیر ذکرشده است:

  • کتاب تولید محتوا آن هم به سبک حرفه ای

  • کتاب تولید محتوا آن هم بر اساس استانداردهای گوگل

  • کتاب تولید محتوا برای سایت

  • کتاب کاربر تولید محتوا

  • کتاب نحوه ی تولید محتوای باکیفیت برای سایت

  • کتاب تولید محتوای دیجیتال

  • کتاب تولید محتوای همیشه سبز برای

برخی از روش های دیگر آموزش تولید محتوای صوتی به صورت رایگان، دانلود فیلم های آموزشی مربوط به آن است. برخی از سایت ها در ایران به صورت رایگان کلیپ های آموزش تولید محتوای صوتی را در اختیار نویسندگان و تهیه کنندگان آن قرار می دهند. در این کلیپ های ویدیویی علاوه بر آموزش تولید محتوای صوتی، روش های بازاریابی از طریق آن نیز به مخاطبان آموزش داده می شود.

چند روش تولید محتوای آموزشی

با تغییر سبک زندگی مردم و پیشرفت فناوری و گسترش استفاده از اینترنت، نحوه تحقیق کردن افراد تغییر کرده است. اکنون در عصر اطلاعات هستیم، جایی که افراد برای یافتن پاسخ سؤالات خود از اینترنت کمک می گیرند و اینجا است که روش تولید محتوای آموزشی در بستر دنیای مجازی خودنمایی می کند. در این خصوص شما باید به برنامه بازاریابی محتوای خود، مانند اتومبیل خود و به محتوای آموزشی آن، به عنوان سوخت آن نگاه کنید. برای آموزش تولید محتوای صوتی یا هر نوع محتوای دیگر در بستر مجازی باید به شش نکته زیر توجه نمود:

این مطلب را هم از دست ندهید :   ایده ها و راهکارهای هوشمندانه برایپلتفرم شبکه اجتماعی

  • محتوای با کیفیت ایجاد کنید

  • یک داستان مفید بگویید

  • محتوایی تولید کنید که با آن بتوانید یک ایده یا تفکری نو در مردم ایجاد کنید

  • تجربه محتوا را شخصی کنید

  • مخاطبین تحصیل کرده خود را نگه دارید

یکی از روش های تولید محتوای آموزشی استفاده از اپلیکیشن های مختلف در این زمینه است. عامل مؤثر دیگر داشتن تخصص در زمینه تولید محتوای آموزشی موردنظر شما است. روش دیگر تولید محتوای آموزشی استفاده از نرم افزارهای آموزشی است. تولید محتوای آموزشی ویدیویی، تولید محتوای آموزشی الکترونیکی دینامیک و تولید محتوای آموزشی صوتی از دیگر روش های تولید محتوای آموزشی است.

مهم ترین نکته در تولید محتوا برای پادکست

برای تولید محتوا برای پادکست، مهم ترین نکته ای که باید به آن توجه کنید، انتخاب موضوع مناسب است. انتخاب موضوعی که دوست دارید در مورد آن صحبت کنید، سنگ بنای پادکست است. این مسئله حتی در آموزش تولید محتوای صوتی اولین چیزی هست که باید به علاقه مندان تولید محتوا آموزش داده شود. انتخاب موضوع مناسب نه تنها به شما در تولید محتوای جذاب کمک می کند بلکه عامل کلیدی در ایجاد مداوم قسمت های جدید برای لذت بردن پیوسته مخاطبان از محتوای شما است.

  • نوع محتوای تولیدشده

  • میزان کیفیت محتوا

  • داشتن تجربه ی عملی و سابقه ی انجام کار

  • استفاده از نویسندگان متخصص و باتجربه

  • میزان حجم محتوای درخواستی

  • زمان تحویل

قیمت تولید پادکست

نوع تجهیزاتی که برای تولید پادکست استفاده می شود عامل مهم تعیین کننده قیمت تولید پادکست است. مطمئناً کیفیت تجهیزاتی که در ضبط استفاده می شود کیفیت پادکست تولیدی را تضمین می کند. وقتی از موسیقی در تولید پادکست استفاده می کنیم تأثیرگذاری آن را دوچندان می سازیم. در نتیجه قیمت تولیدی آن افزایش می یابد. اگر می خواهید از پادکست خود درآمد کسب کنید، برای تولید یک پادکست خوب به سرمایه کافی نیاز خواهید داشت.

در اینجا چند مورد از آیتم هایی که در قیمت تولید پادکست مؤثر هست بیان شده است:

تجهیزات: از میکروفون گرفته تا ضبط کننده

نرم افزار: از میزبانی رسانه تا ویرایش بسته ها

پوشش هنری: طراحی گرافیکی برای نشان دادن نمایش شما

موسیقی و FX: طراحی صدا برای نشان دادن نمایش شما

ادامه مطلب در سایت منبع

استخدام محتوا نویس عنوان آگهی هایی می باشد که در سرتاسر فضای مجازی دیده می شوند. شاید برای شما این سوال پیش بیاید که چرا استخدام محتوا نویس انقدر زیاد شده و کدام کسب و کار ها به ها نیاز دارند. بستر تولید محتوا در شاخه های گوناگونی مانند شغل تولید محتوا اینستاگرام دسته بندی می شود. هر کدام از این دسته بندی ها هدف خاصی دارند و در زمینه خاصی می توانند به گسترش و پیشرفت یک بیزینس کمک کنند.

استخدام تولید کننده محتوا

درصد بسیار زیادی از آگهی های استخدام تولید کننده محتوا، به دنبال استخدام محتوا نویسان سایت می باشند. سایت ها بستری می باشند که در آن می توان با دقت و توجه به اصول رتبه های مناسبی را کسب کرد. توجه کنید که سئو به تنهایی نمی تواند باعث بهبود و رونق کسب و کار شود. علاوه بر توجه به قوانین مهم در زمینه سئو، شما باید به سلیقه ی مخاطب خودتان نیز دقت و توجه داشته باشید.

محتوا های متنی

به هر حال در فضای مجازی ارتباط رودررو با مشتریان امکان پذیر نیست. به همین دلیل تنها راه ارتباطی که می تواند بین کسب و کارها و مشتریان پلی ایجاد کند، می باشد. دقیقا به خاطر همین موضوع است که محتوا های متنی که تولید می شوند هم باید سلیقه مخاطب را مورد توجه خودشان قرار دهند و هم باید با توجه اصول سئو نگارش شده باشند.

آگهی های شغلی

اگر قرار باشد این دو فاکتور در وجود داشته باشند، باید از یک متخصص برای تولید محتوا بهره برد. به همین دلیل عنوان استخدام محتوا نویس، در دنیای امروز در بستر های بسیار زیادی آگهی های شغلی یافت می شود. ما در این محتوا قصد داریم برای شما بگویم که چگونه می توانید به عنوان نویسنده حرفه ای روند استخدام محتوا نویس را به صورت کاملاً موفق طی کنید. اگر می خواهید بیشتر در این زمینه بدانید، ما را همراهی کنید.

روش هایی که می توانند به شما کمک کنند به عنوان نویسنده، روند استخدام محتوا نویس را راحت تر طی کنید

اخلاق حرفه ای را سرلوحه کار خود قرار دهید

مورد اولی که می تواند به شما کمک کند تا به عنوان یک نویسنده حرفه ای روند استخدام محتوا نویس را طی کنید، داشتن اخلاق حرفه ای می باشد. جدای از این که شما به عنوان یک محتوا نویس باید علم کافی در این زمینه را داشته باشید؛

اخلاق حرفه ای نیز از مهم ترین فاکتور های جذب و استخدام محتوا نویس می باشد. اخلاق حرفه ای یعنی شما تشخیص دهید که در بستر کاری چگونه باید رفتار کنید و از چه ادبیاتی بهره ببرید. توجه کنید که دنیای کار و فضایی که شما در آن مشغول به کار هستید با زندگی شخصی شما تفاوت بسیار زیادی دارد.

خواسته ها و انتقادات خودتان

شما در این محیط به یک شخصیت منظم، تعهد پذیر، و مودب نیاز دارید. با این شخصیت میتوانید در یک محیط کاری به صورت موفق و بدون هیچ گونه مشکل خاصی فعالیت داشته باشید. هر گونه بی توجهی به این موارد می توانند مشکلات اخلاقی زیادی را برای شما به عنوان یک کارمند به وجود بیاورد.

شما باید بدانید که چگونه با کارفرمای خودتان صحبت کنید و باید از چه ادبیاتی هنگام ارتباط برقرار کردن با افراد بهره ببرید. این موضوع به این معنی نیست که شما مجاز نیستید خواسته ها و انتقادات خودتان را بیان کنید. شما کاملاً حق اظهار نظر و انتقاد دارید. اما باید سعی کنید تا این انتقاد را با بیانی حرفه ای تر ارائه دهید تا صحبت ها و نظرات شما راحت تر شنیده شود.

سعی کنید هر چه که می بینید را یاد بگیرید

مورد دیگری که می تواند به شما کمک کند تا روند استخدام محتوا نویس را برای خودتان ساده تر کنید، داشتن علم در زمینه های گوناگون می باشد. به عنوان یک محتوا نویس شما نیاز دارید تا در زمینه های گوناگون اطلاعات داشته باشید تا بتوانید هنگام نگارش محتوا از این اطلاعات بهره ببرید. به طور کلی شغل محتوا نویسی همواره باعث افزایش اطلاعات در ما می شود.

نگارش محتوا

هنگامی که ما تعداد بسیار زیادی از سایت های منبع را بررسی می کنیم تا بتوانیم یک محتوا نگارش کنیم؛ ناخودآگاه اطلاعات تخصصی ما در رابطه با یک موضوع بالا می رود. همین روند باعث می شود تا ما به عنوان یک نویسنده اطلاعات زیادی داشته باشیم و بتوانیم در زندگی روزمره خود نیز از این اطلاعات بهره ببریم.

سئوی سایت

اما منظور ما از داشتن اطلاعات تنها به این موارد خلاصه نمی شود. برای مثال بهتر است که شما کمی در زمینه سئوی سایت، کمی در زمینه برنامه نویسی، کمی در زمینه طراحی سایت و… اطلاعات داشته باشید. منظور ما از داشتن اطلاعات این نیست که شما توانایی کارکردن در این زمینه را داشته باشید.

اطلاعاتی که شما بهتر است در این زمینه کسب کنید تنها محدود به دانستن برخی از اصطلاحات در این زمینه می شود. شاید این اطلاعات هیچ گاه در روند کار شما تاثیری نداشته باشند، اما دانستن آن ها در برخی شرایط می تواند توجه کارفرما را به شما جلب کند. پس برای حرفه ای تر دیده شدن بهتر است در این زمینه ها اطلاعات کسب کنید.

دوره های آموزش محتوا نویسی برگزار کنید

از روش های دیگری که می تواند به شما کمک کند تا روند استخدام محتوا نویسی را سریع تر و راحت تر طی کنید برگزاری دوره های آموزش محتوا نویسی می باشد. اگر شما در زمینه محتوا نویسی آن قدر تخصص دارید که تقریباً همه نکات را می دانید؛ برگزاری دوره آموزشی اصلا برای شما کار سختی نخواهد بود. شما می توانید حتی این دوره ها را به صورت رایگان برگزار کنید .

منظور ما از بیان این نکته این است که نشان دهید به سطحی از تخصص رسیده اید که می توانید یک فعالیت را به دیگران آموزش دهید. به این موضوع توجه داشته باشید که حتی خود شما نیز با شروع تدریس، نکات بیشتری فرا خواهید گرفت. درست همانقدر که شما به هنرجو های خودتان نکته ای را آموزش می دهید، ممکن است از آن ها نکته ای را یاد بگیرید. همین موضوع باعث می شود تا شما متخصص تر شوید.

محتوا نویس

اما به طور به خصوص این که شما محتوا نویسی را به افراد دیگر آموزش دهید می تواند به عنوان یک کارت طلایی در رزومه ی شما خودنمایی کند. این که کارفرما بداند شما به عنوان محتوا نویس فعالیت می کنید و در عین حال علوم خود را به دیگران آموزش می دهید؛ می تواند شما را تا حد بسیار زیادی به عنوان یک فرد متخصص جلوه دهد. همین موضوع باعث می شود تا شما راحت تر استخدام شوید و صاحب یک شغل شوید.

استخدام محتوا نویس

به طور کلی اگر می خواهید به عنوان یک فرد سرشناس و متخصص روند استخدام محتوا نویس را طی کنید، داشتن نکاتی و ویژگی هایی که ما پیشتر گفتیم، برای شما ضروری می باشند. اگر شما فردی آرمان گرا هستید و دوست دارید که همواره در زمینه ی تخصصی خودتان بهترین باشید؛ تلاش کنید که با گذشت زمان آرام آرام ویژگی هایی گفته شد را کسب کنید.

سفارش گیری تولید محتوا

کسب این ویژگی ها باعث می شود تا هم خود شما راحت تر روند کار کردن را طی کنید و هم کارفرما از فعالیت با شما راضی باشد. در انتهای محتوا می خواهیم یک پیشنهاد به شما بدهیم. سایت های بسیار زیادی وجود دارند که در زمینه فعالیت می کنند. این سایت ها به عنوان یک واسطه میان نویسندگان و مشتریان قرار می گیرند و برای نویسندگان یک بستر کسب درآمد را آماده میکنند.

نتیجه

ادامه خواندن در سایت منبع

افزایش رتبه سایت در گوگل مهم ترین هدف سئو است. (مخصوصا در کلمات کلیدی مهم و پرارزش).

طبق آمار منتشر شده که در تصویر زیر ملاحظه می کنید، ۳۰٪ کلیک ها را رتبه اول سرچ گوگل جذب می کند و سایر صفحات گوگل زیر ۱٪ از کلیک ها را جذب می کنند.

در ادامه مقاله و در یک فیلم آموزشی شما را با ۱ روش بسیار کاربردی برای بالابردن رتبه سایتتان در گوگل آشنا می کنم.

اما قبل از آن:

لطفا توجه داشته باشید؛ نکته ای که در ادامه خواهید آموخت به افزایش رتبه سایت شما در گوگل خیلی کمک می کند اما در کنار سایر موارد. یعنی باید تلاش کنید سایتتان را از لحاظ سئو تکنیکال، سئو محتوا و سئو خارج سایت نیز بهینه سازی کنید.

حالا از شما دعوت می کنم فیلم آموزش افزایش رتبه سایت در گوگل را مشاهده بفرمایید. این فیلم بخشی از دوره آموزش تولید محتوا در سئو است. ضمن اینکه در پایین فیلم؛ متن ویدیو را نیز قرار داده ام تا در صورت نیاز مطالعه کنید.

فیلم آموزش افزایش رتبه سایت

(۰۰:۰۰)

سلام مهدی محمدی هستم.

چرا مقالاتی که مینویسیم حتی مقالات خوبی می نویسیم اما نمیتونیم رتبه مناسب را در گوگل کسب کنیم.

(۰۰:۱۲)

شاید یکی از مهمترین دلایل این باشه که ما در این مقاله به زاویه محتوا از نظر گوگل نپرداخته ایم.

هر محتوایی در هر هدف جستجویی که باشه یک زاویه محتوا داره که کاربرانی که کلمه کلیدی رو سرچ کردند دنبال این زاویه هستند و ما باید مقالات را برای زاویه محتوا بهینه کنیم که بالا بره در گوگل. در دوره تولید محتوا توضیح دادم که این قسمت رو با هم نگاه میکنیم و شما میتونید یاد بگیرید.

حالا باید زاویه محتوا را تشخیص بدیم منظورم از زاویه محتوا اینکه بدونی مهمترین موضوعی که در اون محتوا برای کاربر مهم هست چی هستش مثلاً اگر قراره دستور پخت ارائه بدیم.

(۰۱:۱۲)

مثلا دستور پخت کیک شاید مهمترین زاویه این محتوا میتونه داشته باشه سرعت پخته یعنی کاربر دوست داره یک کیک را سریع بپزه و صفحاتی که به موضوع سریع پختن اهمیت داده.

یا شاید اگر دانلود یک فیلم باشه بحث کم حجم بودنش برای کاربران مهم است و ما هم باید این زاویه رو درک بکنیم و در صفحمون این زاویه را انعکاس بدیم اما چند تا موضوع مهم هستند در پیدا کردن زاویه اولین باید به کلمات دقت کنیم در تایتل و در توضیحات صفحات در نتایج جستجو اینکه چه کلمات خاصی در همشون تکرار شده آیا اعداد خاصی در تایتل ها ها تکرار میشه یک عدد مهم هست برای کاربران

مورد بعد این است که لازم نیست همون رو کپی کنیم کافی است زاویه رو درک کنیم و ما هم ز نوع دیه زاویه محتوا را پوشش بدهیم.

(۰۲:۱۲)

مورد چهارم هم این هستش که چه سطح اطلاعاتی رو باید به کار بدید.

سطح اطلاعات منظورم اینه اگر یک کیوردی که در گوگل جستجو میشه در نوع جستجو مشخص است کاربر آیا در سطح مبتدی آیا در سطح پیشرفته آیا کودک آیا مجرب پس ما با توجه به نوع کیورد و پیدا کردن زاویه محتوا متوجه میشیم چه سطحی از اطلاعاتی باید به کاربر بدیم.

این مطلب را هم از دست ندهید :   ترفند های کلیدیSEO copywriting

آیا خیلی پیچیده و تخصصی وارد موضوع بشیم یا فقط باید سر فصل بدیم.

اینها نکاتی است که در بحث زاویه محتوا باید پیدا کنیم و در محتوای خودمون انعکاسش مشخص باشه و نکته مهم اینه اگر ما در موضوعی که مطلب مینویسیم مجرب باشیم دقیقاً متوجه میشیم چه سطح اطلاعاتی برای این کیورد نیاز است و برای صفحه که می خواهیم درست کنیم نیاز است.

(۰۳:۱۲)

چند تا مثال رو با هم ببینیم:

مثلاً در جستجوی روش های یادگیری سریع همونطور که میبینید تمام سایت هایی که بالا هستند به بحث تکنیک و راهکار پرداختند و من با علامت سبزی نشانه دار کردم براتون.

تمام این سایت ها یکسری تکنیک به کاربر می دن. پس ما اگر می خواهیم روش های یادگیری سریع رو که یک کیورد اقدامی و بینشی هست (یعنی هم طرف میخواد روش های یادگیری متوجه بشه یک بینش کسب کنه و سپس میخواد یک اقدامی انجام بده) و این موضوع براش مهمه که تکنیک یاد بگیرد راهکار یاد بگیره این موضوع هم باید در صفحه انعکاس داشته باشه و هم در عنوان صفحه الان به عنوان صفحه نرسیدیم فقط می خوام یک دید داشته باشید.

(۰۴:۱۲)

زاویه محتوای کلمه کلیدی روش های یادگیری سریع ارائه تکنیک و راهکار است.

حتما از این نکته استفاده بکنیم و مقالات تیم های بالا و صدر گوگل برسونید با تشکر. خدانگهدار.

  • دوره تولید محتوا: دوره آموزش محتوا نویسی و سئو نویسی
  • آموزش محتوا نویسی سایت: نحوه نوشتن محتوا در سئو

سوالات متدال در مورد افزایش رتبه سایت در گوگل

بهترین راه برای افزایش رتبه سایت در گوگل چیست؟

موثرترین راه، انجام تحقیق کلمات کلیدی و محتوا نویسی مبتنی بر هدف جستجو است که مرتبط با کلمه کلیدی باشد.

چقدر طول می کشد تا گوگل مطالب ویرایش شده را دوباره رتبه بندی کند؟

هیچ چیز مشخص نیست اما معمولا حداکثر تا یک ماه تغییرات نتیجه می دهند.

چه روش های اصولی دیگری برای بالابردن رتبه سایت در گوگل وجود دارد؟

سایتتان را از نظر تکنیکال بهینه کنید و محتوای با کیفیت تولید کنید.

نتیجه گیری

در الگوریتم های جدید گوگل مسئله هدف جستجو بسیار مهم شده است و نکته ای که شما در این فیلم آموختید نیز به همین موضوع مرتبط است.

شاید ساده ترین روش برای بالابردن رتبه سایت در گوگل این است که هدف جستجوی کاربر را درک کنیم و مطالبی بنویسیم که پاسخ جستجوی کاربر باشد.

نظراتتان برای من مهم است. نظرتان را بنویسید.

ادامه مطلب در سایت منبع

گوگل محتوا را می خواند و درک می کند و هرچه متن ما بهتر نوشته شده باشد، خواندن و درک محتوا آن، هم برای خواننده و هم برای گوگل آسان تر می شود.

  • آموزش سئو محتوا: صفر تا صد

جنبه های مختلفی برای نوشتن یک پست وبلاگ خوب وجود دارد که باید به آنها توجه شود. در این مقاله، ۵ نکته برایتان آماده کردم که به شما کمک می کنند تا نویسنده بهتری شوید.

۵ نکته برای اینکه چگونه نویسنده بهتری شویم:

۱. آماده سازی خیلی مهم است!

اما به چه چیزهایی؟

۲. ساختار، ساختار، ساختار

چرا سه بار تکرارش کردم؟ چون خیلی مهمه!

همیشه باید مطمئن شوید که متن شما ساختار خوبی دارد. ساختار همان چیزیست که برای مخاطبان شما (و Google) بین شما و دیگر سایت ها تفاوت ایجاد می کند.

اگر پاراگراف ها با یک ترتیب منطقی از یکدیگر پیروی کنند، درک پیام اصلی بسیار آسان تر خواهد بود. در مورد چیزهای مختلفی که می خواهید در یک مقاله بیان کنید، فکر کنید.

به این فکر کنید که به چه ترتیبی باید به این مسائل بپردازید و سپس آن را یادداشت کنید و در مورد هر پاراگراف، چند کلمه بنویسید.

ساختار بخشیدن به متن به این معنی است که به خواننده خود کمک کنید تا متن شما را بفهمد. برای درک بهتر کابر از عناوین فرعی و تصاویر استفاده کنید. مطمئن شوید که پاراگراف ها خیلی طولانی نباشند و به جابجایی بین مباحث مختلف خیلی توجه کنید تا ناگهانی نباشد و کاربر سردرگم نشود.

۳. جملات کوتاه بنویسید

اگر (هنوز!) نویسنده خیلی خوبی نیستید، جملات بیشتر از ۲۰ تا ۲۵ کلمه ای ننویسید و مطمئن شوید که جملات کوتاه می نویسید.

خواندن جملات طولانی برای کابر سخت تر است اما اکثر مردم می توانند ۲۰ تا ۲۵ کلمه را به راحتی بخوانند و درک کنند. اگر جملات طولانی تر از آن بنویسید، مخاطب برای فهم آن مطلب به قدرت درک بیشتری نیاز دارند و باید جملات را دوباره یا به آرامی بخواند تا مطلب را کامل متوجه شود.

خارج از این بحث، نویسندگان با طولانی شدن جملات، اشتباهات گرامری بیشتری مرتکب می شوند. توصیه من برای نویسندگانی که تازه دارند شروع می کنند، این است: جملات را کوتاه و شیرین بنویسید.

۴. مثال ها و داستان های کوچک را اضافه کنید

افزودن مثال ها، فکت های (حقایق) جالب و داستان های کوچک به مقاله، آن را برای خواننده جذاب تر می کند. استفاده از داستان ها در یک مقاله ممکن است برای بعضی نویسندگان سخت به نظر برسد اما افزودن مثال ، راه خیلی خوبی برای بهتر کردن مقاله است. مثلا اگر در مورد محصولی می نویسید، حتما سعی کنید داستان هایی از تجربه کاربرها اضافه کنید یا مثال هایی در مورد نحوه استفاده مردم از محصول ارائه دهید.

مثال ها هم به مردم کمک می کنند تا منظور شما را بهتر بفهمند و همچنین متن شما را سرگرم کننده می کنند.

۵. مطالب را جمع بندی کنید

سعی کنید در نتیجه گیری به پیام اصلی متن خود برگردید. این یک راه برای جمع بندی کردن متن است.

این کار، احتمال درگیری مخاطبانتان با پیام متن شما را بیشتر می کند. اگر در مقدمه خود از مثالی استفاده می کنید، سعی کنید در نتیجه گیری خود از همان مثال (با کمی تفاوت جزئی) استفاده کنید.

نتیجه

می توانید با شرکت در دوره تولید محتوا در سئو مهارت نویسندگی خود را ارتقا دهید.

اگر از مقاله لذت بردید به آن رای بدهید و همچنین سوالات خود را در بخش نظرات بنویسید.

  • آموزش محتوا نویسی سایت
  • اصول محتوا نویسی: ۹ اصل مهم
  • آموزش سئو وبلاگ

ادامه خواندن در سایت منبع

  • فیلم آموزش صفر تا صد سئو رایگان

در حال جستجو و تحقیق در مورد ویژگی های محتوای خوب و مطلوب در سایت های بزرگ دنیا بودم که این اظهار نظر در سایت شخصی نیل پاتل نظر مرا جلب کرد. البته این مطلب یک نقل قول بود. “بازاریابی محتوا بر سئو غلبه می کند”.

البته به نظر من کمی متعصبانه است. درست است که تولید محتوای خوب، باعث جذب مخاطب می شود، اما چنانچه اصول سئو در آن رعایت نشده باشد، فرصت های زیادی را برای جذب ترافیک از دست می دهیم. در واقع؛ سئو و بازاریابی محتوا مکمل هم هستند.

  • آموزش محتوا نویسی سایت: راهنمای جامع سئو نویسی

در قسمت پایین ۱۰ مورد از ویژگی های محتوای خوب را ذکر کرده ام. چنانچه این ویژگی ها در محتوایتان وجود داشته باشد، محتوایتان وزین تر و ارزشمندتر خواهد بود و رتبه بهتری در گوگل دریافت خواهید کرد.

۱. محتوای خوب جامع است

محتوای ما باید تا حد ممکن جامع باشد. محتوای جامع معمولا طولانی و عمیق است. طبق بررسی های انجام شده؛ محتواهایی که حدود ۲۲۰۰ کلمه متن دارند رتبه های بهتری در گوگل گرفته اند. علاوه براین محتوای طولانی قدرت نویسنده را نشان میدهد. البته باید یادمان باشد به برای طولانی شدن، به محتوا آب نبندیم.

محتوای طولانی باید جامع باشد. یعنی باید به تمام سوالات کاربر پاسخ بدهد. مطلب ما حداقل باید ۱۰۰۰ کلمه داشته باشد. این تعداد کلمه حداقل کلمات است و ما باید بیش از این بنویسیم.

۲. محتوای خوب کاربردی است

محتوای خوب باید کاربردی باشد. یعنی کاربر پس از این که محتوای ما را خواند بتواند با استفاده از آن مشکلی را حل کند.

نباید وقت خواننده را با محتوای بیهوده تلف کرد. سعی کنید محتوای شما درباره موضوعات تکراری نباشد و همیشه جدیدترین مطالب روز را پوشش دهید. فراموش نکنید که چیزی که کاربر از شما می بیند محتوا است.

گاهی لازم است به موضوعات کمی قدیمی پرداخته شود و آن ها را با روش های کاربردی ارائه داد. سعی کنید اگر مطالبتان درباره موضوعاتی است که سایتهای دیگر به آن پرداخته اند، شما از دید جدیدی به آن نگاه کنید.

شما باید برای مطالبتان ارزش افزوده ایجاد کنید. مثلا سعی کنید اگر همه سایت ها درباره یک موضوع چند راه حل ارائه می دهند شما تحقیق کنید و بهترین راه حل آن موضوع را با مثال های زیاد در اختیار کاربر قرار دهید.

۳. محتوای خوب خواندنی است

محتوای شما علاوه بر طولانی بودن و کاربردی بودن باید خواندنی هم باشد. یعنی از اصول روز نوشتن محتوا در آن استفاده کنید تا کاربر خسته نشود. با کارهای زیر می توانید محتوا را خواندنی کنید.

  • استفاده از داستان
  • استفاده از آمار و ارقام
  • به کار بردن طنز
  • پاراگراف های کوتاه
  • جملات کوتاه

۴. محتوای خوب مطابق با اهداف بازاریابی است

محتوای خوب باید به افزایش درآمد سایت منجر شود. تعداد خیلی اندکی از افراد هستند که حاضر می شوند در اولین ورود به سایت شما از شما خریدهای گران قیمت کنند.

قبل از نوشتن محتوا باید تعیین کنید، کاربری که وارد این صفحه می شود چگونه قرار است به مشتری تبدیل شود. آیا می خواهید او را به یک صفحه محصول هدایت کنید یا می خواهید او را ترغیب به دادن ایمیل کنید و یا هر هدف بازاریابی دیگر

درون محتوا، همیشه باید یک یا چند CTA یا دعوت به اقدام وجود داشته باشد. دعوت به اقدام، همیشه پیشنهاد مستقیم محصول یا دریافت ایمیل نیست. می توانید درخواست کنید به مقاله شما رای بدهند یا نظر بگذارند.

به همین مناسبت از شما می خواهم در انتهای مقاله، به مقاله رای بدهید و نظر بگذارید.

۵. محتوای خوب دارای ساختار است

محتوای ما با استفاده از تگ های هدینگ دارای ساختار می شود.

مطالب موجود در یک مقاله باید تا حدالامکان با استفاده از تگ های هدینگ بخش بندی شوند. هر پاراگراف باید فقط به یک موضوع بپردازد. جمله اول پاراگراف باید منظور را برساند و جملات بعد موضوع را بشکافند.

۶. محتوای خوب با زبان مخاطب نوشته می شود!

هر قشر خاصی، فرهنگ لغات و اصطلاحات مخصوص به خود را دارند. نوشتن متن با زبان مخاطب و استفاده از اصطلاحات رایج در آن حوزه باعث می شود مخاطبان ارتباط بیشتری با محتوا برقرار کنند.

مثلا اصطلاحاتی که مکانیک ها برای نشان دادن مشکل یک اتومبیل به کار می برند با اصطلاحاتی که افراد عادی به کار می برند، کاملا متمتفاوت است.

از طرف دیگر؛ وقتی مخاطب، متن را می خواند و می بیند از واژه ها و اصطلاحات تخصصی استفاده شده است متوجه می شود نویسنده مقاله فرد متخصصی است.

۷. نویستنده خوب به خواننده احترام می گذارد

یکی از آفات نوشتن محتوا برای سایت این است که نویسنده بیش از حد به سئو اهمیت می دهد. مثلا متن را پر از کلمات کلیدی می کنند. در ادامه به ۴ نکته اشاره می کنم که با استفاده از آن ها می توانید محتوایتان را برای کاربر بهینه کنید.

  1. سعی کنید به قلم و سبک و استایل خودتان بنویسید و سبک، کپی نکنید!
  2. از کلمات انتزاعی و غیر قابل فهم استفاده نکنید
  3. جملات را کوتاه بنویسید
  4. از تصاویر زیاد استفاده کنید

نویسندگی محتوا

۸. محتوای خوب تزیین شده است!

محتوای خوب باید تزیین شده باشد. محتوای یکنواخت باعث می شود کاربر خسته شود و حتی اگر مطلب جالب باشد، با تمرکز پایین مطلب را بخواند.

برای جلوگیری از یکنواختی محتوا، باید محتوا را تزیین کنیم. برای تزیین متن ما می توانیم در نقاط مختلف صفحه یک آمار دقیق، یک طنز، مصاحبه با افراد مشهور، اینفوگرافیک و … به کار ببریم که کاربرمان لذت ببرد.

می توانید جستجو کنید و ببینید مصاحبه ای آیا درباره موضوع مقاله شما انجام شده است یا خیر.

۹. محتوای خوب مطابق با سئو و هدف جستجو است

هدف جستجو یعنی هدفی که کاربر برای آن جستجو را انجام داده است. گوگل در گذشته نتایج را بر اساس کلمه کلیدی تنظیم می کرد و به کاربران نشان می داد. در حال حاضر گوگل نتایج را بر اساس هدف جستجو تنظیم می کند.

وقتی می خواهیم صفحه ای را مطابق با هدف جستجو درست کنیم، ابتدا باید کلمه کلیدی صفحه را مشخص کنیم و سپس متوجه شویم هدف کاربر از جستجوی این عبارت چیست؟ برای پیدا کردن هدف جستجو باید همان عبارت را در گوگل جستجو می کنیم و نتایج اول گوگل را بررسی می کنیم.

اگر نتایج اول، یک پست آموزشی ارائه داده بودند، متوجه می شویم کاربر با جستجوی این عبارت، می خواهد یک لیست ببیند و اگر نتایج اول؛ صفحه محصول بود؛ ما هم باید یک صفحه محصول برای رتبه گرفتن در این عبارت کلیدی درست کنیم.

محتوای خوب باید مطابق با هدف جستجو ایجاد شود و در سایت قرار بگیرد. برای اینکه محتوای ما در نتایج جستجو؛ اول باشد باید واقعاً پاسخ کسی که عبارتی را جستجو کرده است را بدهد. پادکست زیر در مورد هدف جستجو است.

  • سئو نویسی چیست
  • سئو محتوا چیست

۱۰. محتوای خوب مسیر دارد (مبدا، جاده، مقصد)

منظور از مسیر دادن به محتوا این است که برای محتوا؛ مقصد در نظر بگیریم. سپس در جای جای محتوا مسیری که کاربر در حال طی کردن آن است را یادآور شویم. همچنین ارتباط قسمت های مختلف محتوا را با اضافه کردن جملاتی به کاربر یادآور شویم.

پادکست زیر در مورد دادن مسیر به محتوا است.

محتوای خوب بنویسید

در این مقاله، در مورد تولید محتوای خوب صحبت کردیم و تعدادی از ویژگی های محتوای خوب را ذکر کردیم. سعی کنید وقتی محتوایی می نویسید حتما این نکات را در آن رعایت کنید. در این فضای رقابتی، محتوای متوسط رتبه نمی گیرد. لطفا به مقاله رای دهید و نظرات خود را بنویسید.

ادامه مطلب در سایت منبع