ایده ها و راهکارهای هوشمندانه برای پلتفرم شبکه اجتماعی

اگر قصد دارید بیشتر در مورد اینستاگرام بدانید با ما همراه باشید تا اطلاعات بسیار مهمی در مورد این پلتفرم شبکه اجتماعی در سال ۲۰۲۰ در اختیار شما بگذاریم که در مورد آن اطلاعی نداشتید.

اینستاگرام

این اطلاعات و حقایق شامل داده های جمعیت شناختی، پیشرفت های بزرگ، ارزش خالص، آمار و ارقام میزان استفاده از آن توسط کاربران، سهم بازار، ، استوری ها و غیره می باشند که در این مطلب به آنها اشاره خواهیم داشت.

۲۹ حقیقتی که در مورد اینستاگرام نمی دانستید

۱- در سال ۲۰۲۰ حدود ۱ میلیارد کاربر فعال ماهانه در فعالیت دارند

۲- ابتدا در سال ۲۰۱۰ به عنوان یک اپلیکیشن در گوشی های آیفون راه اندازی شد و در طی ۱ ماه، ۱ میلیون کاربر کسب کرد (مقایسه کنید با توئیتر و Foursquare که ۲ سال طول کشید)

۳- ۳۳% از استوری هایی که بیشتر از همه بازدید دارند مربوط به کسب و کارهای مختلف است

۴- ۲۰۰ میلیون کاربر این شبکه اجتماعی روزانه حداقل یک پروفایل اجتماعی را بررسی می کنند و ۸۰% حساب های کاربری حداقل یک کسب و کار را فالو دارند

۵- ۲۵ میلیون کسب و کار در اینستاگرام فعالیت دارند

۶- سایت Alexa وب سایت این شبکه اجتماعی را به عنوان سیزدهمین وب سایت معروف دنیا معرفی کرد

۷- ارزش این شبکه اجتماعی حدود ۱۰۰ میلیارد دلار است

۸- برندهایی که در اینستاگرام بیشترین میزان فالوور را دارند عبارتند از: National Geographic با ۱۱۲ میلیون فالوور، Nike با ۸۳٫۹ میلیون فالوور، NBA با ۳۸٫۳ میلیون فالوور، Chanel با ۳۵٫۴ میلیون فالوور، Louis Vuitton با ۳۲٫۶ میلیون فالوور، Adidas با ۲۳٫۹ میلیون فالوور، Starbucks با ۱۷٫۹ میلیون فالوور و GoPro با ۱۵٫۸ میلیون فالوور

۹- در سال ۲۰۱۷، میزان استوری های کاربران اینستاگرام (۲۰۰ میلیون) از میزان استوری های Snapchat (161 میلیون) پیشی گرفت

۱۰- یکی از بهترین پیشرفت هایی که اخیرا در این برنامه ایجاد شد، قابلیت تگ کردن محصولات در داخل پست ها بود که بخاطر چنین قابلیتی، فرصت های بی نظیری برای کسب و کارهای مختلف پیدا شد چون می توانند با افراد بیشتری در تماس باشند و فروش محصولات برند بسیار ساده تر شد.

۱۱- در سال ۲۰۱۲، فیسبوک با ۱ میلیارد دلار، اینستاگرام را خرید

۱۲- ۵ حساب کاربری که در این شبکه اجتماعی بیشتر از همه فالوور دارد عبارتند از: اینستاگرام با ۳۰۵ میلیون فالوور، کریستیانو رونالدو با ۱۷۳ میلیون فالوور، Ariana Grande با ۱۵۸ میلیون فالوور، Selena Gomez با ۱۵۲ میلیون فالوور، Kim Kardashian West با ۱۴۲ میلیون فالوور و Kylie Jenner با ۱۳۹ میلیون فالوور.

۱۳- عکسی که بیشترین میزان لایک را در تاریخ این شبکه اجتماعی کسب کرد، عکس یک تخم مرغ در پس زمینه سفید رنگ بود. تنها هدف از ساخت اکانت آن (@world_record_egg) تنها با هدف شکستن رکورد جهانی بیشترین میزان لایک بود که تا قبل از آن در اختیار Kylie Jenner بود.

۱۴- ۸۹٫۵% تصاویری که پست می شوند بدون استفاده از هیچ گونه فیلتری هستند (حداقل از فیلترهای این شبکه اجتماعی استفاده نمی شود)

۱۵- در تصاویری که حداقل از یک فیلتر استفاده می شود، فیلتر Clarendon از همه محبوب تر است و پس از آن فیلترهای تصاویر به نام های Juno، Ludwig، Lark و Gingham در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.

این مطلب را هم از دست ندهید :   ایده ها و راهکارهای هوشمندانه برایکلمات کلیدی معنی دار که هرگز نباید نادیده گرفت

۱۶- تا به الان بیشترین هشتگ مورد استفاده، #love است.

۱۷- در جشن ماه پراید (Pride Month) که در ژوئن برگزار می شود، این شبکه اجتماعی حلقه هایی که در اطراف استوری ها هستند را به رنگین کمانی کرد البته به شرط اینکه افراد، هشتگ مرتبط با آن را در استوری های خود می گذاشتند

۱۸- در رقابت با قابلیت Vine در توئیتر، اینستاگرام در سال ۲۰۱۳ قابلیت ۱۵ ثانیه ای ارسال ویدیو به پلتفرم خود اضافه کرد که در طی ۲۴ ساعت، ۵ میلیون ویدیو آپلود شدند و اکنون استوری های آن محبوب ترین قابلیت و ویژگی این شبکه اجتماعی است و امکان ضبط فیلم تا ۶۰ ثانیه را هم دارد.

۱۹- سازندگان اینستاگرام یعنی Kevin Systrom و Mike Krieger با همدیگر در دانشگاه استنفورد آشنا شدند و در سال ۲۰۱۸ نیز برای انجام پروژه های جدید این شرکت را ترک کردند.

۲۰- اکنون Adam Mosseri رئیس اینستاگرام است که بیش از ۱۰ سال با دارنده این شرکت یعنی فیسبوک همکاری داشته و بر روی مهندسی این شبکه اجتماعی و همچنین محصولات و اقدامات آن نظارت دارد.

۲۱- دفتر اصلی این شرکت در منلو پارک کالیفرنیا واقع است.

۲۲- ۵۵۰ پرسنل در سراسر دنیا در این شرکت مشغول به کار هستند.

۲۳- ۳۷% از کل بزرگسالان آمریکا از این شبکه اجتماعی استفاده می کنند

۲۴- کشورهای جهان با بیشترین تعداد کاربر در این شبکه اجتماعی عبارتند از: ایالات متحده آمریکا با ۱۱۰ میلیون کاربر، برزیل با ۶۶ میلیون کاربر، هند با ۶۴ میلیون کاربر، اندونزی با ۵۶ میلیون کاربر، روسیه با ۳۵ میلیون کاربر، ترکیه با ۳۴ میلیون کاربر، ژاپن با ۲۴ میلیون کاربر، انگلستان با ۲۲ میلیون کاربر، مکزیک با ۲۰ میلیون کاربر و آلمان با ۱۸ میلیون کاربر.

۲۵- ۴۳% از کاربران اینستاگرام، زن هستند.

۲۶- ۳۹% از افراد مقیم و بزرگسال آمریکا که در حومه های شهرها زندگی می کنند در این شبکه اجتماعی عضو هستند. ۳۱% کاربران این کشور نیز در نواحی روستایی و ۲۸% هم در بیرون شهرها ساکن هستند.

۲۷- میانگین سنی کاربران به ترتیب: ۱۸ تا ۲۹ سال معادل ۵۹%، ۳۰ تا ۴۹ سال معادل ۳۳%، ۵۰ تا ۶۴ سال معادل ۱۸% و بالای ۶۵ سال نیز ۸% می باشد.

۲۸- درصد کاربران خانگی اینستاگرام که به شیوه های مختلف درآمدزایی می کنند به ترتیب درآمد سالانه: ۳۰ تا ۴۹۹۹۹ دلار معادل ۳۲% کاربران، ۵۰ تا ۷۴۹۹۹ دلار معادل ۳۲% کاربران و بیشتر از ۷۵ هزار دلار نیز معادل ۳۷% کاربران دارند.

۲۹- میانگین سطح تحصیلات کاربران اینستاگرام در سال ۲۰۲۰ عبارتند از: مدرک دبیرستان یا کمتر معادل ۲۷%، تحصیلات دانشگاهی در سطح متوسط معادل ۳۷% و تحصیلات عالی معادل ۳۳%

منبع:

ادامه مطلب

برای سفارش آنلاین
شبکه های اجتماعی
کافیست در سایت ثبت نام نموده و سفارش آنلاین
شبکه های اجتماعی
ثبت نمائید
تا بلافاصله فاکتور دریافت نمائید و سپس تصمیم گیری فرمائید.

شبکه های اجتماعی

اینستاگرام و حذف اکانت های طنز و سرگرمی

اینستاگرام با اکانت های طنز و سرگرمی که اصطلاحا به آنها اکانت های Meme گفته می شود به شدت برخورد می کند که این اکانت ها صرفا پست های طنز و سرگرمی (شامل گیف، تصاویر، ویدیوهای کوتاه، کپشن های شوخی با فرهنگ و قومیت) به اشتراک می گذارند. برخی از این اکانت ها که میلیون ها فالوور جمع کرده اند توسط اینستاگرام حذف شده اند.

این مطلب را هم از دست ندهید :   هشدارها و توصیه ها در موردویژگی SERP

ده ها اکانت که روی هم رفته بیش از ۳۰ میلیون فالوور دارند بدون هیچ هشداری حذف شدند. حذف اکانت های طنز و سرگرمی دائمی هست و در نتیجه کاربران این صفحات نباید هیچ امیدی برای بازگردانده شدن اکانت های خود داشته باشند.

این اتفاق تا جایی سر و صدا به پا کرد که رپر معروف آمریکایی به نام Lil Nas X هم به خبر حذف اکانت های طنز و سرگرمی توسط اینستاگرام واکنش نشان داد. (همچنین بخوانید: )

طبق گزارشات خبری متعدد مشخص شد که حتی برخی کاربران درآمد سالانه ۳۰ هزار دلاری از طریق همکاری با این اکانت ها کسب می کردند و از این طریق خرج تحصیل خود را در کالج در می آوردند.

اما سخنگوی شرکت فیسبوک در رابطه با واکنش کاربران این صفحات، به گزارشگران گفت که این اکانت ها به دلیل انجام چندین تخلف و نقضِ قوانین و سیاست های کاری اینستاگرام حذف شدند.

قبل از این اتفاق، اینستاگرام تغییرات جدیدی در سیاست های حذف اکانت خود ایجاد کرده بود و طبق آن این شرکت این اختیار را داشت تا در صورت مشاهده برخی تخلفات و تکرار آنها در طی یک بازه زمانی مشخص، اقدام به حذف این صفحات کند.

براساس تاریخ حذف اکانت های طنز و سرگرمی، این احتمال می رود که پاک شدن اکانت های ذکر شده در چارچوب تغییر سیاست های کاری اینستاگرام بوده است.

در هر صورت، این اتفاق باعث شد که راه اندازی یک کسب و کار صرفا بر روی یک شبکه اجتماعی امری کاملا ریسکی تلقی شود و کسانی که زمانی موفقیت و درآمد خوبی از این پلتفرم شبکه اجتماعی داشتند اکنون دوران بسیار سختی را بگذرانند. پیشنهاد میکنیم مقاله را نیز مطالعه کنید.

مشارکت ارگانیک در پست ها، مشارکت اسپانسری در پست ها و غیره ممنوع شده و اینستاگرام در حال توسعه تست جدید خود بر روی این پلتفرم مبنی بر مخفی کردن تعداد لایک های ثبت شده برای پست های مختلف است.

در حال حاضر اینستاگرام بدون هیچ گونه هشدار یا اطلاع قبلی در حال حذف اکانت های طنز و سرگرمی است و در نتیجه صاحبان این صفحات فرصت ثبت درخواست تجدیدنظر هم ندارند. البته از یک منظر هم که نگاه کنیم هیچ مشکلی ندارد چون اینستاگرام مختار است تا هر کاری که مایل است با پلتفرم خود انجام دهد.

برخلاف وب سایت که یک دارایی شخصی محسوب می شود، افراد هیچگونه مالکیتی روی صفحات اجتماعی خود ندارند به همین دلیل اینستاگرام می تواند جلوی دسترسی به صفحات را بگیرد، آنها را به حالت تعلیق درآورده یا برای همیشه آنها را حذف کند.

به نظر می رسد که دوران بلاتکلیفی پیش روی افرادی است که صاحب اکانت های طنز و سرگرمی هستند و بخش بزرگی از درآمدشان وابسته به این شبکه اجتماعی است.

برای سفارش آنلاین
شبکه های اجتماعی
کافیست در سایت ثبت نام نموده و سفارش آنلاین
شبکه های اجتماعی
ثبت نمائید
تا بلافاصله فاکتور دریافت نمائید و سپس تصمیم گیری فرمائید.

اکانت های طنز و سرگرمی اینستاگرام

واینر های اینستاگرام

واکنش اینستاگرام به تبلیغات پیج های سرگرمی

اینستاگرام مارکنتینگ

ادامه مقاله در سایت منبع