نکته های ارزشمند درباره ساخت صفحه ویکی پدیا

در رابطه با هزینه ساخت صفحه ویکی پدیا، ویکی پدیا یک دانشنامه ی عمومی است که می توان گفت امروزه به یک بستر بالقوه برای تقویت بازاریابی برند ها و شرکت های مختلف تبدیل شده است. ویکی پدیا آن قدر در موتورهای جستجو به رسمیت شناخته شده است که می تواند منجر به شناخت نام تجاری بی عیب و نقص شود و قابلیت مشاهده آنلاین را افزایش دهد. ویکی پدیا با جلب کردن توجه مخاطبان به وسیله ی ، فرصت های فراوانی را برای کسب و کارها فراهم می کند.

بازاریابی

برند ها و شرکت ها با اصالت خود و ایجاد اطمینان، می توانند استفاده از همه ی این فرصت ها را به حداکثر برسانند. زمانی که هیچ میانبری برای گرفتن کانون توجه وجود ندارد، با این حال با ویکی پدیا می توان مطمئن بود که به سرعت موفقیت کسب کرد. با وجود این که این موضوع در ویکی پدیا غیرقابل انکار است، با این حال بسیاری از بازاریابان هنوز از مزایای بسیاری که این پلتفرم می تواند برای آن ها داشته باشد، غافل هستند.

هزینه ساخت صفحه ویکی پدیا

ایجاد یک صفحه شخصی و در ویکی پدیا دارای مزایای بسیار چشمگیری است و می توانند به شما کمک کنند تا به سرعت در اینترنت به رسمیت شناخته شوید و باعث افزایش در بازدید های وب سایت شرکت و یا برند شود. البته پلتفرمی که در این راستا برای ایجاد صفحه در ویکی پدیا وجود دارد، برای رعایت و حفظ کیفیت دارای قوانین و سیاست های سختگیرانه ای است. در ویکی پدیا در هر زبانی مدیرانی وجود دارند.

ممکن است همه ی ما با شرکت هایی مواجه شده باشیم که در ازای مقالات ویکی پدیا خواستار پول هستند. پیشنهاد ما این است که برای این منظور، مبلغی پرداخت نکنید. در این مقاله توضیح خواهیم داد که چگونه می توانید بدون پرداخت هزینه صفحه ی ویکی پدیا ایجاد کنید. هزینه ساخت صفحه ویکی پدیا به صورت کاملا رایگان است و ویکی پدیا برای ساخت صفحه از شرکت ها و افراد هیچ هزینه ای دریافت نمی کند و تمام خدمات آن به صورت رایگان انجام می شود.

شرکت ها و افرادی که هزینه ساخت صفحه ویکی پدیا را دریافت می کنند، در واقع هزینه ی تخصص و دانش خود در این حوزه و همچنین زمانی که صرف می کنند را دریافت می کنند. که البته یادگیری این تخصص از طریق راهنمای ویکی پدیا برای هر فردی امکان پذیر است. عبارت هزینه ساخت صفحه ویکی پدیا معنی ندارد و آموزش و تمرین در حوزه ی ساخت صفحه ویکی پدیا می تواند باعث شود هر فردی یک صفحه ی جدید را ایجاد کرده و صفحات قدیمی را ویرایش کند.

مزایای داشتن مقاله ی ویکی پدیا

در رابطه با هزینه ساخت صفحه ویکی پدیا، یکی از مزایای داشتن مقاله ویکی پدیا در مورد حوزه ی کاری و برند یا شرکت خود این است که دارای رتبه ی بالایی در نتایج موتور جستجو است و داشتن یک مقاله باعث می شود حضور آنلاین شما را ‘حرفه ای’ کند. با این حال، ویکی پدیا با روش بسیار متفاوتی کار می کند و ثبت مقاله به هیچ عنوان نمی تواند تضمین شود.

به دلیل دستورالعمل های دقیق ویکی پدیا درباره برجسته بودن، شهرت و همچنین منابع معتبر، ثبت و حفظ شدن مقاله در مورد خودتان و یا شرکتتان در ویکی پدیا بسیار دشوار به نظر می رسد. به همین دلیل است که افراد و شرکت ها در مقابل نوشتن و ثبت مقالات در ویکی پدیا، پرداخت هزینه ی مشخصی را پیشنهاد می دهند.

تمامی خدمات ویکی پدیا و همچنین هزینه ساخت صفحه ویکی پدیا به معنای واقعی کلمه رایگان است. یک منبع برای دانش کل جهان است که توسط داوطلبان در سراسر جهان نوشته شده و به صورت رایگان و بدون تبلیغات در دسترس همگان قرار می گیرد. این شرکت ها در ازای دریافت هزینه ساخت صفحه ویکی پدیا، تضمین می کنند که مقالات از کیفیت خاصی برخوردار خواهند بود و برای مدت طولانی در سایت می مانند.

ممکن است مقاله شما توسط وایراستاران دیگر حذف شود

با این حال، هیچ تضمینی وجود ندارد که مقاله توسط ویراستاران دیگر حذف نشود و یا تغییر نکند. چرا که ویرایش و بهبود همه ی مقالات ویکی پدیا توسط همه ی افراد حتی بدون حساب کاربری آزاد است. این شرکت ها اغلب زمانی به افراد مراجعه می کنند که مقالات مربوط به آن ها اخیرا از طریق فرآیند ‘پیش نویس’ ویکی پدیا رد شده است و یا از طریق فرآیند حذف برای حذف معرفی شده است.

اگر فرد یا سازمانی به شما پیشنهاد هزینه ساخت صفحه ویکی پدیا را دهد که در ازای پرداخت مبلغ، مقاله ای در مورد شما یا در مورد کسب و کارتان بنویسد، توجه داشته باشید که امر پرداخت هزینه ساخت صفحه ویکی پدیا برای جامعه ی داوطلب به شدت دلسرد کننده خواهد بود. همچنین این خدمات توسط جامعه ی داوطلب که مقالات را در ویکی پدیا می نویسند، بدون نیاز به پرداخت هزینه ساخت صفحه ویکی پدیا توسعه داده می شود.

در اینجا مواردی وجود دارند که در صورت مراجعه ی شرکتی به شما باید در نظر داشته باشید:

  1. اگر کسی برای ویرایش ویکی پدیا هزینه ای دریافت می کند، طبق شرایط استفاده از ویکی پدیا () لازم است این واقعیت و موضوع را در صفحه کاربری خود بیان کند. برای اطمینان از این که شرکت یا شخص مورد نظر موضوع دریافت هزینه در مقابل ویرایش متن را در صفحه کاربری خود بیان کرده است، می توانید به صفحه کاربری شرکت و یا شخص مورد نظر مراجعه کنید.

  2. پرداخت در ازای ویرایش، بدون بیان علنی این موضوع مجاز نیست. حتی اگر ویرایش های پولی به درستی علنا بیان شوند، ویرایش ها باید همچنان به خط مشی ها و دستورالعمل های ویکی پدیا مانند تضاد منافع و دیدگاه بی طرفانه پایبند باشند.

  3. جامعه داوطلب ویکی پدیا اغلب نسبت به ویرایش های پولی انتقاد جدی نشان می دهد، به ویژه هنگامی که شرکت ها به طور آشکار این خدمات را تبلیغ می کنند. حساب هایی که در حال انجام ویرایش های تبلیغاتی هستند یا ویرایش ها ی پولی را بدون اطلاع رسانی در حساب کاربری خود انجام می دهند، توسط انجمن در ویکی پدیا مسدود می شوند.

نکاتی در مورد ساخت صفحه ویکی پدیا

در رابطه با موضوع هزینه ساخت صفحه ویکی پدیا، بهترین راه برای شما در مورد ایجاد یا درخواست محتوای مربوط به خودتان، تجارتتان یا شخصی که نماینده او هستید این است که ابتدا نگاهی به سیاست ها، دستورالعمل ها و سایر راهنمایی های مفید در ویکی پدیا بیندازید که برای همگان رایگان هستند. یک مکان خوب برای شروع ‘راهنمای ساده و واضح در مورد تعارض منافع’ ویکی پدیای انگلیسی است.

معیارهای تایید صفحه ویکی پدیا

معیارهای تایید صفحه ویکی پدیا بسیار سختگیرانه هستند. برای بارگذاری صفحه، باید سیاست ها و دستورالعمل های ویکی پدیا را دنبال کرد. مواردی که در رابطه با محتوا و مطالب می تواند در ارزیابی کیفیت صفحه ویکی پدیا برای تایید سریع به شما کمک کند، شامل منحصر به فرد بودن، اصالت و قابلیت اطمینان، قابل توجه و بدون خطا بودن، رعایت قالب بندی و همچنین لحن خنثی و بی طرفانه است.

برخی از پروژه ها، به زبان های انگلیسی و بسیاری از زبان های دیگر در ویکی پدیا نوشته شده اند. که شما را در روند کار ایجاد محتوا راهنمایی می کنند. می توانید از لینک های زبان موجود در همان نوار کناری سمت چپ برای یافتن زبان دیگر استفاده کنید. در صورتی که برای شما سوالی پیش آمد، می توانید از انجمن داوطلبان با تجربه انگلیسی زبان ویکی پدیا () کمک بگیرید.

ادامه مطلب

دایره المعارف ویکی پدیا، اکنون به یک پلتفرم بالقوه برای تقویت بازاریابی تبدیل شده است. ویکی پدیا یکی دیگر از پلتفرم های غنی از اطلاعات است که در موتورهای جستجو به رسمیت شناخته شده است و میتواند منجر به شناخت برند و تقویت رویت آنلاین کسب و کارها شود. ساخت صفحه ویکی پدیا ()فرصت های بیشماری برای کسب و کارها فراهم می آورد تا بتوانند از طریق آن توجه مخاطبان را به خود جلب کرده و با کسب اعتبار و قابلیت اطمینان فروش خود را به حداکثر برسانند. هیچ راه میانبری در این میان وجود ندارد.

از طریق ساخت صفحه ویکی پدیا می توانید سریعاً به موفقیت دست یابید. با اینکه رسمیت و محبوبیت آنلاین ویکی پدیا غیرقابل اجتناب است، اما بسیاری از بازاریابان هنوز از مزایای بیشماری که این پلتفرم در اختیار آنان قرار می دهد، ناآگاه هستند. بنابراین، در این مقاله می آموزید که چگونه یک صفحه ویکی پدیا بسازید و از طریق آن نتایج بهتری برای کسب و کار خود ایجاد کنید. همچنین در مورد هزینه ساخت صفحه ویکی پدیا مطلع می شوید.

چرا ساخت صفحه ویکی پدیا برای برند من اهمیت دارد؟

ساخت صفحه جدید ویکی پدیا فراتر از داشتن یک چشم انداز برای برند است. از مزایای بیشمار آن این است که به سرعت در اینترنت به رسمیت شناخته می شوید و ترافیک بیشتری به سمت وبسایت خود هدایت می کنید. با این حال، این پلتفرم دارای قوانین و خط مشی های سختگیرانهای است که برای حفظ کیفیت بالای آن ضروری هستند. این اصول به قرار زیر است:

اعتبار

ساخت صفحه جدید ویکی پدیا حول اصل معروفیت می چرخد. موضوع شما برای قرار گرفتن در این پلتفرم باید شناخته شده باشد. این موضوع میتواند در مورد شخص و یا شرکت باشد، با این حال لازم است که از شهرت آنلاین برخوردار بوده و برای خوانندگان ارزشمند باشد. زمانی که واجد این شرط بودید و صفحه شما مورد تایید قرار گرفت، به طور خودکار کسب و کار شما به عنوان معتبرترین کسب و کار در معرض دید مخاطبان قرار میگیرد.

رتبه بندی سریع

صفحه ویکی پدیا به شدت در فضای اینترنت شناخته شده است. پس چگونه صفحات آن از این موضوع عقب بمانند؟ با ساخت صفحه ویکی پدیا از دو طریق می توانید رتبه بندی آنلاین خود را سرعت بخشید: یکی اینکه شما بخشی از یک پلتفرم عظیم می شوید و از طرفی محتوای شما بهینه می شود. در این صورت دارای بیشترین کلمات کلیدی بهینه شده هستید که قابلیت دسترسی مطالب شما را در موتور جستجو افزایش می دهد و صفحه شما را در میان صفحات پیشرو قرار می دهد.

ترافیک آنلاین

یکی از خط مشی های ویکی پدیا غنا و ارزشمند بودن مطالب برای خواننده است. هم اکنون سازندگان صفحه ویکی پدیا تمام تلاش خود را جهت تحقق این امر قرار میدهند. آنها معتبر ترین و منحصر به فرد ترین اطلاعات را در صفحه ویکی پدیای خود قرار داده و محتوای خود را ماهرانه برای جذب خوانندگان ارائه می دهند. این امر باعث افزایش میزان ترافیک و بازدید آنها شده و به افزایش دسترسی آنلاین برند آنها کمک می کند.

این مطلب را هم از دست ندهید :   تکنیک ها و روش های نوین برایگوگل دیسکاوری

در این زمینه مطالعه مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم.

چگونه می توانم اکانت ویکی پدیا ایجاد کنم؟

هزینه ساخت صفحه ویکی پدیا بین ۲۵۰ تا ۳ هزار دلار است. با این حال بسیاری از مقالات آن ممکن است بین حداقل ۴۰۰ و حداکثر ۸۰۰ دلار هزینه داشته باشد. این یک فرایند پیچیده است، زیرا ممکن است شما اعتبار نامه های اشتباه را وارد کنید و یا دستورالعمل های آن را اشتباه تفسیر کنید که باعث می شود اکانت شما برای مدت ها در حالت تعلیق بماند. بنابراین، برای جلوگیری از این امر بسیاری از کاربران آنلاین با مشاوران حرفه ای ویکیپدیا مشورت می کنند تا بتوانند در مدت زمان کوتاهی نسبت به ساخت صفحه شخصی در ویکی پدیا اقدام کنند.

نحوه ساخت صفحه در ویکی پدیا چگونه است ؟

ساخت صفحه شخصی در ویکی پدیا یک فرایند طولانی مدت است. در این راه باید گام های مشخصی را دنبال کنید و از معیارهای خاصی پیروی کنید. گام های زیر را جهت ساخت صفحه جدید ویکی پدیا دنبال کنید:

در مورد موضوع خود تحقیق کنید

اولین قدم ساخت صفحه ویکی پدیا این است که در مورد موضوع مورد نظر تحقیقات کامل انجام دهید و نسبت به منحصر به فرد بودن آن مطمئن شوید در قدم بعدی باید به طور عمیق وارد بازار شوید و به دنبال اطلاعات منحصر به فرد و مشروع برای صفحه خود باشید. جهت این امر باید به دنبال وب سایت ها و منابع معتبری که بتواند از محتوای شما پشتیبانی کند باشید.

ساخت صفحه جدید ویکی پدیا

بعد از جمع آوری اطلاعات لازم باید یک صفحه ویکی پدیا با سبک نگارش بی عیب و نقص ایجاد کنید. در این زمینه باید اصول ساخت دقیق و صحیح جملات را رعایت کنید تا نظر مخاطب را به خود جلب کرده باشید. صفحه ویکی پدیا باید از هر نظر حرفه ای به نظر برسد. در این زمینه باید از روش های قالب بندی از جمله بولت گذاری، جملات کوتاه و سبک نگارشی تاثیرگذار استفاده کنید.

قوانین و خط مشی های ویکی پدیا

پایبندی به خط مش های ویکی پدیا از اصولی ترین گام های ساخت صفحه ویکی پدیا و ثبت نام موفقیت آمیز در آن است. در میان بسیاری از خط مشی ها و رهنمودهای ویکی پدیا مهمترین اصل، شهرت است. در این زمینه باید مراقب موضوع و اطلاعاتی که برای ایندکس گذاری در صفحه خود انتخاب می کنید باشید. صفحه ای که ایجاد می کنید از نظر اطلاعات باید دارای اعتبار کافی باشد. از اطلاعات مغرضانه، بی ربط و جعلی به شدت بپرهیزید.

ذکر منابع

آخرین گام ساخت صفحه ویکی پدیا استناد به منابع است. در این زمینه باید لینک منابعی که استفاده کرده اید را قرار دهید تا مخاطب بتواند از طریق آن به اطلاعات و جزئیات بیشتری دست یابد. همچنین ذکر منابع باعث افزایش اعتبار و شناخته شدن صفحه شما در موتور جستجو می شود.

فاکتورهای خاصی هزینه ساخت صفحه ویکی پدیا را تعیین می کند. این هزینه میتواند از ۶۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار متغیر باشد. در مجموعه تخصصی ویکی، متخصصان ما با مشتریان تماس گرفته و شرایط ایجاد ساخت صفحه ویکی پدیا را به آنان توضیح می دهند. فاکتور های زیر می تواند هزینه ساخت صفحه ویکی پدیا را تعیین کند؟

آیا شرکت شما معروف است؟

اگر به دنبال ساخت صفحه ویکی پدیا هستید، اما شرکت شما چندان معروف نیست، هزینه ساخت آن بسته به شرایط شما می تواند بین ۱۰۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار باشد. در این زمینه مجبور هستیم تا ابتدا برند شما را به شهرت آنلاین برسانیم و سپس نسبت به ایجاد صفحه و نوشتن مقاله ها اقدام کنیم. ویکی پدیا به سایت های غیر معروف و شناخته نشده اجازه فعالیت نمی دهد. بنابراین ما باید تلاش مضاعفی بر روی اصل معروف بودن شما انجام دهیم.

پروفایل شناخته شده

برای یک پروفایل شناخته شده هزینه ساخت صفحه ویکی پدیا حداقل ۶۰۰ و حداکثر ۱۰۰۰ دلار خواهد بود. با این حال، این هزینه بعد از تجزیه و تحلیل پروفایل کسب و کار و جنبه های ساخت صفحه ویکی پدیا تعیین خواهد شد.

روند تایید صفحه ویکی پدیای شخصی من چگونه است؟

معیارهای تایید صفحه ویکی پدیا سختگیرانه است. برای تایید پیج لازم است که به تمام خط مشی ها و دستورالعمل های ویکیپدیا عمل کنید. با استفاده از چک لیست زیر می توانید کیفیت صفحه ویکی پدیای خود را برای تایید سریع بررسی کنید:

• اطلاعات به دقت تحقیق شده

• منحصر به فرد بودن

• قابلیت اطمینان و اصالت

• قالب بندی و استناد

• لحن خنثی و بی طرفانه

• موضوع شناخته شده و محتوای عاری از خطا

چه مدت طول می کشد تا صفحه ویکی پدیای شخصی من تایید شود؟

معمولاً تایید صفحه ویکی پدیا بین ۶ و حداقل ۳ ماه به طول می انجامد. با این حال ما، در مجموعه خود قول می دهیم که در ظرف چند هفته صفحه شما را به تایید برسانیم. ما تمام تلاش خود را برای ایجاد صفحه ای که تمام مراحل ارزیابی را به خوبی طی کند و تایید شود قرار می دهیم.

برخی از سوالات رایج در مورد خدمات سفارش ساخت صفحه ویکی پدیا

حتی اگر خدمت رسانی عالی باشد، همیشه نگرانی ها و سوالاتی وجود دارد که متخصصان برای پاسخگویی به آنها حضور دارند. در ادامه برخی از سوالات رایجی که در هنگام ساخت صفحه ویکی پدیا پرسیده می شود به همراه پاسخ آن عنوان می شود:

هزینه ساخت مقاله ویکی پدیا برای مدرسه من چگونه است؟

این هزینه بستگی کامل به شرایط پروژه دارد. با این حال ایجاد یک صفحه ویکی پدیا برای مدرسه بین ۶۰۰ الی ۲۰۰۰ دلار هزینه دارد.

چگونه می توانم یک بیوگرافی از هنرمند ایجاد کنم؟

چرا صفحه ویکی پدیا مورد قبول قرار نمی گیرد؟

صفحه ویکی پدیا از نویسندگان و ویراستاران خود میخواهد تا به خط مشی ها و رهنمودها پایبند باشند. دو مورد از مهمترین جنبه هایی که باعث می شود صفحه حذف و یا رد شود مربوط به اصول شهرت و خرابکاری است. شما باید اطمینان حاصل کنید شخص یا شرکتی که در مورد آن می نویسید معروف بوده و همینطور دستی در فعالیت های خرابکاری نداشته باشد.

هزینه ایجاد یک پروفایل ویکی پدیا چقدر است؟

هزینه ایجاد یک پروفایل ویکی پدیا بین ۱۰۰ الی ۲۰۰ دلار است. این هزینه بسته به جزئیات و پیچیده بودن مدارک شما دارد. جهت ایجاد یک پروفایل شرکت، پلتفرم ویکی پدیا به اسناد معتبر و توافقات قانونی نیاز دارد که نشان دهد شرکت قابل اعتماد است. از طرف دیگر هزینه ایجاد یک پروفایل شخصی کمتر است.

آیا می توانم یک مقاله ویکی پدیای خود را توسط متخصصان ویرایش کنم؟

شما می توانید در هر زمان از خدمات ویرایش صفحه ویکی پدیا و یا شرکت ویکی حرفه ای یا هر برند معتبر دیگر استفاده کنید. مقاله شما ممکن است علیرغم داشتن سبک نگارشی بی عیب و نقص، توسط ویکی پدیا رد شود. بنابراین، در چنین زمانی کمک گرفتن از متخصصان ضرری نخواهد داشت.

هزینه ویرایش مقاله من چقدر است؟

هزینه ویرایش مقاله بین ۲۵۰ تا ۳۰۰۰ دلار است. ویراستاران به دقت در مقاله جستجو کرده و به دنبال خطاها و اشتباهات می گردند. آنها همچنین زمان خود را صرف بررسی منابع ذکر شده می کنند. علاوه بر آن، یک ویراستار اطمینان حاصل میکند که محتوا از قوانین ویکی پدیا پیروی کند.

مدت زمان به روز رسانی ویکی پدیا چقدر است؟

در حدود ۵۰ درصد محتوای ویرایش شده ویکی پدیا تایید شده و در ظرف چند دقیقه به روز رسانی می شود. از آنجا که این پلتفرم دارای ویراستاران زیادی است ممکن است چند دقیقه برای به روز رسانی صفحه به طول بیانجامد. با این حال، برخی از محتواهای ویراستاری شده به دلیل شرایط ارزیابی پیچیده ممکن است برای مدتی در انتظار باقی بمانند.

منبع:

محتوای کامل در سایت منبع

گراف دانش گوگل یا knowledge graph چیست؟

گراف دانش گوگل یک پایگاه دانش غنی از میلیاردها اطلاعات مهم درباره موضوعات علمی، تخصصی، عمومی، افراد سرشناس، مکان ها، حقایق جهان و غیره است که در قالب یک باکس ارائه می شود. هدف از ارائه گراف دانش گوگل این است که اطلاعات مهم و کلیدی درباره موضوعات مختلف در کمترین زمان ممکن در اختیار کاربران قرار گیرند. زمانی که شما موضوعی را در گوگل جستجو می کنید، علاوه بر نتایج مرتبطی که در قالب لینک های مختلف نمایش داده می شوند یک باکس نیز در سمت راست صفحه و در کنار نتایج جستجو نمایش داده می شود که این باکس همان گراف دانش گوگل است. با بررسی اجمالی گراف دانش می توانید خیلی سریع اطلاعات اولیه و کلیدی درباره موضوع موردنظر خود را بدست آورید.

بر اساس گزارش گوگل، اطلاعات موجود در Knowledge Graph از طریق صدها منبع اطلاعاتی عمومی و خصوصی وب در دنیا همچون ویکی پدیا و ویکی داده جمع آوری می شوند. بنابراین محتواهای آن دقیق و صحیح است و با مطالعه آنها می توانید به اطلاعات مفید و کاربردی دست پیدا کنید. به عنوان مثال زمانی که کلمه «اینستاگرام» را درگوگل سرچ کنید یک باکس گوگل گراف در سمت راست صفحه مشاهده می کنید که در آن اطلاعاتی کلیدی همچون لوگو اینستاگرام، تاریخ راه اندازی، مالک، جوایز و سایر اطلاعات اولیه درباره این شبکه اجتماعی برای شما نمایش داده می شود. بنابراین گراف دانش گوگل کلیه اطلاعات، کلمات، عبارات و مفاهیم مرتبط با یک موضوع را از منابع مختلف جمع آوری و شناسایی کرده و آنها را در اختیار کاربران قرار می دهد.

اینستاگرام

مزایای گراف دانش گوگل

همانطور که اشاره کردیم، گراف دانش گوگل به منظور ارائه اطلاعات کلیدی و پاسخ به سوالات کاربران در کمترین زمان و با کمترین میزان کلیک راه اندازی شده است. گوگل نالج در سال ۲۰۱۲ طراحی شد و هدف اصلی آن نیز بهبود تجربه سرچ کاربران بود تا از طریق آن بتوانند در عرض چند ثانیه به اطلاعات جامعی درباره موضوعات، افراد معروف و حقایق دنیا دست پیدا کرده و به راحتی پاسخ سوالات خود را پیدا کنند. با این حال برخی از مهم ترین مزایای گراف دانش گوگل شامل موارد زیر است:

  • دسترسی به اطلاعات کلیدی در کوتاه ترین زمان
  • درک بهتر و موثرتر قصد و نیت کاربران از جستجوی کلمات، عبارات و سوالات
  • نمایش بهتر و موثرتر اطلاعات مهم کسب و کارها و شرکت ها
  • ایجاد اعتماد برای بازدیدکنندگان بالقوه ای که به دنبال کسب اطلاعات و یا خرید یک محصول هستند
  • افزایش ترافیک وب سایت ها
  • افزایش بازدید سایت-ترافیک سایت

  • افزایش میزان اعتبار کسب و کارها از طریق نمایش آنها در صفحه نتایج جستجو به همراه نمایش رتبه و نظرات مرتبط
  • افزایش شانس برقراری ارتباط کاربران با برندها و مشاغل مختلف از طریق نمایش اطلاعات تماس و روش های برقراری ارتباط
  • ارائه اطلاعات مفید در صفحه اصلی نتایج جستجو و بهبود تجربه کاربران
  • ux-ui-رابطه کاربری-تجربه مشتری - تجربه کاربر

این مطلب را هم از دست ندهید :   توصیه ها و هشدارها در موردبرند سازی با تولید فیلم

انواع گراف دانش

گراف دانش گوگل دارای چندین نوع مختلف است که هریک از آنها اطلاعات کلیدی و مهمی را درباره موضوعات مختلف در اختیار کاربران قرار می دهد. رایج ترین انواع گراف دانش گوگل شامل موارد زیر است:

شرکت ها و برندها

این نوع گراف دانش گوگل یک ابزار قدرتمند جهت برندسازی شرکت ها و کسب و کارهای مختلف است که به آنها رسمیت و اعتبار می بخشد. این گراف اطلاعات اولیه و مهم درباره یک کسب و کارها و برندها از جمله حوزه فعالیت، تصویر لوگو، اکانت شبکه های اجتماعی، آدرس وب سایت، موسس برند، سال تاسیس و غیره را نمایش می دهد.

افراد سرشناس

گراف افراد معروف و سرشناس همچون هنرمندان، بازیگران، خوانندگان، سیاستمداران، شاعران، نویسندگان، فوتبالیست ها، افراد تاثیرگذار دنیا و هر شخصیت معروف دیگری نیز نمونه دیگری از گراف دانش گوگل است. این نوع گراف معمولا یک بیوگرافی کوتاه درباره زندگی شخصی و کاری آنان ارائه می دهد.

کسب و کارهای محلی

همانطور که اشاره کردیم، گراف دانش گوگل یک ابزار قدرتمند و کاربردی برای برندسازی و بازاریابی کسب و کارها است که موجب افزایش ترافیک آنها خواهد شد. گراف دانش برای مشاغل و کسب و کارهای محلی می تواند اطلاعات کلیدی و موردنیاز مخاطبان همچون حوزه فعالیت، آدرس فروشگاه، ساعات کاری، اطلاعات تماس، نوع خدمات، امتیازات، نظرات کاربران، مسیریابی از طریق گوگل مپ و شبکه های اجتماعی را در اختیار آنان قرار دهد.

محصولات

گراف دانش برای محصولات و خدمات با هدف معرفی ویژگی ها و قابلیت های کاربردی آنها ساخته می شود که علاوه بر آشنایی مخاطبان با محصولات همچنین موجب افزایش آگاهی از برند (Brand Awareness) و افزایش نرخ کلیک نیز خواهد شد.

Click-through rate-ctr-نرخ کلیک

غذا و اطلاعات تغذیه ای

گراف غذا و اطلاعات تغذیه ای نیز یکی دیگر از انواع رایج گراف دانش گوگل است که ساخت آن برای کسب و کارهای مرتبط با این حوزه بسیار سودمند خواهد بود. در این گراف می توانید اطلاعات ساده درباره مواد غذایی همچون میزان کالری، خواص و مضرات، ارزش غذایی، دستور پخت و غیره را قرار داده و از طریق آن ترافیک سایت خود را افزایش دهید.

افزایش بازدید سایت-ترافیک سایت

سرگرمی (فیلم، سریال، برنامه تلویزیونی، کتاب و موسیقی)

گراف سرگرمی و رسانه نیز از دیگر انواع رایج و البته محبوب گوگل نالج است که در آن طیف گسترده ای از اطلاعات مرتبط با فیلم، سریال و یا موزیک همچون تیزر فیلم ها و سریال ها، تعداد فصل ها و قسمت ها، تاریخ انتشار، فهرست بازیگران و عوامل، نقد و بررسی کارشناسان و منتقدان، بودجه صرف شده، نظرات کاربران و هر اطلاعات مهم و مرتبط دیگری درج می شود.

بنابراین با ساخت گراف دانش گوگل علاوه بر افزایش اعتبار برند همچنین می توانید میزان ترافیک وب سایت خود را نیز افزایش داده و سئوی آن را نیز بهبود بخشید. اما رابطه سئو و گوگل نالج چیست و این دو مفهوم چگونه به یکدیگر مرتبط می شوند؟ در بخش بعدی به این پرسش مهم پاسخ خواهیم داد.

سئو سایت یا بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو

رابطه سئو و گوگل نالج

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (سئو)

برای توضیح رابطه سئو و گوگل نالج با یک مثال شروع می کنیم. گراف دانش گوگل را به عنوان یک داربست در نظر بگیرید که به ربات ها و خزنده های وب امکان می دهد تا به صورت هوشمندانه تر و موثرتر بتوانند به محتواهای شما دسترسی پیدا کنند. این داربست یا همان گراف در واقع در حال توصیف محتوای سایت شما به خزنده های موتورهای جستجوگر گوگل است و به آنها کمک می کند تا محتوای سایت شما را بهتر درک کرده و در نتیجه رتبه بهتری به آن بدهند. زمانی که مطالب وب سایت شما توسط ربات های جستجوگر به عنوان مطالبی ارزشمند و مفید تلقی شناسایی شوند، قطعا جایگاه و رتبه بهتری در صفحه نتایج جستجو بدست می آورید و به دنبال آن ترافیک وب سایت تان نیز افزایش پیدا خواهد کرد. بنابراین ارتباط سئو و گراف دانش گوگل را می توانیم در درک بهتر محتواهای سایت توسط خزندگان گوگل و افزایش میزان ترافیک سایت خلاصه کنیم.

نحوه ساخت گراف دانش گوگل

حال که با مزایای گراف دانش گوگل و رابطه آن با بهبود سئو سایت آشنا شدید، قطعا اکنون به فکر ساخت گوگل نالج برای کسب و کار خود افتاده اید. برای ساخت گراف دانش گوگل روش های مختلفی وجود دارد که با انجام آنها می توانید گراف خود را ایجاد کرده و اطلاعات کلیدی و موردنیاز کاربران درباره سایت خود را در قالب گراف در اختیار آنان قرار دهید. نحوه ساخت گراف دانش گوگل چندان دشوار نیست و برای طراحی آن می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

توسعه روابط عمومی و لینک سازی

این گام شاید در ابتدا برای ساخت گراف دانش گوگل کمی دشوار و چالش برانگیز باشد اما به دیده شدن و افزایش ترافیک سایت شما کمک بسیاری خواهد کرد. هرچه صحبت از کسب و کار شما در فضای وب بیشتر باشد، ایجاد گراف دانش گوگل برایتان بسیار ساده تر خواهد شد. بنابراین باید به گوگل نشان دهید که وب سایت شما دارای مطالب و خدمات مفیدی است و اطلاعات سودمندی را در اختیار کاربران قرار می دهد. برقراری ارتباط با وب سایت های معتبر و مرتبط با کسب و کار شما و دریافت بک لینک از آنها بسیار کمک کننده است. زمانی که وب سایت های معتبر به سایت شما لینک دهند، میزان بازدیدکنندگان سایت شما به تدریج افزایش پیدا کرده و همین موضوع نیز موجب بهبود سئو آن خواهد شد. بنابراین اولین و شاید سخت ترین قدم برای ساخت گراف دانش گوگل این است که حضور خود در فضای وب را پررنگ تر سازید تا توسط گوگل به عنوان یک وب سایت مفید شناخته شوید.

استفاده از نشانه گذاری اسکیما در وب سایت

ثبت نام در Google My Business

اگر دارای یک فروشگاه فیزیکی هستید و می خواهید کسب و کار خود را در وب گسترش دهید، ساخت پروفایل Google My Business برای شما یک ضرورت محسوب می شود. این کار به دیده شدن برند و کسب اعتبار در Google Maps و نتایج جستجو کمک بسیاری می کند و کسب و کار شما را در لیست مشاغل محلی قرار می دهد. البته ثبت نام در GMB تضمینی برای دریافت گراف دانش گوگل نیست اما شانس شما را افزایش می دهد. بنابراین تمامی اطلاعات موردنیاز همچون نام، آدرس، شماره تماس و غیره را به درستی در GMB وارد نمایید.

ثبت برند در Wikidata.org

Wikidata وب سایتی است که داده های ساختاریافته را برای ویکی پدیا و سایر وب سایت های ویکی مدیا ذخیره می کند. بخش قابل توجهی از داده های گراف دانش گوگل از ویکی دیتا برداشته می شود و به همین دلیل ساخت پروفایل در این وب سایت حتی از ایجاد صفحه در یکی پدیا نیز مهم تر است. ساخت پروفایل در ویکی دیتا بسیار آسان تر و ساده تر از ویکی پدیا است اما رعایت تمامی قوانین آن کمی دشوار است و ممکن است اطلاعات شما را پاک کند. اما با این حال ثبت برند در Wikidata نیز اقدامی مهم در جهت ساخت گراف دانش گوگل محسوب می شود.

ساخت صفحه ویکی پدیا

ساخت صفحه در ویکی پدیا نیز روش دیگری جهت ساخت و قرار گرفتن در گراف دانش گوگل است که باید در آن تمامی اطلاعات مفید و مهم درباره کسب و کار خود را با استناد به منابع معتبر منتشر کنید. به همین دلیل است که در ابتدا اشاره کردیم تا روابط عمومی و لینک سازی خود را تقویت کنید تا علاوه بر افزایش بازدید بتوانید از آنها در این بخش استفاده نمایید. برای ساخت صفحه ویکی پدیا نیز باید تمامی قوانین آن را رعایت کنید تا بتوانید صفحه ای معتبر برای برند خود بسازید.

فعالیت مداوم

یکی دیگر از روش هایی که شهرت و محبوبیت صفحه شما را به گوگل نشان می دهد، فعالیت مدام و به روزرسانی منظم داده ها است. با فعالیت مستمر در وب سایت، شبکه های اجتماعی و تولید محتواهای مفید و ارزشمند به گوگل نشان می دهید که شما در حال رقابت با رقبا هستید و برای کسب رتبه مطلوب در صفحه نتایج جستجو تلاش می کنید. گوگل از طریق مشاهده و بررسی فعالیت شما، میزان اعتبار وب سایت و کسب و کارتان را تخمین می زند و در صورت تشخیص ارزشمندی آن نیز اطلاعات شما را وارد گراف دانش خواهد کرد.

چطور گراف دانش را تغییر دهیم؟

گراف دانش گوگل یک منبع و پایگاه اطلاعاتی گسترده است که امکان بروز خطا و اشتباه در ثبت اطلاعات در آن وجود دارد. یعنی گاهی مواقع ممکن است اطلاعات ثبت شده در گراف با اطلاعات حقیقی برند شما مغایرت داشته باشد که در این صورت باید نسبت به تغییر و اصلاح آنها اقدام نمایید. اما چطور گراف دانش را تغییر دهیم و اطلاعات صحیح را در آن وارد کنیم؟ برای انجام این کار ابتدا باید هویت خود را اثبات کنید تا به بخش ویرایش اطلاعات دسترسی پیدا نمایید. معمولا در قسمت پایین گراف دانش گوگل گزینه ای تحت عنوان Claim this knowledge panel وجود دارد که با انتخاب آن و وارد کردن اکانت های ثبت شده برند خود همچون اینستاگرام، توییتر و یا یوتیوب می توانید هویت تان را ثابت کنید. پس از تایید هویت امکان ویرایش اطلاعات برای شما فراهم می شود و می توانید اطلاعات صحیح را در گراف دانش گوگل خود وارد نمایید.

بدین ترتیب با انجام اقدامات بالا می توانید شانس ساخت گراف دانش گوگل برای کسب و کار خود را افزایش دهید. اما برای ساخت گراف دانش شخصی نمی توانید از روش های بالا کمک بگیرید زیرا تا کنون اطلاعات زیادی مبنی بر ساخت گوگل نالج برای شخص توسط Google منتشر نشده است. بنابراین گوگل تصمیم می گیرد که برای چه افرادی گراف بسازد اما معمولا افرادی دارای گراف دانش گوگل هستند که در ویکی پدیا صفحه ای معتبر دارند و به عنوان یک شخص معروف و یا مهم شناخته می شوند.

جمع بندی

گراف دانش گوگل در سال ۲۰۱۲ و با هدف بهبود تجربه کاربران و ارائه اطلاعات مفید و کاربردی در کمترین زمان ممکن به آنان طراحی شد. گوگل نالج دارای انواع مختلفی است که در تمامی حوزه ها اطلاعات مرتبط و کلیدی را در قالب یک باکس در قسمت سمت راست صفحه در اختیار کاربران قرار می دهد. بنابراین با ساخت گراف دانش گوگل می توانید اطلاعات مهم در رابطه با کسب و کار خود را به بازدیدکنندگان ارائه دهید و به دنبال آن نیز سئو سایت خود را نیز بهبود بخشید.

ادامه مقاله در سایت منبع