تکنیک ها و روش های نوین برای گوگل دیسکاوری

گوگل مارکتینگ لایو رویدادی است که گوگل سالیانه برای معرفی تغییرات و قابلیت های جدید تبلیغاتی خود به بازاریابان و صاحبان کسب و کارها برگزار می کند. امسال هم این رویداد در چهاردهم می برگزار شد و گوگل در آن بیش از ده محصول جدید مرتبط با بازاریابی دیجیتال معرفی کرد. بگذارید یک راست برویم سر اصل مطلب و از تغییراتی که قرار است بر تبلیغات گوگلی اعمال شود صحبت کنیم.

بازاریابی دیجیتال-تجارت الکترونیک-دیجیتال مارکتینگ

معرفی تبلیغات گوگلی اکتشافی Discovery Ads

خیلی توجهی به کسانی که میگویند دوره خبرنامه ها سرآمده است نکنید – خبرنامه ها هنوز فعال و تاثیر گذارند. در حقیقت حتی قرار است بیش از پیش روی کار بیایند. گوگل در سپتامبر سال گذشته میلادی خبرنامه اختصاصی اش را معرفی کرد. حالا گوگل مژده داده که امکان تبلیغ در این پلتفرم برای بازاریابان را قرار داده است. تبلیغات اکتشافی گوگل میدان بزرگی در اختیار بازاریابان قرار میدهند تا تصاویر چرخشی خود را جلوی چشم مشتریان خود بیاورند و فروش خود را تا حد قابل قبولی بالا ببرند.

به علاوه این نوع از تبلیغات گوگلی، امکان دسترسی مخاطبان زیادی در خبرنامه یوتیوب، بخش پروموشن جیمیل و فید پلتفورم گوگل دیسکاوری در اختیار بازاریابان قرار میدهد. ۸۵ درصد از کاربران آنلاین در طول شبانه روز اقدامی در ارتباط با خرید یا انتخاب محصولات جدید انجام می دهند. این نوع از تبلیغات گوگلی این امکان را در اختیار صاحبان کسب و کارهای ریز و درشت قرار می دهد تا تبلیغ خود را درست در مکان هایی که افراد به دنبال کشف چیزهای جدید هستند، نمایش دهید. اینکار موجب کسب موفقیت اولیه برای کسب و کارهای نوپا میشود. TechStyle که یک خرده فروش لباس است توانسته با تبلیغات اکتشافی گوگل تا ۲۵ درصد هزینه به ازای هر کلیک CPC تبلیغات خود را در مقایسه با سایر کانال های تبلیغاتی کاهش دهد.

معرفی تبلیغات گالری گوگل

گوگل به تازگی هدف جست و جو search intent را با قالب های تبلیغاتی جدید ارتباطی و تصویری ادغام کرده است. تبلیغات گالری به تبلیغ کنندگان این امکان را می دهد تا تصاویر جذاب را با متن تبلیغ خود ترکیب کرده و نظر مشتریان احتمالی خود را در شبکه جست وجو به تبلیغ خوپ جلب کنند.

این نوع تبلیغات حالت چرخشی خواهند داشت و کاربران می توانند تصاویر را به صورت یکپارچه رد کنند. این نوع تبلیغات گوگلی در بالای صفحه اول نتایج جست و جو قرار میگیرند. این یعنی حالا دیگر بازاریابان و صاحبان کسب و کارها فقط بر سر نمایش تبلیغات متنی خود بر اساس کلمات کلیدی مد نظرشان در صفحه ی اول گوگل نمی جنگند حالا می توانند علاوه بر تبلیغات متنی از تصاویر، در تبلیغ خود استفاده کنندو میزان کلیک های دریافتی خود را افزایش دهند. در این نوع تبلیغات گوگلی بازاریابان می توانند:

  • ۴ تا ۸ عکس استفاده کنند.
  • برای هر عکس یک تگ لاین ۷۰ کاراکتری استفاده کنند.
  • تا ۳ هدلاین در تبلیغ خود استفاده کنند.

به طور میانگین، کمپین هایی که از تبلیغات گوگلی به صورت گالری استفاده میکنند میزان ارتباط کاربر در آنها ۲۵ درصد افزایش می یابد. این قابلیت آخر سال میلادی جاری در اختیار بازاریابان قرار می گیرد.

استراتژی های قیمت گذاری هوشمند تبلیغات گوگلی به طور چشم گیری پیشرفت خواهند کرد

یکی از مواردی که گوگل از یادگیری ماشین در تبلیغات خود استفاده میکند بخش استراتژی قیمت گذاری هوشمند است.

قیمت گذاری هوشمند یعنی چه؟ گوگل با استفاده از فناوری یادگیری ماشین قیمت مزایده bid تبلیغات شما را بهینه می کند تا نرخ و ارزش تبدیل تبلیغات گوگلی شما را بالا ببرد به این فرایند قیمت گذاری هوشمند گفته می شود. اگر تا به حال با برای تبلیغات خود CPA هدف، ROAS هدف، نرخ تبدیل حداکثری تعیین کرده باشید یا CPCهزینه به ازای هر کلیک آن را افزایش داده اید احتمالا با مفهوم قیمت گذاری هوشمند آشنایی دارید.

ایده

تغییرات اساسی در قیمت گذاری هوشمند تبلیغات گوگلی اعمال خواهد شد که عبارت اند از:

اهداف تبدیل در سطح کمپین: اگر کمپینی دارید که آن را مختص به یک هدف تبدیلی خاص راه اندازی کرده اید ـ برای مثال افزایش بازدید از فروشگاهتان ـ حالا می توانید تمامی قیمت های مزایده مختص این کمپین را متناسب با همین هدف افزایش دهید.

اگر قصد دارید کلیه ی قیمت های مزایده را در کمپین های مختلف بهینه سازی کنید می توانید اقدامات مد نظر خود در مورد تبدیل را به صورت کلی اعمال کنید.

بهره وری-بهینه سازی

تنظیمات فصلی اعمال کنید : چنانچه فروش ویژه ای در پیش دارید که پیش بینی می کنید نرخ تبدیلتان بر آن اساس افزایش خواهد داشت گوگل ادوردز هزینه مزایده تبلیغات گوگلی شما را در آن بازه از زمان افزایش میدهد و پس از اتمام فصل فروشتان قیمت گذاری مزایده تبلیغات گوگلی شما را به حالت عادی برمیگرداند.

تا اینجا به سه مورد از تغییراتی که در آینده نزدیک بر تبلیغات گوگل اعمال خواهند اشاره کردیم. توجه به این تغییرات و مطالعه در مورد آنها می توانند به شما در برنامه ریزی های تبلیغاتی آینده کسب وکارتان کمک کند. مدیران کسب و کارها خوب می دانند که بهتر است همیشه جلوتر از زمان خود برنامه ریزی کنند و برای هر نوع تغییری در آینده آماده باشند و برای آن برنامه داشته باشند.

ادامه مطلب در سایت منبع

گوگل دیسکاور که پیشتر تحت عنوان گوگل فید شناخته می شد یک محتوای شخصی سازی شده است که توسط گوگل و به شکل فعال در اختیار کاربران قرار می گیرد. در حالی که جستجوی سنتی برای وارد کردن کوئری ها به کاربران نیاز دارد، گوگل دیسکاور از رفتار کاربر برای نمایش محتوای جدید و جالب استفاده می کند.

برای کاربران اندرویدی در گوگل پلی و در همه مرورگرهای تلفن همراه (هنگام ورود به حساب گوگل) در دسترس خواهد بود. هدف گوگل دیسکاور علاوه بر ارائه آخرین اخبار، کاوش در علایق شما به شیوه ای کارآمد و آسان تر از همیشه خواهد بود. این الگوریتم یک ابتکار بزرگ برای تغییر تمرکز جستجو از اطلاعات فوری، به درک سفرهای پیچیده تر کاربران خواهد بود. با دسترسی نامحدود به اطلاعات ، گوگل در تلاش است تا محتوای مورد نیاز کاربر را برای او برجسته کند و مطالب اضافی را با فیلتر کردن از محدوده نتایج حذف کند.

گوگل دیسکاور چگونه کار می کند؟

• استفاده از لایه موضوعی در نمودار دانش برای درک علایق کاربر و نحوه پیشرفت آنها در طول زمان.

نمایش نتایج بر اساس علایق کاربر

• مکان (بسته به تنظیم حساب گوگل شما و تنظیمات حریم خصوصی).

گوگل دیسکاور از اطلاعات شما برای شناسایی و نمایش موضوعاتی استفاده می کند که معتقد است به نوعی با شما در ارتباط است و به عنوان ‘علایق’ شناخته می شود. برای درک عمیقتر علایق توسط گوگل دیسکاور، طی یک تحقیق بیش از ۷۰۰ نمونه توسط انجمن مورد بررسی قرار گرفت. در حالی که این حجم از نمونه در مقایسه با تمام علایق یک فرد بسیار کوچک است، چند مشاهده قابل توجه وجود داشت که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت:

علاقه مندی های مربوط به ورزش و سرگرمی بیشترین طرفداران را دارند

در حالی که گوگل فید عمدتاً بر این موضوعات متمرکز است که برای مثال: پیتر وبر (ژیمناست آلمانی) با چه کسی کار می کند؛ اما گوگل دیسکاور پر از آخرین به روزرسانی های در موضوعات ورزشی است.از آنجا که گوگل دیسکاور تمرکز زیادی بر سرگرمی و فعالیت های ورزشی دارد هر جستجویی که در این زمینه ها انجام می دهید، اعم از ورزش های گروهی، طبخ نان یا حتی زنبورداری، به احتمال زیاد مطالبی مرتبط با این فعالیت ها را در جستجو های بعدی خواهید دید.

برند ها در این پژوهش حضور قوی داشتند

تقریباً بیشتر نمونه های ارسالی شامل برند های خاص یا مشاغل محلی بود. در حالی که گوگل دیسکاور قصد دارد محتوای جدیدی را به کاربران پیشنهاد دهد ، اما همچنان فروشگاه ها و رستوران های شما را به خاطر می آورد و آن ها را در نتایج نشان خواهد داد. کاربران همچنین می توانند بازخورد مستقیم خود را برای سفارشی سازی بیشتر با ، انتخاب ‘نمایش بیشتر’ یا ‘نمایش کمتر’ و عدم مشاهده محتوا به ناشران خاص ارائه دهند. البته گاهی گوگل مستقیما از کاربران بازخورد می خواهد.

هدف گوگل دیسکاور چیست؟

• ۲٪ از سایت ها مسافرتی بوده است.

•سلامتی.

یافته های پژوهش

۱٫ سایت های خبری ۹۹ درصد کلیک ها را دریافت کرده اند

در حالی که موضوعات خبری کمتر از نیمی (۴۶ درصد) از آدرس های اینترنتی تجزیه و تحلیل شده را به خود اختصاص داده است ، ۹۹ درصد کلیک های گوگل دیسکاوری را دریافت کرده و در هر صفحه به شکل قابل توجهی کلیک های بیشتری داشته است. یک حوزه خبری در تحلیل داده خود دریافت که بیش از ۳۰ درصد از کل ترافیک وب خود را از گوگل دیسکاور دریافت می کند، در حالی که سایر ناشران گزارش داده اند که گوگل دیسکاور ترافیک بیشتری را نسبت به جستجوی ارگانیک در برخی از ماه ها به خود اختصاص داده است. به احتمال زیاد محتوای خبری برای طیف وسیعی از مخاطبان نمایش داده می شود، در حالی که محتوای صنایع دیگر بر اساس علایق خاص، مخاطبان کوچکتر را هدف قرار می دهد.

گوگل در اعلامیه جدید خود بر این ایده تأکید کرده است:’وقتی صحبت از اخبار می شود ، مهم است که همه به اطلاعات یکسان دسترسی داشته باشند. گوگل دیسکاور در واقع یک محرک اصلی برای ترافیک خبرگزاری ها است و می تواند برای دسترسی به تعداد زیادی از مخاطبان استفاده شود.

۲٫ پست های وبلاگ در بسیاری از صنایع رایج است

مطالب غیر خبری به شدت بر روی علاقمندی متمرکز است و احتمالاً برای مخاطبان کوچکتر و هدفمندتر نشان داده خواهد شد.

۳٫ کشف محتوا به طور معمول ماندگاری کوتاهی دارد

با توجه به تمرکز گوگل دیسکاوری بر ارائه محتوای تازه، اکثر URL های این مطالعه فقط برای ۳ الی ۴ روز ترافیک دریافت کردند، بیشتر حجم ترافیک ۱ تا ۲ روز پس از انتشار اتفاق افتاد. با این حال، محتوای غنی و محتوای همیشه سبز موفق به ایجاد ترافیک طولانی مدت بودند. این نتیجه نشان داد که گوگل دیسکاور ارائه محتوای همیشه سبز را برای برآوردن علایق جدید یا در حال تغییر کاربران، در اولویت قرار داده است. اکثر صفحات در گوگل دیسکاور دارای ماندگاری کوتاهی هستند، حدود ۳تا ۴ روز، اما محتوای همیشه سبز می تواند ترافیک طولانی مدت را ایجاد کند.

۴٫ کاربران به خوبی به کشف محتوا پاسخ می دهند

تنها موردی که در مورد گوگل دیسکاور باقی ماند، نرخ بالای کلیک (CTR) بود، چیزی در حدود ۱۱٪ در تمام صفحات مورد تجزیه و تحلیل. بدون در نظر گرفتن سایت های خبری (که بیشتر داده ها را در اختیار داشتند)، میانگین CTR، ۶ درصد بود. با مشاهده ۶۲ دامنه، CTR حاصل از جستجوی سنتی ۴ درصد بود. متأسفانه، این اعداد را نمی توان مستقیماً مقایسه کرد؛ زیرا CTR با عنوان (کلیک ÷ نمایش = CTR) محاسبه می شود و تعداد نمایش در گوگل دیسکاوری متفاوت از جستجوی سنتی است.

این مطلب را هم از دست ندهید :   نکته ها و ترفندهای طلایی در موردجایگاه سایت

صفحات موجود در گوگل دیسکاور نسبت به جستجوی سنتی نرخ کلیک بیشتری را دریافت می کنند. با این حال ممکن است این تفاوت در نتیجه نحوه اندازه گیری نمایش ها باشد تا تفاوت در رفتار کاربر.

Click-through rate-ctr-نرخ کلیک

نحوه ارتباط با کاربران در گوگل دیسکاور

گوگل دیسکاور فقط در پلتفرم های موبایل قابل دسترس است. بهتر است که پایگاه های داده خود را با استفاده از کنسول جستجوی گوگل و بررسی گزارش های میزان استفاده از موبایل، از هر گونه خطا حفظ کنید.

تمرکز بر محتوا در اطراف نهادها

منافع، نهادها، اشیاء یا مفاهیمی هستند که می توانند به طور منحصر به فرد شناسایی شوند. آنها می توانند شامل سرگرمی های عمومی، علاقه مندی های خاص، برند ها و مشاغل خاص باشند. با استفاده از Entity Explorer by Marketer’s Center، می توانید روابط بین این موجودیت ها را مشاهده کرده و ببینید چه نهاد هایی با نام تجاری، صنعت و محصولات شما مرتبط هستند. مشخص کنید چه نهادهایی به عنوان نقطه اتصال بین نام تجاری شما و کاربران شما عمل می کنند.

محتوایی ایجاد کنید که برای مخاطبان شما مناسب، مفید و جالب باشد شما دیگر محدود به حجم جستجو نیستید. از این آزادی نهایت استفاده را ببرید. هنگامی که نقاط اتصال را مشخص کردید، با نهایت دقت عمل کنید. محتوا مبتنی بر علاقه شخصی است؛ بنابراین محتوایی تولید کنید که از طرف کاربران مورد توجه قرار گیرد.

یکی از راه های انجام این کار ، شناسایی تقاطع ها و روابط بین موضوعات است. به عنوان مثال ، ‘بهترین پیست های اسکی در نزدیک پنسیلوانیا’ ، ‘نکات دویدن در فصل زمستان’. اگر می توانید محتوا را با رویدادهای جاری مرتبط کنید، پاداش دریافت می کنید. به عنوان مثال ، این پست وبلاگ از REI، بر تفریحات در فضای باز تمرکز دارد ، که با محصولات REI و علایق مخاطبان آنها ارتباط نزدیکی دارد. این مقاله درست قبل از اوج علاقه به ‘فاصله گذاری اجتماعی’ منتشر شد.

استفاده از تصاویر با کیفیت و بزرگ

گذشته از ایجاد محتوایی که برای کاربران جالب باشد، بهترین راه برای افزایش بازدید محتوا در گوگل دیسکاور استفاده از تصاویر بزرگ و با کیفیت است؛ که حداقل ۱۲۰۰ پیکسل عرض دارند. بر اساس داده های گوگل، محتوا هایی با تصاویر بزرگ، ۵٪ افزایش نرخ کلیک را تجربه کرده اند. برای بهینه سازی تصاویر در گوگل دیسکاور، مطالعه موردی Brodie Clark را بررسی کنید. گوگل دیسکاور اعلام کرده که یک تصویر می تواند ارزش هزاران کلیک را داشته باشد.

استراتژی های تولید محتوای ویدئویی را مجددا بررسی کنید

تولید محتوا-بازاریابی محتوا

ویدئوها حضور گسترده ای در گوگل دیسکاور دارند؛ که با تغییر کانون توجه گوگل از متن به محتوای بصری هماهنگی دارد. در حالی که ویدیوها تنها ۱۷ درصد محتوا را در این تجزیه و تحلیل تشکیل می دهند؛ اما به غیر از داده های وب سایت یوتیوب، اکثریت ویدئوها، در گوگل دیسکاور میزبانی می شود. هرچند اندازه گیری آن ممکن است کمی دشوار به نظر برسد ، اما ایجاد ویدئوهای جذاب و بهینه سازی کانال یوتیوب شما می تواند به افزایش حضور برند شما در فضای گوگل دیسکاور کمک کند. در جستجوی سنتی نیز ، ۱۹ درصد از نتایج جستجوی دسکتاپ شامل محتوای ویدئویی است و ۹۲٪ از طریق یوتیوب تماشا می شود.

جمع بندی

• محتوای شما می بایست شامل محتوای بصری معنی دار (یعنی تصاویر و فیلم های با کیفیت بالا) باشد.

لینک منبع:

ادامه مطلب در سایت منبع

بهینه سازی برای گوگل دیسکاور یا Google Discover و حوزه های کلیدی که باید روی آن تمرکز کرد.

گوگل دیسکاور (Google Discover) نشانگر شروع دوره جدیدی در سئو است. در این مطلب مواردی که باید هنگام بهینه سازی محتوا برای Google Discover در نظر بگیرید را ذکر می کنیم.

سئو سایت یا بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو

دیسکاور (Discover) که اولین بار در سال ۲۰۱۸ راه اندازی شد (قبلا به آن فید گفته می شد) به ویژگی شاخصی در اپلیکیشن موبایلی گوگل کروم و همچنین به نوبه خود به ویژگی روی دستگاه های اندرویدی تبدیل شد.

ضمنا امکان ظاهر شدن فید گوگل دیسکاور در نتایج سرچ ارگانیک به شکل نتایج محتوای خاص با عنوان یافته های جذاب نیز وجود دارد.

با این حال، این نوع نتایج در مقایسه با نتایج غنی خیلی کم تر اتفاق می افتند. اساسا گوگل دیسکاور یک فید اطلاعاتی حاوی موارد زیر است:

  • اخبار
  • مقالات
  • ویدیو
  • تبلیغات
  • نتایج غنی مختص گوگل مثل نتایج زنده مسابقات ورزشی

این حالت مشابه با فید رسانه های اجتماعی با توجه به مواردی که سرچ می کنید (از طریق همان شیوه ی قدیمی سرچ) و ویدیو هایی که در یوتیوب و آپارات مشاهده می کنید، کاملا شخصی سازی می شود – تمامی این موارد با هوش مصنوعی گوگل ترکیب شده تا محتوایی که برای کاربر تازگی داشته و گوگل هم معتقد است مرتبط با سرچ های قبلی بوده و جذابیت دارند را به او نشان دهد.

گوگل دیسکاور چیست

گوگل دیسکاور همان سرچ در موتورهای جستجو بدون نیاز به سرچ (Searchless Search) است. گوگل دیسکاوری ویژگی جدیدی نیست بلکه نشانگر شروع دهه جدیدی در یا همان سرچ در موتورهای جستجو بدون نیاز به سرچ است.

دیسکاور مکانیزم بسیار مشابهی با نحوه عملکرد فیسبوک در نشان دادن محتوا در فید خبری براساس ترتیب زمانی دارد. البته این مورد چالش های جدیدی را برای افراد فعال در زمینه سئو ایجاد می کند.

سابقا در مقایسه با بازاریابی موتورهای جستجو یا SEM، منشأ مشترکی وجود داشت – معمولا یک کلمه کلیدی یا زیر مجموعه ای از کلمات کلیدی.

شما می توانید آن را مهندسی معکوس کنید، محتوا تولید کنید و سپس تجربه کاربری را در جهت رفع هدف پشت آن یعنی کلمه کلیدی طراحی کرده و متناسب سازی را انجام دهید.

با گوگل دیسکاور، منشأ مشترکی وجود ندارد.

بعد از انجام آزمون و خطا روی وب سایت های بخش های مختلف (از فناوری مالی تا چاپ و انتشار)، هم موارد زیادی وجود دارند که می توانیم بگوییم بخاطر عملکرد خوب گوگل دیسکاور است و هم موارد زیادی وجود دارد که ربطی به دیسکاور ندارند، ضمن این که موارد ناشناخته و نا مشخص زیادی هم وجود دارند.

در ادامه به برخی از بهینه سازی هایی که انجام داده ایم اشاره می کنیم که ارتباط قوی با بهبود عملکرد مشاهده کرده ایم.

سئو تکنیکال (سئو فنی) برای دیسکاور

وقتی صحبت از ارتباطات فنی و عملکرد عالی در گوگل دیسکاور می شود، موردی جدید یا بی سابقه ای وجود ندارد. در عوض، تأکید مجدد روی حوزه هایی وجود دارد که گاهی اوقات یا آن ها را بدیهی تلقی می کنند یا نسبت به آن بی توجه هستند.

سازگاری با موبایل

بهخاطر اینکه فقط روی گوشی های هوشمند و تبلت ها در دسترس است بنابراین سازگار بودن محتوای شما بر روی گوشی های هوشمند بسیار مهم است.

با توجه به تأکید چندین ساله گوگل روی سرچ موبایلی، جای تعجب است که هنوز تعدادی از وب سایت ها بدون طراحی ریسپانسیو کار می کنند یا یک وب سایت موبایلی m-dot دارند.(وب سایتی که فقط با موبایل سازگار بوده و در دامنه مجزایی قرار دارد)!

برای اینکه در رقابت باقی بمانید و امید به کسب بازدید زیاد در گوگل دیسکاور داشته باشید، باید تجربه موبایلی خوب همانند نسخه دسکتاپ داشته باشید و این یعنی مطمئن باشید که:

  • تجربه موبایلی که ایجاد می کنید پر از تبلیغات یا پاپ آپ های مزاحم نیست
  • هر تصویر یا عوامل بصری که در مقاله قرار می دهید قابل دسترسی و خواندن باشند اگر چنین نیست، حتما کاری کنید که وقتی کاربر روی تصویر شما کلیک می کند باز شده و بتوان روی آن زوم کرد.

در دسترس قرارگیری محتوا و قابل استفاده بودن آن روی دستگاه های موبایلی تنها یک طرف کل قضیه سازگاری با موبایل است، عامل مهم بعدی سرعت سایت شماست.

قطعا ارتباطی بین محتوایی که سریع لود شده و در فید گوگل دیسکاور نشان داده می شود وجود دارد ضمن اینکه ارتباطی هم با اخبار و وب سایت های روزنامه ای وجود دارد که از بستر AMP (صفحات موبایلی پر شتاب یا Accelerated Mobile Pages) استفاده می کنند.

بهینه سازی تصویر

طبق تأیید Brodie Clark در مطالعه موردی خود در رابطه با تصاویر و تأثیر آنها روی گوگل دیسکاور، تصاویر نقش محوری در دریافت ترافیک از دیسکاور دارند و تصویرسازی ذهنی مناسب هم مرتبط با قرار گرفتن در فید است.

تجربه هم نشان می دهد که وقتی محتوایی تولید می کنید یا از تصویرسازی یونیک استفاده می کنید و آن را در محتوا هم نشان می دهید، محتوای شما عملکرد بهتری دارد (و شانس بیشتری برای قرار گرفتن و ظاهر شدن در فید دیسکاور).

ضمنا استفاده کردن از بهترین روش های سئو کردن تصویر اهمیت زیادی دارد و مطمئن باشید که:

  • سایز فایل تصویر تا جایی که امکان داشته و بدون ضربه دیدن به کیفیت آن، فشرده شود. (فقط روی CDN برای بهبود سرعت سایت خود متکی نباشید)
  • اسم فایل توصیفی مناسبی برای تصویر انتخاب کنید.
  • متن alt (جایگزین) مناسب انتخاب کرده اید.
  • کپشن توصیفی هم قرار دهید.

تدوین کردن لیستی از انتظارات مشتری

اگر به دنبال این هستید گوگل دیسکاور محتوای شما را پوشش دهد، تدوین کردن لیستی از انتظارات مشتری بسیار مهم است. البته به احتمال خیلی زیاد، تقریبا به اندازه هیچ یک از فرم های بازاریابی خود را نشان ندهد.

همانطور از نمودارهای مرتبطی که در ابتدای این مطلب قرار دادیم مشخص است، میزان بازدید تبلیغات و مطالب و تعداد کلیکی که روی آنها انجام می گیرد، قله ها و دره های غیر قابل پیش بینی در این نمودارها هستند و منحنی رشد دائمی که از تکنیک های قدیمی سئو، تبلیغات پولی یا حتی رسانه های اجتماعی، انتظار داریم یا تمایل داریم که چنین منحنی به ما بدهد، نخواهند بود.

طبق تجربیات تیم ما، میانگین طول عمر یک پست در فید گوگل دیسکاور بین ۲ تا ۳ روز بود و این مورد با Brodie Clark در مورد اهمیت تصویر در گوگل دیسکاور مطابقت دارد.

استراتژی محتوا: محتوای چند رسانه ای، حالت قدیم در مقایسه با جدید

در کنار استفاده از نوشتارهای برجسته و سایر ویژگی های محتوایی مختص گوگل (مثل نتایج زنده و اطلاعات مسابقات ورزشی)، یوتیوب هم بخش مهمی از گوگل دیسکاور شده است.

برای استراتژی محتوایی خود، این موضوع به معنای ترکیب کردن فایل های رسانه ای و رویکردهای مختلف است.

هر چقدر کاربران در گوگل بیشتر سرچ می کنند و با دیسکاور ارتباط بیشتری می گیرند، گوگل دیسکاور بیشتر شما را می شناسد و در مورد علایق شما بیشتر می فهمد و تلاش می کند محتوایی را نشان دهد که معتقد است شما قبلا در مورد آن سرچ نکرده اید.

این فرایند یادگیری مقداری زمان می برد. مثلا، وقتی در مورد تیم های ورزشی زیادی سرچ می کنید تا نتایج را پیدا کنید، لیستی از علایق کلی ایجاد می کند. گوگل از طریق دیسکاور این موارد را اینگونه توصیف کرده که شما به این تیم ها علاقه مند هستید.

این مطلب را هم از دست ندهید :   دستورالعمل ها و راهنماهای کامل در موردسازنده محتوا - راهنمای آپدیت شده جدید

برای اینکه محتواهای مفیدی در اختیار شما بگذارد، نتایج زنده مسابقات ورزشی و اطلاعیه های جدول مسابقات را برای این تیم ها تا چند هفته آتی ارسال خواهد کرد.

برای اینکه در استراتژی خود در رابطه با گوگل دیسکاور موفق شوید، محتوای شما باید ترکیبی از:

  • اطلاعاتی باشد که همیشه نظر و سلیقه خواننده را به خود جذب کند (آپدیت شده باشد تا همیشه اطلاعات دقیقی را به مخاطب بدهد)
  • آخرین ترندهای صنعت مورد فعالیت شما باشد.
  • اخبار مرتبط با موضوعات مرتبط بوده و نظرات آموزنده و آگاهی بخشی پیرامون این موضوعات داشته باشد

همچنین شایان ذکر است که محتوای Paywall-gated (محتوایی که صاحب وب سایت برای دسترسی به کل اطلاعات آن درخواست پول می کند) هم در فید دیسکاور نشان داده می شود.

حساسیت نسبت به زمان و محتوای آپدیت

مورد مهم دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که گوگل دیسکاور رخدادهای کنونی و آپدیت شده امروزی را نشان می دهد.

لذا باید این مورد را در استراتژی خود قرار دهید چون احتمال اینکه کاربران چند علاقه و سرگرمی داشته باشند هست.

همپوشانی بین این علایق و محتوای شما تنها بخش کوچکی از طیف کلی علاقه آنهاست. این یعنی و اینکه سایر علاقه و سرگرمی آنها چه مواردی هستند اهمیت دارد.

ادامه مطلب

مقدمه

موتورهای جستجو عاشق موجودیت ها (entities) هستند. موجودیت ها شامل افراد، مکان ها، اشیا، مفاهیم یا ایده ها هستند. بسیاری از کلماتی که جستجو می کنیم می توانند یک موجودیت باشند. اما برخی عبارات می توانند معانی مختلفی داشته باشند و به موجودیت های مختلفی اشاره کنند. به عنوان مثال عبارت ‘مریخ’ را در نظر بگیرید. آیا شما دارید درباره سیاره مریخ صحبت می کنید یا آب نبات مریخی؟ محتوای شما نوع این موجودیت ها برای موتورهای جستجو معین می کند. پس باید بیاموزید چگونه با استفاده از Yoast سئو موجودیت ها را به محتوای خود پیوند دهید.

بیایید در مورد معناشناسی صحبت کنیم

معناشناسی اشاره به جستجو در معانی کلمات دارد. شما می توانید یک مقاله درباره مریخ بنویسید بدون اینکه هرگز مستقیماً اسمی از مریخ ببرید . اگر اصطلاحات و عبارات متداول را به کار ببرید مخاطب موضوع مقاله شما را درک می کند. بیایید کلمه کلیدی ‘مریخ’ را در نظر بگیرید. مریخ یک موجودیت است و موتورهای جستجو از معناشناسی برای تعیین نتایج جستجو استفاده می کنند.

طبق تعریف موجودیت عبارت است از:

‘یک شی یا مفهومی که منحصر به فرد است، یونیک است، کاملاً مشخص و قابل تشخیص است. بر فرض مثال، یک موجودیت ممکن است یک شخص، مکان، مورد، ایده، مفهومی انتزاعی، عنصری ملموس و یا ترکیبی از این موارد باشد. به طور کل موجودیت ها شامل اشیا یا مفاهیمی هستند که در زبان شناسی با اسم نشان داده می شوند.’

حال اگر مریخ را در Google جستجو کنید احتمالا نتایج جستجو در مورد سیاره مریخ خواهد بود. اما چرا؟ چرا آب نبات مریخی در لیست نتایج نیست؟ یا شرکت شکلات سازی مریخ؟ یا منطقه جدید کشف شده در تورنتو به نام مریخ؟ شاید هم فیلم ژاپنی مریخ باشد؟ در جواب باید گفت که Google با استفاده از سابقه جستجویتان نیت شما از جستجو را حدس می زند. همچنین از مترادف های کلمات کلیدی نیز برای تعیین نتایج جستجو استفاده می شود.

عبارات و اصطلاحات مشترک

عبارات و اصطلاحات مشترک اصطلاحاتی هستند که معمولاً برای توصیف یک موجودیت به کار می رود. اینها کلماتی هستند که به احتمال زیاد در محتوای مربوط به یک موجودیت ظاهر می شوند. محتوای مربوط به سیاره مریخ قاعدتا باید حاوی عبارات زیر باشد:

‘سیاره سرخ’ ، ‘نیمکره شمالی’ ، ‘جو کم فشار’ ، ‘دهانه های مریخی’ ، ‘ظاهر نارنجی قرمز’ ، ‘سیاره زمینی’ ، ‘ قمر المپیوس’ ، ‘دومین سیاره کوچک در منظومه شمسی’ و … .

اما محتوای مربوط به آب نبات مریخی شامل عباراتی مانند:

‘آب نبات شکلاتی’ ، ‘کارامل پوشیده شده از شکلات’ ، ‘نسخه های محدود’ ، ‘عناصر یا اجزا’ ، ‘اطلاعات غذایی’ و … .

در حالی که در محتوای مربوط به فیلم مریخ ۲۰۱۶ از بازیگران اصلی آن ری کاشینو و ماکیو کریشیما نام برده می شود.

در واقع همه این کلمات کلیدی، عبارات و اصطلاحات مشترک هستند. ما با نوعی از محتوا سروکار داریم که از لحاظ معنایی با کلمه کلیدی اصلی مرتبط بوده اما شامل خود کلمه کلیدی نمی باشد. عبارات و اصطلاحات مشترک ممکن است مترادف باشند، اما اغلب به این دلیل استفاده می شوند تا درباره یک اصطلاح اطلاعاتی را به ما بدهند. موتور های جستجو، محتوای شما را از نظر وجود این نوع اصطلاحات مرتبط اسکن می کنند تا تصویری از ماهیت محتوای شما بدست بیاورند. پس از آن با پیوند معنایی موجودیت ها می توان محتوا را به درستی ایندکس کرد.

محتوای خود را برای ایندکس مبتنی بر عبارت بهینه کنید

مدت هاست که گوگل چندین اختراع را ثبت کرده که در آن یک سیستم ایندکس مبتنی بر عبارت توسعه داده و سیستم هایی را معرفی کرده که با استفاده از عبارات هم زمان خوشه بندی موضوعات را بهینه می کند. این سیستم بازیابی اطلاعات، از اصطلاحات برای ایندکس، سازماندهی، بازیابی و توصیف محتوا بهره می برد. Google با تجزیه و تحلیل یک موجودیت (درک معانی تمام عباراتی که به یک موجودیت مرتبط هستند) می تواند درک کند که محتوا شما مربوط به چیست.

به نظر چیز پیچیده ای می آید اما شما باید محتوای خود را بر اساس آن بهینه کنید. در واقع شما قبلا این کار را انجام می دادید. یعنی ابتدا تحقیق کلمه کلیدی را انجام داده تا عباراتی را که کاربران در مورد یک کلمه کلیدی جستجو می کنند را یافته و در محتوای خود به کار ببرید.

پس بهتر است هنگام نوشتن در مورد یک موجودیت درون محتوای خود تا آنجا که ممکن است در مورد آن موجودیت مفاهیم مختلفی را بگنجانید تا موتورهای جستجو راحت تر بفهمند محتوای شما درباره چیست. از هرجمله معنادار مرتبط با موجودیت خود استفاده کنید.

مطالعه مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم.

بر فرض مثال اگر در مورد سیاره مریخ می نویسید نگاهی به نمودار دانش گوگل داشته باشید و از ویکی پدیا کمک بگیرید. نتایج جستجو را بررسی کنید تا دریابید چه عبارات و اصطلاحات رایجی در مورد آن موجودیت وجود دارد همچنین وضعیت سایت های رقیب را در مورد آن موجودیت بررسی کرده و ببینید آنها چطور موجودیت مذکور را توصیف می کنند.

عناوین را بهبود دهید

موضوع یک پاراگراف مفهوم آن را می رساند. حساسیت Google در مورد موجودیت و نمودارهای دانش در چیزی به نام لایه عناوین مشخص است. لایه عناوین بر روی نمودار دانش قرار گرفته و مانند رابطی موجودیت را به عناوین متصل کرده و در صورت نیاز محتوای صحیح را به عناوین متصل می کند. از آنجا که لایه عناوین محتوای یک عنوان را می داند پس راحت تر می تواند کاربر را به محتوای مورد نظر هدایت کند.

Google برای برنامه دیسکاوری خود از لایه عناوین استفاده می کند. گوگل دیسکاوری برنامه ای است که بر روی تلفن همراه نصب شده و محتواهای زیادی از موضوعات جالبی که دوست دارید به شما نمایش می دهد. برای برجسته نمودن محتوای خود در این ابزار جدید، باید عناوین خود را به موجودیت ها متصل کنید و اطمینان حاصل کنید که مفهوم این موجودیت ها با آنچه کاربران به دنبال آن هستند مطابقت داشته باشد.

ابزارهای مفید برای یافتن موضوعات، موجودیت ها و مفاهیم

دانستن عناوین در تولید محتوا نکته کلیدی است و تمام اصطلاحات اساسی را درون خود جای داده است. به خاطر همین شما باید نه تنها در مورد کلمات کلیدی بلکه در مورد موضوع خود نیز تحقیق کنید. خوشبختانه در دنیای مجازی ابزارهای زیادی برای کمک به تحقیق در مورد موضوعات وجود دارد و با کمک آن ها شما می توانید عبارات و موجودیت ها مورد نیاز خود را پیدا کنید. کافیست موارد زیر را بررسی کرده تا از آنها برای موضوعات خود ایده بگیرید.

: یک فرهنگ لغت غنی

: شبکه معنایی برای معانی کلمات

: ارتباطات را به صورت بصری بیابید

: استخراج داده های خودکار

: کلمات مرتبط را بیابید

: یک پایگاه داده واژگانی

: یافتن موجودیت ها در متن

: جستجو در نمودار دانش Google

ویکی پدیا

: نشان می دهد که کدام کلمات عنوان هستند

ابزارهای جستجوگرها مانند SEMRush و Ahrefs

چگونه می توان از Yoast سئو برای پیوند دادن موجودیت ها به محتوای خود استفاده کرد

پس از یافتن مفاهیم مربوط به عنوان و موجودیت ها حالا می توانید از Yoast سئو برای نگارش یک محتوای عالی استفاده کنید. ابزارهای تجزیه و تحلیل به شما کمک می کند تا عناوین را حفظ کرده و به شما در تولید محتوای مناسب برای کاربران و موتورهای جستجو کمک می کنند.

ناگفته نماند Yoast سئو Premium ابزارهای بیشتری برای این کار دارد. یکی از کارهایی که می توان با Yoast سئو Premium انجام داد تحلیل محتوایتان برای بهبود استفاده از مترادف ها و عبارات کلیدی است. با بررسی این موارد می توانید اطمینان حاصل کنید که مفهوم محتوای شما با موجودیت ها سازگار است.

اما در ادامه روش انجام این کار به طور خلاصه آمده است:

– در مورد موضوع خود تحقیق کنید

– ساختار موضوع (قوانین نقشه برداری ذهن!)

– عبارت کلیدی خود را برای این محتوا انتخاب کنید

– مترادف ها را پیدا کنید

– عبارات کلیدی یا مفاهیم مرتبط را پیدا کنید

– مترادف این اصطلاحات را پیدا کنید

– کلمه کلیدی اصلی خود را در Yoast سئو وارد کنید

– مترادف کلمه کلیدی اصلی را وارد کنید

– اولین عبارت کلیدی مرتبط را نیز وارد کنید

– تمام مترادف های آن عبارت را وارد کنید

– و در صورت لزوم، یک عبارت کلیدی مرتبط دیگر نیز وارد کنید

– از جملات مترادف استفاده کنید.

– یک محتوای حماسی بنویسید!

– بازخوردی را که از Yoast سئو دریافت می کنید بررسی کرده و متناسب با آن تغییرات را انجام دهید (به یاد داشته باشید لازم نیست در همه موارد تیک سبز دریافت کنید)

شما با تحقیقات لازم موضوع محتوای خود را خواهید دانست بنابراین باید بتوانید محتوایی بنویسید که به طور طبیعی تمام مفاهیم، موجودیت ها و عبارات مهم را شامل شود. افزونه Yoast سئو Premium به شما کمک می کند تا موضوع خود را هر چه بهتر توصیف کنید.

همچنین فراموش نکنید که محتوای خود را با عبارات کلیدی و مترادف های مرتبط در افزونه Yoast سئو Premium بهینه کنید.

استفاده از مترادف ها به شما اجازه می دهد تا مفاهیم بیشتری را به مقالات خود اضافه کنید

یک چیز دیگر: از کلمات کلیدی LSI استفاده نکنید

در سال های گذشته از اصطلاح ‘کلمات کلیدی LSI’ بارها و بارها به عنوان روشی جادویی برای ایفای نقش در رتبه بندی گوگل نام برده می شود. آنها دیگر نیستند. این شما هستید که باید برای موتورهای جستجو محتوا فراهم کنید. نمایه سازی معنایی پنهان هیچ ارتباطی با این قضیه ندارد. شواهدی وجود ندارد موتورهای جستجو از ایندکس معنایی پنهان برای تعیین رتبه بندی استفاده کند. ایندکس معنایی پنهان روشی برای تجزیه و تحلیل اسناد مربوط به دهه ۹۰ بود که فقط روی اسناد کاربرد داشت و اکنون جایی در سئو ندارد.

مخاطبان گرامی در نطر داشته باشید:

منبع:

ادامه مطلب