تکنیک ها و ایده های خلاقانه برای استراتژی بازاریابی آنلاین | آپدیت ۱۴۰۲

فرقی نمی کند که استارت آپ باشید یا یک کسب و کار با چندین سال تجربه کاری، برای بهبود شرایط اقتصادی به جذب مشتری با تبلیغات آنلاین نیاز دارید. استفاده از روش های مختلف بازاریابی چه به شکل آنلاین و چه آفلاین، نقش مثبتی در جذب مشتری دارند، البته اگر بدون اشتباه و به درستی انجام شود. اما سؤالی که برای بسیاری از تبلیغ کنندگان مطرح می شود این است که تبلیغ در گوگل بهتر است یا شبکه های اجتماعی؟ تبلیغ در کدام یک از شبکه های اجتماعی بهتر است؟ لینکدین، اینستاگرام، یوتیوب و …؟

اینستاگرام

پیاده سازی هر یک از روش های تبلیغاتی هزینه ای دارد. اما چیزی که همه افراد به دنبال آن هستند، این است که چگونه با کمترین هزینه بیشترین میزان جذب مشتری را داشته باشند. اما در میان این روش ها کدام یک بیشترین اثر را داشته و با کاربری ساده ای همراه هستند؟

مزیت استفاده از تبلیغات آنلاین برای جذب مشتری

تبلیغات آنلاین-تبلیغات اینترنتی

در تمامی روش های مختلفی که برای تبلیغات وجود دارد، هدف اصلی جلب توجه کاربران به محصولات و خدمات با این امید که در نهایت می توان آن ها را از کاربر به مشتری وفادار تبدیل کرد.

استفاده از روش های سنتی مانند تبلیغات در تلویزیون، رادیو، پوستر، تبلیغات چاپی و … اگرچه کارآمد هستند اما قابلیت ردیابی نتیجه را ندارند. به همین دلیل امکان بررسی میزان بازخورد و برگشت سرمایه وجود ندارد. در حالی که استفاده از سرویس آنلاین و یا سایر شبکه های اجتماعی این فرصت را به سرمایه گذار می دهد تا از داده های موجود بهترین استفاده را جهت بهبود و یا تغییر استراتژی ببرد.

به عنوان مثال در ایمیل مارکتینگ تبلیغ کننده از گزارشی نظیر زیر بهره می برد :

بازاریابی ایمیلی-ایمیل مارکتینگ

  • چه تعداد ایمیل ارسال شده است
  • چه تعداد ایمیل از سوی کاربر پاسخ داده شده است
  • به چه تعداد ایمیل پاسخ داده شده است
  • از ایمیل های ارسال شده چه تعداد کالا به فروش رسیده است

هزینه جذب مشتری چقدر است؟

برای کسب و کارهای مختلف متفاوت است. روند محاسبه این نرخ بسیار ساده است. به عنوان مثال اگر شما برای تبلیغ در گوگل ۲۰۰ درهم هزینه کرده باشید و ۱۰۰ مشتری نیز جذب کرده باشید، یعنی برای جذب هر یک ۲ درهم هزینه پرداخت کرده اید. اما اینکه واقعاً چه مقدار هزینه برای انجام تبلیغ باید در نظر بگیرید، به معیارهای مختلفی بستگی دارد. برای تعیین درست این مقدار شما باید شناخت درستی از بازار رقابتی داشته باشید، زمان انجام تبلیغ را بدانید و … .

نکته جانبی : برخی از کسب و کارها فصلی کار می کنند. به عنوان مثال فروشگاه لباسی که در زمینه فروش پالتو فعالیت دارد، مسلماً زمان تبلیغات خود را باید از ابتدای پاییز در نظر بگیرد. به همین دلیل است که قبل از راه اندازی کمپین تبلیغاتی بهتر است که با افراد متخصص مشورت نمایید.

چرا تعیین هزینه جذب مشتری اهمیت دارد؟

اهمیت تعیین این هزینه با بازده تبلیغات شما ارتباط دارد. در واقع شما باید بدانید به ازای هر هزینه ای که برای جذب مشتری پرداخت می کنید، چه مقدار سود دریافت می کنید. زمانی استراتژی بازاریابی آنلاین شما مثمرِ ثمر است، که بیشتر از آنکه که خرج کرده اید، دریافت کنید.

بازاریابی

جذب مشتری از طریق شبکه های اجتماعی

اینستاگرام را شاید بتوان محبوب ترین شبکه اجتماعی در ایران معرفی کرد. برای جذب فالوور در این شبکه اجتماعی مسلماً اولین کاری که باید انجام دهید این است که برندتان را به افرادی که از وجود شما خبری دارند، معرفی کنید. بهتر است که در ابتدا کمی خلاقانه عمل کرده و با طراحی یک مسابقه و دادن جایزه، توجه کاربران را به خود جلب نمایید.

خلاقیت و نوآوری

محاسبه بازده روند جذب مشتری

در میان روش های مختلفی که برای تبلیغ آنلاین وجود دارد، ردیابی و دریافت گزارش در شبکه های اجتماعی ساده تر از مابقی روش هاست. چرا که متوجه می شوید به تعداد فالوورهای شما چقدر اضافه شده است، کدام یک به مشتری تبدیل شده اند، بازدید سایت از طریق این پلتفرم ها چقدر افزایش یافته است و … .

افزایش بازدید سایت-ترافیک سایت

اینستاگرام چون به شبکه اجتماعی فیس بوک متصل است، از تمامی داده ها و امکانات این پلتفرم بهره می برد. وجود این قابلیت ها روند تبلیغات را برای تمامی افراد حتی کسانی که آشنایی چندانی با روند انجام این کار ندارند را ساده می کند.

همراهان عزیز توجه داشته باشید که در نظر گرفتن بودجه زیاد برای جذب مشتری لزوماً نتیجه مثبتی برای شما به همراه نخواهد داشت. پس سعی کنید با استفاده از مشاوره افرادی که در این زمینه تخصص دارند، از بودجه ای که دارید، بهترین نتیجه را کسب نمایید.

ادامه مطلب

در دوران مدرسه، ریاضی درس مورد علاقه من بود. البته با گذشت زمان متوجه اهمیت این درس در روند زندگی ام، چه شخصی و چه کاری شدم! اگر شما از اعداد و ارقام و احتمال وقوع اتفاقات مختلف، آگاهی داشته باشید، احتمال اینکه تصمیم گیری بهتری داشته باشید، بیشتر است. با فعالیتی که این روزها در حوزه بازاریابی آنلاین و تبلیغات گوگل دارم، به خوبی متوجه شده ام که برای موفقیت هنگام استفاده از سرویس تبلیغ در گوگل، بودجه زیاد لزوماً شما را به موفقیت نمی رساند. برای موفقیت استراتژی بازاریابی آنلاین، بهتر است که از تمام آنچه که در اختیار دارید، به بهترین شکل استفاده کنید. پس در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با اهمیت بهینه سازی ROAS یا بازگشت هزینه تبلیغ گوگل آشنا کنیم.

امروزه با توجه به حجم زیادی که از داده ها و اطلاعات کاربران وجود دارد، بهینه سازی تبلیغ در گوگل ادوردز به راحتی قابل انجام است.

تبلیغات آنلاین با وجود رقابت شدیدی که بین کمپانی های مختلف وجود دارد، برای بسیاری از افراد سخت و هزینه بر شده است. به همین دلیل است که معمولاً هنگام انجام تبلیغات در گوگل و افزایش اثربخشی آن، به پارامترهایی مانند نمره کیفی، نرخ کلیک، هزینه به ازای هر کلیک و … توجه می شود. با این وجود تمرکز روی این پارامترها همیشه نیز ضامن موفقیت شما نیست. چرا که شما را از داشتن یک دید کلی بازمی دارد.

پارامتر ROAS یکی از فاکتورهایی است که معمولاً بسیاری از تأثیر آن در افزایش نرخ تبدیل و درآمد غافل مانده اند. اما نگران نباشید چرا که در این مقاله من به بررسی اهمیت تعیین هزینه نرخ تبدیل و تأثیر آن روی بهینه سازی هزینه بازگشت تبلیبازگشت هزینه تبلیبازگشت هزینه تبلیغ گوگل خواهم پرداخت.

بالا بودن نرخ تبدیل هدف نهایی نیست!

هنگام راه اندازی کمپین تبلیغاتی، مسئله ای که از اهمیت زیادی برخوردار است، بالا بودن نرخ تبدیل است. اما این مسئله به ما (تبلیغ کنندگان) بستگی دارد که نرخ تبدیل به دست آمده تا چه اندازه موفقیت با خود به همراه دارد. یکی از پارامترهایی که میزان موفقیت تبلیغات پولی و کلیکی را تعیین می کند، CPA یا هزینه به ازای هر تبدیل است.

به عنوان مثال ۲ گروه تبلیغاتی را در نظر بگیرید، که برای راه اندازی کمپین ۱۰۰ دلار در نظر گرفته اند. هر کدام هزینه نرخ تبدیل را ۱ دلار در نظر گرفته اند. با این وجود نتیجه نهایی از این دو نمونه متفاوت است! چرا که یکی از آن ها به ازای هزینه ۱۰۰ دلاری، ۵۰ دلار و دیگری ۳۰۰ دلار ROAS یا بازگشت هزینه تبلیغ گوگل داشته است. به عبارت دیگر مقدار ROAS برای یکی ۰٫۵ و دیگری ۳ بوده است. بنابراین به سادگی می توان متوجه شد که ROAS زیر ۱، به معنای از بین رفتن سرمایه و نرسیدن به هدف تبلیغاتی است.

روش محاسبه ROAS یا بازگشت هزینه تبلیغ گوگل

محاسبه این پارامتر به سادگی و با استفاده از فرمول ریاضی زیر قابل انجام است.

هزینه/ نرخ تبدیل = ROAS یا بازگشت هزینه تبلیغات

بنابراین یکی از اهداف اصلی هنگام تبلیغ در گوگل، حداکثر سازی هزینه بازگشت تبلیغ است. اینکه چه مقداری از این پارامتر شما را به سود می رساند، به صنعت و حوزه فعالیتی شما بستگی دارد.

برای اینکه متوجه تعیین درآمدتان از تبلیغ شوید، باید گزینه ارزش تبدیل را در بین گزینه هایی که برای نرخ تبدیل وجود دارد انتخاب نمایید.

اگر شما فروشگاه اینترنتی دارید، با گزارش های پویا و در لحظه ای که دریافت می کنید، می توانید ردیابی عملکردتان را به راحتی بررسی کنید. در غیر این صورت باید به صورت دستی محاسبات را انجام دهید! سخت هست ولی غیر ممکن نیست.

بهینه سازی حساب کاربری شما برای ROAS

قبل از اینکه فاکتورهای مختلف کمپین تبلیغاتی تان را تعیین کنید، باید با استفاده از داده هایی که دارید، ارزیابی مختصر و مفیدی انجام دهید. با استفاده از همین ارزیابی است که می توانید به سادگی گروه بندی تبلیغاتی تان را انجام دهید. درنتیجه می توانید تعیین کنید که کدام یک از گروه ها به چه خدمتی و چه محصولی نیاز دارند. بعد از آن بهینه سازی استراتژی را به گونه ای انجام می دهید که با کمترین هزینه، هر گروه را به درستی هدف بگیرید. بنابراین برای انجام این مرحله باید به موارد زیر توجه کنید :

  • کلمات کلیدی که هزینه بالایی بدون نرخ تبدیل دارند
  • کلماتی که دستیابی به مشتری بالقوه را راحت تر می کنند
  • کلمات کلیدی منفی که نمی خواهید بابت آن ها کلیک دریافت کنید
  • استفاده از استراتژی درست برای قیمت گذاری

همراهان عزیز شما با هر بودجه ای می توانید تبلیغ در گوگل را انجام دهید به شرط آنکه با روند و ترفندهای انجام این کار آشنا باشید. اگر در رابطه با ROAS یا بازگشت هزینه تبلیغ گوگل سؤالی دارید، از طریق شماره های موجود در سایت با ما در ارتباط باشید.

ادامه خواندن در سایت منبع

هر زمان که شما مطلبی را در گوگل جستجو می کنید، رقابت سختی بین محتواهای ثبت شده در این موتور جستجو ایجاد می کنید. اینکه متناسب با عبارت جستجو شده توسط شما چه محتوایی پیشنهاد داده شود، به نظر گوگل بستگی دارد! تبلیغ باشد یا محتوای ارگانیک، کدام تبلیغ نمایش داده شود و … اما سؤالی که برای بسیاری مطرح می شود این است که نتیجه نهایی بر چه اساسی نمایش داده می شود؟ اگر بخواهیم به طور خلاصه به این سؤال شما پاسخ دهیم، باید بگوییم که همه چیز به گوگل ادوردز بستگی دارد! به عبارت دیگر گوگل ادز است که تعیین می کند شما از مزایای تبلیغات گوگل بهره ببرید یا نه!

اگر شما تبلیغ کننده ای هستید که می خواهید خیلی سریع معرفی و فروش محصولاتتان را در فضای وب انجام دهید، بهتر است که قبل از هر چیز حساب گوگل ادوردز را ایجاد کرده و یا اکانت اختصاصی اش را خریداری نمایید.

گوگل ادز چیست؟

تقریباً می توان گفت موفقیت در گوگل به طور عمده به گوگل ادز بستگی دارد. ” Google ادوردز برنامه تبلیغاتی آنلاین گوگل است، حال تبلیغات به شما این امکان را می دهد تا محصولات و خدماتتان را در اختیار مخاطبین موردعلاقه تان قرار دهید. اساس فعالیت گوگل ادز، تبلیغات کلیکی است. یعنی به ازای کلیکی که تبلیغ شما دریافت می کند، هزینه از بودجه تان کسر می شود.” با سفارش کلیک گوگل فروش خود را چند برابر کنید.

  • روش های کاهش هزینه جذب مشتری تبلیغات گوگل چیست؟
  • روش های کاهش هزینه CPA تبلیغات گوگل چیست؟
  • روش های کاهش هزینه به ازای هر کلیک CPC چیست؟

مزایای تبلیغات گوگل ادز

همه ی مزایای زیادی دارند. بسیاری از افرادی که تاکنون در حوزه اینترنت، بازاریابی آنلاین انجام نداده اند، اولین سؤالی که برایشان مطرح می شود این است که اصلاً چرا باید این کار را انجام دهند؟! اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید، در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با مزایای تبلیغات گوگل ادز آشنا کنیم.

افراد زیادی از گوگل استفاده می کنند

شاید مهم ترین موردی که می توان به عنوان یکی از مزایای تبلیغات گوگل ادز در نظر گرفت، دسترسی گسترده به گوگل است. شاید برای شما جالب باشد، گستردگی استفاده از گوگل به اندازه ای توسعه یافته است که نام “گوگل” دیگر به عنوان یک برند شناخته نمی شود بلکه از آن به عنوان یک فعل در لغتنامه ها یاد می شود!

این مطلب را هم از دست ندهید :   ترفند ها و تکنیک های نوآورانه برایتولید محتوا برای لینکدین

چرا که این روزها اولین جایی که افراد برای یافتن پاسخ پرسششان به آن مراجعه می کنند، گوگل است. به گونه ای که در ۱ سال، در گوگل بیش از ۲ تریلیون جستجو انجام می شود. یعنی بیش از ۵ بیلیون جستجو در روز! بنابراین شما می توانید از این حجم جستجو به نفع خود استفاده کرده و برندتان را به مخاطبین هدفتان معرفی کنید. فقط کافی است که یک لندینگ پیج خوب داشته باشید، تا کاربر را به مشتری تبدیل نمایید. در صورت تمایل می توانید طراحی صفحه فرود تبلیغاتی تان را به گروه افراک بسپارید.

هدف گیری طیف وسیعی از مخاطبین

استفاده و بهره گیری از مزایای تبلیغات گوگل ادز برای هر کسب وکاری در هر مرحله ای امکان پذیر است. با استفاده از تکنیک های مختلف می توانید تمام افرادی که به نوعی با کسب وکار شما در ارتباط هستند را هدف قرار دهید. مشتری جدید جذب کنید، افرادی که سابقاً مشتری تان بوده اند را با ریتارگتینگ دوباره به مشتری وفادار تبدیل کنید. بنابراین مشتری شما در هر مرحله ای که قرار داشته باشد، با استفاده از سفارش کلیک گوگل می توانید او را به مشتری بالفعل تبدیل نمایید.

پاسخگویی بهتر به نیاز کاربر

یکی از مسائلی که این روزها بسیار به آن پرداخته می شود این است که تبلیغ در گوگل بهتر است یا شبکه های اجتماعی! با وجود اینکه رسانه هایی مانند اینستاگرام، لینکدین، یوتیوب و … روز به روز به حجم کاربرانشان اضافه می کنند، اما گوگل هنوز هم برای تبلیغات انتخاب بهتری است. افراد با جستجوی مطلبی در گوگل به دنبال رفع نیازشان هستند. اما در شبکه های اجتماعی معمولاً تنها قصد اشتراک گذاری عکس و محتوا را دارند. و تمایلی به تماشای تبلیغات مختلف ندارند. به همین دلیل است که معمولاً به دنبال روش های مختلفی جهت هستند. بنابراین پاسخ به نیاز کاربر به عنوان یکی از مزایای تبلیغات گوگل ادز شناخته می شود.

نکته اول : فراموش نکنید که تبلیغات کلیکی و اسپانسری اینستاگرام و لیندکدین برای اثربخشی باید به گونه ای انجام شود که موجب آزار مخاطب نشود. بنابراین طراحی عکس و تعیین محتوا در این روش از اهمیت زیادی برخوردار است.

نکته دوم : تبلیغات گوگل در صورتی بهتر از شبکه های اجتماعی است که از اکستنشن های ادوردز، صفحه فرود، پارامترهای گوگل ادز و … به بهترین شکل استفاده کنید.

ردیابی و کنترل بهتر کمپین تبلیغاتی

هنگام تعیین استراتژی بازاریابی آنلاین، هیچ چیز مهم تر از این نیست که بررسی کنید آیا همه چیز مطابق اهداف تجاری شما پیش می رود یا نه. با استفاده از گزارشی که گوگل ادز برای شما مهیا می کند، می توانید به راحتی متوجه نقاط ضعف و قوت کارتان شده و در صورت نیاز آن ها را تغییر دهید. این گزارش که به عنوان یکی از مزایای تبلیغات گوگل ادز شناخته می شود از شکست استراتژی و از بین رفتن سرمایه شما جلوگیری می کند.

روش های مختلف قیمت گذاری تبلیغات گوگل

روش های مختلفی که برای تعیین بودجه در تبلیغات گوگل وجود دارد چه به صورت دستی چه به صورت خودکار این فرصت را به شما می دهد تا با توجه به معیارهای مدنظرتان بودجه مورد نیاز برای هر پارامتر را تعیین نمایید.

توجه : با وجود اینکه قیمت گذاری خودکار به عنوان یکی از مزایای تبلیغات گوگل ادز شناخته می شود، اگر به درستی استفاده نشود، ممکن است موجب افزایش هزینه های شما شود.

همراهان عزیز اگر می خواهید به سرعت سایتتان را به کاربران گوگل معرفی کنید استفاده از تبلیغات گوگل در کوتاه ترین زمان ممکن شما را به نتیجه دلخواه می رساند. چرا که معمولاً پیاده سازی تکنیک های سئو زمان بر بوده و معمولاً بعد از ۳ الی ۶ ماه نتیجه بخش خواهند بود. بنابراین اگر شما هم می خواهید از مزایای تبلیغات گوگل ادز بهره ببرید، بهتر است همین الان با ما در ارتباط باشید.

ادامه مطلب در سایت منبع

تقریبا همه کسب وکارها به نوعی در فضای مجازی حضور دارند. خواه این کسب وکارها بزرگ باشند یا کوچک، ارائه دهنده کالا باشند یا خدمات، در حوزه های دولتی فعالیت کنند یا خصوصی، همه یک چیز می خواهند: دسترسی به بیشترین مخاطبان هدف با پرداخت کمترین هزینه و به دست آوردن بهترین نتایج! راه حل دستیابی به این هدف همزمان با این که مخاطبان، کسب وکار شما را بشناسند و به محصولات و خدمات شما علاقه مند شوند، این راهکار است: تبلیغات مجازی. به صورت خلاصه، با سرمایه گذاری در تبلیغات مجازی موفقیت کسب وکار شما می تواند چند برابر شود. در ادامه با انواع تبلیغات در فضای مجازی آشنا می شوید.

موثرترین روش های تبلیغات مجازی در سال ۲۰۲۰

۱. تبلیغات در موتورهای جست وجو

از پرکاربردترین انواع تبلیغات در فضای مجازی ، تبلیغات یا بازاریابی در موتورهای جست و جو یا Search Engine Marketing است و طبیعتا بهترین روش در این حوزه، تبلیغ در گوگل است. گوگل، غول دنیای تکنولوژی، ابزاری برای تبلیغات حمایتی خود در اختیار کاربران قرار می دهد:

مهم ترین مزیت این است که می توانید جایگاه وب سایت خود را در این موتور جست وجو ارتقا دهید. بنابراین، کاربران بسیار سریع تر تبلیغ شما را می بینند؛ چرا که این تبلیغ در جست وجوهای مرتبط آنها نشان داده می شود.

این نوع از تبلیغات معمولا بر اساس روش Pay Per Click یا PPC کار می کنند؛ بدین معنی که شما تنها برای کلیک هایی که تبلیغ شما دریافت می کند، هزینه پرداخت می کنید. روش های پرداخت تبلیغات گوگلی ، انعطاف پذیر هستند.

فرض کنید شما قصد دارید کفش مردانه بخرید. بنابراین عبارت «خرید کفش مردانه» را جست وجو می کنید. مواردی در که ابتدای لیست نتایج جست وجو نشان داده می شوند، کسب وکارهای مرتبط با خرید کفش مردانه هستند که در گوگل تبلیغ کرده اند. نتایج بعد از تبلیغات نیز، سایت هایی هستند که با جایگاه خود در گوگل را ارتقا داده اند.

تبلیغ در موتورهای جست وجو، بهترین روش تبلیغات مجازی برای کسب وکارهایی است که هدف آنها افزایش ترافیک وب سایت است. این روش، روشی ساده و بسیار کارآمد است.

۲. تبلیغ در شبکه های اجتماعی

امروزه مزیت حضور در شبکه های اجتماعی، بر هیچ کسب وکاری پوشیده نیست. این روش نه تنها یک استراتژی موثر در بازاریابی دیجیتال است، بلکه برای تبلیغات مجازی نیز بسیار کارآمد است. تبلیغات در شبکه های اجتماعی روز به روز بیشتر محبوب می شود.

بیشتر شبکه های اجتماعی محبوب، ابزار تبلیغات دارند. تبلیغات در شبکه های اجتماعی مانند به شما این امکان را می دهند تا مخاطبان تبلیغات تان را بر اساس جنسیت، سن، مکان و حتی رفتارها و علایق انتخاب کنید. در این صورت شانس شما برای هدف قرار دادن مخاطبان مناسب، بسیار افزایش می یابد.

یکی از مزیت های مهم تبلیغات آنلاین در شبکه های اجتماعی، هزینه نسبتا کم آن است. در حقیقت بر اساس مطالعات، حدود پنجاه درصد از بازاریابان B2B، معتقدند تبلیغات در شبکه های اجتماعی بسیار یا نسبتا کم هزینه است. بنابراین اگر به دنبال استراتژی های تبلیغات مجازی کارآمد و کم هزینه هستید، این گزینه را حتما در نظر بگیرید.

۳. تبلیغات در بلاگ ها

در این قسمت منظور ما تبلیغاتی که در بلاگ ها نمایش داده می شوند نیست؛ چرا که با استفاده از تبلیغات گوگل ادز و یا تبلیغات بنری، می توانید به این هدف دست یابید. در این قسمت می خواهیم روشی از تبلیغات مجازی را معرفی کنیم که هنوز چندان شناخته شده نیست. این روش، تبلیغات غیرمستقیم در بلاگ ها است.

منظور از تبلیغات غیر مستقیم در بلاگ ها، این است که شما مبلغی را به بلاگ های پربازدید پرداخت می کنید و در عوض آنها مطلبی مرتبط با محصولات و خدمات شما در بلاگ شان منتشر می کنند. مطلبی که در نهایت توجه کاربر را به محصولات و خدمات و همچنین کسب وکارتان جلب کند. حتی در ازای این مطلب، به جای پرداخت پول می توانید محصولات یا تسهیلاتی در ارتباط با خدماتتان را به آنها پیشنهاد دهید.

اگر بلاگ های پربازدیدی می شناسید که در میان مخاطبان هدفتان محبوب هستند، این روش از بهترین گزینه های پیش روی شما برای تبلیغات مجازی است.

۴. بازاریابی ایمیلی (email marketing)

ایمیل مارکتینگ، از قدیمی ترین روش های تبلیغات مجازی است. اگر از این روش درست و به جا استفاده نکنید، قطعا باعث آزرده خاطر شدن مخاطبان تان خواهید شد؛ اما استراتژی که در این زمینه مد نظر ماست، ایمیل هایی است که برای مشتری ارزش خلق می کنند.

شما می توانید برای مشتریانی که مایل به اطلاع از اخبار آخرین محصولات و خدمات تان هستند، ایمیل های مرتبط با این موضوعات را ارسال کنید. علاوه بر این ایمیل ها، ایمیل هایی که حاوی محتوای ارزشمند و جذاب هستند نیز مسلما به سود کسب وکار شما عمل می کنند.

بازاریابی ایمیلی پتانسیل بازدهی بسیار خوبی دارد. بر اساس پژوهش ها، هر یک دلاری که در استفاده از این روش هزینه می کنید، می تواند تا ۴۴ دلار برای شما بازگشت سرمایه به همراه داشته باشد.

البته رسیدن به چنین سودی، نیازمند آزمون و تحلیل پیوسته ایمیل هایی است که در این روش می فرستید. شما به صورت منظم باید قالب ها و محتواهای متفاوتی را امتحان کنید تا در نهایت از نتایج تبلیغات مجازی خود در حوزه بازاریابی ایمیلی راضی شوید.

۵. تبلیغات ویدئویی (video advertising)

ما هرروز بیشتر و بیشتر محتوای ویدئویی مصرف می کنیم. این موضوع، تبلیغات ویدئویی را به یکی از کارآمدترین روش های تبلیغات مجازی تبدیل می کند.

با تبلیغات ویدئویی مانند ، تبلیغ ویدئویی شما در ابتدای ویدئوهای مرتبط برای کاربران نمایش داده می شود. تبلیغات ویدئویی بیشتر از تبلیغات متنی و تصویری می توانند توجه کاربران را به خود جلب کنند.

بهترین سودی که تبلیغات مجازی به همراه دارد چیست؟

برخلاف تبلیغات سنتی، تبلیغات مجازی روز به روز بیشتر در دسترس کسب وکارها قرار می گیرد و روش های سریع، کارآمد و آسان در اختیار آنها قرار می دهد. به همین دلیل اکثر کسب وکارهای آنلاین هر روز بیشتر به این نوع تبلیغات علاقه مند می شوند. پیش از سرمایه گذاری در تبلیغات مجازی ، در نظر داشتن سه نکته ضروری است: بهتر است بلاگ داشته باشید؛ حتما در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشید و استراتژی بازاریابی آنلاین خود را تدوین کرده باشید.

پیش از آنکه به استراتژی های موثر تبلیغات مجازی بپردازیم. بهتر است بدانیم چرا تبلیغات مجازی برای ما اهمیت دارد؟

تصور کنید یک مغازه با ویترینی بسیار جذاب در یکی از بهترین خیابان های دنیا داشته باشید که ۲۴ ساعته و در تمامی روزهای سال باز است! این تقریبا همان چیزی است که با سرمایه گذاری در تبلیغات مجازی به دست می آورید: بیشتر در معرض دید هزاران مخاطبی قرار می گیرید که به دنبال محصولات و خدمات شما هستند؛ مخاطبینی که شاید هنوز نمی دانند کسب وکار شما وجود دارد!

علاوه بر این، اهمیت تبلیغات مجازی در این است که تنها با چند کلیک، ترافیک وب سایت شما چندین برابر می شود و در نتیجه مشتریان جدیدی به دست می آورید و فروش محصولات و خدمات آنلاینتان نیز افزایش می یابد.

کلام آخر

با وجود این که تبلیغات مجازی ، حوزه گسترده ای است؛ اما اطلاعاتی که با خواندن این مقاله به دست آوردید، برای شروع فعالیت در این حوزه کافی است. فرصت های بی شماری با تبلیغات مجازی در اختیار شما قرار می گیرند که استفاده از آنها تنها به میزان همت و سرمایه گذاری شما در این زمینه وابسته است؛ بنابراین، از صرف وقت و هزینه خود در بکارگیری انواع تبلیغات در فضای مجازی دریغ نکنید!

  • رشد کانال یوتیوب با تقویم محتوایی مناسب!
  • نحوه تبلیغات در تیک تاک
  • معرفی لایسنس های انتشار ویدیو در یوتیوب
  • تجهیزات یوتیوب: وسایل مورد نیاز برای یوتیوبر شدن
  • چگونه دیجیتال مارکتر شویم؟

ادامه مطلب در سایت منبع

این مطلب را هم از دست ندهید :   نکات ضروری برایاستفاده از ویرایشگر متن

خدمات بهینه سازی نرخ تبدیل

چالش های شما در کسب و کار و راهکارهای موثر مشاوره CRO



  • چرا برخی از مخاطبان از سایت شما خرید می کنند و برخی حتی از دیدن وب سایت شما صرف نظر می کنند؟


  • چرا با وجود اینکه بازدید از صفحه اینستاگرام شما زیاد است ولی هیچ یک برای استعلام قیمت یا درخواست پروپوزال با شما تماس نمی گیرند؟


  • آیا می توان کاری کرد که افراد بیشتری از صفحه محصولات یا خدمات شما بازدید کنند؟


  • چه کار کنیم که افراد بیشتری فرم تماس با ما را پر کنند؟

پاسخ این سوالات به کمک بهینه سازی نرخ تبدیل یا ( Conversion Rate Optimization) یا CRO مشخص می شوند. بهینه سازی نرخ تبدیل یک فرایند سیستماتیک در راستای افزایش درصد بازدیدکنندگانی است که اقداماتی مانند پرکردن فرم تماس با ما، خرید، قرار دادن کامنت، به اشتراک گذاشتن مطالب و سایر فعالیت های مورد نظر شما را در وب سایت انجام می دهند. به عنوان مثال اگر از ۱۰۰۰ کاربری که از صفحه محصولات یا خدمات شما بازدید می کنند ۲۰ نفر محصول یا خدمت شما را خریداری کنند، نرخ تبدیل شما ۲ درصد خواهد بود، به فعالیت هایی که به منظور افزایش این نرخ صورت می گیرد، خدمات بهینه سازی نرخ تبدیل گفته می شود. شاید باور نکنید ولی دیده شده که در برخی از موارد تنها جابه جایی و تغییر رنگ دکمه خرید در یک فروشگاه آنلاین، باعث شده که یک کسب وکار ورشکسته بتواند به نان و نوایی برسد!

چرا خدمات بهینه سازی نرخ تبدیل ضروری است؟

امروز دیجیتال مارکترها به دنبال ایجاد محیطی هستند که شامل یک محتوای باکیفیت در کنار یک تجربه کاربری جذاب از لحاظ بصری و یک طراحی کارآمد باشد، همه این موارد تاثیر زیادی بر CRO دارند. بهینه سازی نرخ تبدیل در مقابل مزایای زیادی برای برند به همراه دارد، که برخی از مهم ترین این مزایای در ادامه آورده شده است:



  • توجه بیشتر به خواسته ها و نیازهای مشتریان که منجر به تبدیل یک بازدیدکننده راضی به یک مشتری راضی می شود


  • افزایش سودآوری با تبدیل مشتریان بالقوه به مشتری بالفعل


  • افزایش تعداد مشتریان به سبب افزایش بودجه ناشی از سودآوری بیشتر که می تواند صرف تبلیغات، جذب مشتریان بیشتر و توسعه کسب و کار شود.


  • افزایش ترافیک وب سایت


  • پیشی گرفتن از رقبا به دلیل افزایش کارآمدی سایت و توجه به خواسته ها و نیازهای بازار هدف

بهینه سازی نرخ تبدیل یک فرایند همیشگی است که هیچ گاه تمام نمی شود. گاهی شما نیازی ندارید که پول زیادی را صرف تبلیغات و جذب بازدیدکنندگان بیشتر به وب سایتتان نمایید و فقط کافیست به کمک مشاوره CRO همین مخاطبان فعلی خود را به مشتری و در نتیجه سود بیشتر تبدیل نمایید.

اگر بخواهیم یک مثال خیالی از خدمات بهینه سازی تبدیل در دنیای آفلاین بزنیم مثل آن است که شما روزانه برای جذب ۱۰۰ ها مشتری تلاش می کنید و آنها را به درب مغازه خود می کشانید، ولی در مغازه شما نه خبری از یک فروشنده خوش برخورد است و نه صندوق در جای درستی قرار گرفته یا نه اصلا ساعت کاری مناسبی ندارید! و از این ۱۰۰ نفر به بدبختی ۲ نفر از شما خرید می کنند، آن هم از سر ناچاری! حال با این همه باز تلاش می کنید که این ۱۰۰ نفر را به ۱۰۰۰ نفر برسانید! در اینجا مشاوره CRO به شما می گوید که سخت در اشتباهید! اگر کاری کنید که از ۱۰۰ نفری که به مغازه شما می آیند حداقل ۱۰ نفر مشتری شوند خیلی بهتر از آن است که به دنبال هزاران مخاطب دیگر بگردید و در مغازه خود سرگردان کنید!


خدمات بهینه سازی نرخ تبدیل در دو سطح ۱٫ مشاوره CRO و ۲٫ اجرای بهینه سازی نرخ تبدیل ارائه می گردد. بهینه سازی نرخ تبدیل شامل مجموعه ای از فعالیت های حوزه طراحی UX (تجربه کاربری سایت) و UI (طراحی سایت)، دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی است که به افزایش نرخ تبدیل کمک خواهد کرد.

درصورتی که سوالی درمورد خدمات بهینه سازی نرخ تبدیل دارید، پاسخ خود را پیدا کنید.



کلیه برندهای فعال در حوزه B2B و B2C که به دنبال افزایش نرخ تبدیل خود در فضای آنلاین هستند می توانند از این خدمات استفاده کنند. خدمات مشاوره CRO مناسب سازمان هایی است که تیم داخلی مورد نیاز برای پیاده سازی راهکارهای اجرای CRO را دارا نمی باشند و برای شناسایی راهکارهای مناسب بهینه سازی نرخ تبدیل خود نیاز به تخصص و تجربه مشاوران CRO در این زمینه دارند.



خدمات دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت

سئو سایت

بهینه سازی نرخ تبدیل

سوشیال مدیا مارکتینگ

تولید محتوا

آنالیز وب سایت

مقالات مرتبط با این حوزه

مطالعه این مقالات را به شما پیشنهاد میدهیم.

استراتژی بازاریابی آنلاین چیست و انواع آن


ثریا سلوکی


۹ بهمن ۱۴۰۰

برترین راهکارها برای بهینه سازی سایت

بهینه سازی نرخ تبدیل چیست و راهنمای بهبود نرخ تبدیل


مازیار نیک بخش


۱۰ شهریور ۱۳۹۷

ادامه خواندن در سایت منبع

از آنجایی که بازاریابی دیجیتالی بیش از پیش به یکی از ضرورت های کسب و کارها تبدیل شده است، عدم آگاهی از آن، واقعا به فرصت های موفقیت شما لطمه وارد می کند. اگر در جستجوی راهی برای بهبود تلاش های بازاریابی دیجیتال خود هستید، در این مقاله ۱۰ مورد از بهترین استراتژی های بازاریابی اینترنتی انجام شده را به شما معرفی می کنیم که می توانند افراد بیشتری را به وبسایت شما جذب کنند، به شما امکان ارتباط با مشتریان جدید یا برگشتی را می دهند و اینکه می توانید استراتژی بازاریابی دیجیتال مخصوص کسب وکار خود را خلق کنید که متناسب با استراتژی بازاریابی شرکتتان باشد.

در ادامه این ۱۰ استراتژی برتر را مرور می کنیم.

استراتژی اول : از یک طراحی درست برای وبسایت خود استفاده کنید

معمولا به طراحی وب به عنوان یک تاکتیک بازاریابی فکر نمی کنیم، درحالیکه این عامل می تواند میزان توجه و نیز زمانی که یک کاربر در صفحه ما می گذراند را تحت تاثیر قرار دهد. وبسایت شما در اصل مرکز تمامی تلاش های بازاریابی دیجیتال شما می باشد، بنابراین اگر صفحه شما تمیز و مرتب، آسان برای خواندن و جالب نباشد – مهم نیست که چقدر زمان صرف توسعه استراتژی خود کرده باشید – به سمت از دست دادن مشتریان خود می روید. وبسایتی ایجاد کنید که به روز باشد، جلب توجه کند و بیش از تمام اینها، کاملا دوستانه باشد.

استراتژی دوم : از فهرست ایمیل گزینشی و اختیاری استفاده کنید

فهرست ایمیل گزینشی این اجازه را به مشتریان شما می دهد تا به وبسایت شما آمده و برای دریافت کمپین های ایمیلی درخواست داده و ثبت نام کنند. این کار به شما اجازه می دهد تا با مشتریان و ارباب رجوع جدید ارتباط برقرار کنید.

استراتژی سوم : از برنامه های مرتبط و منسجم استفاده کنید

یک برنامه مرتبط و منسجم لزوما برای هر کسب و کاری مناسب نیست. هرچند، اگر شما واقعا از آنها استفاده کنید، به سرعت می توانید شاهد بهبود سریع تلاش های بازاریابی خود باشید حتی بدون اینکه نیازمند آن باشید که خودتان کار بسیار زیادی انجام دهید. با یک برنامه مرتبط، افرادی که به شرکت شما اعتقاد دارند نیز می توانند اطلاعات شما را به اشتراک گذاشته و بازار شما را بر پایه و پلتفرم مبتنی بر کمیسیون رشد دهند.

استراتژی چهارم : از یک مشاور و یا مربی استفاده کنید

اگر متخصص بازاریابی اینترنتی و دیجیتال نیستید، از افراد متخصص مشورت بگیرید. صدها مشاور و مربی بازاریابی اینترنتی وجود دارد که در دسترس شما می باشد و تعداد بسیاری از آن ها می توانند به شما خدمات مشاوره ای بدهند تا بدانید چه تغییراتی را باید در کسب و کار خود ایجاد کنید تا شاهد موفقیت باشید. برای صاحبان کسب و کارهای کوچک که نیاز دارند بر سایر سیستم های کسب وکاری متمرکز شوند، یک مربی یا مشاور می تواند کاملا یاری رسان باشد.

استراتژی پنجم : از بازاریابی ایمیلی استفاده کنید

تنها فرستادن ایمیل کافی نیست. شما باید فهرست های مختلف ایمیل هایی را در نظر بگیرید که نیازهای خاص هر فرد را تامین کند و رویکردی شخصی شده برای کمپین شما را به نمایش بگذارد. نگاهی سختگیرانه و روشن به عادت های خرید مشتریان خود داشته باشید و از این اطلاعات برای توسعه و ارتقا استراتژی خود استفاده کنید.

استراتژی ششم : بهینه سازی و بازاریابی موتور جستجو را به کار گیرید

بهینه سازی و بازاریابی موتور جستجو این امکان را به برند و وبسایت شما می دهد تا در فهرست نتایج موتور جستجو پدیدار شوند. با استفاده از یک استراتژی سئو قوی، وبسایت شرکت شما با کلیدواژه هایی که برای جستجوی خدمات شما به کار می روند عجین می شود. این کار شانس شما را افزایش می دهد تا توسط فردی که به دنبال شرکتی می گردد که خدمات و محصولات شما را داشته باشد، انتخاب شوید. در واقع رعایت اصول سئو در استراتژی بازاریابی اینترنتی رتبه ی شما را در موتور جستجو کاهش می دهد، و کاربران سریع تر و راحت تر وبسایت شما را پیدا می کنند.

مقاله مرتبط : ۷ نکته کلیدی در مورد سئو ( سئو ) برای تازه کارها

استراتژی هفتم : از مقالات و داستان های خبری استفاده کنید

داشتن نام و اطلاعاتی از شما که در جای دیگری از وب فهرست شده و قرار گرفته باشد به رشد کسب و کار و شرکت تان کمک می کند. این کار باعث می شود تا نام شما در جاهایی که مشتریان و ارباب رجوع نگاه کرده و به آن توجه می کنند، مشاهده شود و به شما اجازه می دهد تا به یک منبع قابل اعتماد از محصولات و خدمات تبدیل شوید.

استراتژی هشتم : اخبار روزانه را بصورت آنلاین بنویسید

زمانیکه از مطبوعات آنلاین استفاده می کنید، در واقع اطلاعات خود را در قالبی رسمی منتشر می کنید. این کار به روزنامه ها، بلاگ ها یا سایر منابع رسانه ای اجازه می دهد تا اطلاعات شما را ببینند و پست ها و مطالبی را درباره شرکت شما بنویسند حتی بدون اینکه شما تلاشی برای برقراری این ارتباط کرده باشید.

استراتژی نهم : از مسابقات و هدایا استفاده کنید

مردم مسابقات و هدایا را دوست دارند. در هر زمان می توانید در ازای یک محصول یا خدمت رایگان، مشتریان خود را تشویق به بازاریابی برای خودتان کنید، و معمولا هم به این واسطه شاهد افزایش در خرید یا ارتباطات را خواهید بود.

استراتژی دهم : یک وبلاگ ایجاد کنید و با مخاطبانتان ارتباط برقرار کنید

یک رابطه پایدار با اعتماد شروع می شود و ایجاد وبلاگ راهی عالی برای ایجاد این اعتماد است. یک استراتژی بازاریابی آنلاین قوی به شما کمک می کند تا کسب و کارتان را ترقی دهید و پاسخگویی به مشتریان و ارباب رجوع ها را بهبود بخشیده و به بهترین نحو با آنها ارتباط برقرار کنید.

تجربه اینگونه نشان می دهد که به کارگیری این ۱۰ استراتژی بازاریابی اینترنتی قادرند به شرکت ها کمک کنند تا خودشان را در معرض دید قرار دهند، و منجر به تعامل مخاطبان با وبسایت شرکت شده و از این طریق با آنها ارتباط برقرار کنند.

ادامه خواندن در سایت منبع