ترفند های خلاقانه برای مدیریت سئو + اسرار موفقیت

از سال ۲۰۰۸ تا به امروز، یواست سئو به میلیون ها وب سایت در سراسر جهان کمک کرده است تا در موتورهای جستجو رتبه بهتری داشته باشند. بهینه سازی موتورهای جستجو لازمه اصلی و مهم جذب ترافیک محسوب می شود. افزونه یواست سئو برای وردپرس می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای پیشبرد عملکرد سایت در این زمینه باشد.

بهره وری-بهینه سازی

درباره افزونه یواست سئو چه می دانید؟

هدف اصلی یواست، استفاده راحت از سئو برای همه افراد است. آموزش رایگان یواست سئو شامل همه نکاتی می شود که برای مدیریت سئوی سایت خود نیاز دارید. افزونه های یواست سئو مانند Yoast سئو Premium ابزارها و عملکردهای بیشتری را در اختیار کاربر می گذارند.

به طور خاص هر وب سایتی به یک افزونه سئو نیاز دارد. برای اکثر وب سایت ها، گوگل مهمترین منبع برای بازدیدکننده ها است. مهم نیست که شبکه های اجتماعی چقدر می توانند برای یک سایت مهم باشن سئو اغلب مهم ترین عامل برای رشد یک سایت است. تبعیت نکردن از شیوه های سئو یا به طور کلی انجام ندادن سئو می تواند برای عملکرد سایت شما مضر باشد.

شبکه های اجتماعی

بنابراین، بیایید بررسی کنیم که چرا هر سایتی به یواست سئو نیاز دارد! برای کسب رتبه بالا در موتورهای جستجو، باید رقبا را شکست دهید. برای موفقیت در کسب و کار، باید وب سایت بهتر، سریعتر و قوی تر از افرادی داشته باشید که کارهای مشابه شما را می فروشند یا خدمات شبیه شما را ارائه می دهند.

یواست سئو این اطمینان را ایجاد می کند که سایت شما از بالاترین استانداردهای فنی سئو برخوردار است. همچنین ابزارهایی را دراختیارشما قرار می دهد تا محتوای خود را برای سئو و خوانایی کلی بهینه کنید.

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (سئو)

چرا یادگیری یواست سئو تا این اندازه اهمیت دارد؟

نکات زیرا به شما کمک می کند تا

  • محتوای سئو پسند ایجاد کنید

با کمک عبارات کلیدی می توانید پست های سایت خود را راحت تر بهینه سازی کنید. یواست سئو می تواند عبارات کلیدی مرتبط، مترادف عبارات کلیدی و شکل های مختلف کلمات کلیدی شما را تشخیص دهد. این به شما امکان می دهد آسان تر بنویسید و بهبود محتوای شما را برای مخاطبان و موتورهای جستجو آسان تر می کند.

  • با کمک تدابیر یواست سئو در زمان و فرصت ها صرفه جویی کنید

برای به دست آوردن یک وب سایت سالم که رتبه بندی بالایی داشته باشد، باید سئو را به طور منظم انجام دهید. تدابیر یواست سئو شما را در انجام کارهای مهم راهنمایی می کند. همچنین به شما کمک می کند تا فرصت های بهینه سازی را پیدا کنید، مانند پیدا کردن محتوای بدون لینک در سایت که اغلب کاری دشوار است.

  • یک ساختار پیوند داخلی محکم ایجاد کنید

با کمک یواست سئو، ساختاری را برای سایت خود ایجاد کنید که بازدیدکنندگان شما و گوگل آن را درک کنند. با کمک این روش، ابزارهای قدرتمند لینک دهی داخلی را دریافت می کنید که به شما می گوید چه چیزی و چگونه باید بهبود یابد.

  • مانع حذف بازدیدکنندگان سایت خود بخاطر پیوندهای از رده خارج شده شوید

از خطاهای ۴۰۴ و بن بست در سایت خود اجتناب کنید. یواست سئو بعنوان مدیر تغییر مسیر، هنگام انتقال یا حذف محتوا، تغییر مسیرها را ایجاد و مدیریت می کند.

  • به طور خودکار داده های ساختاریافته را اضافه می کند تا در شناخت سایت شما به گوگل کمک کند

افزودن داده های منسجم یکی از موثرترین راه ها برای جلب توجه سایت شما برای موتورهای جستجو است. یواست سئو به طور خودکار داده های ساختاری مناسب را اضافه می کند و گزینه هایی را برای شما ارائه می دهد تا سایت خود را با داده های ساختار یافته اضافی غنی کنید. در واقع شانس شما را برای به دست آوردن نتایج مثبت افزایش می دهد!

  • از پست های دیداری خوب در نتایج جستجو و در رسانه های اجتماعی مطمئن باشید
  • شبکه های اجتماعی

گوگل و پیش نمایش های اجتماعی به شما کمک می کنند تا تصور کنید که پست شما در صورت اشتراک گذاری آنلاین چگونه خواهد بود. این کار به شما این فرصت را می دهد که آن را به طور کامل بهینه کنید.

هر آنچه که باید در مورد استفاده از یواست سئو برای وردپرس بدانید

زمانی که با یک سایت وردپرس میزبان کار می کنید، افزونه یواست سئو یکی از با ارزش ترین ابزارهایی است که می توانید داشته باشید. یواست سئو یکی از محبوب ترین افزونه های وردپرس در سراسر جهان است و درک دلیل آن کاری آسان است.

چه در حال اجرای یک وبلاگ شخصی باشید و چه یک متخصص سئو و مدیریت یک وب سایت برای یک مشتری، یواست ابزار قدرتمندی است که می تواند به شما کمک کند سایت خود را تا حد امکان برای موتورهای جستجو سازگار کنید. یواست سئو را می توان در هر سایت وردپرس میزبان نصب کرد.

در واقع یواست جامع ترین افزونه وردپرس مرتبط با سئو است که می توانید درخواست کنید و از همه بهتر این که، رایگان است! یواست انجام کارهایی مانند کنترل عناوین و توضیحات متا، تنظیم کلمات کلیدی مورد نظر و پیگیری تعداد دفعات استفاده از آنها، مدیریت نقشه های سایت و موارد دیگر را برای شما آسان می کند. در ادامه با آموزش رایگان یواست سئو در کنار شما هستیم.

سئو سایت

دانلود و نصب یواست سئو

اگر پیش از این افزونه یواست سئو را روی سایت خود نصب نکرده اید، وارد سایت وردپرسی خود شوید. از بخش افزونه ها عبارت Yoast سئو را سرچ کنید. بعد از یافتن آن، روی گزینه نصب کلیک کرده و این پلاگین را نصب نمایید.

سپس از شما می خواهد که افزونه را فعال کنید. افزونه را فعال کنید و اگر با موفقیت نصب و فعال شده باشد، گزینه ای با علامت «سئو» را در منوی نوار کناری سمت چپ داشبورد مدیریت خود و در امتداد نوار منوی افقی در بالای صفحه مشاهده خواهید کرد.

دانلود و نصب Yoast سئو آسان بود، اما اکنون که این کار را انجام دادید، باید افزونه را راه اندازی کنید. اگر قبلاً از Yoast سئو استفاده نکرده اید، ممکن است ادامه کار کمی برایتان خسته کننده به نظر برسد، اما مطمئن باشید می توانید این کار را هم مدیریت کنید.

گرچه ممکن است کمی زمان بر باشد، اما ارزش زمان صرف شده برای تنظیم درست آن را دارد. از آنجایی که تنظیمات ایده آل Yoast از سایتی به سایت دیگر متفاوت است، نمی توانیم تنظیمات سریعی را به شما معرفی کنیم، اما توضیح خواهیم داد که هر یک از تنظیمات چگونه صورت می گیرند.

ایده

وارد کردن تنظیمات از سایر افزونه های سئو

قبل از اینکه ادامه دهیم به این سوال مهم پاسخ دهید: آیا افزونه سئو دیگری دارید که از آن استفاده کرده باشید؟ اگر جواب مثبت است، می توانید با وارد کردن تنظیمات از افزونه دیگر، در زمان خود صرفه جویی کنید.

در اینجا، می توانید تنظیمات را از HeadSpace2، All-in-One سئو و WooThemes سئو Framework وارد کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که کادر مربوطه را چک کرده و ‘Import’ را بزنید. اگر از افزونه های قدیمی Yoast مانند Robots Meta، RSS Footer یا Yoast Breadcrumbs استفاده کرده اید، می توانید تنظیمات را از افزونه هایی که در برگه «وارد کردن از افزونه های دیگر» هستند وارد کنید.

اگر از هیچ یک از آن افزونه های سئو استفاده نمی کنید، می توانید افزونه «سئو Data Transporter» را که Yoast توصیه می کند، بررسی کنید.

راه اندازی Yoast سئو

تنظیمات ‘General’

با تب عمومی شروع می کنیم:

تب General یواست سئو

اگر می خواهید Yoast سئو را به تنظیمات پیش فرض خود بازگردانید، تب ‘General’ جایی است که می توانید این کار را انجام دهید. اگر می خواهید بطور آزمایشی این کار را انجام دهید، به «اطلاعات شما» بروید.

تب اطلاعات شما در یواست سئو

در اینجا، می توانید نام سایت خود را به Yoast اعلام کنید. همچنین می توانید مشخص کنید که آیا شما یک شرکت یا یک شخص هستید، که این امر باعث می شود گوگل سایت شما را در نتایج Knowledge Graph به راحتی اضافه کند. اگر Yoast سئو را برای وب سایت شرکت خود راه اندازی می کنید، می توانید مواردی همچون لوگوی شرکت را هم اضافه کنید که در نتایج Knowledge Graph دانش نیز گنجانده می شود.

ابزارهای وب مستر یواست سئو

اکنون، بیایید به سراغ تب «ابزارهای وب مستر» برویم. اگر قصد دارید از ابزارهایی مانند Alexa، Bing Webmaster Tools ، Google Search Console یا Yandex Webmaster Tools استفاده کنید، اگر سایت شما قبلاً تأیید نشده است، می توانید سایت خود را از این طریق تأیید کنید. بدون توجه به اینکه از کدام یک از ابزارها استفاده می کنید، فرآیند اصلی انجام این کار تقریباً مشابه است.

برای مثال Google Search Console را در نظر می گیریم:

۱٫ داشبورد Search Console را باز کنید و ‘Manage Property’ و سپس ‘Verify this site’ را از کادر کنار سایتی که Yoast را به آن اضافه می کنید انتخاب کنید. اگر قبلاً سایت خود را به Search Console اضافه نکرده اید، ابتدا باید این کار را انجام دهید.

۲٫ گزینه تأیید ‘ “HTML Tagرا انتخاب کنید. به جای الحاق کدی که به شما می دهد در بخش <Head> کد سایت خود، آن کد را بردارید و در کادر Search Console Google که در اینجا می بینید قرار دهید. سپس همه چیز را حذف کنید، به جز آنچه در داخل علامت های نقل قول است، از جمله خود علامت ها.

۳٫ روی «ذخیره تغییرات» کلیلک کنید، سپس به داشبورد Search Console Google خود برگردید و «تأیید» را بزنید. کارتان را با موفقیت انجام دادید !

تب امنیت در یواست سئو

در نهایت، تب ‘امنیت’ را می بینید. اگر با یک سایت تک نویسنده کار می کنید، چیزی برای نگرانی ندارید و می توانید این کادر را علامت نزنید. اما اگر با سایتی کار می کنید که چندین نویسنده می توانند به سایت دسترسی داشته باشند و محتوا اضافه کنند، این بخش می تواند مفید باشد.

وقتی این کادر علامت نخورده باقی بماند، بخشی با گزینه های پیشرفته مانند تغییر مسیرها و تنظیمات noindex در جعبه ابزار Yoast که در ویرایشگر هر صفحه ظاهر می شود، قابل مشاهده خواهند شد. اگرچه ممکن است با اضافه کردن محتوا از طریق دیگر ادمین های سایت مشکلی نداشته باشید، اما شاید لزوماً نخواهید که آنها این نوع تنظیمات را تغییر دهند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که این کادر را علامت بزنید و دیگر نگران آن نخواهید بود.

جمع بندی

اگر می خواهید محتوای سایت شما رتبه بندی شود، کارهای زیادی را می توانید انجام دهید. ابتدا باید ساختاری را برای سایت خود ایجاد کنید که کاربران و گوگل آن را درک کنند. برای رسیدن به این هدف، باید تعیین کنید که کدام محتوا مهمتر است و لینک سازی داخلی سایت خود را به خوبی انجام دهید.

در این مقاله آموزشی شما را با یک افزونه بسیار کاربردی آشنا کردیم که در بهینه سازی سئو سایت شما نقشی مهم دارد. آموزش رایگان یواست سئو به شما کمک می کند مهارت های ایجاد بهترین ساختار برای وب سایت خود را توسعه دهید.

ادامه مطلب در سایت منبع

برای آنالیز وبسایت، می توانید از ابزار های رایگان و غیر رایگان سئو استفاده کنید. با استفاده از این ابزارها می توانید به بهبود سئو سایت خود کمک کنید. از بهترین ابزار های سئو می توان به گوگل آنالیتیکس اشاره کرد. در این مطلب ، و ۳ ابزار غیر رایگان را بررسی خواهیم کرد. با افراک همراه باشید.

ابزارهای رایگان سئو

۱.ابزار بررسی وبسایت هاب اسپات (هاب اسپات Website Grader)

همان طور که می دانید رشد وبسایت باعث پیشرفت برند کسب و کار شما می شود. به همین خاطر ترافیک وب سایت در افزایش بازدید سایت حائز اهمیت است. در ابزار هاب اسپات’s Website Grader به سادگی با وارد کردن URL، از عملکرد سئو سایت اطلاع کسب می کنید.

با کمک هاب اسپات’s Website Grader که یکی از بهترین ابزار سئو است، شما می توانید:

  • عملکرد وبسایت را در مدت کوتاهی بررسی کنید.
  • پشتیبانی و بررسی وب سایت آموزش داده میشود.
  • اجازه دسترسی به دوره های آموزشی، در زمینه بهبود وب سایت داده میشود.
  • نحوه بهینه سازی وب سایت با تلفن همراه آموزش داده می شود.
  • مهمترین اقدامات امنیتی وب سایت را یاد میگیرید.
  • می توانید UX وب سایت خود را شخصی سازی کنید.

۲. ابزار رایگان سئو گوگل سرچ کنسول (Google Search Central: Google Search Console)

از دیگر ابزارهای سئو می توان گوگل سرچ کنسول را نام برد. این ابزار دارای قابلیت های مختلفی است که به شما کمک می کند در،صفحه نتایج جست و جوی گوگل ظاهر شوید. می توانید از Google Search Console برای کمک به سئو و تحلیل وب سایت خود استفاده کنید. این ابزار، وب سایت شما را کنترل، اشکال زدایی و بهینه می کند.

چند مورد از امکانات Google Search Console را باهم بررسی می کنیم:

  • کلمات کلیدی که وب سایت شما را رتبه بندی می کنند.
  • مشکلاتی که در وبسایت وجود دارد.
  • تعداد صفحات وب شما در فهرست Google.
  • آموزش معیارهای مربوط به وب سایت که برای شما بیشترین اهمیت را دارند از جمله کلیک ، نمایش ، میانگین نرخ کلیک (CTR).

۳. ابزار سئو گوگل آنالیتیکس (Google آنالیتیکس)

اگر چه یکی از بهترین ابزار سئو رایگان Google آنالیتیکس است، اما نسخه پولی نیز دارد ، در نسخه رایگان آن می توانی در مدیریت سئو وب سایت موثر باشید. . با انجام این کار ، تمام اطلاعات سئو جمع آوری می شود و شما می توانید با استفاده از آن فرصت های رشد وبسایت را شناسایی کنید.

با استفاده از امکانات گوگل آنالیتیکس می توانید:

  • ترافیک مخرب، که احتمال تضعیف سئو وب سایت را از بین ببرید.
  • ترافیک ارگانیک و غیر ارگانیک را باهم مقایسه کنید.
  • صفحاتی که بیشترین بازدید را دارند ، مشاهده کنید. و متوجه شوید که برای بهبود سئو وب سایت چه کاری می توانید انجام دهید.

۴.ابزار سئو (UpCity Free سئو Report Card)

یکی از بهترین ابزار سئو، ابزار رایگان UpCity است که با استفاده از آن می توانید وب سایت خود را برای رقابت ، تجزیه و تحلیل کنید.

این ابزار با گرفتن اطلاعات کمی از وبسایت شما ، گزارشی مبنی بر موارد زیر ارائه می دهد :

  • Analysis Rank: وضعیت رتبه بندی وب سایت شما در Google ، Yahoo! و Bing. این رتبه بندی بر اساس کلمات کلیدی اصلی شما است.
  • Link Building: گزارش کاملی از وب سایت هایی که به سایت شما لینک داده اند.
  • تجزیه و تحلیل سئو درون صفحه: نگاهی به میزان موفقیت شما در استفاده از کلمات کلیدی اصلی خود در تمام مطالب سایت.
  • در دسترس بودن وب سایت: اطلاعاتی درباره زمان بارگذاری و قابلیت دسترسی سایت شما.
  • Trust Metrics: نمای کلی از اعتبار سایت شما.
  • وضعیت ایندکس شدن صفحات: نشانه ای از تعداد صفحات سایت شما که ایندکس شده است.

۵. ابزار سئو (Internet Marketing Ninja)

Internet Marketing Ninjas از ابزارهای رایگان متنوعی تشکیل شده که از آن ها می توان برای بررسی وب سایت در زمینه بهینه بودن صفحات سایت و کلمات کلیدی ، ساخت متا تگ و افزایش ترافیک ارگانیک سایت استفاده کنید.

چند مورد از ابزارهای رایگان Internet Marketing Ninjas را باهم بررسی می کنیم :

  • لینک های از کار افتاده را شناسایی می کند.
  • تصاویر و تمام صفحات وبسایت را بررسی کرده تا مشخص کند کدام قسمت خوب کار نمی کند.
  • برای بررسی محتوای صفحه تمام اطلاعات متا را بررسی میکند.
  • سئو سایت را با سئو سایت های رقیب مقایسه می کند.
  • زمان بارگذاری صفحه و مدت زمان نمایش هر یک از اجزای صفحه را تجزیه و تحلیل می کند.

۶. ابزار سئو (Bing Webmaster)

مایکروسافت Bing Webmaster به شما اجازه دسترسی به شماری از ابزارها را می دهد که با آن ها می توانید سایت خود را رصد کنید. مثل ابزارهای گزارش گیری، رفع ایراد و ابزارهای سئو. ابزارهای سئو توانایی آنالیز سایت، مدیریت بک لینک ها و بازنگری کلمات کلیدی.

در اینجا برخی دیگر از کارهایی که می توانید با ابزارهای سئو Bing Webmaster انجام دهید را بررسی می کنیم:

  • درباره بک لینک ها و دامنه ها و دیگر لینک ها اطلاعات کسب می کنید.
  • کلمات کلیدی که مخاطب شما آن را جست و جو می کند همچنین حجم جستجو کلمات کلیدی را متوجه می شوید.
  • از ابزار اسکن سایت برای جستجوی وب سایت خود و شناسایی خطاهای فنی سئو استفاده کنید.
  • گزارش های سئو را دریافت کنید که هر گونه خطایی که در وب سایت و صفحات سایت شما وجود دارد به شما اطلاع داده شود.
این مطلب را هم از دست ندهید :   ترفندها و نکات طلایی دربارهجذب مشتری

۷. ابزار سئولایزر (Seolyzer)

Seolyzer یک کاوشگر (کراولر) سایت، تحلیلگر نموداری و ابزار سئوی رایگان است که به شما کمک می کند که تصمیم بگیرید چگونه موتورهای جست و جویی مثل گوگل، سایت شما را بررسی کنند.

سئولایزر اطلاعاتی که توسط ربات های کراولر در گزارشات سرور قرار داده شده است را دریافت کرده و با تحلیل آن سنجه های سئو وبسایت شمارا بررسی می کند. این ابزار همچنین کدهای خطا ، تغییر مسیرها و سرعت و عملکرد صفحه را شناسایی می کند.

علاوه بر این ، Seolyzer می تواند به شما کمک کند که:

  • مشکلاتی از جمله پاسخ دهی ضعیف و پیام های خطا را برطرف کنید.
  • KPI های منحصر به فرد خود را با استفاده از سئولایزر مانند عملکرد صفحه، کدهای وضعیت HTTP ، صفحات فعال و جدید و پاسخگویی دسک تاپ در مقابل تلفن همراه را مدیریت و تحلیل کنید.
  • مهمترین صفحات وبسایتتان از دید گوگل را با صفحاتی که خود آن هارا مهم تلقی می کنید مقایسه کنید.
  • تأثیر تلاش های سئو خود را به صورت صفحه به صفحه یا بر اساس دسته بندی صفحه اندازه گیری کنید.

۳ ابزارغیر رایگان سئو

در مرحله بعدی ، تعدادی ابزار غیر رایگان سئو را بررسی می کنیم. توجه داشته باشید که برخی از این ابزارها دارای دوره آزمایشی رایگان هستند. برخی نیز برنامه هایی کاملا رایگان ارائه می دهند اما از نظر انعطاف پذیری و سفارشی سازی محدودیت هایی دارند.

۱. ابزار (Ahrefs)

یک ابزار سئو پیشرفته است که ویژگی های وب سایت شما را بررسی می کند و وضعیت کلیدواژه ها و لینک های وبسایت شما را می سنجد. تا به شما در گرفتن تصمیمات بهتر در مورد محتوای خود کمک کند.

برخی از ویژگی های اصلی آن عبارتند از:

  • Site Explorer ، که عملکرد صفحات خاص وب را در وب سایت شما نشان می دهد.
  • Content Explorer، که به شما امکان می دهد صفحات وب با عملکرد بالا را در ارتباط با کلمات کلیدی و موضوعات خاص جست و جو کنید.
  • Keywords Explorer ، که میزان جست و جوی ماهانه و CPR خاص را ایجاد می کند.

خرید اکانت Ahrefs

سفارش

۲.ابزار سئو (سایت سمروش)

سایت سمروش منابع بی شماری را ارائه می دهد که یکی از آنها سئو Toolkit است.

Toolkit به شما امکان می دهد تا به مرور زمان بهبود وب سایت را ردیابی کنید و همچنین رتبه بندی کلمات کلیدی را مشخص می کند ، رتبه صفحه برای کلمه کلیدی و میزان جستجوی ماهانه کلمه کلیدی و موارد دیگر.

سایت سمروش به شما این امکان را میدهد:

  • عملکرد صفحه خود را با رقبا مقایسه کنید.
  • بک لینک های وب سایت های دیگر را نسبت به سایت خود تحلیل کنید.
  • درباره کلمات کلیدی مناسب تحقیق کنید.
  • با استفاده از ابزار Keyword Magic کلمات کلیدی مورد نیاز خود را شناسایی کنید.

خرید اکانت سایت سمروش

سفارش

۳. ابزار سئو (GrowthBar)

GrowthBar یک افزونه Chrome است که می تواند به شما در انجام تحقیقات کلمات کلیدی ، تجزیه و تحلیل رقابتی و پیگیری رتبه بندی سئو کمک کند. با GrowthBar ، مستقیماً به صفحات نتایج موتور جست و جو مربوط به هر وب سایت دسترسی پیدا کنید. با این کار می توانید عملکرد رقبا را ارزیابی کرده ، کلمات کلیدی ، بک لینک و تبلیغاتی را که برای آنها کار می کند را مشاهده کنید.

با چند ابزار GrowthBar آشنا می شویم :

  • از ویژگی Top Keywords and Backlinks استفاده کنید تا ببینید کدام کلمات کلیدی بیشترین بازدید را برای وب سایت شما ایجاد می کنند و لیستی از معتبرترین بک لینک های سایت را دریافت کنید.

با استفاده از ابزار های سئو باعث بهبود سئو سایت و رنک وب سایت خود می شوید، برای مشاوره رایگان و یا خرید، شارژ ابزار های غیر رایگان می توانید به افراک مراجعه کنید. تجربه شما در استفاده از این ابزارها چگونه بوده است؟ با ما در میان بگذارید.

  • رشد کانال یوتیوب با تقویم محتوایی مناسب!
  • نحوه تبلیغات در تیک تاک
  • معرفی لایسنس های انتشار ویدیو در یوتیوب
  • تجهیزات یوتیوب: وسایل مورد نیاز برای یوتیوبر شدن
  • چگونه دیجیتال مارکتر شویم؟

ادامه مطلب در سایت منبع

در این یادداشت تلاش می کنیم تا با تمرکز کامل بر جوانب مختلف سئو ، مهم ترین جنبه سئو در تولید محتوا برای کسب وکارهای کوچک یا متوسط محلی را بررسی کرده و خطوط الهام بخشی برای این دست از کاربران ترسیم کنیم. این بار اما بدون رجوع به پیام مشخصی از سوی یکی از کاربران خاص، قصد داریم خودمان به سراغ یکی از رایج ترین و پرتکرارترین پرسش های این حیطه برویم یعنی:

مهم ترین جنبه سئو چیست؟

البته همیشه این پرسش با مجموعه دیگری از پرسش های مرتبط با مطرح خواهد شد؛ پرسش های از این قبیل که آیا محتوا، اصلی ترین مسئله برای سئو است؟ آیا لینک ها حاکم بی چون و چرای دنیای سئو هستند؟ آیا مبحث سئو فنی، تنها تلاش برای بهبود ظاهر متون، یادداشت ها و صفحات است؟ پیش از آنکه پاسخ دادن به این پرسش ها را آغاز کنیم، اجازه دهید تا یک اصل روشن را در این مورد یادآوری کنیم:

پاسخ این قسم پرسش ها در مورد سئو بسته به حیطه کار شرکت، دایره مشتریان و محل فروش کسب وکارها متفاوت است. پس با در نظر داشتن این نکته باید گفت که اصلی ترین جنبه سئو در، بسته برخی جزئیات، متغیر است و باید در پاسخ دادن به این پرسش ها از مسائل مختلفی در مورد سایت اطلاع داشت.

فروشگاه های کوچک و در تماس نزدیک با مشتریان

فراموش نکنید که اثرگذاری تولید محتوا برای این قسم از فروشگاه به معنی تحت تأثیر قرار دادن مشتریان در محیط اطراف است. معمولاً وب سایت های ایجاد شده برای این فروشگاه های فیزیکی کوچک بوده و بیش از ۳۰ صفحه ندارند پس پیاده کردن پروسه های سئوی تکنیکی () در این قسم از سایت ها چندان حیاتی و مهم نیستند.

کسب وکاری های مجازی کوچک و محلی(بدون مکان فیزیکی برای ارتباط حضوری با مشتری)

به کارگیری اصول سئو در مورد این دسته از سایت ها تا حد زیادی سخت و پیچیده است؛ آن ها نه می توانند هزینه کافی برای یک تولید محتوای قوی را تقبل کنند و نه حاضرند از انتظارات خود کم کنند. به همین علت معمولاً ارتباط با این دسته از مشتریان برای بسیاری از آژانس های تولید محتوا چندان دلپذیر نیست.

نکته ای که باعث سختی کار با یک سایت مربوط به این کسب وکارهای کوچک خواهد شد این است که معمولاً باید بازده بسیار بالایی داشته باشند تا بتوان هزینه پرداخته شده برای آن ها را منطقی تلقی کرد و این اصلاً کار ساده ای نیست. با این وجود اما ما به این دسته از مشتریان و صاحبان مشاغل مجازی، تبلیغات وسیع اما متمرکز و هدفمند در شبکه های اجتماعی را پیشنهاد می کنیم.

معمولاً تبلیغات در شبکه های اجتماعی بازده خوبی دارد و کمک می کند تا مشاغل کوچک بتوانند میزان بالایی از فروش و پیشرفت را تجربه کنند. از سوی دیگر تمرکز بر جنبه لینک سازی و ایجاد رابطه با سایت های عرضه کننده یا نقدکننده بزرگ، نیز اگر با در نظر گرفتن استراتژی های کلی سئو در تولید محتوا انجام شوند، راهبرد منطقی و مناسبی برای این دست از کاربران خواهد بود.

سئو برای شرکت هایی با اندازه متوسط

در این دسته از کسب وکارها، این بودجه است که جنبه اصلی و مهم سئو در تولید محتوا را تعیین می کند. مشابه با سایت های کوچک تر، شما نیاز دارید تا یک ناحیه را انتخاب کنید و بر آن متمرکز شوید و سپس با در نظر گرفتن بودجه باقی مانده و از پیش تعیین شده برای رفتن به حیطه و ناحیه بعدی برنامه ریزی کنید. به همین علت وارسی مداوم وضعیت تولید محتوا در این کسب وکارها اهمیت بالایی دارد؛

به طور مداوم باید بودجه و منابع موجود را با جنبه های ضعیف و نیازمند سرمایه بیشتر سئو مقایسه کنید و رابطه منطقی برای ایجاد اولویت ها در دست داشته باشید. مثلاً با راحت شدن خیالتان از موفقیت در تولید محتوای سایت، باید به سمت توسعه روابط برند خود در شبکه های اجتماعی حرکت کنید و سیاست های مناسب در آن بخش را مد نظر قرار دهید؛ مثلاً تلاش کنید تا به یک مرجع اطلاعات در حوزه کاری خود بدل شوید.

آخرین نکته مهمی که در مورد تولید محتوا برای این دسته از کاربران باید در نظر گرفت، دیربازده بوده سیاست های کاری است. معمولاً پروژه ها به سرعت به سوددهی مالی نرسیده و این موضوع مستلزم سپری شدن زمان بیشتری است. پس تلاش کنید تا با داشتن یک دید بلندمدت ثبات بیشتری به سیاست گذاری سئو خود وارد کرده و از تغییرهای بی جا و بدون داشتن دید بلندمدت در سیاست ها پرهیز کنید.

شرکت های بزرگ B2B

در شرکت های بزرگ B2B تمرکز باید بر جنس محتوای تولید شده و سئوی فنی صفحات و مطالب باشد. احتمالاً بزرگ ترین چالش ها در مسیر تولید محتوا برای این دسته از مشتریان ، مربوط به سئوی فنی باشد زیرا مشکلات و نواقص احتمالی زیادی در این بخش به چشم می خورند که باید به آن ها سر و سامان داد.

از نظارت بر عملکرد الگوریتم های مختلف جستجو در رد یا پذیرش محتواهای ضعیف تا ارزیابی مکرر اعتبار لینک ها و ارتباطات، چالش هایی هستند که هر یک باید در جای خود حل و فصل شوند. با ساماندهی به این مشکلات که عمدتاً مربوط به سئوی فنی هستند، شما گام مهمی به جلو برداشته و می توان گفت قطار تولید محتوا را سوار ریل موفقیت خواهید کرد. پس از این یک استراتژی قوی برای تولید محتوا اهمیت پیدا می کند؛

یک ساختار محتوایی یکپارچه و منطبق با شناخت دقیق ذهنیت مخاطبان. اما در جنبه کسب لینک و ایجاد ارتباط احتمالاً شاهد دغدغه و چالش های عظیمی نباشید. شرکت های بزرگ معمولاً به خودی خود لینک ها و ارتباطات قوی در فضای کسب وکار دارند و به همین علت در این بخش چالش جدی پیش روی تیم تولید محتوا و مدیریت سئو سایت نیست. کافیست تا خطوط تولید محتوا را به روشنی ترسیم کنید. با نظم و پیوستگی در پیگیری آن، قطعاً لینک های مفید به سرعت ایجاد خواهند شد.

شرکت های بزرگ B2C

اگر شما یک سایت وسیع با میلیون ها صفحه و محصولات برای فروش دارید، تمرکز کردن بر نواحی خاص و پیشروی گام به گام در جوانب مختلف سئو را فراموش کنید؛ در اینجا باید کلی نگرانه و با بودجه عظیمی پیشروی کنید. بودجه شما برای تولید محتوا باید به قدری بزرگ و عظیم باشد، که بتواند تمام موارد ذکر شده در بخش های پیشین را به طور کامل، یکجا و همزمان شامل شود.

از استراتژی کلی برای تولید محتوا، تا تمرکز بر شبکه های اجتماعی و توسعه روابط عمومی، شما به تمام نیاز دارید. اگر با مشتریان عادی و مصرف کنندگان نهایی محصولات در تماس مستقیم هستید، پس بی شک به یک ساختار مدیریت شهرت و اعتبار برند نیاز دارید.

یک بخش از چارت سازمانی خود را باید معطوف به مدیریت شهرت کرده و از طریق آن به طور مداوم وضعیت اعتبار برند و بازخوردهای اقشار مختلف به آن را مورد پایش قرار دهید. معمولاً آژانس ها و تیم های عادی تولید محتوا نمی توانند در این زمینه توفیقی کسب کنند و شرکت های بزرگ B2C نیاز دارند تا با یک ساختار کامل و عظیم برای این کار همکاری کنند؛ شرکت های با اعتبار بالا و امکانات کافی در زمینه سئو و تولید محتوا.

ادامه خواندن در سایت منبع

اگر شما یک کار تازه وارد باشید مطمئنا چنین تفکری را در ذهن می پرورانید که یکی از عوامل اصلی معروف شدن سایت های شناخته شده جهان حتما به دلیل سئوی حرفه ای سایت آن ها می باشد. در این صورت نقشه می کشید تا در کار خود تجارب زیادی را به دست آورید تا روزی بتوانید سئو کار یک سایت بسیار بزرگ شده و درآمد قابل توجهی داشته باشید. اما این افکار تا چه حد به واقعیت نزدیک است؟

آیا باید از تبلیغات گوگل استفاده کنم یا سئو؟

مقایسه سئو یا ، که قبلا به عنوان ادوردز شناخته می شد، مانند مقایسه سیب با پرتقال است – هر دو به شما کمک می کنند تا برند شما را در نتایج جستجوی گوگل در مقابل مشتریان احتمالی قرار دهید. سئو کار می کند تا سایت شما را در رتبه بندی ارگانیک بالاتر ببرد، به طوری که برای مشتریانی که پرس و جوهای مربوط به محتوای شما را تایپ می کنند رتبه بندی می کنید. تبلیغات به شما امکان می دهد عبارات کلیدی خاصی را هدف قرار دهید و سپس تبلیغی ایجاد کنید که سایت و محتوای شما را برای کسانی که از آن کلمات کلیدی استفاده می کنند تبلیغ کند.

هر دوی این کانال ها می توانند به افزایش دید کلی شما در جستجو کمک کنند، اما مهم است که به خاطر داشته باشید که تلاش برای تعیین بهترین کانال مانند مقایسه سیب با پرتقال است. یک حضور دیجیتالی قوی و پایدار مستلزم آن است که برندها از هر دو کانال استفاده کنند و استراتژی ای ایجاد کنند که بتواند این دو را با هم به کار گیرد تا پتانسیل آنلاین برند را به حداکثر برساند.

نقش های مختلف سئو و تبلیغات گوگل چیست؟

استفاده از تبلیغات سئو برای به دست آوردن ترافیک ارگانیک- brightedge

سئو و تبلیغات نقش های منحصر به فرد اما مکملی دارند. نظم و انضباط مدیریت سئو حول محور جذاب کردن سایت شما برای مشتریان و همچنین ایجاد محتوایی است که نیازهای آنها را برطرف می کند و آنها را درگیر می کند. این نه تنها شامل مطالبی است که می نویسید یا ویدیوها و اینفوگرافیک هایی که ایجاد می کنید، بلکه شامل بهینه سازی طرح بندی و طراحی سایت نیز می شود تا اطمینان حاصل شود که کاربرپسند و آسان برای پیمایش است، و کاربران را به روشی منطقی در سایت شما جابه جا می کند.

از طرف دیگر تبلیغات گوگل نوعی تبلیغات نمایشی آنلاین است. این به شما امکان می دهد هر بار که شخصی روی تبلیغی که ایجاد می کنید کلیک می کند پرداخت کنید. این تبلیغ برای کاربرانی که کلمات کلیدی خاصی را در موتورهای جستجو تایپ می کنند نمایش داده می شود و به شما این امکان را می دهد تا کاربران علاقه مند به موضوعات خاص را هدف قرار دهید. بنابراین، تبلیغات گوگل می تواند به شما کمک کند حتی قبل از اینکه شهرت سایت و رتبه بندی سئوی مورد نیاز برای مشاهده نتایج تلاش های ارگانیک خود را داشته باشید، دیدی را که می خواهید برای کلمات کلیدی مهم به دست آورید. هر دو سئو و SEM را برای به حداکثر رساندن املاک و مستغلات نتایج جستجوی گوگل ترکیب کنید.

آیا تبلیغات گوگل به سئو کمک می کند؟

هنگامی که به درستی استفاده شود، سئو و Google Ads می توانند به خوبی با یکدیگر کار کنند. برندهایی که به دقت رتبه بندی و ترافیک ارگانیک خود را ردیابی می کنند می توانند به صورت استراتژیک از تبلیغات برای افزایش دید برای کلمات کلیدی مهم استفاده کنند و ترافیک پولی را در جایی که رتبه ارگانیک برای ورود به صفحه ندارند هدایت کنند. تبلیغات Google همچنین می تواند برای آزمایش پاسخ مصرف کننده به کلمات کلیدی خاص استفاده شود. به عنوان مثال، برندها می توانند برای کلمات کلیدی که قصد بهینه سازی آنها را دارند، تبلیغات ایجاد کنند. سپس می توانند مشتریانی را که روی تبلیغ کلیک می کنند ردیابی کنند و ببینند که چقدر به صفحه فرود و بقیه سایت پاسخ می دهند. کلمات کلیدی که بازدیدکنندگانی با نرخ تبدیل بالاتر و تعامل بیشتر وارد می کنند، اولویت بیشتری نسبت به آنهایی دارند که موفقیت چندانی ندارند.

به طور مشابه، داده های کلمات کلیدی حاصل از تلاش های سئو نیز می توانند برای یافتن فرصت های مناسب برای تبلیغات استفاده شوند. کشف کلمات کلیدی که دارای نرخ جستجوی بالایی هستند، اما رقابت بالایی نیز دارند، به این معنی که برای یک سایت کسب جایگاه در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل دشوار خواهد بود، احتمالاً نامزدهای خوبی برای کمپین های تبلیغاتی خواهند بود. این فرآیند اصلاح را می توان هم در موتورهای جستجوی اصلی و هم در مسیرهای جدیدتر برای کار سئو مانند موتورهای جستجوی عمودی و بومی انجام داد.

برتری نام برند به جای سئو

این مطلب را هم از دست ندهید :   راهکارهای وایده های نوآورانه برایوبسایت واکنش گرا

هیچ گاه نمی توان رعایت قوانین سئو و خدمات مربوطه ای که در اختیار سایت های بزرگ و مشهور قرار می گیرد را نادیده گرفت، اما یک موضوع مهم که برای افراد وارد به این حرفه کاملا واضح و آشکار است نام برند و تبلیغات گسترده ای می باشد که طی مدت ها سبب شده است نام تجاری یک کالا در میان عموم جا بیفتد. تبلیغات نقش بسیار موثری در شناخته شدن یک برند دارد و اگر فراگیر باشد مردم توجه زیادی به آن می کنند.

سایت های بزرگ چقدر قوانین سئو را رعایت می کنند؟

جالب است بدانید هنگامی که یک وب سایت به شهرت مورد نظر خود دست می یابد، دیگر نیازش به شدت سایت های کوچک در رابطه با سئو نمی باشد. در واقع سئو کار با رعایت تکنیک های اولیه سئو می تواند نیاز سایت را برطرف نماید. از طرفی گوگل به دلیل تبلیغات حرفه ای و محبوبیت زیادی که این سایت ها در میان مخاطبان خود دارند به آن ها بهترین جایگاه و موقعیت سئو را اهدا خواهد نمود.

موضوع قابل تأمل اینجاست که لینک بیلدینگ این سایت ها توسط بهترین وب سایت های خبری، آموزشی و سایر سایت های شناخته شده به صورت خودکار انجام می پذیرد.

چرا که به دلیل فعالیت عالی که دارند به آن ها معرفی خواهند شد و هیچ گونه مشکلی از این بابت نخواهند داشت. در نتیجه با رعایت اصول پایه ای سئو می توانند به هدف خود برسند و نیازمند این نیستند که یک تیم حرفه ای و متخصص برای این کار داشته باشند.

همانطور که یک برند استراتژی دیجیتالی ایجاد می کند، درک نقش های مختلف تبلیغات گوگل و سئو در ایجاد حضور در وب برای موفقیت بسیار مهم است. هرچه شرکت ها بتوانند از این دو ویژگی مختلف با هم برای منافع خود استفاده کنند، نتایج بالقوه شان در جستجو بهتر است.

ادامه مقاله در سایت منبع

درست همانطور که پیش از شرکت در آزمون آیلتس و تافل در آزمون های آزمایشی شرکت می کنید برای آن که بدانید کارتان در سئو سایتتان چقدر درست است هم گاهی لازم است از خزنده های وب کمک بگیرید. تا این بار پیش از گوگل نتیجه کارتان را بررسی کنید. در این مطلب از آژانس دیجیتال مارکتینگ تاس، ۹ تا از بهترین ابزارهای وب خزنده برای سئو را معرفی خواهیم کرد.

منظور از وب خزنده یا WebCrawler چیست؟

خزنده وب یک برنامه / اسکریپت خودکار است که به صورت برنامه نویسی سایت را مرور می کند. این خزنده ها همچنین به عنوان عنکبوت وب یا ربات وب شناخته می شود. بسیاری از سایت های مورد علاقه از spidering به عنوان ابزاری برای ارائه اطلاعات به روز استفاده می کنند. به این ترتیب می توانید اطلاعاتی را که به طور معمول گوگل از طریق خزش دریافت می کند با استفاده از این ابزارها بررسی کنید.

مزایای استفاده از WebCrawler

با استفاده از خزنده وب، می توانید فرآیند فاصله خزش داده ها را کنترل کنید.

این ابزارها در پس زمینه اجرا می شوند و اکثراً بر عملکرد سایت تأثیر نمی گذارد.

استفاده از خزنده وب به دانش پیش نیاز احتیاج ندارد.

ممیزی و ویرایش انبوه امکان پذیر است.

بهترین ابزارهای خزنده وب برای سئو کدامند؟

در لیست زیر به ۹ مورد از بهترین ابزارهای خرنده وب اشاره می کنیم:

۱٫خزنده وب Ahrefs

Ahrefs ابزاری شناخته شده برای سئو است و بهترین و دقیق ترین داده ها را برای متخصصان بازاریابی دیجیتال فراهم می کند.

در مقایسه با سایر ابزارها بهترین ترین شاخص بک لینک را دارد. با استفاده از این ابزار همچنین می توانید سئو رقیب خود را بررسی کنید و می توانید استراتژی های خود را بهبود ببخشید.

بیایید نگاهی به آمارهای Ahrefs بیندازیم:

هر روز ۶ میلیارد صفحه وب در این ابزار خزش می شوند!

۱۲ تریلیون پیوند اینترنتی در این ابزار شناخته شده و

۲۰۰ میلیون دامنه و ۵٫۹ میلیارد کلمه کلیدی ردیابی شده است!

امکانات خزنده Ahrefs:

  • تجزیه و تحلیل گزارش جستجوی رقابتی
  • تحقیق بک لینک
  • ردیابی رتبه
  • نظارت بر وب
  • تحقیقات فشرده کلید واژه
  • تجزیه و تحلیل کامل نتایج جستجوی گوگل را ارائه می دهد
  • حسابرسی سایت
  • چک کننده لینک شکسته
  • و …

جالب است بدانید بازاریابان شرکت های بزرگی مثل فیسبوک و لینکدین و اوبر از این خزنده استفاده می کنند.

به دنبال حضور در اولین نتایج گوگل هستید؟

ما بالاترین جایگاه های نتایج جستجو را برای شما تصاحب می کنیم !

۲٫وب کراولر سایت سمروش

این یکی از بهترین گزینه های پیش رویتان است: یک نرم افزار بازاریابی همه جانبه و منحصر به فرد برای جستجوگرها ، رسانه های اجتماعی ، ترافیک و تحقیقات محتوا !

سایت سمروش برنامه ای است که همه وبلاگ نویسان برای بهینه سازی سایت خود و ایجاد تجربه بهتر برای کاربران استفاده می کنند. آنها می توانند به شما کمک کنند تا سایت خود را با کمک لیست کلید واژه های هدفمند خود و تجزیه و تحلیل رقبا بسیار مفید درست تا لینک های خود ، به حداکثر برسانید.

امکانات:

  • با سایت سمروش می توانید مسائل فنی را پیدا و برطرف کنید!
  • یک لیست قوی از کلمات کلیدی ایجاد کنید!
  • قطعات متناسب با ساختار درست کنید!
  • استفاده از این ابزار باعث می شود سایت ترافیک بیشتری را جذب می کند.
  • گزارش های خود را پیگیری و تحلیل کنید!
  • سئو منفی پیدا کنید!

می توانید با استفاده از دوره آزمایشی ۷ روزه شروع به کار کنید تا ببینید که سایت سمروش چگونه کار می کند.

۳٫خزنده وب Spider by screaming frog

Spider by screaming frog نرم افزاری است که برای سیستم عامل های مک، ویندوز و اوبونتو قابل استفاده بوده و به صورت نسخه رایگان و پولی در دسترس است. نسخه رایگان این نرم افزار نمی تواند بیش از ۵۰۰ صفحه را خزش کند.

امکانات:

  • محتوای تکراری را کشف می کند!
  • ربات ها و سایر دستورالعمل ها را بررسی می کند!
  • ادغام با تجزیه و تحلیل گوگل
  • یافتن لینک های خراب
  • عناصر موجود در صفحه با هر URL خزش شده
  • قابلیت ارائه کد وضعیت HTTP
  • لیستی از URL ها را پردازش می کند.
  • به روزرسانی های منظم در دسترس است.

سئو spider ابزاری قدرتمند و انعطاف پذیر است که قادر به خزیدن در وب سایت های کوچک و بزرگ است.

۴٫وب کراولر Sitebulb

Sitebulb ترکیبی از تجزیه و تحلیل سطح شرکت و تجسم داده ها است. این برنامه دسکتاپ کاربر پسند برای ویندوز و MAC قابل استفاده است. با استفاده از این ابزار دیگر کاربران مجبور نیستند در مورد صفحات گسترده سفارشی یا نرم افزارهای بسیار گران قیمت سر و صدا کنند.

امکانات:

  • صدها توصیه آماده که موضوعات مهم را برجسته می کند و نشان می دهد روی چه موضوعاتی تمرکز کنید
  • تجسم نمودارها و نمودارها برای کمک به شما در درک داده ها
  • گزارش های جامع گزارش های منحصر به فرد و روشنگری برای هر منطقه ارائه می دهد
  • موتور توکار قدرتمند
  • تجسم از جزئیات جزئی تا موارد اصلی را پوشش می دهد
  • قابلیت تشخیص مشکلات مربوط به ساختار سایت
  • Sitebulb را برای تجربه آن ۱۴ روز رایگان امتحان کنید.

۵٫ابزار خزنده وب Seomator

Seomator ابزاری است که برای پایش و ممیزی مشخصات فنی و همچنین معماری یک وب سایت طراحی شده است و پس از انجام این کار ، یک گزارش تجزیه و تحلیل و ارزیابی کامل را به پست الکترونیکی شما می فرستد که مناطق مشخص شدن آن ها را مشخص می کند.

این سئو سایت و صفحات داخلی ، ویژگی های Pagespeed ، قابلیت استفاده از موبایل و کیفیت محتوا را نشان می دهد که همه داده ها را به صورت تلفیقی و ساختاری از طریق یک گزارش ارائه می دهد.

امکانات:

  • هشدارها و توصیه های اقدام را ارائه می دهد
  • محدودیت URL محدود
  • ایده آل برای آژانس های جستجوگر بین سطح کوچک و متوسط ​​نیز هست
  • شامل مارک مجدد گزارش های سئو آنها است
  • ابزارک گزارش قابل جاسازی در دسترس است تا در فروشندگان سئو ادغام شود تا به مشتریان خود اجازه دهد مستقیم از سایت خود بارگیری کنند

Seomator بیش از ۶۵ نوع مسئله را پیدا می کند.

به دنبال حضور در اولین نتایج گوگل هستید؟

ما بالاترین جایگاه های نتایج جستجو را برای شما تصاحب می کنیم !

۶٫ابزار خزنده وب DeepCrawl

DeepCrawl یک خزنده وب مبتنی بر cloud قابل کنترل است که به شما کمک می کند وب سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید ، مسائل فنی را برای بهبود عملکرد سئو درک کنید.

امکانات:

  • سایت را به طور منظم رصد می کند
  • معماری وب سایت ، بهینه سازی UX
  • به شما کمک می کند تا این خطاها را اولویت بندی کرده و با آنها ارتباط برقرار کنید
  • دوران نقاهت از پاندا و پنگوئن

DeepCrawl را امتحان کنید تا ببینید چگونه می تواند به تجارت آنلاین شما کمک کند.

۷٫ابزار خزنده وب OnCrawl

OnCrawl یک خزنده وب مبتنی بر داده مبتنی بر وب است که برای تجزیه و تحلیل گزارش برای حسابرسی های شرکت و نظارت روزانه تولید شده است.

این یک تصویر دقیق از تأثیر سئو بر ویژگی های مختلف وب سایت را ارائه می دهد. رابط کاربری کاملاً جذاب است g و بینشی عالی در مورد مسائل به روشی قابل درک فراهم می کند.

امکانات:

  • این امکان را برای خزنده های موتور جستجو فراهم می کند تا درک کنند موتورهای جستجو چگونه وب سایت را درک می کنند.
  • تجزیه و تحلیل ورود به سیستم ویژگی ها که به درک نحوه برخورد گوگل با سایت کمک می کند و اطلاعاتی در مورد بهبود احتمالی ارائه می دهد
  • برای بهبود مطالب در صورت لزوم ، کیفیت محتوا را درجه بندی می کند
  • به حذف محتوای تکراری از وب سایت کمک می کند
  • عملکرد وب سایت و پیوند داخلی صفحه را برای پیوندهای خراب کنترل می کند
  • به درک بهتر ترافیک ارگانیک کمک می کند
  • دوره آزمایشی رایگان ۱۴ روزه بدون ارائه کارت اعتباری در دسترس است.

۸٫ابزار خزنده وب Raventool

Raventool برای مدیریت سئو و تبلیغات طراحی شده است. با استفاده از این ابزار ، تجارت شما می تواند بلافاصله تحقیق و تجزیه و تحلیل کند ، موتورهای جستجو را ردیابی کند و با سایر اعضای تیم همکاری کند.

امکانات:

  • خزیدن و گزارشات بازاریابی خودکار
  • دسترسی به برخی از اتصال دهنده های داده از جمله google آنالیتیکس
  • تولید PDF با جزئیات ، آسان است
  • داده ها به روشی کاملاً مشخص سازماندهی می شوند
  • ریون برای کسب اطلاعات در مورد ابزارهای خود اسناد و مدارک مفصلی دریافت کرد.

به دنبال حضور در اولین نتایج گوگل هستید؟

ما بالاترین جایگاه های نتایج جستجو را برای شما تصاحب می کنیم !

۹٫ابزار خزنده وب Serpstat

ابزار هک رشد یک در یک برای PPC ، بازاریابی محتوا و سئو. Serpstat هر آنچه را که برای هک رشد نیاز دارید فراهم می کند:

  • خزیدن در صفحات نتایج گوگل
  • کلید واژه ، بک لینک ، متن ، تحقیق رقبا
  • ردیابی رتبه
  • حسابرسی سایت

Serpstat همچنین API را برای ردیابی موقعیت ، داده های کلمات کلیدی و غیره ارائه می دهد.

جمع بندی

ادامه خواندن در سایت منبع

اگر می خواهید بدانید که بهترین ابزارهای سئو کدامند، جای درستی را برای خواندن انتخاب کرده اید. یکی از مهم ترین نکات برای رتبه گرفتن سایت های مختلف در نتایج موتورهای جستجو اعم از گوگل، سئو است. سئو کاران باید تمامی اصول سئو را آموزش دیده و به درستی از هر یک از آن ها استفاده کنند. ابزارهای مختلفی برای بررسی و کنترل سئو وجود دارد که لازم است تمامی سئو کاران از آن ها برای کسب اطلاعات مفیدی درباره سئو سایت خود، بهره ببرند. اطلاعات ناشی از ابزارهای سئو به افراد در تعیین استراتژی بازاریابی و هم چنین رفع ایرادات سایت خود، کمک بزرگی خواهد کرد. بنابراین اگر اینجایید تا بدانید:

بهترین ابزارهای سئو کدامند؟

به خواندن ادامه دهید و آژانس دیجیتال مارکتینگ تاس را تا انتهای این مطلب، همراهی کنید:

بهترین ابزارهای سئو کدامند؟

همانطور که در مقدمه به آن اشاره نمودیم، ابزارهای مختلفی برای بررسی و مدیریت سئو وجود دارد. ۵ تا از بهترین ابزارهای سئو عبارتند از:

گوگل آنالیتیکس (Google آنالیتیکس)

یکی از بهترین ابزارهای سئو، گوگل آنالیتیکس است که اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیار سئو کاران قرار می دهد. با استفاده از این ابزار می توانید اطلاعات لحظه ای اعم از نحوه ورود کاربران به سایت، تعداد صفحات دیده شده توسط هر کاربر، صفحات فعال و … کسب کنید. این بخش از داده ها که در طبقه بررسی لحظه به لحظه قرار گرفته اند از اهمیت خاصی بخوردارند.

بخش دیگری در این ابزار وجود دارد که اطلاعاتی درباره مخاطبان در اختیار ما قرار می دهد. این اطلاعات عبارتند از: تعداد کاربران آنلاین و جنسیت آن ها، مدت زمان بازدید از صفحات مختلف در سایت توسط هر کاربر و …

با استفاده از این ابزار هم چنین می توان درباره نحوه جذب به سایت، اطلاعاتی اعم از طریقه ورود کاربران به سایت و راه های ترافیک ورودی به وبسایت را کسب نمود.

از دیگر اطلاعات موجود در این ابزار، اطلاعاتی درباره رفتار کاربران مختلف هنگام ورود به صفحات سایت است.

با استفاده از این ابزار هم چنین می توان اطلاعاتی درباره نرخ تبدیل نیز دریافت نمود؛ به بیان دیگر گوگل آنالیتیکس به شما کمک می کند تا تعداد کاربرانی را که تبدیل به مشتری شده اند را تشخیص دهید.

اطلاعاتی که این ابزار در اختیار کاربران خود قرار می دهد بسیار مفید هستند و می توانید از آن ها در جهت تنظیم استراتژی بازاریابی خود استفاده کنید.

Google PageSpeed Insights

یکی از مهم ترین نکات در سئو سایت، سرعت بارگذاری صفحات مختلف وبسایت هاست. با استفاده از ابزار Google PageSpeed Insights می توانید سرعت بارگذاری صفحات مختلف یک سایت را بررسی کنید. نکته قابل توجه در این رابطه این است که سرعت سایت ها در موبایل و لپتاپ با یکدیگر متفاوت است و با استفاده از این ابزار، سرعت سایت خود در هر دو دستگاه را بررسی نمایید.

Similar Web

یکی از نکاتی که در کسب و کارهای مختلف، اهمیت زیادی دارد، رقبا هستند. اینکه بدانید رقبای شما چه کارهایی انجام می دهند از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

با استفاده از ابزار Similar Web می توانید اطلاعاتی درباره رقبای خود اعم از اینکه ترافیک رقبا چقدر است، صفحات مختلف وبسایت شان چه رتبه ای دارد و … کسب کنید.

نکته قابل توجه درباره این ابزار، سادگی استفاده از آن است و می توانید با استفاده از اطلاعاتی که از آن در اختیارتان قرار می گیرد، استراتژی بازاریابی خود را بهبود بخشید.

این ابزار علاوه بر اطلاعاتی که درباره رقبا در اختیارتان قرار می دهد، اطلاعاتی در رابطه با سایت خودتان نیز به شما می دهد، این اطلاعات شامل مواردی نظیر این است که مشخص می کند ترافیک سایت شما از کجا تامین شده، بیشترین ترافیکی که دارید روی چه کلماتی است و …

گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

یکی دیگر از بهترین ابزارهای سئو که رایگان نیز است، گوگل سرچ کنسول می باشد. از این ابزار به صورت مرتب و ساده می توانید برای کسب اطلاعات و آمار سایت خود استفاده نمایید.

اطلاعاتی که گوگل سرچ کنسول در اختیار افراد قرار می دهد شامل مجموع کلیک ها، impressio ها، میانگین نرخ کلیک سایت و میانگین جایگاه در گوگل صفحات سایت شما در هر بازه زمانی که انتخاب کنید، می باشد. این ابزار سئو از بخش های مختلفی تشکیل شده است که از هر یک از این قسمت ها می توانید اطلاعات بسیار مفیدی کسب کنید.

یکی از پرکاربردترین بخش های ابزار سرچ کنسول، search result است که با استفاده از آن می توانید بررسی کنید که سایت شما در گوگل چه عملکردی دارد.

یکی از نکات مهم برای رتبه گرفتن سایت ها، لینک ها هستند که با استفاده از این ابزار می توانید تمامی لینک هایی که به سایت شما داده شده را بررسی نمایید که شامل تعداد لینک ها و صفحاتی است ک بیشترین لینک به آن ها داده شده است، می باشد.

سئو SiteCheckup

یکی دیگر از بهترین ابزارهای سئو برای یافتن عیب و ایرادات وبسایت، سئو SiteCheckup است. هنگامی که اصول سئو را رعایت کرده و منتظر مانده اید که سایت شما رتبه خوبی در نتایج گوگل کسب نماید، اما بر خلاف تصورتان، رتبه خوبی کسب ننموده اید، با استفاده از این ابزار می توانید از ایرادات کار خود، مطلع شوید و در جهت رفع آن ها اقدام کنید.

هنگامی که آدرس سایت خود را در این ابزار وارد نمودید، یک نمره به شما نشان داده می شود که بیانگر نمره سایت شماست. پس از آن می توانید با کلیک بر گزینه How to Fix اطلاعاتی درباره نحوه حل ایرادات سایت خود کسب کنید که کمک بزرگی به شما در این مورد می کند و در نهایت می توانید رتبه سایت خود را در نتایج موتورهای جستجو، ارتقا دهید.

به طور کلی سئو SiteCheckup از قابلیت های مختلفی اعم از تجزیه و تحلیل مشکلات مربوط به سئو، بررسی رقبا، قابلیت ایجاد گزارشات مرتبط با سئو و مانیتورینگ رقبا برخوردار است.

سخن پایانی

و در نهایت، این هم از معرفی ابزارهای سئو!

سعی کردیم در این مطلب، مهم ترین و کاربردی ترین ابزارهای سئو را به طور کامل، معرفی کنیم. اکنون می توانید از این ابزارها برای کسب اطلاعات مختلف درباره سئو وبسایت خود استفاده نمایید.

محتوای کامل در سایت منبع