ایده ها و راهکارهای کلیدی برای تصاویر وب سایت

در گذشته اغلب افراد سایت ها را به روی یک کامپیوتر خانگی می دیدند و رزولوشن صفحه نمایش ها محدودتر از امروز بود. با روی کار آمدن تلفن های هوشمند و تبلت ها، حالا چندین سایز مختلف صفحه نمایش وجود دارد که شما باید بتوانید سایتتان را به روی آنها نمایش دهید. اما چطور ممکن است بتوان یک سایت را با چندین صفحه نمایش سازگار کرد؟ اینجاست که طراحی سایت ریسپانسیو (Responsive) یا واکنشگرا معنا پیدا می کند. در ادامه به شما خواهیم گفت طراحی سایت ریسپانسیو چیست و چطور می تواند به شما در عملکرد بهتر وب سایتتان کمک کند.

طراحی سایت ریسپانسیو چیست؟

طراحی سایت ریسپانسیو به رویکردی در طراحی وب گفته می شود که این امکان را فراهم می کند یک وب سایت و تمامی صفحات آن بتواند به روی دستگاه هایی با سایز صفحه نمایش متفاوت، از جمله دسکتاپ، لپتاپ، تبلت و گوشی های هوشمند، به شکل یکسان و سازگار نمایش داده شوند.

طراحی سایت ریسپانسیو را می توان اینطور توصیف کرد، وب سایتی که طراحی می شود باید بتواند به طور اتوماتیک به ترجیحات کاربر پاسخ دهد. اما نیاز نیست برای هر گجت موجود در بازار یک طراحی جداگانه داشته باشید، با کمک طراحی سایت ریسپانسیو می توانید به راحتی به این نیاز پاسخ دهید.

طراحی سایت ریسپانسیو به کمک CSS اجرا می شود. دستورات و کد های مختلفی برای هر سایز صفحه، زرولوشن، قابلیت های رنگی، جهت و وضوح تصویر نوشته می شود و به نوعی در این کد ها به ویژگی های مختلفی که دستگاه کاربر دارد توجه می شود.

حالا چه کاربر بخواهد وب سایت را در تلفن هوشمند به صورتی افقی ببیند یا عمودی، یا به روی ویندوز ببیند یا IOS، همه چیز یکسان دیده می شود.

چرا طراحی سایت ریسپانسیو اهمیت دارد؟

طراحی سایت ریسپانسیو کار طراحان سایت، طراحان رابط کاربری، و توسعه دهندگان وب را راحت می کند چرا که دیگر لزومی ندارد شب و روز مشغول طراحی برای دستگاه های مختلف موجود باشند. همچنین این نوع طراحی به نفع صاحبان کسب و کارهای مختلف و بازاریاب ها نیز است. به برخی از مزایای داشتن طراحی ریسپانسیو یا واکنشگرا در ادامه اشاره می کنیم:

ux-ui-رابطه کاربری-تجربه مشتری - تجربه کاربر

یک سایت برای تمامی دستگاه ها

چه بخواهد سایت شما به روی یک iMac با سایز ۲۷ اینچ نمایش داده شود چه صفحه نمایش یک گوشی اندروید، وب سایت شما طوری پیاده سازی می شود که کاربر از کارکردن با آن لذت ببرد.

طراحی بهینه برای دستگاه های مختلف

با طراحی وب واکنشگرا، تمامی تصاویر، نوشته ها، و سایر عناصر HTML، به نسبت سایز صفحه نمایش تغییر کرده و نمایش داده می شود.

عدم نیاز به ریدایرکت شدن

گزینه های دیگری که برای طراحی برای دستگاه های مختلف وجود داشت، مستلزم ریدایرکت شدن از نسخه اصلی به نسخه طراحی شده مناسب آن دستگاه بود. اما در طراحی واکنشگرا بدون نیاز به ریدایرکت شدن، کاربر خیلی سریع تر به محتوایی که نیاز دارد خواهد رسید.

بهینه سازی سایت

با توجه به اینکه این روزها افراد بیشتری از موبایل و تبلت برای جستجو در وب استفاده می کنند، طراحی سایت سازگار با موبایل منجر به تجربه کاربری بهتری می شود که این امر در بهینه سازی سایت نیز تاثیرگذار خواهد بود.

ux-ui-رابطه کاربری-تجربه مشتری - تجربه کاربر

هزینه کمتر

طراحی سایت ریسپانسیو حتی از جنبه هزینه ای هم بهینه تر است. همچنین برای شما نیز مدیریت یک سایت از مدیریت دو سایت راحت تر خواهد بود چرا که نیازی نیست دوبار همه تغییرات را انجام دهید. در عوض به روی یک سایت همه کارها را انجام می دهید و به راحتی در دستگاه ‎های مختلف مشاهده خواهید کرد.

از کجا بدانیم وب سایت ما ریسپانسیو طراحی شده؟

شما همین حالا می توانید به روش زیر متوجه شوید آیا وب سایتتان ریسپانسیو طراحی شده یا خیر:

  • مرورگر گوگل کروم را باز کنید.
  • وارد وب سایتتان شوید.
  • کلیدهای Ctrl + Shift + I را فشار دهید تا Chrome Dev Tools باز شود.
  • سپس کلیدهای Ctrl + Shift + M را فشار دهید تا نوار ابزار دستگاه را تغییر دهید.
  • حالا فقط کافیست انتخاب کنید که می خواهید وب سایتتان به روی موبایل، تبلت یا دستکتاپ نمایش داده شود.

نکاتی که در طراحی سایت ریسپانسیو اهمیت دارند

از دکمه ها غافل نشوید

نحوه رفتار بازدیدکننده با این دکمه ها هنگامی که سایت را روی دسکتاپ مشاهده می کنند با هنگامی که روی موبایل می بینند متفاوت است. اسکرول کردن روی دسکتاپ برای آن ها ساده تر است بنابراین می توانید این فراخوان را به شکل پاپ آپ، یا حتی در پایین صفحه، اضافه کنید.

اما زمانیکه نوبت به طراحی برای موبایل می شود باید جایگاه آن را مجدد ارزیابی کنید تا آن را جایی قرار دهید که در دسترس کاربر باشد.

به این مثال از سایت هاب اسپات.com دقت کنید. فراخوان عمل در این نمونه، عبارت Get هاب اسپات Free است که در نسخه دسکتاپ در پایین صفحه نمایش داده می شود.

اما وقتی این طراحی در صفحه نمایش یک تلفن هوشمند دیده شود دیگر نمی تواند به همین شکل طراحی کرد. اما قرار نیست این عبارت به طور کامل از طراحی ریسپانسیو شما حذف شود بلکه باید جایگاه صحیحی را برای نمایش آن پیدا کنید.

این می تواند نمایش در چهارچوب صفحه نمایش باشد، یا درون منوی همبرگری (منویی که به شکل سه خط افقی در گوشه ی بالای صفحه دیده می شود) قرار بگیرد و به طور کلی جایی باشد که در دید بازدیدکننده باشد و بتواند سریع نسبت به کلیک کردن به روی آن عکس العمل نشان دهد.

علاوه بر اینها، به فضایی که برای کلیک کردن در نظر می گیرید نیز در نسخه موبایل بیشتر دقت کنید. چرا که بر خلاف دسکتاپ که در آن بازدیدکنندگان اغلب از ماوس برای کلیک کردن به روی لینک ها و دکمه ها استفاده می کنند، روی موبایل از انگشت برای کلیک کردن استفاده می شود.

بنابراین باید فضای کلیک شدن طوری در نظر گرفته شود که کار برای فرد آسان شود. به همین خاطر پیشنهاد می شود فضاهای قابل کلیک شدن روی موبایل حداقل ۴۸ پیکسل ارتفاع داشته باشند. این فضاها شامل دکمه ها، فیلدها، لینک های داخل متن، و عبارات داخل منوها می شود.

از گرافیک های وکتور مقیاس پذیر استفاده کنید

بهتر است آیکون ها و تصاویر گرافیکی روی وب سایتتان با فرمت گرافیک های وکتور مقیاس پذیر (SVG) باشد.

برخلاف فرمت هایی نظیر JPG و PNG، SVG ها می توانند تا بی نهایت با مقیاس های مختلف تغییر کنند بدون اینکه تغییری در کیفیت آن ها ایجاد شود.

با استفاده از تصاویر با این فرمت می توانید تا حد زیادی مطمئن باشید که کاربران وب سایت شما همه چیز را با کیفیت خوب به روی دستگاه های مختلف خواهند دید.

همچنین این فایل ها کمک می کنند وب سایتتان سریع تر بارگزاری شود. سرعت باز شدن و لود صفحات وب نیز تاثیر بسیار زیادی در امتیازدهی یک صفحه در نتایج جستجوی گوگل یا نتایج جستجوی گوگل خواهد داشت.

اطمینان حاصل کنید تصاویر وب سایتتان هم تغییر سایز می دهند

آیکون ها و گرافیک ها تنها مدیا هایی نیستند که به روی دستگاه های مختلف تغییر سایز می دهند. تصاویر استفاده شده روی سایت نیز باید تغییر کنند. بعنوان مثال، وب سایت هایی که روی دسکتاپ دیده می شوند نیازمند تصاویر ۱۲۰۰ پیکسلی هستند، این در حالیست که برای وب سایت ها به روی موبایل تصاویر ۴۰۰ پیکسلی کافیست. استفاده از فایل با رزولوشن بالا به روی تمامی دستگاه‎ها موجب کاهش سرعت صفحه می شود، بنابراین توصیه نمی شود.

در عوض بهتر است از تصاویر با رزولوشن های مختلف استفاده کنید و مشخص کنید هر کدام به روی چه دستگاهی نمایش داده شوند. این کار در کدهای CSS وب سایت با استفاده از تگ های مختلف «media» و «source» انجام می شود.

به متن صفحه نیز توجه داشته باشید

فونتی که روی دسکتاپ زیبا و جذاب دیده می شود ممکن است به روی دستگاه موبایل، که تقریبا یک چهارم سایز دسکتاپ است، خوانایی لازم را نداشته باشد. اگر کاربر نتواند وب سایتتان را بخواند به روی چیزی کلیک نخواهد کرد و هیچ خریدی انجام نمی شود.

در عین حال، نمایش وب سایت به روی دسکتاپ با فونت های مخصوص موبایل هم زیبایی کار را از بین می برد و فرد ناگهان با فونتی درشت و زشت مواجه خواهد شد که این امر می تواند در برندینگ شما نیز تاثیر منفی بگذارد. بهترین کاری که می توانید برای بهتر دیده شدن متون در طراحی سایت ریسپانسیو انجام دهید توجه به موارد زیر است:

برندسازی-برندینگ-توسعه برند

  • برای نمایش محتوای وب در موبایل و دسکتاپ از فونت ۱۶pt استفاده کنید.
  • از فونت هایی که خیلی باریک هستند و ممکن است در صفحات کوچک تر محو دیده شوند بپرهیزید.
  • اطمینان حاصل کنید تمامی هدینگ ها از متن اصلی شما بزرگتر هستند و به خوبی دیده می شوند.
  • از رنگ های متضاد برای نوشته هایتان استفاده کنید تا در رنگ پس زمینه وب سایتتان محو نشده و خوانایی خود را از دست ندهند.
  • دقت داشته باشید، کاربر نباید مجبور باشد برای خواندن محتوای شما در موبایل به روی آن زوم کند.

از ویژگی های دستگاه های مختلف بهره ببرید

در این صورت به جای اینکه فرد با آدرس ایمیل مواجه شده یا مستقیما وارد صفحه ارسال پیام شود، با شماره تماس شرکت مواجه شده یا با کلیک به روی این عبارت مستقیم با شما تماس می گیرد.

همچنین اگر کسب و کار شما یک اپلیکیشن موبایل دارد، بهتر است بازدیدکنندگان سایت را تشویق کنید تا وب سایتتان را به روی اپلیکیشن ببینند، این هم از جمله ویژگی هایی است که در نسخه دسکتاپ اجرایی نیست.

وب سایتتان را روی دستگاه های مختلف بررسی کنید

همیشه وب سایتتان را به روی دستگاه ها و مرورگرهای مختلف بررسی کنید. برای اینکه بدانید عملکرد وب سایتتان به روی موبایل چطور است می توانید از ابزار Google Mobile-Friendly Test استفاده کنید.

نمونه هایی از طراحی سایت ریسپانسیو

سایت Slack

سایت Stripe

Alibaba

Bonakchi

اهمیت طراحی سایت ریسپانسیو را فراموش نکنید

طراحی سایت ریسپانسیو به شما کمک می کند:

  • دسترسی سایتتان را برای کاربران دستگاه های مختلف فراهم کنید.
  • تجربه کاربری خوبی برای بازدیدکنندگان سایتتان ایجاد کنید.
  • زمان و هزینه مدیریت محتوای سایتتان را کاهش دهید.
  • به راحتی با سایر برندها در فضای تحت وب رقابت کنید.

ادامه مطلب

این مطلب را هم از دست ندهید :   نکات حرفه ای در موردایمپرشن به چه معنا است

آنچه می خوانید

قالب شرکتی یکی از پراستفاده ترین پوسته هایی است که برای وردپرس مورد استفاده قرار می گیرد. اکثر کاربرانی که به دنبال قالب شرکتی هستند تمایل دارند تا قالب شرکتی حرفه ای رایگانی را به راحتی دانلود کنند و مورد استفاده قرار دهند. به طور کلی قالب هایی که برای دانلود عموم و به طور رایگان قرار می گیرند را زیاد نمی توان قالب های خیلی حرفه ای دانست. اما باز هم هستند قالب هایی که امکانات فراوانی دارند و رایگان هم هستند.

در این مقاله از دکتر وردپرس قصد داریم تا بهترین قالب های شرکتی برای وردپرس را هم رایگان و هم غیر رایگان برای شما معرفی کنیم. دقت داشته باشید که انتخاب بهترین قالب شرکتی بی شک کاری سخت است. اما سعی شده تا در این مقاله با در نظر گرفتن معیارهای UI & UX و همچنین بهینه بودن قالب بهترین قالب های ممکن را برای شما گردآوری کنیم. قالب هایی که رایگان باشند در همین صفحه به راحتی قابل دانلود بوده و می توانید به صورت مستقیم دانلود کنید و در غیر این صورت لینک خرید قالب ها برای شما قرار داده خواهد شد.

۱٫ قالب شرکتی Company Elite

پس از نصب این قالب باید دو افزونه فرم تماس ۷ و همچنین One Click Demo Importer را بر روی سایت خود نصب کنید.

ویژگی های پوسته شرکتی Company Elite:

  • سازگاری کامل با ووکامرس
  • کاملا واکنش گرا
  • دارای فونت زیبای ایرانسنس
  • دارای اسلایدر زیبا
  • امکان سفارشی سازی ساده
  • سبک و بهینه

۲٫ قالب شرکتی ارم

قالب ارم دومین قالب شرکتی است که برای شما معرفی می کنم. این قالب توسط فروشگاه آنلاینر با قیمت ۶۹ هزار تومان عرضه می شود. این قالب ارزش خرید داشته و با توجه به شغل شما طراحی گردیده است. با بررسی های دکتر وردپرس از نظرات کاربرانی که از این قالب استفاده کرده اند رضایت خوبی را از این قالب داشته اند.

قالب شرکتی ارم وردپرس با طراحی گرافیکی زیبا و با توجه به نیاز شغل هایی مانند فروشگاه های مبلمان، تالارهای عروسی، موسسات خدمات مجالس و یا حتی گالری عکاسی مناسب است و شما می توانید از این قالب زیبا و منحصر به فرد استفاده کنید. این قالب از پایه طراحی و کدنویسی گردیده است و از ضمانت کارکرد صد در صد برخوردار میباشد.

خرید قالب | اسکرین شات

ویژگی های پوسته شرکتی ارم:

  • امکان آسان اتصال وب سایت به گوگل آنالیتیکز Google آنالیتیکس
  • قابلیت کنترل تمامی عناصر قالب از پنل مدیریت قالب شرکتی وردپرس ارم بدون داشتن حتی کمترین دانش کدنویسی
  • امکان تغییر سایز اتوماتیک تصاویر جهت افزایش زیبایی وب سایت وردپرسی شما
  • کاهش حجم اتوماتیک تصاویر جهت افزایش سرعت لود وب سایت وردپرسی شما
  • سازگاری با مرورگر های مختلف
  • امکان تغییر فونت تیترها توسط مدیر وب سایت در پیشخوان وردپرس (بخش پنل تنظیمات قالب وردپرس ارم)
  • امکان تغییر لوگو در پیشخوان وردپرس (بخش پنل تنظیمات قالب وردپرس ارم)
  • دارای اسلایدر عکس جذاب با امکان لینک گذاری و تیتر و توضیحات برای هر اسلاید در پیشخوان وردپرس (بخش پنل تنظیمات پوسته وردپرس ارم)
  • استفاده از ۵ نوع فونت زیبا و استاندارد فارسی
  • منوی آبشاری کاملاً داینامیک
  • طراحی واکنش گرا (ریسپانسیو)
  • امکان مدیریت کامل سایدبار
  • منوی فوتر وب سایت
  • نمایش دسته های دلخواه در صفحه اصلی به همراه تصویر شاخص
  • امکان جستجو در سایت
  • پشتیبانی از ابزارک های وردپرس در سایدبار
  • امکان نمایش تاریخ شمسی روز
  • فرم تماس با ما بدون پلاگین و بصورت Ajax
  • نمایش برگه دلخواه در صفحه اول وب سایت
  • قابلیت نظر دادن کاربران برای مطالب
  • نمایش باکس مطالب مرتبط در سایدبار وب سایت
  • قالب وردپرس بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو (سئوی بالا)
  • بهره وری-بهینه سازی

  • کدنویسی استاندارد کنسرسیوم W3C
  • استفاده از تکنیک sprite در تصاویر وب سایت
  • گارانتی تضمین شده قالب

۳٫ قالب شرکتی Bizcorp

قالب شرکتی Bizcorp دومین قالب رایگانی است که برای شما معرفی می کنیم. این قالب نیز از امکانات و ظاهر خوبی برخوردار بوده و برای کارهای اداری و شرکتی مناسب است. این پوسته شرکتی وردپرس نیازهایی اعم از ارائه خدمات، قیمت خدمات، اطلاعات شرکت و… را برای شما مرتفع می کند.

  • قالب وردپرس Bizcorp دارای اسلایدر اصلی در ابتدای صفحه با حالت اسکرول عمودی
  • دارای بخش لیست قیمت خدمات در المان های صفحه اصلی
  • طراحی بسیار حرفه ای و ساده در عین حال شیک
  • کدنویسی بهینه و سرعت بسیار بالا

ادامه مطلب در سایت منبع

تاثیر عکس در سئو چیست ؟

سئو سایت یا بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو

شاید این سوال هم برای شما پیش آمده باشد که سئو عکس دقیقا چه تاثیری روی سئو سایت دارد ؟ آیا اصلا تاثیری دارد ؟ و اگر تاثیر دارد ما چیکار کنیم که بهترین بازخورد را از سئو تصاویر بگیریم ؟

برای رسیدن به جواب این سوالات ابتدا نیاز هست که این موضوع را شرح دهم که تصاویر روی سئو تاثیر زیادی دارد ، از آنجایی که در موتورهای جستجو بخشی با نام image وجود دارد و فقط تصاویر را به شما نشان می دهد به این معنی است که بهینه سازی تصاویر برای موتور جستجو یک امر مهم به حساب می آید.

وقتش رسیده که بخونی : آموزش سئو رایگان

تاثیر عکس در درک بهتر مخاطب

عکس ها جدای از درک بهتر گوگل و تاثیر روی سئو ، برای درک بهتر مخاطب هم کمک زیادی می کند ، عکس حاوی پیام هایی برای مخاطبان است که به درک بهتر از نوشته ها کمک می کند .

به عنوان مثال شما اگر در حال دادن آموزش در یک زمینه خاصی هستید ، و فقط از متن استفاده کنید ، ممکن است برای مخاطب کمی خسته کننده به نظر برسد . و اینکه تصمیم بگیرد تا آخر نوشته را همراه شما باشد خیلی کم است ، اما با استفاده از تصاویر می توانیم شانس این را داشته باشیم که مخاطب ما تا آخر همراه ما باشد و همیشه نکته ای برای سرگرمی و درک بهتر داشته باشد .

با توجه به عصری که در آن زندگی می کنیم ، ما درگیر اقتصاد توجه هستیم ، همه شبکه های اجتماعی و سایت ها می خواهند لحظه هم که شده توجه ما را از آن خود کنند تا بتوانند محصول و یا خدمات خود را به ما معرفی کنند . سایت ها و شبکه های سرگرمی هم از این قائله مستثنی نیستند .

شبکه های اجتماعی

پس بهترین کار استفاده از تصاویر و یا ویدئو برای جذب توجه بیشتر ،درک بهتر متن ، درک بهتر موضوع دنبال کننده ما است ، حال برای اینکه از تصاویر خود هم ورودی از گوگل داشته باشیم در این نوشته به سراغ سئو عکس می رویم .

نکات مهم در انتخاب عکس برای مقالات

همیشه باید در انتخاب عکس ما وسواسیت خاصی به خرج دهیم ، همینطوری قرار دادن عکس های نامرتبط فقط به این دید که من در مقاله خودم از تصاویر هم استفاده کردم کمکی به ما و به مخاطب سایت ما نمی کند . و گوگل هم با استفاده از تکنولوژی های خود که هر روز جدید تر می شود به خوبی متوجه این موضوع می شود .

پیام مناسب برای کاربر داشته باشد

یکی از مهمترین فاکتور های عکس این است که پیام مناسبی را به کاربر انتقال دهد . اگر موضوع آموزشی است ، مخاطب درک بهتری از مفاهیم آموزش داشته باشد ، اگر موضوع نشان دادن مکانی هست ، مخاصب دقیقا بتواند آن شرایط را تصور و درک کند .

زمانی که عکس های سایت ما پیام های درستی را به مخاطب القا کند ، این کار در تجربه کاری مخاطب تاثیری زیادی دارد و هر چه یک سایت تاثیر گذار تر ظاهر شود ، احتمال ماندگاری کاربر در سایت و در صفحه مورد نظر بیشتر می شود و این کار تاثیر خوبی روی سئو سایت دارد .

منحصر به فرد باشد

یکی از نکات بسیار مهم در رابطه با سئو عکس استفاده از عکس های منحصر به فرد (unique) می باشد . خیلی از وب سایت ها سعی در این دارند که فقط محتوای تصویری خود را به یک شکلی تامین کنند به همین خاطر وارد گوگل می شوند و از عکس های سایت های دیگر یا عکس ها stock استفاده می کنند .

سئو سایت

این کار در وب فارسی خیلی به چشم می خورد ،زمانی تصاویر به کمک سئو سایت ما می آیند که ما آنها را تولید کنیم و یا تغییرات اساسی در ساختار تصاویر موجود اعمال کنیم .

از کیفیت بالایی برخودار باشد

عکس های بی کیفیت نه تنها برای مخاطب جذابیت بالایی ندارد که برای موتور های جستجو هم زیاد به چشم نمی آید ، سعی کنید همیشه از عکس هایی با کیفیت بالا در مقاله ها و سایت خودتون استفاده کنید .

حجم پایین

یکی دیگه از مواردی که در سئو عکس از اهمیت بالایی برخوردار است ، حجم پایین عکس هاست ، چون هر چه که حجم تصاویر شما پایین تر باشد سرعت لود سایت شما افزایش می یابد و سایت در کمترین زمان ممکن باز می شود .

از دیدگاه گوگل و بررسی های انجام شده از سمت مخاطبان ، کاربران سایت هایی که بالای ۳ ثانیه طول می کشد تا لود شوند را ترک می کنند . به همین خاطر دست برد را سایت هایی می زنند که در کمتر از ۳ ثانیه باز شوند .

صرفه جویی در پهنای باند

کم بودن حجم تصاویر وب سایت باعث صرفه جویی در مصرف پهنای باند هاست می شود . به همین خاطر کم کردن حجم عکس ها از نظر اقتصادی هم برای ما مفید است .

اقتصاد

نرخ خروج را کاهش می دهد

همونطور که گفتم سایتی که سرعت لود بالایی داشته باشد باعث می شود که محبوب مخاطب شود و مخاطب از آن سایت خارج نشود و بلافاصله صفحه وب سایت را ببندد و تمام . و هر چه نرخ خروج یک سایت کاهش پیدا کند تاثیر خوبی را سئو سایت خواهد داشت .

حال در کنار کیفیت بالا تصاویر ما باید حجم کمی داشته باشند .

چطوری عکس هایی را تولید کنیم که کیفیت بالا و حجم کمی داشته باشند ؟

اگر این سوال شما هم هست خوب با دقت این پاراگراف را مطالعه کنید و تکنیک های گفته شده را انجام دهید تا به خواسته خودتون برسید .

تصاویر در فرمت های مختلفی هستند که هر کدام با توجه به کارایی فرق هایی با هم از نظر عمق رنگ و تعداد رنگ و کیفیت و حجم دارند . معمول ترین فرمت عکسی که در وب استفاده می شود ، فرمت JPG می باشد که هم حجم کمتری رو داراست و هم کیفیت قابل قبولی برای عکس های تحت وب ارائه می کند.

این مطلب را هم از دست ندهید :   راهکار ها و تکنیک های نوآورانه برایمدیریت فروشگاه اینترنتی

حال با این اوصاف برای تهیه عکسی که کیفیت بالا داشته باشد و حجم کم شما می توانید عکس های خودتون رو با استفاده از فتوشاپ و خروجی گرفتن به صورت Save for web ذخیره کنید تا خود نرم افزار فتوشاپ حجم فایل ها را کاهش دهد .

البته یک روش دیگه هم برای کم کردن حجم عکس وجود دارد و آن هم استفاد از سایت هایی برای کم کردن حجم بدون افت کیفیت شدید هست که در این جا به یکی دو مورد اشاره می کنیم :

  • imagecompressor.com

با استفاده از این سایت ها می توانید تا حدی زیادی از حجم عکس های خود کاهش دهید ، البته دقت کنید که کیفیت عکستان افت شدیدی نداشته باشد .

استفاده از فرمت جدید پیشنهادی گوگل

یکی دیگه از روش ها برای کاهش حجم تصاویر در عین حفظ کیفیت آنها استفاده از فرمت webp هست که جدیدا گوگل آن را برای تمامی تصاویر وب سایت پیشنهاد داده است .

چطوری خروجی webp بگیریم ؟

با توجه به تازه بودن ارائه این فرمت ، هنوز شرکت های گرافیکی به صورت پیش فرض ذخیره این فرمت را در نرم افزار های خود قرار نداده اند ، به همین دلیل اگر قصد ذخیره این فرمت را در فتوشاپ دارید باید افزونه آن را برای فتوشاپ دانلود و نصب کنید .

انتخاب سایز مناسب برای تصاویر

مورد بعدی که در کم کردن حجم عکس ها در عین حالی که کیفیت حفظ شود و به سئو عکس سایت کمک کند استفاده از اندازه درست برای تصاویر است .

این مورد در cms های آماده مانند وردپرس به صورت خودکار انجام می شود اما اگر سایت شما کد نویسی شده است باید به این موارد دقت کنید . گاها پیش میاد که در یک باکسی مثلا به اندازه ۳۰۰ * ۳۰۰ پیکسل عکس شاخص فراخوانی می شود که مثلا این عکس در یک قسمت دیگه از سایت که باکس بزرگ تری دارد مورد استفاده قرار گرفته است .

به عنوان مثال اندازه این عکس ۹۰۰ * ۹۰۰ هست ولی بدون توجه به انتخاب سایز برای این باکس کوچک از همان اندازه بزرگ در این قسمت هم استفاده می شود ، این بار باعث افزایش لود سایت و به هدر رفتن منابع سایت می شود در صورتی که می توانستید با کم کردن اندازه عکس حجم آن را تا حد ممکن کاهش دهید .

در کنار این موضوع موردی بعدی هم باید به آن توجه کنیم ، عکس های ما باید برای حالت موبایل هم بهینه سازی شده باشد . چون سرعت لود سایت در گوشی موبایل از اهمیت بیشتری برخوردار است .

استفاده از lazyload برای سرعت بالای سایت

یکی دیگه از روش هایی که این روزها در سایت ها مرسوم شده و باعث افزایش سرعت سایت می شود استفاده از lazyload است . کار به این صورت انجام می شود که هر بخش از سایت که در دید مخاطب باشد عکس های آن بخش لود می شود و عکس هایی که هنوز اسکرول به آنها نرسیده اصلا لود نمی شود .

به عنوان مثال شما در یک مقاله ۱۰ عکس دارید و مخاطب شروع می کند به خواندن متن از بالا و همینطوری به سمت پایین اسکرول می کند . به هر عکسی که برسد همان لحظه با یکم تاخیر لود می شود . این کار باعث می شود عکس های دیگر سایت لود نشود و زمان لود سایت کاهش پیدا کند . و مخاطب تجربه کاربری خوبی را تجربه کند.

متن جایگزین برای تصاویر

از موارد دیگه ای که در سئو عکس خیلی کمک کننده است استفاده از متن جایگیزین و عنوان برای عکس های وب سایتمون هست .

متن جایگزین یا همان alt تصاویر اول برای ربات هایی ایجاد شد که به صورت سخن گو بودن و صفحات وب را برای افراد نابینا باز می کردند اما همه چیز به همین مورد ختم نشد . با بررسی های انجام شده متوجه شدیم که ربات های گوگل با استفاده از متن جایگزین عکس ها ، رتبه بهتری به تصاویر وب سایت ها می دهند و درک بهتری از تصاویر دارند .

در متن جایگزین عکس چی بنویسیم ؟

یکی از سوالات پرتکرار و مهم در سئو تصاویر این است که در alt تصاویر چی بنویسیم ، برای این کار شما می توانید یک توضیحی مناسب با عکس بنویسید یا هم سه تا از کلمات کلیدی خود را در متن جایگزین بذارید و با , جدا کنید .

مثال : آموزش سئو تصویر, سئو تصاویر , عکس های سئو شده

توضیحات کپشن برای تصاویر

مورد بعدی که در سئو عکس کاربرد دارد استفاده از توضیحات برای تصاویر است که این کار هم بیشتر از یک پیام برای مخاطب است و در واقع هم مخاطب و هم ربات های گوگل مفهوم بهتری را درک می کنند .

استفاده از متن نوشته روی عکس

تصور همه بر این بود که گوگل نمی تواند مفهوم داخل عکس را متوجه شود ، تا اینکه ابزار های گوگل پیشرفت های چشم گیری را داشته اند تا این حد که توانایی خواندن متن روی عکس که با نرم افزار های گرافیکی ایجاد میشود را دارند . یعنی اگر شما عکسی مانند زیر در مقاله خود استفاده کنید ، گوگل توانایی خواندن این متن حتی به زبان فارسی را هم دارد.

گوگل توانایی خواندن کلمه بهینه سازی تصاویر را روی این عکس با استفاده از ابزار های خود دارد .

سئو عکس برتری شما از رقبا

اگر در حوزه کاری شما رقیبان بیشترین تمرکز خود را بر روی ایجاد متن کرده اند . با توجه به فقر محتوای رسانه ای که در وب ایران وجود دارد . اگر شما در مقاله خود از محتوای رسانه ای با کیفیت استفاده کنید می توانید از رقیبان خود پیشی بگیرید .

جمع بندی

تا اینجا سعی شد تمامی نکات مربوط به سئو تصاویر را به صورت کامل توضیح دهیم . حال شما می دانید که اهیمت تصاویر در سئو و در جایگاه شما در گوگل چیست و چه کارهایی را نیاز هست که انجام دهید تا رتبه های بهتری در بخش image گوگل دریافت کنید و همچنین استفاده از تصاویر باعث افزایش رتبه سایت شما و داشتن تجربه کاربری خوبی برای سایت شما شود .

به صورت کلی موضوع تصاویر و ابعاد و کیفیت را متوجه شدیم و درک کردیم که چطوری می توان عکس های با کیفیت و حجم کم تولید کرد . چنانچه سوالی در رابطه با سئو تصاویر داشتید در بخش نظرات مطرح کنید .

ادامه خواندن در سایت منبع

۵۰ درصد تخفیف ویژه ⚡ به مناسبت رونمایی دوره جامع طراحی سایت ( وردپرس پلاس ) تا پایان روز شنبه

با مَغزِ وردپرس ، مَغزِ وردپرس شو …

تعرفه طراحی سایت

|

  • کنترل و مدیریت حساب کاربری
  • کنترل و مدیریت دانلود ها
  • کنترل و مدیریت پرداخت ها
  • استفاده از تخفیفات روزانه
  • پشتیبانی تیکتینگ

سلام عرض میکنم خدمت شما کاربران گرامی وب سایت ، با محصولی دیگر از دسته خدمت شما دوستان گرامی هستیم تحت عنوان افزونه wp smush pro که این افزونه میتواند تاثییر زیادی را در افزایش سرعت سایت شما و همچنین سئو سایت داشته باشد.

یکی از تاثیر گذارترین موارد در بارگذاری و سرعت صفحات وب سایت حجم تصاویر بکار برده شده در هر صفحه از سایت می باشد که تاثیر مستقیم در سئو دارد ، درواقع هرچه عکس شما بهینه تر و کم حجم تر باشد سرعت سایت شما بالاتر رفته و در نتیجه از دید گوگل سئو سایت شما رتبه بهتری را کسب می کند.

اما شاید همیشه با این مشکل مواجه بودید که به صورت دستی وقتی از طریق برنامه های مختلف مثل فتوشاپ حجم عکس را کم می کردید با افت کیفیت مواجه می شدید اما امروز با معرفی افزونه wp smush pro دیگر هیچ نگرانی نخواهید داشت.

افزونه فشرده ساز تصاویر smush pro تصاویر وب سایت شما را به صورت کاملا اصولی و حرفه ای بهینه سازی و کم حجم می کند و بدون هیچ افت کیفیتی آن را بر روی وب سایت شما به نمایش میگذارید

افزونه wp smush pro چگونه عمل میکند؟

بعد از نصب افزونه فشرده ساز تصاویر smush pro فقط کافیست تصاویر مربوط را وارد بخش رسانه ها وردپرس کنید ، به محض وارد شدن تصاویر افزونه wp smush pro تمامی تصاویر را بهینه سازی می کند و یا حتی میتوانید با کلیک بر روی هر تصویر آن را بهینه سازی کنید.

افزونه فشرده ساز تصاویر Smush Pro چه ویژگی هایی دارد؟

ویژگی Bulk Smush

افزونه فشرده ساز تصاویر با فشرده سازی تصاویر فضا موجود در سرور و یا هاست شما کمتر اشغال می شود و در نتیجه این امر باعث کاهش سرعت سایت شما می شود و میتوانید سرعت بیشتری را بر روی وب سایت خود تجربه کنید.

ویژگی Super Smush

با این افزونه فشرده ساز تصاویر ویژگی می توانید تصاویر خود را چندین بار فشرده کنید و در نتیجه بهینه سازی وب سایت بر روی تصاویر را تا حد زیادی بالا ببرید.

ویژگی LossLess Smush

با افزونه wp smush pro بدون افت کیفیت و کم شدت کیفیت عکس ها ، فشرده سازی را انجام دهید و خیالتان از بابت کیفیت عکس ها راحت باشد.

تغییر اندازه تصاویر

میتوانید با استفاده از این ویژگی تصاویر بزرگ وب سایت را به صورت اتوماتیک به یک سایز کوچکتر در بیاورید و دیگر نگران اندازه تصاویر نباشید.

فشرده سازی فایل های عکس با حجم بالا

شما حتی میتوانید عکس هایی تا حجم ۳۲ مگابایت را با افزونه wp smush pro بدون کاهش کیفیت بهینه سازی کنید و از بابت فایل های حجیم خیالتان راحت باشد.

فشرده سازی تمام دایرکتوری ها

این افزونه فشرده سازی را فقط از کتابخانه و رسانه وردپرس انجام نمی دهد بلکه تصاویر موجود در هر دایرکتوری را به صورت کامل بهینه و فشرده می کند.

ذخیره سازی اطلاعات

امکان حفظ مشخصات و اطلاعات تصویرمانند مشخصات جغرافیایی ، مشخصات تصویر برداری ، دریچه دیافراگم ، تاریخ عکس و… در افزونه فشرده ساز تصاویر وجود دارد . البته این قابلیت ها برای عکاسان که میخواهند اطلاعات تصویر پیوست شده حفظ شود مناسب است.

تبدیل فایل های PNG به JPEG

با استفاده از این ویژگی عکس هایی با فرمت PNG را به برای بهینه سازی در فضا به عکس های JPEG تبدیل می کنید و دیگر نیازی به نرم افزار فتوشاپ برای این تبدیل ندارید.

افزونه Wp Smush Pro دارای جایزه بهترین افزونه

این افزونه ( افزونه wp smush pro ) طی آزمونی در سال ۲۰۱۷ به عنوان بهترین افزونه بهینه سازی و کاهش حجم تضاویر برای ورپرس انتخاب شده ، پس با خیال راحت می توانید از این افزونه وردپرسی برای وب سایت خود استفاده کنید و نهایت لذت را ببرید.

هم چنین آموزش وردپرس این افزونه به زودی تهیه و در اختیار شما عزیزان در همین صفحه قرار خواهد گرفت.